Rakastatko lähimmäistä?

Jos et, niin et Jeesustakaan.

Tarjoatko lähimmäiselle syötävää ja juotavaa, jos hän pyytää, jos hänen on nälkä ja jano?

Jos et niin, eikös se ole niin, että et Jeesuksellekaan...

- te ette ottaneet minua huoneeseen, ette syöttäneet, kun oli nälkä...

Lähimmäisen rakkaus on hengellisessä mielessä tärkeää. Mutta itsekkyys näkyy myös siinä, jos ei välitä lähimmäisen tarpeista mitään. Ikään kuin Jeesus ajetaan silloin pois.

Hengellinen pyhäin yhteys pitää olla. Raamatusta ei saa ottaa sitäkään pois. Ei rahtukaan Jumalan Sanasta lähde pois, niin vahvaa tekoa on Jumalan Sana.

Mutta tämän maailman ihmiset rakastavat hekumaa. Ja jos on maailman rakkaus meissä, niin silloin ei ole Jumalan rakkautta. Ja se on viha Jumalaa kohtaan.

3

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heimoha

Jeesus on juuri se hyvyys meissä.

Tärkeään asiaan kiinnitit huomiota, kiitos.

• Sun kannattais kirjoitta enemmän!
        Siunaten sua Rakas (minä)

• yksi.

Oma aika on kullan kallis, ei siinä kerkiä kun kirkossa käymään sunnuntaina. No mitä nyt näitä Missioita missä milloinkin. Linja-autolla jne. aikaa kuluu. Lasten harrastukset, omat illanvietot, keilailu ja laskettelu. Hyvänen aika, yrittää siinä sitten muuta tekemään. Ei onnistu. Eihän se lähimmäisapu kuulu tähänaikaan. Mokokamin lakihenkinen ajatus. Syödään ja juodaan ja katsotaan komeita autoja, kaunista kotia. Täällä ajassahan sitä pitää nauttia.
      Jos Jeesus tulisi nyt, kyllä se ymmärtää kaiken kiireen. Anteeksi antaisi, eihän se syntinen ihmisen tarvitse näistä parannusta tehdä.
      Kyllä se naapurin vanha Kalle, mitäpä se minun apua tarvii. Onhan ne sille laittanut sydämentahdistimen. Kyllä se jaksaa lunta pukata pihallaan. Niin ja tässä 3 vuotta sitten tekivät ohitusleikkauksen. Ei siellä tällaista uskovaa tarvita. Kiroileekin itekseen, mitäpä minä sinne menemään. Niin ja tuo vanha Liisakin, toisessa talossa, mitä nyt kohta 90. Joutasi vanhainkotiin, kun ne lapsetkin asuu kaukana. Kyllä se minua rasittasi jos iltauutisten aikaan pitäsi myös sen pihaa pukata. Ei, En minä.

Ei se Jeesus tästä puhunut, meidän ajastamme. Niille Juutalaisillehan se. Kun puhun kielillä oikein, ja ylistelen viikonloppuna, oikein ryntäytän vanhaa aatua, kyllä se riittää, että naapuripenkissä näkevät millainen krititty minä olen. Tai niin, lapsikasteen armossahan sitä mentiinkin. Piipahdanpahan niille oikein jaettujen sakramenttien ääreen. Kyllä se tänään. Ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe