Citroen on ihan paska auto

kokemuksiensuuriääni

Näin se on ihan oikeassa todellisuudessa! Auto kun täyttää pari vuotta niin lähes kaikki aika menee korjaamolla ja eikä se ole ihme kun osat ovat ylihinnoiteltua sekundaa (todellakin!). Aivan totaalisen paska auto.

26

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoh-hoijaa

      Taas näitä wanna be tietäjiä.

      Näin Citikan omistajana voin todeta, että aloittajalla on jonkinlaisia seksuaalisia ongelmia; epäonnistumista aviovuoteessa? Vai onko hän sittenkin "käsityöläinen" jolla homma on mennyt reisille taikka käteen?

    • tilaajasäästä

      Ebaysta saa osia halvalla.esim.hydypumppu 100e..täällä vastaava purkuosa 300e. Uudet maksaakin vanhan c 5:n verran.

    • herääruusunen

      Luuletko että nuo piraattipumput toimii monta päivää ?Kun alkuperäisetkin osat on ihan silkkoa.

    • kiertooon

      Jos toimii sen verran, et saa sitikan jobbarin pihaan seuraavan harmiksi,niin hyvä on..ei siihen marmoritiski osaa tartte.

    • Jjjjjkkaa

      No ei ne citikat sen huonompia kuitenkaan oo kun teini audit/bemarit

    • Eivaihdeta

      JOS terot joskus saatte Sitikan ja JOS se on hydractive ja JOS se on useamman sata tuhatta ajettu niin korjatkaa ihmeessä se pumppu älkääkä vaihtako. Ei sellaista valurautamötikkää vaihdeta kokonaan kun tiivisteet ja nekään ei ole ensimmäinen vaihdettava. Korjaamo sen kyllä tekee, nopee homma mutta vaikeassa paikassa.

      • Hhhhhhggggggg

        Miten niin vaikeassa paikassa. Siinähän se sähköpumppu on hyvin esillä hydesäiliön alla. Xantia oli viimeinen jossa oli mekaaninen hydraulipumppu.


      • Vieterisitikka

        En oo uudempia kattonutkaan. Mulla on ollut vaan teräsjousi-säästöpossusitikoita.

        Mites paljon ne hydikat oikeasti vaatii huoltoa?


      • C5Hdi163autom

        Huoltoa ne vaativat noin puolet vähemmän, kuin ne teräsjousi-iskariversiot. Käytännössä alle 10-vuotiaille ei tarvitse tehdä mitään. Sen jälkeen olisi hyvä vaihdattaa nesteet, noin ennakoivasti. Nykyiset tuplakalvoiset pallot kestävät ainakin tuon ajan. Jos auto alkaa tuntumaan teräsjousiselta, voi ne vaihtaa, eikä maksa edes samaa, kuin hyvät uudet iskarit perinteiseen. Näin aivan omien kokemusten mukaan 17 vuoden aikana kahdella Hyde_Sitikalla. Kolmas on ajossa, mutta tämä on reilut 100.000 ajettu, pelkästään huollettu, ei korjattu.


    • Paska_kinneri

      No ei tuossa nyt mitään uutta ole Ranskikset ja Italot on paskoja ja eräs VW konserni on menossa samaan lafkaan kovaa vauhtia!

      • Niinnekaikki

        Joo. Ja jaappanilaisista puhumattakaan


      • Ne_jaappanilaiset

        Niitä tulikin aikoinaan paikkailtua joka katsastukseen. No, oppihan siinä hitsaamaan paikkoja helmaan ja lokasuojiin.


    • rahnatpois

      Hydy moottorin pystyy itse putsaamaan. Monesti jo riittääkin. Mutta korjaamot ei niitä putsaile? Pitäs ostaa ja asentaa uusi pumppu. Hintaa jtn tonni.

    • cevee

      Ei ne hydet paljon huoltoa ole tarvinnut. Iskarivaihto Volvossa oli kyllä arvokkaampi kun suhteutaa kilometreihin mitä kesti.

      Sitikat ovat suomessa aliarvostettuja, joten erittäin hyvät vaihtoautohinnat. Maissa joissa on enemmän liikennkulttuuria ja vähemmän kiihkoilua tilanne on hieman erilainen kuin täällä suomessa jossa todellisuus sekoittuu erittäin pahasti esson baarin puheisiin. Aloituksen kirjoittaja kertoo pääasiallisesti itsetään siis enemmän kuin itse edes ymmärtää.

    • huoltotarve

      Huoltotarve:
      BX: palloja vaihtoon 5vuoden välein. Jos asennettu ventiilit niin täyttö 3vuoden välein. Kustannukset varsin kohtuulliset. Putket ruostuivat, ja vaikkakin ne ovat halvat niin hieman isompi riesa. Pumppu kestää. Vanha LHM neste oli vaihdettava n. 2vuoden välein. Aikka helppo ja halpa toimenpide.

      Xantia: Samanlainen kuin BX tekniikaltaan, eli palloja ja nestevaihtoja. Halpoja tässäkin. Pumppu kestää. Putket eivät tässä ruostuneet. Jouset kestivät ilman vuotoja 500tkm.

      C5 ensimmäinen versiot. Sähköpumppuun voi tulla ongelmia, on hieman arvokas. Tosin useinmiten pelittää useita satoja tuhansia kilometrejä. Nestevaihtotarve olennaisesti vähentynyt uuden LHM nesteen myötä. Helppo ja halpa kuitenkin kun vaihtaa esim 5vuoden välein. Putket eivät ruostuneet.

      c5 nykyinen versio. Pitkälti samaa tekniikkaa kuin C5 ensimmäisessä versiossa. Varsin huoletonta siis. Uusi ongelma tosin "jousien" kanssa, lähtevät vuotamaan hieman ennen 200tkm. Valmistus kuuleman mukaan siirtynyt omasta takaa Lexuksen tehtaille ja siten kestävyys kärsinyt.

      Toisin sanoen tekniikka on ollut erittäin kestävää ilman isompia ongelmia ja useimmat huolto ja korjaukset ovat erittäin kohtuuhintaiset ja helppoja tehdä.

    • Enääenvaihda

      Noita hydikkajuttuja eibsit enää jatkossa. Uuteen viitoseen tulee joku muu outo systeemi. Oma kokemus sitikoista tähän asti: kestävin, paras ja huolettomin muutamasta omistamastani automerkistä.

    • Paska_on

      Joo sitikka on ihan paska 50 v kokemuksella paska on.
      Paskemmaksi ei voi tulla.
      Siinä on kytkinlevyt suklaata ja jarrupalat paskaa.
      Pissapoijan nenste on kusta ja jähdytin paperia.
      Tulilasi naarmuilla kun kerran pyyhkäisee.
      Aamulla auto on maata vaten kun on paineet karanneet.
      Moottoreita saa vaihtaa 50 tuhannen välein ja vaihdelaatikon joka toiselle moottorille. Oven kahvat jää käteen.
      Sulakkeita tarvvi olla ripakopallinen ettäpihasta pääsee.
      Kaikki sähkölaitteet sulaa käsiin.
      Siinä muutama syy miksi sitikka on paska.
      50 v kokemuksella paras on tojota KE21, se ei mene rikki koskaan.

      • dementikkosiellä

        Kun ei käytetä ja kun ei osaamista löydy sen verran että edes huomaisi jos on rikki niin tätä se teettää. Tosin annetaan vanhuksen siellä vanhainkodissa haaveilla edelleen nuoruudesta ruusuisilla ajatuksillaan kun dementia on iskenyt niin että tästä päivästä ei tiedä tuon taivaallista.


      • C5_comfort_tourer

        No hyvin upposi.

        Olen haamukirjoittaja C5 omistaja ja vaimollani on myös C5
        Olemme molemmat ajaneet niillä huolettomia ja mukavia kilometrejä.
        Yhtään niistä ongelmista joita trollit tuovat esiin ei ole ollut.

        Edellä oleva on kuvaelma siitä millaisia hallusinaatioita mopoikäisillä amiskuskeilla on Citroeneista, ei siksi että he mistään mitään ymmärtäisivä vaan siksi että blues fani kokoomus isät ovat niin kertoneet.

        C5 muotokieli on sikäli miellyttävää että vaikka meillä molemmilla on 1-koppaiset, ne eivät vieläkään ole ikääntyneitä ulkonäötään.
        KE21 en ole koskaan omistanut, kerran tosin vuosia sitten minulla oli carina II
        Perheessä kuitenkin on aina ollut ainakin PSA tuote, viimevuodet ne ovat olleet Citroeneita.

        Alias Paska_on


    • 19plus12

      Kiitos mielipiteestäsi. Se on toki kaikesta huolimatta arvokas mielipiteenä sekin....

    • alamsaleikumvaan

      Totta. Ja se muotoilu. Luulin pitkään että citikat on jotain pyörillä kulkevia kierrätyslaatikoita. Herranjumala. Ranska oli joskus muotoilun mekka. Tai onhan se nykyäänkin mekka. Meinaan karvakäsien.

      • ranskiksillaonpokkaa

        Olet kyllä oikeilla jäljillä tuosta muotoilusta. Rättärit, Tipparellut, Amit ja Camionettet oli estetiikassaan jossain saunalautan ja halkopinon välimaastoissa. Mutta toisaalta, moni on vähän jäänyt kaipaamaan kaikkia kahjoja citroenismejä joista monet oli aika nerokkaita. Nykyään Sitikka ei ole tarpeeksi ranskalainen: Xantian jälkeen tulleet autot ovat olleet sellaisia yleiseurooppalaisia muotoilultaan.


    • herraSitronen

      Citroen C5 farmari on ajo-ominaisuuksiltaan ja tiloiltaan yksi parhaimmista isoista autoista. Hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä, eikä edes ruostu. Mutta jatkakaa vaan Sitikan morkkaamista niin auton arvo käytettynä pysyy alhaalla ja saa köyhäkin hyvän auton siitä itselleen edullisesti :)

    • toyota_on_paras

      Ylisetetään toytoaa samalla, saa sitten tyhmät kalliin käytetyn auton kaikkinen hienoine ominaisuuksiineen ;-)

    • Anonyymi

      Ei mitään ongelmia mutta jos oot pässi

    • Anonyymi

      Sitikassa vikoja. Viimeksi laturi ei ladannut. Bsi sekoilee. Nollasin irroittamalla plus kaapelin 5 min ja takaisin. Nyt taas laturi toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe