Näin estät korttihuijaukset

KaksiTiliä

Perustakaa kaksi erillilistä tiliä pankkiinne:
Korttitili, johon pankkikortti on kytketty ja jossa ei koskaan ole rahaa, kuin ehkä satasia..

Toinen pankkitili, (parkkitili, jonka voi tietääkseni itse tehdä verkkopankissa) jonne tulee palkat ym tulot ja jossa on suuremmat summat. Sieltä voi verkkopankissa aina siirtää lisää varoja korttitilille.

Jos pankkikortin numero pääsee vuotamaan vääriin käsiin, tai jopa kortti kopioidaan, niin ei koskaan voi tulla suurta vahinkoa.

Korttiin voi itse verkkopankissa asettaa maajarauksen, jolloin fyysistä korttia ei voi käyttää muualla, kuin rajaukseen mukaan otetussa maassa. Tällöin jos tunnuskuku ja kortti joutuvat vääriin käsiin, tai kortti kopioidaan lukulaitteessa, niin sitä ei voi käyttää väärin ainakaan muissa maissa.

Korttiin voi itse verkkopankissa asettaa internet-käytön eston, jolloin jos kortin 16-numeroinen lukusarja joutuu rosvoille, niin eivät voi sillä tehdä nettiostojaan ymv käyttää netissä väärin.

16

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahat.pois

      Kas näin (heh) minulle on myyty uusi maksullinen tili

    • ryyppään.rahat

      Ennustan, että ilmestyy uusi, turvallisempi kortti. Se sitten maksaa vähän enemmän, mutta kannattaahan turvallisuudesta maksaa.

    • alkaa.keittään

      Ensiksi lykätään markkinoille maksuväline ja rahastetaan sillä. Sitten neuvotaan, miksi sen käyttämiseksi turvallisesti on hankittava toinen tili ja rahastetaan sillä. Tätä menettelyä varten tarjotaan pääsy verkkopankkiin ja rahastetaan sillä. Eikä vielä olla päästy laskujen maksamiseen, josta myös rahastetaan.

    • lips.lips.lähti

      Estän kohtaltani korttihuivaukset. Tarvitsen siihen järeät sakset. Kortin kappaleet tiputtelen eri paikkoihin. Osan säästän todisteeksi itselläni

    • helpotti

      Uuden kortin tiedoilla ei voi asioida nettipankissa, ellei ole sitä ominaisuutta itse korttiin liittänyt. Näin oli uuden Visa Elecktron kortin ohjeissa. En siis tarvitse mitään kakkostiliä, kun pidän 4-numeroisen pin luvun vain muistissani. Hyvä juttu.

      • helpottaako

        Onko totta myös


      • Jontte82

        Riippuu pankista, kaikissa omissa korteissa on ollut nettimaksaminen oletuksena päällä. Tämä siis Danske Bankissa.


      • helpotti
        Jontte82 kirjoitti:

        Riippuu pankista, kaikissa omissa korteissa on ollut nettimaksaminen oletuksena päällä. Tämä siis Danske Bankissa.

        Totta. On ollut oletuksena. Sain uuden kortin ja ohjeet toukokuun alkupäivinä. Niiden mukaan oletus on, että kortin tiedoilla ei voida käydä nettikauppaa. Kai se on uskottava.


    • twainffs

      Korteissa onnistuu maablokkaus myös...

      • pin.riittää

        Eihän tarvitse blokata mitään, jos kortilla voi asioida vain, jos tietää 4-numeroisin pin luvun. Sitä ei kokeilemalla saa selville.


      • twainffs

        Niin mutta sen pin-koodin voi varastaa kuten suurimmaksi osaksi onnistuu


      • käteinen.käy
        twainffs kirjoitti:

        Niin mutta sen pin-koodin voi varastaa kuten suurimmaksi osaksi onnistuu

        Kaiken voi varastaa. Jos ei pysty pin 4 num. pin lukua pitämään salassa, on käytettävä käteistä.


      • ole.valppaana
        twainffs kirjoitti:

        Niin mutta sen pin-koodin voi varastaa kuten suurimmaksi osaksi onnistuu

        Huomaatko epäillä mitään, jos sinulta varastetaan housut?


      • mitä.häh
        ole.valppaana kirjoitti:

        Huomaatko epäillä mitään, jos sinulta varastetaan housut?

        Kenen etu vaatii, että korteissa on vielä musta nauha? Eikö siru ole paras ja turvallisin?


      • mitä.häh kirjoitti:

        Kenen etu vaatii, että korteissa on vielä musta nauha? Eikö siru ole paras ja turvallisin?

        Jos matkustat ulkomaille, etenkin Euroopan ulkopuolelle ei sirun käyttö ole välttämättä edes vaihtoehto.


    • SYP69

      Höpö höpö, ei tuo toisen tilin perustaminen mitään auta. Ei ne rahat siellä suojassa oo. Jos aiheutuu 5000e vahinko, niin kaiken korvaat itse jos oot ollu huolimaton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe