Työssäkäyvien tuki - onko sellaista?

Työssäkäyvillekinjotain

Työttömille on monia ilmaisia harrastusmahdollisuuksia sekä ruokatarjoiluja, mutta onko olemassa työssäkäyville jotain vastaavaa tukea/yhdistystä joka antaa tukea työssäkäyville? Monelle työssäkäyvälle ei välttämättä jää käteen yhtään enempää kuin työttömälle. Esim 1700 e/kk tienaavalle jää verojen jälkeen noin 1400, siitä kun maksaa vuokran, työmatkat, omat lääkärikulut, sähköt ja kotivakuutuksen niin ei paljon juhlita loppurahoilla. Työssäkäyvällä ei ole mahdollisuutta hakea ilmaisia ruokia tms, kaikki maksettava itse ja täysihintaisena.

Mielestäni palkka alkaa olemaan toisilla aloilla mitätön korvaus menetetystä vapaa-ajasta josta ei ole rahaa ostaa mitään ylimääräistä mitä työssäkäyvän tulisi olla mahdollista ostaa.

Tietääkö joku onko sellaista yhdistystä joka auttaa työssäkäyviä? Vai olisiko sellainen syytä perustaa?

10

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verokiila

      Tässä tulee esiin eräs yhteiskuntamme pahimmista ongelmista. Työtätekevä maksaa omat menonsa ja sen päälle myös työttömien menot veroina. Unohtamatta niitä 30000 ulkomaalaista nuorta miestä, jotka jatkavat lomailuaan vastaanottokeskuksissa verorahoilla.

      Tämän takia palkka ei riitä nostamaan elintasoa, mutta toisaalta työntekijä maksaa yritykselle liikaa. Välistä vedetään liian paljon. Ei ole ihme, että hartiat painuvat lyttyyn, kun niillä seisoo niin moni.

    • gjfdgjjddxn

      Itse olisin iloinen jos Espoon kaupungin uimahalleissa järjestettäisiin edes jotain edullista ohjattua liikuntaa siihen aikaan kun päivätyössä käyvällä on mahdollisuus. Erityisryhmiä huomioidaan nyt jo ihan liikaakin vähävaraisen työssäkäyvän veronmaksajan kustannuksella.

    • jyrki.katteellinen

      Turpa kiinni ja takaisin töihin siitä!

    • Itse666

      Kannattaa lopettaa työnteko jos ei ole mitään mahdollisuutta ansaita vähintään 2500 kuussa. Siitä ei ole mitään hyötyä taloudellisesti. Itse en tosin mene töihin alle 3000, mutta minulla onkin hyvä koulutus. Kolmetonniakin on naurettavan vähän mutta Suomessa ei voi odottaa mitään.

      • 1400e.jää.käteen.kk

        Tarkoitatko että bruttona 2500 vai että verojen jne. paskojen jälkeen jäisi käteenkin 2500e? Ei taida siihen yltää kuin vähintään toimarit, lähes kaikki yksityisten alojen duunarit saisi lopettaa työnteon välittömästi tuon lausuntosi perusteella...


    • Käsittämätöntä

      Minä tunnen monta työtöntä, jotka saavat kuukaudessa ainakin 1400 euroa yhteiskunnan tukina. Työttömälle maksetaan työttömyyskorvaus, asumistukea ja toimeentulotukea niin, että esim. asunnon vuokrasta ei tarvitse maksaa yhtään itse työttömyyskorvauksesta. Sosiaalitsto maksaa myös sähkölaskun, kotivakuutuksen ja lääkäri-sekä lääkekulut, mitkä tulee julkisen sektorin palveluista. Lisäksi monet hakevat kaiken ruuan jakelupaikoista. Siinäkin säästää jo 200-300 euroa/kk. Harkinnanvaraista ja ennaltaehkäisevää toimeentulotukea voi hakea vaikka harrastuksiin, kodin laittoon, muuttoon ym.

      Kun seuraan ihmisten elämää, olen tullut siihen tulokseen, että kaikkein helpoimmalla saa hyvän elintason tekemättä yhtään mitään työtä. Suomessa on niin hyvä sos.turva, että harva pienipalkkainen pääsee siihen työllään. Jotain on kyllä pielessä ja pahasti yhteiskunnassamme että tähän on tultu. Ei Suomi voi nousta jos tällainen meno jatkuu ja vielä lisää otetaan elintasopakolaisia elätettäväksi. Herätkää ihmiset todellisuuteen ja vaatikaa muutos asioihin!! Pienipalkkainen raataa työssä ja jää aivan rampana eläkkeelle, kun samaan aikaan sadat tuhannet saavat saman elintason tekemättä mitään ja jäävät täysin terveenä eläkkeelle. Käsittämätöntä!!!

      • perkeleen.orja

        lisäksi töissä vioittunutta ihmistä kohdellaan tylysti terveydenhuollossa, pihdataan sairaslomissa ja yritetään vaan paskapuheilla ja jopa uhkauksilla vähätellä kipuja ja vaikeuksia että ei sinua vaivaa muu kuin lorvikatarri, PAINU TAKAISIN TÖIHIN SIITÄ PERKELEEN ORJA!


    • Työssäkäyvillekinjotain

      Yllättävän vähän tähän tuli noita asiattomia ja typeriä kommentteja kun vertaa muutoin täällä keskustelun tasoa...

      Mutta miksi kukaan ei ole innostunut työssäkäyvien hyvinvoinnista. No liitothan sitä ajaa, juupajuu. Samaan aikaan kun työssäkäyvien selkänahasta otetaan enemmän, nousee työttömien tuet. Juuri luin paikallislehdestä Korson työttömien yhdistyksestä johon kuulemma kannattaa mennä koska he työllistää, ja tän sanoi henkilö jonka on ollut toiminnassa vuodesta 1997 alkaen... taitaa työllistää juuri sen verran että tuet pysyvät ja tulee vähän ylimääräistä. No eihän siinä mitään, mutta soisi sitä ylimääräistä siivoojille ja kaupankassoillekin joiden käteen jäävä ansio ei juuri paljon taida ilahduttaa.

      Lähtisikö joku pääkaupunkiseudulla asuva mukaan toimintaan missä tarkoituksena olisi saada ilmaisia jumppia ja ruokaa myös työssäkäyville?

      • gjfdgjjddxn

        Ja mielellään myös piika- ja talonmies-kulttuuri takaisin. Joku työtön voisi ihan mielellään tehdä minulle ruokaa, pestä pyykkini, siivota, luoda lumet, ajaa nurmikot.

        En ihan oikeasti jaksa työpäivän jälkeen oikein enää mitään.


      • työpilasielämäni
        gjfdgjjddxn kirjoitti:

        Ja mielellään myös piika- ja talonmies-kulttuuri takaisin. Joku työtön voisi ihan mielellään tehdä minulle ruokaa, pestä pyykkini, siivota, luoda lumet, ajaa nurmikot.

        En ihan oikeasti jaksa työpäivän jälkeen oikein enää mitään.

        Kyllä työssäkäynti imee mehut sen verran kuiviin että eipä jaksa kotiin tultua paljon muuta kuin nukkua. Elämänlaatu on pilaantunut jo täysin, elämä kuihtunut vain töissä raatamiseksi ja kodista on muodostunut ruumisarkku jossa käydään vaan nukkumassa työvuorojen välissä.
        Työajaksi enintään 6h per vuoro niin jäisi vapaa-ajallekin energiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe