Hienot nettisysteemit kaatuu triviaaliin asiaan

sfjgsfg

Yritin merkitä Nordean hoitelemassa erään yhtiön listautumisannissa osakkeita toisen pankin nettipankkitunnuksilla. Kaikki sujui ok siihen asti kunnes kone herjasi arvo-osuutilini numeroa. Luulin että olin muistanut tai näpytellyt sen väärin.

Kilkkasin ao-tilikohdan kysymysmerkkiä, ja sain selityksen. Koska ao-tilini on Nordeassa, vaadittiin että teen merkinnän Nordean nettipankissa - mutta kun minulla ei ole Nordean nettipankkia.

Eli tällaista se on hienon digitekniikan ja nettipakkien aikana. Tuolllaiseen triviaaliin juttuun kaatu koko merkintä. Miksi ihmeessä maksua ei voi hoitaa toisen pankin verkkopankin kautta, kun ao-tili on Nordeassa? Varsinaista "palvelua" Nordealta.

Luulisi olevan Nordealle edullisempaa, että maksu suoritetaan muun pankin tililtä kuin Nordean. Silloinhan se raha Nordean tililläni, josta ei käytännössä makseta korkoa - olisikohan se nyt 0,1% vaiko jo tasan nolla, pakkasella se korko ei sentään, vielä, ole Nordeassakaan - jää Nordean edelleen lainattavaksi asiakkailleen ja tuottamaan Nordealle korkokatetta.

Sitten menin Private Banking Nordeaan, siellä sanotiin, nettä pitää olla aika sovittuna. Jälkeenpäin ajattelin että ehkäpä tyyppi ei uskonut että olen Private banking asiakas, (Mutta ei ollut tyyppi ehkä oppinut, että ei ole koiraa karvoihin katsomista, ihminen saattaa olla varakas vaikka ei siltä NÄYTÄ!).

Tyyppi antoi huonoiskis osoitautuneen vinkin mihin konttoerii kannattais mennä osakkeita merkkaamaan. Siell'ä sanottiin että jonotus kestää n. 45 min. Siellä ennettiin sitten hyvä neuvo: "Mene Stockan 8. krs." Siellä homma hoitui aika sukkelaan, vain 5 asiakasta jonossa ennen minua.

En ole ollut "asiakaskuulustelussa" Nordeassa, joten SAIN vastailla kysymyspatteristoon, (EU edellyttää). Mistä rahaa tulee, ja paljonko, onko perittyä/itsetienattua, olenko töissä, sijoitatko ulkomaille, (olis pitäny kettuilla että en sijoita, en edes PANAMAAN), onko lähipiirissäsi henkilöitä joilla poliittista vaikutusvaltaa...

Monelle muulle pankille ja rahastoyhtiölle olen samaan kysymyspatteristoon vastannut, kyllästyttää jo. Ei taida minulta tiukkaamalla rahanpesu ja verovälttely loppua. KUn saatais Nordea kuriin Panamineen niin se saattaisi jotain auttaa.

Henkkarista otetiin kopio, sanoi sentään kohteliaasti että JOS SOPII. Olis varmaan ottanut kopion vaikka olisin sanonut että eipä sovikaan.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgjf

      Jotkut asiantuntijat sanovat että pankit kyselevät vähän liikaakin asiakkailtaan sillä verukkeella että EU / Suomen viranomaiset vaativat ja edellyttävät sitä. Kyselevät enemmänkin kuin e.m tahot vaativat.

      Ihan niin kuin poliitikotkin, omia mielipiteitään ajaessaan vetoavat siihen, käytävät keppihevosena sitä, että mutta kun EU vaatii sitä sun tätä, niin näin on pakko menetellä - vaikka tosiasiassa EU ei vaatisikaan.

      • xyz.vcx.äää

        Jaa VÄHÄN liikaa ja omat tärkeilyt siihen päälle. Kurssit ovat laskussa, täytyy olla sisäpiiritietoa spekulaatiopaperista tai ostaa varmoja todella pitkällä tähtäimellä, jos nyt ostaa.


    • 19plus9

      Yks saatanan persereikä koko nordea.

    • odotan.valmista

      Nettisysteemit ovat vielä kokeiluvaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe