En luovu unelmasta!

Unelmoitsija

Moi olen 11-v tyttö Vantaalta ja unelmani on aina ollut se että näkisin itseni valkokankalla mutta en tiedä miten voisiko joku auttaa pliis!

12

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmatööriNäyttelijä88

      Monet Suomen tunnetuimmat näyttelijät ovat aloittaneet teatterissa näyttelemisestä, joten suosittelen sitä kaikille aloitteleville näyttelijöille. Monilla teattereilla on myös nuorisotoimintaa, joten sitäkin mahdollisuutta kannattaa selvitellä.
      Ota asia rohkeasti esille kotona ja kerro, että näytteleminen on unelmasi.

      Yksin ei kuitenkaan kannata sopia mitään, vaan järjestää asiaa eteenpäin esim. vanhempien, tai muiden luotettavien ihmisten kanssa.
      Muista myös, että tie näyttelijäksi on pitkä ja kivinen. Aina ei voi onnistua, mutta aina kannattaa yrittää uudelleen.
      Harjoitus tekee mestarin myös näyttelemisessä, joten jos joku ystäväsi pitää näyttelemisestä, niin harjoitelkaa esim. kahden ylpeilevän ihmisen välistä keskustelua.
      Oli aihe mikä vain, niin muista myös eläytyä rooliin. Aseta itsesi sen henkilön asemaan, jota esität. Kiinnitä huomiosi myös vuorosanojen muistamiseen, sillä se on tärkeä osa onnistumisessa.
      Toivottavasti tästä on edes hiemen apua.

      Tsemppiä mahdolliselle näyttelijän uralle ja mutenkin kaikkea hyvää.

      • Unelmoitsija

        Kiitos!


    • emiliaaaw

      Olen 15 vuotias tyttö. Ja olen ollut teatterilla useamman vuoden ja nyt yritän päästä valkokankaalle. Vinkkejä??

      • AmatööriNäyttelijä88

        No tässä tapauksessa suosittelen ehdottomasti jatkasmista teatterissa. Teattereissa on aina se mahdollisuus, että joku kykyjenetsijä tai tuottaja saattaa olla paikalla etsimässä näyttelijöitä elokuvaan. Älä mieti asiaa liikaa näytellessä, vaan eläydy vain rooliisi mahdollisimman paljon...

        Oli näyttelijä sitten 11v, 15v tai 50v ikäinen, niin leffaan sopivia näyttelijöitä etsivä huomaavat kyllä rooliinsa todella panostavat henkilöt. Muista, että jos todella haluat näyttelijäksi, niin älä luovuta. Epäonnistumisia tulee vastaan jopa Suomen huippunimille, mutta he eivät anna sen olla esteenä.

        Olit sitten teatteri-, tai TV-tason näyttelijä, niin kritiikkiä tulee. Monesti ne negatiivisetkin palautteet saattavat olla hyödyllisiä ja tuoda mieleen mitä näyttelemisen osa-aluetta kannattaa vielä treenata.

        Eipä muuta kuin kaikkea hyvää myös sinulle ja onnea näyttelijän uralle.


      • AmatööriNäyttelijä88

        Pahoittelut kirjoitusvirheiden määrästä. Jotenkin vain pirteän näytteleminen (ja varsinkin sen toteutus) väsyneenä on vaikeaa, joten taidanpa "näytellä" 7-8 tuntia nukkuvaa henkilöä. Eipä siinä mitään, sillä helppo rooli. Vielä kun saisi palkkaa myös siltä ajalta :)


      • seppokorpela
        AmatööriNäyttelijä88 kirjoitti:

        No tässä tapauksessa suosittelen ehdottomasti jatkasmista teatterissa. Teattereissa on aina se mahdollisuus, että joku kykyjenetsijä tai tuottaja saattaa olla paikalla etsimässä näyttelijöitä elokuvaan. Älä mieti asiaa liikaa näytellessä, vaan eläydy vain rooliisi mahdollisimman paljon...

        Oli näyttelijä sitten 11v, 15v tai 50v ikäinen, niin leffaan sopivia näyttelijöitä etsivä huomaavat kyllä rooliinsa todella panostavat henkilöt. Muista, että jos todella haluat näyttelijäksi, niin älä luovuta. Epäonnistumisia tulee vastaan jopa Suomen huippunimille, mutta he eivät anna sen olla esteenä.

        Olit sitten teatteri-, tai TV-tason näyttelijä, niin kritiikkiä tulee. Monesti ne negatiivisetkin palautteet saattavat olla hyödyllisiä ja tuoda mieleen mitä näyttelemisen osa-aluetta kannattaa vielä treenata.

        Eipä muuta kuin kaikkea hyvää myös sinulle ja onnea näyttelijän uralle.

        AmatööriNäyttelijä88 kertoi pääasiaa. Kirjoitan parhillaan Elokuvan koulutusasiaa ja yleishyöhyllistä tietoa nettisivuilleni spyfilmfinland.com. Ammattitaidon lisääminen ja itse elokuva onnistuvat digiohjelman
        avulla. Olen saanut paljon nuorilta postia. Nuorille annetaan arkipäiväisiä, yksinkertaisia näyttelijän töitä. Eivät nouse ammattitaito eikä arvostus ammatissa.

        Tein selvityksen: kun nuori tekee kiinnostavaa ja vaativaa näyttelijän
        työtä, ammattitaito ja ura alkaa. Nuoret kirjoittavat: Vanhemmat
        työntekijät pelkäävät nuorten nousua ylös. Arvokasta tietoa etenemisestä
        ammatissa pidetään salassa. On kaikkien etu, että tiedon tarjonta on
        avointa. Netti auttaa.


    • jatkavain

      Kuten tuossa jo aiemmin "AmatööriNäyttelijä88" neuvoikin, niin minäkin ehdottaisin aloittamaan teatterista :) Harrastuksena teatteri-alan saa aloitettua aika hyvin eri puolilla Suomea, ja sen jälkeen voi sitten etsiä sen alan koulutuksia... Itsekin olen tietynlainen "amatöörinäyttelijä", ja aikuinen. Unelmista kannattaa pitää kiinni, itse vielä työskentelen saadakseni sen mistä unelmoin :) Ja tietysti tällä tiellä tulee aina pettymyksiä ja epäonnistumisia, ja loppujen lopuksi se valkokankaalla näyttelijän elämä ei ole mitään "glamouria"... Mutta jos todella olet varma siitä suunnasta minkä nyt olet ottamassa elämässäsi, muista että se on aina suuri askel. Onnea matkaan, ja lainatakseni amerikkalaisen näyttelijäkaverini sanoja: "Just keep doing what you're doing", eli "jatka vain sitä mitä olet tekemässä" vapaasti käännettynä :)

    • Vieraaaaaas

      Mä oon 12-v tyttö Kuopiosta ja oon jo jonki aikaa miettinyt että haluisin isona näyttelijäksi mut en tiiä mistä aloittaa ja nyt ku luin tän keskustelun nii teatteri kuulostaa aika hyvältä alotukselta haluisin käydä jossain koekuvauksissa ku uskon että mulla on lahjoja näyttelemisen suhteen mut en oo oikee netistä löytäny mitään.🙂

    • plkmnb
    • lilsalex

      Moi! Mä oon 13-vuotias tyttö samalla unelmalla, ja voin sanoa että teatteri todellakin kannattaa. Oon harrastanut sitä nyt muutaman vuoden, ja sieltä saa tosi paljon hyvää, esim kokemusta, ja kavereita. Oon teatterin ohella katellu aktiivisesti esim. Facebookissa eri yhtiöiden sivuja, josko heillä ois tarvetta avustajille, tai näyttelijöille. Oon käynyt myös parissa arkistokuvauksissa (eli kun yhtiö tarvitsee henkilöä joka näyttää multa, tai johon mä oisin sopiva, ni ne ilmottaa mulle). Jos sulla itsellä ei vielä oo Facebookia, ni suosittelen kysymään äidiltä tai isältä jos ne vois aina välillä katsoa josko joku hakis roolia mihin sä sopisit. Kannattaa myös oma alotteisesti aina välillä katsoa netistä, tai lehdestä jos haettais roolia mihin sä sovit. Muistutan vielä, että ei kannata heti uskoa, että saat ekalla kerralla sen pääroolin, vaan kannattaa aloittaa ihan vaikka avustajana. Sen jälkeen ehkä voi saada jo pientä roolia. Mutta huipulle pääseminen kestää kauan. Lapsirooleja ei haeta yhtä paljoa kuin aikusrooleja, ja siks se saattaa olla hankalaa, mut kyllä se sit siitä lähtee. Sitten ku oot saanu yhen roolin, ni se toinen rooli on jo helpompi saada! :) Toivottavasti auttoi!

      • Koekuvauksiakaipaava

        Voisitko laittaa jonku hyvän (Facebook) sivun linkin?


    • lolllolololololo

      Helpointa on ostaa oma valkokangas ja videotykki ja laittaa vaikka koneelta oma valokuva siihen valkokankaalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe