Nyt joku suvakki saa selittää mulle tän

nyt-kertokaa

Nimenomaan joku suvakki saa nyt vastata mulle tähän kiperään kysymykseen. En usko että olen itse ainoa, joka on pannut merkille erään mielenkiintoisen seikan näissä "pakolaisissa".

Mistä johtuu se, että noin joka toisella "pakolaisella" ainakin täällä lounais-suomessa tuntuu olevan kaduilla vastaan tullessaan allaan upouusi tuliterä mersu/audi/bmw tms "ökyauto". Mitenkä helvetissä tämä on mahdollista? Voiko kurjista ja sotaisista oloista pakenevalla ihmisellä olla varaa tuollaisiin autoihin?

Erittäin mielenkiintoista olisi saada selvyys tähän asiaan. Tuntuu, että nämä "pakolaiset" kusettavat virkavaltaa ja teitä suvakkeja niin pahasti silmään ettei edes taivas ole rajana. Omistavat kotimaassaan ties mitä yökerhoja ja tuottavia "kultakaivoksia", ja tulevat ilmaisen rahan perässä tänne ja lähtevät takaisin. Ihmettelette vielä miksi meitä, ah niin "rasisteja" ihmisiä täällä on. Epäreiluuden ja naiviuuden takia!

10

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stuppi

      Siksi että he osaavat arvostaa hyviä autoja.

    • Palkkallavoiostaa

      He käyvät töissä toisin kuin avaaja.

      • nyt-kertokaa

        Niillä rahoilla mitä suomalainen työssä käyvä saa, ei paljoa ostella, ellet satu olemaan joku esimies menestyvässä firmassa. Enkä usko, että pizzoja pyörittelemällä mitään ökymersuja varsinkaan suomen kilvissä ostellaan. Että kyllä tässä vähän vilppi haiskahtaa. Myönnä pois vaan.


      • hfgjfgfgjjffjfg

        niin...ja eikös avaus ole hörhöjen mielestä vihapuhetta? Onhan se jo nyt Suomessa tabu näiden asioiden esiin nostaminen. Se katsos vaan ihmistä, jolla on järkeä päässä eikä kusta, sattuu harmittamaan, kun huomaa joutuvansa kusetuksen kohteeksi.


    • Sosiaalitäti

      Annettiin vähän harkinnanvaraista toimeentulotukea autoon, emme halua rasistin leimaa.

    • IhmeInsinööri

      Maahanmuuttajien jouykossa on paljon lähtömaan parhaimmistoa. Parhaat ja tuottavimmaat ihmiset saavat siellä ja täällä myös parhaat palkat ja edut. Meidän huippuja on siellä ja heidän huippujaan on täällä. Jos olet huippujohtaja tai vaikkapa tiedemies, niin saat melko pitkälti määrätä palkkasi ja tällä ei ole mitään tekemistä passisi tai synnyinmaasi kanssa. Vastraappa aloittaja, että eikö ole hyvä, että esim Nokiaa johtaa intialainen osaava insinööri jotta resuperse suomalaisten duunipaikat säilyy täällä eikä mene muualla.

    • ihmetellyt.vaan

      Ootteko katellu miten paljon Nettiautossa on lisääntynyt vierasperäisten nimien osuus auton myyjissä ihan parin vuoden sisällä. Voiko olla mahdollista et nää olis jollain tavoin soskun rahoittamia pirssejä ?

    • Volvokuski

      Ei kai pakolaiseksi joutuminen tyhjennä automaattisesti kenenkään pankkitilejä. Rahoillaan voi edelleen tehdä mitä lystää niin kauan kun rahoja riittää.
      Autot Suomessa vaan ovat pahuksen kalliita verotuksen vuoksi. Me lähi-itään lähtijät ennen muinoin ostimme verovapaita autoja, jotka toimme sitten muuttoautoina Suomeen.

      • lImaisTuristitMaastaPois

        asukoot omilla rahoillaan hotellissa. miksi hyysätään rahakasta porukkaa ilmais täöysi hoisossa ja annetaan käyttörahaa taskut täyteen. ilmais täysi hoito yksityis klinikoilla. meitä kustaan silmään ja viilataan linssiin.


      • SuomiMaksaa

        Et varmaan mennyt lähi itään ilmais täysi hoitoon ja saanut käyttörahaa taskut täyteen ja ilmais terveyden hoidon yksityisklinikoilla. monet olleet työssä tai rauhanturvaajina. suomesta ei tietääkseni ole ketään lähtenyt elintasopakoloiseksi mussumaihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe