Pastan jauhaja piilottelee kovasti

näkemyksiään siitä, mitä hänelle tarkoittaa Jeesuksen toinen tuleminen. Sivukaupalla pastaa jauhava kirjoittaja kaiken kauhuksi kopioi kuulia palstalle kommentin täyteen toisensa jälkeen, niin ettei hiiren rulla meinaa peräässä pysyä.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14239976/kaannyttamisesta-palstalla
Tämä on minun arvioni nimimerkin "Hmmmmmmmmm " (tällä erää) näkemyksistä koskien Jessen toista tulemista ja piinahelvettiä:
Hänelle Jeesuksen toinen tuleminen tarkoittaa sitä, että Jesse tempoo hänet mukaansa ja jättää tänne ne, joita ko. nimimerkki pitää rikkaviljana. Sillä aikaa kun hän kamuineen ilakoitsee taivaissa Jessulin kanssa, me muut kärsimme täällä ja kuoltuamme päädymme ikuisiksi ajoiksi piinahelvettiin.
TÄMÄ on se fakta, jota hän ei halua kertoa suoraan vaan piileskelee kiemurtelun, muiden kirjoittajien ja kaunistelun takana.

28

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgtrewqwe456789

      Vääristelet!

    • Hmmmmmmmm

      Olet sinä varsinainen olkinukkien rakentelija!

      Kirjoitit:

      "Hänelle Jeesuksen toinen tuleminen tarkoittaa sitä, että Jesse tempoo hänet mukaansa ja jättää tänne ne, joita ko. nimimerkki pitää rikkaviljana. Sillä aikaa kun hän kamuineen ilakoitsee taivaissa Jessulin kanssa, me muut kärsimme täällä ja kuoltuamme päädymme ikuisiksi ajoiksi piinahelvettiin."

      Voin kertoa, että en ajattele tuolla tavoin Jeesuksen toiseen tulemiseen liittyvistä tapahtumista. PISTE!

      On erittäin valitettavaa, että olet valinnut tuollaisen linjan, että vaadit ihmisiä keskustelemaan kanssasi juuri niistä aiheista kuin sinua kiinnostaa kuulla. Elämässä ei yleensäkään pitkälle pötkitä ahdistelemalla ja vaatimalla asioita toisilta.

      Jt-lahko ahdistelee rivijäseniään ja vaatii heiltä milloin mitäkin. Se levittelee vääristynyttä propagandaa mm järjestöstä eronneista ja krisllisyydestä. Sen metodeihin kuuluu myös olkinukkien rakentelu. Sitten se tärkeänä kumoilee omasta mielestään hyvinkin pätevästi niitä usein itse kyhäelmiään olkinukkeja. Toivoisin, että tällä palstalla kommentoijat eivät sortuisi jt-liikkeen harrastamalle ahdistelu-ja painostuslinjalle.

      Jt-liike on mestari vääristyneen, manipuloivan propaganda kielenkäytön mestari. Se yrittää syytellä ja syyllistää ihmisiä lukuisista asioista, joista ei olisi oikeasti mitään syyllistymistä ja joista ihmiset eivät oikeasti ole mitenkään tilivelvollisia Jt-liikkeelle.

      Älä sinä Helel (mahdollisine alteregoinesi) harjoita Jt-liikkeen tyylistä vaatimus-ja syyllistelylinjaa toisia palstalaisia kohtaan, please! Asiallisesti voi toki kysyä, mutta sinun vaativa ja syyllistämään pyrkivä tyylisi on törkeää. Jos sinun kanssasi ei halua keskustella niistä aiheista, joista sinä haluat (ja suorastaan vaadit näköjään), alat haukkumaan ja jopa kehittelemään toisen ihmisen puolesta omia olkinukkevastauksisasi, joille sitten irvailet.

      Mielestäni menet liian pitkälle ja tuollainen on sopimatonta käytöstä toisia kohtaan. Tottakai moni valitsee tarkkaan mistä kaltaisesi olkinukkien rakentelijan ja ivallisesti toisten mielipiteitä irvailevan kommentoijan kanssa haluaa keskustella. Raamatussa opetetaan, että ei pidä heittää helmiä sioille. Eli jos jollakin on ilkeä ja irvaileva asenne, niin miksi sellaisen ihmisen lähettyvillä vaaniessa haluaisi kaikista aihepiireistä keskustella. EI SITTEN MIKSIKÄÄN!!!! Ja muutenkin meillä keskustelijoilla on VAPAA OIKEUS VALITA, mistä keskustelemme ja mihin vastaamme. Ja se oikeus pitäisi olla ilman, että tulee kiristämistä, syyllistämistä ja haukkumista "rangaistukseksi"ja seurauksesksi, jos käyttää oikeuttaan valita mistä haluaa kirjoitella.

      Mistä lähtien sinulla on ollut oikeus LEIMATA JA YRITTÄÄ SYYLLISTÄÄ TOISET IHMISET, jotka eivät halua vastata sinun kysymyksiisi PIILESKELIJÖIKSI, KIEMURTELIJOIKSI tms. Et satu olemaan oikeuksiltasi maailman etkä edes tämän palstan itsevaltis /tyranni tai minkäänlainen johtaja muutenkaan! Olet ihan vaan yksi kommentoija meidän muiden kommentoijien joukossa ja toisia kohtaan hyökkäävä ja painostava kommunikointityylisi alkaa todellakin ärsyttää ja loukata!

      Jehovan todistajat oikeuskomiteoissaan ahdistelevat ja syyllistävät ihmisiä ja vaativat tilille milloin mistäkin. Vaikka joku ei edes vastaisikaan heidän kysymyksiinsä, saattavat he leimata ihmisen jokatapauksessa joksikin ja alkaa levitellä uhristaan valheellista propagandaa. Jospas tällä palstalla ei toimittaisi siihen tyyliin!

      • ValinnanvapausTärkeää

        Matteuksen evankeliumista 7:6 :

        "Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä. "

        Tämän Jeesuksen ohjeen mukaan on viisasta miettiä, mistä milloinkin kannattaa puhua ja kirjoittaa. Jos joillakin lähettyvillä esiintyy "sikamaista" ;) asennetta ja voi arvata, että he ovat lähinnä vain innolla kärkkymässä, että pääsisivät jotain kysymästään asiasta irvailemaan, on yleensä viisasta vaieta.

        Jokaisella on oikeus miettiä, mistä haluaa puhua ja mihin vastata ja toimia näissä asioissa kuten haluaa. Tätä oikeutta toisten olisi syytä kunnioittaa.


      • kerrojoäläkäpanttaa

        "Voin kertoa, että en ajattele tuolla tavoin Jeesuksen toiseen tulemiseen liittyvistä tapahtumista. PISTE!"
        No kerro sitten miten ajattelet asiasta.
        "Asiallisesti voi toki kysyä, mutta sinun vaativa ja syyllistämään pyrkivä tyylisi on törkeää"
        Ajattelitko itse noudattaa neuvoasi? Vai onko tuo käsky? Eilen juuri kirjoitit ettei täällä kukaan pyri olemaan pomo...


      • Hmmmmmmmm
        kerrojoäläkäpanttaa kirjoitti:

        "Voin kertoa, että en ajattele tuolla tavoin Jeesuksen toiseen tulemiseen liittyvistä tapahtumista. PISTE!"
        No kerro sitten miten ajattelet asiasta.
        "Asiallisesti voi toki kysyä, mutta sinun vaativa ja syyllistämään pyrkivä tyylisi on törkeää"
        Ajattelitko itse noudattaa neuvoasi? Vai onko tuo käsky? Eilen juuri kirjoitit ettei täällä kukaan pyri olemaan pomo...

        Kiitos kysymästä! Aina saa tosiaan kysyä, mutta kukin saa päättää sitten vapaasti vastaako.

        Tuo lainaamasi kohta kirjoituksestani jatkuukin:

        " Asiallisesti voi toki kysyä, mutta sinun vaativa ja syyllistämään pyrkivä tyylisi on törkeää. Jos sinun kanssasi ei halua keskustella niistä aiheista, joista sinä haluat (ja suorastaan vaadit näköjään), alat haukkumaan..."

        No, nyt kysyit asiallisesti ja minä kerron asiallisesti, että kiitos kysymästä, mutta ainakaan tällä erää en halua ruveta vastailemaan. itselläni on toki tietty kuva ja näkemys aiheesta, mutta ennenkuin siitä tekee mieli täällä kovin yksityiskohtaisesti keskustella aion perehtyä aiheeseen lisää ja syvällisemmin.

        Toiseksi tällä palstalla on nyt ollut niin paljon irvailua Jeesuksen toiseen tulemiseen liittyvästä teemasta, että ei tee ollenkaan mieli avautua omista ajatuksistani asian suhteen.

        Toivon, että et ala haukkumaan minua, kun käytän oikeuttani valita mistä teemasta milloinkin haluan kirjoitella ja mihin kysymyksiin haluan vastata.

        Onhan melko ymmärrettävää, että mitä enemmän joutuu saamaan niskaansa haukkumista ja nimittelyä, sitä vähemmän tekee mieli keskustella...ja varsinkaan ihmisten kanssa, jotka nimittelevät tai irvailevat.

        Varmasti sinulta on tullut tälle palstalle paljonkin tasokasta analyysia ja kiintoisia keskusteluun osallistumisia, mutta ainakin juuri tällä erää ja tästä aiheesta ei tee nyt yhtään mieli kanssasi keskustella. Voi olla, että muita halukkaita löytyy.


        Eihän silloin ole mikään "pomo", jos vain itse kertoo, ettei johonkin keskusteluun halua osallistua tai ei johonkin halua vastata. Eikös silloin sen sijaan olisi aika pomomainen käytös, jos alkaisi määräillä toisia mihin heidän pitää vastata ja mihin heidän pitää osallistua. Jos tekee omalta kohdaltaan jonkun päätöksen, tuskinpa sitä voi POMO-käytökseksi leimata.

        Kysymästäsi teemasta tämän verran:

        Kristikunnan kristillisyydessä tästäkin esiin nostamastasi asiasta (mitä kaikkea mahtaakaan käytännössä tapahtua Jeesuksen toisen tulemisen yhteydessä) on monia mahdollisia ajattelutapoja ja tulkintoja. Sitä ei pidetä yleensä ottaen mitenkään harmillisena asiana, vaan myönnetään yleisesti, että tarkkaa varmuutta ei asiasta Raamatun kuvausten mukaan voi kukaan ihminen saada ja niinpä on luonnollista, että esillä pidetään useita mahdollisisa tulkintoja tähän teemaan liittyvistä Raamatun kohdista.

        Voi olla, että joku kerta palaan asiaan. Pohdin sitä. Mukavaa päivän jatkoa sinulle! Aurinko paistaa ja mieli on ihan hyvä. Toivottavasti sinullakin! :)


      • bumerangi_
        Hmmmmmmmm kirjoitti:

        Kiitos kysymästä! Aina saa tosiaan kysyä, mutta kukin saa päättää sitten vapaasti vastaako.

        Tuo lainaamasi kohta kirjoituksestani jatkuukin:

        " Asiallisesti voi toki kysyä, mutta sinun vaativa ja syyllistämään pyrkivä tyylisi on törkeää. Jos sinun kanssasi ei halua keskustella niistä aiheista, joista sinä haluat (ja suorastaan vaadit näköjään), alat haukkumaan..."

        No, nyt kysyit asiallisesti ja minä kerron asiallisesti, että kiitos kysymästä, mutta ainakaan tällä erää en halua ruveta vastailemaan. itselläni on toki tietty kuva ja näkemys aiheesta, mutta ennenkuin siitä tekee mieli täällä kovin yksityiskohtaisesti keskustella aion perehtyä aiheeseen lisää ja syvällisemmin.

        Toiseksi tällä palstalla on nyt ollut niin paljon irvailua Jeesuksen toiseen tulemiseen liittyvästä teemasta, että ei tee ollenkaan mieli avautua omista ajatuksistani asian suhteen.

        Toivon, että et ala haukkumaan minua, kun käytän oikeuttani valita mistä teemasta milloinkin haluan kirjoitella ja mihin kysymyksiin haluan vastata.

        Onhan melko ymmärrettävää, että mitä enemmän joutuu saamaan niskaansa haukkumista ja nimittelyä, sitä vähemmän tekee mieli keskustella...ja varsinkaan ihmisten kanssa, jotka nimittelevät tai irvailevat.

        Varmasti sinulta on tullut tälle palstalle paljonkin tasokasta analyysia ja kiintoisia keskusteluun osallistumisia, mutta ainakin juuri tällä erää ja tästä aiheesta ei tee nyt yhtään mieli kanssasi keskustella. Voi olla, että muita halukkaita löytyy.


        Eihän silloin ole mikään "pomo", jos vain itse kertoo, ettei johonkin keskusteluun halua osallistua tai ei johonkin halua vastata. Eikös silloin sen sijaan olisi aika pomomainen käytös, jos alkaisi määräillä toisia mihin heidän pitää vastata ja mihin heidän pitää osallistua. Jos tekee omalta kohdaltaan jonkun päätöksen, tuskinpa sitä voi POMO-käytökseksi leimata.

        Kysymästäsi teemasta tämän verran:

        Kristikunnan kristillisyydessä tästäkin esiin nostamastasi asiasta (mitä kaikkea mahtaakaan käytännössä tapahtua Jeesuksen toisen tulemisen yhteydessä) on monia mahdollisia ajattelutapoja ja tulkintoja. Sitä ei pidetä yleensä ottaen mitenkään harmillisena asiana, vaan myönnetään yleisesti, että tarkkaa varmuutta ei asiasta Raamatun kuvausten mukaan voi kukaan ihminen saada ja niinpä on luonnollista, että esillä pidetään useita mahdollisisa tulkintoja tähän teemaan liittyvistä Raamatun kohdista.

        Voi olla, että joku kerta palaan asiaan. Pohdin sitä. Mukavaa päivän jatkoa sinulle! Aurinko paistaa ja mieli on ihan hyvä. Toivottavasti sinullakin! :)

        Minulle on alkanut tulla yhä vahvemmin vaikutelma, että olet pelkkä tarkoituksella ja harkitusti rakennettu foorumiprofiili trollaamis-tarkoitusessa, eli olet feikkihahmo väittämääsi nähden.

        Toimintamallisi on usein suorastaan häiriköivää jossa yksisuuntaisestsi julistat, spammaat ketjut tukkoon, mutta et vastaa edes omaan julistukseesi, omaan huutoosi. Arkikielessä tuota myös kutsutaan hihhuloinniksi.

        Oletan sinun olevan pelkkä feikki, eli palsta-trolli, rooli jonka kautta vain leikittelet, hauskuutat ja tyydytät "hengellisesti" itseäsi.

        "Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti"

        - http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml

        Rattoisaa päivän jatkoa sinnekin, mutta koeta nyt löytää jotakin hieman mielekkäämpää, rehellisempää ja rakentavampaa toimintaa itsellesi ;-)


      • Hmmmmmmmm
        bumerangi_ kirjoitti:

        Minulle on alkanut tulla yhä vahvemmin vaikutelma, että olet pelkkä tarkoituksella ja harkitusti rakennettu foorumiprofiili trollaamis-tarkoitusessa, eli olet feikkihahmo väittämääsi nähden.

        Toimintamallisi on usein suorastaan häiriköivää jossa yksisuuntaisestsi julistat, spammaat ketjut tukkoon, mutta et vastaa edes omaan julistukseesi, omaan huutoosi. Arkikielessä tuota myös kutsutaan hihhuloinniksi.

        Oletan sinun olevan pelkkä feikki, eli palsta-trolli, rooli jonka kautta vain leikittelet, hauskuutat ja tyydytät "hengellisesti" itseäsi.

        "Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti"

        - http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml

        Rattoisaa päivän jatkoa sinnekin, mutta koeta nyt löytää jotakin hieman mielekkäämpää, rehellisempää ja rakentavampaa toimintaa itsellesi ;-)

        Soo, soo...nyt meni justiinsa tuhmistelun puolelle eli nimittelyksi , leimaamiseksi ja olkinukke-argumentoinnin tyyliseksi (tai rankemmaksikin) toisen ihmisen mitätöinniksi. Leimaa sitten trolliksi, jos et asialliseen keskusteluun millään pysty ja juu: nyt vihjaat minun olevan myös narsisti, pyskopaatti tai sadistikin...tai hei, miksei kaikkia näitä samalla kertaa! :D Eikö se olisi mehukkaampaa! :D :D :D

        Miettipä pikkaisen mitä touhuat. Olen huomannut, että osaat halutessasi kirjoittaa asiallisemminkin.

        Oikeasti, pystyt parempaan! Luotan sinuun. Olet kehityskelpoinen! :)


      • Hmmmmmmmm
        Hmmmmmmmm kirjoitti:

        Soo, soo...nyt meni justiinsa tuhmistelun puolelle eli nimittelyksi , leimaamiseksi ja olkinukke-argumentoinnin tyyliseksi (tai rankemmaksikin) toisen ihmisen mitätöinniksi. Leimaa sitten trolliksi, jos et asialliseen keskusteluun millään pysty ja juu: nyt vihjaat minun olevan myös narsisti, pyskopaatti tai sadistikin...tai hei, miksei kaikkia näitä samalla kertaa! :D Eikö se olisi mehukkaampaa! :D :D :D

        Miettipä pikkaisen mitä touhuat. Olen huomannut, että osaat halutessasi kirjoittaa asiallisemminkin.

        Oikeasti, pystyt parempaan! Luotan sinuun. Olet kehityskelpoinen! :)

        Onkohan minulla lukihäiriö, piti kirjoittamanini psykopaatti, mutta "pyskopaattihan" voisi ollakin joku ihan uusi mehevä haukkumasana minua varten sinulta tulevaisuutta ajatellen...jos noin niinkuin meinaa haukkumasanat loppua kesken... ;)


      • Hmmmmmmmm
        Hmmmmmmmm kirjoitti:

        Onkohan minulla lukihäiriö, piti kirjoittamanini psykopaatti, mutta "pyskopaattihan" voisi ollakin joku ihan uusi mehevä haukkumasana minua varten sinulta tulevaisuutta ajatellen...jos noin niinkuin meinaa haukkumasanat loppua kesken... ;)

        Ai niin, meinasin unohtaa: fokus positiiviseen: Olet KEHITYSKELPOINEN, joten jospa et enää uusia haukkumasanoja tarvitsekaan. Sorry. :)


      • olipaodotettAVISS
        Hmmmmmmmm kirjoitti:

        Kiitos kysymästä! Aina saa tosiaan kysyä, mutta kukin saa päättää sitten vapaasti vastaako.

        Tuo lainaamasi kohta kirjoituksestani jatkuukin:

        " Asiallisesti voi toki kysyä, mutta sinun vaativa ja syyllistämään pyrkivä tyylisi on törkeää. Jos sinun kanssasi ei halua keskustella niistä aiheista, joista sinä haluat (ja suorastaan vaadit näköjään), alat haukkumaan..."

        No, nyt kysyit asiallisesti ja minä kerron asiallisesti, että kiitos kysymästä, mutta ainakaan tällä erää en halua ruveta vastailemaan. itselläni on toki tietty kuva ja näkemys aiheesta, mutta ennenkuin siitä tekee mieli täällä kovin yksityiskohtaisesti keskustella aion perehtyä aiheeseen lisää ja syvällisemmin.

        Toiseksi tällä palstalla on nyt ollut niin paljon irvailua Jeesuksen toiseen tulemiseen liittyvästä teemasta, että ei tee ollenkaan mieli avautua omista ajatuksistani asian suhteen.

        Toivon, että et ala haukkumaan minua, kun käytän oikeuttani valita mistä teemasta milloinkin haluan kirjoitella ja mihin kysymyksiin haluan vastata.

        Onhan melko ymmärrettävää, että mitä enemmän joutuu saamaan niskaansa haukkumista ja nimittelyä, sitä vähemmän tekee mieli keskustella...ja varsinkaan ihmisten kanssa, jotka nimittelevät tai irvailevat.

        Varmasti sinulta on tullut tälle palstalle paljonkin tasokasta analyysia ja kiintoisia keskusteluun osallistumisia, mutta ainakin juuri tällä erää ja tästä aiheesta ei tee nyt yhtään mieli kanssasi keskustella. Voi olla, että muita halukkaita löytyy.


        Eihän silloin ole mikään "pomo", jos vain itse kertoo, ettei johonkin keskusteluun halua osallistua tai ei johonkin halua vastata. Eikös silloin sen sijaan olisi aika pomomainen käytös, jos alkaisi määräillä toisia mihin heidän pitää vastata ja mihin heidän pitää osallistua. Jos tekee omalta kohdaltaan jonkun päätöksen, tuskinpa sitä voi POMO-käytökseksi leimata.

        Kysymästäsi teemasta tämän verran:

        Kristikunnan kristillisyydessä tästäkin esiin nostamastasi asiasta (mitä kaikkea mahtaakaan käytännössä tapahtua Jeesuksen toisen tulemisen yhteydessä) on monia mahdollisia ajattelutapoja ja tulkintoja. Sitä ei pidetä yleensä ottaen mitenkään harmillisena asiana, vaan myönnetään yleisesti, että tarkkaa varmuutta ei asiasta Raamatun kuvausten mukaan voi kukaan ihminen saada ja niinpä on luonnollista, että esillä pidetään useita mahdollisisa tulkintoja tähän teemaan liittyvistä Raamatun kohdista.

        Voi olla, että joku kerta palaan asiaan. Pohdin sitä. Mukavaa päivän jatkoa sinulle! Aurinko paistaa ja mieli on ihan hyvä. Toivottavasti sinullakin! :)

        "No, nyt kysyit asiallisesti ja minä kerron asiallisesti,"
        Itse tekemäsi aloitus, jossa vaadit vastausta ja herjaat on kaukana asiallisesta käytöksestä jota niin mielelläsi muilta peräät
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14239863/jt-palstalla-salamyhkaista-ateismiaagnostismia
        Vastaa nyt vaan rehellisesti mitä sinulle tarkoittaa Jeesuksen toinen tuleminen. Jos se ei tarkoita mitään vaan olet vain trollina täällä ja luulet olevasi avuksi, saattaa olla että toimintasi kääntyy päinvastaiseksi.
        Minä saan kyllä vaikutelman siitä, että et uskalla kertoa rehellisesti uskostasi vaan se on täynnä pimeitä salaisuuksia.
        "Onhan melko ymmärrettävää, että mitä enemmän joutuu saamaan niskaansa haukkumista ja nimittelyä, sitä vähemmän tekee mieli keskustella"
        paljon puhetta, vähän villoja, kuten tavallista.


      • voiksenääollatotta
        olipaodotettAVISS kirjoitti:

        "No, nyt kysyit asiallisesti ja minä kerron asiallisesti,"
        Itse tekemäsi aloitus, jossa vaadit vastausta ja herjaat on kaukana asiallisesta käytöksestä jota niin mielelläsi muilta peräät
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14239863/jt-palstalla-salamyhkaista-ateismiaagnostismia
        Vastaa nyt vaan rehellisesti mitä sinulle tarkoittaa Jeesuksen toinen tuleminen. Jos se ei tarkoita mitään vaan olet vain trollina täällä ja luulet olevasi avuksi, saattaa olla että toimintasi kääntyy päinvastaiseksi.
        Minä saan kyllä vaikutelman siitä, että et uskalla kertoa rehellisesti uskostasi vaan se on täynnä pimeitä salaisuuksia.
        "Onhan melko ymmärrettävää, että mitä enemmän joutuu saamaan niskaansa haukkumista ja nimittelyä, sitä vähemmän tekee mieli keskustella"
        paljon puhetta, vähän villoja, kuten tavallista.

        Miten kukaan voi jankata jatkuvasti samaa. Onko levy jäänyt päälle?
        Ymmärrätkö sanat en ja ei? Niitä sinulle tuolla ylempänä tarjoiltiin. Oletko ollut lapsena niitä tyyppejä, jotka hiekkalaatikolla sanovat, että sä leikit nyt mun kans ja just niinkuin mä sanon tai tulee turpiin?


      • TarhatädinVinkki
        voiksenääollatotta kirjoitti:

        Miten kukaan voi jankata jatkuvasti samaa. Onko levy jäänyt päälle?
        Ymmärrätkö sanat en ja ei? Niitä sinulle tuolla ylempänä tarjoiltiin. Oletko ollut lapsena niitä tyyppejä, jotka hiekkalaatikolla sanovat, että sä leikit nyt mun kans ja just niinkuin mä sanon tai tulee turpiin?

        Jos tänne onkin eksynyt joku 5-vuotias aspergerlapsi, jolla on äkäinen luonne. Ne kun juuttuu, ne juuttuu perusteellisesti! Uhmakkaille viisivuotiaille ei kannata antaa huomiota. Ihan sama positiivista vai negatiivista huomiota, aina ne vaan innostuu lisää. Kannattaa jättää huomioimatta, niin epätoivottu käyttäytyminen sammuu vähitellen.


      • trirlirttan
        TarhatädinVinkki kirjoitti:

        Jos tänne onkin eksynyt joku 5-vuotias aspergerlapsi, jolla on äkäinen luonne. Ne kun juuttuu, ne juuttuu perusteellisesti! Uhmakkaille viisivuotiaille ei kannata antaa huomiota. Ihan sama positiivista vai negatiivista huomiota, aina ne vaan innostuu lisää. Kannattaa jättää huomioimatta, niin epätoivottu käyttäytyminen sammuu vähitellen.

        Kysymykseen olisi ihan helppo vastata, JOS Hmmmmmmm uskoisi, että Jeesuksen toinen paluu tarkoittaa iloista ja onnellista tapahtumaa kaikille. Mutta kun näin ei ole, vaan kristinuskon synkkä ja tuomitseva maailmankuva tarjoaa lohudtonta näkyä ja armotonta loppua niille, joita ei vehnäsiin lueta. Ihan selvää kauraa, eikö?


      • lääkäreitälääkäreitä

        No eipä vehnä ole kauraa ja ei siksi muutu, eli tutkippa itse raamattusi.
        Et usko kuitenkaan mitä täällä kirjoitettaisiin.


      • tiietäänJo
        trirlirttan kirjoitti:

        Kysymykseen olisi ihan helppo vastata, JOS Hmmmmmmm uskoisi, että Jeesuksen toinen paluu tarkoittaa iloista ja onnellista tapahtumaa kaikille. Mutta kun näin ei ole, vaan kristinuskon synkkä ja tuomitseva maailmankuva tarjoaa lohudtonta näkyä ja armotonta loppua niille, joita ei vehnäsiin lueta. Ihan selvää kauraa, eikö?

        Onpa naiivia juttua!!!! Sehän on ihan itsestään selvää kaikille, jotka Ramattua ovat vähänkään vilkaisseet, että sen kirjan mukaan kaikille ei käy hyvin.

        Löytyykö tältä palstalta joitain niin tietämättömiä vielä, ettei tuo asia ole jo itsestäänselvyys!

        Kysehän on vain hienosäätöjutuista mitä tapahtuu ja missä järjestyksessä. Raamatussahan opetetaan aivan suoraan, ettei jumalattomien käy hyvin.Ihan niinkuin se olisi muka joku uutinen.


    • Rehellinen ja rehellisellä asialla oleva ihminen ei koe vaikeuksia vastata aloitukseen liittyviin kysymyksiin tai siinä esitettyyn näkemykseen. Vain uskovainen, joka piilottelee uskonsa pimeitä ja itsekkäitä puolia koettaa siirtää fokuksen muihin asioihin.

      • UskomattomaksiMenee

        Kyse on ihmisen halusta ja vapaasta tahdosta, ei jostain koetusta vaikeudesta. Onko ihan mahdotonta ymmärtää! Miksi ihmeessä luulet, että muitten olisi automaattisesti vastattava kysymyksiisi, jos he vain osaavat. Voiko itsekeskeisempää ajatuksenjuoksua enää kysymyspalstoilta löytää!


      • UskomattomaksiMenee kirjoitti:

        Kyse on ihmisen halusta ja vapaasta tahdosta, ei jostain koetusta vaikeudesta. Onko ihan mahdotonta ymmärtää! Miksi ihmeessä luulet, että muitten olisi automaattisesti vastattava kysymyksiisi, jos he vain osaavat. Voiko itsekeskeisempää ajatuksenjuoksua enää kysymyspalstoilta löytää!

        "Voiko itsekeskeisempää ajatuksenjuoksua enää kysymyspalstoilta löytää!"
        Voi. Katsotko kuinka usein peiliin? Ja jos olet eri kuin Hmmmmmm, niin kannattaa zoomailla siihen suuntaan myös.


      • IhanParas

        Jeesuksen ohjeet ovat niin viisaita:

        "Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä. "

        Tätä kannattaa tosiaan soveltaa! Älkää kukaan unohtako tätä kohtaa, jos joku ryhtyy kovin ivalliseksi ja ilkeäksi!


      • UskomattomaksiMenee
        IhanParas kirjoitti:

        Jeesuksen ohjeet ovat niin viisaita:

        "Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä. "

        Tätä kannattaa tosiaan soveltaa! Älkää kukaan unohtako tätä kohtaa, jos joku ryhtyy kovin ivalliseksi ja ilkeäksi!

        Tämä selittääkin usein, miksei erityisesti eräille usein vastata! :)


      • osallistunsekoiluun
        UskomattomaksiMenee kirjoitti:

        Tämä selittääkin usein, miksei erityisesti eräille usein vastata! :)

        Juu, se onkin hyvä ajatus, puhuu jatkossa seinille tai omalle näppikselle.


      • heheeee
        osallistunsekoiluun kirjoitti:

        Juu, se onkin hyvä ajatus, puhuu jatkossa seinille tai omalle näppikselle.

        Koettavat vältellä kiusallisia keskusteluja.


      • MyötähäpeääKärsien
        heheeee kirjoitti:

        Koettavat vältellä kiusallisia keskusteluja.

        Helel alias Bumerangin keskustelu on usein syyttelyä ja monologista vuodatusta haukkumasanalitannioineen. Siitä on todellinen keskustelu kaukana. On todella usein liian kiusallista jopa vain lukea hänen epäloogista jorinaansa. Myötähäpeän tunne nouseen turhan suureksi.


      • MyötähäpeääKärsien kirjoitti:

        Helel alias Bumerangin keskustelu on usein syyttelyä ja monologista vuodatusta haukkumasanalitannioineen. Siitä on todellinen keskustelu kaukana. On todella usein liian kiusallista jopa vain lukea hänen epäloogista jorinaansa. Myötähäpeän tunne nouseen turhan suureksi.

        Taas valehtelet ja siirrät keskustelun fokuksen muualle sinulle kiusallisista aiheista. On se varmaan kovaa olla uskovainen tällä foorumilla. Luuletko kenties saavasi paremman taivaspaikana aikanaan tai jotain sen tapaista?


      • ÄlkääVälittäköNoista
        Helel kirjoitti:

        Taas valehtelet ja siirrät keskustelun fokuksen muualle sinulle kiusallisista aiheista. On se varmaan kovaa olla uskovainen tällä foorumilla. Luuletko kenties saavasi paremman taivaspaikana aikanaan tai jotain sen tapaista?

        Ateistit taitavat olla katkeria, kun he tietävät, ettei heillä ole mitään positiivista odotettavissa saati tarjottavissa. Jättäisitte ne rauhaan, jotka ajattelevat, että heillä voi olla jotain positiivista tarjottavana. Te tiedätte, ettei teillä ole mitään, ei yhtikäs mitään.


      • ÄlkääVälittäköNoista
        Helel kirjoitti:

        Taas valehtelet ja siirrät keskustelun fokuksen muualle sinulle kiusallisista aiheista. On se varmaan kovaa olla uskovainen tällä foorumilla. Luuletko kenties saavasi paremman taivaspaikana aikanaan tai jotain sen tapaista?

        Miten tuo nikki valehtelee, jos hän kertoo rehellisen mielipiteensä keskustelutaidoistasi ja omat tuntemuksensa. Oletkos vähän yksinkertainen. Ei mielipiteensä ja tuntemustensa kertomista väitetä yleensä koskaan valehteluksi, vaikkei niistä pidettäisikään! :D


      • pelkäät..keskustelua
        ÄlkääVälittäköNoista kirjoitti:

        Miten tuo nikki valehtelee, jos hän kertoo rehellisen mielipiteensä keskustelutaidoistasi ja omat tuntemuksensa. Oletkos vähän yksinkertainen. Ei mielipiteensä ja tuntemustensa kertomista väitetä yleensä koskaan valehteluksi, vaikkei niistä pidettäisikään! :D

        Perusteettomien väitteiden heitteleminen varsinkin toisista kirjoittajista on puhdasta häiriköintiä.


    • eipäsunohdeta

      Edelleen odotellaan rikkavehnän vastausta asiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe