Birger Skoglund puhui palturia

LuotanVainJeesukseen

Katsoin eilen TV7:lta Birger Skoglundia lyhyen ajan, juuri ennen klo 7 illalla. Hän rukoili loppurukouksen, joka oli ihan asiallinen ja yhdyin siihen. Iloitsin, että olin avannut TV:n. Mutta hetken kuluttua (ajassa 27:09) http://www.tv7.fi/vod/player/47451/
hän alkaa katsojiin vetoamisen ja sanoo mm, että: "Jag tror, och jag vet, och jag känner i min ande, att du vill vara med, med en riklig, generös gåva..." Siinä oli suomennoskin, mutta tuo ruotsinkielinen lause kääntyy sanatarkasti näin: "uskon ja tiedän, sekä tunnen hengessäni, että sinä haluat ottaa osaa runsaaseen ja anteliaaseen lahjaan..."

Kuinka Birger Skoglund voi väittää, että hän tuntee hengessään, että jokainen joka katsoo ohjelmaa, haluaa osallistua lahjoitukseen? Siis HENGESSÄÄN! Minun on ikäväkseni todettava, että Birger Skoglund ei todellakaan todennut hengessään, että kuka tahansa kyseisen ohjelman katsoja olisi halukas osallistumaan lahjaan. Tämä on puhtaasti deduktiivisesti pääteltävissä oleva fakta. Hän puhui kameralle, eikä voinut tietää mitä kaikkien niiden päässä liikkuu, jotka katsovat ohjelman. Hän vain on niin tottunut käyttämään tuota kieltä, ettei enää itsekään ymmärrä mitä puhuu!

Jos väittää saaneensa henkeensä jotain Jumalalta, niin kannattaa olla varovainen mitä sanoo, muuten tekee myös Jumalan valehtelijaksi.

22

2789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfutfiyåou

Saattaa kuulostaa vähäpätöiseltä asialta, mutta sitä se ei missään nimessä ole! Jos sanoo saaneensa ilmoituksen henkeensä, niin sen on aina oltava totuudenmukainen lausunto! Rahan kerääminen vetoamalla Jumalan ilmoitukseen, joka ei ole edes Jumalasta lähtöisin, on karmea ja eksyttävä ilmoitus!

• Hhhhhhhhhhhhhh

Sanokaas nyt palstalaiset, miksi tämä aihe ei kiinnosta? Tämä on nyt kolmas viesti aloittajalta.

• dfgsfgsdf

Yleisesti ottaen voimme todeta, että TV7:n pastorit ovat monet hukassa. Martti Ojares on väärä profeetta ja suurimpia eksyttäjiä.

• Hhhhhhhhhhh

On erittäin yleistä aloittaa lause: "Herra sanoi minulle, että...". Kannattaa kuitenkin välttää Herran nimen turhaan mainitsemista.

• SananKautta

Olen ihmetellyt samaa. Täälläkin monesti lukee näitä kommentteja missä Herra on kommentoijalle puhunut milloin mitäkin ja Herra on kehottanut tekemään sitä ja tätä ja olemaan tekemättä sitä ja tätä...

Eiköhän Herra tänäpäivänä puhu meille eniten Sanansa kautta, kun sitä lukisimme.

• Birger Skoglund on tunnettu ja arvostettu julistaja. Hänellä on myös voimakas profetian lahja ja se toimii. Minulla on kokemusta hänestä. Kerron yhden tapauksen.

Olin pienessä kokouksessa jossa oli ehkä 25 osanottajaa. Birger Skoglund saarnasi. Saarnansa jälkeen hän alkoi kädellä osoittaen profetoimaan paikalla olleille ihmisille. Hän käveli ihmisen eteen ja osoitti häntä kädellään ja profetoi kaikkien kuullen. Näin hän teki monelle. Minä seisoin salin perällä mutta koin hengessäni että hän tulee profetoimaan myös minulle. Minä en tahtonut että hän profetoi minulle koska aina kun minulle on profetoitu julkisesti, profetia on ollut sellainen hyvä profetia jonkalaista profetiaa varmasti jokainen uskova tahtoo kuulla. Minä en tahtont mitään korvasyyhyprofetiaa mutta tiesin että saisin hyvän profetian. Minä en tahtonut että Birger profetoi minulle hyvän profetian. Minä sanoin Jeesukselle ajatuksissani: "Herra Jeesus älä anna Birgerin profetoida minulle, sillä minä tiedän että hän antaa hyvän profetian. Minä en tahdo että sinä puhut näiden ihmisten kullen ja nähden minulle hyviä asioita. Sinä voit puhua minulle hyvää profetiaa kahden kesken"

Birger jatkoi yleisön edessä kulkemista ja profetoimista yksilöille.
      Sitten hän loi katseensa minuun joka seisoin salin perällä. Hän osoitti minua kädellään ja katsoin minua ja alkoi profetoida minulle. Hän sanoi minusta tuntomerkkejä niin että kaikki ymmärsivät profetian tulevan minulle. Hän profetoi minulle erittäin hyviä asioita, jopa kiusallisen hyvää. Sitten hän sanoi: "Minä puhun tämän näiden ihmisten edessä heidän kuullen sen tähden että......"

Näin Pyhä Henki selitti minulle Birgerin kautta miksi Hän puhuu minulle ihmisten kuullen. Koska Birger "tiesi" minun Herralle minuutti aikaisemmin esittämäni "vastalauseen", ymmärsin että hän on Pyhässä Hengessä ja julistaa Herran sanan. Jos Birger ei olisi perustellut miksi hän puhuu minulle ihmisten edessä heidän kuullen, minä en olisi ottanut profetiaa Jumalasta.

• Jäi tuossa edellisessä viestissäni kertomatta yksi tärkeä yksityiskohta. Vastalauseessani Herralle minä kuitenkin sanoin Hänelle että sinä Jeesus saat kuitenkin tehdä niin kuin tahdot.

• Ggfdsa

Epäilemättä näin, mutta katsoitko tuon videon? Mitä siitä sanot?

• Ggfdsa kirjoitti:

En katsonut. Jos on Jumalan palvelija, varmasti epäonnistuu joskus, kaikki epäonnistuvat, niin ei tarvitse sellaisiin kiinnittää huomiota ja loukkaantua.

• Ggfdsa kirjoitti:

Katsoin nyt videon lopun. Mielestäni siinä ei ollut mitään huomauttamisen arvoista vikaa tai virhettä. Se ei ole väärin että vetoaa katsojiin ja pyytää vapaehtoista lahjoitusta. Niin tekevät kaikki seurakunnat missä toimivatkin.
        Miksi tuohon muutama sekunnin pätkää pitäisi tarkertua?

• ööhöhööööhöjhöhö
        Jaikal91 kirjoitti:

Katsoin nyt videon lopun. Mielestäni siinä ei ollut mitään huomauttamisen arvoista vikaa tai virhettä. Se ei ole väärin että vetoaa katsojiin ja pyytää vapaehtoista lahjoitusta. Niin tekevät kaikki seurakunnat missä toimivatkin.
        Miksi tuohon muutama sekunnin pätkää pitäisi tarkertua?

Se oli sanatarkasti näin: "Jag tror, och jag vet, och jag känner i min ande, att du vill vara med, med en riklig, generös gåva..." Siinä oli suomennoskin, mutta tuo ruotsinkielinen lause kääntyy siis sanatarkasti näin: "uskon ja tiedän, sekä tunnen hengessäni, että sinä haluat ottaa osaa runsaaseen ja anteliaaseen lahjaan..."

Hän puhuu siis kameralle kuin puhuisi suoraan jollekin ihmiselle. Kameralle puhuessaan hän ei voi saada samanlaista tietoa henkeensä joka ikisen katsojan kohdalla nyt ja aina uudestaan, kun nauhoitusta katsellaan. Hän ei siis tosiasiallisesti voinut tuntea hengessään mitään, ja kuitenkin hän niin väitti!

• jaikalii91
        ööhöhööööhöjhöhö kirjoitti:

Se oli sanatarkasti näin: "Jag tror, och jag vet, och jag känner i min ande, att du vill vara med, med en riklig, generös gåva..." Siinä oli suomennoskin, mutta tuo ruotsinkielinen lause kääntyy siis sanatarkasti näin: "uskon ja tiedän, sekä tunnen hengessäni, että sinä haluat ottaa osaa runsaaseen ja anteliaaseen lahjaan..."

Hän puhuu siis kameralle kuin puhuisi suoraan jollekin ihmiselle. Kameralle puhuessaan hän ei voi saada samanlaista tietoa henkeensä joka ikisen katsojan kohdalla nyt ja aina uudestaan, kun nauhoitusta katsellaan. Hän ei siis tosiasiallisesti voinut tuntea hengessään mitään, ja kuitenkin hän niin väitti!

Minä ajattelen hänen puhuneen jollekin ihmiselle, ehkä useallekin. Mutta en usko että hän tarkoitti puhua jokaiselle katselijalle. Sellaista käsitystä ei siitä saa ja siihen sinäkin jo viittasit. Ei tämä ole sellainen asia johon kannattaa takertua. Jos niin tekee, saa tarkertua aina johonkin eikä itse pääse eteen päin uskossa. Mutta jokainen saa itse valita mihin katseensa ja ajatuksensa kohdistaa.

• Öhöhhööhhhhööööööh
        jaikalii91 kirjoitti:

Minä ajattelen hänen puhuneen jollekin ihmiselle, ehkä useallekin. Mutta en usko että hän tarkoitti puhua jokaiselle katselijalle. Sellaista käsitystä ei siitä saa ja siihen sinäkin jo viittasit. Ei tämä ole sellainen asia johon kannattaa takertua. Jos niin tekee, saa tarkertua aina johonkin eikä itse pääse eteen päin uskossa. Mutta jokainen saa itse valita mihin katseensa ja ajatuksensa kohdistaa.

"Minä ajattelen hänen puhuneen jollekin ihmiselle, ehkä useallekin. Mutta en usko että hän tarkoitti puhua jokaiselle katselijalle."

No voihan se noinkin olla. Automaattisesti ajattelin huonoa. Ehkä vika onkin minussa.

• jaikalii91
        Öhöhhööhhhhööööööh kirjoitti:

"Minä ajattelen hänen puhuneen jollekin ihmiselle, ehkä useallekin. Mutta en usko että hän tarkoitti puhua jokaiselle katselijalle."

No voihan se noinkin olla. Automaattisesti ajattelin huonoa. Ehkä vika onkin minussa.

Vikoileminen ja virheiden etsiminen ei ole Jumalasta. Ottakaa se, mikä hyvää on ja jättäkään ruodot lautasen reunalle". Eikös se Sana vähän tähän käytökseen viittaa? Olihan Birgerin puheessa paljon hyvää. Kritisoitu puheen osa kesti muutamia sekunteja ja puhe kesti yli 28 minuuttia. Mitä hyvää sinä olet hänen puheesta löytänyt. Ota se ja jätä ruodot lautaselle.

Ehkä teit virheen tässä asiassa. Älä nyt kuitenkaan syyllistä itseäsi ja jää älttaamaan sitä. Jatka eteenpäin Jeesuksen nimessä. Hän antaa virheesi anteeksi. Varo eksytysten metsästäjiä ettei se käytös tarttuisi sinuun ja ettet näkisi kaikessa väärää, sillä varmasti näemme ja kuulemme jokaisessa hengellisessä puheessa jotakin sellaista mikä mielestämme on väärin. Siitä huolimatta että julistaja tekee virheitä, Jumala on hänen kanssaan ja käyttää häntä. Hän on Jumalan palvelija virheellisenäkin. Katsos kun Jumalalla ei ole yhtään täydellistä erehtymätöntä ihmistä. Yksi oli, mutta Hän meni taivaaseeen kaksituhatta vuotta sitten. Jumala joutuu käyttämään meitä vajavia ja virheellisiä heikkoja ihmisiä, niin sinua kuin minuakin. Siunausta.

• Öhhööhhhhööhööö
        jaikalii91 kirjoitti:

Vikoileminen ja virheiden etsiminen ei ole Jumalasta. Ottakaa se, mikä hyvää on ja jättäkään ruodot lautasen reunalle". Eikös se Sana vähän tähän käytökseen viittaa? Olihan Birgerin puheessa paljon hyvää. Kritisoitu puheen osa kesti muutamia sekunteja ja puhe kesti yli 28 minuuttia. Mitä hyvää sinä olet hänen puheesta löytänyt. Ota se ja jätä ruodot lautaselle.

Ehkä teit virheen tässä asiassa. Älä nyt kuitenkaan syyllistä itseäsi ja jää älttaamaan sitä. Jatka eteenpäin Jeesuksen nimessä. Hän antaa virheesi anteeksi. Varo eksytysten metsästäjiä ettei se käytös tarttuisi sinuun ja ettet näkisi kaikessa väärää, sillä varmasti näemme ja kuulemme jokaisessa hengellisessä puheessa jotakin sellaista mikä mielestämme on väärin. Siitä huolimatta että julistaja tekee virheitä, Jumala on hänen kanssaan ja käyttää häntä. Hän on Jumalan palvelija virheellisenäkin. Katsos kun Jumalalla ei ole yhtään täydellistä erehtymätöntä ihmistä. Yksi oli, mutta Hän meni taivaaseeen kaksituhatta vuotta sitten. Jumala joutuu käyttämään meitä vajavia ja virheellisiä heikkoja ihmisiä, niin sinua kuin minuakin. Siunausta.

Olet oikeassa jaikalii92. Rukoile puolestani.

• NicoLempinen

Turhaanko Jeesus varoitti seurakuntaa eksyttäjistä??

Valehteliko johannes kun sanoi että meidän keskuudestamme he ovat lähteneet??
      ------------------

Varoitus ei ole vikoilua.

Lukekaa sanaa niin ehkä ymmärrätte.

• hellhuijaus

Eivät helluntaikirkon pastorit halua sinun lukevan Raamattua, sillä huijaus paljastuisi.

• Anonyymi
        hellhuijaus kirjoitti:

Eivät helluntaikirkon pastorit halua sinun lukevan Raamattua, sillä huijaus paljastuisi.

Sen tulet näkemään, että onko se huijaus. Rajan tuolla puolen sitten kun aikanasi sinne siirryt.

• hyväseurakuntalukeesanaa

Kaikki pastorit haluavat että jokainen seurakuntalainen lukee Raamattua. Silloin he saavat Jumalalta sanaa ja voivat tuoda sitä seurakunnalle seurakunnan rakennukseksi. Ja pastorikin pääsee nauttimaan sanan leivästä ja seurakunta voi hyvin. Seurakunnan hyvinvointi on jokaisen pastorin ja seurakunnan johtajan toive ja tavoite.

• Anonyymi

Kyseinen Birger huijari lupasi 2004 Hgin Lähetysseura kunnassa LA iltana, että MILJOONA suomalaista tulee Uskoon ja pian.
      Puhui omiaan ja valehteli. Niin ei ole käynyt. Tuli puhdistus ja luopumus.

• Anonyymi

Miksi katsot huijaavien kanavaa?

• Anonyymi

Ikävää että sinä kuulijana olet tulkinnut asian väärin,hänhän ei tarkoita kaikkia katselijoita vaan nimen omaan yksilöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe