Työmaani oli Naantalissa. Mobil 1 Rally Formula perustui puhtaaseen kemiallisesti rakennettuun polyalfaolefiiniin. Formulaa valmistettiin lähes 24 000 litraan annos sekoitussäiliössä. Vastaanoton ja laboratorion kautta sekoitusmäärät tarkasti tarkistettiin ja seos lämmitettiin 60 asteeseen.
Keitto meni pakkauslinjalle.
Majantie hoiti homman.
Oli ylittämätöntä öljyä. Länsilinjat ajoi 130 000km Delvac 1 polyalfaolefiiniöljyillä jo 80 luvulta. Länsilinjan Immonen teki hyvää yhteistyötä Mobilin kanssa. Mineraaliöljyillä ajettin 30-40 000. Polyalfaolefiiniöljyillä järjestäen 100 000km.
Lontoossa painotettiin synteettisen erinomaisuuteen ja varoitettiin vetykäsitellystä maaöljystä.
Myöhemmin kaikki muuttui ja Mobil joutui menemään heikoille jäille.
Kaikki piiripäälliköt ja myyjät pistettiin koulutukseen.
Täyssynteettinen öljy oli synteettistä öljyä. Monimutkaisella kemiallisella tavalla raakaöljystä halluttuun muotoon muokattua voiteluainetta.
Ei enää sanaakaan Polyalfaolefiinista. Erikoistuotteissa se muistettiin silti aina mainita ja perustella öljyn erinomaisuutta.
EI moottoriöljyissä.
90 luvun Rally Formula olisi tänäpäivänäkin erinomaista.
Mobil oli paras öljy 1995.
148
2532
Vastaukset
- vekkulikekkuli
No mikäs on paras öljy 2016?
- exWorks
Säiliö 108:n keitto ei ollut enää kestävää...
- Ei-Krakattua-Mineraalia
Selvää pässiä. Tuntuu pieneltä nuo sekoitusmäärät. Tuo perusöljy on PAO ja se oli myös Teboilin Diamondin perusöljy. Nykyisin Mobil ja Teboil öljyt on krakattua mineraaliöljyä.
Kestääkö krakattu Delvac ykkönen 130 000km.? Ei varmasti!
Taksit ajoi 123 ja 124kopan Mesen D koneilla! Rally formula PAO-öljyllä miljoona kilometriä avaamatta konetta. Vesipumppu hinapyörät ja vaimentimet vaihdettiin, mutta muuten ajettiin.
Ei olisi onnistunut mineraaliöljyillä. - exWorks
Länsilinjat noudatti 100 000km vaihtoväliä. Parannus oli huomattava, kun Delvac 1400 luokassa vaihtoväli oli ainoastaan 15 000km. Tuo 100 000km perustui oikeaan täyssynteettiseen moottoriöljyyn ja sen ennakoivaan analyysiin. Analyysi otettiin yleensä 30-33 000 välein. Öljytason tarkastuksen yhteydessä tarkistettiin öljyn väri ja haju, jos oli muutoksia niin sitten heti analyysiin.
Moottoreilla ajettiin vähintään miljoona. Parhaimmilla puolitoista ennen täyremonttia.
Trisynteettinen oli askel takaisin. Koneet ei enäää kestäneet.- Krakattua-Mobil-öljyä
Trisynteettinen on PAO:n ja vetykrakatun mineraaliöjyn sekä esterin seos. Mobil säästää. Trisynteettinen on pääasiassa krakattua mineraaliöljyä. Siksi moottorit ei kestä.
- exWorks
Immonen näki tulokset heti. Raimo sai tietää ja välitti tiedot Naantaliin. Viininpunainen Volvo 240 sai kyytiä.
- Pellepojanpakinat
Jo aloituksesta paistaa asiavirheet. Paopelle on täällä taas. Voi elämänkevät mitä sontaa tänne saa suoltaa.
- 986578
Ei Immonen mistään PAO:sta tiennyt. Huomioi käyntiinlähdön ongelmat talvella. Sekä moottorien kestävyyden turbovikoineen.
- exWorks
Naantalissa oli kommunistejakin sekoittamossa. Olet ilmeisesti kommunisti.
- pellepojanpakinat
Ja exWorks nimimerkki on jo vuosia tälle palstalle keksimiään tarinoita suoltanut yksilö. Toivottavasti teini tai korkeintaan varhaisaikuinen jonka henkinen kehitys on pysähtynyt mopoikään. Ansioillaan ansainnut lisänimen PAOPELLE.
- sielläKesätöissäMuinoin
Ei voi olla paopelle. Tietää sisäpiirin juttuja.
- ei.sisäpiiri.juttuja
höpöhöpö. Oletko paopelle edes syntynyt 1995? Arvaus syntymäaika lähempänä 2005?
- KrakattuaMineraaliöljyä
Höpö höpö... seosmäärät keitossa on useita kymmeniä kuutioita.
PAO perusöljy on aitoa täyssynteettistä. Sitä Mobil säästää.... Se on totta.
https://books.google.fi/books?id=vkYCvwxyvsIC&pg=PA5&lpg=PA5&dq=mobil delvac1 pao&source=bl&ots=StKWNP9xXq&sig=zyVYJ-ejE-8MavZHqoHjdo4mBLc&hl=fi&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=mobil delvac1 pao&f=false- Paopellenpakinat
Huutonaurua !! Tuolla kommentilla paopelle varmistit asian. Paopellen satutunnit jatkukoon.
- kurapöksy
Kun tunnut olevan öljytietäjä,onko muuten Kendall elite 5w40 täyssynt.öljy?.Mitä olet mieltä kendall öljyistä yleensä?
- Paopellenpakinat
kurapöksy kirjoitti:
Kun tunnut olevan öljytietäjä,onko muuten Kendall elite 5w40 täyssynt.öljy?.Mitä olet mieltä kendall öljyistä yleensä?
Keneltä kysyt? Tarkoitatko tietäjällä paopelleä? Se ei nyt pääse vastaamaan kun se pesee säiliö 108n sisälmyksiä otsalampun valossa. Puhdistus tehdään nuolemalla. Se on pellen lempipuuhaa kun pytyssä on ollut pao perusöljyä.
- valehtelijat
Naantallissa ei ole ollut säiliö 108:aa... Länsilinjat ei käyttänyt Delvac ykköstä. Ei ottanut öljyanalyysejä Tampereen huollossa. Ei ajettu 100 000vaihtoväleillä. Majantie sekä Immonen ja kommunisti on keksittyjä henkilöhahmoja.
Paopelle on keksinyt kaikki omasta päästään.- Paopellenpakinat
No sitähän se on tehnyt vuosikaudet. Tänne on aivan turhaa kirjoittaa mitään asiallista. Naantalissa se on käynyt korkeintaan muumimaassa.
- SÄ108.RallyFormula.5W-40
Naantalin asiat on totta.
- 100000vaihtoväli
Immonen hoiti Länsilinjojen huollon. Länsilinjat ajoi varmasti delvacin ykkösellä järjestäen 100 000km.
Scaniat vaatii hyvät öljyt. https://www.youtube.com/watch?v=7pD8wBkcfbk
Mobilin öljyanalyysi ja tarkkailu mahdollisti sen.
http://www.lansilinjat.fi/lansilinjat/19 - KorjaustaTietoihin
Naantalissa vanhan täyssynteettisen Rally Formulan keittomäärä oli 23 kuutiota.
Oli erinomaista moottoriöljyä. - rapaöljyä
Vanha täyssynteettinen Mobil 1 Rally Formula toimi -54C hirmupakkasessa . Nykyinen hädintuskin -36...
- ogöhowehgpwhg
onnex on kesä tulossa;)
- PAO_on_aitoa
Leslie Rudnick tietää, että VHVI öljyt on kuraa, kun niitä verrataan aitoon PAO perusöljyyn.
https://books.google.fi/books?id=vkYCvwxyvsIC&pg=PA5&lpg=PA5&dq=mobil delvac1 pao&source=bl&ots=StKWNP9xXq&sig=zyVYJ-ejE-8MavZHqoHjdo4mBLc&hl=fi&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=mobil delvac1 pao&f=false - PAO_on_aitoa
Nykyisin öljyhtiöt ja autotehtaat valehtelevat.
Siksi ..... http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&page=1&rh=n:283155,p_27:Leslie R. Rudnick- Pellepojanmutsi
Saitko jo nuoltua sen 108 säiliön puhtaaksi? Seuraavaksi siivoat huoneesi ja sitten viet sioille iltaruuan.
- PAO_on_aitoa
Kehoittaisin lukeman nuo kirjat...Tajuat luettuasi miten paskoja mineraaliöljyjä myydään täyssynteettisenä.
- mineraalia.koneeseen
olkoonpa nyky öljy miten paskaa tahansa, mutta koneet kestää heposti yli 500tkm. EIKÖ RIITÄ? YMMÄRRÄTKÖ? Ajoin patonkimaan riisselillä yli 800tkm. Öljynä oli Shell Rimula eli halvinta mineraaliöljyä mitä löytyy. Kori loppui ennen kuin MINERAALIÖLJYLLÄ ajettu moottori. YMMÄRRÄTKÖ? Rimula oli käytössä välin abaut 280-810 tkm.
- turbolla100plusLitrasta
Uusimmat korkeaviritteiset koneet ei kestä.
- VaatiiiiiPAOO
Volkkari Skoda Audi Seat Ford Opel....
- hoohohooggg.suoli.24
hölöhölö PAOPEELO. Nämä TSI ja muut pikkumoottorit eivät kestä MILLÄÄN öljyllä isoja kilometrejä, ei auta PAO.
- TSI.ei.kestä.mineraaliöl
Auttaa TSI koneissa... Mineraaleilla 200 000... PAO 600 000.. Tietysti ketjut pitää vaihtaa kunnollisiin.
- pao_on_synteettistä
Mobil Neste ja Teboil ei enää käytä PAO:ta perusöljyssään. Siksi ne mineraaliöljyt on huonoja.
http://www.cpchem.com/bl/pao/en-us/pages/faq.aspx
FAQ osio PAO:n käytöstä ja ominaisuuksista. - kuraaMoottoriin
Ennen Rally Formula oli HYVÄÄ AITOA PAO-perustalle tehtyä täyssynteettistä öljyä.
Nykyisin PAO on jätetty pois ja siinä ei ole hajuakaan siitä. On nykyisin vetykrakattuamineraaliöljyä, jossa on raskas lisäainepaketti.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/tayssynteettista-vai-ei - pao.pellen.oppipoika
On aivan turha tuijottaa käytettyihin perusöljyihin. Nykyöljyjen laatu määräytyy lisäaineiden laadulla ja niiden toimimisella perusöljyjen kanssa. Ainoa millä on merkitystä on luokitukset purkin kyljessä. Nuo luokitusten saaminen edellyttää API- ja ACEA-testien lisäksi autovalmistajien OEM-testien läpäisyä, jotka sisältävät satoja eri testejä, joista osa on moottoritestejä, joissa mitataan voitelevuus nokka-akselilla, laakereille, männänrenkaiden jumiutumista jne.
Kunhan vain vaihtaa öljyt riittävän usein, niin mitään eroa kukaan autoilija tule ikinä huomaamaan oli öljy sitten tehty 100% PAO-pohjaan tai Grp III -öljyyn. Se miksi Saksassa täyssynteettiseksi kelpaa vain PAO, johtuu vain ja ainoastaan historiasta, koska F-T-menetelmän kehittäjät olivat saksalaisia. Suorituskyvyllä tuolla ei ole mitään tekemistä. Suurempi PAO:n määrä voi näkyä parempana jähmepisteenä, mutta jähmepistekin on eri asia kuin pumpattavuus tai kylmäkäynnistyvyys, tai kuumankesto.
Ja jos asiasta haluaa vielä lisää saivarrella voi katsoa allaolevaa linkkiä esimerkkinä Mobil 1 New Lifeä 0W-40 ennen ja jälkeen API SM --> API SN -muutoksen, jossa osa PAO:sta korvattu Grp III:lla. Kyllä jähmepiste laski kaksi pykälää eli 6 c (jähmepiste mitataan 3c välein), CCS eli kylmäkäynnistyvyys pysyi liki samana, mutta KUUMANKESTO parani. Miten voi olla mahdollista?! Sivu 45. Lisäksi mm. nokka-akselin kulumaa mittaavassa testissä tuli parempia tuloksia. Haihtuvuutta mittaavissa testeissäkin tuli hiuksen hienosti parempia tuloksia. Kaiken kaikkiaan öljyn suorituskyky kokonaisuutena parani.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007
Öljyissä ja lisäaineissa pätee, että tiettyyn pisteeseen asti lisäämällä jotain raaka-ainetta suorituskyky saattaa parantua, mutta väistämättä tulee vastaan piste, jossa lisääminen ei anna suorituskyvyn kannalta enää mitään lisäarvoa ja loppu on haaskausta eli kansan kielellä rahan tuhlausta.- pao_on_synteettistä
On vaikuttanut Mobil moottoriöljyjen Suomen myyntiin. Markkinaosuus on tippunut.
- paopellenpakinat
pao_on_synteettistä kirjoitti:
On vaikuttanut Mobil moottoriöljyjen Suomen myyntiin. Markkinaosuus on tippunut.
Sitten kun on hylsyt sylissä tiedon suhteen, on hyvä päräyttää kunnon aivopieru.
Meinaatko että markkinaosuudet muuttuvat suomi24:n öljyälykön kommenteista?
Kiinnostaisi tietää, miten se vaikuttaa noin henkilökohtaisesti kun jonkun öljy-yhtiön markkinaosuus Suomessa nousee tai laskee. Aiheuttaako se esim. erektion?
- myynnit-nousussa
Shell vahvistaa markkinaosuutta.
- exWorks
Teollisuus vaatii PARHAITA voiteluöljyjä. Esimerkiksi Mobil SHC 600 sarja perustuu polyalfaolefiineihin. Hyötysuhteissa oli aina vähintään viiden prosentin kohoaminen, kun siirryttiin mineraaliöljyistä PAO pohjaiseen Mobil SHC 632 öljyyn. Tai Mobil Glygoyle sarjaan.
Lechner ja Durand kierukkavaihteissa erot oli suuria. Öljyjen lämmöt laski.
Polygylkolit ja polyalfaolefiinit toimi vastaavasti. Kuitenkin polyglykolien ominaisuus! Suuri viskositeetti-indeksi ei vaadi viskolaajentajapolymeerejä, jotka leikkautuu. Erinomainen kestävyys.
Kuormakestävät polyglykolit ei vaadi EP-lisäaineistusta.Heijastuu ylivoimaisena kulumissuojana. - exWorks
Polyglykoleita ei käytetä moottoriöljyinä. Mobil toi myyntiin erinomaisen 100% täyssynteettisen 15W-40 PAO ja esterisekoituksen. Mobilgard SHC 120 uudisti suurten nopeiden dieselmoottoreiden voiteluun. Mobilgard ei sisältänyt lainkaan MINERAALIÖLJYJÄ.
http://212.223.94.68/pdf/mobilgard%20shc%20120%20f.pdf- exWorks
Käytetään VIELÄKIN kriittisissä kohteissa, kuten atomivoimaloiden hätäjäähdytysjärjestelmää syöttävien dieselgeneraattoreiden voiteluaineena.
- tggcjko
Hinta ei Ole tässä tärkeintä
- OstaSuomalaista
Kyllä Sellin öljyt ovat parempia, mutta kiva kun ostatte suomalaista.
- trimeeri
http://kixxengineoil.blogspot.fi/2015/01/eclipse-results-of-testing-of-engine.html
PAO kestää hapettumatta hyvin.Esimerkiksi täyssynteettinen Liqui Moly 0W-30.
Mineraaliölyillä tehdyn "synteesiöljyn" viskositeetinlaajentajapolymeerien kierteiset ketjut leikkautuu ja katkeilee moottoriöljyn vanhetessa. Se pysyvä muutos tapahtuu korkeissa lämpötiloissa ja rasituksessa. Lisäksi kuormituksessa tapahtuu väliaikaista viskositeetin putoamista- mennään mineraaliöljyn luontaiselle kapealle viskoalueelle. Silloin riskitaso nousee.
Mineraalisynteesiöljyt joudutaan tekemään ohuiksi ja siksi niiden haihtuvuus jää korkeaksi. Se johtaa välttämättä korkeaan öljyn kulutukseen. Haihtuminen voi olla 50-75% moottorin öljynkulutuksesta.
Saksassa ymmärretään voiteluöljykemiaa. Siihen on perustellut syyt. - murrosvoitelu
Mobil myy erinomaisia täyssynteettisiä voiteluöljyjä teollisuuteen ja ilmailuun. Mineraaliöljyjen suorituskyky lisäaineistuksella on riittänyt, koska autojen moottorit eivät ole olleet voitelun suhteen kriittisiä.
Tilanne on nyt muuttunut. Viskositeettien lasku ja samalla moottorien ominaistehot on lisääntyneet. Öljynvaihtovälit kasvaneet. Mineraaliöljyjen ominaisuudet ei enää riitä. - rajavoitelu
Synteettiset öljyt on korvaamattomia paperikoneissa, valimoissa, murskaamoissa ja kaikkialla missä halutaan laatua. Ne säästää selvää rahaa.
- pao-on-parasta
VOLLSYNTHESE 0W-30 on pakollinen öljy Volkkarin koneessa.
Krakkausmineraali ei kestä. - 2016-on-tilanne
Mobil ei valmista enää TÄYSSYNTEETTISIÄ moottoriöljyjä henkilöautoihin.
- Huippuöljyä
Vaihdelaatikkoihin Mobil myy aitoa PAO-täyssynteettistä .. Toimii vielä -54 asteen pakkasessa.
http://pds.mobil.com/Germany-German/Lubes/PDS/GLXXDECVLMOMobilube_1_SHC_75W-90.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=S3lrzV1MCtU - PAO-on-aitoa
Mobil 1 moottoriöljyjä ei myydä Saksassa TÄYSSYNTEETTISINÄ, koska ne EIVÄT TÄYTÄ SAKSAN TÄYSSYNTEETTISYYSLAKIA.
Tässä on esimerkki: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://openjur.de/u/128226.html&edit-text=- Mobil-1
Mobil Oil patentoi Mobil 1 öljysekoituksensa.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://www.google.com/patents/US6303548&edit-text=&act=url
- tutkittuja
Mobil 1 sisälsi patentin mukaan PAO:ta 30 prosenttia...0w-xx öljyt. Nykyisin paljon vähemmän. Sama TB öljyissä.
5w-40 ja 50 ei sisällä sitä lainkaan.- paskaista.naurua
jusjust taas pistäppä analyysitulokset sitten esille! Moni uskoo joulupukkiin, mutta edelliseen tekstiin ei usko kukaan muu kuin tekstin kirjoittaja.
- öljy-yhtiö
Öljy-yhtiö ottaa maksimikatteen minimi-investoinneilla.
- öljy-yhtiö
Nykyiset Suomessa myytävät 0W-XX öljyt sisältää VÄHEMMÄN synteettistä perusöljyä.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://www.google.com/patents/US6303548&edit-text=&act=url- tuleapuun
Skitsofrenia ???????
- tuleapuun
No ei todellakaan ole tilanne sama. Maailma muuttuu.
Analyysi tehty. SKITSOFRENIA. - TasanTiedettyTotuus
tuleapuun kirjoitti:
No ei todellakaan ole tilanne sama. Maailma muuttuu.
Analyysi tehty. SKITSOFRENIA.PAO:ta on jatkuvasti vähennetty korvaamalla se grpIII mineraaliöljyillä. Uusimmat korkeaviritteiset moottorit rikkoutuu..
Sopii autotehtaille, koska saadaan uutta myyntiä. - tuleapuun
TasanTiedettyTotuus kirjoitti:
PAO:ta on jatkuvasti vähennetty korvaamalla se grpIII mineraaliöljyillä. Uusimmat korkeaviritteiset moottorit rikkoutuu..
Sopii autotehtaille, koska saadaan uutta myyntiä.Skitsofrenia!!
- PAO-perseestä
Täyssynteettinen öljy kovettaa tiivisteitä.
- sdf333
Höpö höpö.
- KaikkiMineraalitONsieltä
40v sitten tiivisteitä uudistettiin kestämään PAO:ta. Ladassa tiivisteet ei kuitenkaan kestäneet... Sitten rupesi kestämään, kun Konela lähetti ukaasin Neuvostoliittoon.
http://www.radcoind.com/wp-content/uploads/2012/10/PAO_Chart.pdf - tuleapuun
KaikkiMineraalitONsieltä kirjoitti:
40v sitten tiivisteitä uudistettiin kestämään PAO:ta. Ladassa tiivisteet ei kuitenkaan kestäneet... Sitten rupesi kestämään, kun Konela lähetti ukaasin Neuvostoliittoon.
http://www.radcoind.com/wp-content/uploads/2012/10/PAO_Chart.pdfSkitsofreniaan auttaa litra pao perusöljyä ja oraaliliuoksena.
- veteraaniautoihin
Nykyinen 100% mineraaliöljypohjainen Mobil 1 5W-50 takaa myös luonnonkumitiivisteen kestävyyden Vanha aito PAO täyssynteettinen Rally Formula tuli Ladan tiivisteistä läpi.
- pao-anaaliin
pao on hyvä liukuvoide kestää pitempään kuin krakattuöljy. Eiks niin paopelle?
- viskositeetin-parantajaa
PAO on parasta, mutta kallista. Siksi Mobil ja Teboil myy maaöljyä viskositeetin parantajakemikaaleilla terästettynä.
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://www.kingoilcompany.com/how-to-choose-between-with-vi-or-no-vi-synthetic-oils/&edit-text=&act=url- Ugabuga
Paopelle suosittelee. Litra pao perusöljyä oraaliliuoksena auttaa mielen tasapainohäiriöihin.
- viskositeetin-parantaja
PAO:n saati jää vähälle, kun käytät Mobi, Neste tai Teboil moottoriöljyjä!
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://www.cpchem.com/bl/pao/en-us/pages/faq.aspx&edit-text=&act=url - EI-TÄYSSYNTEETTISTÄ
NESTE lopetti PAO:n valmistuksen. Korvasi sen omavalmistamalla VHVI mineraaliöljyllä.
https://www.neste.com/fi/fi/neste-oil-myy-pao-tuotantolaitoksensa-belgiassa
http://www.cpchem.com/en-us/news/Pages/Chevron-Phillips-Chemical-to-Purchase-Neste-Oil’s-PAO-Plant-in-Belgium.aspx - perusautoilija
Suomalaista autoilijaa on aina pissitty silmään. Öljy-yhtiöt ja kauppiaat. Nyt myös auton valmistajat. Valtio on kuitenkin se suurin rosvo. Autoverorahoista ei ole rahaa tieverkon kunnossapitoon jäänyt. Ankarasta verosta autoilijat ei ole hyötyneet.
- Pelasta-autoilijat
Mene PAOPELLE takaisin sinne Naantaliin ja laita Mobil ojennukseen. Sinun tietotaidosta on kova kysyntä Suomalaisessa öljyteollisuudessa.
- myyntiprovikat
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ex-tyontekija-karaytti-kamuxin-osa-palkasta-maksettu-polttoaineena/uDftxUf2
Ritaluomia. Siksi käräytin. - ONSEKOVA
myyntiprovikat kirjoitti:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ex-tyontekija-karaytti-kamuxin-osa-palkasta-maksettu-polttoaineena/uDftxUf2
Ritaluomia. Siksi käräytin.OHHOH!!! Paopelle on ollut Naantalissa Mobililla ja vieläpä Kamuxilla!!!! Missähän muualla tämä Suomen ylivoimaisesti suurin öljyguru on ollutkaan. ON SE KOVA!!!!!!!!!!!
- PAO_on_aitoa
Koreassa luotetaan 100% täyssynteettisiin PAO-pohjaisiin moottoriöljyihin.
Korealainen LG ja amerikkalainen Chevron on perustanut yhteisyrityksen. Tuotemerkki on Kixx.
http://kixxengineoil.blogspot.fi/2015/01/engine-oil-recommendations-gs-caltex.html
Myös.... http://p-oil.co.kr/gasoline-pao.html - PAO_on_aitoa
PAO:n kysyntä on maailmassa rajussa kasvussa. Siksi Chevron lisää PAO:n tuotantoa.
http://www.chemanager-online.com/en/news-opinions/markets-companies/chevron-phillips-expands-texas-pao-plant - PAO-GTL-johtaa
http://www.infineuminsight.com/insight/sep-2014/uncertainty-ahead-for-base-stocks
http://info.bestlinelubricants.com/PDF/03-13_Jay_Bickett_interview.pdf
Nyt grpIII mineraaliöljyt on PAO:n ja GTL öljyjen puristuksessa. Krakattuja grpIII mineraaliöljyjä tuotetaan aivan liikaa. Paha ongelma Kilpilahdessa. - PAO-on-the-rise
Uusimmat autot tarvitsee parasta voitelua. PAO vastaa haasteeseen.
http://www.infineuminsight.com/insight/sept-2015/pao-on-the-radar
GRPIII mineraaliöljyjen ominaisuudet loppuu kesken.
Nyt joudutaan palaamaan takaisin PAO:n käyttöön. - väite_TÄYSSYNTEETTINEN
PAO:n käyttöä pyritään VÄLTTÄMÄÄ, koska PAO on kallista...
Monissa 0W-XX öljyissä sen käyttö on minimoitu. Useissa Suomessa TÄYSSYNTEETTISIKSI väitetyissä 0W-XX moottoriöljyissä PAO pitoisuus on alle 10 prosenttia.
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://www.infineuminsight.com/insight/dec-2014/driving-group-iii-differentiation&edit-text=&act=url - hyvinToimii
suomen ikäloppuihin autoihin käy melkein mikä öljy vaan. Ei tarvitse mitään saksan täyssynteettistä. Laita vaan se Diamond tai Mobil ykkönen.
- korjaamopäällikkö
Jos ajat VW-Skoda-Audi autoilla, niin silloin pysy erossa Suomen täyssynteettisistä mineraaliöljyistä....
Tilaa öljysi Saksasta ja ainoastaan täyssynteettistä. - GTL-ja-PAO-ok
Pysy erossa kaikista mineraaliöljyistä. Myös vetykrakatuista!
- mutsisi
Paopelle voi pysyä poissa. Se riittää. Kun ei mistään mitään tiedä.
- 126548
Krakatut mineraaliöljyt ei kestä. Sen tietää saksalainen autoinsinööri ja kuluttaja.
- fgh56555
Höpö höpö.
- fgp56555
Öljy-yhtiöt myy mineraalikuraa täyssynteettisenä. Se on kusetusta. Autoilijalta vedetään löysät..
Mobil 1 ja Teboil Diamond ja useimmat muut on Suomessa maaöljypohjaista tavaraa. Synteettisten komponenttien osuus on alhainen.
Siksi öljyt kannattaa tilata Saksasta tai Japanista. Syy"täyssynteettisyyslaki".
- 20vuotta_myyty_Suomessa
Suomessa saa myydä, vaikka poron kusta täyssynteettisenä.
- TÄYSSYNTEETTISYYSLAKI
YKSIKÄÄN MOBIL 1 ei täytä NYKYISTÄ Saksan TÄYSSYNTEETTISYYSLAKIA !
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://openjur.de/u/128226.html&edit-text=
NYKYISET MOBIL 1 öljyt eivät ole enää TÄYSSYNTEETTISIÄ !
90 luvulla olivat.- rerrg
Missä maassa me ollaankaan?
- hajuhemmo
Kun olet pao-pelle kaikkitietäväinen öljyjen suhteen,niin onko Motul x-cess 5w40 täyssynteettinen myös saksan lakien mukaan?
- TÄYSSYNTEETTISYYSLAKI
MAASSA JOSSA KUSETUS EI RIKO LAKIA.
- vsdf43564576
Väärin taas. Olemme maassa jossa mikään auto ei edellytä PAO-öljyjä.
- kuluuEnemmän
Siinä autoilija kärsii.
https://www.neste.com/fi/fi/neste-oil-myy-pao-tuotantolaitoksensa-belgiassa - PAO1
Älä osta huonompaa öljyä!
http://kixxengineoil.blogspot.fi/2015/01/engine-oil-recommendations-gs-caltex.html- dcfgv3
Miksi edelleenkin teet tuota markkinointityötä?
- öljysumua
Neste möi pöljyyksissään PAO tehtaan amerikkalaiselle Chevronille. Neste keskittyi "PAO-korvaaviin halpoihin" krakattuihin VHVI öljyihin.
Niiden piti korvata PAO, mutta moottorit hajosivat! Nyt krakatuista öljyistä on suuri ylituotanto. Vastaavasti MAAILMASSA PAO:n valmistusta lisätään!
https://www.neste.com/fi/fi/neste-oil-myy-pao-tuotantolaitoksensa-belgiassa
Chevron myy ! 100% TÄYSSYNTEETTISTÄ PAO pohjaista moottoriöljyä!
http://kixxengineoil.blogspot.fi/2015/01/engine-oil-recommendations-gs-caltex.html- dfg441
Antaa Chevronin myydä. Mä olen pärjännyt ja pärjään jatkossakin kaikissa autoissani täkäläisillä öljyillä oikein hyvin.
- pelleenkyllästynytjoo
Mikä moottori on hajonnut siihen ettei ole paopohjainen öljy?
Ei mikään!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lopeta nyt jo. Helvetin rasittavat jutut ja tyhmää linkittämistä.
- Mistääntietämätön
Juuri tuollaista tyhmää linkittämistä. Kun äly ja tieto ei riitä muuhun.
- verstehen
Käytä aitoa TÄYSSYNTEETTISTÄ öljyä.
http://www.auto-motor-oel.de/auto-wissen/der-unterschied-zwischen-mineraloel-und-synthetikoel/11/
https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://www.auto-motor-oel.de/auto-wissen/der-unterschied-zwischen-mineraloel-und-synthetikoel/11/&edit-text=&act=url
Krakatut ryhmän III mineraaliöljyt on riski moottorille.- 565656565
Millainen?
- MobilKusettaa
http://www.lubetech.com/uploads/Fast_Forward_Q1_2015.pdf
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-eco-synth-ecs-0w-20.html
https://www.youtube.com/watch?v=emgV2SiH4MQ
http://www.ravenol.de/fileadmin/content/documents/pdfs/Ravenol_0W-16__Infografik_EN.pdf
Öljy-yhtiöt tekee suuria voittoja myymallä normit rimaa hipoen täyttäviä mineraaliöljyjä täyssynteettisinä.- työtönvässykkä
HYVÄ PAOPELLE !!!!!!!!!!!!!!
Löysit Juutuupista mainoksen.
PS. Olitko tänäkesänä siellä Mobililla kesätöissä? Vai oletko ollut vuodesta -95 työttömänä? Luulisi kuitenkin ammattilaisille olevan kysyntää öljyalalla.
- fsdfsddd
Moottorit hajoo mineraaliöljyillä.
http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/mineral_or_synthetic_oil.htm
Krakatuissa mineraaliöljyissä pallot on erilaisia...- Olenpaopallopoika
Et tainnut päästä edes kesätöihin.... Ehkä ensikesänä?
- Analyysitulos
Mobil 1 on mineraaliöljyä. Ei täytä Saksan täyssynteettisyyslakia. Mobil 1 öljyjä EI SAA MYYDÄ SAKSASSA TÄYSSYNTEETTISENÄ moottoriöljynä. SYY ! Suurin osa Mobil 1 öljystä on maaöljypohjaista.
Täyttää normit. Normit on liian väljät.
Täyssynteettisyysväitettä EI SAKSAN laki salli. Suomessa SALLII !- Mitensenytmenikään
Sanoo poju joka on sanonut samaa jo miljoona kertaa. Näinhän ne lait jaetaan eu:n sisällä. Jatka poju samaan malliin uskossasi.
- Meneekö-Järkeen
Kansalliset lait menee ohi. Suomen ja Ruotsin alkoholi ja pelimonopolit on vastaavia. Samoin Saksan täyssynteettisyyslaki.
Saksassa kiristyy auto ja öljylait. Kiitos huijarien.- 321432
Ihan höpönhöpöä.
- Tuotemerkin_Väärennös
Krakattu mineraaliöljy on niin halpaa, että sitähttp://www.ksml.fi/kotimaa/Tulli-Väärennettyä-moottoriöljyä-myyty-kuluttajille-kymmenissä-paikoissa/970937#cxrecs_s ei kannata väärentää. Samaa tavaraa!
- krakattua_öljyä
EI KANNATA VÄÄRENTÄÄ ! Maksaa euron litra!
- ere46t64
Castrolia/BP:tä vaan eri purkissa. Se siitä aitoudesta.
- KORJAUSKUSTANNUKSIA
Castrol on Suomessa ja muualla kuraa. Saksassa se ei ole. Paitsi HC-synhtese Castrol on myös kuraa.
Mobil puollusti OIKEUDESSA! PAO öljyjä. Hävisi ja siirtyi myymään myös II ja III luokan krakattuja mineraaliöljyjä! Eli kuraa.
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=fi&u=https://www.2carpros.com/questions/2004-subaru-wrx-best-synthetic-motor-oil
Vanhalla aitosynteettisellä Mobil 1 öljyillä ajettiin helposti miljoona kilometriä. Ei enää.- Teboil.Gold
Ei siihen miljoonaan kilometriin tarvii PAO öljyä, näkyy pääsevän ihan Teboil Gold öljyllä.
- etetert
Teboil.Gold kirjoitti:
Ei siihen miljoonaan kilometriin tarvii PAO öljyä, näkyy pääsevän ihan Teboil Gold öljyllä.
Nimenomaan näin.
- Tilanne2017
Suomessa käytettiin vielä 80 ja 90 luvulla täyssynteettisiä öljyjä. Nyt käytännössä kaikki moottoriöljyt on Suomessa mineraaliöljypohjaisia paitsi Shell moottoriöljyt.
Shell GTL-tekniikalla valmistetut moottoriöljyt vastaa lähes täyssynteettisiä.- 56456456476
Niin, Shellin GTL on tehty kaasusta. Kaasusta. KAASUSTA. :D :D :D
- Kaasua-
GTL-perusöljy haastaa haihtuvuudessa PAO:n.
http://pureplus.shell.com/en/
http://gasprocessingnews.com/features/201410/gtl-innovation-produces-clean-base-oils-from-natural-gas.aspx- sdfsdtw45
Ja?
- ANALYYSITULOKSIA
Saksassa MOBIL ei myy YHTÄKÄÄN TÄYSSYNTEETTISTÄ MOOTTORIÖLJYÄ !
Castrol kolmea eri TÄYSSYNTEETTISTÄ.
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/vollsynthetischen-olen.html
TÄMÄN MÄÄRÄÄ SAKSAN TÄYSSYNTEETTISYYSLAKI !
Vastaavasti Ravenol myy TÄYSSYNTEETTISTÄ 0W-40 öljyä !
Pakkaskestävyys on -60 !
http://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-super-synthetik-oel-ssl-sae-0w-40.html
Ravenol HC-MINERAALIÖLJY 0W-30 pakkaskestävyys -39 !
http://www.ravenolamerica.com/motor-oil/0w-30-motor-oil-ravenol-super-synthetic-hydrocrack-ssh/
Castrol 0W-30 ja Ravenol 0W-40 on 100% varmuudella TÄYSSYNTEETTISIÄ !
Mobil 1 ja Teboil Diamond ja Neste ym. ei ole !- PAO-ja-GTL
Käytännössä Suomessa ainoa vaihtoehto on tilata öljyt Saksasta tai käyttää erinomaisia Shell GTL- moottoriöljyjä.
- e345635
Ai jaa? Mää saan ostettua moottoriöljyni ihan paikallisesta varaosaliikkeestä.
- eieieieieie
Mihin tuollaisia synteettisiä höpötyksiä tarvitaan?
- IDIOOTIT.SAKSASTA
Idiootit ostaa Saksasta PIRAATTI ÖLJYJÄ. Mä ostan Teboililta Goldia on mineraalia Ja AITOA.
- ssssssssssssss1
Nimen omaan näin.
- kuluttajatietoa
Autoon ehdottomasti täyssyntteettistä. Täyssynteettinen toimii mineraaliöljyjä 50 astetta korkeammissa lämpötiloissa hapettumatta.
Ylivoimaiset moottorin suojaominaisuudet.
Tämä öljy sopii vanhoihin henkilöautoihin.
http://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-super-synthetik-oel-ssl-sae-0w-40.html
ÄLÄ OSTA HUONOMPAA. Sama perusöljy oli käytössä Mobil 1 moottoriöljyissä 80 ja 90 luvulla.
https://www.linkedin.com/pulse/polyalphaolefin-paothe-same-group-iii-base-oil-simmons-synthetics
Asiakasta ei kannata aliarvioida.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/aamulehti-nokian-renkaat-myi-samoja-renkaita-eri-merkeilla-ja-eri-hinnoilla/SJcxLYN7- menisit.töihin
Tuosta naurettavasta PAO-huutamisestasi huolimatta suomessa ajetaan vuodessa henkilöautoilla yhteensä kymmenien tuhansien miljoonien ajosuorite ihan tavallisilla grp III- ja mineraaliöjyillä, eikä yhtään mitään moottoririkkoepidemiaa ole tiedossa. Itse asiassa auton moottori on usein ainoita ehjiä osa auton päätyessä kierrätykseen.
Taidat olla jonkin sortin kehari, ihan oikeasti?
- ANALYYSITULOKSIA
ÄLÄ KÄYTÄ HC-MINERAALIÖLJYJÄ !
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/hc-synthetischen-olen.html
HC-mineraaliöljyt on kuraa!
Valitse täyssynteettinen öljy! http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/vollsynthetischen-olen.html- Valintakysymys
Tässä on tieto.
http://docplayer.fi/7172565-Moottori-vaihteisto-ja-veto-pyorasto-oljyjen-tutkiminen.html - HUUDETAANKAIKKIJOOKOS
Jahas, olihan tuossa jo muutama päivä rauhallista ilman PAOHUUTAJAA.
Päästivätkö tänään oikein vapaakävelylle vai rimpuilitko itsesi lepositeistä ja karkasit tuuletusikkunasta? - 111121221
"ÄLÄ KÄYTÄ HC-MINERAALIÖLJYJÄ !"
Käytänpä.
"HC-mineraaliöljyt on kuraa!"
Eivät ole.
"Valitse täyssynteettinen öljy!"
En valitse.
- öljyparooni
Tein tästä PAO-huuhaasta sellaisen johtopäätöksen, että olisi pitänyt ostaa sitä Mobil 1 vuonna 1990 jemmaan 200L tynnyri. Kyllä kelpaisi nyt ajaa täyssynteettisellä, kun muut käyttävät väärennettyjä synteettiseksi väitettyjä moottorin tuhoajia. Ihmeen hyvin tuo Rellu käy, vaikka on jo yli 200 000 km mittarissa. Taitaa olla koneessa sitä Shellin Helixiä, jota ei ole paljon moitittu. Onko sillä väliä onko PAO vai ei, jos rasva on hyvää ja talvellakin notkeata?
- PAO-täyssynteettistä
Mobil 1 oli aito TÄYSSYNTEETTINEN PAO-perusöljyyn perustuva voiteluöljy.
Nykyisin Mobil 1 on vetykrakattuun ryhmän III mineraaliöljyyn perustuva voiteluöljy.
KUSTANNUSPAINEET ja öljylisäaineiden parantuminen teki mahdolliseksi korvata Mobil ykkösen TÄYSSYNTEETTINEN PAO! Edullisella / heikommalla grp III MINERAALIÖLJYLLÄ !
Öljyn kestävyys ääriolosuhteissa romahti. Silti luokitukset täyttyy.
PAO edut....
http://utsrus.com/documents/seminary_doklady/260911/exxon_mobil/4.0_uts_pao_overview.pdf
Tämä on aito PAO-perustalle tehty TÄYSSYNTEETTINEN öljy. Pourpoint -60 ! !
http://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-super-synthetik-oel-ssl-sae-0w-40.html
Castrol myy Saksassa vain kolmea PAO-pohjaista öljyä.
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/vollsynthetischen-olen.html - PAO-täyssynteettistä
VHVI ja XHVI on grp III vetykrakattuja mineraaliöljyjä. Sivu 18.
http://docplayer.fi/7172565-Moottori-vaihteisto-ja-veto-pyorasto-oljyjen-tutkiminen.html
Viitasalo tietää !- Kakstahtimiäs
Lähretääs paopelle kaljalle. Minä tarjoon kun sul ei oo rahhoo. Pelekkä tuule huuhtoma persaus ja piänet aivot sul kyl on.
- kjhbkjh
Kakstahtimiäs kirjoitti:
Lähretääs paopelle kaljalle. Minä tarjoon kun sul ei oo rahhoo. Pelekkä tuule huuhtoma persaus ja piänet aivot sul kyl on.
Se juo vain täyssynteettistä kaljaa eli ilmeisesti Lidliä. Paskoo sitten Mannolia.
- HC-mineraaliöljyjä
"PAO on halpaa, vain 3-5 kertaa halvinta mineraaliöljyä enemmän". Sivu 18.
Vanha PAO Mobil 1 5W-50 virtasi vielä - 54 asteen lämmössä.
Mineraaliöljyjä.
http://www.mobil1.de/produkte/esp-0w-40-dexos-2-lizenziert.aspx
http://www.mobil1.de/produkte/fs-0w-40.aspx
https://www.motor-talk.de/forum/mobil-1-new-life-0w-40-kein-vollsynthetisches-motoroel-mehr-t3026133.html
- ThreeTurkeysAintNoEagle
Minkä takia henkilöauton moottoriöljyn kuumapään viskositeetin pitäisi olla noin korkea, -50?
Esteri-pohjaisilla öljyillä parempi öljykalvon kesto eikä tarvii niin tervaa olla. Jos diesel-moottorissa oli 60hv niin se on omistajan laiskuutta jos ei öljyjä viitsi vaihtaa (kuluu housun persaus taksurilla). Kas kun eivät laittaneet vielä motoruppia sen Rällyformulan lisäksi jolla saisi vielä paksun viskon kun muoviöljy alkoi ohentua. - KäytäÄlyäsi
Suomessa "täyssynteettisinä" mainostettavat HC ja SHC mineraaliöljyt eivät KESTÄ NYKYAIKAISISSA KORKEAVIRITTEISISSÄ uusissa henkilöautoissa.
http://www.hs.fi/autot/art-2000005243858.html
Laakeripaineet on yksinkertaisesti liian suuria. On käytettävä TÄYSSYNTEETTISIÄ IV luokan PAO perusöljyyn tai/ja estereihin pohjautuvia täyssynteettisiä öljyjä.
https://www.motul.com/de/de/products
Nämä on erinomaisia TÄYSSYNTEETTISIÄ ! Suojaa hyvin kallista moottoria.
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/vollsynthetischen-olen.html
Varo näitä! SHC ja HC-mineraaliöljykuraa !
http://www.castrol.com/de_de/germany/car-engine-oil/motorenol-nach-typ/hc-synthetischen-olen.html
Käytännössä KAIKKI Suomiöljyt on tätä kuraa... Tutkimustulos! - PetoksenUhri5
Mobil 1 ja Teboil Diamond on mineraaliöljyä !
- Laatusuhdetta
SCT tekee Latviassa nykyaikaisessa öljysekoittamossa kustannustehokkaita moottoriöljyjä.
Vastaa laadultaan Mobil 1 krakattuja mineraaliöljyjä.
http://sct-germany.de/en/
https://www.youtube.com/watch?v=YO7CPv3Fi-Q - testivoittajaöljyä
SCT öljyt vastaa ladultaan Mobil ykköstä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973