Mitkä kj-päivitykset ovat hyviä?

Tutustumisen.aloittanut

Pöytäkoneessa on nyt tarjolla 8.1-järjestelmään toistasataa Windows-päivitystä, jotka eivät ole tärkeitä. Tärkeät olen asentanut, mutta olisiko noista muista aidosti jotain hyötyä? Joidenkin kohdalla lukee Suositeltu päivitys ja ne ovat listassa kursiivilla kirjoitettu, muissa normaaliteksti ilman suosittelua.
Selitysteksti ei tarjoa mitään informaatiota. Kaikissa lukee "Asentamalla tämän päivityksen voit ratkaista Windowsin ongelmia jne." Jos ongelmia ei ole, onko parempi jättää asentamatta?

3

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutustumisen.aloittanut

      Niin, sieltä linkeistä pääsee kyllä tavaamaan jotain englantisontaa, mutta käyttäjien ajatuksia tässä kyselen. Onko joistakin ei-tärkeistä päivityksistä vaikuttanut olevan hyötyä? Onko joistakin ollut peräti ongelmia?

    • Oletusarvoisesti kaikki on hyödyllisiä mutta siellä on asetuksissa se säätö, että voi asentaa erikseen ne suositellut päivitykset ja tärkeät päivitykset. Tärkeiksi merkatut päivitykset on sellaisia mitkä asennetaan käytännössä kaikki kun korjaavat turva-aukkoja, eli ovat olennaista tietokoneen suojaamisessa haittaohjelmilta ja rikollisilta. Samoin siellä on sellaisten vikojen korjaukset joissa virhe voi vaikka tuhota tiedot tai muuta vastaavaa tärkeää.

      Sitten ne suositellut päivitykset niin sinne on laitettu ominaisuusparannukset ja vähemmän tärkeät vikojen korjaukset.

      Sitä voi siis kontrolloida päivittämisen määrää ottamalla ne suositellut päivitykset pois käytöstä ja asentaa vain ne tärkeät päivitykset ja sitten joskus manuaalisesti asentaa ne kaikki ja testailee jos siltä tuntuu.

      Suositeltujen/valinnaisten päivitysten pois ottaminen estää Windows 10:n päivitystarjouksen tulemisen ja se tarjous on voimassa enää jotain 2,5kk tms.

      "Onko joistakin ei-tärkeistä päivityksistä vaikuttanut olevan hyötyä? Onko joistakin ollut peräti ongelmia?"

      Ei ne huvikseen niitä tee, että vikoja korjaavat ja paranetelevat ominaisuuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      570
      3780
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3278
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2699
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2094
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2051
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1857
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1825
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1740
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1709
    Aihe