Koska se tietää, että Jeesus on voittaja ja se on häviäjä.
Miksi saatana herjaa Jeesuksen sovitustyötä?
55
558
Vastaukset
- Juurikinniin
Juurikin niin. Se tietää tarkalleen kätyreineen, miten sen käy.
- Onpanokkelaa
Aloittaja on kysyväinen ja vastaavainen:)
Onpanokkelaa kirjoitti:
Aloittaja on kysyväinen ja vastaavainen:)
Se oli varmaan tyypillinen kolmiojumalharhainen vitsi, mutta ei kertonut missä kohtaa pitäisi nauraa.
- Raamattupuhuu
Vihollinen on lyöty vihollinen. Se tietää joutuvansa tuhoon liekkimereen, jossa tuli ei koskaan sammu.
- Edesvastuutonta
Koita nyt hyvä ihminen käsittää, että tuollaiset "tulimeret" on teidän "hihhulien" sairaita fantasioita. Tuollaiset jutut pitäisi kriminalisoida, ettei ne suistaisi heikolla psyykellä varustettua ihmistä, täysin raiteiltaan.
- Raamattukertooniin
Edesvastuutonta kirjoitti:
Koita nyt hyvä ihminen käsittää, että tuollaiset "tulimeret" on teidän "hihhulien" sairaita fantasioita. Tuollaiset jutut pitäisi kriminalisoida, ettei ne suistaisi heikolla psyykellä varustettua ihmistä, täysin raiteiltaan.
Raamattu kertoo niin. Ai niin, sinähän et Raamattuun usko. Silti viihdyt kumman hyvin tällä palstalla...
- Edesvastuutonta
Raamattukertooniin kirjoitti:
Raamattu kertoo niin. Ai niin, sinähän et Raamattuun usko. Silti viihdyt kumman hyvin tällä palstalla...
Minua ei hetkauta mitenkään, mitä sinun raamattu tarinoi, uskon vain faktoihin.
Palstalla viihdyn siksi, koska se sinua niin kovasti rassaa:-) - Sitätpivon
Minua ei hetkauta mitenkään, mitä sinun raamattu tarinoi, uskon vain faktoihin.
Palstalla viihdyn siksi, koska se sinua niin kovasti rassaa:-)Ei rassaa. Ehkäpä Jumala vielä antaa sinulle mielenmuutoksen ja löydät pelastuksen? Sitä toivon.
- Edesvastuutonta
Sitätpivon kirjoitti:
Ei rassaa. Ehkäpä Jumala vielä antaa sinulle mielenmuutoksen ja löydät pelastuksen? Sitä toivon.
No, sinun päänsisäinen jumalasi, ei pääse minun pään sisään,onneksi.
- Jumalaontutkimaton
No, sinun päänsisäinen jumalasi, ei pääse minun pään sisään,onneksi.
Jumala on todellinen. Silti, hän kätkeytyy ylpeiltä.
- lemposoikoo
Peli ei ole vielä pelattu, jesu häviää
- Jewsus
Vieläkun "voittaja" osaisi palata takaisin maanpäälle lupaustensa mukaan, mutta taitaa olemattomalle tyypille olla melko haastava tehtävä.
http://see_the_truth.webs.com/- Merkitovatselvät
Jeesus tulee. Lue Raamattua. Merkit ovat selvät.
- merkkaappias
Vieläkin voi ostaa "Tom of Finland"-merkkejä!
- alfa123om2222
Itse asiassa se saattaa iloita siitä kun Profeetta Sakarjan mukaan armon ja sovun liitto kumoutuvat ja niiden paimensauva katkaistaan. Tulee ehkä 1260 vuotta kestävä ajanjakso, jolloin laki korotetaan jälleen jumalaksi. Ja sehän on saatanalle mieleen. Lain varjolla kun voi tehdä mitä vaan.
Ainoa toivo on Profeetta Hesekielin kuvaama tilanne, jossa noiden kahden sauvan palaset kootaan ja yhdistetään toisiinsa. Näin saadaan kaksi sauvaa, joissa on toisena kärkenä armo ja toisena kärkenä sopu. Mutta tuo saattaa tapahtua ehkä vasta 1260 vuoden mentyä jo ohitse.
Kaksi enkeliä vievät naisen autiomaahan ja siellä hänen on ehkä 1260 päivää opiskeltava lakia. (Ilmestys 12)- TV.Mama
Nainen eefamitassa = Televisio.
- Niinsevaanolisiollut
Saatanalla menisi tosi hyvin, jos Jeesus ei olisi tullut.
- kvkdkwkwk
ja saatanalla menee vielä paremmin kun
rikollinen kristinusko papistoineen sitä mm suomen valtion kirkon saatanallisuudella palvelee!!!
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..
TÄLLAISIKSI PAHITEN AIVOPESTYISTÄ KOULUTETAAN PAPPEJA:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
=================
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton KRISTILLINEN olisi heidän kaltainen.
JA USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISUUDEN OMAAVASTA SAATANALLISUUDEN RIKOLLISUUS SAA VIRKAILIJAN:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
-----------------
TÄMÄN, SUOMEN PERUSTUSLAIN MUKAAN KANSALAISTEN LAPSILLEKKIN ON USKONVAPAUS, JA SILTI SALLISTAAN LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN KASTAA LAPSIA SEN RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI, RIKOLLISIKSI KOULUTETTAVIKSI saatanan ORJUUTEEN:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
Lakien hierarkia:
1/3 Jumalan ja Jeesuksen Laki = korkein Laki
2/3 Suomen Perustuslaki = ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen.
(uskon asioita vaikutusvaltaiset ja usein uskovaisetkin pyrkii asettamaan kirkkolain Jumalan ja Jeesuksen antamien Lakien tasolle, ellei jopa sen yläpuolelle. Vallanhimo ja rikollisuus yhdistyy siinä ajatuksessa..)
3/3 suomen kirkkolaki = ei saa olla ristiriidassa YLLÄ MAINITTUJEN LAKIEN SUHTEEN.
NÄIN SYNTYY saatanallisuuden PERISYNTISYYS JOTA JUMALA JA JEESUS EI OLE ASETTANUT:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
RIKOLLISUUS EI OTA VASTUUTA LAPSIKASTE RIKOKSISTA VAAN ASETTAVAT SEN LASTEN VANHEMMILLE PERISYNNIKSI.
-----------
SUOJELKAA LAPSIA ETTEI HEITÄ RIKOLLISUUS AIVOPESE!
----------- - AamenkiitosJeesus
Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niinkuin ei mitään. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin. Sela.
- Aamenaamenaamen
Aamen!
- Jeesuksenoma
Jeesus nimenomaan voitti Golgatalla perkeleen ja hankki meille pelastuksen.
- salfatoore
Ukkosenjumalalla ei ollut siellä asti tehtäviä.
- kdkdkdksdkwk
Entäs jos kumpaakaan heistä ei ole?
Jos sellaiset ovat vain laiskojen, itseään toisten työllä elättävien "poppamiesten" keksimiä jotta voisivat rahastaa järjettömiä aivopestyjä uskovaisia!
Miksin muuten, niitä herra jumalien lahkoja on maailmassa yli 3500 rahastamassa!?
Ja suomen valtion kirkkohan on tavallaan laillista rikollisuutta.
Suomen Perustuslaki antaa kansalaisilleen uskovapauden MUTTA samalla antaa esimeksiksi lapsiakin tappaneelle, tapattaneelle, raiskanneelle rikollisuuden oikeuden pakkokastaa lapsia sen rikollisuuden jäseniksi ja rikolliseksi kouluttamiseksi.
Mitä helevetin järkeä siinä on, että rikollisuuden sallitaan tällaisiksi aivopestä tällaisten pappien toimesta lapsia, uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
=================
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
JA tuollaista pahiten aivovaurioiteneista ilmeisesti koulutetaan pappeja jotka Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhön Hengen Nimeen palvelevat "minä olen herra sinun jumalasi" juoppoa ja raatona olevaa munkkia joka kieltää uskovaisiaan "sinulla ei saa olla muita jumalia" palvelemasta Jumalaa ja Jeesusta!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
EIKÖ SUOMALAISTEN LAPSET ANSAITSE PAREMPAA KOHTELUA JA KOULUTUSTA SEKÄ USKONVAPAUTTA SEKÄ LASTEN SUOJEN ARVOJA???
JÄRKENSÄ MENETTÄNYT AIVOPESU UHRI JOKA USKOO ITSEÄÄN JA PAAVIA JUMALAN HERRAKSI:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
Jeesusta pilkkaava paavalilais-luterilaisuuden vale; NÄIN EI IHMISTEN RAAMATUISSA OPETETA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
"teuta
21.6.2011 18:31
KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
"Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!"
-----
PITÄÄ OLLA saatanallisuuden sairas, että yleensä päästää lapsiaan tuolaiseen aivopesu saatanallisuuden koulutuksiin!
JÄRKIINTYKÄÄ!!! - Niinpäniinpäniinpäniinpä
Niin. Eipä siinä varsinaisesti muuta syytä lie.
- Assimpleasthat
As simple as that!
- AamenkiitosJeesus
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
- AamenkiitosJeesus
He eivät tahtoneet totella eivätkä muistaneet ihmeellisiä tekoja, jotka sinä olit heille tehnyt, vaan olivat niskureita ja valitsivat uppiniskaisuudessaan johtajan palatakseen takaisin orjuuteensa. Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa: sinä et heitä hyljännyt.
- AamenkiitosJeesus
Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;
- AamenkiitosJeesus
Siunattu olkoon Herran nimi nyt ja iankaikkisesti.
- AamenkiitosJeesus
Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.
- AamenkiitosJeesus
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
- AamenkiitosJeesus
Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
- AamenkiitosJeesus
Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.
- AamenkiitosJeesus
niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
- AamenkiitosJeesus
Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani.
- AamenkiitosJeesus
Siunaus on vanhurskaan pään päällä, mutta väkivaltaa kätkee jumalattomien suu.
- Änyel
Väkivalta@ kätkeeTeuvon suu.
- Hurmoshenki
Änyel kirjoitti:
Väkivalta@ kätkeeTeuvon suu.
Veri on valttia,
ei mikään muu.
- AamenkiitosJeesus
Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
- AamenkiitosJeesus
mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
- AamenkiitosJeesus
Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
- Syyttäisin
tuosta Lipposen hallitusta ja vaatisin nykyistä eroamaan?
- Kuoapijjonpoeaka
Ei Lipposta saa kaikesta syyttää!
- AamenkiitosJeesus
Ja neuvoteltuaan kansan kanssa hän asetti veisaajat veisaamaan Herralle ylistysvirsiä pyhässä kaunistuksessa ja kulkemaan aseväen edellä sanoen: "Kiittäkää Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."
Jumalahan itse loi saatanan ihan vain sen takia että saisi syyn heittää ihmisiä helvettiin.
- Perehdyensin
Huonostipa tiedät asioita. Noin sinä haluat luulla.
Perehdyensin kirjoitti:
Huonostipa tiedät asioita. Noin sinä haluat luulla.
Jumala on luonut kaiken siis myös saatanan. Jumala voisi myös poistaa saatanan mutta ei tee sitä. Miksei? Koska ei osa? Koska ei halua?
- Pahasaapalkkansa
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
Jumala on luonut kaiken siis myös saatanan. Jumala voisi myös poistaa saatanan mutta ei tee sitä. Miksei? Koska ei osa? Koska ei halua?
Ilmestyskirjassa kerrotaan, miten Saatanan lopulta käy.
Pahasaapalkkansa kirjoitti:
Ilmestyskirjassa kerrotaan, miten Saatanan lopulta käy.
Onko kysymyksiin vastaaminen noin hankalaa?
- AamenkiitosJeesus
Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.
- AamenkiitosJeesus
Sillä Herra hankkii oikeuden kansalleen ja armahtaa palvelijoitansa.
- Virsut
Ei ole saatanaa. Se on vaan kiva sana sanoa silloin, kun oikein kirottaa. Jeesus sen sijaan sanoi "Älkää peljätkö".
- AamenkiitosJeesus
Jeesus sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
- Jeesusonvoittaja
Koska se on jo hävinnyt!
- AamenkiitosJeesus
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944