Ylinopeuden ajaminen osoittaa että ei ole kykenevä toimimaan liikenteen sääntöjen mukaan. Sakkojen määrä korreloi suoraan sen kanssa kuinka hyvä tai huono kuski on. Mitä enemmän sakkoja, sitä huonompi kuski.
Luulette olevanne jotenkin parempia tai että autonne on niin laadukas, että sillä voi ajaa muita kovempaa. Täyttä paskaa.
Eniten ärsyttää nämä pellet jotka saavat sakkoja ja sitten syyttävät yhteiskuntaa ja polisia omasta osaamattomuudestaan.
Olette perseestä.
Ylinopeutta ajavat ovat pellejä
77
621
Vastaukset
- kyrpåååå
Pelle, on vain oikea tilanne nopeus, se ei ole ylinopeutta!
- AmiksetAjaaYlinopeutta
Tilannenopeus on yhdyssana ja se ei ole ikinä sallittua nopeutta korkeampi. Suurin sallittu nopeus on asiantuntijoiden määrittelemä. He tietävät paremmin kuin sinä mitä nopeutta tiellä okän ajettava.
- Äikkäope
AmiksetAjaaYlinopeutta kirjoitti:
Tilannenopeus on yhdyssana ja se ei ole ikinä sallittua nopeutta korkeampi. Suurin sallittu nopeus on asiantuntijoiden määrittelemä. He tietävät paremmin kuin sinä mitä nopeutta tiellä okän ajettava.
Mikä sana on okän?
- Sallittu-nopeus
Tilannenopeus on joku nopeus 1 km/h ja suurimman sallitun välillä.
- Ååååööö
Hmmm.on olemassa ylinopeus joka ylittää tiekohtaisen merkityn nopeuden mutta onko ylinopeus suurin syy onnettomuuksiin vai onko suurin syy velvollisuuksien laiminlyönti !
Taajamissa ja parkkipaikoilla määrällisesti onnettomuuksia tapahtuu paljon enemmän kuin maanteillä mutta nopeus ja massa saa pahempaa jälkeä aikaiseksi... ...onnettomuus on aina jonku kuljettajan vika eikä syy onnettomuuteen ole läheskään aina tiekohtaisen nopeuden ylittäminen vaan josku ja aika monestikin ylihidas ajoneuvo - Ööööä
Ååååööö kirjoitti:
Hmmm.on olemassa ylinopeus joka ylittää tiekohtaisen merkityn nopeuden mutta onko ylinopeus suurin syy onnettomuuksiin vai onko suurin syy velvollisuuksien laiminlyönti !
Taajamissa ja parkkipaikoilla määrällisesti onnettomuuksia tapahtuu paljon enemmän kuin maanteillä mutta nopeus ja massa saa pahempaa jälkeä aikaiseksi... ...onnettomuus on aina jonku kuljettajan vika eikä syy onnettomuuteen ole läheskään aina tiekohtaisen nopeuden ylittäminen vaan josku ja aika monestikin ylihidas ajoneuvoYlihidas ajoneuvo aika monestikin syy onnettomuuteen? Mä en tajuu. Viitsitkö vähän avata tuota?
Ööööä kirjoitti:
Ylihidas ajoneuvo aika monestikin syy onnettomuuteen? Mä en tajuu. Viitsitkö vähän avata tuota?
Usein onnettomuus lähtee esimerkiksi muita merkittävästi hitaamman vaihtaessa kaistaa varomattomasti. Tämä aiheuttaa toisella kaistalla jarrutuksia tai jopa äkkinäisiä väistöliikkeitä (tai saman tien kolarin, näitäkin näkee). Nämä vaikutukset kertautuvat ruuhkassa taaksepäin. Pahimmassa tapauksessa rytinä alkaa kilometri kolarin aiheuttajan takana, eikä kyseinen henkilö edes tiedä aiheuttamastaan onnettomuudesta.
Juu, toki tuollaisessa tilanteessa on syynä myös liian pienet turvavälit / ratissa nukkuvat kuskit. Yksi ajovirhe ei yleensä riitä onnettomuuden aiheutumiseen. Esimerkiksi kaistanvaihtotilanteessa vaaditaan usein vilkun käyttämättä jättämättömyys yhdistettynä varomattomaan vaihtoon, ennen kuin alkaa kolisemaan. Tai varomaton vaihto yhdistettynä siihen, ettei varauduta toisen mahdolliseen vaihtoon, vaikka tämä vilkuttaakin. Tai...
Esimerkiksi tänään moottoritiellä töihin ajellessani, edessäni oikeaa kaistaa ajanut pakettiauto päätti siirtyä vasemmalle kaistalle "hyvissä ajoin", eli laittomasti. Toki hän ajoi oikeallakin alle rajoitusten (siis jopa sen satasen, mitä olisi saanut ajaa), vaikka edessä tilaa olikin. Vasemmalla sama meno jatkui. Ajelin sitten oikealta ohi, kun siellä vapaata kaistaa oli huomattavati vasenta kaistaa enemmän. Jonon pään tullessa oikealta vastaan, olinkin jo pakun edessäolevan auton kohdalla, joten hidastin vähän, pistin vilkun päälle ja vaihdoin kaistaa. Pakukuskille tämä ei tietenkään sopinut. Hän yritti ensin kiihdyttämällä sulkea välin kaistanvaihdolta, mutta kun se ei onnistunut, alkoi perässäroikkuminen ja valoshow.
Eipä ollut kaukana, että ylihidas ajoneuvo olisi aiheuttanut onnettomuuden. Tässä tapauksessa ei hitaudestaan johtuen, vaan muusta toilailusta. Mutta tämä on käytöstä, joka usein yhdistyy noihin muita hitaammin ajaviin. Piittaamattomuus ja kokemattomuus ovat vahvasti läsnä heissä.
Ei toki aina. On muut huomioivia ja hyvin käyttäytyviä hitaasti ajavia. Heistä on merkittävästi vähemmän haittaa, kuin perushidastelijasta. Vastaavasti on kusipäisiä ylinopeutta ajavia. Ei ripeys tee automaattisesti kuskista hyvää.- Muista_myös_tämä
TheRat kirjoitti:
Usein onnettomuus lähtee esimerkiksi muita merkittävästi hitaamman vaihtaessa kaistaa varomattomasti. Tämä aiheuttaa toisella kaistalla jarrutuksia tai jopa äkkinäisiä väistöliikkeitä (tai saman tien kolarin, näitäkin näkee). Nämä vaikutukset kertautuvat ruuhkassa taaksepäin. Pahimmassa tapauksessa rytinä alkaa kilometri kolarin aiheuttajan takana, eikä kyseinen henkilö edes tiedä aiheuttamastaan onnettomuudesta.
Juu, toki tuollaisessa tilanteessa on syynä myös liian pienet turvavälit / ratissa nukkuvat kuskit. Yksi ajovirhe ei yleensä riitä onnettomuuden aiheutumiseen. Esimerkiksi kaistanvaihtotilanteessa vaaditaan usein vilkun käyttämättä jättämättömyys yhdistettynä varomattomaan vaihtoon, ennen kuin alkaa kolisemaan. Tai varomaton vaihto yhdistettynä siihen, ettei varauduta toisen mahdolliseen vaihtoon, vaikka tämä vilkuttaakin. Tai...
Esimerkiksi tänään moottoritiellä töihin ajellessani, edessäni oikeaa kaistaa ajanut pakettiauto päätti siirtyä vasemmalle kaistalle "hyvissä ajoin", eli laittomasti. Toki hän ajoi oikeallakin alle rajoitusten (siis jopa sen satasen, mitä olisi saanut ajaa), vaikka edessä tilaa olikin. Vasemmalla sama meno jatkui. Ajelin sitten oikealta ohi, kun siellä vapaata kaistaa oli huomattavati vasenta kaistaa enemmän. Jonon pään tullessa oikealta vastaan, olinkin jo pakun edessäolevan auton kohdalla, joten hidastin vähän, pistin vilkun päälle ja vaihdoin kaistaa. Pakukuskille tämä ei tietenkään sopinut. Hän yritti ensin kiihdyttämällä sulkea välin kaistanvaihdolta, mutta kun se ei onnistunut, alkoi perässäroikkuminen ja valoshow.
Eipä ollut kaukana, että ylihidas ajoneuvo olisi aiheuttanut onnettomuuden. Tässä tapauksessa ei hitaudestaan johtuen, vaan muusta toilailusta. Mutta tämä on käytöstä, joka usein yhdistyy noihin muita hitaammin ajaviin. Piittaamattomuus ja kokemattomuus ovat vahvasti läsnä heissä.
Ei toki aina. On muut huomioivia ja hyvin käyttäytyviä hitaasti ajavia. Heistä on merkittävästi vähemmän haittaa, kuin perushidastelijasta. Vastaavasti on kusipäisiä ylinopeutta ajavia. Ei ripeys tee automaattisesti kuskista hyvää.On kuitenkin fakta että hitaammin kuin suurinta sallittua saa ajaa mutta ylin sen ei saa ajaa.
Muista_myös_tämä kirjoitti:
On kuitenkin fakta että hitaammin kuin suurinta sallittua saa ajaa mutta ylin sen ei saa ajaa.
Tottahan tuo, mutta mitäpä sitten?
Minusta turvallisuus on tärkeämpää kuin laillisuus. Laillisuus tulee jossain kaukana kolmantena, kun liikenteen kriteerejä lähdetään listaamaan.- Ööööä
Ei tuo tarina kyllä vastannut kysymykseeni ollenkaan. Mutta ihan kiva pikku tarina se on.
- TheSquirrel
TheRat kirjoitti:
Tottahan tuo, mutta mitäpä sitten?
Minusta turvallisuus on tärkeämpää kuin laillisuus. Laillisuus tulee jossain kaukana kolmantena, kun liikenteen kriteerejä lähdetään listaamaan."pakettiauto päätti siirtyä vasemmalle kaistalle "hyvissä ajoin", eli laittomasti."
Eihän tämän pitäisi sinua vaivata.
Teepä se lista. TheRat kirjoitti:
Tottahan tuo, mutta mitäpä sitten?
Minusta turvallisuus on tärkeämpää kuin laillisuus. Laillisuus tulee jossain kaukana kolmantena, kun liikenteen kriteerejä lähdetään listaamaan.Tärkein kriteeri on järjen käyttäminen(mikä monilta puuttuu kokonaan) sekä VALLITSEVIEN AJO-OLOSUHTEIDEN orientoiminen ja ENNALTA ajateltava tilanteita, jotka ovat mahdollisia tapahtua.
-Noudattamalla lakia eli yhteisiä pelisääntöjä taataa jokaiselle turvallinen liikkuminen liikenteessä.
- Olemalla joustava taataan liikenteen sujuva toimiminen.
- Huomiodaan myös muuta tieliikenteen käyttäjät eli SINÄ ET OLE YKSIN vaan lisäksesi on liikkeella on useita tieliikenteen käyttäjiä.
Miksi tämä on niin vaikeaa toteuttaa?
No, nämä "laki ei koske minua" tyylillä ajattelevat tekevät sen, että liikenne ei toimi eikä suju ja jatkuvasti tulee onnettomuuksia ihan sen takia, ettei malteta hillitä kaasujalkaa.
Jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä mtä voisi tehdä toisin.delfin84 kirjoitti:
Tärkein kriteeri on järjen käyttäminen(mikä monilta puuttuu kokonaan) sekä VALLITSEVIEN AJO-OLOSUHTEIDEN orientoiminen ja ENNALTA ajateltava tilanteita, jotka ovat mahdollisia tapahtua.
-Noudattamalla lakia eli yhteisiä pelisääntöjä taataa jokaiselle turvallinen liikkuminen liikenteessä.
- Olemalla joustava taataan liikenteen sujuva toimiminen.
- Huomiodaan myös muuta tieliikenteen käyttäjät eli SINÄ ET OLE YKSIN vaan lisäksesi on liikkeella on useita tieliikenteen käyttäjiä.
Miksi tämä on niin vaikeaa toteuttaa?
No, nämä "laki ei koske minua" tyylillä ajattelevat tekevät sen, että liikenne ei toimi eikä suju ja jatkuvasti tulee onnettomuuksia ihan sen takia, ettei malteta hillitä kaasujalkaa.
Jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä mtä voisi tehdä toisin.Juuri tänään ihmettelin kaipaamaasi kaasujalan hillitsijää.
Ajelin moottoritiellä ja siinä oli tietyöstä johtuen 50 km/h nopeusrajoitus. Aiemmin satasen rajoitusalueella ohittamani auto päästeli tässä välissä minusta ohi, vaikka join sitä samaa 10 km/h todellista nopeutta (kun ei ollut miehiä töissä), mitä muutenkin usein ajelen. Rajoituksen noustessa sataan tämä kaasujalan hillitsijä vaihtoi kaistaa suoraan eteeni ja jatkoi sitä hillittyä 80 km/h nopeutta. Itse taas olin näpäyttänyt vakkarin taas päälle ja auto oli suorittamassa varsin tehokasta kiihdytystä... Okei, liikennettä oli vähän, joten väistö onnistui helposti, mutta kyllähän tämä "lainkuuliainen" kaasujalansäästäjä aiheutti taas ylimääräisiä liikkeitä hidastelullaan.
Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos nopeusrajoituksen noustessa sinne sataseen, tämä olisi nostanut oman nopeutensa vastaavasti 130 km/h luokkaan. Mutta kun piti ajaa hiljaa, että on turvallista...TheRat kirjoitti:
Juuri tänään ihmettelin kaipaamaasi kaasujalan hillitsijää.
Ajelin moottoritiellä ja siinä oli tietyöstä johtuen 50 km/h nopeusrajoitus. Aiemmin satasen rajoitusalueella ohittamani auto päästeli tässä välissä minusta ohi, vaikka join sitä samaa 10 km/h todellista nopeutta (kun ei ollut miehiä töissä), mitä muutenkin usein ajelen. Rajoituksen noustessa sataan tämä kaasujalan hillitsijä vaihtoi kaistaa suoraan eteeni ja jatkoi sitä hillittyä 80 km/h nopeutta. Itse taas olin näpäyttänyt vakkarin taas päälle ja auto oli suorittamassa varsin tehokasta kiihdytystä... Okei, liikennettä oli vähän, joten väistö onnistui helposti, mutta kyllähän tämä "lainkuuliainen" kaasujalansäästäjä aiheutti taas ylimääräisiä liikkeitä hidastelullaan.
Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos nopeusrajoituksen noustessa sinne sataseen, tämä olisi nostanut oman nopeutensa vastaavasti 130 km/h luokkaan. Mutta kun piti ajaa hiljaa, että on turvallista...Join, ajoin... Ihan hyvä typo tähän väliin.
Ihan vain, ettei Oravaisen tarvitse nillittää tästäkin "asiasta"... :)- TheSquirrel
TheRat kirjoitti:
Join, ajoin... Ihan hyvä typo tähän väliin.
Ihan vain, ettei Oravaisen tarvitse nillittää tästäkin "asiasta"... :)Noo, kirjoitusvirheitä sattuu itsekullekin. Eikä yksittäisestä näppäilyvirheestä ole tapana huomautella. Mutta jos kieliopista tai käsittitteistä nillitetään, rotta on oppinut että tekstejä luetaan ja tulkitaan tarkkaan, oppivainen eläin kun on. Joko autoilevan suojatien arvoitus on ratkennut?
- TheSquirrel
TheRat kirjoitti:
Juuri tänään ihmettelin kaipaamaasi kaasujalan hillitsijää.
Ajelin moottoritiellä ja siinä oli tietyöstä johtuen 50 km/h nopeusrajoitus. Aiemmin satasen rajoitusalueella ohittamani auto päästeli tässä välissä minusta ohi, vaikka join sitä samaa 10 km/h todellista nopeutta (kun ei ollut miehiä töissä), mitä muutenkin usein ajelen. Rajoituksen noustessa sataan tämä kaasujalan hillitsijä vaihtoi kaistaa suoraan eteeni ja jatkoi sitä hillittyä 80 km/h nopeutta. Itse taas olin näpäyttänyt vakkarin taas päälle ja auto oli suorittamassa varsin tehokasta kiihdytystä... Okei, liikennettä oli vähän, joten väistö onnistui helposti, mutta kyllähän tämä "lainkuuliainen" kaasujalansäästäjä aiheutti taas ylimääräisiä liikkeitä hidastelullaan.
Mitään ongelmaa ei olisi ollut, jos nopeusrajoituksen noustessa sinne sataseen, tämä olisi nostanut oman nopeutensa vastaavasti 130 km/h luokkaan. Mutta kun piti ajaa hiljaa, että on turvallista...Olitko taas ohittamassa oikealta puolelta?
Mielenkiintoinen provoteoria nopeuksista ja rajoituksista. - gummiband
delfin84 kirjoitti:
Tärkein kriteeri on järjen käyttäminen(mikä monilta puuttuu kokonaan) sekä VALLITSEVIEN AJO-OLOSUHTEIDEN orientoiminen ja ENNALTA ajateltava tilanteita, jotka ovat mahdollisia tapahtua.
-Noudattamalla lakia eli yhteisiä pelisääntöjä taataa jokaiselle turvallinen liikkuminen liikenteessä.
- Olemalla joustava taataan liikenteen sujuva toimiminen.
- Huomiodaan myös muuta tieliikenteen käyttäjät eli SINÄ ET OLE YKSIN vaan lisäksesi on liikkeella on useita tieliikenteen käyttäjiä.
Miksi tämä on niin vaikeaa toteuttaa?
No, nämä "laki ei koske minua" tyylillä ajattelevat tekevät sen, että liikenne ei toimi eikä suju ja jatkuvasti tulee onnettomuuksia ihan sen takia, ettei malteta hillitä kaasujalkaa.
Jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä mtä voisi tehdä toisin.Moni luulee että joustetaan silloin kun rikotaan säätöjä ja rajoituksia.
- RottaPresidentiksi
gummiband kirjoitti:
Moni luulee että joustetaan silloin kun rikotaan säätöjä ja rajoituksia.
Muistathan Mestarin opetuksen että sääntöjä ei tarvitse noudattaa jos noudattamatta jätttämisestä ei ole haittaa muille!!! Säännöt ja lait on olemassa vain sen takia ettei kenellekään kukaan toinen aiheuta haittaa! Turvallisuuden kanssahan ei säännöillä ole mitään tekemistä.
- dwdwq
Kyllä jokainen osaa painaa kaasua. Fiksu ihminen ei roiku puskurissa eikä aja ylinopeutta.
- Jepulista----jee
Juuri näin. Vaatii taitoa ja älyä ajaa fiksusti ilman että rikkoo sääntöjä ja rajoituksia.
- isokysymys
Joillekin on annettu vain lusikalla. Kysymys on että pitäisikö tällaiset olla edes kuljettajia?
- rfdsfsd
isokysymys kirjoitti:
Joillekin on annettu vain lusikalla. Kysymys on että pitäisikö tällaiset olla edes kuljettajia?
Ehdottomasti ei. Kuljettamisen tulee mennä jatkuvasti ammattimaisempaan suuntaan. Mitä ilmeisimmin ongelma kuitenkin poistuu vasta, kun liikenteessä liikkuu itsestään ajavat autot, jotka keskustelevat keskenään. Liikenneonnettomuuksien määrä tulee vähentymään todella paljon, kun ihminen saadaan pois ratista.
- LaatuautollaEiOleKiire
Näin se on. Hauska havainnoida kuinka näillä suosituilla leasing-merkeillä sekä vanhoilla romuautoilla ajellaan aina ylinopeutta ja bussikaistoja. Tiedättekö miksi?
Koska köyhällä on kiire.
Jokainen jolla on oikeasti fyrkkaa ymmärtää tämän :)- EiSullaMitäänRahaaOle
Sinäkin voit internetin suojista yrittää esittää rikasta mutta ne joilla oikeasti on rahaa eivät siitä täällä kersku. Köyhä olet ja köyhäksi jäät. Sorry.
- väistäoikealta
nuorilla on käsitys tilannenopeudesta että on ajettava vaikka sää ei sallis.
jos on kaatosade tai muu hidaste ON AJETTAVA VAIKKA 20km tunnissa.
MUISTAKAA KAIKKI !
autokoulun opettajat terottakaa asia on tärkeä.
op.on kerrottava pähkminänkuoressa säännöt . - minäenolepelle
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14250624/mita-mittari-virheessa-kannattaa-huomioida
Niin, kyse on siitä katsokaas että miten kukin tulkitsee asioita, kun meitä on tuolla 500 000 liikenteessä ja kaikki tekee oman päätelmän mikä on oikein ja mikä väärin niin pellejä riittää. Toinen tulkitsee että nyt pitää ajaa 10km/h kun on niin jänskää, toinen taas että kun mittarivirhe sanoo sitä että pitää aina ajaa 20km/h kovempaa mitä mittari näyttää, tähän kaikki soveltamiset ja variaatiot päälle niin jo on monenlaista nopeutta ja tulkintaa..- SyytäMuistaa
Lait ja säännöt ovat ne yhteiset pelisäännöt liikentessä. Mitään omia sääntöjä ei tarvitse keksiä.
- Ajetaan
Vuodesta 95 olen ajanut aina ylinopeutta. Sakkoja on tullut 2 kappaletta. Ylinopeudet ovat tietysti olleet max.10km/h yli suurimman sallitun. Autona on ollut milloin mitäkin.
- KEEEQ
Suomessa valvonta on tehotonta. Jos asuisit Usa:ssa olisit jäänyt aikoja sitten kiinni ja rangaistukset on siellä aivan toista luokkaa kuin meillä suomessa.
http://www.popularmechanics.com/cars/g1831/the-5-best-and-5-worst-states-to-get-caught-speeding/?slide=1
itsekin suosittelisin sakkorajan laskua
Esim 5-20km/h ylinopedesta voitaisi määrät 25€ rikesakko joka ei kuormita korttia
Valitus oikeuteen voisi maksaa viakkapa 80€ (jos häviää jutun)
Jos auton omistaja ei suostu kertomaan kuka kuski on kuvassa, saisi omistaja 20€ rikesakon
Helppoa! vähenisi ylinopeudet kummasti- wwWR
KOVEMMAT RANGAISTUKSET KAAHAJILLE. USA:SSA PALJON ANKARAMPI LAKI.
http://www.popularmechanics.com/cars/g1831/the-5-best-and-5-worst-states-to-get-caught-speeding/?slide=1 Sitähän juurikin ehdotin!
Nyt voi sakoista luikerrella helpolla eroon, vaikka olisi 40km/h ylinopeutta! Ehdotuksessani jo 5km/h ylinopeus toisi rangaistuksen AINA- jfjjfjfkffj
Tuomas, ketä oot taas tappamassa? Olet itse tappanut ihmisen ylinopeudella ja kehtaat täällä trollata
jfjjfjfkffj kirjoitti:
Tuomas, ketä oot taas tappamassa? Olet itse tappanut ihmisen ylinopeudella ja kehtaat täällä trollata
Oho! Stalkkeri iski :)
En ole ikinä ylinopeusakkoa saanut saati ketään tappanut :D
Kerran olin EPÄLILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta ja nyt alla toinen keissi jossa myös EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopedesta, toki uskon että tapaus vanhenee ennenkuin sakko on mulla kädessä
Mutta jatka sä pelle stalkkaamista kun uskllat rekisteröityä,, eiks juu :)- fjfjfjkfkfk
Bussissa kirjoitti:
Oho! Stalkkeri iski :)
En ole ikinä ylinopeusakkoa saanut saati ketään tappanut :D
Kerran olin EPÄLILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta ja nyt alla toinen keissi jossa myös EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopedesta, toki uskon että tapaus vanhenee ennenkuin sakko on mulla kädessä
Mutta jatka sä pelle stalkkaamista kun uskllat rekisteröityä,, eiks juu :)Tappaja olet
fjfjfjkfkfk kirjoitti:
Tappaja olet
JA sinä munaton nössö, et uskalla edes rekisteröityä :D :D
- TuomasTuruusta
Bussissa kirjoitti:
JA sinä munaton nössö, et uskalla edes rekisteröityä :D :D
Olet ajanut humalassa bemarilla ylinopeutta ihmisen päälle
TuomasTuruusta kirjoitti:
Olet ajanut humalassa bemarilla ylinopeutta ihmisen päälle
En ole. Autoja toki olen ajanut montaa merkki. Bemaria en ikinä :)
Oikeastaan olen ajanut seuraavia autoja elämäni aikana:
Volkswagen Crafter 2007
Volksvwagen Crafter 2007
volksvagen crafter 2010
volkswagen crafter 2015
volkswagen golf
Volkswagen Transporter 2011
Renault Megane
Renaul Kangoo
Renault Scenic
Audi A4
Hyundai Pony
Toyota Corolla
Toyota Avensis
Toyota Yaris 2013
Toyota proace 2014
Volvo V40 1997
Volvo XC 70
Volvo FL6
Volvo 14t 2012
Volvo 15t 2015
Volvo 18t 2015
Volvo 18t 2015
Volvo S60
DAF 2012
Peugeot oisko ollut joku 307 tms
Mazda 323F
Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626
Nissan Micra vm 86
Nissan Micra vm 88
Nissan Micra vm 2011
Opel Vivaro 2006
Opel Vivaro
Opel Movano 2014
Opel Movano 2012
Opel Movano 2011
Opel Astra
Opel varmaanki Astra tai Vectra
Citroen Picasso 05
Citroen Picasso 01
Citroen Jumpper 03
Citroen Jumpper 04
Citroen Jumpper 05
Citroen Jumpper 07
Citroen ZX 96
Citroen joku vanha farmari
Mersun Vito
Mersun Sprintter vm 1996
Mersun Sprintter vm 1998
Mersun Sprinter vm 1999
Mersun Sprinter vm 2000
Mersun Sprinter vm 2001
Mersun srpintter vm 2000
Mersun sprintter vm 2002
Mersun sprintter vm 2000
Mersn sprintter vm 2003
Mersun sprintter vm 2005
Mersun sprintter vm 2006
Mersun srpintter vm 2006
Mersun sprinter vm 2006
Mersun sprinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprinter vm 2007?
Mersun sprinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2007
Mersun spinter vm 2007
Mersun spinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2003
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprinter vm 2009
Mersun sprintter vm 2009
Mersun sprintter vm 2009
Mersun sprinter vm 2010
Mersun sprinter vm 2013
Mersun 1828 atego 2004
Mersun 1524 atego vm 2009
Mersun 1524 atego vm 2007
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 819 Atego 2012
Mersun 1829 axor vm 2011
Mersun 1024 atego vm 2011
Mersun 1624 Atego vm 2013
Mersun Atego 819?
Mersun 1830 Antos 2013
Mersun 1832 Actros 2013
Mitsubishi Canter 09
Joku aika uus hybridi. Toyota?
Fiat Uno
Fiat Tempra
Fiat Punto
Fiat Stilo
Fiat Bravo
Fiat Marea
Fiat Ducato 2005
Fiat Ducato 2003
Chryesler Neon
Chryesler 300M
Chevrolet nubira 2005
Chevrolet nubira tms pikkuauto
Man 2000 8T
Man 2005 8T
Man 2008 12T
Ford Focus 2001
Ford Focus 2002
Ford Focus 2006
Ford Focus 2006
Ford Fiesta
Ford Transit 2008
Ford Transit 2009?
Ford Transit 2015
Ford Transit 2015
Ford Tourneo Connect
Iveco eurocargo 10t
Iveco eurocargo 12t 2001
Scania 2008
Scania 2007
Ja isoin (poliisin mittaama) humalatila multa on 0,3 promillea... En tiedä oelnko joskus krapulassa ylittänyt sen 0,5- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
En ole. Autoja toki olen ajanut montaa merkki. Bemaria en ikinä :)
Oikeastaan olen ajanut seuraavia autoja elämäni aikana:
Volkswagen Crafter 2007
Volksvwagen Crafter 2007
volksvagen crafter 2010
volkswagen crafter 2015
volkswagen golf
Volkswagen Transporter 2011
Renault Megane
Renaul Kangoo
Renault Scenic
Audi A4
Hyundai Pony
Toyota Corolla
Toyota Avensis
Toyota Yaris 2013
Toyota proace 2014
Volvo V40 1997
Volvo XC 70
Volvo FL6
Volvo 14t 2012
Volvo 15t 2015
Volvo 18t 2015
Volvo 18t 2015
Volvo S60
DAF 2012
Peugeot oisko ollut joku 307 tms
Mazda 323F
Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626
Nissan Micra vm 86
Nissan Micra vm 88
Nissan Micra vm 2011
Opel Vivaro 2006
Opel Vivaro
Opel Movano 2014
Opel Movano 2012
Opel Movano 2011
Opel Astra
Opel varmaanki Astra tai Vectra
Citroen Picasso 05
Citroen Picasso 01
Citroen Jumpper 03
Citroen Jumpper 04
Citroen Jumpper 05
Citroen Jumpper 07
Citroen ZX 96
Citroen joku vanha farmari
Mersun Vito
Mersun Sprintter vm 1996
Mersun Sprintter vm 1998
Mersun Sprinter vm 1999
Mersun Sprinter vm 2000
Mersun Sprinter vm 2001
Mersun srpintter vm 2000
Mersun sprintter vm 2002
Mersun sprintter vm 2000
Mersn sprintter vm 2003
Mersun sprintter vm 2005
Mersun sprintter vm 2006
Mersun srpintter vm 2006
Mersun sprinter vm 2006
Mersun sprinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprinter vm 2007?
Mersun sprinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2007
Mersun spinter vm 2007
Mersun spinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2003
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprinter vm 2009
Mersun sprintter vm 2009
Mersun sprintter vm 2009
Mersun sprinter vm 2010
Mersun sprinter vm 2013
Mersun 1828 atego 2004
Mersun 1524 atego vm 2009
Mersun 1524 atego vm 2007
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 819 Atego 2012
Mersun 1829 axor vm 2011
Mersun 1024 atego vm 2011
Mersun 1624 Atego vm 2013
Mersun Atego 819?
Mersun 1830 Antos 2013
Mersun 1832 Actros 2013
Mitsubishi Canter 09
Joku aika uus hybridi. Toyota?
Fiat Uno
Fiat Tempra
Fiat Punto
Fiat Stilo
Fiat Bravo
Fiat Marea
Fiat Ducato 2005
Fiat Ducato 2003
Chryesler Neon
Chryesler 300M
Chevrolet nubira 2005
Chevrolet nubira tms pikkuauto
Man 2000 8T
Man 2005 8T
Man 2008 12T
Ford Focus 2001
Ford Focus 2002
Ford Focus 2006
Ford Focus 2006
Ford Fiesta
Ford Transit 2008
Ford Transit 2009?
Ford Transit 2015
Ford Transit 2015
Ford Tourneo Connect
Iveco eurocargo 10t
Iveco eurocargo 12t 2001
Scania 2008
Scania 2007
Ja isoin (poliisin mittaama) humalatila multa on 0,3 promillea... En tiedä oelnko joskus krapulassa ylittänyt sen 0,5Ooh.... Wau....
- fkfkfjfj
Bussissa kirjoitti:
En ole. Autoja toki olen ajanut montaa merkki. Bemaria en ikinä :)
Oikeastaan olen ajanut seuraavia autoja elämäni aikana:
Volkswagen Crafter 2007
Volksvwagen Crafter 2007
volksvagen crafter 2010
volkswagen crafter 2015
volkswagen golf
Volkswagen Transporter 2011
Renault Megane
Renaul Kangoo
Renault Scenic
Audi A4
Hyundai Pony
Toyota Corolla
Toyota Avensis
Toyota Yaris 2013
Toyota proace 2014
Volvo V40 1997
Volvo XC 70
Volvo FL6
Volvo 14t 2012
Volvo 15t 2015
Volvo 18t 2015
Volvo 18t 2015
Volvo S60
DAF 2012
Peugeot oisko ollut joku 307 tms
Mazda 323F
Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626
Nissan Micra vm 86
Nissan Micra vm 88
Nissan Micra vm 2011
Opel Vivaro 2006
Opel Vivaro
Opel Movano 2014
Opel Movano 2012
Opel Movano 2011
Opel Astra
Opel varmaanki Astra tai Vectra
Citroen Picasso 05
Citroen Picasso 01
Citroen Jumpper 03
Citroen Jumpper 04
Citroen Jumpper 05
Citroen Jumpper 07
Citroen ZX 96
Citroen joku vanha farmari
Mersun Vito
Mersun Sprintter vm 1996
Mersun Sprintter vm 1998
Mersun Sprinter vm 1999
Mersun Sprinter vm 2000
Mersun Sprinter vm 2001
Mersun srpintter vm 2000
Mersun sprintter vm 2002
Mersun sprintter vm 2000
Mersn sprintter vm 2003
Mersun sprintter vm 2005
Mersun sprintter vm 2006
Mersun srpintter vm 2006
Mersun sprinter vm 2006
Mersun sprinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprinter vm 2007?
Mersun sprinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2007
Mersun spinter vm 2007
Mersun spinter vm 2007
Mersun sprinter vm 2003
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprintter vm 2008
Mersun sprinter vm 2008
Mersun sprinter vm 2009
Mersun sprintter vm 2009
Mersun sprintter vm 2009
Mersun sprinter vm 2010
Mersun sprinter vm 2013
Mersun 1828 atego 2004
Mersun 1524 atego vm 2009
Mersun 1524 atego vm 2007
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 818 Atego 2010
Mersun 819 Atego 2012
Mersun 1829 axor vm 2011
Mersun 1024 atego vm 2011
Mersun 1624 Atego vm 2013
Mersun Atego 819?
Mersun 1830 Antos 2013
Mersun 1832 Actros 2013
Mitsubishi Canter 09
Joku aika uus hybridi. Toyota?
Fiat Uno
Fiat Tempra
Fiat Punto
Fiat Stilo
Fiat Bravo
Fiat Marea
Fiat Ducato 2005
Fiat Ducato 2003
Chryesler Neon
Chryesler 300M
Chevrolet nubira 2005
Chevrolet nubira tms pikkuauto
Man 2000 8T
Man 2005 8T
Man 2008 12T
Ford Focus 2001
Ford Focus 2002
Ford Focus 2006
Ford Focus 2006
Ford Fiesta
Ford Transit 2008
Ford Transit 2009?
Ford Transit 2015
Ford Transit 2015
Ford Tourneo Connect
Iveco eurocargo 10t
Iveco eurocargo 12t 2001
Scania 2008
Scania 2007
Ja isoin (poliisin mittaama) humalatila multa on 0,3 promillea... En tiedä oelnko joskus krapulassa ylittänyt sen 0,5Olet sairas. Mene hoitoon. Sulle ois linnan lisäksi pitänyt antaa hoitopaikka. Olet lisäksi pedofiili toisella palstalla olevien juttujesi perusteella. Raiskattiinko sua linnassa?
fkfkfjfj kirjoitti:
Olet sairas. Mene hoitoon. Sulle ois linnan lisäksi pitänyt antaa hoitopaikka. Olet lisäksi pedofiili toisella palstalla olevien juttujesi perusteella. Raiskattiinko sua linnassa?
Pedofiili??? Ei suinkaan! Esim tota panisin ja kovaa http://is.mediadelivery.io/img/1920/bb1291ff015440c3954e6196810f109a.jpg
- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Pedofiili??? Ei suinkaan! Esim tota panisin ja kovaa http://is.mediadelivery.io/img/1920/bb1291ff015440c3954e6196810f109a.jpg
Nuoruudessa on uhot suuret. Anna vain käden käydä. Tuntuu hyvältä eikä loukkaa ketään.
- WooBer
Bussissa kirjoitti:
Oho! Stalkkeri iski :)
En ole ikinä ylinopeusakkoa saanut saati ketään tappanut :D
Kerran olin EPÄLILTYNÄ 8km/h ylinopeudesta ja nyt alla toinen keissi jossa myös EPÄILTYNÄ 8km/h ylinopedesta, toki uskon että tapaus vanhenee ennenkuin sakko on mulla kädessä
Mutta jatka sä pelle stalkkaamista kun uskllat rekisteröityä,, eiks juu :)Niin, kun ei ole ollut munaa hakea niitä sakkoja poliisiasemalta. Itse olet näin muilla palstoilla rehennellyt.. Älä siis yritä vähätellä sitä.
WooBer kirjoitti:
Niin, kun ei ole ollut munaa hakea niitä sakkoja poliisiasemalta. Itse olet näin muilla palstoilla rehennellyt.. Älä siis yritä vähätellä sitä.
Nimenomaan!
Ei ole munaa ilmiantaa itseään!
Jos poliisi haluaa mut etsiä käsiin, niin siitä vaan::)- Kjell.Y.Pippelström
Bussissa kirjoitti:
Nimenomaan!
Ei ole munaa ilmiantaa itseään!
Jos poliisi haluaa mut etsiä käsiin, niin siitä vaan::)Kyllä sinulla on munaa antaa, ja innolla sitä myös otit...
- rfdsfsd
Mielestäni ylinopeudesta tulisi sakottaa puolen vuoden palkka. Alkaisi se oikean nopeuden ajaminen ehkä kiinnostaa.
rfdsfsd kirjoitti:
Mielestäni ylinopeudesta tulisi sakottaa puolen vuoden palkka. Alkaisi se oikean nopeuden ajaminen ehkä kiinnostaa.
Kannatan! jos nopeutta on yli 120km/h, niin se ei voi mennä enää vahingon piikkiin
- Pienenlapsenäiti
Pysähdy hetkeksi.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986
Hyvää kevättä takatalven keskelle. - montavaaraa
taas vammautui 3 nuorta liiansuuri nopeus.
ohjelma suomen surkeinkuski .ihmettelee miten he ovat saaneet ajokortin !
onko suomen autokoulut opetus näin SURKEA?
-80 luvilla oli vielä op.jotka vaati että oppi insi vielä otti luulot pois että olis jo valmis kuski .
se laittoi nöyräksi varovaiseksi aika opettaa ajamaan paremmin.
KÄNNYKÄN KÄYTÖSTÄ ON VAKAVASTI VAROTETTAVA.
kaikki on niin siiheen juurtuneet KIINNI että aina pitää rämplätä.
OLIS HYVÄ OPETTAA ETTÄ PITÄIS SULKEA PUHELIN AJONAJAKSI- EvoluutioKarsii
Kalle6v kirjoitti:
Tässä linkki:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016042321462602_uu.shtml"todennäköisesti liian suuri ajonopeus." Vai että oikein todennäköisesti. Hehhehheeee...
- Siirtyy_julkkisiin
Paskapuhetta!
Haišta iso v.- eiootietooo
Tiedän kuka on is D mutta entäs iso V?
- opelius
Aivan ja kas moniko poliitikko ei tiedä??
27.5.2015 09:27 (27.5.2015 10:18)
Vahvin keskisuomalainen ministeriehdokas Anne Kalmari on saanut 1008 euron sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, kertoo Ilta-Sanomat. Kalmari jäi kiinni ylinopeudesta 13. maaliskuuta Laukaassa.
Kalmari ajoi poliisin tutkaan 87 kilometriä tunnissa, kun sallittu nopeus oli 60 kilometriä tunnissa. Tutka oli asennettu Nelostien lähelle Vehniäntien varteen.
Kansanedustaja oli ollut matkalla vaalikampaanjaansa kuuluvaan kaurahiutaleiden pussitustapahtumaan Laukaan Vatialle.
Kalmari kommentoi asiaa blogissaan tiistaina. Hän kertoi, että ylinopeussakko oli hänen elämänsä ensimmäinen.
– Harmittaa ja olen syvästi pahoillani. Ratsia oli minulle tuntemattoman tien varressa metsätaipaleella Laukaassa. En huomannut, että kuudenkympin rajoitus jatkui taajaman jälkeen, Kalmari kirjoitti.- No-mutta-kun-en
En huomannut sitä, en huomannut tätä. Kiire oli. Liikentessä on syytä ajaa sillai että huomaa. Sitä kun ollaan liikentessä vastuusta myös muiden hyvinvoinnista.
nå joillain teillä on 30 nopeusrajoitusalue jossa voisi olla hyvinkin 40 tai jopa 50, ja joillain on 40 vaikka voisi olla 50, niin noissa aika monet ajaa ylinopeutta :D
Kannatan että vaikkapa 100 henkilön ryhmä kiertäisi suomen tiet ja TARKISTAISI rajoitukset.
Taatusti monia pätkiä viilattaisi ylöppäin, ja monia alapäin
urakan aikana voitaisi ottaa käyttöön myös kolme uuttaa liikennemekkiä 90 ja 110 km/h rajoitukset sekä merkkiä "rajoitus päättyy" jollainen voisi löytyä lähinnä hyviltä moottoritien pätkiltä
Sakot saisi jatkossa jo 5km/h ylityksestä. 5-25km/h ylinopeus toisi 25€ rikesakon
Jos omistaja ei suostu kertomaan kuka autolla ajanut kameraan, jäisi maksut omistajan harteille (nykyisin liian helppoa lukerrella sakoista eroon)
Sakkovalituksen käsittely oikeudessa voisi maksaa vaikkapa 100€ jos häviää oikeudessaKeitä tähän sadan hengen ryhmään kuuluisi ja miksi he olisivat yhtään parempia nopeusrajoitusten suunnittelijoita tai määrittelijöitä kuin nykyiset henkilöt jotka rajoituksista päättää?
cletus_van_damme kirjoitti:
Keitä tähän sadan hengen ryhmään kuuluisi ja miksi he olisivat yhtään parempia nopeusrajoitusten suunnittelijoita tai määrittelijöitä kuin nykyiset henkilöt jotka rajoituksista päättää?
Valikoituja ammattilaisia
Sitten voitaisi tehdä vaikkapa 10.000 vapaahetoiselle autoilijalle "sakkotesti"
Eli näytetään kuva ja 4 eri vaihtoehtoa rajoitukseksi...
Jos ollaan yhtään lähellä totuutta, niin suurin osa vastaa saman minkä asiantuntijat laittaisi rajoitukseksi....
Ja nykyisin voi olla moottoritien taoisella tiellä 60km/h rajoitus ja metsätiellä 80Bussissa kirjoitti:
Valikoituja ammattilaisia
Sitten voitaisi tehdä vaikkapa 10.000 vapaahetoiselle autoilijalle "sakkotesti"
Eli näytetään kuva ja 4 eri vaihtoehtoa rajoitukseksi...
Jos ollaan yhtään lähellä totuutta, niin suurin osa vastaa saman minkä asiantuntijat laittaisi rajoitukseksi....
Ja nykyisin voi olla moottoritien taoisella tiellä 60km/h rajoitus ja metsätiellä 80Väitätkö että nopeusrajoituksia nyt säätävät eivät olisi ammattilaisia? Esson baaristako ne rajoitustenlaatijat nyt on haettu? Miten sata uutta ammattilaista olisi viisaampia kuin nykyiset ammattilaiset? Keitä nämä ammattilaiset sitten olisi ja mistä heidät hommaan saataisiin?
- körröttelyä
On niitä "virheellisiä" nopeusrajoituksia aika monella tienpätkällä. Monin paikoin junnataan 70-80 rajoituksella alueella jossa 100 olisi oikea nopeus. Samoin taajamamerkki on käytännössä menettänyt merkityksensä, kun taajama-alueella ajellaan nykyisin 30 tai 40 km/h.
Kuinkahan moni kuljettaja on päättänyt päivänsä kuviteltuaan tietävänsä mikä on oikea nopeus vähän ennenkuin on auto lähtenyt lapasesta?
niin ja vielä joskus on niin että on virheellisesti laitettu 30 nopeusrajoitusalue päättyy liikennemerkki vaikka pitäisi olla 40 nopeusrajoitusalue alkaa
- juuri_näin
cletus_van_damme kirjoitti:
Kuinkahan moni kuljettaja on päättänyt päivänsä kuviteltuaan tietävänsä mikä on oikea nopeus vähän ennenkuin on auto lähtenyt lapasesta?
Aika moni. Todisteet löytyvät hautausmailta.
- körröttelyä
"Kuinkahan moni kuljettaja on päättänyt päivänsä kuviteltuaan tietävänsä mikä on oikea nopeus vähän ennenkuin on auto lähtenyt lapasesta?"
No ei se auto kovin monelta lapasesta lähtisi vaikka taajamamerkin jälkeen 40 kympin alueella 50 ajaisikin. Tuskin auto lähtee lapasesta 100 km/h nopeudellakaan niillä alueilla joissa nykyisin on 70-80 km/h rajoituksia. Nopeusrajoitukset eivät kuitenkaan estä teinilaumaa kietomasta -90 luvun bemariaan koivun ympärille loivassa kaarteessa ja kohtuullisessa kännissä.
Aivan hyvin voisin hyväksyä nollatoleranssin ylinopeuksiin, jos nopeusrajoitukset ensin asetettaisiin järkevälle tasolle.- muista-----tämä
Se on kuitenkin niin että moni "heikompikin" kuski on pystyttävä liikenteessä liikkumaan kun kerta heille on ajo-oikeus annettu. Heikoimmat määräävät tästä syystä tavallaan tahdin ja mikä taso rajoituksissa on tästä syystä hyvä pitää.
Ajatteleppa kaikkia vahemman ikäpolven kuskeja joiden reaktiokyky ei ole enää samalla tasolla. Ajo-oikeus kuitenkin heillä on jote sen pituinen se. Mutta kun se auto lähtee lapasesta toisinaan joiltain jo näillä nopeuksilla, oli rajoitus minä tahansa, niin miten ne niitä lähtisi lapasesta vähemmän jos nopeusrajoituksia nostettaisiin?
- vannee
Miksi kaikkien pitää kärsiä siitä että joillakin on tapa kääriä auto puun ympäri?
- tilannenopeus
Ei se kenties lapasesta lähde taajama-aluuella mutta sitten astuu kuvioon moni muu tekijä. Suojatiet, risetykset, muut liikkujat, koulujen, tarhojen, päiväkotien, lapsiperheiden asuinalueiden kohdilla ajaminen jne.
- hienosäätöä
vannee kirjoitti:
Miksi kaikkien pitää kärsiä siitä että joillakin on tapa kääriä auto puun ympäri?
Mokien perusteella säädetään asiat kohdilleen että tulisi vähemmän mokia. Näin kaikki pääsevät nauttimaan mokavapaasta liikenteestä.
- körröttelyä
Nopeusrajoitusten asettamisessa ja valvonnassa on ollut vain viime vuosina tällainen trendi: Alennetaan nopeusrajoituksia, jotta keskinopeus saataisiin lähemmäs aiempien nopeusrajoitusten tasoa, eli ei nolla toleranssia, vaan muutetaan 50 alueet 40 alueiksi ja annetaan sakkoa noin 52 km/h nopeuksista alkaen. No joku nopeusrajoitusten tarkoituksellisesta alentamisesta "tietämätön" työryhmä ehdotti sitten tähän päälle, että puuttumiskynnystä pitäisi alentaa ja nyt sakkoa alkaakin saada jo 46 km/h nopeuksissa...ihan varmasti vaaraa aiheuttamatta.
Tämä on sitä körröttelyä. - jarkikuski
Minua ei köröttely haittaa yhtään. En ole koskaan saanut ylinopeussakkoa. Pidän siis itseäni maltillisena kuskina. Minua ei siis viehätä se kova nopeus ollenkaan. Autoilu on mielestäni kyllin kallista muutenkin, joten siihen ei tarvitse enää turhanpäiväisiä sakkoja hankkia. Minulle turvallisuus on tärkein, ei nopeus eikä MINÄ MINÄ mentaliteetti. On mukavaa jäädä ajelemaan sinne jonon hännille, kuin ryntäillä jonoista ohi. Todella naurettavaa katsoa, miten jotkut jonoissa koittaa ohitella hampaat irvessä. Mitä taas tulee kiireeseen, niin se ei anna oikeutta koheltaa ylinopeuksia. Myöhästyminen ei ole niin paha asia, kuin se kolaritilanne.
Ammattiliikenteellä on tietysti kiire ja aikataulut, mutta ei se myöhästyminen seilläkään ole niin paha asia kuin se iso liikennevahinko. Kiireen voittaa kun ottaa aikaa.- Juuri_näin
Kiire tulee heille jotka eivät osaa.
Kiire on tyhmyyden ystävä.
"Kiirettään valittava ihminen on kuin epäpuhtaasti palava moottori – ääntä lähtee, savu nousee mutta tehokkuudesta ei ole tietoakaan. Kiire sekoitetaan erheellisesti ahkeruuteen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä korkean työmoraalin, tuloksellisuuden ja hyvän laadun kanssa."
http://www.uusimaa.fi/blogi/259884-kiire-on-tyhmyyden-ystava - Putteman
Taidatte olla homoseksuaaleja?
- hassuttelij.a
Putteman kirjoitti:
Taidatte olla homoseksuaaleja?
Takes one to know one ;-)
Ei kun me ollaan Hitler faneja. (Heitettiin homo kortin lisäksi Hitler kortti pöytään)
- P.e.n.t.t.i
Minä ajan aina vain sopivaa tilannenopeutta, koska rajoitukset on viritetty Suomessa aivan liian alakanttiin.
- OletSinäkinNiinPirunHyvä
Kaltaistesi omista ajotaidoistaan liikaa luulevien oikeilla tilannenopeuksilla aina ajavien suorituksista saamme lukea mediasta. Milloin ollaan vastaantulevan auton keulassa milloin ollaan pyöritetty auto liikennemerkin tai jonkun muun tolpan ympärille. Kun ajetaan niin oikeaa tilannenopeitta ja ollaan niin pirun hyviä kuskeja olevinaan. Ja romua tulee ja ihmisuhreja. Vakuutuyhtiöt kiittää kaltaisiasi kuljettajia ja nostavat vakuutusmaksuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768