Miksi kahvi on mautonta nykyään ?

makuaisti.tallessa

Kun ennen avasi uuden kahvipaketin, koko keitiö tuoksui kahville. Nykyisin kun avaa uuden paketin, kahvin tuoksua ei haista ollenkaan, vain muovise kahvipussin haju ! Onko nykykahvi jotain korviketta ? Esim. ennen parhaasta Presidentistä haju ja maku on hävitetty kokonaan.

4

350

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahviseksuaali

Varmaan uudet pakkaukset on kehitetty pit'm''n tuoksut sis'll''n ja ovat tiiviimm't. Pid' pussia auki kosteassa l'mpim'ss' paikassa, katso kun tuoksusta tulee yht' vahva kuin aiemmin.

• fghrth45455

Kannattaa huomioida sekin että hajuun, makuun tottuu myös jolloin niiden aistimen heikentyy. Sekä hajuaistikin saattaa heikentyä iän myötä, kuin myös kuulo, näkö, tuntoaisti, verenkierto..

Näistä asioista johtuu mm:ssa se että jotkut käyttää hajusteita aivan liian paljon.
      Henkilö itse on siihen tottunut kun taas jollain muulla läsnäolijalla saattaa jo vedet valua silmistä ja happi loppua.

Kyllähän se kahvin aromi on tyystin poissa kun muistelee sitä aikaa kun joi niistä ensimmäisiä kahveja 25 vuotta sitten nuorena, ei ole tietookaan enää siitä kahvin tuoksusta eikä mausta. En mä sitä muulla osaa ymmärtää kuin juuri sillä että siihen on tottunut liikaa.

Jos on tottunut mättää suolaa desin joka ruoka-annokseen niin joskus saattaa olla sitten aika mautonta ruokaa kun joku muu sen valmistaa, eihän tässä ole suolaa ollenkaa saattaa kuulla.

• makuaisti.tallessa

Kyllä hajuaisti on kunnossa, koska erittäin vahva muovin tuoksu tulee pussia avatessa. Olen testannut lukuisia kahvimerkkejä, läimpänä entisajan kahvia on Juhlamokka. Tuo pussin aukipitäminen voisi tosiaan auttaa, täytyypä kokeilla !

• dios

Tuon takia lopetin suodatinkahvin juonnin jo vuosia sitten ja nautin vain esxpressoa ja cafe lattea,suodatin kahvi on kuravettä,ei mitään makua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      752
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      710
    3. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      657
    4. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      99
      644
    5. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      27
      641
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      61
      629
    7. 47
      580
    8. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      531
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      525
    10. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    Aihe