Jouduin asumaan Suomeen vasten tahtoani vähän aikaa sitten. Kuten odotinkin en ole työllistynyt koska olen jo aika vanha ja kaikki työkokemus on ulkomailta ja alalta jolla ei tee mitään Suomessa. Luultavasti menetän myös mielenterveyteni masennuksen ja pakko-oireisen häiriön takia jotka ovat Suomeen tuloni jälkeen pahentuneet sietämättömiksi. Kysymys onkin tulenko saamaan minkäänlaista eläkettä? En ole siis käytännössä ollut Suomessa töissä ollenkaan. Luulen, että tulen saamaan ulkomailta muutaman satasen kuukaudessa.
Työkyvyttömyyseläke
5
428
Vastaukset
Suomessa kansaneläke ja mahdollinen takuueläke turvaavat minimitoimeentulon eläkkeellä jäätäessä.
Jos työeläkkeesi jää pieneksi, niin kansaneläke ja mahdollinen takuueläke nostavat kokonaiseläkkeen määrän vähintään 766 e/kk (v. 2016).
Kelan sivuilta ja esitteistä saat tarkempaa tietoa Kelan eläke-etuuksista: http://www.kela.fi/elakelaiset Rullaa linkin kautta avautuvan sivun alaosaan ja valitse Eläkkeelle-etuusesite (esitteen sivut 3-4).- 34424
Tule pakolaisena niin rahahuolesi ovat ohi...
- Kelasta_päivää
Turha täällä on pakko-oirehtia.
Voisitko ajatella muuttavasi takaisin ulkomaille, sinne missä olit erikoisammatissa?
Jatkat mutamalla vuodella työuraasi ja unohdat loisimisen.- jouni8956
Minulla on työkyvyttömyyseläke vain 627 euroa, eikä varmasti ole väärin laskettu!
- keskitasoeläkeläinen
jouni8956 kirjoitti:
Minulla on työkyvyttömyyseläke vain 627 euroa, eikä varmasti ole väärin laskettu!
Aika pienet sulla ollut tulot jos noin pieni työkyvyttömyyseläke tai melko mitätön työhistoria. Itsellä on 1730 euroa brutto ja se on entisten tulojen mukaan laskettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756