Onko teitä paljon jotka liikutte Järvenpäästä junalla Helsinkiin töihin? Tuo 140€ kuukausilippu tuntuu aika järeältä hinnalta. Onko verovähennys tästä mielestänne tuntuva vai pelkkä nimellinen korvaus? Olenko ymmärtänyt oikein, että tämä vr:n kuukausilippu ei riitä sitten Helsingin sisällä esim ratikalla liikkumiseeen? Siihen sitten vielä oma lippu päälle.
Kuinkas sitten liikkuminen Järvenpään sisällä perheellisillä. Tarvitseeko välttämättä autoa, jos asuu n. 2km säteellä keskustasta vai onnistuuko harrastuksiin vienti ja kauppareissut kävellen/pyörällä?
Entäs mitä mieltä olette Helsingistä sinne muuttaneet, oletteko olleet tyytyväisiä vai kaduttaako?
junalla matkustavat
3
172
Vastaukset
- NimimerkkiKypsä
No onhan tuo nyt ihan sikakiskontaa.
Harmi vaan kun en voi käyttää moista palvelua, kun oon Saviolla duunissa ja työnkuvaan kuuluu olla ajoissa töissä.
VeeÄrrällähän se ei tunnetusti onnistu.
Meitsin pitäisi vaihtaa Keravalla junaa, mutta ne on nykyään aina sekaisin eikä junaan ehdi...tai jos ehtii, niin se on myöhässä.
Jos ei mennessä ole näin, niin viimeistään tullessa viimeistään. - vastausonei
Bussipysäkkejä on, mutta bussit ovat harvinaisuus katukuvassa. Eikö edes lasten harrastuspisteisiin saisi säännöllistä bussiliikennettä?
- Louttilainen
Olen junalla matkustanut vuodesta 1992 lähtien. Vuonna 1992 30 pv lippu Helsinkiin maksoi 340 markkaa (=57 €). Laskennallisesti 30 pv lippu on 24 vuoden aikana kallistunut 3,8 % jokainen vuosi (57 € * 1,038^24 = 140 €). Inflaatio vastaavalla aikavälillä on vastaavasti laskennallisesti 1,9 % jokainen vuosi. Tällä perusteella voi sanoa, että VR:n nostaa hintojaan muihin tuotteisiin/palveluihin verrattuna kaksinkertaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171116124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133688Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272650Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2582591Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51835- 2091348
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491254- 721200
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591089Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771039