Tässä Krishnamurtin totuus

kovatotuus

Krishnamurti sanoi puheissaan, että "mikään ei ole mitään". Tämä on kirjaimellinen fakta.

Kannattaa miettiä, mitä tällä tarkoitetaan. En selitä tätä, koska K pyysi, ettei hänen sanojaan selitetä.

Mikään todellakaan ei ole mitään!

18

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkoksi_analyysi

      Otan esimerkin.

      Minä ostin auton. Käsittelen tapausta seuraavanlaisesti: Ensinnäkin kaikki tapahtui vain näennäisesti.

      1. Ostajaa ei ollut, vaikka auto otettiinkin, koska ostaja ei ole olemassaoleva.
      2. Ostamista ei ole, sillä ostaminen on ei-olemassaolevaa ja täysin näennäinen tapahtuma.
      3. Autoakaan ei ole, sillä autollakaan ei ole olemassaoloa.

      Näin muodoin mitään ei tehty ja kukaan ei tehnyt mitään. Vaikka auto näyttääkin näennäisesti olevankin.

    • Juuri näin. Koska mitään minää ei ole on ainoastaan oleminen? Ehkä paremminkin Minä on kaikki oleminen auto asiakas ja myyjä jne....

      • tämä_on_totuus

        Asioiden merkitys on ohjelmoitu aivoihin.
        Mikään ei ole mitään ilman reagoivia aivoja.


      • tämä_on_totuus kirjoitti:

        Asioiden merkitys on ohjelmoitu aivoihin.
        Mikään ei ole mitään ilman reagoivia aivoja.

        Vuosien mittaan huomaat että pystyt vaikuttamaan reagointeihisi, ohjelmoitu sekin. Eräänä päivänä huomaat että olet aivojesi ulkopuolella, kuten niin monet ennen sinua. Kannatta tehdä hoitotestamentti vielä ollessaan aivoissaan - kukin.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Vuosien mittaan huomaat että pystyt vaikuttamaan reagointeihisi, ohjelmoitu sekin. Eräänä päivänä huomaat että olet aivojesi ulkopuolella, kuten niin monet ennen sinua. Kannatta tehdä hoitotestamentti vielä ollessaan aivoissaan - kukin.

        MEHÄN OLEMME JO NYT AIVOJEMME ULKOPUOLELLA, aivot ovat vain käyttöväline ja käyttäjä ego sielu aivojen ulkopuolella olenassa eetterikehossa.
        EGO SIELU ON se menneusyydessä ihmisen tekemien valintojen seuraksena syntynyt, psykologinen perimä eli perisynti.
        Ja tuon primän mukaan me jokainen joudumme täällä elämään, ellemme ymmärrä ja oivalla sen syntymeganismia, eli miksi ja minkä vuoksi se on memmeisyydessä syntynyt ja miksi se seuraa ihmistä sukupolvesta toiseen.
        Tusta ymmärryksestä seuraa vapaus tuosta perimästä ja sen aihettamista
        kärsimyksistä ja väkivaltaisuudesta


    • avataara

      Kun on jotakin ei ole mitään,mutta jois ei ole mitään on kaikki.
      Minä olen ei ole mitään , mutta olen on kaikki, eli olen ääretön tietoisuus
      Minä olen on ajallista, mutta olen on ajatonta ja ääretöntä

      Minä olen, on materiasta kehityksen kautta syntynyt ego sielu, joka on harhaa
      AJAton on se ääretön kuolematon elämä joka tulee meihin syntymässä ja pitää meidät hengissä elämämme ajan.

      Ego sielu, on menneisyydessä valintojemme seurauksena materiasta syntynyt erillisyys, joka haliltsee meitä.
      Ego sielu elää vain niinkauan kun nuo syyt ja seuraukset on käyty loppuun
      Joten se ei voi hävitä fyysisessä kuolemassa, sen on jatkutta uudessa syntyvässä lapsessa joka saa sen kannettavakseen psykologisena perimänä eli perisyntinä.
      Joten tuo perimä on se joka tiedottomasti hallitsee meitä ja sen tulosta on tämä kaaosmainen ja kärsimysten täyttämä maailma

      Tuo ego sielu joka on tuo perimä voi kuolla vain ns. psykologisessa kuolemassa, jossa ymmärretään ja oivalletaan , miksi ja minkä vuoksi tuo perimä on menneisyydessä syntynyt ja miksi se seuraa ihmistä sukupolvesta toiseen.
      Kun tuo ymmärretään totaalisesti, ei pelkästään älyllisesti, niin vapaudumme sen vankeudesta, jolloin kaikki kärsimyksemme ja ahdistuksemme päättyvät ja voimme elää valaistunutta elämää

    • avataara

      Krishnamurti oli viime vuosisadan kuuluisimpia opettajia, joka ei tuonutsitä valmiina, vaan jätti sen kuulijansa itse ratkaistavaksi, jotta kuulija todella sen ymmärtäisi, koska sanallisesti totuutta ei voi ilmaista ainoastaan viitata siihen
      Sanat ovat aikaa ja totuus on ajaton

    • alfa123om2222

      2 kertaa miljoona dollaria = 2 miljoonaa dollaria, joka on yhtä kuin ei mitään. Siksi en viitsi antaa taskustani tuota summaa teidän käyttöönne kun se ei ole mitään.

      Paavali sanoi: Jeesus kukistaa kaiken vallan, voiman, mahdin ja tulee pääksi aivan kaikelle. Mitään ei jätetä hänelle alistamatta. Silloin kaikki tuo alistettu on EI-MITÄÄN ja yksi kukkoilee vain kaiken päänä ja ainoana, joka on jotakin.

      Se, jolla on paljon valtaa ja rahaa kohtelee muita kuin he olisivat EI-MITÄÄN. Tai hän saattaa unohtaa vallan yksilöt ja käsittelee kaikkia pelkkinä joukkoina.

      • Olet täysin väärinkäsittänyt koko asian, sillä kysymys on henkisestä olemisesta eikä jostakin materiaalisesta kappaleesta


    • TämäOnFakta

      Väitän, että asia on juuri päinvastoin. Kaikki on jotakin. Semmosta kuin "ei mitään" ei ole olemassakaan.

      • avataara

        Juuri tuo ei mitään on kaikki, eli koko maailmankaikkeus jos on jotkin niin se on vain yksi pisara äärettömässä valtameressä
        Kun tuo lakkaa olemasta, niin silloin se sisältää koko valtameren
        Silloin kun tuo pisara ymmärtää että ei ole mitään, niin silloin se on koko valtameri.


      • kyllänäin

        "Mikään ei ole mitään" on ns. kolmannen asteen totuus, ja on ymmärrettävissä kun ollaan kys. vaiheessa.

        Voidaan todellakin lisätä, että ei-mitään on kaikki.


      • kyllänäin
        avataara kirjoitti:

        Juuri tuo ei mitään on kaikki, eli koko maailmankaikkeus jos on jotkin niin se on vain yksi pisara äärettömässä valtameressä
        Kun tuo lakkaa olemasta, niin silloin se sisältää koko valtameren
        Silloin kun tuo pisara ymmärtää että ei ole mitään, niin silloin se on koko valtameri.

        Eli tuon tähän aiemmin ketjussa esitetyn mainion toteamuksen.

        Tiivistettynä:
        1. Jos on jotain, niin se ei ole mitään.
        2. Jos ei ole mitään, niin silloin se on kaikki.


    • Aivan kuin se eräs taulu Kiasmassa:
      Täysin valkoinen, ei minkäänlaista piirtoa eikä varjoa. Jos siihen tekee pienimmänkin merkin se on pois jostain muusta, se on "virhe" jonkun toisen näkemyksen pinnassa.
      Täydellinen kirkkaus sisältää "sallii" kaiken olemalla ei mitään

    • William.Brahman

      No johan oli hyvä läppä Mr. Krishnamurtilta...!

    • Brina

      "Mikään ei ole mitään" on totta, mutta sitä on vaikeaa ymmärtää tätä neliulotteista virtuaalielokuvaamme katsellessa ja jota pidämme "todellisuutena" eli siis olemassa olevana...koska se tuntuu siltä, se näyttää siltä, emmekä voi poistua siitä "hereillä ollessamme".. Kaikki "olemassa oleva" on pohjimmiltaan valoa, energiaa, siis massatonta substanssia joka heijastuu siinä itsessään muodostuvalle "valkokankaalle" (siis tälle materiaalisena ilmeneville atomien elektronikehille) kaiken sen mitä "ohjaajan" ajatus, idea pitää sisällään heijastaen, ilmentäen ("luodun") kuva kuvalta, tarkemmin sanottuna kubitti kubitilta (eli informaation pienin osanen kerrallaan ja valonnopeudella meidän "filmimme" puitteissa) olemassa olevaksi virtuaalitodellisuudeksemme ...siis aivan kuin elokuvan filmin heijastus valkokankaalle. Jotain kuitenkin ON. Se on TIETOISUUTTA, siis se "ohjaaja" joka "pyörittää" tuota filmiä (materiaalista "olemassaoloa", jonka avulla Se kokee kaikkea sitä mitä Se on, saa informaation sellaisesta mitä SE ei voi muuten saada....
      Kaikki mitä on olemassa, on pelkästään tietoisuutta ja energiaa...mutta olemassaolon tuolla puolella on vain Tietoisuutta joka on samalla energiaa (Valoa)! Ymmärtää ken haluaa.

      • alloittaja

        Tietoisuutta, mutta jos kuvittelemme itsemme tietoisuudeksi, tulee siitä materiaa, tapahtuu "syntiinlankeemus".

        Samoin, jos ajattelemme olevamme joku, vaikkapa ihminen tai valaistunut tai mikä vain, niin on se samaa.

        Ideana on olla ajattelematta olevansa joku, tietämättä siitä mitään.

        "On teko, muttei tekijää"


      • dodanoin

        Eli aloittaja ei ole aloittaja, sitä ei pidä ajatella olemassaolevaksi. Olemassaolo näet ilmestyy jos ajattelee jotain olemassaolevaksi.

        "Elämä on olemassaolon tuolla puolen"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe