Kotiäidit on parasta mitä lapselle voi tapahtua

mummelivm80

En ymmärrä miksi äitien pitäämennä töihin, miehet tuo rahat kotiin ja vaimo tekee niillä sitten mitä haluaa tietysti kotiin homaa tavaroita jaruokaa, se on pääaia, mutta näin se toimi ennen ja näin se toimii nytkin.

28

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulleeikerryeläkettä

      No, mummeli miettii, miksi eläke on niin pieni ja rahat ei riitä mihinkään.

    • kotiäitiyshuono

      Siksi, että on hommattu kunnon ammatti, lapset kehittyy tarhassa paremmin .kun kotona ja sitte vanhana saa kunnon eläkkeen.
      Tai , jos tulee ero, tai toinen kuolee niin on hyvä , kun on työpaikka ei joudu sossunluukulle tai leipäjonoon.

      • eijaksaei

        No pitää ottaa uusi mies jolla on rahaa. Kun synnyin v 1980 en kuvitellutkaan että menen tihin, hoidin kaikki lapset kotona, ja nyt on kiva hoitaa lapsenlapsen lapsia ja lapsenlapsenlapsenlapsia. Kotona vaan.


      • Pöljäolet
        eijaksaei kirjoitti:

        No pitää ottaa uusi mies jolla on rahaa. Kun synnyin v 1980 en kuvitellutkaan että menen tihin, hoidin kaikki lapset kotona, ja nyt on kiva hoitaa lapsenlapsen lapsia ja lapsenlapsenlapsenlapsia. Kotona vaan.

        Heheh , 1980 luvulla syntyneellä lapsenlapsenlapsia heheheee...
        Parempi vaan ,että hoidat niitä lapsiasi, ei tuollaista hullua kukaan töihin edes ota.


    • hmmmmmmm

      Nykyisin vois olla toisinkinpäin: naiset tuo rahat kotiin ja isä tekee niillä sitten mitä haluaa Tietysti kotiin hommaa tavaroita ja ruokaa.

      Ongelma onkin siinä, et naiset ei halua tehdä töitä, haluavat vain viettää laatuaikaa lasten kanssa.

    • Uravalinta

      Hoidin kotona lapset kouluikään saakka, pidettiin sitä mieheni kanssa silloin parhaana vaihtoehtona. Tosin lapset kävivät 6v esikoulun ennen oikeaan kouluun siirtymistä. Eskari oli todella hyvä valmennus kouluun, koulukaverit tulivat tutuksi jo etukäteen. En raaskisi viedä yksivuotiasta vielä vieraalle hoitoon on vielä niin kiinni vanhemmissaan, enkä luota että isoissa tarhoissa lapsi saa tarpeeksi hyvän hoidon ei hän osaa kertoa kotona miten päivä on mennyt. En sure eläkkeeni pienuutta kyllä laitoin lapset etusijalle, elän mieluummin köyhän vanhuuden kuin katuisin sitä että en ollut lasten kanssa riittävän kauaa kotona, nautin joka hetkestä jonka sain heitä hoitaa. Hyvin ovat menestyneet elämässään, hyvän koulutuksen on jokainen hankkinut hyvin ovat paikkansa löytäneet työelämässä.

      • mekkk

        Miehenä olin -90 laman aikana vuoden lapsen kanssa kotna ennen kun töitä löyty ja naiseni meni vanhempain vapallta töihin ja ennen kun lapsi oppii puhumaan niin ei siitä seuraa hirveesti ole mutta kaikkea kivaa tekemistä rittää mutta itsen viihtuisi tai haluaisi olla vaikka 10v lapsien hoitajan kotona toisen armoilla onko rahaa ja kuinka paljon. Nykyisin täyty aika hyvä palkka olla puolisolla jos vaikka nelihenkisen perheen elättää ja makselee asuntolainoja ja kaikkea muutakin niin yli 5000€ pitää palkan olla ja mieluumin nettona tuo summa niin pärjää.


      • hmmmmmmm
        mekkk kirjoitti:

        Miehenä olin -90 laman aikana vuoden lapsen kanssa kotna ennen kun töitä löyty ja naiseni meni vanhempain vapallta töihin ja ennen kun lapsi oppii puhumaan niin ei siitä seuraa hirveesti ole mutta kaikkea kivaa tekemistä rittää mutta itsen viihtuisi tai haluaisi olla vaikka 10v lapsien hoitajan kotona toisen armoilla onko rahaa ja kuinka paljon. Nykyisin täyty aika hyvä palkka olla puolisolla jos vaikka nelihenkisen perheen elättää ja makselee asuntolainoja ja kaikkea muutakin niin yli 5000€ pitää palkan olla ja mieluumin nettona tuo summa niin pärjää.

        Onhan raha tietenkin aika oleellilnen asia, etenkin jos perheessä on vain yksi joka ansaitsee. Silti on hassua, että se, joka saa viettää laatuaikaa lasten kanssa, vaatii samaa palkkaa kuin se, joka joutuu olemaan lapsista erossa. Siihen perään vielä työssäkäyvää syyllistetään siitä, ettei hän ole yhtä läheinen lapsille kuin se toinen.


    • tätimooonika

      nykymummot on nuoria, minuakin luullaan joskus lastenlasteni idiksi ja lapseni sisareksi ja olen todella kaunis ja todella nuoen näkinen. Korkkarit, minihameet ja irtoripset ym tosi nuorekas, juoksen kuin gaselli. sutturannuttura, ja pokat päässä, monet poikaset innoissaan, mutta hah.. hauskoja ovat

      • ota_vähemmän

        nykymummot on nuoria - OVAT nuoria
        idiksi - Siis Idi Aminiksiko?
        nuoen näkinen - Jotain vierasta kieltä?


      • kynnetkiusaa
        ota_vähemmän kirjoitti:

        nykymummot on nuoria - OVAT nuoria
        idiksi - Siis Idi Aminiksiko?
        nuoen näkinen - Jotain vierasta kieltä?

        Noh noh... mulla pitkät kauniit kynnet joskus sujahtaa väärälle koskettimelle. äidiksi oli takroitus kirjoittaa...
        puhun kyllä monia kieliä, englanti, ruotsi, saksa, ranska, itlaia, kiina, japani, venäjä ja suomi


      • minäkin.puhun
        kynnetkiusaa kirjoitti:

        Noh noh... mulla pitkät kauniit kynnet joskus sujahtaa väärälle koskettimelle. äidiksi oli takroitus kirjoittaa...
        puhun kyllä monia kieliä, englanti, ruotsi, saksa, ranska, itlaia, kiina, japani, venäjä ja suomi

        mutta en ymmärrä kuten et sinäkään. Itlaiaa tosin ymärän hieman.


      • hmmmmmmm
        kynnetkiusaa kirjoitti:

        Noh noh... mulla pitkät kauniit kynnet joskus sujahtaa väärälle koskettimelle. äidiksi oli takroitus kirjoittaa...
        puhun kyllä monia kieliä, englanti, ruotsi, saksa, ranska, itlaia, kiina, japani, venäjä ja suomi

        "puhun kyllä monia kieliä"

        Osaatko kirjoittaa yhtäkään oikein?


      • Äläotaenää

        Mitä kieltä kirjoitat, vai kännissäkö olet?


      • Menealaasteelle
        kynnetkiusaa kirjoitti:

        Noh noh... mulla pitkät kauniit kynnet joskus sujahtaa väärälle koskettimelle. äidiksi oli takroitus kirjoittaa...
        puhun kyllä monia kieliä, englanti, ruotsi, saksa, ranska, itlaia, kiina, japani, venäjä ja suomi

        Opettelisit nyt ekaksi lukemaan ja kirjoittamaan ,lässykkä.


      • hahhahahaaaaaaaaaaaaa
        Menealaasteelle kirjoitti:

        Opettelisit nyt ekaksi lukemaan ja kirjoittamaan ,lässykkä.

        Homblon homblon huhuhuhuh,, jakabidagabu buu buu.. toi oli aribugri italiaa ja tarkoittaa luen laulan kirjoitan huhhuhhuu sinä tyhmä osaa et buu buu


      • LissuOnFörbi
        ota_vähemmän kirjoitti:

        nykymummot on nuoria - OVAT nuoria
        idiksi - Siis Idi Aminiksiko?
        nuoen näkinen - Jotain vierasta kieltä?

        "minuakin luullaan joskus lastenlasteni idiksi"
        Nimenomaan: lissulässy ON Idi Amin!


    • Kehitys

      Maailma on mummo hyvä muuttunut. Nyt ei olla 50 luvulla vaan 2016. Katoppa ku eläkerahat on sen kotiäidinkin tienattava kun ne lapset kasvavat nekin eivätkä tarvitse enää äitiä holhoamaan. Päiväkoti on hyväksi leikki-ikäisestä ylöspäin, jo ihan sosiaalisten taitojen kannalta. Olen 70 luvulla syntynyt minun vanhempani kävivät työssä ja me lapset olimme hoidossa. Ja olemme nykyään kaikki hyvissä ammateissa olevia aikuisia ja olemme kasvattaneet myös omat lapsemme niin. Eikä kellään ole tullut vahinkoa päiväkodissa olemisesta. Näin myös lapsi näkee että yhteiskunnassa on käytävä töissä jos meinaa elää. Nykyään kun tuo yhden ihmisen palkka ei tahdo riittää elättämään koko perhettä. Nykyään kun näyttää yhdellä sun toisella olevan maksuhäiriöitä ja muita ongelmia kun rahat eivät riitä kun työnteko ei kelpaa. Ja se ei ole mielestäni myöskään lapsen edun mukaista.

      • vanhassavaraparempijuu

        No jos maailma muuttuu niin ei meidän suvun ja perheen asia tmuutu. Ne on aina samat, Äidit kotiin ja miehet hankkimaan rahaa se on paras jkeino turvata hyvä elämä ja perhe. Tietysti onnoita kukkijoita jotka ei tykkää että jotkut elävät perheensä vaan reikkuvat toisten kotiin , mutta niillä on joku ongelma. Kun äiti hoitaa lapset kotona ja meis tuo rahat kotiin jotka vaimo sitten käyttää parhaansa mukaan, ei mistään voi olla parempaa lopputulosta kun siitä että teemme niinkuin sydän sanoo.


      • KynhanKysyn
        vanhassavaraparempijuu kirjoitti:

        No jos maailma muuttuu niin ei meidän suvun ja perheen asia tmuutu. Ne on aina samat, Äidit kotiin ja miehet hankkimaan rahaa se on paras jkeino turvata hyvä elämä ja perhe. Tietysti onnoita kukkijoita jotka ei tykkää että jotkut elävät perheensä vaan reikkuvat toisten kotiin , mutta niillä on joku ongelma. Kun äiti hoitaa lapset kotona ja meis tuo rahat kotiin jotka vaimo sitten käyttää parhaansa mukaan, ei mistään voi olla parempaa lopputulosta kun siitä että teemme niinkuin sydän sanoo.

        "Äidit kotiin ja miehet hankkimaan rahaa"

        Miksei toisinpäin?


      • miehettöihinnaisetkotiin
        KynhanKysyn kirjoitti:

        "Äidit kotiin ja miehet hankkimaan rahaa"

        Miksei toisinpäin?

        Mä en ainakaan oo innostunu lähtee joka päivä töihin, kivampi olla kotona ja rauhassa heräillä. Ja muutenkin naisille maksetaan huonoa palkkaa, ja rahasta sitä hommia tehdään. Mä oon viimeksi ollu töissä 1999 kun olin vaiheompelijana mutta se tehas loppu, ja sen jälkeen oon ollu kotona. Enhän mä osaa mitään muuta kun olla vaan. Tehkööt työt ne jotka osaa ja jotka siitä tienaa enemmän kuin mä.


      • kraatarit
        miehettöihinnaisetkotiin kirjoitti:

        Mä en ainakaan oo innostunu lähtee joka päivä töihin, kivampi olla kotona ja rauhassa heräillä. Ja muutenkin naisille maksetaan huonoa palkkaa, ja rahasta sitä hommia tehdään. Mä oon viimeksi ollu töissä 1999 kun olin vaiheompelijana mutta se tehas loppu, ja sen jälkeen oon ollu kotona. Enhän mä osaa mitään muuta kun olla vaan. Tehkööt työt ne jotka osaa ja jotka siitä tienaa enemmän kuin mä.

        "Vaiheompelija" buhahaaa, buhahaa


      • bua-ha-haa
        miehettöihinnaisetkotiin kirjoitti:

        Mä en ainakaan oo innostunu lähtee joka päivä töihin, kivampi olla kotona ja rauhassa heräillä. Ja muutenkin naisille maksetaan huonoa palkkaa, ja rahasta sitä hommia tehdään. Mä oon viimeksi ollu töissä 1999 kun olin vaiheompelijana mutta se tehas loppu, ja sen jälkeen oon ollu kotona. Enhän mä osaa mitään muuta kun olla vaan. Tehkööt työt ne jotka osaa ja jotka siitä tienaa enemmän kuin mä.

        Eli olet yksinkertaisesti laiska, no ei siitä kyllä tosiaan paljoa maksetakaan. Eikä sulla muuten lastakaan ole, koska jos oisi, sietäisit ettet voisi aamuisin vaan heräillä ihan rauhassa.

        Onko vaiheompelija jokin psykologi :D


      • Hekohekooo
        miehettöihinnaisetkotiin kirjoitti:

        Mä en ainakaan oo innostunu lähtee joka päivä töihin, kivampi olla kotona ja rauhassa heräillä. Ja muutenkin naisille maksetaan huonoa palkkaa, ja rahasta sitä hommia tehdään. Mä oon viimeksi ollu töissä 1999 kun olin vaiheompelijana mutta se tehas loppu, ja sen jälkeen oon ollu kotona. Enhän mä osaa mitään muuta kun olla vaan. Tehkööt työt ne jotka osaa ja jotka siitä tienaa enemmän kuin mä.

        Miten " vaiheita" ommellaan mitä ne ovat, liittyykö ne jotenkin tuohon psykologiaan, onko se jokin hoitomuoto.


    • Voivoioioi

      Höpö höpö laatuaika ja muut höpsötykset. Minulla on lapseni kanssa todella avoin ja läheinen suhde vaikka olen käynyt työssä koko lapseni nuoruuden. Ei läheistä suhdetta ja laatuaikaa mitata sillä jos käyt työssä. Työssäkäyvillä on vapaat ja lomat niinkuin lapsillakin koulusta. Se miten käytät sen vapaa ajan lapsedi kanssa on tärkeämpää. Ja minä haluan tarjota lapselleni muutakin syötävää kuin kaurapuuroa ja makaronia. Ja katsoa että hänellä on kunnossa muutkin asiat kuin laatuaika. Joskus tulee mieleen että lapset on tekosyy ettei tarvitse käydä töissä. Ja joku halusi olla köyhä vanhana, mutta on kasvattanut lapsensa yhteiskunnan varoilla ja todennäköisesti elänyt itsekin niillä. Lapselisät ja kotihoidontuet kun sattuu tulemaan veronmaksajien pusseista. On tää kumma kansa. Järki käteen lapsen kasvatuksessa. Parhaiten kasvatat lapsesi kun näytät hyvää esimerkkiä vanhempana siitä kuinka täällä tulee elää pärjätäkseen. Opettele olemaan hyvä vanhempi vaikka käyt työssä. Ei se tähtitiedettä ole.

      • yhdysvallat

        Ei se nyt ihmisten vika ole jos suomen hallitukset on keksinyt kodinhoidonvapaat ja muut avustukset, tottai niitä myös käytetään, koska ne lait on keksitty, turha kansaa on syylistää.
        Olen samaa mieltä, että kaikki tuet pois myös työttömyystuki, vammaistuki eläkeläisten asumistuki, tavallinen asumistuki ,opintotuki ,maataloustuki teollisuustuki ym ja arkipyhäkorvaukset sunnuntai ja viikonloppulisät ym.
        USA:ssa hyvä järjestelmä siellä ei tueta mitään eikä ketään,kaiken maksat itse, jos et pärjää niin sitte elät kadulla.
        Alas hyvinvointiyhteikunta.


      • 1säpappa
        yhdysvallat kirjoitti:

        Ei se nyt ihmisten vika ole jos suomen hallitukset on keksinyt kodinhoidonvapaat ja muut avustukset, tottai niitä myös käytetään, koska ne lait on keksitty, turha kansaa on syylistää.
        Olen samaa mieltä, että kaikki tuet pois myös työttömyystuki, vammaistuki eläkeläisten asumistuki, tavallinen asumistuki ,opintotuki ,maataloustuki teollisuustuki ym ja arkipyhäkorvaukset sunnuntai ja viikonloppulisät ym.
        USA:ssa hyvä järjestelmä siellä ei tueta mitään eikä ketään,kaiken maksat itse, jos et pärjää niin sitte elät kadulla.
        Alas hyvinvointiyhteikunta.

        Siinäpä sitten saisit vammaisen lapsen, joutuisit jäämään pois töistä ja ihmettelisit millä elät.

        Yhteiskunnan hyvyys mitataan sillä, miten se kohtelee heikompia kansalaisia.

        USA:n järjestelmä on ihan perseestä.


    • Suvaitsevaisuutta

      On se ihme juttu kun tällaisista asioista kinastellaan, eikö nämä asiat ole ihan perhekohtaisia? Mikä toimii jollakin ei toimi välttämättä toisella. Pääasia on, että kun vanhemmat voivat hyvin niin lapsikin voi ja toisin päin.

      Itselläni on kokemusta esikoisen kohdalla päiväkoti-hoidosta ja kahden viimeisen lapsen kanssa olen ollut 6v. kotona. Molemmissa on ollut puolensa niin hyvät kuin huonot, mutta se on elämää ja tilanteeseen sopeutumista. Päivääkään en vaihtaisi pois.

      Kotona oloni aikana suoritin yhden tutkinnon sivutoimisesti, mikä oli mukavaa kun oli joku omakin juttu. Keskimmäinen lapsemme aloittaa eskarin syksyllä ja minä lähden vielä lisää opiskelemaan vuoden vaihteessa jolloin nuorimmaisemme lähtee myös päiväkotiin.

      Päiväkoti ei ole tämän maan ainut paikka missä lapsi oppii sosiaalisia taitoja. Onhan niitä erilaisia kerhoja, satutunteja yms. joissa minä ainakin olen lasteni kanssa käynyt. Olen sen verran aktiivinen luonne etten jaksaisi neljän seinän sisällä lasten kanssa koko päivää kökkiä. Eivät ne lapset ole välttämättä tynnyrissä kasvatettuja ja pumpulissa pidettyjä vaikka olisivat kotona olleetkin, se on vaan todella paljon kiinni vanhemmasta joka lasten kanssa kotona on ja siitä kuinka paljon aktiviteetteja hän pystyy tai jaksaa järjestämään. Tottahan se on, että on perheitä joissa ei lasten kanssa esim. ulkoilla ollenkaan.

      Se on totta,että eläkevuosia ajatellen ei olisi kannattanut jäädä kotiin, mutta ei kaikkea voi mitata rahassa. Näitä hetkiä on mukava muistella sitten kiikkustuolissa.
      Täytyy myöntää, että sydäntäni lämmitti kun olimme keskimmäisen syntymän jälkeen olleet pari päivää kotona ja silloin eskarista kotiutuva esikoisemme tuli kotiin ja sanoi; Onpa ihanaa ku sä oot äiti kotona:)

      Nämä ratkaisut ovat olleet oikeita meidän perheellemme ja olemme olleet tyytyväisiä. Se ei tarkoita, että saman tulisi toimia jollain muulla perheellä. Elämä ei ole mustavalkoista vaan elämässä pitää olla muitakin värejä eli vaihtoehtoja. Tärkeimpiä ovat yhdessä vietetty hetket.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe