Tie, totuus ja elämä sekä srk:n hajaannus

Tämän päivän teksteinä puhuttelevat aiheet:

Tie, totuus ja elämä
Juhannes 14
1 "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.
4 Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?"
6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."


Seurakunnan hajaannus
1. Kor. 1:10-17
"10 Veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen kehotan teitä kaikkia pitämään keskenänne yhtä, välttämään hajaannusta ja elämään yksimielisinä.
11 Olen näet saanut kuulla Khloen väeltä, että teillä, veljeni, on keskenänne riitoja.
12 Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Onko ehkä Paavali ristiinnaulittu teidän puolestanne? Paavalinko nimeen teidät on kastettu?
14 Jumalan kiitos, en ole kastanut teistä ketään muuta kuin Crispuksen ja Gaiuksen, 15 joten kukaan ei voi sanoa, että teidät on kastettu minun nimeeni.
16 Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17 Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä."

Luetteko ja rukoiletteko aamuisin päivän tekstien äärellä?

56

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhmettelenToimiasi

      Miksi omalta osaltasi edistät hajaannusta tälläkin palstalla kirjoittelemalla? Eikö tehtäväsi olisi toimia sovun hakijana eikä eripuran levittäjänä?

      • Miten olen esitänyt hajaannusta?


      • Korjaus:
        Miten olen edistänyt hajaannusta?


      • IhmettelenToimiasi

        Miksi kysyt asiaa johon jo vastataan kommentissa?


      • IhmettelenToimiasi kirjoitti:

        Miksi kysyt asiaa johon jo vastataan kommentissa?

        Kysyin m i t e n. Jos syytät minua niin odotan, että sinulla on myös perusteet syytöksillesi. M i t ä siis olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?


      • IhmettelenToimiasi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Kysyin m i t e n. Jos syytät minua niin odotan, että sinulla on myös perusteet syytöksillesi. M i t ä siis olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?

        Hyvä ihminen, älä nyt hermostu, etkö ollenkaan kestä kritiikkiä itseäsi kohtaan?


      • IhmettelenToimiasi kirjoitti:

        Hyvä ihminen, älä nyt hermostu, etkö ollenkaan kestä kritiikkiä itseäsi kohtaan?

        Hermostu? Ei perustelujen pyytäminen syytöksillesi ole suinkaan hermostumista. Joten älä ala jankuttaa vaan kerro m i t ä siis olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?


      • anna.olla
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Hermostu? Ei perustelujen pyytäminen syytöksillesi ole suinkaan hermostumista. Joten älä ala jankuttaa vaan kerro m i t ä siis olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?

        Turhaan pyydät on vain häirikkö homottaja joka ei koskaan mitään perustele vaan räksyttää lapsellisuuttaan.


      • IhmettelenToimiasi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Hermostu? Ei perustelujen pyytäminen syytöksillesi ole suinkaan hermostumista. Joten älä ala jankuttaa vaan kerro m i t ä siis olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?

        Hyvä ihminen, oletko oikeasti aivan kunnossa? Tämäkin kommenttisi on niin kovin kiukkuisen ihmisen kirjoitusta. Etkö siis itse edes huomaa miten kiukustuminen saa sinussa vallan kun joku kritisoi sinua?


      • IhmettelenToimiasi kirjoitti:

        Hyvä ihminen, oletko oikeasti aivan kunnossa? Tämäkin kommenttisi on niin kovin kiukkuisen ihmisen kirjoitusta. Etkö siis itse edes huomaa miten kiukustuminen saa sinussa vallan kun joku kritisoi sinua?

        Ihan sama olenko sinun mielestäsi kiukkuinen vai en mutta vastaa esittämiisi syytöksiin.
        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?


      • IhmettelenToimiasi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Ihan sama olenko sinun mielestäsi kiukkuinen vai en mutta vastaa esittämiisi syytöksiin.
        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?

        Miksi ihmeessä koet että kommenttini oli syytös? Koetko siis huonoa omaa tuntoa jostain kirjoittamastasi kun normaali, avoin, kysymys toiminnastasi tällä palstalla tuntuu sinusta itsestä syytökseltä?


      • IhmettelenToimiasi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä koet että kommenttini oli syytös? Koetko siis huonoa omaa tuntoa jostain kirjoittamastasi kun normaali, avoin, kysymys toiminnastasi tällä palstalla tuntuu sinusta itsestä syytökseltä?

        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?


      • IhmettelenToimiasi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?

        Olet kovin, kovin kiukkuinen juuri nyt. Oletko katkera esim. Luterilaiselle kirkolle jostakin asiasta ja purat nyt turhautumistasi ja pettymystäsi täällä? Uskotko että kirjoittaminen täällä helpottaa oloasi?


      • IhmettelenToimiasi kirjoitti:

        Olet kovin, kovin kiukkuinen juuri nyt. Oletko katkera esim. Luterilaiselle kirkolle jostakin asiasta ja purat nyt turhautumistasi ja pettymystäsi täällä? Uskotko että kirjoittaminen täällä helpottaa oloasi?

        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?


      • IhmettelenToimiasi
        OksastettuOksa kirjoitti:

        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?

        En tiedä pystytkö vastaanottamaan minkäänlaista rakentavaa kritiikkiä keneltäkään ulkopuoliseltä kun kritiikki kohdistuu sinuun itseesi. Kirjoituksesi kuitenkin edistävät palstan lukijoiden mielestä hajaannusta. Ohjeeni, rakkaudella sinua, lähimmäistäni kohtaan, on se että hiljennyt, tutkit omia kirjoituksiasi, ja mietit miten ne vaikuttavat lukijoihin. Hiljentyminen, rukoilu, ne voivat myös poistaa kiukkusi ja syyllisyydentunteesi. Amen.


      • IhmettelenToimiasi kirjoitti:

        En tiedä pystytkö vastaanottamaan minkäänlaista rakentavaa kritiikkiä keneltäkään ulkopuoliseltä kun kritiikki kohdistuu sinuun itseesi. Kirjoituksesi kuitenkin edistävät palstan lukijoiden mielestä hajaannusta. Ohjeeni, rakkaudella sinua, lähimmäistäni kohtaan, on se että hiljennyt, tutkit omia kirjoituksiasi, ja mietit miten ne vaikuttavat lukijoihin. Hiljentyminen, rukoilu, ne voivat myös poistaa kiukkusi ja syyllisyydentunteesi. Amen.

        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?


      • homottajalle
        IhmettelenToimiasi kirjoitti:

        En tiedä pystytkö vastaanottamaan minkäänlaista rakentavaa kritiikkiä keneltäkään ulkopuoliseltä kun kritiikki kohdistuu sinuun itseesi. Kirjoituksesi kuitenkin edistävät palstan lukijoiden mielestä hajaannusta. Ohjeeni, rakkaudella sinua, lähimmäistäni kohtaan, on se että hiljennyt, tutkit omia kirjoituksiasi, ja mietit miten ne vaikuttavat lukijoihin. Hiljentyminen, rukoilu, ne voivat myös poistaa kiukkusi ja syyllisyydentunteesi. Amen.

        "Kirjoituksesi kuitenkin edistävät palstan lukijoiden mielestä hajaannusta. "
        Puhu homottaja vain omasta puolestasi :D


      • sana.toimii
        homottajalle kirjoitti:

        "Kirjoituksesi kuitenkin edistävät palstan lukijoiden mielestä hajaannusta. "
        Puhu homottaja vain omasta puolestasi :D

        "Kirjoituksesi kuitenkin edistävät palstan lukijoiden mielestä hajaannusta. "
        Ja jos noin on niin hyvä vain koska Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme."


      • OksalleKyssäri
        OksastettuOksa kirjoitti:

        M i t ä olen kirjoittanut mikä edistää hajaannusta ja mitä hajaannusta tarkoitat?

        Edistääkö kirkosta eroaminen yhtenäisyyttä? Edistääkö luterilasen kirkon haukkuminen yhtenäisyyttä?


      • OksalleKyssäri kirjoitti:

        Edistääkö kirkosta eroaminen yhtenäisyyttä? Edistääkö luterilasen kirkon haukkuminen yhtenäisyyttä?

        Kerro ensin mitä yhtenäisyyttä tarkoitat?


      • sana.toimii
        OksalleKyssäri kirjoitti:

        Edistääkö kirkosta eroaminen yhtenäisyyttä? Edistääkö luterilasen kirkon haukkuminen yhtenäisyyttä?

        Kirkko on 60-luvulta lähtien itse aiheuttanut hajaannuksensa hylkäämällä Jumalan Sanan korkeimpana auktoriteettinään ja ottamalla tilalle ihmisten halujen ja tahdon kuuntelemisen. Moniääninen kirkkoe ei voi oolla yhtenäinen. Yhtenäisessä kirkossa tai seurakunnassa on vain yksi ääni - Jumalan!


      • oksaskalle
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Kerro ensin mitä yhtenäisyyttä tarkoitat?

        ensin kyselet mitä hajaannusta tarkoitetaan, sitten mitä yhtenäisyyttä tarkoitetaan. osaatko koskaan vastata vai kyseletkö vaan?


      • multsille
        oksaskalle kirjoitti:

        ensin kyselet mitä hajaannusta tarkoitetaan, sitten mitä yhtenäisyyttä tarkoitetaan. osaatko koskaan vastata vai kyseletkö vaan?

        Kysymykset olivat eri kommentteihin mutta kumpikaan ei ole vieläkään vastannut. Mikset siis multinikki vastaa välillä?


      • oksaskalle kirjoitti:

        ensin kyselet mitä hajaannusta tarkoitetaan, sitten mitä yhtenäisyyttä tarkoitetaan. osaatko koskaan vastata vai kyseletkö vaan?

        Niin kysyin koska en voi ennen vastata kuin tiedän mitä tarkoittavat.


      • Änyel
        anna.olla kirjoitti:

        Turhaan pyydät on vain häirikkö homottaja joka ei koskaan mitään perustele vaan räksyttää lapsellisuuttaan.

        Tuo kommentti paljasti jo sinut..=)


      • Änyel
        sana.toimii kirjoitti:

        Kirkko on 60-luvulta lähtien itse aiheuttanut hajaannuksensa hylkäämällä Jumalan Sanan korkeimpana auktoriteettinään ja ottamalla tilalle ihmisten halujen ja tahdon kuuntelemisen. Moniääninen kirkkoe ei voi oolla yhtenäinen. Yhtenäisessä kirkossa tai seurakunnassa on vain yksi ääni - Jumalan!

        Miksi hyökkää ihmistä vastaan!? Selvästi haluat vain luoda eri mielisyyttä.. jos olisit hyvä uskova et lähtisi vääntämään rautalangasta.


      • Änyel
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Niin kysyin koska en voi ennen vastata kuin tiedän mitä tarkoittavat.

        En voi olla ihmettelemättä. Tätä vihaa
        Kaunaa ja tuomiota mitä julistatte Olette kuin kiimassa olevat villipedot! Häpeän teitä. Solvaatte toisianne..puhutte alhsisesti. .ihmekään on että Luoja on päättänyt ottaa teiltä pois tiedon ja antaakseen nyt heille jotka kykenevät rakastamaan. .Ei ole kyse siitä mikä teille tulee ensiksi mieleen. Tämäkin on se syy.. Rakkaus on.. Hän on Jumala. Te miehet meette muna pystyssä. Se on teistä rakkautta..ei ole. Luulette että kaikki elämässä riipu mihin pystytte sängyssä . Voi Kunpa tietäisitte.


      • Hjkkkl

      • VäärääPuutaHaukut

      • tee.parannus
        Änyel kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä. Tätä vihaa
        Kaunaa ja tuomiota mitä julistatte Olette kuin kiimassa olevat villipedot! Häpeän teitä. Solvaatte toisianne..puhutte alhsisesti. .ihmekään on että Luoja on päättänyt ottaa teiltä pois tiedon ja antaakseen nyt heille jotka kykenevät rakastamaan. .Ei ole kyse siitä mikä teille tulee ensiksi mieleen. Tämäkin on se syy.. Rakkaus on.. Hän on Jumala. Te miehet meette muna pystyssä. Se on teistä rakkautta..ei ole. Luulette että kaikki elämässä riipu mihin pystytte sängyssä . Voi Kunpa tietäisitte.

        Jumala on rakkaus joka vihaa syntiä ja Hänen tahtonsa vastaan tekemistä. Käänny sinäkin synneistäsi ja tee parannus niin koet Jumalan rakkauden!


      • kirkko.repii.itseään
        Änyel kirjoitti:

        Miksi hyökkää ihmistä vastaan!? Selvästi haluat vain luoda eri mielisyyttä.. jos olisit hyvä uskova et lähtisi vääntämään rautalangasta.

        Kirkko hyökkää itse ktseään vastaan hylkäämällä Jumalan Sanan ja otamalla tilalle ihmisten sana.


    • MissäEvankeliumi

      "17 Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä."
      Kirkko vain kastaa mutta ei julista evankeliumia ja Jeesusta ristiinnaulittuna.

    • metalliliitti.vvo

      heti kun loppu Metallin vaalit ,alettiin puhumaan kalliistavuokrista ,taisi iilimato voittaavaalit

    • uskova.nainen

      Luen päivittäin Päivän Sanan ja päivän tekstit kirjoista "Jumala puhuu" ja David Wilkersonin "Isän sydän". Tänään Isän sydän käsittelee uskon varmuutta.

      • samoin_

        Tuo Wilkersonin kirja on minullakin. Hyvä evästä päivään.


    • OksastetullaOksalla on taas maaninen vaihe päällä. Aloituksia, syytöksiä ja nimittelyjä tulee kuin liukuhihnalta. ArtoTT, daavidintähti, tt11, ja muut sivunikit ovat nyt jääneet vaihteeksi vähän sivurooliin.

      • mage9999

        Mitähän tämä sinun kirjoituksesi sisältää?


      • magelle
        mage9999 kirjoitti:

        Mitähän tämä sinun kirjoituksesi sisältää?

        totuuden tietysti.


      • mageliini
        magelle kirjoitti:

        totuuden tietysti.

        Jaa, minusta se oli syytöksiä ja nimittelyä.


      • magelle
        mageliini kirjoitti:

        Jaa, minusta se oli syytöksiä ja nimittelyä.

        no olet taas väärässä, kuten yleensä aina.eikä mielipiteesi edes kiinnosta ketään.


      • mageliini
        magelle kirjoitti:

        no olet taas väärässä, kuten yleensä aina.eikä mielipiteesi edes kiinnosta ketään.

        Olet ilmeisesi myös verbaalisesti alikehittynyt koska et keksi mitään omaa sanottavaa :D


      • Änyel
        mageliini kirjoitti:

        Olet ilmeisesi myös verbaalisesti alikehittynyt koska et keksi mitään omaa sanottavaa :D

        Mitä!! Etsin seurakuntaa johon liittyä?.en voi uskoa mitä luen! Häpeän teitä! Teillä ei ole mitään tekemistä uskon tai Jumalan kanssa helvetti sopii teille!


      • natsukalle
        Änyel kirjoitti:

        Mitä!! Etsin seurakuntaa johon liittyä?.en voi uskoa mitä luen! Häpeän teitä! Teillä ei ole mitään tekemistä uskon tai Jumalan kanssa helvetti sopii teille!

        Häpeä itseäsi vain!


    • ettäheyhtäolisivat

      Mitä yhteistä on väärillä ja vanhurskailla, mitä yhteistä hyvyydellä ja pahuudella. Vääryydestä ja pahuudesta on sanouduttavakin irti.
      Eikö tähän Raamattu kehoitakin.

      Jeesus rukoili omiensa puolesta, että he olisivat yhtä. Miten monimielinen kirkko voi olla yhtä.
      Jeesus sanoi myös olevansa yhtä Isänsä kanssa, ja toimivan kaikessa Hänen tahtonsa mukaan. Täällä yritetään repiä heidätkin irti toisistaan,aivan kuin Jeesus olisi eri mieltä Isänsä kanssa. On oleva vain yksi lauma ja yksi paimen. Jeesuksessa ei ole kuin sellaisia, jotka ovat yhtä Hänen kanssaan.
      Vihollinen ei tule muuta kuin hajottamaan ja repimään laumaa.

      • valitettavasti

        "Miten monimielinen kirkko voi olla yhtä."
        Ei mitenkään ja kirkkohan oikein ylpeilee sillä monimielisyydellän ja humanismillaan. "Minkälaisen kirkon haluaisit (ilman Jumalaa ja ristiinnaulittua) ?" kyselevät.
        Jumala ja Jeesuksen veri on halvaksi käynyt :D


      • Penuela

        Juu. JEESUS istui katse maahan luotuna kun tuotiin nainen eteensä. .ei tuominnut..Oletko sinä valmis ottamaan tuomion itsellesi..Kun se jonka olet tuominnut onkin uhri ja pyhimmys . Jatka samaa rataa.. tuomitset itsesi helvettiin.. mikä olisi sinun helvettisi..Mieti sitä. .oli pari tärkeää viestiä jonka Jeesus toi. Rakasta lähimmäistä kuten itseäsi.. Toinen on. Sillä mitalla millä tuomitset tullaan sinutkin tuomitsemaan. Voiko mitään suurempaa käskyä olla! ?


      • Penurla

        Jep. Mutta..älä unohda. .Rakkauden käskyä


      • Penuela

        Jeesus sanoi.kyllä..Miksi luulet olevasi "valittu" ? Puheessa uhkuu vihaa. Ei rakkautta.. en usko mitä puhut . PuheesI on saatanasta. Miksikö? Siksi että Jumala on Rakkaus.


    • Penuela

      Tiedätkö..Oletko jo nähnyt? Kuka sinusta on tehnyt Jeesusta suuremman? Kivitäjät kaikkosivat kun Jeesus kysyi synnittömyydestä.Sinäkö olet valmis tarttumaan kiveen!?

    • Änyel

      Riittää jo! Myönnän että kirkolla ei ole enää selkärankaa. Mutta nyt on tullut aika heittää agressio taakse. On myös tullut aika antaa tuomio Jumalalle. Kivet maahan. Tai jos olet syytön. Heitä heti. Kivitä hänet. .Ainoa mikä erottaa meidät terroristeista,murhaajista raiskaajista,bedofiileista..kaikesta pahasta. .on Jumalan rakkaus.se rakkaus kestää myös sen että osa avun tarvitsijoista on huijareita. Kiellämmekö leivän nälkäiseltä jos seassa on 2 kylläistä? ......
      Kymmenen tai tuhat saa kiittäen hyvää.. 1 ja ..mitä väliä. Kaikille koti. Hyvä paikka asua.. sitten kun tapahtuu rikos sitten tuomitaan.

      • silmät.auki

        Puhut asiaa!


    • Änyel

      Sinutko lähetettiin?? Teetkö itsesi Jeesuksen vertaiseksi? Eikö riitä että tämä ja muut syntisi on anteeksi annettu? Voi sinua.. riittää jo..riittää .
      .älä anna aihetta häpeään.

      • ettäheyhtäolisivat

        Mitä yhteistä on välillä ja pimeydellä, mitä yhteistä on synnillä ja synnittömyydellä, mitä yhteistä on rakkaudella ja välinpitämättömyydellä. Asioilla on suuri ero. Eikä niitä pidä yhdistää toisiinsa. Ainoastaan Jeesus oli ihmisenä synnitön. AinoastaanJeesuksen rakkaus on ehdotonta ja täydellistä. Ainoastaan Jeesus tuli valoksi tähän pimeään maailmaan. Ainoastaan Jeesus voi tuomita tai armahtaa. Siitä ei voi olla montaa mieltä. Siitä kirkon tulee saarnata parannuksentekoa ja evankeliumia. Ihmisen osa on tehdä parannus ja uskoa evankeliumi. Kirkon ei pidä korottaa ihmistä, vaan kertoa siitä,mitä Jumala teki ihmisen hyväksi.


    • xxxxxxxxxxvc

      Homottelu on viimeien niitti hajaanukseen ja siihen on syyllisenä Suomen eduskunnan pellet. arkkipiispa, joka hyppien iloitsi homoudesta sateenkaarikansn mukana.

      • miksi.valehtelet

        Joka on pienessä epärehellinen, on sitä myös suuressa.


      • kirkko.tuhoutuu

        Todentotta. Kirkko on itse valinnut homottamisen Jumalan sanan sijaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe