Ylinopeutta ajavat ovat pellejä

Ajakaaoikein

Ylinopeuden ajaminen osoittaa että ei ole kykenevä toimimaan liikenteen sääntöjen mukaan. Sakkojen määrä korreloi suoraan sen kanssa kuinka hyvä tai huono kuski on. Mitä enemmän sakkoja, sitä huonompi kuski.

Luulette olevanne jotenkin parempia tai että autonne on niin laadukas, että sillä voi ajaa muita kovempaa. Täyttä paskaa.

Eniten ärsyttää nämä pellet jotka saavat sakkoja ja sitten syyttävät yhteiskuntaa ja polisia omasta osaamattomuudestaan.

Olette perseestä.

77

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyrpåååå

      Pelle, on vain oikea tilanne nopeus, se ei ole ylinopeutta!

      • AmiksetAjaaYlinopeutta

        Tilannenopeus on yhdyssana ja se ei ole ikinä sallittua nopeutta korkeampi. Suurin sallittu nopeus on asiantuntijoiden määrittelemä. He tietävät paremmin kuin sinä mitä nopeutta tiellä okän ajettava.


      • Äikkäope
        AmiksetAjaaYlinopeutta kirjoitti:

        Tilannenopeus on yhdyssana ja se ei ole ikinä sallittua nopeutta korkeampi. Suurin sallittu nopeus on asiantuntijoiden määrittelemä. He tietävät paremmin kuin sinä mitä nopeutta tiellä okän ajettava.

        Mikä sana on okän?


      • Sallittu-nopeus

        Tilannenopeus on joku nopeus 1 km/h ja suurimman sallitun välillä.


      • Ååååööö

        Hmmm.on olemassa ylinopeus joka ylittää tiekohtaisen merkityn nopeuden mutta onko ylinopeus suurin syy onnettomuuksiin vai onko suurin syy velvollisuuksien laiminlyönti !
        Taajamissa ja parkkipaikoilla määrällisesti onnettomuuksia tapahtuu paljon enemmän kuin maanteillä mutta nopeus ja massa saa pahempaa jälkeä aikaiseksi... ...onnettomuus on aina jonku kuljettajan vika eikä syy onnettomuuteen ole läheskään aina tiekohtaisen nopeuden ylittäminen vaan josku ja aika monestikin ylihidas ajoneuvo


      • Ööööä
        Ååååööö kirjoitti:

        Hmmm.on olemassa ylinopeus joka ylittää tiekohtaisen merkityn nopeuden mutta onko ylinopeus suurin syy onnettomuuksiin vai onko suurin syy velvollisuuksien laiminlyönti !
        Taajamissa ja parkkipaikoilla määrällisesti onnettomuuksia tapahtuu paljon enemmän kuin maanteillä mutta nopeus ja massa saa pahempaa jälkeä aikaiseksi... ...onnettomuus on aina jonku kuljettajan vika eikä syy onnettomuuteen ole läheskään aina tiekohtaisen nopeuden ylittäminen vaan josku ja aika monestikin ylihidas ajoneuvo

        Ylihidas ajoneuvo aika monestikin syy onnettomuuteen? Mä en tajuu. Viitsitkö vähän avata tuota?


      • Ööööä kirjoitti:

        Ylihidas ajoneuvo aika monestikin syy onnettomuuteen? Mä en tajuu. Viitsitkö vähän avata tuota?

        Usein onnettomuus lähtee esimerkiksi muita merkittävästi hitaamman vaihtaessa kaistaa varomattomasti. Tämä aiheuttaa toisella kaistalla jarrutuksia tai jopa äkkinäisiä väistöliikkeitä (tai saman tien kolarin, näitäkin näkee). Nämä vaikutukset kertautuvat ruuhkassa taaksepäin. Pahimmassa tapauksessa rytinä alkaa kilometri kolarin aiheuttajan takana, eikä kyseinen henkilö edes tiedä aiheuttamastaan onnettomuudesta.

        Juu, toki tuollaisessa tilanteessa on syynä myös liian pienet turvavälit / ratissa nukkuvat kuskit. Yksi ajovirhe ei yleensä riitä onnettomuuden aiheutumiseen. Esimerkiksi kaistanvaihtotilanteessa vaaditaan usein vilkun käyttämättä jättämättömyys yhdistettynä varomattomaan vaihtoon, ennen kuin alkaa kolisemaan. Tai varomaton vaihto yhdistettynä siihen, ettei varauduta toisen mahdolliseen vaihtoon, vaikka tämä vilkuttaakin. Tai...

        Esimerkiksi tänään moottoritiellä töihin ajellessani, edessäni oikeaa kaistaa ajanut pakettiauto päätti siirtyä vasemmalle kaistalle "hyvissä ajoin", eli laittomasti. Toki hän ajoi oikeallakin alle rajoitusten (siis jopa sen satasen, mitä olisi saanut ajaa), vaikka edessä tilaa olikin. Vasemmalla sama meno jatkui. Ajelin sitten oikealta ohi, kun siellä vapaata kaistaa oli huomattavati vasenta kaistaa enemmän. Jonon pään tullessa oikealta vastaan, olinkin jo pakun edessäolevan auton kohdalla, joten hidastin vähän, pistin vilkun päälle ja vaihdoin kaistaa. Pakukuskille tämä ei tietenkään sopinut. Hän yritti ensin kiihdyttämällä sulkea välin kaistanvaihdolta, mutta kun se ei onnistunut, alkoi perässäroikkuminen ja valoshow.

        Eipä ollut kaukana, että ylihidas ajoneuvo olisi aiheuttanut onnettomuuden. Tässä tapauksessa ei hitaudestaan johtuen, vaan muusta toilailusta. Mutta tämä on käytöstä, joka usein yhdistyy noihin muita hitaammin ajaviin. Piittaamattomuus ja kokemattomuus ovat vahvasti läsnä heissä.

        Ei toki aina. On muut huomioivia ja hyvin käyttäytyviä hitaasti ajavia. Heistä on merkittävästi vähemmän haittaa, kuin perushidastelijasta. Vastaavasti on kusipäisiä ylinopeutta ajavia. Ei ripeys tee automaattisesti kuskista hyvää.


      • Muista_myös_tämä
        TheRat kirjoitti:

        Usein onnettomuus lähtee esimerkiksi muita merkittävästi hitaamman vaihtaessa kaistaa varomattomasti. Tämä aiheuttaa toisella kaistalla jarrutuksia tai jopa äkkinäisiä väistöliikkeitä (tai saman tien kolarin, näitäkin näkee). Nämä vaikutukset kertautuvat ruuhkassa taaksepäin. Pahimmassa tapauksessa rytinä alkaa kilometri kolarin aiheuttajan takana, eikä kyseinen henkilö edes tiedä aiheuttamastaan onnettomuudesta.

        Juu, toki tuollaisessa tilanteessa on syynä myös liian pienet turvavälit / ratissa nukkuvat kuskit. Yksi ajovirhe ei yleensä riitä onnettomuuden aiheutumiseen. Esimerkiksi kaistanvaihtotilanteessa vaaditaan usein vilkun käyttämättä jättämättömyys yhdistettynä varomattomaan vaihtoon, ennen kuin alkaa kolisemaan. Tai varomaton vaihto yhdistettynä siihen, ettei varauduta toisen mahdolliseen vaihtoon, vaikka tämä vilkuttaakin. Tai...

        Esimerkiksi tänään moottoritiellä töihin ajellessani, edessäni oikeaa kaistaa ajanut pakettiauto päätti siirtyä vasemmalle kaistalle "hyvissä ajoin", eli laittomasti. Toki hän ajoi oikeallakin alle rajoitusten (siis jopa sen satasen, mitä olisi saanut ajaa), vaikka edessä tilaa olikin. Vasemmalla sama meno jatkui. Ajelin sitten oikealta ohi, kun siellä vapaata kaistaa oli huomattavati vasenta kaistaa enemmän. Jonon pään tullessa oikealta vastaan, olinkin jo pakun edessäolevan auton kohdalla, joten hidastin vähän, pistin vilkun päälle ja vaihdoin kaistaa. Pakukuskille tämä ei tietenkään sopinut. Hän yritti ensin kiihdyttämällä sulkea välin kaistanvaihdolta, mutta kun se ei onnistunut, alkoi perässäroikkuminen ja valoshow.

        Eipä ollut kaukana, että ylihidas ajoneuvo olisi aiheuttanut onnettomuuden. Tässä tapauksessa ei hitaudestaan johtuen, vaan muusta toilailusta. Mutta tämä on käytöstä, joka usein yhdistyy noihin muita hitaammin ajaviin. Piittaamattomuus ja kokemattomuus ovat vahvasti läsnä heissä.

        Ei toki aina. On muut huomioivia ja hyvin käyttäytyviä hitaasti ajavia. Heistä on merkittävästi vähemmän haittaa, kuin perushidastelijasta. Vastaavasti on kusipäisiä ylinopeutta ajavia. Ei ripeys tee automaattisesti kuskista hyvää.

        On kuitenkin fakta että hitaammin kuin suurinta sallittua saa ajaa mutta ylin sen ei saa ajaa.


      • Muista_myös_tämä kirjoitti:

        On kuitenkin fakta että hitaammin kuin suurinta sallittua saa ajaa mutta ylin sen ei saa ajaa.

        Tottahan tuo, mutta mitäpä sitten?

        Minusta turvallisuus on tärkeämpää kuin laillisuus. Laillisuus tulee jossain kaukana kolmantena, kun liikenteen kriteerejä lähdetään listaamaan.


      • Ööööä

        Ei tuo tarina kyllä vastannut kysymykseeni ollenkaan. Mutta ihan kiva pikku tarina se on.


      • TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

        Tottahan tuo, mutta mitäpä sitten?

        Minusta turvallisuus on tärkeämpää kuin laillisuus. Laillisuus tulee jossain kaukana kolmantena, kun liikenteen kriteerejä lähdetään listaamaan.

        "pakettiauto päätti siirtyä vasemmalle kaistalle "hyvissä ajoin", eli laittomasti."
        Eihän tämän pitäisi sinua vaivata.
        Teepä se lista.


      • TheRat kirjoitti:

        Tottahan tuo, mutta mitäpä sitten?

        Minusta turvallisuus on tärkeämpää kuin laillisuus. Laillisuus tulee jossain kaukana kolmantena, kun liikenteen kriteerejä lähdetään listaamaan.

        Tärkein kriteeri on järjen käyttäminen(mikä monilta puuttuu kokonaan) sekä VALLITSEVIEN AJO-OLOSUHTEIDEN orientoiminen ja ENNALTA ajateltava tilanteita, jotka ovat mahdollisia tapahtua.

        -Noudattamalla lakia eli yhteisiä pelisääntöjä taataa jokaiselle turvallinen liikkuminen liikenteessä.
        - Olemalla joustava taataan liikenteen sujuva toimiminen.
        - Huomiodaan myös muuta tieliikenteen käyttäjät eli SINÄ ET OLE YKSIN vaan lisäksesi on liikkeella on useita tieliikenteen käyttäjiä.

        Miksi tämä on niin vaikeaa toteuttaa?

        No, nämä "laki ei koske minua" tyylillä ajattelevat tekevät sen, että liikenne ei toimi eikä suju ja jatkuvasti tulee onnettomuuksia ihan sen takia, ettei malteta hillitä kaasujalkaa.

        Jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä mtä voisi tehdä toisin.


      • delfin84 kirjoitti:

        Tärkein kriteeri on järjen käyttäminen(mikä monilta puuttuu kokonaan) sekä VALLITSEVIEN AJO-OLOSUHTEIDEN orientoiminen ja ENNALTA ajateltava tilanteita, jotka ovat mahdollisia tapahtua.

        -Noudattamalla lakia eli yhteisiä pelisääntöjä taataa jokaiselle turvallinen liikkuminen liikenteessä.
        - Olemalla joustava taataan liikenteen sujuva toimiminen.
        - Huomiodaan myös muuta tieliikenteen käyttäjät eli SINÄ ET OLE YKSIN vaan lisäksesi on liikkeella on useita tieliikenteen käyttäjiä.

        Miksi tämä on niin vaikeaa toteuttaa?

        No, nämä "laki ei koske minua" tyylillä ajattelevat tekevät sen, että liikenne ei toimi eikä suju ja jatkuvasti tulee onnettomuuksia ihan sen takia, ettei malteta hillitä kaasujalkaa.

        Jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä mtä voisi tehdä toisin.

        Juuri tänään ihmettelin kaipaamaasi kaasujalan hillitsijää.

        Ajelin moottoritiellä ja siinä oli tietyöstä johtuen 50 km/h nopeusrajoitus. Aiemmin satasen rajoitusalueella ohittamani auto päästeli tässä välissä minusta ohi, vaikka join sitä samaa 10 km/h todellista nopeutta (kun ei ollut miehiä töissä), mitä muutenkin usein ajelen. Rajoituksen noustessa sataan tämä kaasujalan hillitsijä vaihtoi kaistaa suoraan eteeni ja jatkoi sitä hillittyä 80 km/h nopeutta. Itse taas olin näpäyttänyt vakkarin taas päälle ja auto oli suorittamassa varsin tehokasta kiihdytystä... Okei, liikennettä oli vähän, joten väistö onnistui helposti, mutta kyllähän tämä "lainkuuliainen" kaasujalansäästäjä aiheutti taas ylimääräisiä liikkeitä hidastelullaan.

        Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos nopeusrajoituksen noustessa sinne sataseen, tämä olisi nostanut oman nopeutensa vastaavasti 130 km/h luokkaan. Mutta kun piti ajaa hiljaa, että on turvallista...


      • TheRat kirjoitti:

        Juuri tänään ihmettelin kaipaamaasi kaasujalan hillitsijää.

        Ajelin moottoritiellä ja siinä oli tietyöstä johtuen 50 km/h nopeusrajoitus. Aiemmin satasen rajoitusalueella ohittamani auto päästeli tässä välissä minusta ohi, vaikka join sitä samaa 10 km/h todellista nopeutta (kun ei ollut miehiä töissä), mitä muutenkin usein ajelen. Rajoituksen noustessa sataan tämä kaasujalan hillitsijä vaihtoi kaistaa suoraan eteeni ja jatkoi sitä hillittyä 80 km/h nopeutta. Itse taas olin näpäyttänyt vakkarin taas päälle ja auto oli suorittamassa varsin tehokasta kiihdytystä... Okei, liikennettä oli vähän, joten väistö onnistui helposti, mutta kyllähän tämä "lainkuuliainen" kaasujalansäästäjä aiheutti taas ylimääräisiä liikkeitä hidastelullaan.

        Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos nopeusrajoituksen noustessa sinne sataseen, tämä olisi nostanut oman nopeutensa vastaavasti 130 km/h luokkaan. Mutta kun piti ajaa hiljaa, että on turvallista...

        Join, ajoin... Ihan hyvä typo tähän väliin.

        Ihan vain, ettei Oravaisen tarvitse nillittää tästäkin "asiasta"... :)


      • TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

        Join, ajoin... Ihan hyvä typo tähän väliin.

        Ihan vain, ettei Oravaisen tarvitse nillittää tästäkin "asiasta"... :)

        Noo, kirjoitusvirheitä sattuu itsekullekin. Eikä yksittäisestä näppäilyvirheestä ole tapana huomautella. Mutta jos kieliopista tai käsittitteistä nillitetään, rotta on oppinut että tekstejä luetaan ja tulkitaan tarkkaan, oppivainen eläin kun on. Joko autoilevan suojatien arvoitus on ratkennut?


      • TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

        Juuri tänään ihmettelin kaipaamaasi kaasujalan hillitsijää.

        Ajelin moottoritiellä ja siinä oli tietyöstä johtuen 50 km/h nopeusrajoitus. Aiemmin satasen rajoitusalueella ohittamani auto päästeli tässä välissä minusta ohi, vaikka join sitä samaa 10 km/h todellista nopeutta (kun ei ollut miehiä töissä), mitä muutenkin usein ajelen. Rajoituksen noustessa sataan tämä kaasujalan hillitsijä vaihtoi kaistaa suoraan eteeni ja jatkoi sitä hillittyä 80 km/h nopeutta. Itse taas olin näpäyttänyt vakkarin taas päälle ja auto oli suorittamassa varsin tehokasta kiihdytystä... Okei, liikennettä oli vähän, joten väistö onnistui helposti, mutta kyllähän tämä "lainkuuliainen" kaasujalansäästäjä aiheutti taas ylimääräisiä liikkeitä hidastelullaan.

        Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos nopeusrajoituksen noustessa sinne sataseen, tämä olisi nostanut oman nopeutensa vastaavasti 130 km/h luokkaan. Mutta kun piti ajaa hiljaa, että on turvallista...

        Olitko taas ohittamassa oikealta puolelta?
        Mielenkiintoinen provoteoria nopeuksista ja rajoituksista.


      • gummiband
        delfin84 kirjoitti:

        Tärkein kriteeri on järjen käyttäminen(mikä monilta puuttuu kokonaan) sekä VALLITSEVIEN AJO-OLOSUHTEIDEN orientoiminen ja ENNALTA ajateltava tilanteita, jotka ovat mahdollisia tapahtua.

        -Noudattamalla lakia eli yhteisiä pelisääntöjä taataa jokaiselle turvallinen liikkuminen liikenteessä.
        - Olemalla joustava taataan liikenteen sujuva toimiminen.
        - Huomiodaan myös muuta tieliikenteen käyttäjät eli SINÄ ET OLE YKSIN vaan lisäksesi on liikkeella on useita tieliikenteen käyttäjiä.

        Miksi tämä on niin vaikeaa toteuttaa?

        No, nämä "laki ei koske minua" tyylillä ajattelevat tekevät sen, että liikenne ei toimi eikä suju ja jatkuvasti tulee onnettomuuksia ihan sen takia, ettei malteta hillitä kaasujalkaa.

        Jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä mtä voisi tehdä toisin.

        Moni luulee että joustetaan silloin kun rikotaan säätöjä ja rajoituksia.


      • RottaPresidentiksi
        gummiband kirjoitti:

        Moni luulee että joustetaan silloin kun rikotaan säätöjä ja rajoituksia.

        Muistathan Mestarin opetuksen että sääntöjä ei tarvitse noudattaa jos noudattamatta jätttämisestä ei ole haittaa muille!!! Säännöt ja lait on olemassa vain sen takia ettei kenellekään kukaan toinen aiheuta haittaa! Turvallisuuden kanssahan ei säännöillä ole mitään tekemistä.


    • dwdwq

      Kyllä jokainen osaa painaa kaasua. Fiksu ihminen ei roiku puskurissa eikä aja ylinopeutta.

      • Jepulista----jee

        Juuri näin. Vaatii taitoa ja älyä ajaa fiksusti ilman että rikkoo sääntöjä ja rajoituksia.


      • isokysymys

        Joillekin on annettu vain lusikalla. Kysymys on että pitäisikö tällaiset olla edes kuljettajia?


      • rfdsfsd
        isokysymys kirjoitti:

        Joillekin on annettu vain lusikalla. Kysymys on että pitäisikö tällaiset olla edes kuljettajia?

        Ehdottomasti ei. Kuljettamisen tulee mennä jatkuvasti ammattimaisempaan suuntaan. Mitä ilmeisimmin ongelma kuitenkin poistuu vasta, kun liikenteessä liikkuu itsestään ajavat autot, jotka keskustelevat keskenään. Liikenneonnettomuuksien määrä tulee vähentymään todella paljon, kun ihminen saadaan pois ratista.


    • LaatuautollaEiOleKiire

      Näin se on. Hauska havainnoida kuinka näillä suosituilla leasing-merkeillä sekä vanhoilla romuautoilla ajellaan aina ylinopeutta ja bussikaistoja. Tiedättekö miksi?

      Koska köyhällä on kiire.

      Jokainen jolla on oikeasti fyrkkaa ymmärtää tämän :)

      • EiSullaMitäänRahaaOle

        Sinäkin voit internetin suojista yrittää esittää rikasta mutta ne joilla oikeasti on rahaa eivät siitä täällä kersku. Köyhä olet ja köyhäksi jäät. Sorry.


    • väistäoikealta

      nuorilla on käsitys tilannenopeudesta että on ajettava vaikka sää ei sallis.
      jos on kaatosade tai muu hidaste ON AJETTAVA VAIKKA 20km tunnissa.
      MUISTAKAA KAIKKI !

      autokoulun opettajat terottakaa asia on tärkeä.
      op.on kerrottava pähkminänkuoressa säännöt .

    • minäenolepelle

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14250624/mita-mittari-virheessa-kannattaa-huomioida

      Niin, kyse on siitä katsokaas että miten kukin tulkitsee asioita, kun meitä on tuolla 500 000 liikenteessä ja kaikki tekee oman päätelmän mikä on oikein ja mikä väärin niin pellejä riittää. Toinen tulkitsee että nyt pitää ajaa 10km/h kun on niin jänskää, toinen taas että kun mittarivirhe sanoo sitä että pitää aina ajaa 20km/h kovempaa mitä mittari näyttää, tähän kaikki soveltamiset ja variaatiot päälle niin jo on monenlaista nopeutta ja tulkintaa..

      • SyytäMuistaa

        Lait ja säännöt ovat ne yhteiset pelisäännöt liikentessä. Mitään omia sääntöjä ei tarvitse keksiä.


    • Ajetaan

      Vuodesta 95 olen ajanut aina ylinopeutta. Sakkoja on tullut 2 kappaletta. Ylinopeudet ovat tietysti olleet max.10km/h yli suurimman sallitun. Autona on ollut milloin mitäkin.

    • itsekin suosittelisin sakkorajan laskua

      Esim 5-20km/h ylinopedesta voitaisi määrät 25€ rikesakko joka ei kuormita korttia

      Valitus oikeuteen voisi maksaa viakkapa 80€ (jos häviää jutun)

      Jos auton omistaja ei suostu kertomaan kuka kuski on kuvassa, saisi omistaja 20€ rikesakon

      Helppoa! vähenisi ylinopeudet kummasti

      • wwWR

      • Sitähän juurikin ehdotin!

        Nyt voi sakoista luikerrella helpolla eroon, vaikka olisi 40km/h ylinopeutta! Ehdotuksessani jo 5km/h ylinopeus toisi rangaistuksen AINA


      • jfjjfjfkffj

        Tuomas, ketä oot taas tappamassa? Olet itse tappanut ihmisen ylinopeudella ja kehtaat täällä trollata


      • jfjjfjfkffj kirjoitti:

        Tuomas, ketä oot taas tappamassa? Olet itse tappanut ihmisen ylinopeudella ja kehtaat täällä trollata

        Oho! Stalkkeri iski :)

        En ole ikinä ylinopeusakkoa saanut saati ketään tappanut :D

        Kerran olin EPÄLILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta ja nyt alla toinen keissi jossa myös EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopedesta, toki uskon että tapaus vanhenee ennenkuin sakko on mulla kädessä

        Mutta jatka sä pelle stalkkaamista kun uskllat rekisteröityä,, eiks juu :)


      • fjfjfjkfkfk
        Bussissa kirjoitti:

        Oho! Stalkkeri iski :)

        En ole ikinä ylinopeusakkoa saanut saati ketään tappanut :D

        Kerran olin EPÄLILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta ja nyt alla toinen keissi jossa myös EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopedesta, toki uskon että tapaus vanhenee ennenkuin sakko on mulla kädessä

        Mutta jatka sä pelle stalkkaamista kun uskllat rekisteröityä,, eiks juu :)

        Tappaja olet


      • fjfjfjkfkfk kirjoitti:

        Tappaja olet

        JA sinä munaton nössö, et uskalla edes rekisteröityä :D :D


      • TuomasTuruusta
        Bussissa kirjoitti:

        JA sinä munaton nössö, et uskalla edes rekisteröityä :D :D

        Olet ajanut humalassa bemarilla ylinopeutta ihmisen päälle


      • TuomasTuruusta kirjoitti:

        Olet ajanut humalassa bemarilla ylinopeutta ihmisen päälle

        En ole. Autoja toki olen ajanut montaa merkki. Bemaria en ikinä :)

        Oikeastaan olen ajanut seuraavia autoja elämäni aikana:

        Volkswagen Crafter 2007
        Volksvwagen Crafter 2007
        volksvagen crafter 2010
        volkswagen crafter 2015
        volkswagen golf
        Volkswagen Transporter 2011
        Renault Megane
        Renaul Kangoo
        Renault Scenic
        Audi A4
        Hyundai Pony
        Toyota Corolla
        Toyota Avensis
        Toyota Yaris 2013
        Toyota proace 2014
        Volvo V40 1997
        Volvo XC 70
        Volvo FL6
        Volvo 14t 2012
        Volvo 15t 2015
        Volvo 18t 2015
        Volvo 18t 2015
        Volvo S60
        DAF 2012
        Peugeot oisko ollut joku 307 tms
        Mazda 323F
        Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626
        Nissan Micra vm 86
        Nissan Micra vm 88
        Nissan Micra vm 2011
        Opel Vivaro 2006
        Opel Vivaro
        Opel Movano 2014
        Opel Movano 2012
        Opel Movano 2011
        Opel Astra
        Opel varmaanki Astra tai Vectra
        Citroen Picasso 05
        Citroen Picasso 01
        Citroen Jumpper 03
        Citroen Jumpper 04
        Citroen Jumpper 05
        Citroen Jumpper 07
        Citroen ZX 96
        Citroen joku vanha farmari
        Mersun Vito
        Mersun Sprintter vm 1996
        Mersun Sprintter vm 1998
        Mersun Sprinter vm 1999
        Mersun Sprinter vm 2000
        Mersun Sprinter vm 2001
        Mersun srpintter vm 2000
        Mersun sprintter vm 2002
        Mersun sprintter vm 2000
        Mersn sprintter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2005
        Mersun sprintter vm 2006
        Mersun srpintter vm 2006
        Mersun sprinter vm 2006
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2007?
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun spinter vm 2007
        Mersun spinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2009
        Mersun sprintter vm 2009
        Mersun sprintter vm 2009
        Mersun sprinter vm 2010
        Mersun sprinter vm 2013
        Mersun 1828 atego 2004
        Mersun 1524 atego vm 2009
        Mersun 1524 atego vm 2007
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 819 Atego 2012
        Mersun 1829 axor vm 2011
        Mersun 1024 atego vm 2011
        Mersun 1624 Atego vm 2013
        Mersun Atego 819?
        Mersun 1830 Antos 2013
        Mersun 1832 Actros 2013
        Mitsubishi Canter 09
        Joku aika uus hybridi. Toyota?
        Fiat Uno
        Fiat Tempra
        Fiat Punto
        Fiat Stilo
        Fiat Bravo
        Fiat Marea
        Fiat Ducato 2005
        Fiat Ducato 2003
        Chryesler Neon
        Chryesler 300M
        Chevrolet nubira 2005
        Chevrolet nubira tms pikkuauto
        Man 2000 8T
        Man 2005 8T
        Man 2008 12T
        Ford Focus 2001
        Ford Focus 2002
        Ford Focus 2006
        Ford Focus 2006
        Ford Fiesta
        Ford Transit 2008
        Ford Transit 2009?
        Ford Transit 2015
        Ford Transit 2015
        Ford Tourneo Connect
        Iveco eurocargo 10t
        Iveco eurocargo 12t 2001
        Scania 2008
        Scania 2007

        Ja isoin (poliisin mittaama) humalatila multa on 0,3 promillea... En tiedä oelnko joskus krapulassa ylittänyt sen 0,5


      • Seksuaaliterapeutti
        Bussissa kirjoitti:

        En ole. Autoja toki olen ajanut montaa merkki. Bemaria en ikinä :)

        Oikeastaan olen ajanut seuraavia autoja elämäni aikana:

        Volkswagen Crafter 2007
        Volksvwagen Crafter 2007
        volksvagen crafter 2010
        volkswagen crafter 2015
        volkswagen golf
        Volkswagen Transporter 2011
        Renault Megane
        Renaul Kangoo
        Renault Scenic
        Audi A4
        Hyundai Pony
        Toyota Corolla
        Toyota Avensis
        Toyota Yaris 2013
        Toyota proace 2014
        Volvo V40 1997
        Volvo XC 70
        Volvo FL6
        Volvo 14t 2012
        Volvo 15t 2015
        Volvo 18t 2015
        Volvo 18t 2015
        Volvo S60
        DAF 2012
        Peugeot oisko ollut joku 307 tms
        Mazda 323F
        Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626
        Nissan Micra vm 86
        Nissan Micra vm 88
        Nissan Micra vm 2011
        Opel Vivaro 2006
        Opel Vivaro
        Opel Movano 2014
        Opel Movano 2012
        Opel Movano 2011
        Opel Astra
        Opel varmaanki Astra tai Vectra
        Citroen Picasso 05
        Citroen Picasso 01
        Citroen Jumpper 03
        Citroen Jumpper 04
        Citroen Jumpper 05
        Citroen Jumpper 07
        Citroen ZX 96
        Citroen joku vanha farmari
        Mersun Vito
        Mersun Sprintter vm 1996
        Mersun Sprintter vm 1998
        Mersun Sprinter vm 1999
        Mersun Sprinter vm 2000
        Mersun Sprinter vm 2001
        Mersun srpintter vm 2000
        Mersun sprintter vm 2002
        Mersun sprintter vm 2000
        Mersn sprintter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2005
        Mersun sprintter vm 2006
        Mersun srpintter vm 2006
        Mersun sprinter vm 2006
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2007?
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun spinter vm 2007
        Mersun spinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2009
        Mersun sprintter vm 2009
        Mersun sprintter vm 2009
        Mersun sprinter vm 2010
        Mersun sprinter vm 2013
        Mersun 1828 atego 2004
        Mersun 1524 atego vm 2009
        Mersun 1524 atego vm 2007
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 819 Atego 2012
        Mersun 1829 axor vm 2011
        Mersun 1024 atego vm 2011
        Mersun 1624 Atego vm 2013
        Mersun Atego 819?
        Mersun 1830 Antos 2013
        Mersun 1832 Actros 2013
        Mitsubishi Canter 09
        Joku aika uus hybridi. Toyota?
        Fiat Uno
        Fiat Tempra
        Fiat Punto
        Fiat Stilo
        Fiat Bravo
        Fiat Marea
        Fiat Ducato 2005
        Fiat Ducato 2003
        Chryesler Neon
        Chryesler 300M
        Chevrolet nubira 2005
        Chevrolet nubira tms pikkuauto
        Man 2000 8T
        Man 2005 8T
        Man 2008 12T
        Ford Focus 2001
        Ford Focus 2002
        Ford Focus 2006
        Ford Focus 2006
        Ford Fiesta
        Ford Transit 2008
        Ford Transit 2009?
        Ford Transit 2015
        Ford Transit 2015
        Ford Tourneo Connect
        Iveco eurocargo 10t
        Iveco eurocargo 12t 2001
        Scania 2008
        Scania 2007

        Ja isoin (poliisin mittaama) humalatila multa on 0,3 promillea... En tiedä oelnko joskus krapulassa ylittänyt sen 0,5

        Ooh.... Wau....


      • fkfkfjfj
        Bussissa kirjoitti:

        En ole. Autoja toki olen ajanut montaa merkki. Bemaria en ikinä :)

        Oikeastaan olen ajanut seuraavia autoja elämäni aikana:

        Volkswagen Crafter 2007
        Volksvwagen Crafter 2007
        volksvagen crafter 2010
        volkswagen crafter 2015
        volkswagen golf
        Volkswagen Transporter 2011
        Renault Megane
        Renaul Kangoo
        Renault Scenic
        Audi A4
        Hyundai Pony
        Toyota Corolla
        Toyota Avensis
        Toyota Yaris 2013
        Toyota proace 2014
        Volvo V40 1997
        Volvo XC 70
        Volvo FL6
        Volvo 14t 2012
        Volvo 15t 2015
        Volvo 18t 2015
        Volvo 18t 2015
        Volvo S60
        DAF 2012
        Peugeot oisko ollut joku 307 tms
        Mazda 323F
        Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626
        Nissan Micra vm 86
        Nissan Micra vm 88
        Nissan Micra vm 2011
        Opel Vivaro 2006
        Opel Vivaro
        Opel Movano 2014
        Opel Movano 2012
        Opel Movano 2011
        Opel Astra
        Opel varmaanki Astra tai Vectra
        Citroen Picasso 05
        Citroen Picasso 01
        Citroen Jumpper 03
        Citroen Jumpper 04
        Citroen Jumpper 05
        Citroen Jumpper 07
        Citroen ZX 96
        Citroen joku vanha farmari
        Mersun Vito
        Mersun Sprintter vm 1996
        Mersun Sprintter vm 1998
        Mersun Sprinter vm 1999
        Mersun Sprinter vm 2000
        Mersun Sprinter vm 2001
        Mersun srpintter vm 2000
        Mersun sprintter vm 2002
        Mersun sprintter vm 2000
        Mersn sprintter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2005
        Mersun sprintter vm 2006
        Mersun srpintter vm 2006
        Mersun sprinter vm 2006
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2007?
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2007
        Mersun spinter vm 2007
        Mersun spinter vm 2007
        Mersun sprinter vm 2003
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprintter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2008
        Mersun sprinter vm 2009
        Mersun sprintter vm 2009
        Mersun sprintter vm 2009
        Mersun sprinter vm 2010
        Mersun sprinter vm 2013
        Mersun 1828 atego 2004
        Mersun 1524 atego vm 2009
        Mersun 1524 atego vm 2007
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 818 Atego 2010
        Mersun 819 Atego 2012
        Mersun 1829 axor vm 2011
        Mersun 1024 atego vm 2011
        Mersun 1624 Atego vm 2013
        Mersun Atego 819?
        Mersun 1830 Antos 2013
        Mersun 1832 Actros 2013
        Mitsubishi Canter 09
        Joku aika uus hybridi. Toyota?
        Fiat Uno
        Fiat Tempra
        Fiat Punto
        Fiat Stilo
        Fiat Bravo
        Fiat Marea
        Fiat Ducato 2005
        Fiat Ducato 2003
        Chryesler Neon
        Chryesler 300M
        Chevrolet nubira 2005
        Chevrolet nubira tms pikkuauto
        Man 2000 8T
        Man 2005 8T
        Man 2008 12T
        Ford Focus 2001
        Ford Focus 2002
        Ford Focus 2006
        Ford Focus 2006
        Ford Fiesta
        Ford Transit 2008
        Ford Transit 2009?
        Ford Transit 2015
        Ford Transit 2015
        Ford Tourneo Connect
        Iveco eurocargo 10t
        Iveco eurocargo 12t 2001
        Scania 2008
        Scania 2007

        Ja isoin (poliisin mittaama) humalatila multa on 0,3 promillea... En tiedä oelnko joskus krapulassa ylittänyt sen 0,5

        Olet sairas. Mene hoitoon. Sulle ois linnan lisäksi pitänyt antaa hoitopaikka. Olet lisäksi pedofiili toisella palstalla olevien juttujesi perusteella. Raiskattiinko sua linnassa?



      • Seksuaaliterapeutti

      • WooBer
        Bussissa kirjoitti:

        Oho! Stalkkeri iski :)

        En ole ikinä ylinopeusakkoa saanut saati ketään tappanut :D

        Kerran olin EPÄLILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta ja nyt alla toinen keissi jossa myös EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopedesta, toki uskon että tapaus vanhenee ennenkuin sakko on mulla kädessä

        Mutta jatka sä pelle stalkkaamista kun uskllat rekisteröityä,, eiks juu :)

        Niin, kun ei ole ollut munaa hakea niitä sakkoja poliisiasemalta. Itse olet näin muilla palstoilla rehennellyt.. Älä siis yritä vähätellä sitä.


      • WooBer kirjoitti:

        Niin, kun ei ole ollut munaa hakea niitä sakkoja poliisiasemalta. Itse olet näin muilla palstoilla rehennellyt.. Älä siis yritä vähätellä sitä.

        Nimenomaan!

        Ei ole munaa ilmiantaa itseään!

        Jos poliisi haluaa mut etsiä käsiin, niin siitä vaan::)


      • Kjell.Y.Pippelström
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan!

        Ei ole munaa ilmiantaa itseään!

        Jos poliisi haluaa mut etsiä käsiin, niin siitä vaan::)

        Kyllä sinulla on munaa antaa, ja innolla sitä myös otit...


      • rfdsfsd

        Mielestäni ylinopeudesta tulisi sakottaa puolen vuoden palkka. Alkaisi se oikean nopeuden ajaminen ehkä kiinnostaa.


      • rfdsfsd kirjoitti:

        Mielestäni ylinopeudesta tulisi sakottaa puolen vuoden palkka. Alkaisi se oikean nopeuden ajaminen ehkä kiinnostaa.

        Kannatan! jos nopeutta on yli 120km/h, niin se ei voi mennä enää vahingon piikkiin


    • Pienenlapsenäiti
    • montavaaraa

      taas vammautui 3 nuorta liiansuuri nopeus.
      ohjelma suomen surkeinkuski .ihmettelee miten he ovat saaneet ajokortin !
      onko suomen autokoulut opetus näin SURKEA?
      -80 luvilla oli vielä op.jotka vaati että oppi insi vielä otti luulot pois että olis jo valmis kuski .
      se laittoi nöyräksi varovaiseksi aika opettaa ajamaan paremmin.
      KÄNNYKÄN KÄYTÖSTÄ ON VAKAVASTI VAROTETTAVA.
      kaikki on niin siiheen juurtuneet KIINNI että aina pitää rämplätä.
      OLIS HYVÄ OPETTAA ETTÄ PITÄIS SULKEA PUHELIN AJONAJAKSI

    • Siirtyy_julkkisiin

      Paskapuhetta!
      Haišta iso v.

      • eiootietooo

        Tiedän kuka on is D mutta entäs iso V?


    • opelius

      Aivan ja kas moniko poliitikko ei tiedä??

      27.5.2015 09:27 (27.5.2015 10:18)

      Vahvin keskisuomalainen ministeriehdokas Anne Kalmari on saanut 1008 euron sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, kertoo Ilta-Sanomat. Kalmari jäi kiinni ylinopeudesta 13. maaliskuuta Laukaassa.

      Kalmari ajoi poliisin tutkaan 87 kilometriä tunnissa, kun sallittu nopeus oli 60 kilometriä tunnissa. Tutka oli asennettu Nelostien lähelle Vehniäntien varteen.

      Kansanedustaja oli ollut matkalla vaalikampaanjaansa kuuluvaan kaurahiutaleiden pussitustapahtumaan Laukaan Vatialle.

      Kalmari kommentoi asiaa blogissaan tiistaina. Hän kertoi, että ylinopeussakko oli hänen elämänsä ensimmäinen.

      – Harmittaa ja olen syvästi pahoillani. Ratsia oli minulle tuntemattoman tien varressa metsätaipaleella Laukaassa. En huomannut, että kuudenkympin rajoitus jatkui taajaman jälkeen, Kalmari kirjoitti.

      • No-mutta-kun-en

        En huomannut sitä, en huomannut tätä. Kiire oli. Liikentessä on syytä ajaa sillai että huomaa. Sitä kun ollaan liikentessä vastuusta myös muiden hyvinvoinnista.


    • nå joillain teillä on 30 nopeusrajoitusalue jossa voisi olla hyvinkin 40 tai jopa 50, ja joillain on 40 vaikka voisi olla 50, niin noissa aika monet ajaa ylinopeutta :D

    • Kannatan että vaikkapa 100 henkilön ryhmä kiertäisi suomen tiet ja TARKISTAISI rajoitukset.

      Taatusti monia pätkiä viilattaisi ylöppäin, ja monia alapäin

      urakan aikana voitaisi ottaa käyttöön myös kolme uuttaa liikennemekkiä 90 ja 110 km/h rajoitukset sekä merkkiä "rajoitus päättyy" jollainen voisi löytyä lähinnä hyviltä moottoritien pätkiltä

      Sakot saisi jatkossa jo 5km/h ylityksestä. 5-25km/h ylinopeus toisi 25€ rikesakon

      Jos omistaja ei suostu kertomaan kuka autolla ajanut kameraan, jäisi maksut omistajan harteille (nykyisin liian helppoa lukerrella sakoista eroon)

      Sakkovalituksen käsittely oikeudessa voisi maksaa vaikkapa 100€ jos häviää oikeudessa

      • Keitä tähän sadan hengen ryhmään kuuluisi ja miksi he olisivat yhtään parempia nopeusrajoitusten suunnittelijoita tai määrittelijöitä kuin nykyiset henkilöt jotka rajoituksista päättää?


      • cletus_van_damme kirjoitti:

        Keitä tähän sadan hengen ryhmään kuuluisi ja miksi he olisivat yhtään parempia nopeusrajoitusten suunnittelijoita tai määrittelijöitä kuin nykyiset henkilöt jotka rajoituksista päättää?

        Valikoituja ammattilaisia

        Sitten voitaisi tehdä vaikkapa 10.000 vapaahetoiselle autoilijalle "sakkotesti"

        Eli näytetään kuva ja 4 eri vaihtoehtoa rajoitukseksi...

        Jos ollaan yhtään lähellä totuutta, niin suurin osa vastaa saman minkä asiantuntijat laittaisi rajoitukseksi....

        Ja nykyisin voi olla moottoritien taoisella tiellä 60km/h rajoitus ja metsätiellä 80


      • Bussissa kirjoitti:

        Valikoituja ammattilaisia

        Sitten voitaisi tehdä vaikkapa 10.000 vapaahetoiselle autoilijalle "sakkotesti"

        Eli näytetään kuva ja 4 eri vaihtoehtoa rajoitukseksi...

        Jos ollaan yhtään lähellä totuutta, niin suurin osa vastaa saman minkä asiantuntijat laittaisi rajoitukseksi....

        Ja nykyisin voi olla moottoritien taoisella tiellä 60km/h rajoitus ja metsätiellä 80

        Väitätkö että nopeusrajoituksia nyt säätävät eivät olisi ammattilaisia? Esson baaristako ne rajoitustenlaatijat nyt on haettu? Miten sata uutta ammattilaista olisi viisaampia kuin nykyiset ammattilaiset? Keitä nämä ammattilaiset sitten olisi ja mistä heidät hommaan saataisiin?


    • körröttelyä

      On niitä "virheellisiä" nopeusrajoituksia aika monella tienpätkällä. Monin paikoin junnataan 70-80 rajoituksella alueella jossa 100 olisi oikea nopeus. Samoin taajamamerkki on käytännössä menettänyt merkityksensä, kun taajama-alueella ajellaan nykyisin 30 tai 40 km/h.

      • Kuinkahan moni kuljettaja on päättänyt päivänsä kuviteltuaan tietävänsä mikä on oikea nopeus vähän ennenkuin on auto lähtenyt lapasesta?


      • niin ja vielä joskus on niin että on virheellisesti laitettu 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki vaikka pitäisi olla 40 nopeusrajoitusalue alkaa


      • juuri_näin
        cletus_van_damme kirjoitti:

        Kuinkahan moni kuljettaja on päättänyt päivänsä kuviteltuaan tietävänsä mikä on oikea nopeus vähän ennenkuin on auto lähtenyt lapasesta?

        Aika moni. Todisteet löytyvät hautausmailta.


    • körröttelyä

      "Kuinkahan moni kuljettaja on päättänyt päivänsä kuviteltuaan tietävänsä mikä on oikea nopeus vähän ennenkuin on auto lähtenyt lapasesta?"
      No ei se auto kovin monelta lapasesta lähtisi vaikka taajamamerkin jälkeen 40 kympin alueella 50 ajaisikin. Tuskin auto lähtee lapasesta 100 km/h nopeudellakaan niillä alueilla joissa nykyisin on 70-80 km/h rajoituksia. Nopeusrajoitukset eivät kuitenkaan estä teinilaumaa kietomasta -90 luvun bemariaan koivun ympärille loivassa kaarteessa ja kohtuullisessa kännissä.
      Aivan hyvin voisin hyväksyä nollatoleranssin ylinopeuksiin, jos nopeusrajoitukset ensin asetettaisiin järkevälle tasolle.

      • muista-----tämä

        Se on kuitenkin niin että moni "heikompikin" kuski on pystyttävä liikenteessä liikkumaan kun kerta heille on ajo-oikeus annettu. Heikoimmat määräävät tästä syystä tavallaan tahdin ja mikä taso rajoituksissa on tästä syystä hyvä pitää.

        Ajatteleppa kaikkia vahemman ikäpolven kuskeja joiden reaktiokyky ei ole enää samalla tasolla. Ajo-oikeus kuitenkin heillä on jote sen pituinen se.


      • Mutta kun se auto lähtee lapasesta toisinaan joiltain jo näillä nopeuksilla, oli rajoitus minä tahansa, niin miten ne niitä lähtisi lapasesta vähemmän jos nopeusrajoituksia nostettaisiin?


      • vannee

        Miksi kaikkien pitää kärsiä siitä että joillakin on tapa kääriä auto puun ympäri?


      • tilannenopeus

        Ei se kenties lapasesta lähde taajama-aluuella mutta sitten astuu kuvioon moni muu tekijä. Suojatiet, risetykset, muut liikkujat, koulujen, tarhojen, päiväkotien, lapsiperheiden asuinalueiden kohdilla ajaminen jne.


      • hienosäätöä
        vannee kirjoitti:

        Miksi kaikkien pitää kärsiä siitä että joillakin on tapa kääriä auto puun ympäri?

        Mokien perusteella säädetään asiat kohdilleen että tulisi vähemmän mokia. Näin kaikki pääsevät nauttimaan mokavapaasta liikenteestä.


    • körröttelyä

      Nopeusrajoitusten asettamisessa ja valvonnassa on ollut vain viime vuosina tällainen trendi: Alennetaan nopeusrajoituksia, jotta keskinopeus saataisiin lähemmäs aiempien nopeusrajoitusten tasoa, eli ei nolla toleranssia, vaan muutetaan 50 alueet 40 alueiksi ja annetaan sakkoa noin 52 km/h nopeuksista alkaen. No joku nopeusrajoitusten tarkoituksellisesta alentamisesta "tietämätön" työryhmä ehdotti sitten tähän päälle, että puuttumiskynnystä pitäisi alentaa ja nyt sakkoa alkaakin saada jo 46 km/h nopeuksissa...ihan varmasti vaaraa aiheuttamatta.
      Tämä on sitä körröttelyä.

    • jarkikuski

      Minua ei köröttely haittaa yhtään. En ole koskaan saanut ylinopeussakkoa. Pidän siis itseäni maltillisena kuskina. Minua ei siis viehätä se kova nopeus ollenkaan. Autoilu on mielestäni kyllin kallista muutenkin, joten siihen ei tarvitse enää turhanpäiväisiä sakkoja hankkia. Minulle turvallisuus on tärkein, ei nopeus eikä MINÄ MINÄ mentaliteetti. On mukavaa jäädä ajelemaan sinne jonon hännille, kuin ryntäillä jonoista ohi. Todella naurettavaa katsoa, miten jotkut jonoissa koittaa ohitella hampaat irvessä. Mitä taas tulee kiireeseen, niin se ei anna oikeutta koheltaa ylinopeuksia. Myöhästyminen ei ole niin paha asia, kuin se kolaritilanne.
      Ammattiliikenteellä on tietysti kiire ja aikataulut, mutta ei se myöhästyminen seilläkään ole niin paha asia kuin se iso liikennevahinko. Kiireen voittaa kun ottaa aikaa.

      • Juuri_näin

        Kiire tulee heille jotka eivät osaa.

        Kiire on tyhmyyden ystävä.

        "Kiirettään valittava ihminen on kuin epäpuhtaasti palava moottori – ääntä lähtee, savu nousee mutta tehokkuudesta ei ole tietoakaan. Kiire sekoitetaan erheellisesti ahkeruuteen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä korkean työmoraalin, tuloksellisuuden ja hyvän laadun kanssa."

        http://www.uusimaa.fi/blogi/259884-kiire-on-tyhmyyden-ystava


      • Putteman

        Taidatte olla homoseksuaaleja?


      • hassuttelij.a
        Putteman kirjoitti:

        Taidatte olla homoseksuaaleja?

        Takes one to know one ;-)

        Ei kun me ollaan Hitler faneja. (Heitettiin homo kortin lisäksi Hitler kortti pöytään)


    • P.e.n.t.t.i

      Minä ajan aina vain sopivaa tilannenopeutta, koska rajoitukset on viritetty Suomessa aivan liian alakanttiin.

      • OletSinäkinNiinPirunHyvä

        Kaltaistesi omista ajotaidoistaan liikaa luulevien oikeilla tilannenopeuksilla aina ajavien suorituksista saamme lukea mediasta. Milloin ollaan vastaantulevan auton keulassa milloin ollaan pyöritetty auto liikennemerkin tai jonkun muun tolpan ympärille. Kun ajetaan niin oikeaa tilannenopeitta ja ollaan niin pirun hyviä kuskeja olevinaan. Ja romua tulee ja ihmisuhreja. Vakuutuyhtiöt kiittää kaltaisiasi kuljettajia ja nostavat vakuutusmaksuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      140
      4422
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      350
      2230
    3. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2114
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1891
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1820
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1787
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      483
      1621
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1479
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      488
      1363
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1338
    Aihe