Onko teitä paljon jotka liikutte Järvenpäästä junalla Helsinkiin töihin? Tuo 140€ kuukausilippu tuntuu aika järeältä hinnalta. Onko verovähennys tästä mielestänne tuntuva vai pelkkä nimellinen korvaus? Olenko ymmärtänyt oikein, että tämä vr:n kuukausilippu ei riitä sitten Helsingin sisällä esim ratikalla liikkumiseeen? Siihen sitten vielä oma lippu päälle.
Kuinkas sitten liikkuminen Järvenpään sisällä perheellisillä. Tarvitseeko välttämättä autoa, jos asuu n. 2km säteellä keskustasta vai onnistuuko harrastuksiin vienti ja kauppareissut kävellen/pyörällä?
Entäs mitä mieltä olette Helsingistä sinne muuttaneet, oletteko olleet tyytyväisiä vai kaduttaako?
junalla matkustavat
3
212
Vastaukset
- NimimerkkiKypsä
No onhan tuo nyt ihan sikakiskontaa.
Harmi vaan kun en voi käyttää moista palvelua, kun oon Saviolla duunissa ja työnkuvaan kuuluu olla ajoissa töissä.
VeeÄrrällähän se ei tunnetusti onnistu.
Meitsin pitäisi vaihtaa Keravalla junaa, mutta ne on nykyään aina sekaisin eikä junaan ehdi...tai jos ehtii, niin se on myöhässä.
Jos ei mennessä ole näin, niin viimeistään tullessa viimeistään. - vastausonei
Bussipysäkkejä on, mutta bussit ovat harvinaisuus katukuvassa. Eikö edes lasten harrastuspisteisiin saisi säännöllistä bussiliikennettä?
- Louttilainen
Olen junalla matkustanut vuodesta 1992 lähtien. Vuonna 1992 30 pv lippu Helsinkiin maksoi 340 markkaa (=57 €). Laskennallisesti 30 pv lippu on 24 vuoden aikana kallistunut 3,8 % jokainen vuosi (57 € * 1,038^24 = 140 €). Inflaatio vastaavalla aikavälillä on vastaavasti laskennallisesti 1,9 % jokainen vuosi. Tällä perusteella voi sanoa, että VR:n nostaa hintojaan muihin tuotteisiin/palveluihin verrattuna kaksinkertaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863358Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921899Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871733- 1441591
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621443
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur951384Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671361Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861267