ONKO "KAPI" VENÄJÄN TROLLI ?

NATORULES

Lukekaapa hänen juttuttunsa turvallisuudesta, ilmestyy aina kun venäjä mainitaan palstalla..
"Trolliarmeija on vallannut lehdistön kommentoinnin maakuntalehtiä myöten. Esimerkiksi Helsingin Sanomien (Ukraina, Nato jne.) uutisten kommentointi on hillittömän hyökkäyksen kohteena. Kiilaa yritetään lyödä myös sisäpolitiikkaan."
"Venäläinen trollaus sosiaalisessa mediassa alkoi jo muutamia vuosia sitten. - - [Suomi24-palstalla] kirjoitusten sävy on tullut röyhkeämmäksi. Vääristelyistä, disinformaatiosta ja valheista on siirrytty henkilökohtaiseen herjaukseen sekä uhkauksiin, jotka koskevat Suomen itsenäisyyttä ja kansallista olemassaoloa."
"Venäläisen propagandan on arvioitu olevan suunnattu sisäiseen käyttöön eli venäläiselle yleisölle. Propagandan malli on kuitenkin pitkälle sama pelkästään suomenkieliselle yleisölle tarjotussa trollauksessa. Näin Suomeen suunnattu propaganda tuntuu karkealta ja yliampuvalta, koska se näyttää olevan osa suurta kokonaisuutta, jota jaellaan ilmeisesti ympäri maailmaa samalla konseptilla. Modifikaatio tapahtuu vain kieliversioina, joissa usein näkyy kirjoittajan puutteelinen kielitaito."

73

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PöhköAloittaja

A: Trollit kirjoittavat anonyymisti. Kapi on ainoa omalla naamallaan täällä kirjoittava.
      B: Kuinka "venäjän trolli" voi olla sellainen joka kannattaa Natoon liittymistä?

• Vanhuuttaan-horisee

Pöhkö Kapista ei tiedä, tietäneekö itsekkään.

• Tunteeko

joku ko persoonan, identiteetti on voitu rakentaa aivan tarkituksella, palstalla on näitä muitakin..

• Trollauksenydin

Venäjän johdon propagandaviestejä levittävät trollit yrittävät vaientaa ja harhauttaa suomalaisia sekä manipuloida verkon kansalaiskeskustelua, Keinoina trollaajat käyttävät nimittelyä, viestien vääristelyä ja massiivista disinformaation levitystä.

• Tavoitetrolleilla

Venäjän propagandaa verkossa levittävät trollit ovat vaientaneet suomalaisia ja kylväneet heihin pelkoa ja epäluottamusta.

• Niinnose

on tavoite, tehoa ei ole kukaan mitannut.

• Jihuutaas

tulee trollia palstalle yhtenä solkena..

• Hauskaseurata

trolli vyöryä..

• EVPmainittu

palstalla miljoona kertaa..

• Syväähuokausta

Trolleja ei kuitenkaan voi noin vain poistaa, koska he eivät yleensä riko sääntöjä. Ylläpitäjillä ei myöskään ole juuri koskaan täyttä varmuutta siitä, onko käyttäjä trolli vai ei – ja missä trollauksen raja kulkee.

• Onkokukaan

tehnyt palstalla trollitutkimusta, palstallahan riehuu useita trollaajia..

• Tuntuu menevän kaikki, jotka poikkeavat muutaman palstalla roikkuvan näkökannoista, Venäjätrolleiksi, riippumatta siitä ovatko vastaan vai kannattavatko Natoa.

Palstahäiriköinti on niin laajaa parilla oksetuksella täällä, että asia hukkuu ja perustelluista keskusteluista alkaa asiatiedon ja ajatuksen kadotessa, yleensä väite "venäjätrolli".

Kun lisäksi tarkasteli hiukan lähemmin tuota "Ylen trollitutkimusta", menee samaan osaamattomaan ja linjanmukaiseen oman, siis valtaapitävän porukan tukemiseen koko tarina. Normaalia Ylen ajatuksenmuokkausta.

• Maksettuja

Suomessa asuu noin 70 000 äidinkielenään venäjää puhuvaa ihmistä. Kysytäänpä, miten Venäjän propaganda on yhteen heistä vaikuttanut 28-vuotias helsinkiläinen, työssäkäyvä ja korkeakoulutettu, syntyjään ukrainalainen mies kertoo seuranneensa Ukrainan sodan ajan laajasti sekä venäjänkielistä että englannin- ja suomenkielistä Ukraina-uutisointia ja verkkokeskusteluj Nimettömänä työnsä takia pysyttelevä mies kertoo, että propagandaa piilotetaan Venäjän valtion medioissa yhä vähemmän, ja venäjänkielinen sosiaalinen media ja verkko on täynnä "Ukraina on perseestä" -tyylisiä kommentteja – myös musiikkifoorumit ja muut ei-poliittiset palstat. Voin kuvitella, että osa kommenteista on maksettuja. Mutta osa on varmasti Venäjän televisiota katsoneiden tavallisten ihmisten mielipiteitä.

• Suo34mlaineN

Samaan trolliarmeijaan kuuluu myös MV-lehti.

• Lapsellista ja ei kovin aikuismaista heittäytyä uhriksi kun itse syytää paskaa muiden niskaan. Ja muistutan että allekirjoittanut ei koskaan aloita sellaista. Mutta en viitsi ihan mitä tahansa kuunnellakkaan. Sitä paitsi itse sanoit allekirjoittanutta "Länsitrolliksi". Jota en ole. Että älä viitsi itkeä.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Lapsellista ja ei kovin aikuismaista heittäytyä uhriksi kun itse syytää paskaa muiden niskaan. Ja muistutan että allekirjoittanut ei koskaan aloita sellaista. Mutta en viitsi ihan mitä tahansa kuunnellakkaan. Sitä paitsi itse sanoit allekirjoittanutta "Länsitrolliksi". Jota en ole. Että älä viitsi itkeä.

Katsopas tarinoita ja ruutipaitojen määrää - jos sinä et ole länsitrolli, minä olen Napoleon.

• 765567
      • Trollaaminen

Trolli. TROLLI. Tuttu sana nettikeskustelijoille. Se tarkoittaa henkilöä, joka ärsyttää ja provosoi verkkokeskustelijoita tahallaan. Venäjällä tällä internetin slangisanalla on uusi merkitys: trolli tarkoittaa palkkatyöläistä, jolle maksetaan presidentti Vladimir Putinia mielistelevästä anonyymistä, usein aggressiivisesta somekommentoinnista.

• Yötäpäivää

Hakkerien ja toimittajien paljastamien tietojen mukaan trollitehtaalla työskentelevien palkan maksaa Savushkininkatu 55:ssä sijaitseva "Internet-tutkimuskeskus", Agentstvo Internet Issledovanii. Venäläisten liikemiesten rahoittama yhtiö ei ole kommentoinut tietoja. Trollitehtaan yhteyttä Kremliin ei ole pystytty todistamaan, mutta informaatiosodan kaikista muodoista ei ylipäätään ole todisteita.

• Keskusteluloppuu

kuin seinään, jostain syystä tässä vaiheessa..

• dafsfgfs

"Tietty myötähäpeä kyllä YLEn puolesta, sillä harvoin näkee näin journalistista limboa kuin mitä tämä trollijahti oli. Jessica Aro aloitti nyt kyllä näkyvän uransa kunnon mahalaskulla."

• Eikösnyt

siellä paku ja rätise jatkuvast, että rauhan palkinto sodan miehelle ?

• Hallaahon.äänestäjä7

YLILUUTNANTTI PENA ARAJÄRVI ON PUUHASTELLUT MARXILAISTEN KANSSA MYÖS

KORRUPTIOELIITTI KIKKAILEE: HALOSEN PORUKKA

Lähes eläkeläisukkona väitellyt aikanaan marxilaisten kanssa puuhaillut Arajärvi on opetustaidoton, joka ei viihdy kotona vaan käy istumassa Helsingin valtuustossa torstai-iltaisin MUTTA SILTI nimitettiin professoriksi, epäilemättä sen takia, että seurustelee Halosen kanssa http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011092914476773_uu.shtml Nolo tyrmäys Pentti Arajärvelle Opetustaidon puute katkaisee tien presidentin linnasta Helsingin yliopistoon

Arajärvi on aikaan sotkeutun kommunistiagitaatioon ns. Pirkkalan monistekokeilun yhteydessä ja tunnustantu poliisikuulustelussa kaiken

Arajärvi on eläkeiässä väitellyt ja heti professoriksi nimitetty lähes luentokyvytön, jolla ei ole vertaisarvioituja kansainvälisiä julkaisuja, ei uraa tohtorina yliopistossa eli luentoja, seminaarijohtoja ja tutkintotehtävien ohjausta

ON MAHDOLLISTA ETTÄ ARAJÄRVEN VIRAN MÄÄRITTELYALA ON

Seurustelu Halosen kanssa tai vastaavat tiedot

ja hänet on hyväksytty, koska Halonen on antanut hänelle arvon, nimittäin sotilasarvon http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000295934.html
      Tarja Halonen ylensi tänään aviomiehensä Pentti Arajärven yliluutnantiksi. Tapaus on historiallinen ja ainutlaatuinen Suomen puolustusvoimissa

Marxilainen Arajärvi agitoimassa kommunismia ja pelokas Arajärvi tunnustaa kaiken poliisikuulustelussa http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050421516468_uu.shtml
      Yksi heistä on Pentti Arajärvi, joka oli nuorena virkamiehenä junailemassa rahaa Pirkkalan opetusmenetelmäkokeilulle. – Arajärvi höynäsi määrärahoja muilta tutkimushankkeilta Pirkkalan kokeilulle. Pitää muistaa, että hän oli siihen aikaan hyvin lähellä kommunisteja. Arajärvi myös luki kaiken opetusmateriaalin ja hyväksyi sen täysin, tietää Leskinen. – Pääsin ensimmäisen lukemaan kaikki kuulustelupöytäkirjat. Arajärvi myöntää niissä kaiken

http://yle.fi/uutiset/peruskouluopetuksesta_piti_tulla_marxilaista__uutta_tietoa_kohutusta_pirkkalan_koulukokeilusta/8852894

• 565789

Tuollakaan aivopierulla ei ole mitään tekoa ketjun keskustelun kanssa.

• agfgaafgag

Entä "kapi"lla sitten ?

• fsfsdfasdfsadf

Lepakoita hatussa.

• Eikösitä

saada millään hiljaiseksi ?

• Nuoovat

myös trollipajasta, jatkuva Kekkosen esiin vetäminen kielteisessä valossa, kirjoitustyyli on aivan "kapin"....

• kelmikekkonen

>Kekkosen esiin vetäminen kielteisessä valossa<

No mitä muuta siitä voisi valottaa?

• LÖKJÖLKJÖLKJ
        kelmikekkonen kirjoitti:

>Kekkosen esiin vetäminen kielteisessä valossa<

No mitä muuta siitä voisi valottaa?

Vaikka nyt alkuun sen että pelasti Suomen itsenäisyyden ja käynnisti taloudellisen kehityksen joka nosti Suomen maailman kärkeen elintasossa..

• Taastuuppaa

Nato ja Venäjä trollia palstalle..

• Provoapalstalle

Provotaas vähän ja saadaan aikaan järkyttyneitä ilmeitä: Putinille rauhanpalkinto – ny se on tullu kokonaan hulluksi! Mutta näin tämä vaan toimii jos asiaa katsotaan ansioiden eikä poliittisten tuulien perusteella. Jos unohdetaan kokonaan valtamedian löperöt vääristelyt ja mustamaalaavat mielikuvat, ja katsotaan juttua reaalipoliittisten tekojen perusteella, niin Putinia parempaa ja rauhanomaisempaa valtiomiestä ei tällä hetkellä olekaan....

• Maailmanherruus

Loppujen lopuksi Vladimir Putin on hyvin poikkeuksellinen hallitsija Venäjän pitkässä ja verisessä historiassa. Vastaavaa saa hakea aina tsaari Aleksantereista saakka. Länsimaisessa mediassa hänet on tietenkin leimattu maailmanvalloittajaksi ja aggressiivisen suurvallan vielä aggressiivisempana johtajana, mutta onko tähän oikeita perusteita? Ei ole!....

• Perusteitako
        Maailmanherruus kirjoitti:

Loppujen lopuksi Vladimir Putin on hyvin poikkeuksellinen hallitsija Venäjän pitkässä ja verisessä historiassa. Vastaavaa saa hakea aina tsaari Aleksantereista saakka. Länsimaisessa mediassa hänet on tietenkin leimattu maailmanvalloittajaksi ja aggressiivisen suurvallan vielä aggressiivisempana johtajana, mutta onko tähän oikeita perusteita? Ei ole!....

kaipaat, Krimi, Tšetšenia, Jäämeri, Itämeri näin aluksi.

• Minustakyllä

"kapi" on vanha höperö äijä väärällä palstalla.

• Aktivoitunut

jälleen !

• Salaiseksitaitaa

jäädä miksi majailee palstalla.

• Tuossahantuo

"kapi" on vanha höperö äijä väärällä palstalla...

• sdfsdfsdfsd

Ekä näin, syyn olisi hyvä tietää miksi juuri tämä palsta.

• Aktivoitunut

jälleen, samaan aikaan ryssänkiima jututkin tuli palstalle.

• gafgadfgfdgad

Sama juttu vuodesta toiseen.

• PelkkääHäiriköintiä

En usko että noin heikkotasoista olisi "venäjätrollin" jutut. Sehän olisi tasoltaan sitten kuin omaehtoisen natotrolli OikeistoSosDem sekoilut. Eikä edes Venejä sellaiseen tasoon sentään.

• dfgsdfgdsfgdfg

Voi olla, mutta harhautus on sodankäynnissä kaikkein enemmän tuloksia antavaa..

• Ei.nyt.sentään
        dfgsdfgdsfgdfg kirjoitti:

Voi olla, mutta harhautus on sodankäynnissä kaikkein enemmän tuloksia antavaa..

Raja se on harhautuksillakin :)

• dfasdfasfafdsa

Voisiko joku selostaa miksi tuollainen muuten majailisi täällä ?

• Sitäsitä

ilmaantuu aina sekoittamaan keskusteluja..

• Minustakyllä

Vanha hourupää se on,,,,,,,,,,,,,,

• Täältäsitten

toinen ääni.

• Enpä ole pitänyt tapanani vastailla tällaisiin, en liene tuota näköjään jo kauan sitten tehtyä avausta ennen avannutkaan, mutta nyt avasin. On tuo niin hauska tuo avaus, minä siis Venäjän trolli! No joo, olen kai sitten, jos Venäjä haluaisi Suomen liittyvän Natoon, joka on minun haluni.

Ja on tuossa lopussakin kaksi niin hauskaa, että pitää niitä nauruaan pidätellen kommentoida:

Minun "majailemiseni" täällä on hyvin paljon vähäisempää kuin monen muun, esim. noiden muutamien, joilla vain minä olen aina mielessään niin, että täytyy tulla yölläkin siitä ilmoittamaan.

Mutta käyn kyllä täällä melko usein silloin, kun olen yksin kotona, en koskaan matkoiltani enkä kotoakaan, jos täällä on vieraita. Ja käyn aina vain tuodakseni esille asiaa, en koskaan ihmetelläkseni jotakuta toista keskustelijaa.

Enkä juurikaan ole tullut "sekoittamaan" niitä tärkeitä keskustelujanne Halosen eläkkeistä tai muista keskustelijoista. Onneksi entistä vähemmän tekin tulette sekoittamaan minun avauksillani syntyviä asiakeskusteluja. Sillä aina kun tulette, puhutte vain minusta, kun mikään asia ei voi olla teille yhtä kiinnostava kuin minä.

• Syytäepäillä

jälleen sopivasti juhlan alla esittämään "totuuksiaan"

• Trollaajat

tarttuu herkästi aloitukseen.

• NoWayJose

Kyllä kapi trollaan vaan itseään, sen verran on lepakoita tapulissa.

• B-RapunAUJombeJohto
        NoWayJose kirjoitti:

Kyllä kapi trollaan vaan itseään, sen verran on lepakoita tapulissa.

Lepakoita on joo!

• ddgdsgdsgsfgsd

Kapi herätetty kuolleista kun tulee Natosta juttua..

• Ilmestyy

aina kun Pi**arin trollipajaa pöyhitään..

• Kokosivu
        Ilmestyy kirjoitti:

aina kun Pi**arin trollipajaa pöyhitään..

täynnä trolleja..

• Kekkosjuttuja

Vääristelyistä, disinformaatiosta ja valheista on siirrytty henkilökohtaiseen herjaukseen sekä uhkauksiin, jotka koskevat Suomen itsenäisyyttä ja kansallista olemassaoloa."....

• Jesusmitäprovoa

Bingo! Tilturesonaattorit pyysivät Venäjältä apuja tähän ketjuun...

• fdgsfgsdfgsdfgsdgf

"kapi" on yksi trollipajan mielikuvituspersoonista, niitä on n kymmenkunta ja niitä pyöritellään tarpeen mukaan. Trollit erottaa helposti ymparivuorokautisesta päivystyksestä, kappalejaosta, tekstit on osin laadittu etukateen ja kappaleet hajoaa, selkeä vinkki trollista on myös eräänlainen jälkeenjääneisyys ajankohtaisista tapahtumista.
      Trollauksen tarkoituksena on estää ja sekoittaa ajankohtaista asiallista keskustelua ja työntää omaa agendaa mukaan, vaikka nyt Natosta..

• KapiBingo

Nikissä ainakin enemmän mielikuvistusta kuin sinulla, ja kommenteissa myös asiaa enemmän kuin sinulla.

• sdgfsdfgsdfgsdfg

Tässä tyypillin Pie**rin trolli, kappalejako, nimimerkki, jälkeenjääneisyys, keskustelun sekoittaminen....

KEPUlainen Nuorisosäätiö taas rikoksen poluilla!
      Känä
      30.6.2017 13:54
      KEPUlainen Nuorisosäätiö on toiminnassaan rikkonut lainsäädäntöä, ilmenee Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen Aran selvityksestä.

Nuorisosäätiöllä on nyt kolme kuukautta aikaa korjata toimintaansa tai säätiötä valvova Ara käynnistää lainmukaiset jatkotoimet. Nuorisosäätiö kertoo tiedotteessaan jo aloittaneensa korjaustoimet.

Selvityksen mukaan Nuorisosäätiön toiminta on merkittäviltä osin rikkonut yleishyödyllisyyttä koskevaa lainsäädäntöä ja sen toiminta on ollut arava- ja korkotukilain säännösten vastaista.

Nuorisäätiö on mm. laittomasti rahoitti Matti Vanhasen ja Antti Kaikkosen politikointia.

KEPUn nykyinen eduskuntaryhmän kymppi Antti Kaikkonen tuomittiin vankeuteen luottamusaseman väärinkäytöstä Nuorisosäätiössä.....

• Apollonkadun trollit taas erottaa siitä, että itkevät kun tuodaan kepujen rötöstelyä esiin, ja tietystikin väittävät sitä Pietarin trollien tekemäksi. Miksi Pietarin trolleja kiinnostaisi suoli24-palsta ja sen muutamat laitoshoidokit.

• xczvvcxvzxcvzxcv

Nuorisosäätiö ei ole rikkonut mitään lakeja, tuomio saatiin Kaikkoselle muuttamalla takautuvasti lain tulkintaa..

• Seuratkaapa

kun hiukan tökkii niin johan tulee kapia palstalle..

• dfhgdfghdfghdfh

Taas aktivoitunyt !

• Näkyy

peesaajia riittävän..

• AINAKIN

SYYTÄ EPÄILLÄ

• Kallis.muullemaalle

Kapi on pesunkestävä demari vaikka muuta väittää.
      Kuvittelee hesan olevan maan ydin. Hesa pääosin
      joutilaitten paikka.
      Demareilla on pyhäasia olla moittimatta Halosta ja Tuomiojaa.
      Sitä ei häneltä ole kuulunut, päinvastoin kehuja vain heille. Demareilel
      he ei Stalinisteja.

• RAKKAUS.YLI.ITÄRAJAN

Minä olen venäjän niin sanottu trolli. Suomalaisten ON ymmärrettävä, että ainut todellinen turva on itäisen rajan takana. Amerikka ei ole Suomen ystävä. He yrittäävät keplotella itselleen niin Äkäslompolon laajat öljykentät kuin hehkeät nuorikkomme. Amerikkalaiset autot ruostuvat teillenne ja saastuttavat ilmanne. Yleispätevä fakta on, että venäläiset automerkit kuten Gaz, Lada, Uaz, Volga ja ZIL ovat maailman parhaat. Ne eivät jätä koskaan puolitiehen. Suomalainen, olet TOVERI !

• se.oli.ennen.osa.suomea

Minä olen myös. Paljonko saat tienestejä ? Minä saan aika vähän. Voi kun harmittaa. Olisipa vielä se Kerimäki kommunikoimassa, mutta kuuluu olleen jo tovin mullassa. Hän oli väkevä kiistakumppani muassaan jokunen muukin. Raskaat mullat hänelle, ettei enää pelmahtele irvistelemään.

• EttäViitsivätkin

"Venäläinen trollaus sosiaalisessa mediassa alkoi jo muutamia vuosia sitten. - - [Suomi24-palstalla] kirjoitusten sävy on tullut röyhkeämmäksi. Vääristelyistä, disinformaatiosta ja valheista on siirrytty henkilökohtaiseen herjaukseen sekä uhkauksiin, jotka koskevat Suomen itsenäisyyttä ja kansallista olemassaoloa."

• Toisaalta
        EttäViitsivätkin kirjoitti:

toiminee toiseenkin suuntaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      178
      3442
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      374
      2186
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      55
      2137
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      2018
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      413
      1129
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      52
      936
    Aihe