Miksi kirkko hyökäsi juutalaiset juurensa?

Miksi kirkko hylkäsi juutalaiset juurensa vaikka ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia ja Jeesus on jutalainen?
Opillisista kiistoista luisutaan syrjintään ja vainoihin. Korvausteologia ja holokaustin siemenet kylvetään. (Room 11:17, 24.) Reijo Telaranta, Tapani Talikainen ja Petri Kauhanen.


http://vod.tv7.fi/vod/2000_vuoden_aikamatka/2000_vuoden_aikamatka-005-w.MP4

83

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen_

      Hyvä ohjelma ja koko sarja. Helppotajuista asioista tietämättömillekin.

      • katsonut

        Joo, tämä on todellakin tietoa antava sarja!


    • näin.on

      Erittäin hyvä kysymys. Netissä on itse asiassa paljon asiaa valoittavia hyvä artikkeleita.

      Kysymys on Raamatun ennustaman porttokirkon eli roomalaiskatolisen kirkon toiminnasta. Roomalaiset kumosivat katekismuksella Jumalan käskyt ja lain. Tuhoamien oli perusteellista. Kristinuskoon tuli roomalaisten pakanauskontojen tapoja. Katolinen uskonto ei oikeasti ole edes kristinuskoa ja paavit ovat olleet paholaisen asialla. Katolisen kirkon perinnäissäännöt ovat periytyneet luterilaisuuteen ja jopa helluntailaisuuteen. Uskonpuhdistus puhdisti katolilaisuutta vain vähän.

      Me suomalaiset ollemme käyneet rippikoulun ja selkärankaan on juurtunut tapoja ja oppeja, jotka eivät ole Jumalasta. Näistä opeista on joskus vaikea oppia pois.

      On hämmästyttävää huomata, että Raamattu kertoo monessa kohtaa, että Paavali noudatti Vanhan testamentin kaikkia käskyjä. Meille on opetettu, että Paavali kumosi Vanhan testamentin käskyt. Näin ei ole kun perehtyy tarkkaan Raamatun tekstiin siinä asiayhteydessä, mistä Paavali kulloinkin puhuu. Papit ovat jatkaneet katolisen kirkon perinnäissääntöjä ja heille seuraa siitä hyvin huonoa.

      Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Paavali noudatti kaikkia Vanhan testamentin käskyjä ja itse asiassa opetti muitakin noudattamaan niitä:

      Ap.t. 25: 8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

      Suuren neuvoston fariseukset eivät voineet löytää Paavalista sellaista, että hän olisi rikkonut Vanhan testamentin käskyjä vastaan:

      Ap.t. 23:9 Meteli kävi yhä kovemmaksi, ja fariseusten joukosta muutamat lainopettajat alkoivat jo väittää: "Me emme voi havaita tässä miehessä mitään pahaa. Jospa henki tai enkeli on puhunut hänelle."

      • NiinTahiNäin2

        Saattoikoha Saul Tarsolaisen lain noudattamiseen vaikuttaa se että hän oli entinen Fariseus? Jeesushan itse kumosi joitain juutalaisten epäkäytänöllisiä lakeja kuten sapatti käskyä ja opetti ettei ihmistä saastutabsyödä likaisin käsin eikä väärääruokaa (kuten sian lihaa). Jresus olikin enemmän silti lain käytännöllistäjä esim käski leikata tupsut viitoista ja opettaa pakanoita. Mutta mitä minuun tulee niin kristuksen kirkko on toki epäpyhä, kumartavat Jeesuksen ruumista Jumalana kuin Israelilaiset kultaista vasikka Siinaissa. Ja mitä tulee juutalaisvanoihin, niin oli hyvin typeree ryhtyä vainoamaan ja syrjimään kaikkia Juutalamisia siitä mitä Kaifas ja muut ylipapit Jeesukselle tekivät. Mitään perusteluja juutalaisvainoille ei löydy raamatusta, sensijaan rakastaneet lähimmäistään ja vihamiestään kuten Jeesus opetti. Voi heitä.


      • pien.korjaus
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Saattoikoha Saul Tarsolaisen lain noudattamiseen vaikuttaa se että hän oli entinen Fariseus? Jeesushan itse kumosi joitain juutalaisten epäkäytänöllisiä lakeja kuten sapatti käskyä ja opetti ettei ihmistä saastutabsyödä likaisin käsin eikä väärääruokaa (kuten sian lihaa). Jresus olikin enemmän silti lain käytännöllistäjä esim käski leikata tupsut viitoista ja opettaa pakanoita. Mutta mitä minuun tulee niin kristuksen kirkko on toki epäpyhä, kumartavat Jeesuksen ruumista Jumalana kuin Israelilaiset kultaista vasikka Siinaissa. Ja mitä tulee juutalaisvanoihin, niin oli hyvin typeree ryhtyä vainoamaan ja syrjimään kaikkia Juutalamisia siitä mitä Kaifas ja muut ylipapit Jeesukselle tekivät. Mitään perusteluja juutalaisvainoille ei löydy raamatusta, sensijaan rakastaneet lähimmäistään ja vihamiestään kuten Jeesus opetti. Voi heitä.

        "Jeesushan itse kumosi joitain juutalaisten epäkäytänöllisiä lakeja kuten sapatti käskyä "
        Jeesus ei kumonnut sapatin viettoa. Sapattihan on tarkoitettu ihmisen hengelliselle kasvulle ja se tulee olla pyhä eli erotettu Jumalalle. Jeesuskin opetti Jumalan sanaa aina sapattina.
        "21 He tulivat Kapernaumiin. Heti sapattina Jeesus meni synagogaan ja opetti.
        22 Ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan. Hän opetti heitä niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat."


      • NiinTahiNäin2
        pien.korjaus kirjoitti:

        "Jeesushan itse kumosi joitain juutalaisten epäkäytänöllisiä lakeja kuten sapatti käskyä "
        Jeesus ei kumonnut sapatin viettoa. Sapattihan on tarkoitettu ihmisen hengelliselle kasvulle ja se tulee olla pyhä eli erotettu Jumalalle. Jeesuskin opetti Jumalan sanaa aina sapattina.
        "21 He tulivat Kapernaumiin. Heti sapattina Jeesus meni synagogaan ja opetti.
        22 Ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan. Hän opetti heitä niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat."

        Juutalaisten laissa oli ettei sapattina saanit parantaa sairaita eikä tehdä työtä, Jeesus teki sapattina molempia. Juutalaiset taas kokoontuivat sapttina (lauantaina) synagogiin mikä oli Jeesukselle oiva opetus tilaisuus, samanlaillahan kristityilläkin o pyhänä kirkko.


      • dfgdgdgdf
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Saattoikoha Saul Tarsolaisen lain noudattamiseen vaikuttaa se että hän oli entinen Fariseus? Jeesushan itse kumosi joitain juutalaisten epäkäytänöllisiä lakeja kuten sapatti käskyä ja opetti ettei ihmistä saastutabsyödä likaisin käsin eikä väärääruokaa (kuten sian lihaa). Jresus olikin enemmän silti lain käytännöllistäjä esim käski leikata tupsut viitoista ja opettaa pakanoita. Mutta mitä minuun tulee niin kristuksen kirkko on toki epäpyhä, kumartavat Jeesuksen ruumista Jumalana kuin Israelilaiset kultaista vasikka Siinaissa. Ja mitä tulee juutalaisvanoihin, niin oli hyvin typeree ryhtyä vainoamaan ja syrjimään kaikkia Juutalamisia siitä mitä Kaifas ja muut ylipapit Jeesukselle tekivät. Mitään perusteluja juutalaisvainoille ei löydy raamatusta, sensijaan rakastaneet lähimmäistään ja vihamiestään kuten Jeesus opetti. Voi heitä.

        Jeesus ei kumonnut yhtäkään Vanhan testamentin käskyä. Hän opetti vain sitä, mitä Raamatussa lukee ja torjui ne juutalaisten perinnäissäännöt, joita ei ole Raamatussa ja jotka pahimmillaan jopa kumoaa Jumalan lakia.

        Vanhassa testamentissa ei ole käskyä pestä käsiä ennen ruokailua, mutta juutalaisten perinnäissäännöissä on. Kun Jeesuksen opetuslapset söivät pesemättömillä käsillä, niin fariseukset nuhtelivat heitä. Jeesus sanoi, että kaikki ruoka on hyvää syötävää, vaikka ruokaa syötäisiin pesemättömillä käsillä.


      • NiinTahiNäin2
        pien.korjaus kirjoitti:

        "Jeesushan itse kumosi joitain juutalaisten epäkäytänöllisiä lakeja kuten sapatti käskyä "
        Jeesus ei kumonnut sapatin viettoa. Sapattihan on tarkoitettu ihmisen hengelliselle kasvulle ja se tulee olla pyhä eli erotettu Jumalalle. Jeesuskin opetti Jumalan sanaa aina sapattina.
        "21 He tulivat Kapernaumiin. Heti sapattina Jeesus meni synagogaan ja opetti.
        22 Ihmiset olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan. Hän opetti heitä niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat."

        ... Jatkan. Raamatun selitys osio kuvaa asiaa näin:
        "SAPATTI on viikon seitsemäs päivä, Mooseksen lain säätämä lepopäivä (2. Moos. 20:8-11, 3. Moos. 24:8, 4. Moos. 28:9). Pakkosiirtolaisuuden jälkeen sapattimääräyksiä lisättiin, ja niiden noudattamisesta tuli vähitellen ahdistava ja moraalisesti arvoton taakka. Jeesus noudatti sapattia Jumalan palveluksen päivänä Luuk. (4:4:16), mutta jatkoi parantavaatyötä ja joutui ristiriitaan lainopettajien ja fariseusten kanssa (Luuk. 6:1-11)."


      • pien.korjaus
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        ... Jatkan. Raamatun selitys osio kuvaa asiaa näin:
        "SAPATTI on viikon seitsemäs päivä, Mooseksen lain säätämä lepopäivä (2. Moos. 20:8-11, 3. Moos. 24:8, 4. Moos. 28:9). Pakkosiirtolaisuuden jälkeen sapattimääräyksiä lisättiin, ja niiden noudattamisesta tuli vähitellen ahdistava ja moraalisesti arvoton taakka. Jeesus noudatti sapattia Jumalan palveluksen päivänä Luuk. (4:4:16), mutta jatkoi parantavaatyötä ja joutui ristiriitaan lainopettajien ja fariseusten kanssa (Luuk. 6:1-11)."

        Viikon ensimmäinenkin päivä on sekulaarissa maailmassa ja kirkossa muutettu. se on nykyään maanantai.


      • NiinTahiNäin2
        pien.korjaus kirjoitti:

        Viikon ensimmäinenkin päivä on sekulaarissa maailmassa ja kirkossa muutettu. se on nykyään maanantai.

        Täällä pohjolassa viikko alkoi kansankesken maanataista ja päättyi sunnuntaihin. Maanantai tarkoittaa kuulle omistettua paivää ja sunnuntai auringolle omistettua päivää. Ei ole sekulaaria vaan on ollut iahn sopeutuminen kansan janseurakunnan normiin.


    • KumpiJumala

      Kysymys kuuluukin, kumpi on teidän fundisten jumala: Jeesus vai Paavali?

      • natsukalle

        Kysymys kuuluukin kumpi on teidän natsukoiden jumala Askola vai Mäkinen?


      • Homojen tasavertaisia oikeuksia vastustavien jumala on Paavali sillä J.Nasaretilainen ei puuttunut homouteen 5 metrin kepilläkään.


      • natsukalle
        sage8 kirjoitti:

        Homojen tasavertaisia oikeuksia vastustavien jumala on Paavali sillä J.Nasaretilainen ei puuttunut homouteen 5 metrin kepilläkään.

        Kuka on sinun jumalasi?


      • Tuollaiselle nimittelijälle en tietenkään vastaa mitään. Rekisteröi nikkisi ja käytä sitä niin olet muutakin kuin puskista irvistelijä ja sala-ampuja.


      • natsukalle
        sage8 kirjoitti:

        Tuollaiselle nimittelijälle en tietenkään vastaa mitään. Rekisteröi nikkisi ja käytä sitä niin olet muutakin kuin puskista irvistelijä ja sala-ampuja.

        Ethän sinä vastaa kenellekään koska osaat vain räksyttää ja haukkua kuin pieni piski :D


      • NiinTahiNäin2
        natsukalle kirjoitti:

        Kuka on sinun jumalasi?

        Jesse ei tosiaanlaan ottanut kantaa seksuaalisuuteen tai avioliiton keskenään solmivien sukupuoleen. Ja sitten se Jumala, Jeesuksen hengellinen Isä, muuta Mooseksen laissaan hän puhuu vain ettei mies saa yhtyä mieheen kuten naisen kanssa yhdytään sillä se olisi todella rumaa. Ja lisäki sellainen yhdyntä olisi ymmärtääkseni mahdotonta, mies ei voi yhtyä miehen sukupuolielimeen, mutta en ole kokeillut enkä haluisikaan. Vaan kai sellaistakin on joskus tehty kun se kerran kielletään.


      • natsukalle
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Jesse ei tosiaanlaan ottanut kantaa seksuaalisuuteen tai avioliiton keskenään solmivien sukupuoleen. Ja sitten se Jumala, Jeesuksen hengellinen Isä, muuta Mooseksen laissaan hän puhuu vain ettei mies saa yhtyä mieheen kuten naisen kanssa yhdytään sillä se olisi todella rumaa. Ja lisäki sellainen yhdyntä olisi ymmärtääkseni mahdotonta, mies ei voi yhtyä miehen sukupuolielimeen, mutta en ole kokeillut enkä haluisikaan. Vaan kai sellaistakin on joskus tehty kun se kerran kielletään.

        Ottihan. "Mies jättäköön isänsä ja äitinsä ja yhtyköön vaimoonsa ja heistä tulee yksi liha."


    • EivätOleKristityjä

      Voiko Paavalinuskovaisia edes sanoa kristityiksi koska he nostavat Paavalin opetuksen Jeesuksen edelle?

      • esimerkkejä.kiitos

        Missä kohdassa?


      • NiinTahiNäin2
        esimerkkejä.kiitos kirjoitti:

        Missä kohdassa?

        Monestikkin, kirkossa kullut viime aikoina enemmän että Paavali opetyi Jeesuksesta, Paavali opetti Jeesuksesta tätä. Myöskin riparilla kerrottiin että kirkon tärkein pilari on Paavalin kirjeet joissa Paavali siis tulkitsee Jeesusta muttei koskaan häntä elävänä tavannut.


      • missä.se.esimerkki
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Monestikkin, kirkossa kullut viime aikoina enemmän että Paavali opetyi Jeesuksesta, Paavali opetti Jeesuksesta tätä. Myöskin riparilla kerrottiin että kirkon tärkein pilari on Paavalin kirjeet joissa Paavali siis tulkitsee Jeesusta muttei koskaan häntä elävänä tavannut.

        Kyllä, Paavali kirjoitti ja opetti Jeesuksesta. Jeesushan ei itse kirjoittanut yhtään Raamatun kirjaa.
        Jeesus ilmeistyi Saulus Tarsolaiselle joten kyllä tapasivat.
        Paavalin opetuksen sisältö oli aina Jeesus ja nimenmomaan Jeesus ristiinnaulittuna.


      • keijupaketti

        "Jeesus ilmeistyi Saulus Tarsolaiselle"

        Ja todiste on missä? Hänhän on voinut keksiä tämän omasta päästään?


      • missä.se.esimerkki
        keijupaketti kirjoitti:

        "Jeesus ilmeistyi Saulus Tarsolaiselle"

        Ja todiste on missä? Hänhän on voinut keksiä tämän omasta päästään?

        Jos et luota Raamatun sanaan niin ihan turhaan kyselet yhtään mitään siitä :D


      • lkjhgfds
        missä.se.esimerkki kirjoitti:

        Kyllä, Paavali kirjoitti ja opetti Jeesuksesta. Jeesushan ei itse kirjoittanut yhtään Raamatun kirjaa.
        Jeesus ilmeistyi Saulus Tarsolaiselle joten kyllä tapasivat.
        Paavalin opetuksen sisältö oli aina Jeesus ja nimenmomaan Jeesus ristiinnaulittuna.

        Mistä tuo tieto Jeesuksen ja Paavalin tapaamisesta on, helevetistäkö?

        Raamatussa ei sitä tietoa ole.
        paavali oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."

        uskontunnustuksen kaltaisille järjettömille voi aivopesu perkeleet syöttää valheitaan ja uskovainen uskoo!
        Hävetkää!

        Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • alkeet.haltuun
        lkjhgfds kirjoitti:

        Mistä tuo tieto Jeesuksen ja Paavalin tapaamisesta on, helevetistäkö?

        Raamatussa ei sitä tietoa ole.
        paavali oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."

        uskontunnustuksen kaltaisille järjettömille voi aivopesu perkeleet syöttää valheitaan ja uskovainen uskoo!
        Hävetkää!

        Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Raamatussa kerrotaan miten Jeesus ilmestyi Saulus Tarsolaiselle josta tuli Paavali.


    • ei.ole.unahtanut

      Kirkko ei ole unohtanut juutalaisia juuriaan. Juuri siksi VT on otettu Raamatuun mukaan, että UT:ia ei voi ymmärtää ilman vanhaa. Vasta UT kuitenkin kertoo Kristuksen sovintotyöstä selvästi. Senkin tapahtumat ovat voittopuolisesti Palestiinassa.

      • oletpa.hauska

        Missä Palestiinassa????


      • Jeesus.Jerusalemissa

        Jerusalem on ja on aina ollut Israelin maata ja pääkaupunki.


      • J.Nasaretilainen ei itse puhunut sovitustyöstään juuri mitään - vaikka hänen sanomakseen laitettiin paljon sellaista mitä hän ei ole voinut sanoakaan - vaan sen keksivät vasta seuranneet sukupolvet mutta J.N opetti jatkuvasti ihmisille ihmisenä elämisestä.

        Miksi katolinen kirkko hylkäsi juutalaiset juurensa? Ehkäpä ensinnäkin siksi, että se uskoi Paavalin ja Pietarin teeseihin enempi kuin J.Nasaretilaiseen ja toisekseen, että juutalaisen uskon juuret ovat vieläkin vain VT:ssa.


      • ota.Jeesuksen.veri
        sage8 kirjoitti:

        J.Nasaretilainen ei itse puhunut sovitustyöstään juuri mitään - vaikka hänen sanomakseen laitettiin paljon sellaista mitä hän ei ole voinut sanoakaan - vaan sen keksivät vasta seuranneet sukupolvet mutta J.N opetti jatkuvasti ihmisille ihmisenä elämisestä.

        Miksi katolinen kirkko hylkäsi juutalaiset juurensa? Ehkäpä ensinnäkin siksi, että se uskoi Paavalin ja Pietarin teeseihin enempi kuin J.Nasaretilaiseen ja toisekseen, että juutalaisen uskon juuret ovat vieläkin vain VT:ssa.

        Etkö olekaan lukenut mitä Jeesus puhui viimeisellä ehtoollisella opetuslapsilleen?
        Puhui siis tarpeeksi kun sen aika tuli. Meidän tehtävämme on vain ottaa sovitus vastaan uskoa evankeliumi ja kääntyä synneistämme. Eiks ookkin ihanaa?


      • ota.Jeesuksen.veri kirjoitti:

        Etkö olekaan lukenut mitä Jeesus puhui viimeisellä ehtoollisella opetuslapsilleen?
        Puhui siis tarpeeksi kun sen aika tuli. Meidän tehtävämme on vain ottaa sovitus vastaan uskoa evankeliumi ja kääntyä synneistämme. Eiks ookkin ihanaa?

        Mikset sinäkään rekisteröi nikkiäsi ja käytä sitä jotta tietäisi edes suurinpiirtein millaisen taustan omaavan henkilön kanssa puhuu? Nythän voit olla vaikka OO tai joku muu trolli jonka tarkoitus on vain törkyillä ja puhua muuta potaskaa.


      • ota.Jeesuksen.veri
        sage8 kirjoitti:

        Mikset sinäkään rekisteröi nikkiäsi ja käytä sitä jotta tietäisi edes suurinpiirtein millaisen taustan omaavan henkilön kanssa puhuu? Nythän voit olla vaikka OO tai joku muu trolli jonka tarkoitus on vain törkyillä ja puhua muuta potaskaa.

        Mitä minun nikilläsi on tekemistä Jeesuksen puheiden kanssa viimeisellä ehtoollisella. Jeesuken sanomisistahan oli kysymys.
        En muuten huomaa mitään eroa kirjoituksissasi sen jälkeen kun rekkasit nikkisi.


      • ota.Jeesuksen.veri kirjoitti:

        Mitä minun nikilläsi on tekemistä Jeesuksen puheiden kanssa viimeisellä ehtoollisella. Jeesuken sanomisistahan oli kysymys.
        En muuten huomaa mitään eroa kirjoituksissasi sen jälkeen kun rekkasit nikkisi.

        Minä olen tietenkin sama rekattuanikin nikkini mutta kaikki eivät tunnu olevan. Vaikka rekkaa monestikin.


      • ota.Jeesuksen.veri
        sage8 kirjoitti:

        Minä olen tietenkin sama rekattuanikin nikkini mutta kaikki eivät tunnu olevan. Vaikka rekkaa monestikin.

        No lue sitten Raamatusta mitä Jeesus puhui viimellä ehtoollisella ja ylosnöysemuksensa jälkeen.


      • NiinTahiNäin2
        oletpa.hauska kirjoitti:

        Missä Palestiinassa????

        Siellä Palestiinassa jonka Roomalaiset uudelleen nimesivät juutalaissodan päätyttyä Juudeasta Palestiinaksi ihan propakanta syystä ja jolla nimellä se on edelleen eikä sen kassa päästä sopuun Israelin "uusista" rajoista vaan maan on ollut jonkinaikaa sisällissodassa. Alue on kikkinen siitäkin syystä että pääkaupunki Jerusalem on jaettu juutalaisten, kristittyjen ja islamin uskoiste kesken mutta kaikille temppelivuori on yhtä tärkeä ja pyhä.


      • NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Siellä Palestiinassa jonka Roomalaiset uudelleen nimesivät juutalaissodan päätyttyä Juudeasta Palestiinaksi ihan propakanta syystä ja jolla nimellä se on edelleen eikä sen kassa päästä sopuun Israelin "uusista" rajoista vaan maan on ollut jonkinaikaa sisällissodassa. Alue on kikkinen siitäkin syystä että pääkaupunki Jerusalem on jaettu juutalaisten, kristittyjen ja islamin uskoiste kesken mutta kaikille temppelivuori on yhtä tärkeä ja pyhä.

        Samaa sukukuntaa niin palestiinalaiset kuin israelilaiset ja sama seutu mistä ovat lähteneet eli kaksoisvirranmaan seutuvilta.


      • oletpa.tietämätön
        sage8 kirjoitti:

        Samaa sukukuntaa niin palestiinalaiset kuin israelilaiset ja sama seutu mistä ovat lähteneet eli kaksoisvirranmaan seutuvilta.

        Eivät todellakaan ole. Juutalaiset ovat seemiläisiä ja arabit haamilaisia.


      • KaijalleKeksi
        oletpa.tietämätön kirjoitti:

        Eivät todellakaan ole. Juutalaiset ovat seemiläisiä ja arabit haamilaisia.

        Sage on papukaija, toistaa vain muiden juttuja ja taas on kuullut valheita :(


      • mnjbhgfds

        Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa. Mutta se on ollut Jeesuksen opetuslapsilla ja Jeesusta seuranneillä KRISTILLISILLÄ muisti tietoina kunnes Paavali oppikuntineen ja sen aikaiset hallitsijat tapatti, pakko käännyttivät jne Jeesusta seuranneet KRISTILLISET pois Jumalallisuuden tietoudesta kristittyjen rikollisen kristinuskon uskovaisiksi.

        Nykyinset käytössä olevat raamatut ovat paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa.

        --------------------

        Jeesus lähetti valituilleen, omilleen, Pyhän Hengen tueksi/avuksi, ettei heitä eksytettäisi mm väärennetyillä raamatuilla.

        --------------------

        Nykyinen raamattun sisällöstä voi poistaa kaikki Jeesuksen evankeliumit kun esimerkiksi uskontunnustuksen kaltaiset ja pappislupauksen herra jumalalle antaneet papitkaan eivät saa väärennettyäkään Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa.

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "


    • jeesustelua

      Juutalaiset pitivät Jeesusta vääränä messiaana, eivät jumalan oikana.
      Islaminuskoisten mielestä Jeesus oli profeetta ja messias, mutta ei jumala.
      Kristittyjen mielestä Jeesus oli messias ja Jumalan poika. Kristityille Jeesus on pyhän hengen ohella jumala.
      Monet kristinuskoon perustuvat lahkot kuten jehovantodistajatuskovat Jeesuksen olleen messias ja Jumalan poika, mutta ei jumala.
      Itseasiassa islaminuskoiset ovat lähempänä kristinuskoa kuin juutalaiset. Isalminusko onkin samalla tavoin juutalaisuudesta eronnut ryhmä kuten kristinuskokin.

      • kannesta.kanteen

        Juutalaisuudella ja kristinuskolla on sama Jumala. Islamilla ei ole mitään tekemistä kummankaan kanssa!
        Raamattu on hyvä todiste, eikös vaan?


      • Jeesus_on_Herra

        Muslimit pitävät Jeesusta Messiaana, mutta pitävät Muhammedia tätä korkeampana, mikä todistaa, ettei Muhammedilla ollut mitään käsitystä siitä, mitä Messias edes tarkoittaa. Muhammed, niin kuin lukemattomat muut väärät profeetat ja harhaopettajat, ei tuntenut Raamatun opetuksia, eikä ollut edes kiinnostunut ottamaan niistä selvää, vaan hän vain sokeasti luotti demonisiin ilmestyksiinsä. Muhammedin ylpeys johti siihen, että hän lankesi saatanan ansaan ja tähän lankevat myös kaikki hänen seuraajansa. Muslimi ei voi tuntea Jumalaa, koska hän ei tunne Jeesusta Messiasta.


      • NiinTahiNäin2
        kannesta.kanteen kirjoitti:

        Juutalaisuudella ja kristinuskolla on sama Jumala. Islamilla ei ole mitään tekemistä kummankaan kanssa!
        Raamattu on hyvä todiste, eikös vaan?

        Kaikilla Abrahamilaisilla uskonnoilla, kristinuskolla, islaminuskolla, juutalaisuudella, baahailla, mormonismilla ja Jehovan todistajilla on periaatteessa yksi ja sama jumala mutta se tulkitaan erillailla kuten Jeesuskin.


      • älä.höpötä
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Kaikilla Abrahamilaisilla uskonnoilla, kristinuskolla, islaminuskolla, juutalaisuudella, baahailla, mormonismilla ja Jehovan todistajilla on periaatteessa yksi ja sama jumala mutta se tulkitaan erillailla kuten Jeesuskin.

        Ei ole!


      • Hkkhhh
        älä.höpötä kirjoitti:

        Ei ole!

        Tietysti on, vain idiootti kieltää selvän tosiasian.


      • älä.höpötä
        Hkkhhh kirjoitti:

        Tietysti on, vain idiootti kieltää selvän tosiasian.

        Älä sitten ole idiootti!


      • Jeesus.on.Herra
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Kaikilla Abrahamilaisilla uskonnoilla, kristinuskolla, islaminuskolla, juutalaisuudella, baahailla, mormonismilla ja Jehovan todistajilla on periaatteessa yksi ja sama jumala mutta se tulkitaan erillailla kuten Jeesuskin.

        Raamatun Jumala on persoona, jolla on erilaisia ominaispiirteitä. Koraanin Allah on tavoittamaton majesteetti, jonka ominaispiirteitä ei voi määritellä. Islamin mukaan on esim jumalanpilkkaa sanoa "Jumala on rakkaus"


      • gfkfkekewlw
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Kaikilla Abrahamilaisilla uskonnoilla, kristinuskolla, islaminuskolla, juutalaisuudella, baahailla, mormonismilla ja Jehovan todistajilla on periaatteessa yksi ja sama jumala mutta se tulkitaan erillailla kuten Jeesuskin.

        kristittyjen uskontunnus on herraa palvelevalle herra jumalalle;
        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        ------------------

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        Ilm. 2:1-29
        Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea

        SIIS, Jumalasta ja ihmisyydestään luopumaton IHMINEN on kristillinen eikä ikuinen kristitty rikollinen!

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä, Jeesuksen seuraajat olivat/ovat kristillisiä ja paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset kristittyjä:

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        kristittyjen pitäs sen verran KRISTILLISIÄ ihmisiä kunnioittaa, etteivät usko järjettöminä ihmisiä kaltaisekseen!


    • lue_tarkkaan

      SIKSI, KUN JEESUS OLI JUUTALAINEN!

      Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
      Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
      1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
      "TEU.
      2.4.2012 09:30
      2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
      JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
      HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"


      Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämänä pakanojen apostoleineen.
      Siis, kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

      Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
      HUOM!!!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
      ev.l. herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      ev.l. herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      ev.l. herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      kristitty luterilainen ei saa palvella jumalana muita kuin luder/lutheria; ei Jumalaa ja Jeesustakaan. Kysymys on siitä, onko aivopesu oppi uskovapautta koskevan Lain vastainen.
      Joten pappikin 'pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      USKONTUNNUSTUKSEN KALTAINEN PAPPIKIN,
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

    • Vainoamisen_nobel

      Juutalaiset ovat ian-kaiken vainonneet kristittyjä. Siksi.

      • Natsukalle

        Jaa kuten homokaustissa?


      • nb5432hg

        #Juutalaiset ovat ian-kaiken vainonneet kristittyjä. Siksi,#

        Totuus on päin vastainen!
        Näyttöä rikollisen kristinusko perustajasta ja vainoista....
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        JA, SUOMALAISITTAINKIN RISKOLLISEN KRISTITTYJEN JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ VIHAAVA RIKOLLISUUSUUS JOPA RÖYHKEÄSTI ODOTTAA JEESUKSEN UUDELLEEN SAAPUMISTA
        JOTTA
        SAISIVAT JEESUKSEN PILKATEN ELUKKANA TEURASTAA!

        SIIS ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämänä pakanojen apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        TUOTA JA MUUTAKIN FAKTAA EI USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISET YMMÄRRÄ:
        Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa kaltaisekseen.
        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
        ev.l. herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        ev.l. herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        ev.l. herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        JOTEN ASETTAKAA FAKTAT KOHDALLEEN!!!


    • KTS--

      Turhislössi siellä taas heilahtelee ja väärentelee historiaa!

      Kuka hylkäsi kenet?

      JUUTALAISET kielsivät Jeesuksen seuraajia opettamasta synagoogassa, joten homma oli sillä selevä.

      JUUTALAISET valitsivat toisen tien joten turha teijän fanittajalössin on enää täällä itkeä 2000 vuotta myöhässä.

      Kohdistakaa valituskirjeet sinne minne ne kuuluvatkin!

      Me kristityt seuraamme KRISTUSTA!

      Jämpti nii!

      • varokaaKTSää

        KTS on saatanan kätyri ja mestarivalehtelija. Häntä ei kannata kuunnella ja hänen provokatiivisiin avauksiin ei kannata vastata.


      • lkjh665432gfd

        seuraatte "kristitusta" tappaksenne Hänet!
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämänä pakanojen apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

        Ei Jeesusta ristille ripustaneet tapattevaksi JEESUSTA SEURANNEET KRISTILLISET vaan rikolliset kristityt
        jotka
        tänäänkin esiintyvät muka kristillisinä vaikka ovat rikollisia kristittyjä.

        Lue ylempää lisää...
        nb5432hg 22.4.2016 10:09

        ja lopeta valehtelemasta!


      • lkjhgfds

        Jos on uskontunnustuksen antanut niin pitää muistaa millainen aivopestynä on. Etenkin tulee muistaa että on Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön joka ei ymmärrä muuta kuin aivopesulla syötetty sontaa!

        Ja

        muistakaa, että aivopestyistä koulutetaan mm pappeja, jotka eivät saa Jeesuksen evankeliumia edes saarnata tai opettaa
        vaa
        heidän tulee uskontunnustuksen kaltaisina pysyä ev.l. saatanallisuuden sopaskassa!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
        ev.l. herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        ev.l. herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        ev.l. herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        kristitty luterilainen ei saa palvella jumalana muita kuin luder/lutheria; ei Jumalaa ja Jeesustakaan. Kysymys on siitä, onko aivopesu oppi uskovapautta koskevan Lain vastainen.

        Joten pappikin 'pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        USKONTUNNUSTUKSEN KALTAINEN PAPPIKIN,
        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

        SIIS KRISTITYSTÄ
        ei tule uskomallakaan
        JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVAA KRISTILLISTÄ!
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
        paavalin työn jatkaja..
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        herra jumalan käskyä noudattavien historiaa suomalaisittain...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        'Kristitty (luterilainenkin) pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        (synti=rikos, syntinen=rikollinen)


    • ei.ole.unohtanut

      "oletpa.hauska
      21.4.2016 12:14
      Missä Palestiinassa????"

      "Jeesus.Jerusalemissa
      21.4.2016 12:15
      Jerusalem on ja on aina ollut Israelin maata ja pääkaupunki."

      Minulla on 1958 painettu Raamattu, jonka välissä tuli Britannin ja ulkomaan raamattuseuran saksankielinen kartta. Sivulla 5 on kartta "Palaestina zur Zeit Jesu Christi".

      Aluetta on nimitetty Palestiinaksi jo kauan. YK jakoi Palestiinan juutalaisten ja arabien alueeseen, joten nykyinen Israel on pienempi kuin koko Palestiina. Jeesus kuitenkin toimi koko Palestiinan alueella.

      Jeesuksen aikana Palestiinassa oli kolme maakuntaa, Galilea, Samaria ja Juudea. Näiden ylin valta oli Roomalla, mutta yhteistä Palestiinan hallintoa ei ollut. Alueesta ei silloin käytetty yhteistä nimeä, ei Israel eikä Palestiina.

      Israel oli muinaisen pohjoisvaltakunnan ja Juudea etelävaltakunnan nimi. Aabraham ja Mooses, joille Raamattu kertoo alueen luvatun, olivat fiktiivisiä henkilöitä. Nimi Israel putkahti uudelleen esiin itsenäisen valtion nimenä 1948, mutta oli pienempi kuin Palestiina, koska YK oli jättänyt osan arabeille. Ehdolla oli myös Juuda, koska alueen uudet asukkaat ovat pääasiassa juutalaisia, mutta Israel voitti.

      Israel-nimi on nykyisin vahvasti sidoksissa ideologiaan. Ennen itsenäistymista puhuttiin myös kaikissa hengellisissä piireissä Palestiinasta, nykyisinkin monissa, ja silloin tarkoitetaan koko aluetta, missä Jeesus liikkui, ei vain nyky-Israelia.

    • otasiitäsittenselvää

      Kristinusko on uskonto jonka Jumala, Jeesus, uskoi toisen uskonnon Jumalaan.

      • htfrdeswaw

        #Kristinusko on uskonto jonka Jumala, Jeesus, uskoi toisen uskonnon Jumalaan.#

        Väärin!

        Paavali jaa sen aikaiset hallitsijat perustivat rikollisen kristinuskon saatanaa palvelevina, Jumalaa ja Jeesusta vihaavina piruina.

        paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        HUOM!!!!!!!!!!!!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."

        Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        Ilm. 2:1-29
        Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        -----------------------------------------


    • asdffdsa

      Palestiina nimitystä alueesta käyttivät jo esim kreikkalaiset Herodotos ja Aristoteles ja juutalaiset Filon ja Josefus.

      • perusasiat.hanskaan

        Niin käytti ja maassa asui palestiinalaisia jotka olivat juutalaisia.


      • asdffdsa
        perusasiat.hanskaan kirjoitti:

        Niin käytti ja maassa asui palestiinalaisia jotka olivat juutalaisia.

        Herodotos ei mainitse sanallakaan juutalaisia ja näiden kummallisia uskonnollisia käsityksiä, joista Herodotos tavallisesti oli kiinnostunut. Herodotoksen mukaan Palestiinaa asuttivat syyrialaiset.


      • natsukalle
        asdffdsa kirjoitti:

        Herodotos ei mainitse sanallakaan juutalaisia ja näiden kummallisia uskonnollisia käsityksiä, joista Herodotos tavallisesti oli kiinnostunut. Herodotoksen mukaan Palestiinaa asuttivat syyrialaiset.

        Mikä himputin herodotos?????


      • natsukalle kirjoitti:

        Mikä himputin herodotos?????

        Tuttua Daavidintähden tyyliä! Tule toki esiin upealla logollasi ja nikilläsi!


      • taavettimaaoravalle
        Taavetintähti kirjoitti:

        Tuttua Daavidintähden tyyliä! Tule toki esiin upealla logollasi ja nikilläsi!

        Onko kurrelta taas pähkinät luppu vai nenuako vielä kirvelee :D


      • etkö.sinäkään.tiedä
        Taavetintähti kirjoitti:

        Tuttua Daavidintähden tyyliä! Tule toki esiin upealla logollasi ja nikilläsi!

        No kerro taavettimaaorava kuka on Herodotos!


      • etkö.sinäkään.tiedä kirjoitti:

        No kerro taavettimaaorava kuka on Herodotos!

        "Naisen tieto, lapsen muisti, ei oo partasuun urohon." (Kalevala)

        Herodotos, Ἡρόδοτος, oli 400-luvulla ennen Kristusta kreikkalainen historioitsija. Mars, kouluun tai ainakin googlaa!

        Miksi muuten et vieläkään esiinny kaikessa loistossasi?


      • natsukalle
        Taavetintähti kirjoitti:

        "Naisen tieto, lapsen muisti, ei oo partasuun urohon." (Kalevala)

        Herodotos, Ἡρόδοτος, oli 400-luvulla ennen Kristusta kreikkalainen historioitsija. Mars, kouluun tai ainakin googlaa!

        Miksi muuten et vieläkään esiinny kaikessa loistossasi?

        Miten sitten tyyppi joka käsittelee Vähän-Aasian ja Kreikan välisiä ristiriitoja, jotka puhkesivat persialaissodiksi, tietäisi jotakin juutalaisuudesta???


      • natsukalle kirjoitti:

        Miten sitten tyyppi joka käsittelee Vähän-Aasian ja Kreikan välisiä ristiriitoja, jotka puhkesivat persialaissodiksi, tietäisi jotakin juutalaisuudesta???

        Ja miksi ei?


      • Taavetintähti kirjoitti:

        Ja miksi ei?

        Ai niin, unohtu vielä pari asiaa. Ehkä siellä koulussa sitten opetetaan, onko Kreikka kenties lähellä Palestiinaa. Ja unohdin myös kehottaa sinua tulemaan esiin hienon logosi ja nikkisi kanssa.


    • lkjhgfds

      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

      • NiinTahiNäin2

        Ja kirkkoon istuutui pyhänä väkeä palvomaan Jeesuksen kristuksen ruumiin kuvaa. Aamen.


      • mnhgfdr
        NiinTahiNäin2 kirjoitti:

        Ja kirkkoon istuutui pyhänä väkeä palvomaan Jeesuksen kristuksen ruumiin kuvaa. Aamen.

        Hyvä!
        Sinulla on sitä sielullisuutta jota rikollisuuden kristityt; uskontunnustuksen kaltaisina eivät omista....

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikkollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Kristityt (IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEET) = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.

        Kristilliset (IHMISET) = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.


    • PasiToivonen

      Juutalaiset ovat ian-kaiken vainonneet kristittyjä. Siksi.

      Jaa kuten homokaustissa?

      "Holodomor (ukr. Голодомор) oli Ukrainassa vuosina 1932–1933 raivonnut Neuvostoliiton aiheuttama nälänhätä, jossa kuoli eri arvioiden mukaan 3–14 miljoonaa[1][2] ukrainalaista. Erilaisia lukuja on esitetty muun muassa joukkotiedotusvälineissä ja julkisissa väittelyissä. Uhrien määrästä ei ole päästy yksimielisyyteen, ei myöskään siitä, oliko kyse kansanmurhasta, joksi muun muassa Ukrainan kansallismieliset poliitikot sitä vaativat nimitettävän. Kansanmurhaksi tapahtuman on tunnustanut parikymmentä valtiota."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Holodomor

      https://40.media.tumblr.com/d17f217d35d83f109278a6cf285f6981/tumblr_o1kpapn5mV1srzxe7o1_500.jpg

      • katoliselle.saarnajalle

        Onpa sinun ian-kaikkisuutesi todella pieni :)


      • äölkjhgfds

        #Juutalaiset ovat ian-kaiken vainonneet kristittyjä. Siksi.#

        väärennettyä sontaa esität!

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        PAAVALI VAINOSI JA TAPATTI JEESUSTA SEURANNEITA KRISTILLISIÄ!
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

        Paavalin rikollisuutta opeillaan jatkoi luder/luther. Suomalaisetkin kristityt tappoi ja tapatta pappien johdolla omia seurakuntalaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla.

        Hitleri jatkoi luder/lutherin työtä ja tapatti mm juutalaisia!

        jne

        revi siitä saatanallisuudella turmeltuneeseen kalloos faktaa
        ja
        yritä järkiintyä!


      • KTS--
        äölkjhgfds kirjoitti:

        #Juutalaiset ovat ian-kaiken vainonneet kristittyjä. Siksi.#

        väärennettyä sontaa esität!

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        PAAVALI VAINOSI JA TAPATTI JEESUSTA SEURANNEITA KRISTILLISIÄ!
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

        Paavalin rikollisuutta opeillaan jatkoi luder/luther. Suomalaisetkin kristityt tappoi ja tapatta pappien johdolla omia seurakuntalaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla.

        Hitleri jatkoi luder/lutherin työtä ja tapatti mm juutalaisia!

        jne

        revi siitä saatanallisuudella turmeltuneeseen kalloos faktaa
        ja
        yritä järkiintyä!

        Me kunnon kristityt toki tietenkin toki seuraamme Kristusta, Paavalia ja Lutheria!

        Saakelin vippaslahkolaiset on asia erikseen!


      • jnbhvgfdx

        kristityt todellakin seuraa Jeesusta, tappaakseen Hänet... tällä kertaa elukkana!

        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."


    • KTS--

      Tiesitkö, että Israelin ja palestiinalaisten välinen konflikti saattaa ulottua sinunkin lähikauppaasi? Niissä saatetaan nimittäin myydä tuotteita, jotka on valmistettu Israelin palestiinalaisalueille rakentamissa siirtokunnissa, jotka ovat kansainvälisen oikeuden mukaan laittomia. Nämä tuotteet saatetaan merkitä virheellisesti israelilaisiksi tai jättää alkuperä kokonaan merkkaamatta. Alkuperä merkkaa -kampanjassa vaadimme siirtokunnista tuleviin tuotteisiin merkintää, joka kertoo niiden todellisen alkuperän.

      https://www.eappi.fi/alkupera-merkkaa/

      HYVÄ!

      • IsraelHi

        Hyvä on israelilaiset työllistävät avuttomia arabeja. Arabit saavat samaa palkkaa kuin juutalaiset israelilaisten yrityksissä eli kolme kertaa enemmän kuin arabit maksavat heille.
        Israel on kehittyneen teknologian maa kun" palet" vielä ihmettelevät kamelin lantaa :D
        israelHi


      • dikduk

        Arabimaiden sisällisodat ja niiden vihamielisyys arabimaissa asuvia kaikkia vähemmistöjä kohtaan näkyy myös minun lähi-kaupassani, jossa nyt käy Syyriasta ja Irakista tuosta syystä Suomeen saakka pakenemaan joutuneita.
        Kannattaa todella miettiä mikä on syy ja mikä seuraus lähi-idässä silloinkin kun valitsee ostoksensa.


    • kmnjbhvgcfd

      onko kirkolla niitä oikeastaa koskaan edes ollut!
      saatanaa palvellut paavali oli yksi kristinuskon perustaja joten siinä on tämänkin päivän paavalilais-luterilaisuuden herra jumalille ainesta saatanallisuuden perustaa kristityille kirkkoineen. toisin ajattelijat tapettiin...
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      paavalin seuraajasta....

      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      HUOM!
      Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      noin se saatanallisuuden herra jumalien ihmiskunnan turmeleminen jatkuu,
      nykyisin rikollisen kristinuskon maailman yli 3500 lahkossa...

      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      HUOM!
      Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

      näiden ääliöiden tuella sitä rikollisuutta tuetaan.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      =================
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
      Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      =================

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      synti = rikos
      syntinen = rikollinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3877
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      135
      2710
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      129
      1877
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1202
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1199
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      74
      1180
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      940
    Aihe