Rakastatko lähimmäistä?

Jos et, niin et Jeesustakaan.

Tarjoatko lähimmäiselle syötävää ja juotavaa, jos hän pyytää, jos hänen on nälkä ja jano?

Jos et niin, eikös se ole niin, että et Jeesuksellekaan...

- te ette ottaneet minua huoneeseen, ette syöttäneet, kun oli nälkä...

Lähimmäisen rakkaus on hengellisessä mielessä tärkeää. Mutta itsekkyys näkyy myös siinä, jos ei välitä lähimmäisen tarpeista mitään. Ikään kuin Jeesus ajetaan silloin pois.

Hengellinen pyhäin yhteys pitää olla. Raamatusta ei saa ottaa sitäkään pois. Ei rahtukaan Jumalan Sanasta lähde pois, niin vahvaa tekoa on Jumalan Sana.

Mutta tämän maailman ihmiset rakastavat hekumaa. Ja jos on maailman rakkaus meissä, niin silloin ei ole Jumalan rakkautta. Ja se on viha Jumalaa kohtaan.

3

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heimoha

Jeesus on juuri se hyvyys meissä.

Tärkeään asiaan kiinnitit huomiota, kiitos.

• Sun kannattais kirjoitta enemmän!
        Siunaten sua Rakas (minä)

• yksi.

Oma aika on kullan kallis, ei siinä kerkiä kun kirkossa käymään sunnuntaina. No mitä nyt näitä Missioita missä milloinkin. Linja-autolla jne. aikaa kuluu. Lasten harrastukset, omat illanvietot, keilailu ja laskettelu. Hyvänen aika, yrittää siinä sitten muuta tekemään. Ei onnistu. Eihän se lähimmäisapu kuulu tähänaikaan. Mokokamin lakihenkinen ajatus. Syödään ja juodaan ja katsotaan komeita autoja, kaunista kotia. Täällä ajassahan sitä pitää nauttia.
      Jos Jeesus tulisi nyt, kyllä se ymmärtää kaiken kiireen. Anteeksi antaisi, eihän se syntinen ihmisen tarvitse näistä parannusta tehdä.
      Kyllä se naapurin vanha Kalle, mitäpä se minun apua tarvii. Onhan ne sille laittanut sydämentahdistimen. Kyllä se jaksaa lunta pukata pihallaan. Niin ja tässä 3 vuotta sitten tekivät ohitusleikkauksen. Ei siellä tällaista uskovaa tarvita. Kiroileekin itekseen, mitäpä minä sinne menemään. Niin ja tuo vanha Liisakin, toisessa talossa, mitä nyt kohta 90. Joutasi vanhainkotiin, kun ne lapsetkin asuu kaukana. Kyllä se minua rasittasi jos iltauutisten aikaan pitäsi myös sen pihaa pukata. Ei, En minä.

Ei se Jeesus tästä puhunut, meidän ajastamme. Niille Juutalaisillehan se. Kun puhun kielillä oikein, ja ylistelen viikonloppuna, oikein ryntäytän vanhaa aatua, kyllä se riittää, että naapuripenkissä näkevät millainen krititty minä olen. Tai niin, lapsikasteen armossahan sitä mentiinkin. Piipahdanpahan niille oikein jaettujen sakramenttien ääreen. Kyllä se tänään. Ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5420
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      2727
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2531
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2409
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1894
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      233
      1593
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      56
      1201
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1123
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1105
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90