Tarveharkinta pois taksi- ja apteekkiluvista

Näyttää.tulevan

>>Nyt viikonloppuna koolla ollut vihreiden puoluevaltuuskunta esittää, että ammatinharjoittamista estävää lainsäädäntöä kevennetään antamalla tuleville maakunnille mahdollisuus poistaa tarveharkinta taksi- ja apteekkiluvista. Vihreiden mukaan se voi madaltaa lääkkeiden ja taksimatkojen hintaa.

– Taksi- ja apteekkilupien enimmäismäärän sääntelystä luopuminen edistäisi uuden liiketoiminnan syntymistä, vihreiden kansanedustaja Antero Vartia sanoi tiedotteessa.

Kun päätösvalta on maakunnilla, voidaan erilaiset olosuhteet eri puolilla maata ottaa huomioon. Vartia korostaa, että yhdenvertaisuuden toteutuminen ja erityisryhmät pitää ottaa huomioon.

Taksi- ja apteekkilupiin liittyvä esitys on osa vihreiden Uusi yrittäjyys -linjapaperia. Vihreiden yrittäjyyspolitiikassa korostetaan työllisyyden rinnalla kestävää kasvua.

Vihreiden mukaan uusien yritysten syntymistä voidaan vauhdittaa viranomaisasiointia helpottamalla, matalapalkkaisen työn verotusta keventämällä, yrittäjän sosiaaliturvaa uudistamalla ja perustulon käyttöön ottamisella.

Vihreiden mukaan yrittäjyydellä Suomen työllisyysaste voidaan saada pohjoismaiselle tasolle. Vihreille työllisyysaste nousee ennen kaikkea ympäristöystävällisen ja työllistävän palvelusektorin avulla.

Hallituskin keskittyi viime viikolla julkistamassaan yrittäjyyspaketissa pienyrittäjiin, vihreät samoin. Esimerkiksi yksinyrittäjien yrityksiä on jo 65 prosenttia kaikista yrityksistä.<<
____________
Tuo vihreitten vaatimus matalapalkkaisten työn verojen pienentämistä, se vaikea toteuttaa, kun eivät maksa lainkaan valtioveroa. Kunnallisvero vähennysten kautta vain onnistunee.

13

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä.tarvitaan

      Pisteet vihreille tässä asiassa, vaikka monen muun seikan suhteen olenkin heidän kanssaan eri linjoilla. Pragmaattisuus alkaa voittaa heilläkin sijaa, mikä ei ole suinkaan häpeä, vaan merkki jostain uudemmasta.

      • Vihreät ovat kylläkin perustamisestaan lähtien olleet verrattain markkinaliberaali puolue, mikä selittynee pitkälti sillä, että puolueen suurimmat kannatusreservit ovat pääkaupunkiseudulla, jossa palvelutarjonta on runsasta.


      • Lennosta.tilaukset.miten
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Vihreät ovat kylläkin perustamisestaan lähtien olleet verrattain markkinaliberaali puolue, mikä selittynee pitkälti sillä, että puolueen suurimmat kannatusreservit ovat pääkaupunkiseudulla, jossa palvelutarjonta on runsasta.

        -sitten uusille yrittäjille.

        Vihreille sopiikin tämä hallituksen linja, tässä asiassa.
        Mitä sitten vapauttaminen tuokaan ? Iso menoerä, kun mittarit sun muut vermeet pitää autoon laittaa. Että, kyllä siinä kynnystäkin on aloittaa taksiajo.
        Lupaasiat kuntoon, hakijankin oltava kansalaisluottamusta nauttiva.
        Kuitenkin tähän ollaan nyt selvästi menossa. Ollaan monopoleja purkamassa.
        Kävin tovi sitten ison Helsinkiläisen taksifirman tilauskeskuksessa, jossa useat naiset hoiti tilaukset. Isot näytöt oli seinillä, jossa autot näkyi kaikenaikaa kartalla, suunnat ja nopeudetkin. Siitä naiset koppasivat aina lähimmän taksin tilaukseen. Koko ajan oli säpinä päällä. Tämä tulee puuttumaan pien yrittäjältä. Autoyrittäjät tunnetusti kateellisia, sinne järjestelmään vaikea sivullisen päästä.


      • Lennosta.tilaukset.miten kirjoitti:

        -sitten uusille yrittäjille.

        Vihreille sopiikin tämä hallituksen linja, tässä asiassa.
        Mitä sitten vapauttaminen tuokaan ? Iso menoerä, kun mittarit sun muut vermeet pitää autoon laittaa. Että, kyllä siinä kynnystäkin on aloittaa taksiajo.
        Lupaasiat kuntoon, hakijankin oltava kansalaisluottamusta nauttiva.
        Kuitenkin tähän ollaan nyt selvästi menossa. Ollaan monopoleja purkamassa.
        Kävin tovi sitten ison Helsinkiläisen taksifirman tilauskeskuksessa, jossa useat naiset hoiti tilaukset. Isot näytöt oli seinillä, jossa autot näkyi kaikenaikaa kartalla, suunnat ja nopeudetkin. Siitä naiset koppasivat aina lähimmän taksin tilaukseen. Koko ajan oli säpinä päällä. Tämä tulee puuttumaan pien yrittäjältä. Autoyrittäjät tunnetusti kateellisia, sinne järjestelmään vaikea sivullisen päästä.

        Mikä se hallituksen linja tässä asiassa sitten on? En täysin luota demareiden naama norsunvitulla kokouksissaan ja täällä heittämiin ennakkoarviointeihin hallituksen ratkaisusta. Kepussa ja persuissa on varmasti Ihmisten puolueen puheenjohtaja Tapsa Riihimäkeä lainatakseni "tiettyä varovaisuutta" muutokseen, joka voi houkutella maaseudun taksiyrittäjät suurempien lihapatojen ääreen kaupunkeihin. Apteekkareiden yrittäminen maaseudulla kannattaa sentään paremmin niin kauan kuin terveysasemat siellä säilyvät.


      • Aikamatkailuako
        Lennosta.tilaukset.miten kirjoitti:

        -sitten uusille yrittäjille.

        Vihreille sopiikin tämä hallituksen linja, tässä asiassa.
        Mitä sitten vapauttaminen tuokaan ? Iso menoerä, kun mittarit sun muut vermeet pitää autoon laittaa. Että, kyllä siinä kynnystäkin on aloittaa taksiajo.
        Lupaasiat kuntoon, hakijankin oltava kansalaisluottamusta nauttiva.
        Kuitenkin tähän ollaan nyt selvästi menossa. Ollaan monopoleja purkamassa.
        Kävin tovi sitten ison Helsinkiläisen taksifirman tilauskeskuksessa, jossa useat naiset hoiti tilaukset. Isot näytöt oli seinillä, jossa autot näkyi kaikenaikaa kartalla, suunnat ja nopeudetkin. Siitä naiset koppasivat aina lähimmän taksin tilaukseen. Koko ajan oli säpinä päällä. Tämä tulee puuttumaan pien yrittäjältä. Autoyrittäjät tunnetusti kateellisia, sinne järjestelmään vaikea sivullisen päästä.

        "Kävin tovi sitten ison Helsinkiläisen taksifirman tilauskeskuksessa"

        ?????????


      • Katsotaan.sitten
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Mikä se hallituksen linja tässä asiassa sitten on? En täysin luota demareiden naama norsunvitulla kokouksissaan ja täällä heittämiin ennakkoarviointeihin hallituksen ratkaisusta. Kepussa ja persuissa on varmasti Ihmisten puolueen puheenjohtaja Tapsa Riihimäkeä lainatakseni "tiettyä varovaisuutta" muutokseen, joka voi houkutella maaseudun taksiyrittäjät suurempien lihapatojen ääreen kaupunkeihin. Apteekkareiden yrittäminen maaseudulla kannattaa sentään paremmin niin kauan kuin terveysasemat siellä säilyvät.

        Taisi huomenna tai alkuviikosta hallituksen edustaja avaavan tätä.
        "On syytä odottaa liikenne- ja viestintäministerin esitystä, joka on lisäksi saatettava laajalle lausuntokierrokselle. Keskusta on sitoutunut kehittämään ja turvaamaan kohtuuhintaiset taksi- ja muut joukkoliikennepalvelut koko Suomessa, Vanhanen totesi tiedotteessaan."


      • Peräpaperia
        Katsotaan.sitten kirjoitti:

        Taisi huomenna tai alkuviikosta hallituksen edustaja avaavan tätä.
        "On syytä odottaa liikenne- ja viestintäministerin esitystä, joka on lisäksi saatettava laajalle lausuntokierrokselle. Keskusta on sitoutunut kehittämään ja turvaamaan kohtuuhintaiset taksi- ja muut joukkoliikennepalvelut koko Suomessa, Vanhanen totesi tiedotteessaan."

        "Keskusta on sitoutunut kehittämään ja turvaamaan jne"

        Keskusta myöskin sitoutui vähentämään työttömyyttä ja luoman uusia työpaikkoja, mutta työttömyys onkin vain lisääntynyt ja uudet työpaikat vieläkin luomatta. Vanhasen tiedotteen uskottavuus on nolla, eli sillä voi pyyhkiä persettä.


      • Katsotaan.sitten kirjoitti:

        Taisi huomenna tai alkuviikosta hallituksen edustaja avaavan tätä.
        "On syytä odottaa liikenne- ja viestintäministerin esitystä, joka on lisäksi saatettava laajalle lausuntokierrokselle. Keskusta on sitoutunut kehittämään ja turvaamaan kohtuuhintaiset taksi- ja muut joukkoliikennepalvelut koko Suomessa, Vanhanen totesi tiedotteessaan."

        Odottaa rauhassa maanantain tiedotustilaisuuteen asti.


    • Pien.yrittäjyyttä

      Ilmeisesti taksia voidaan tulevaisuudessa ajaa ilmoitus menettelyllä ELY keskukseen.
      Kun tietyt kurssit ja muut asiat täyttyy. Itselläkin tila-auto joka soveltuu siihen hyvin, kuin tehty taksi kuljetuksiin.
      Maa menossa siihen, että toisia palvelemalla tulee työpaikkoja, kun nämä jeesuksen aikaiset esteet saadaan purettua. Turhat sääntelyt pois, lienee tulevaisuutta.'Ilmoitus menettelyllä aletaan yrittäjäksi, kuten jo on.
      Ei enään vanhanajan lääninhallituksiin hakemuksia, ja tulivat joskus takaisian ½- vuodenkin jälkeen.

      • Se joka pimeänä enemmin ajaa halvemmalla - selviää hengissä, vanhalla kalustolla.mahdollisesti epäkuntoisella ja vaarallisella.


    • Tervettä

      Tähän suuntaa maa menossa.

      • Tämä.suunta

        Lama jatkuu ja työttömyys lisääntyy.


    • Muncc.H

      "Kävin tovi sitten ison Helsinkiläisen taksifirman tilauskeskuksessa, jossa useat naiset hoiti tilaukset. Isot näytöt oli seinillä, jossa autot näkyi kaikenaikaa kartalla, suunnat "

      Mitä asiaa sinulla oli tilauskeskukseen? Oliko siellä upseerikerhon kokous?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe