Ulkonäkö este työnsaannille

rumilusakka

Onko muilla sellaista ongelmaa, että ulkonäkö on esteenä työnsaannille? tselläni on aina ollut kys. ongelma aina vuodesta 1989 lähtien. Olen silti siisti, en tupakoi, en juo ja puhdas ja peseytynyt, mutta ulkonäköni ei kelpaa edes hanttihommiin. Olen siis nainen. Olen yrittänyt töitä joissa ei tarvitsisi olla tekemisissä ihmisten kansssa eikä kenenkään tarvitsisi nähdä minua, mutta eipä sellaisiinkaan hommiin kelpuuteta.

28

402

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivoojatar

Koeta päästä siivoojaksi raksalle, siellä pidetään kypärää ja haalareita. Ei tässä muutkaan niin kauniita ole, mutta eteenpäin pitää porskuttaa.

• ygfred

Ulkonäkö este työnsaannille

• valitenpaikattarkkaan

Onhan tossa hyväkin puoli. Voi mennä rumana hakeen töitä ppaikoista johon ei halua, ja olla epäsiisti.
      Kun taas mihin haluu voi olla siistimipi ja kaunistua.
      Mä ainakin teen tota jos työkkäristä tulee osoituksia mihin ei halua, oon menny epäsiisteissä vaatteissa ja ollu vähän hölmönä... enkä oo päässy, kaikkiin paikkoihin ei haluu.

• luomuhurtta

tuttua. Kun naama on perusmaatiasen ja muu muoto muumipeikolta, vähänläntä ja pesjalkanen, niin eipä kahdesti katsota, eikä porukkaan kelpuuteta, vaikka olen hake nut hommia esin puutarha-apulaiseksi kasvihuoneeseen, kaalipellolle sadonkorjaajaksi, taimitarhalle ja sikalaan sekä kirjasotapulaiseksi, sinne varaston puolelle. No, onneksi hautausmaalle ruohonleikkuria ajamaan kelpasin.

• sdfghjklöuhbgvythnfthnhn

Miten olis kouluttautuminen jollekin järkevälle alalle?

• melkeintyällinen

mikä on järkevä ala? voisiko sdfghj... jne vastata

• röihin-siitä-nyt

koita laihduttaa

• rumilusakka

Olen aina ollut hoikka, mutta edes nuorena tyttönä en kelvannut mihinkään. Vaikea varmasti uskoa, että on syntymästään niin rumia ilman, että olisivat lihavia tms. Luusto pilasi elämäni.

• ruipelriuku

Mistä? Kyljet on kuin pyykkilauta, kintut tikkuja muistuttaa, olkapäissä hengarin malli ja maha selkarankaa hankaa.

• ikääntynyt.työtön

Ulkonäköä suurempi este on ikä, varsinkin jos se okä alkaa viitosella.

• ikääntynyt.työtön

Korjaan: siis ikä ei okä ;)

• rahtihame

kyllä, näpistämisestä kauhea haloo! Minkä sille mahtaa jos rahtia kertyy.

• iyjukhiy

Alottajalle..olen mies ja sama ongelma :(

• RumaKansalainen

Pitivätkö TE keskuksen henkilöt minua pilkkanaan, kun ehdottivat, että voit työllistää itsesi perustamalla kahvilan.
      Varmana tiesivät, ettei siitä tule mitään, kun olen senverran ruman näköinen.
      Perustin kahvilan, mutta eipä siellä asiakkaitakaan näkynyt. Avajaisissa kävi paljon väkeä, mutta kun näkivät kahvilan pitäjän eli minut, niin eipä enää näkynyt asiakkaita avajaispäivän jälkeen.
      Siksipä palvelualan ammatteihin vaaditaankin hakijalta valokuvaa itsestään, että roskiin menee kaikki hakemukset, joissa hakijan pärstä ei ole miellyttävän näköinen.

Eihän kukaan halua työntekijäksi rumaa henkilöä, joka karkoittaa asiakkaat ulkonäöllään, kuten kahvila, ravintola, pankki, kaupan kassa, liike, myymälä, kauppa ym. joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä.

• rumuus.yleensä.lisääntyy

Me suomalaiset olemme enemmistö melko tavallisen rumia. Johonkin silti pitäisi päästä töihinkin, puhumattakaan muusta elämästä. Se on kyllä kova kohtalo, itsekin kokenut saman. Puhelinmyyjän naamaa ei asiakkaat näe, mutta moniko pystyy myymään paskaa nauramatta.

• turhahakeasääliä

On teillä ongelmat...Kaikkeen työllistymiseen löytyy näköjään tekosyy...::)) Jos kerta on niin ruma ettei kelpaa kuin puhelin myyntiin, niin ottaa sitten puhelinhommat vastaan ja tekee niitä....Luulis ettei tuossa tilanteessa naurattais yhtään vaikka mitä myis....

• rumilusakka

>>Me suomalaiset olemme enemmistö melko tavallisen rumia<<<

Minä kun en nyt ole tavallisen ruma vaan todella poikkeavan ruma.

• jotain_rajaa_joskus

Niin miksi se kouluttautuminen ei onnistu? Onko rumuus estänyt koulunkäynninkin???

• påöopåuö

Nyt ette naurata enää yhtään, vatsalihaksiin sattuu jo. huhuh

• älkäävalehdelko

Rumia ihmisiä on joka alalla. Esim. hoitoalan työssä ei rumuus haittaa. Ruma ihminen voi olla mitä kultaisin ja ymmärtävin hoitaja.

En ole koskaan kuullut tuollaisesta ettei rumuuden takia pääsisi töihin. Eri asia sitten hopsuine, epäsiisti ulkomuoto, huono hygienia yms syyt. Normaali ihminen pystyy kyllä ulkonäöstään huolimatta useimmiten pitämään itsensä sellaisesessa kuosissa ettei ulkonäkö estä työntekoa!!

• tavllisiin.töihin

Kyllä se niin on, kun pitää ainakin siistinä ja puhtaana itsensä, ja katsoo rehellisesti työnantajaa silmiin ja ainakin yrittää puhua asiallisesti, ei se rumuus niin paljon voi vaikuttaa. Ennemminkin vaikka olisi kuinka kaunis, mutta likainen homssu, en ainakaan itse palkkaisi, jos olisin työnantaja.

• rumilusakka

Hassua miten iso-vahvaluista naista vihataan, inhotaan ja syrjitään. Mun luustoni on pilannut koko mun elämäni. Ihmiset on olettanut, että tää luusto vaikuttaa myös mun aivoihin ja älykkyyteeni eli pitävät mua vajaaälyisenäkin luustoni takia. Olen siis yksi maailman vihatuin, inhotuin ja puhutuin ihminen pelkästään tän luustoni takia kun se on niin isoa, vahvaa, jykevää ja paksua.

• rumatonparhaita

Etkä ole. Et vain ole vielä löytänyt oikeaa paikkaasi työelämässä, mieti mikä sinulle sopii, ja lähde ihan uuteen suuntaan elämässäsi. Olet ilmeisesti nyt jumittunut johonkin ajatukseen etkä pääse siitä irti. Häntä pystyyn nyt ja usko itseesi.

• exfarmari

en ole äskeisen kommentin kirjoittaja, mutta voin sanoa samaa, ja 60 vuoden kokemus eläömästä painaa tyhmepäänkin kalloon, ettei kelpaa mihinkään. Ensin katsotaan ulkomuoto, ja sitten ei enää kysytäkään mitään. yritin kanalanpitjänä 14v. sitten rehun hinta nousi, munien hinta laksi ja tilan vuokra kohosi pilviin joten tuli konkka, ja siinähän sitten peruspäivärahaa on nautislketlu viimeiset 18v.

• kauneusjafikuuseihyvä

Olen erittäin kaunis mutta en saa töitä kun olen liian fiksu. Fiksut ovat uhka firmoissa. Toiset tyäntekijät ovat kateellisia ja mustiksia jos uusi työntekijä on liian fiksu, saa helposti ylisuurta palkkaa.
      Siksi on pidettävä kauneus vähän alhaisena ja fikuutta ei saa näyttää heti.
      On uhkana että uusi tyntekijä on nopeasti esimies näille entisille työntekijöille, ja se on paha.
      Kauneus on rankkaa mutta aina sille ei voi mitään.

• turhapurokonekirjoittaa

Ehkä kannattaa harjoitella kielioppia ja muutenkin oikeinkirjoitussääntöjä, niin silloin ei se kauneuskaan haittaa. Jos ihminen on työssään asiallinen ja ystävällinen, ei FIKUT TYÄKAVERIT sano mitään. Ja ehkä et saa ainakaan kirjoitushommista ylisuurta palkkaa. Jos alussa maksavat, niin eivät kovin kauan.

• mitäspienistä

kieliopin ja säännöt osaan, mutta jaksa näitä joka lyöntivirhettä korjata. täähän on vain suolipalsta vailla mitään tuottoa .

• Fikunakivaolla

Mä aika usein myyn konsonatteja... teksti on ymmärrettävissä silti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe