Aikuiskaste on täysin oikea kaste sellaiselle uskovalle, jota ei ole kastettu vielä lapsena. Tämä on ihan selvä asia.
Uudestikaste onkin sitten toinen juttu.
Aikuiskaste on oikea kaste!
81
907
Vastaukset
- hapanlutterillekiitosei
Älä viitsi jatkaa enempää hapatustasi!
- tiedoksianto
Vauvakaste on väärä ja turha kaste ja sillä saadaan vain lisää luterilaisia harhauskoisia.
- kylläonmahtavaa
Uudestikasteella saadaan sitten aikaan laadukkaita a-luokan helluntaiuskovia, jotka tännekin palstalle kirjoittelevat ja syvää hengellistä viisauttaan muille jakavat.
- ownwfrjne
Vamnhemmat tekevät karhunpalveluksen kun ryhmäpaineessa opinahjossa sitten erottu kirkosta ja myöhempi talolainakaan sitten yhtään vapaammaksi sitten tee yhteiskunnasta.lapset sitten tuntevat olevansa ulkopuolisia ja uranäkymiä voi haitatata kun kirkosta erotaan vain rhansäästön nimissä myös alemmissa yhteiskuntaluokissa ja leimaantuminen.
- TänäänTänäpäivänä
Aikuiskaste on vanhempitraditio kuin myöhempi lalsikaste, mutta kuinka niin nuori voi vielä olla ottanut vastaan Jeesuksen opetuksen saadakseen kasteen. Vaikka aikuiskaste onkin muinaisaikaa se on tänäpäivänä paljon nykyaikaisempi kuin lasten pakkoliittäminen kasteessa kirkkoon. Niin kaste kun on symbolinen merkki liitosta aivankuten se että aviopari vaihtaa sormuksia alttarilla. Uudesti kastajainttäjät ovat kuitenkin k-päitä, sillä kerta kaste riittää vaikkei se pese syntejä pois kuten väittävät.
- Tee.näin
Kaste uskoon tulleelle ja parannuksen tehneelle upottamalla vedessä Jeesuksen Kristuksen nimeen on ainoa raamatullinen kaste. Se on "yksi kaste", muut ovatkin sitten toinen juttu, toisenlainen kaste.
Apt. 10:48
19:1-6.
22:16.- mjnjnkkfkdkdjksj
"(Apt. 10:48)" ja muutakaan sontaluukku sopaskat ei ole Jeesuksen evankeliumia.
Ne rikkovat tätä Jeesuksen antamaa selvää käskyä.
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
Kaste:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
Johanneksen evankeliumi:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
MUUTA JEESUKSEN ASETTAMAA PELASTAVAA KASTE OPPIA EI OLE!
Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen
JOTEN
LOPETTAKAA saatanalliset valheellisuudenne JEESUKSEN NIMEEN vaan jos niitä pitää mainostaa, niin tehkää ne saatanaa palvelevien herra jumalienne nimiin!
---
saatanaa jumaloivilla perkeleen perisyntisillä niitä on!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
TUOSSA YLLÄ OLEVASSA PAPIN TEKSTISSÄ, ON NELJÄ TÖRKEÄÄ SAATANALLISUUDEN VALETTA OIKEIN "taivaan isän" nimeen herra jumalaa tarkoittavana.
Jumalallisuuden sielullisuutta omistava IHMINEN, löytää tuosta papin perisynti oppia yllä pitävästä saatanallisuuden opista muitakin JUMALATTOMUUKSIA!
SIIS, PERISYNTISYYTTÄ EI OLE JUMALAN VALTAKUNNASSA EIKÄ SEN KALTAISISSA LAPSISSA.. JOTEN SE ON RIKOLLISUUDEN OPEISSA NÄIN PAPIN OPETTAESSA...: "....vanhempien on kastatettava lapsensa."
TUO ON RIKOLLINEN VALE!
uskonvapaus on SUOMEN PERUSTUSLAILLA SUOJATTU JOKAISEN OIKEUS JA SEN RIKKOMINEN MM LAPSIKASTEELLA ON KIERO RIKOS JOSTA KIRKKO JA PAPISTO EI OTA VASTUUTA VAAN ASETTAA SEN LASTEN VANHEMMILLE PERISYNNIKSI:
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
-------------------------------
NÄILLÄ EVÄILLÄ EDUSTATTE saatanaa JUMALAKSI USKOEN:
Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
=================
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.' - Luderinmatille
mjnjnkkfkdkdjksj kirjoitti:
"(Apt. 10:48)" ja muutakaan sontaluukku sopaskat ei ole Jeesuksen evankeliumia.
Ne rikkovat tätä Jeesuksen antamaa selvää käskyä.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
Kaste:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
"Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
Johanneksen evankeliumi:
13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
MUUTA JEESUKSEN ASETTAMAA PELASTAVAA KASTE OPPIA EI OLE!
Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen
JOTEN
LOPETTAKAA saatanalliset valheellisuudenne JEESUKSEN NIMEEN vaan jos niitä pitää mainostaa, niin tehkää ne saatanaa palvelevien herra jumalienne nimiin!
---
saatanaa jumaloivilla perkeleen perisyntisillä niitä on!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
TUOSSA YLLÄ OLEVASSA PAPIN TEKSTISSÄ, ON NELJÄ TÖRKEÄÄ SAATANALLISUUDEN VALETTA OIKEIN "taivaan isän" nimeen herra jumalaa tarkoittavana.
Jumalallisuuden sielullisuutta omistava IHMINEN, löytää tuosta papin perisynti oppia yllä pitävästä saatanallisuuden opista muitakin JUMALATTOMUUKSIA!
SIIS, PERISYNTISYYTTÄ EI OLE JUMALAN VALTAKUNNASSA EIKÄ SEN KALTAISISSA LAPSISSA.. JOTEN SE ON RIKOLLISUUDEN OPEISSA NÄIN PAPIN OPETTAESSA...: "....vanhempien on kastatettava lapsensa."
TUO ON RIKOLLINEN VALE!
uskonvapaus on SUOMEN PERUSTUSLAILLA SUOJATTU JOKAISEN OIKEUS JA SEN RIKKOMINEN MM LAPSIKASTEELLA ON KIERO RIKOS JOSTA KIRKKO JA PAPISTO EI OTA VASTUUTA VAAN ASETTAA SEN LASTEN VANHEMMILLE PERISYNNIKSI:
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
-------------------------------
NÄILLÄ EVÄILLÄ EDUSTATTE saatanaa JUMALAKSI USKOEN:
Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
=================
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'Kyllä Matti Luder! Me uskomme sinua!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd
- Ihana.luettava
Siinä oli selvä sana. Niin asia on, raamatun kohtineen.
"
Kaste uskoon tulleelle ja parannuksen tehneelle upottamalla vedessä Jeesuksen Kristuksen nimeen on ainoa raamatullinen kaste. Se on "yksi kaste", muut ovatkin sitten toinen juttu, toisenlainen kaste.
Apt. 10:48
19:1-6.
22:16.
" - Kastettu
Jospa muutkin löytävät kastetotuuden tästä linkistä:
http://Jeesus-on-Herra.com/?page_id=156- wrsdwesfwe
Ennenkuin ihmiset voivat löytää kastetotuuden, heidän on löydettävä Totuus. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.
- näinRaamatunmukaan
Näin on, ensin uudestisyntymän kautta oma usko ja jumalasuhde, sitten uskon tekoja askel kerrallaan.
- simeliuski
niiku siivous ja halonhakkuu, no hädänalaisten auttaminenkin, jos antamisista tulee kysymys
Ei ole aikuis- eikä uudestikastetta, on vain uskon kaste. Ensin ihminen tulee uskoon kenenkään painostamatta ja menee sen jälkeen kasteelle.
Myös lapsi voi mennä kasteelle, kun oman suunsa tunnustuksella sitä pyytää. Eräs 5-vuotias vaati tomerasti päästä kasteelle, kun sanoi että haluaa aina elää Jeesuksen kanssa. Ei sitä voitu häneltä kieltääkään, ja hän on ollut uskossa vuosikymmenet ja on edelleen.
Kaste on kaikille, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan. Muut kasteet, varsinkin vauvakaste, eivät ole uskon kasteita.- blueberryway
Eipä ole Raamatussa mitään uskon kasteita. Siellä on vain kaste. Kasteen saajan mikään ominaisuus ei vaikuta siihen onko kaste raamatullinen, koska kasteen perusa on yksin Kristus.
- niinsemeneeluulen
blueberryway kirjoitti:
Eipä ole Raamatussa mitään uskon kasteita. Siellä on vain kaste. Kasteen saajan mikään ominaisuus ei vaikuta siihen onko kaste raamatullinen, koska kasteen perusa on yksin Kristus.
Kuinka pitkiä kursseja pitää käydä loppuun että saavuttaa tuolalisen hengellisen sokeuden?
riittääkö isältäpojalle vai pitääkö ihan viissataa vuotta opiskella lutterin harhoja ennekuin sokeus on täydellinen, niinkö! - papalle
niinsemeneeluulen kirjoitti:
Kuinka pitkiä kursseja pitää käydä loppuun että saavuttaa tuolalisen hengellisen sokeuden?
riittääkö isältäpojalle vai pitääkö ihan viissataa vuotta opiskella lutterin harhoja ennekuin sokeus on täydellinen, niinkö!Lopeta pappa tuo säälittävä ininä. Lue Raamattua ennen kuin tulet tänne
Matt. 21:25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap. t. 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Ap. t. 8:13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
Ap. t. 16:15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Ap. t. 18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Ap. t. 19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Kol. 2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.- Siin.teille.Raaamttua
" Aikuiskaste on oikea kaste! "
- ei ole, koskapa sitä ei ole Raamatussa, kuten ei ole lapsikastettakaan.
Raamattu opettaa vain uskoontulleita ottamaan kaste Jeesuksen nimeen, ei Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.- gwgg
Raamattu kehoittaa kylläkin kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Siihen voimme luottaa.
- ylistys-Jumalalle
Voi hyvät hyssykät. Jumala ei lähettänyt Paavalia kastamaan, vaan ilosanomaa julistamaan. Joten kirkolla, eikä lasten vanhemmilla ole raamatullisia oikeuksia ”vale kastaa” lasta eikä aikuistakaan ellei kasteelle tuleva, itse sitä halua. Sillä kirjoitettu on: ”Ottakoon kukin teistä kasteen, että syntinne pyyhittäisiin pois.” Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Ei siihen kummeja tarvita valehtelemaan Jumalalle, että tämä lapsi uskoo Jeesukseen ja haluaa itse kasteelle. Nyt kummit lausuvat jonkin uskontunnustus runon lapsen puolesta. Jonka jälkeen pappi julistaa, että puhetta ymmärtämätön vauva on nyt uskossa Jeesukseen ja hän kaataa kourallisen vettä lapsen päähän ja vielä sanoo tuon maagisen sanan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Kun itse sain armon syntyä uudesti, niin minä menin paikalliseen helluntaiseurakuntaan ja pyysin, että minut kastettaisiin. Ei siihen tarvittu valehtelevia kummeja. Tuosta kasteesta on kulunut jo lähes 40v ja Jumalan armo minua vieläkin johdattaa.- gwgw
Minä taas sain kasteen vauvana, enkä ole tarvinut uudestikastetta. Minä tarvin kummeja, sillä sain heiltä kristillisen kasvatuksen.
Vauvan kaste on oikea kun se suoritetaan vedellä Jumalan nimeen. - voi-Hyvä-Hyssykkä
Kun Katariina empi sitä voisiko hän suostua lutterin kosintaan myöntävästi.
Niin Lutter sanoi mikään asia, minkä joku toinen tekee sinun puolestasi se ei Jumalan luona ole voimassa.
Niin sen vuoksi on parasta toimia näin:
Apt 2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
2:42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
2:43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta. - gwgw
voi-Hyvä-Hyssykkä kirjoitti:
Kun Katariina empi sitä voisiko hän suostua lutterin kosintaan myöntävästi.
Niin Lutter sanoi mikään asia, minkä joku toinen tekee sinun puolestasi se ei Jumalan luona ole voimassa.
Niin sen vuoksi on parasta toimia näin:
Apt 2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
2:42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
2:43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.Noin juuri olen toiminut. Olen saanut kasteen ja tenhyt parannuksen.
- hyväalku
gwgw kirjoitti:
Noin juuri olen toiminut. Olen saanut kasteen ja tenhyt parannuksen.
Hienoa, että teit parannuksen tuosta väärästä kasteestasi.
Siitä se uskonelämä alkaa. - gwgw
hyväalku kirjoitti:
Hienoa, että teit parannuksen tuosta väärästä kasteestasi.
Siitä se uskonelämä alkaa.Ei kasteeni ollut väärä. Jumalan teot eivät ole vääriä, uudestikasaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
- hjhkhmhjgu
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tässä Pietari puhuu jo uskoon tulleille ihmisille.
Kaste todellakin pelastaa uskovaisen ihmisen Jumalan tuomiolta ja synnin houkutuksilta, mutta kaste ei uudestisynnytä ketään eikä pelasta ei-uskoontulleita.
Samalla tavalla pelastuksesta puhutaan täällä:
1.Pietarin kirje:
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
Nooa oli pelastunut ja uudestisyntynyt jo ennen vedenpaisumusta, sillä hän oli Jumalan profeetta. Kaste pelasti uskovaisen Nooan Jumalan tuomiolta ja syntimaailmalta.
Ihmisen vanha aatami on tuomion alainen mutta kun se haudataan kasteen hautaan, ei tuomio kohtaa enää uutta aatamia.
Nämä raamatunkohdat siis puhuttelevat jo uudestisyntyneitä ihmisiä, mutta vauvakastajat soveltavat niitä ymmärtämättömyyttään ei-uskossa oleviiin ihmisiin. Tietysti he soveltavat koska he ovat itsekin ei-uskossaolevia. Heillä ei ole edes mahdollisuutta ymmärtää näitä jakeita.- wrårw
Tuo Ap.t. kohta ei oleuudestisyntyneille ihmisille, vaan kastamattomille eli uudestisyntymättömille ihmisille. Kaste on kaste riippumatta kastettavan uskon tilasta.
- bnghfjfyfut
wrårw kirjoitti:
Tuo Ap.t. kohta ei oleuudestisyntyneille ihmisille, vaan kastamattomille eli uudestisyntymättömille ihmisille. Kaste on kaste riippumatta kastettavan uskon tilasta.
Sinä et vain pysty todistamaan tuollaista väitettä Raamatulla, papukaija- antikristus. Etkä sinä sitä edes yritä koska sinä tiedät että se ei pidä paikkaansa. Ethän sinä edes osaa lukea Raamattua etkä sinä ymmärrä, mitä sinulle puhutaan
Sanopa minulle, voiko ihminen uudestisyntyä kahdesti. - pgweg
bnghfjfyfut kirjoitti:
Sinä et vain pysty todistamaan tuollaista väitettä Raamatulla, papukaija- antikristus. Etkä sinä sitä edes yritä koska sinä tiedät että se ei pidä paikkaansa. Ethän sinä edes osaa lukea Raamattua etkä sinä ymmärrä, mitä sinulle puhutaan
Sanopa minulle, voiko ihminen uudestisyntyä kahdesti.Kehoan itse tutkimaan mitä alkukirkko asiasta opettaa. Se asia on täysin selvä.
Ihminen uudestisyntyy vain kerran. - näinsevaanonveljet
pgweg kirjoitti:
Kehoan itse tutkimaan mitä alkukirkko asiasta opettaa. Se asia on täysin selvä.
Ihminen uudestisyntyy vain kerran.Tuo on aika tyypillistä uudestikastajien lahkolaisnäkemystä että muut eivät ymmärrä, muut eivät osaa lukea, muut tietävät jo olevansa väärässä jne. Vain tämä muita antikristuksesi haukkuva sairas ja katkera uudestikastaja on oikeassa...
Kun katson Raamatun viitteitä, niin kastekohdalta Joh. 3:5 vaikuttaa.
- bnghmhkghjgfh
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tässä kohdassa puhutaan uskoon tulleille ihmisille sillä he olivat saaneet piston sydämeensä, sillä he tajusivat ristiinnaulinneensa Messiaan.
Jumalattomat ihmiset eivät saa pistoa sydämeensä eivätkä he kysele, mitä heidän pitää tekemään. Jumalattomat ihmiset ovat niinkuin vauvakastajat, he vain nauttivat kaikesta valheesta ja vääryydestä.- siinäalkeitaasiasta
Jumalaton kuulee evankeliumin, hän saa siitä piston sydämensä, eli Jumalan Henki puhuttelee häntä, ei hän mihinkään uskoon ole VIELÄ tullut, vaan hän on kiivennyt arkin rappusia ovelle ja on kiinnostunut menemään sisälle.
Sitten kun Pyhän Hengen työ saa jatkua edelleen, eli hän ei käänny pois ovelta, vaan menee sisälle, silloin tapahtuu uskoon tulemisen ihme, eli uudestisyntyminen, on menty Jeesus ovesta sisälle, ja HÄN kyllä huolehtii omasta osuudestaan eli ottaa vastaan sen jota Hän on kutsunutkin!
Siitä alkaa uskonelämä ja siit' alkaa myöskin uskonelämän mukaiset teot, ajan kanssa ja yksilöstä riippuen.
Toinen tapaus on nopeaa kuten Sakkeus joka samantien jo tunnusti tehneensä vääryyttä ja lupasi heti korjata asiat.
Toinen voi olla hitaampi eli kovakorvaisempi ja mikä syy onkin, voi mennä vuosia ennekuin paljonkaan tapahtuu niitä uskon seurauksia, mutta jos tapahtuu kuitenkin, on se Pyhän hengen työtä ihmisessä joka tapauksessa. - vgbvnghfg
siinäalkeitaasiasta kirjoitti:
Jumalaton kuulee evankeliumin, hän saa siitä piston sydämensä, eli Jumalan Henki puhuttelee häntä, ei hän mihinkään uskoon ole VIELÄ tullut, vaan hän on kiivennyt arkin rappusia ovelle ja on kiinnostunut menemään sisälle.
Sitten kun Pyhän Hengen työ saa jatkua edelleen, eli hän ei käänny pois ovelta, vaan menee sisälle, silloin tapahtuu uskoon tulemisen ihme, eli uudestisyntyminen, on menty Jeesus ovesta sisälle, ja HÄN kyllä huolehtii omasta osuudestaan eli ottaa vastaan sen jota Hän on kutsunutkin!
Siitä alkaa uskonelämä ja siit' alkaa myöskin uskonelämän mukaiset teot, ajan kanssa ja yksilöstä riippuen.
Toinen tapaus on nopeaa kuten Sakkeus joka samantien jo tunnusti tehneensä vääryyttä ja lupasi heti korjata asiat.
Toinen voi olla hitaampi eli kovakorvaisempi ja mikä syy onkin, voi mennä vuosia ennekuin paljonkaan tapahtuu niitä uskon seurauksia, mutta jos tapahtuu kuitenkin, on se Pyhän hengen työtä ihmisessä joka tapauksessa.Saavatko vauvat piston sydämeensä?
- erttkkl
Kreikan sana, jota käyttävät tuossa tarjoiyaa pieniä lasia. Sanaa käytetty vastaavasti toisaalllakin. Joskus aivan asiallisesti tutkin tuon!
- nänRaamatussaasiat
Uudestisntymättömälle on ihan sama mitä rituaaleja ja temppuja hälle tehdään, ei mitään merkitystä suoranaisesti, kuten vauvojen kastaminen, joka on pelkkää keskiaikaista taikauskoa!
ihmisille väännettyä joista monikaan ei osannut lukea ei tiennyt Raamatun ilmoituksesta yhtään mitään, sellaisille tehtiin joitain rituaaleja joilla arveltiin olevan edes jotain kristilliseen elämään liittyviä elementtejä.
Kääntymys on aina tietoinen toiminta lähtien sydämen heräämisestä evankeliumin kuuliaisuuteen, kukaan ei ole tullut uskoon nukkuessaan ei vauvana kasteessaan eikä minkään tempun kautta vaikka puoli pitäjää olisi ritualiosoimassa mitään mistään tietämätöntä vauvaa! - helluntaisrk
Ei ole mitään raamatullista lapsikastetta se luterilainen saatanallinen vale. On vain uskovien kaste josta UT:ti puhuu.
Höpinät pois ja raamattua lukemaan- tehe
Eipä puhu UT mitään uskovien kasteesta. Se puhuu vain kasteesta. On vale, että usko tekisi kasteesta kasteen. Raamatun mukaan kasteen perusta on Jumalan Sana ja Jeesuksen työ. Uudestikasteesta ei Raamattu myöskään puhu, se on myöhempien lahkolaisten valhe. Apostoleille oli täysin vierasta uudestikaste
Ei muuta kuin Raamattu tutkimaan! - sokeilleturhakertoamaise
tehe kirjoitti:
Eipä puhu UT mitään uskovien kasteesta. Se puhuu vain kasteesta. On vale, että usko tekisi kasteesta kasteen. Raamatun mukaan kasteen perusta on Jumalan Sana ja Jeesuksen työ. Uudestikasteesta ei Raamattu myöskään puhu, se on myöhempien lahkolaisten valhe. Apostoleille oli täysin vierasta uudestikaste
Ei muuta kuin Raamattu tutkimaan!Kuusvuotias kerran kun lukee uudenliiton sanoman läpi tajuaa mistä on kysymys, mutat nämä viissataa vuotta lutterin perässä raahustaneet eivät edes sitä tajua.
hän näkee yhdellä silmäyksellä että Raamatussa ei kasteta ketään ennen omaa uskoa!
kaks plus kaks on vaikeampi yhtälö kuin Raamatullinen kaste ja sen ajankohta!
minunkin suvussani on kaikki kastettu vaavina kirkollisverokirjan mukaan, mutta ei ensimmäistäkään uskovaa koko sakissa niin kauas kuin sukututkijat pääsevät! joka sorkka pellkiä pilkkaajia, sen he ovat oppineet siinä uskossaan.
Että sellaista se on luterilainen uskominen. - papalle
sokeilleturhakertoamaise kirjoitti:
Kuusvuotias kerran kun lukee uudenliiton sanoman läpi tajuaa mistä on kysymys, mutat nämä viissataa vuotta lutterin perässä raahustaneet eivät edes sitä tajua.
hän näkee yhdellä silmäyksellä että Raamatussa ei kasteta ketään ennen omaa uskoa!
kaks plus kaks on vaikeampi yhtälö kuin Raamatullinen kaste ja sen ajankohta!
minunkin suvussani on kaikki kastettu vaavina kirkollisverokirjan mukaan, mutta ei ensimmäistäkään uskovaa koko sakissa niin kauas kuin sukututkijat pääsevät! joka sorkka pellkiä pilkkaajia, sen he ovat oppineet siinä uskossaan.
Että sellaista se on luterilainen uskominen.Hän näkee myös yhdellä silmäyksellä ettei Raamatussa kasteta yhtään suomalaista. Uudestikastajien logiikan sisäistettyään, hän ymmärtää ettei suomalaisia saa kastaa.
Jos papan suvussa ei ole yhtään uskovaa, niin ei ole . Se ei ole kasteen vika- Minun suvussani kaikki on kastettu vauvoina ja uskovia täynnä koko suku!
Yksi uudesikastajaperhe on tuttavani ja juopottelemassa käy perheen poika joka viikko. Että sellaista on uudestikastajien uskominen! - suomalaisiakin
papalle kirjoitti:
Hän näkee myös yhdellä silmäyksellä ettei Raamatussa kasteta yhtään suomalaista. Uudestikastajien logiikan sisäistettyään, hän ymmärtää ettei suomalaisia saa kastaa.
Jos papan suvussa ei ole yhtään uskovaa, niin ei ole . Se ei ole kasteen vika- Minun suvussani kaikki on kastettu vauvoina ja uskovia täynnä koko suku!
Yksi uudesikastajaperhe on tuttavani ja juopottelemassa käy perheen poika joka viikko. Että sellaista on uudestikastajien uskominen!Taas väärin.
Kyllä Raamattu tuntee myös suomalaisten kasteen:
Ilm 7
"9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin,"
Tyhmempi ei sitä vaan huomaa. - valitan
suomalaisiakin kirjoitti:
Taas väärin.
Kyllä Raamattu tuntee myös suomalaisten kasteen:
Ilm 7
"9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin,"
Tyhmempi ei sitä vaan huomaa.Tuossa ei ole mainintaa suomalaisista. Eli saman verran mainintoja kuin vauvoista. Valitan.
- Ilman-selityksiä
tehe kirjoitti:
Ei muuta kuin Raamattu tutkimaan!Mr 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei (tätä) usko, se tuomitaan kadotukseen.
Apt2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. - hyvähyvä
Ilman-selityksiä kirjoitti:
Mr 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei (tätä) usko, se tuomitaan kadotukseen.
Apt2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.Juuri näin, kaste siis pelastaa uskovan.
Oikein hyvä, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! - valittakaamme
valitan kirjoitti:
Tuossa ei ole mainintaa suomalaisista. Eli saman verran mainintoja kuin vauvoista. Valitan.
Eikö valittajalla taaskaan yläkerta toimi?
Mitenkähän ne vauvat seisovat???Vai oliko taivaassakin kummeja?
Raamatun ymmärtäminen vaatii hieman järkeäkin. Pelkkä intoilu ei riitä. - hwrha
valittakaamme kirjoitti:
Eikö valittajalla taaskaan yläkerta toimi?
Mitenkähän ne vauvat seisovat???Vai oliko taivaassakin kummeja?
Raamatun ymmärtäminen vaatii hieman järkeäkin. Pelkkä intoilu ei riitä.Vauvat seisovat niin että isä pitää kiinni. Taivaassa on kummejakin. Niin, sinulla on vaikeuksia ymmärtää Raamattua, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
- valittakaamme
hwrha kirjoitti:
Vauvat seisovat niin että isä pitää kiinni. Taivaassa on kummejakin. Niin, sinulla on vaikeuksia ymmärtää Raamattua, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
Eikö ymmärryksesi pelaa vieläkään?
Jakeessa yhdeksänhän sanotaan, että "heillä oli palmut käsissään"!!!
Pitääkö isä kiinni siitä palmusta?
Mutta entä jos isä ei päässytkään taivaaseen? Ja kummitkin joutuivat kadotukseen? - suruslista
valittakaamme kirjoitti:
Eikö ymmärryksesi pelaa vieläkään?
Jakeessa yhdeksänhän sanotaan, että "heillä oli palmut käsissään"!!!
Pitääkö isä kiinni siitä palmusta?
Mutta entä jos isä ei päässytkään taivaaseen? Ja kummitkin joutuivat kadotukseen?Kyllä vauva voi oksaa pitää kädessään. Sehän pitää äitinsä nyrkkiäkin kiinni lujasti
Jos isä ei pelastu niin ei. Onneksi Jumala päättää kuka pelastuu
Ai niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin mukaan vauva ei voi pelastua koska tämä ei voi uskoa ja "joka ei usko se tuomitaan kadotukseen" Surullista - mikälista
suruslista kirjoitti:
Kyllä vauva voi oksaa pitää kädessään. Sehän pitää äitinsä nyrkkiäkin kiinni lujasti
Jos isä ei pelastu niin ei. Onneksi Jumala päättää kuka pelastuu
Ai niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin mukaan vauva ei voi pelastua koska tämä ei voi uskoa ja "joka ei usko se tuomitaan kadotukseen" SurullistaMihin se vauva uskoa tarvitsee, kun on lujasti Jumala sylissä:
"Eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa," sanoi Jeesus, vaikka kovastihan te sitä yritätte.
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!!!
Teitähän tuo "ei usko" koskee, koska ette usko Jumalan Sanaa. - veqggqe
mikälista kirjoitti:
Mihin se vauva uskoa tarvitsee, kun on lujasti Jumala sylissä:
"Eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa," sanoi Jeesus, vaikka kovastihan te sitä yritätte.
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!!!
Teitähän tuo "ei usko" koskee, koska ette usko Jumalan Sanaa.Valitan, mutta vauva taritsee uskoa, koska kukaan ei ole Jumalalle kelvollinen ilman uskoa
Tuo "ei usko" koskee juuri uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia, joka ei usko, että uskosta osaton joutuu kadotukseen, vaikka itse Jeesus näin selävsti sanoi - selävsti
veqggqe kirjoitti:
Valitan, mutta vauva taritsee uskoa, koska kukaan ei ole Jumalalle kelvollinen ilman uskoa
Tuo "ei usko" koskee juuri uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia, joka ei usko, että uskosta osaton joutuu kadotukseen, vaikka itse Jeesus näin selävsti sanoiTaas tuo pölvästi "selävsti" sekoilee.
Eivätkö enkelitkään kelpaa Jumalalle, koska heillä ei ole uskoa? - dgww
selävsti kirjoitti:
Taas tuo pölvästi "selävsti" sekoilee.
Eivätkö enkelitkään kelpaa Jumalalle, koska heillä ei ole uskoa?Heillä on uskoa. Kukaan ilman uskoa ei kelpaa. Näin se vain on, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!
- jompikumpi
dgww kirjoitti:
Heillä on uskoa. Kukaan ilman uskoa ei kelpaa. Näin se vain on, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!
Mitähän ne vauvat uskovat? Äidinmaitoonko vai pullomaitoon?
- dgww
jompikumpi kirjoitti:
Mitähän ne vauvat uskovat? Äidinmaitoonko vai pullomaitoon?
Pyhän Hengen synnyttämä usko on uskoa Kristukseen, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa,
- hyssykkäät
dgww kirjoitti:
Pyhän Hengen synnyttämä usko on uskoa Kristukseen, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa,
Apt 7:51 "Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin".
Lutter tapatti saksassa uskoontulleet ja sen jälkeen kasteella käyneet, joten Lutterin oppi ei ole Jumalan sanan mukaista käytännön kristillisyyttä! - gwgs
hyssykkäät kirjoitti:
Apt 7:51 "Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin".
Lutter tapatti saksassa uskoontulleet ja sen jälkeen kasteella käyneet, joten Lutterin oppi ei ole Jumalan sanan mukaista käytännön kristillisyyttä!Mitähän tarkoitat Lutterin opilla? Se, mitä luterilaisuus opettaa kasteesta, on raamatullista.
- epäraamatullista
gwgs kirjoitti:
Mitähän tarkoitat Lutterin opilla? Se, mitä luterilaisuus opettaa kasteesta, on raamatullista.
Harmi vaan, kun Raamattu ei tunne sellaista armotonta oppia. Sehän on Katolisen kirkon kehittämää liukuhihnapelastusta.
- onkinut_oon
epäraamatullista kirjoitti:
Harmi vaan, kun Raamattu ei tunne sellaista armotonta oppia. Sehän on Katolisen kirkon kehittämää liukuhihnapelastusta.
kyllä se Raamatusta löytyy, sekä myös ne katolisen kirkon perustajat
- gwggw
onkinut_oon kirjoitti:
Se mitä luterilaisuus opettaa kasteesta ei ole armotonta, vaan armollista oppia. Ja vieläpä raamatullista.
- epäraamatullista
onkinut_oon kirjoitti:
Totta.
Se on siellä Luulojen kirjan viidennessä luvussa. Samassa luvussa, jossa puhutaan aneista ja kiirastulesta. - jyjds
epäraamatullista kirjoitti:
Totta.
Se on siellä Luulojen kirjan viidennessä luvussa. Samassa luvussa, jossa puhutaan aneista ja kiirastulesta.Valitan, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Vaikka kuinka itket, on kasteen armo kirkkaana Raamatussa.
Uudestikaste ja kasteen ja ehtoollisen symboliluonne ovat uudestikastajien keksimässä luulojen kijassa. Siellä ovat myös synnittömät ihmiset ja erilaiset pelastustiet eri ikäisille ihmisille :DDDDD - ootteksmiettinyveljet
jyjds kirjoitti:
Valitan, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Vaikka kuinka itket, on kasteen armo kirkkaana Raamatussa.
Uudestikaste ja kasteen ja ehtoollisen symboliluonne ovat uudestikastajien keksimässä luulojen kijassa. Siellä ovat myös synnittömät ihmiset ja erilaiset pelastustiet eri ikäisille ihmisille :DDDDDOletteko miettineet sitä, minkä takia uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa käy täällä päivittäin samoja epäraamatullisia oppejaan jankkaamassa? Vaikka hänen harhansa on jo paljastettu. Hänen nimensäkin kertoo jo kaiken. Miksi hän käy täällä, vaikkei itse usko Raamattua ja Jeesuksen sanoja? Mikä tarve hänellä on aina päteä?
Tuli vain mieleeni tämä... - doordoor
ootteksmiettinyveljet kirjoitti:
Oletteko miettineet sitä, minkä takia uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa käy täällä päivittäin samoja epäraamatullisia oppejaan jankkaamassa? Vaikka hänen harhansa on jo paljastettu. Hänen nimensäkin kertoo jo kaiken. Miksi hän käy täällä, vaikkei itse usko Raamattua ja Jeesuksen sanoja? Mikä tarve hänellä on aina päteä?
Tuli vain mieleeni tämä...Mietin sitä silloin kun täällä aktiivisesti kirjottelin. Enää ei jaksa kiinnostaa. Jos joillakin ei sitä uskonlahjaa ole, niin keskustelu sellaisten kanssa on turhaa. Tästä hyvä esimerkki on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.
- Puu.ja.hedelmät.666
Uudestikastajat eivät ole sen parempia kristittyjä kuin lapsikastajatkaan.
- doordoor
Näin on. Kaikki olemme samalla viivalla
- voiko
olla turhempaa hömppää kuin ns. kaste. miten aikuiset voi olla vielä aikuisena noin luulotautisia ja typeriä. jokainen on kastunut tuhansia kertoja,joten kirkon luoma rituaali ei asioita miksikään muuta.
kaste on täysin humpuukia,koska jos ns. taivaallista uskoa on edes olemassa,se on jokaisen omassa päässä,ei kirkoissa,papeissa tai muissa huu haa lahkopomoissa omituisine määräyksineen,
oppeineen ja mielikuvituksineen taivaasta.josta kukaan ei tiedä hölkäsen pöläystä, kaikki on vain 100%:sta mielikuvitusta.
sairasta touhua.- hyvätunnustus
Hyvä että pappa sanoo suoraan miten uskoo. Uudestikastajien mukaan siis taivas on vain mielikuvitusta. Hyvä tunnustus!
- fgvhfbgdxfr
hyvätunnustus kirjoitti:
Hyvä että pappa sanoo suoraan miten uskoo. Uudestikastajien mukaan siis taivas on vain mielikuvitusta. Hyvä tunnustus!
Papukaija-antikristus ilmeisesti itse on kirjoittanut täällä taaas monia viestejä peräkkäin. Ovela on hän.
- gwgwg
fgvhfbgdxfr kirjoitti:
Papukaija-antikristus ilmeisesti itse on kirjoittanut täällä taaas monia viestejä peräkkäin. Ovela on hän.
Tarkoitat varmaan antikristuksella iteäsi. Tuntuu että nimimerkkisi koko ajan vaihtuu. Selvä antikristuksen merkki.
- voi-Hyssyköitä
Perinnäissääntönne on tehnyt kasteesta torson jolla ei ole mitään yhteyttä Raamatun ilmoittaman kasteen kanssa.
- spelttiläinen
Raamatun ilmoittama kaste ei ole ollut käytössä vuosisatoihin, ei ehkä yhdessäkään tapauksessa.
Raamatusta esiin tuleva käytäntö on ollut käytössä Suomessakin vuosisatoja.
- vautsi-vau
Suomessa on rasistisen juomari lutterin kaste ollut voimassa ja lutterin paheetkin ovat tulleet kastettuun mukaan. Mutta, se ei ole oikea kaste.
Raamattuhan sanoo näin: "Yksi kaste" ja se tarkoittaa uskoon tulleiden ihmisten kastetta, upottamalla uskoon ja kasteelle tullut veden pinnan alle kokonaan. Ja hänet kastetaan Jeesuksen nimessä. Kasteessa hänet haudataan:
Rm 6:3-4 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Siis, armo on ilmasta, ihmiseltä ei vaadita mitään tekoa tai suoritusta. Kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattu (Room.6:3).
- tarkasta-oppi
Meidät kuitenkin tuomitaan kukin tekojen mukaan.
"niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta,
samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman."
1 Kr 6 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
No, muutiko lut. kaste elämäsi suunnan? - eikaikille
Ei se ev. lut. kirkon armo ole ihan ilmaista.
Vanhempien pitää kuulua kirkkoon, ennenkuin tätä kirkon armoa jaetaan. Kirkko nääs tarvitsee niitä veronmaksajia.
Se on valikoivaa armoa.
Lisäksi tarvitaan vanhempien ja kummien tekoja, ennenkuin Jumala voi lahjoittaa tätä kirkon armoa vauvalle. - grwha
eikaikille kirjoitti:
Ei se ev. lut. kirkon armo ole ihan ilmaista.
Vanhempien pitää kuulua kirkkoon, ennenkuin tätä kirkon armoa jaetaan. Kirkko nääs tarvitsee niitä veronmaksajia.
Se on valikoivaa armoa.
Lisäksi tarvitaan vanhempien ja kummien tekoja, ennenkuin Jumala voi lahjoittaa tätä kirkon armoa vauvalle.Kirkon armoa ei ole olemassakaan, vaan Kristuksen armo annetaan kasteessa. Vanhempien ei tarvitse kuulukirkkoon, jos esim. löytyy kummeja, jotka myös huolehtivat lapsen kristillisestä kasvatuksesta. Jos vaikka vanhemmat ovat kuolleet, niin heidän vakaumuksensa ei estä lapsen kastamista. Eli jälleen inttäjä-eksyttäjä valehtelee tässä kuten hän tekee aina
Vanhempien ja kummien tekoja ei tarvi muut kuin tuo sairas itseään täynnä olevan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka katkerana valehtelee ja inisee minkä kerkiää. Mene trolli valehtelemaan muualle jo täältä! Sun katse ei ole Kristuksessa vaan ihmisen teoissa.
Uudestikastajatkaan eivät kasta ateistien lapsia. Eikä sitä armoa jaeta esim. Raamatun opetuksen kautta lahkoon kuulumattomien lapsille Eikö ole julmaa! - armotonta
grwha kirjoitti:
Kirkon armoa ei ole olemassakaan, vaan Kristuksen armo annetaan kasteessa. Vanhempien ei tarvitse kuulukirkkoon, jos esim. löytyy kummeja, jotka myös huolehtivat lapsen kristillisestä kasvatuksesta. Jos vaikka vanhemmat ovat kuolleet, niin heidän vakaumuksensa ei estä lapsen kastamista. Eli jälleen inttäjä-eksyttäjä valehtelee tässä kuten hän tekee aina
Vanhempien ja kummien tekoja ei tarvi muut kuin tuo sairas itseään täynnä olevan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka katkerana valehtelee ja inisee minkä kerkiää. Mene trolli valehtelemaan muualle jo täältä! Sun katse ei ole Kristuksessa vaan ihmisen teoissa.
Uudestikastajatkaan eivät kasta ateistien lapsia. Eikä sitä armoa jaeta esim. Raamatun opetuksen kautta lahkoon kuulumattomien lapsille Eikö ole julmaa!Eli kirkon armo on rajallista:
"Vanhempien ei tarvitse kuulua kirkkoon, jos esim. löytyy kummeja, .."
Mutta jos kummeja ei löydy, niin Jumala ei voi jakaa kirkon armoa!!! Armo riippuu siis ihmisten teoista.
Että sellaista armottomuutta. - gqegqg
armotonta kirjoitti:
Eli kirkon armo on rajallista:
"Vanhempien ei tarvitse kuulua kirkkoon, jos esim. löytyy kummeja, .."
Mutta jos kummeja ei löydy, niin Jumala ei voi jakaa kirkon armoa!!! Armo riippuu siis ihmisten teoista.
Että sellaista armottomuutta.Mitä sitä sitten kastamaan, jos kastettava ei saa opetusta? Onhan tuo ihan selvä asia.
Sinulle armo on armottomuutta. Olen huomannut - simppeliä
gqegqg kirjoitti:
Mitä sitä sitten kastamaan, jos kastettava ei saa opetusta? Onhan tuo ihan selvä asia.
Sinulle armo on armottomuutta. Olen huomannutJeesus ei käskenyt kastaa mahdollisimman monia, vaan Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Simppeliä
- sekundaa
simppeliä kirjoitti:
Jeesus ei käskenyt kastaa mahdollisimman monia, vaan Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Simppeliä
Tuotahan se kirkkolaitos yrittää, mutta tulokset ovat surkeat.
Väkisin ei synny muuta kuin sekundaa. - jestj
sekundaa kirjoitti:
Tuotahan se kirkkolaitos yrittää, mutta tulokset ovat surkeat.
Väkisin ei synny muuta kuin sekundaa.Tuothan kirkkolaitos ei yritä, vaan se kastaa vain jäseniensä perheitä. Onneksi voimme olla varmoja siitä että Jumala toimii kasteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604726Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362169Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti521743- 1841722
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1661548Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2811401Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2011242- 881169
- 2051146
- 651104