Katsotko Nouse Suomi lähetystä?

Ihmettelijä_

Katsooko/katsoiko kukaan tätä Nouse Suomi lähetystä? Mitä mieltä olette? Mä olen vähän hämmentynyt noista nykimisistä lavalla, eräs näytti kuin olisi ollut toisessa tietoisuuden tilassa. En halua arvostella pahalla tai tuomiten, lähinnä vain hämmentää ja tulee surku olo. Nyt puhuu Heidi Baker, sinänsä ihan mielenkiintoisia tarinoita sillä elämästä.

275

5568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä.ollaan
      • Ihmettelijä_

        Kiitos terveisistä! Onko siellä tosiaan liottu hengessä käytävillä? Miksi osa noista nykii? Mitä oot ollut mieltä tunnelmasta?


      • ToinenjeesusToinenhenki

        Heidi Baker kertoi lähes täysin saman elämäntarinansa..
        ja sitten alkoi huutelemaan tuota "fire".

        Kiitän Herraa, etten ollut siellä. Sääli niitä, jotka maksoivat lipusta, toivottavasti "hengellisen suuntalipun" pystyy vaihtamaan, ennen Jeesuksen lupaamaa ylöstempausta!


      • Melissa12

        Katsoin Tv :n kautta ja mielestäni Patrick Tiainen oli täynnä iloa ja Pyhää Henkeä. Julistus oli Raamatullinen, elävä sana. Näki että hän itse eli siinä, mitä puhui. Oli ilo myös kuunnella häntä! Ja, uskon että minullakin jäi "takkiin" jotakin Patrikia kuunnellessa..


      • EiJatkoon

        Katsoin minäkin jonkin matkaa, mutta lopetin. Hän ei edes tiennyt, mitä Jumalan voima on Raamatun mukaan (oikea vastaus: Jeesus Kristus ristiinnaulittuna). Puhetta kyllä riitti, mutta osaamista ei ollut.


      • Iloitkaapelastuksesta
        Melissa12 kirjoitti:

        Katsoin Tv :n kautta ja mielestäni Patrick Tiainen oli täynnä iloa ja Pyhää Henkeä. Julistus oli Raamatullinen, elävä sana. Näki että hän itse eli siinä, mitä puhui. Oli ilo myös kuunnella häntä! Ja, uskon että minullakin jäi "takkiin" jotakin Patrikia kuunnellessa..

        Olen samaa mieltä, että Patrick Tiainen on täynnä iloa ja Pyhää Henkeä! Kristittyjen uskon täytyy näkyä tämän pimeän ajan keskellä!


      • Eläväävettä
        EiJatkoon kirjoitti:

        Katsoin minäkin jonkin matkaa, mutta lopetin. Hän ei edes tiennyt, mitä Jumalan voima on Raamatun mukaan (oikea vastaus: Jeesus Kristus ristiinnaulittuna). Puhetta kyllä riitti, mutta osaamista ei ollut.

        Patrick Tiainen on täynnä iloa ja vapautta, täynnä Jeesusta!
        Olisipa useampia tällaisia, niin pian usko näkyisi Suomen kaupungeissa!


    • EiSytytä

      Aika vaisu ja väkinäinen meininki.

      Odotan, että joku heittäisi Bakeria munalla niin tulis vipinää. Sehän puhuu ihan mitä sattuu, tuijottaa halveksivasti yleisöön kun porukka ei innostu tarpeeksi. Syyllistää, uhkailee ja kiristää.

      Huomasiko kukaan muuten, missä kunnossa Patrick tuotiin lavalle?

      Jumala oli ottanut pystyssä seisomisen voiman pois kun kainaloista jouduttiin roikottamaan. :(

    • Latistaa

      Pelkkää itsekorostusta koko touhu. Ei esiintyjää ilman yleisöä.

      Ihmettelin myös, miten Baker moitti suomalaisten kansanluonnetta ja Suomea ylipäänsä.

    • Hihhihhihhhh

      Nyt jaellaan sitä kuuluisaa uutta viiniä oikein suomalaisen kansanluonteen mukaisesti.

      Ja sit pitäs vielä käskystä iloitakin.

    • huijarit.liikkeellä

      Suomi nousuun, paska housuun!

    • Jumalanpilkkaa

      Iljettävää eksytystä. Jumalanpilkkaa, Kundaliinihenkeä. Tyhjää sanahelinää.

      Ei ole sanomassa ristiä eikä verta, ei ole sanomaa Jeesuksen tulosta tai parannuksenteosta.

      Ylistys oli kuin discossa.

      • Kunniajumalalle

        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
        Jeesus Kristus tuli koroitetuksi ja monet saivat kokea Jumalan muuttavan voiman, niin minäkin.


    • pitkäänuskossa

      Luin aikoinaan noin kymmenen vuotta sitten Bakerien kirjan Mosambikin herätyksestä ja työstä orpojen ja katulasten parissa. Noissa lastenkodeissa asuu tuhansia lapsia ja heitä tulee uskoon. Ainakin siltä olisin työ on hyvää hedelmää. Ja monissa kokouksissa olen nähnyt herkkien ihmisten kaatuvan ja vapisevan. Ei kai sille voi mitään, jos joku on sielultaan niin herkkä että kaatuu ja reagoi sielullaan.
      Itse en kaadu ja vapise koskaan.

      • AivoniAjattelevi

        Luit mutta oletko käynyt paikan päällä?


      • 1.Kor.1-18

        Jos olet oikeasti ollut pitkään uskossa, niin tiedät, että kirjoja on niin monta kuin kirjoittajaakin. Liioittelu ja valehtelu ovat nykyään elämänkertakirjoissa sääntö, jolla pyritään keräämään rahaa "palvelutyölle".
        Ja jos olet ollut pitkään uskossa, niin tiedät sielullisuuden olevan Pyhän Hengen työn suuri vihollinen. Ihmisen oma sielullisuus ei tarkoita hengellisyyttä; sielullisuus ei ole hengellisyyttä, vaan nimensä mukaisesti sielullisuutta.
        .
        Jesaja 50:4 (KR1933/38)
        Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.

        .
        Siunausta.


      • Ihmettelevä_

        En kiellä etteikö Heidi olisi tehnyt hyviä tekoja, arvostan kaikkea humanitääristä työtä. Pisteet siitä. Silti se ei tarkoita, että ei voisi eksyä tai olla väärässä hengessä. Kyllä ateistikin kykenee hyviä asioita tekemään.


      • Gumma48
        1.Kor.1-18 kirjoitti:

        Jos olet oikeasti ollut pitkään uskossa, niin tiedät, että kirjoja on niin monta kuin kirjoittajaakin. Liioittelu ja valehtelu ovat nykyään elämänkertakirjoissa sääntö, jolla pyritään keräämään rahaa "palvelutyölle".
        Ja jos olet ollut pitkään uskossa, niin tiedät sielullisuuden olevan Pyhän Hengen työn suuri vihollinen. Ihmisen oma sielullisuus ei tarkoita hengellisyyttä; sielullisuus ei ole hengellisyyttä, vaan nimensä mukaisesti sielullisuutta.
        .
        Jesaja 50:4 (KR1933/38)
        Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.

        .
        Siunausta.

        Olen usein törmännyt kommentteihisi näillä sivustoilla. Kiitos niistä, vastauksesi ovat selkeitä ja raamatullisia. Niihin voi sanoa vain 'amen', jatka samalla linjalla. Ehkä ne tuovat selkeyttä sellaiselle, joka on aivan eksyksissä nykyisessä hengellisessä menossa.


    • helluntailainen

      Jos ihminen on aito, hyppii ja huitoo ja mesuaa Jumalan kunniaksi ja kokee sen omakseen, niin siitä vaan. Onhan liikunnallisia nuoria ihmisiä. En kyllä itse tuosta mitään saisi. En oikein osaa keskittyä tuollaiseen palvontaan ja ylistykseen.
      En lähde tuomitsemaan toisen tapaa kokea iloa ja vapaitta Herrassa ja kun ei ole sitä henkien erottamisen armolahjaa.

      • EveryDayIsNewDay

        Paitsi jos käsketään iloita ja hyppiä? Kertooko se enemmän auktoriteettiuskosta? Tai jos arki on niin harmaata ja ilotonta, että henkeä tarvii hakea muualta? Jumalan rakkaushan on kanssamme joka päivä.


      • Nuoret

        Nuoret iloitkoon ja pomppikoon kuinka paljon tahansa!
        Olen ollut pitkään uskossa ja odottanut, että milloin oikein innostutaan Jeesuksesta kuten ns. jeesus-herätyksen aikana, kun pitktukkaiset nuoret isoine Raamatuineen istuivat eturiveissä hengellisissä kokouksissa.


      • Ihmettelijä_

        Kun puhuja KÄSKEE jokaista yleisössä tanssimaan ja hyppimään, jotta saadaan HYVÄÄ kuvamateriaalia vietäväksi Afrikkaan, voidaan kysyä, onko se aitoa?! Ja kun puhuja kysyy että kuka ei aio näin tehdä on se enemmän kuin outoa. Ja sit kun hetken päästä lauletaan miten vapaus on siellä missä Jumalan Henkikin, on tilanne lähinnä koominen.


      • Yyywwwv
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Kun puhuja KÄSKEE jokaista yleisössä tanssimaan ja hyppimään, jotta saadaan HYVÄÄ kuvamateriaalia vietäväksi Afrikkaan, voidaan kysyä, onko se aitoa?! Ja kun puhuja kysyy että kuka ei aio näin tehdä on se enemmän kuin outoa. Ja sit kun hetken päästä lauletaan miten vapaus on siellä missä Jumalan Henkikin, on tilanne lähinnä koominen.

        Minulla on henkien erottamisen armolahja, mutta olen sitä mieltä, että Jumalan sanan totuuden tunteminen on parasta lääkettä harhaopetusta vastaan. Raamattu kehottaa: " Älkää kaikkia henkiä uskoko, vaan TUTKIKAA KAIKKI". Tarkoittaa, että kaikki täytyy tutkia Jumalan sanalla. HUOM KAIKKI OPETUS.


    • Ketopinor

      Mielenterveysongelmaiset reagoivat päällään, heitä on helppo manipuloida.

    • TyhjääTäynnä

      Pelkkää uskovien sparrausta, että jaksaisivat lahjoittaa tarpeeksi rahaa.

    • Ihmettelevä_

      Nyt on villiä menoa, en itse viihtyisi. Toinen kerta ku katson tätä tapahtumaa ja aina alkaa itkettää. Liian sekasortoista, liian meluisaa, liian vähän todellista sanomaa. Käsketään kaikkia tanssimaan. Huh huh.. Puhuttiin myös parantavista enkeleistä, onko niitä Raamatussa mainittu? Toisaalta hyvä puoli on saada olla vapaasti, iloita, tanssia jne.

      Juuri Patrikiin kiinnitin huomiota, tuntui kuin olisi ollut toisessa maailmassa :/ Todella hämmentävää. Rodrigollakin olin näkevinäni nykimistä, ei ollut aiemmin.

      • yxmummi

        Ihmettelevä:

        "Juuri Patriciin kiinnitin huomiota, tuntui kuin olisi ollut toisessa maailmassa:/ Todella hämmentävää. Rorrigollakin olin näkevinäni nykimistä, ei ollut aiemmin."

        Joo, samaa minäkin ihmettelin. Patric oli kuin kännissä, ei pysynyt tolpillaan ja silmät olivat oudot.
        Tälläköhän menolla Suomi nousee?
        Mitähän mahtaa olla aamulla kädessä tästä tilaisuudesta. Krapulako? Kovin on juovuttavaista tuo uusi viini! Kai he sanovat, "tahdonpa taas hakea tätä samaa."


      • Hämmentävää

        Olihan se ylistysmusiikki kuin rock-tai popkonsertissa,tuli hämmentynyt olo.En jaksa uskoa että taivaallinen musiikki ja laulu olisivat tällaisia ,eikä täällä maan päälläkään pitäisi olla tuota melua ja meteliä näin.Oliko tarkoitettu alle kolmekymppisille nämä saundit?Mielestäni muuten hengellisten tapahtumien pitäisi olla maksuttomia( että köyhimmätkin voisivat niihin osallistua )ja kolehtivaroin pitäisi kulut niistä kustantaa ja sekä ruudussa näkyvien puhelin-ja pankkitilinumeroiden kautta.Heidi Bakkerista en oikein osaa sanoa kun en tunne häntä tarpeeksi,ainakin hän puhui parannuksenteosta ymmärtääkseni niinkuin Raamattusiitä opettaa.


      • Orgiat.lähestyy

        Ainahan jostain täyttyy puhua, vähän sinbepäin mitä Raamattu opettaa..muuten ois mahdoton saada kristittyjä liekaan.
        Mutta maailmanmielisen menon Raamattu kokonaan KIELTÄÄ..ja sitä menoa juuri tämäkin show pursusi. perkele ainakin tykkäs musasta, olihan se niin sille tuttua..sehän onkin 'tämän maailman jumala'! Raha on sen näyttöväline, 'siunauksia' mitattaessa.


      • Ihmettelijä_
        Hämmentävää kirjoitti:

        Olihan se ylistysmusiikki kuin rock-tai popkonsertissa,tuli hämmentynyt olo.En jaksa uskoa että taivaallinen musiikki ja laulu olisivat tällaisia ,eikä täällä maan päälläkään pitäisi olla tuota melua ja meteliä näin.Oliko tarkoitettu alle kolmekymppisille nämä saundit?Mielestäni muuten hengellisten tapahtumien pitäisi olla maksuttomia( että köyhimmätkin voisivat niihin osallistua )ja kolehtivaroin pitäisi kulut niistä kustantaa ja sekä ruudussa näkyvien puhelin-ja pankkitilinumeroiden kautta.Heidi Bakkerista en oikein osaa sanoa kun en tunne häntä tarpeeksi,ainakin hän puhui parannuksenteosta ymmärtääkseni niinkuin Raamattusiitä opettaa.

        Olen samaa mieltä! Mietin mitä tapahtuisi, jos Jeesus tulis i tai yhtäkkiä vaikka katto romahtaisi. Jatkaisivatko ylistystään helvetissä? Minunkin vaikea kuvitella taivaallista menoa tuonkaltaiseksi.


    • oikealla.tiellä.vaeltaja

      Yksi muka parantui. Joku MS-tautia sairastava, joka ei kuulemma pystynyt aikaisemmin paljoa kävelemään. Teatraalisesti nostettiin pyörötuoli ilmaan. "Parantunut" pysyi hädin tuskin tolpillaan, ja hetken lavalla notkuttuaan talutettiin pyörätuolinsa kanssa vaivihkaan lavalta pois. Uskon, että Jeesus voi oikeasti parantaa, mutta tällainen valheparantaminen ei ole Jeesuksesta..

    • verijaarmo

      Minua ihmetyttää tuo HOW ja nykinä,-toinen se että miksi hän ei sano Jeesuksen veri puhdistaa kaikista synnistä,vain Jeesus puhdistaa,veri on se ristin kuolema sillä ristin kuolemalla Jeesus voitti synnin.Hänen haavojensa kautta me olemme parannetut.Se että hän sanoo hänellä on yliluonnollista voimaa..salamatkin lankeavat.Miksi minun sieluni on surullinen tätä katsellessa,vaihtokauppa pitää suorittaa että saa iloa?
      Miksi? Jumala antaa lahjaksi ilman rahaa..ei vaihtokaupan kautta.Jeesus onneksi paransi pyörätuolipotilaan,voin sanoa että Jumala paransi selkäni ihan ykisn rukoilllessani.Kävin seurakunnassa ja rukouksissa ja ihmettelin tätä kunnes kahden kesken rukouksessa ja itkussa se tapahtui.

    • Orgastista

      Pietari oli nynny mies? Hän oli nynny joka pelkäsi paria naista joka oli iso mies. Hän oli vahva jätkä ja sitten hän pelkäsi paria naista. Jotkut teistä pelkäävät näin. Piilottelet uskoasi, se on nynnymäistä. Jumala teki sinusta vahvan...

      TÄMÄ OLI SUORAA REAALIAIKAISTA BAKERIN TEKSTIÄ ELI MANIPULOINTIA!!!!!! KORVASYYHYYN "SAARNAAMISTA".

      Hei ihan oikeasti kuka tätä uskoo?

      Baker tosiaan luulee olevansa Jumala?

      • Heidi.Peto.Naiseksi

        Pietari ei ollut kovin 'nynny' mies..muistiko lady leivonnainen mainita, mitä Pietari ärähti (noita) Simonille seuraavasti: "Menkööt RAHASI SINUN KANSSASI KADOTUKSEEN, KOSKA LUULET JUMALAN LAHJAN OLEVAN RAHALLA SAATAVISSA."(Apt.8:20 Rk38).

        Vieläkö Heidi käsyttäisi tanssimaan?


      • Pohdintaa

        Pietari oli vahva ja rohkea apostoli,nöyrtymisen kautta hän nousi kun Pyhä Henki antoi hänelle voimaa olla rohkea.Oliko Heidi Paker oikean hengen vallassa ylipäätään,sitä me voidaan miettiä itsekukin,ainakin julistus oli välillä naurahduksineen ja elehtimisineen hämmentävää katsottavaa,vaikka hän korosti rakastavansa kovasti Jeesusta.


      • TotuusLastenSuusta

        Missä olivat orvot? Eikö heidillä ollut kutsumusta lapsityöhön? Mitä tämä sekotus olisi antanut lapsille? Jeesus, jota H sanoi edellisenkommentoijan mukaan rakastavansa, oli LASTEN YSTÄVÄ.

        Oliko kokouksessa havaittavissa Hyvän Paimenen turvaisaa läsnäoloa? Sitä voi itsekukin paikalla olleista pohtia..


      • Lapseudenhenki
        Pohdintaa kirjoitti:

        Pietari oli vahva ja rohkea apostoli,nöyrtymisen kautta hän nousi kun Pyhä Henki antoi hänelle voimaa olla rohkea.Oliko Heidi Paker oikean hengen vallassa ylipäätään,sitä me voidaan miettiä itsekukin,ainakin julistus oli välillä naurahduksineen ja elehtimisineen hämmentävää katsottavaa,vaikka hän korosti rakastavansa kovasti Jeesusta.

        Lapsi on aina aito. Uskovainen on Jumalan lapsi.


    • fthfggg

      Lähetys puuroutui

    • puurotjavellitonsekaisin

      typerää touhua.

      KUKA tuolalista Tarvitsee ja Mihin!!??

      mitä teistä nyt tulee siellä ja huomisesta alkaen?

      • Tuli.tarttuu.ja.leviää

        Varokaamme joutumasta sieltä "voitelua" vastaanottaneiden käsien alle joutumasta! Heille ruukaa tulla himo rukoilla toistenkin puolesta...


    • voikamala

      Apua tulkki kaatu kuka nyt suomentaa??

      • Jumala.tukki.Heidin.suun

        EI kenenkään tarvinnu, ehkä JUMALA näki, ettei shownaisella ollut mitään jaloa sanottavaa?!

        Fire-mantrahan on helppo tulkita: tulta.


    • Entisenämitään

      Katsoin, mutta en tiedä. Jäin tyhjäksi. Mutta meitä on niin monia. Ei ehkä minun juttu. Pidän oikeasta Sanan julistuksesta.

      • Ihmettelevä_

        Säälittää ja surettaa noiden ihmisten puolesta. Itsekin kokenut tuon fiilistelykuplan ja se todellakin jättää lopulta aina tyhjäksi ja mitäänsanomattomaksi :( Sitten pitää taas huutaa more fire ja kovaa, jotta saa enemmän ja uudet kiksit, ne fiilikset kun haihtuu aina lopulta. Miksi Raamatun sana ei kelpaa ravinnoksi?


      • SANAN.POHJALLE.TAKAISIN

        Jos eiole kuin rv92, se niin ihmisen myrkyttämä, ettei Pyhä Henki voi yhtyä valheeseen. Sana sinänsä ois pidättäny eksytysten vuolaan virran!


    • Ihmettelevä_

      Nyt seuraa loppuhuipennus: kaikkien on pompittava, jotta saadaan tilaisuudesta hyvää materiaalia afrikkaan Heidin mukana. Oon järkyttynyt, täysin tehtyä ja epäaitoa. Loppuun vielä loppumantra niin kaikki maneerit on toteutettu. Suomi on nyt noussut. Aamen!

    • DoctorT

      Katsoin klo 18.30 muutaman minuutin. Campos vaelsi lavalla ja pölisi mikkiin. Huudahteli omituista sanaa useampaan kertaan. Mölisi ja mekkaloi!!

      SIELLÄ OLI MUUT HENGET LÄSNÄ KUIN JUMALAN TOTUUDELLINEN JA RAITIS PYHÄ HENKI!! Tuli ahdistava , surullinen ole niiden huijauksen kohteeksi joutuneiden ihmisten vuoksi. Nämä itse huseeraajat ovat 2.Piet 2:1-3 väkeä ja kuulijat,joista hyödytään!!

      Huokasin Herran puoleen kysymyksellä; milloin teet tästä saastaisuudesta lopun??

      • Tanssit.Jatkuu.Itkien

        Ylöstempaus, surullista kyllä, erottaa.

        Saastaiset jäävät saastumaan edelleen, kauheata heille siinä vaiheessa huomata tulleensa petetyiksi, saatanan toimesta!


      • Ihmettelijä_

        Mitähän lie paikalle kutsunut. Meidän ylistyksestä ei ole mitään hyötyä, jos sydän ei ole puhdas ja on kaukana Jumalasta. Heidän unelmansa on saada Suomi ylistämään Jumalaa. Kuka kertoisi, että sielu ei pelastu ylistämällä vaan parannuksenteolla Jeesuksessa.


      • Yksinimi
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Mitähän lie paikalle kutsunut. Meidän ylistyksestä ei ole mitään hyötyä, jos sydän ei ole puhdas ja on kaukana Jumalasta. Heidän unelmansa on saada Suomi ylistämään Jumalaa. Kuka kertoisi, että sielu ei pelastu ylistämällä vaan parannuksenteolla Jeesuksessa.

        Jeesus sanoi että todelliset ylistäjät (suom. Raamatussa rukoilijat),
        Ylistävät Isää Jumalaa hengessä ja totuudessa.
        Itse (vanha uskova) koin, että nämä Nouse Suomi- tapatuman ylistäjät, ylistivät Pyhässä Hengessä Jeesus-nimeä koroittaen.
        Olen iloinen, että nuoret ovat innokkaita! Olen kaivannut ja odottanut, että nuoret uskovaiset nousisivat ja voisivat loistaa taivaallista valoa tämän pimeän maailman keskellä.


      • yli-60v.sanan.totuudessa
        Yksinimi kirjoitti:

        Jeesus sanoi että todelliset ylistäjät (suom. Raamatussa rukoilijat),
        Ylistävät Isää Jumalaa hengessä ja totuudessa.
        Itse (vanha uskova) koin, että nämä Nouse Suomi- tapatuman ylistäjät, ylistivät Pyhässä Hengessä Jeesus-nimeä koroittaen.
        Olen iloinen, että nuoret ovat innokkaita! Olen kaivannut ja odottanut, että nuoret uskovaiset nousisivat ja voisivat loistaa taivaallista valoa tämän pimeän maailman keskellä.

        Ei se ollut mitään Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen ylistämistä. Pikemminkin bilettämistä ja hengailua.
        Ei ollut mitään oikeaa Henkeä eikä Totuutta paikalla.
        Kaikki järjestävät tahot ovat jollain lailla kytköksissä äärikarismaattisuuteen ja menestysteologiaan ja Kenneth Haginin uskon sana yhteisöön sekä Bethel-seurakunnan pastorin Bill Johnsonen opettamiin harhaoppeihin.
        Missiomaailma edustaa kaikkia näitä.
        Jeesusta voidaan korottaa ja Hänen nimessään voidaan tehdä bisnestä ja ihmeitä ja tunnustekojakin voi tapahtua, mutta ei se tarkoita, että Pyhä Henki on paikalla.
        Innokkuus ei vielä takaa, että julistetaan oikeaa evankeliumia ja taivaallinen valokin voi olla eksyttävän valontuojan valoa.
        Yksinimi on ilmeisesti laiminlyönyt Raamatun lukemisen, sillä varmasti eksymme näihin kavaliin eksytyksiin, jos emme tunne kirjoituksia emmekä Jumalan voimaa.
        Kaikki pitää nykyaikana arvostella ja julistajien taustat tarkistaa, jotta voimme olla varmoja, että kyseessä on raitis opetus.
        Lampaat kuulevat Hyvän Paimenen äänen, mutta vierasta paimenta ne eivät kuuntele.


    • E..L.O

      Heidi Baker kehuu todella paljon itseään. Hän mainostaa itseään amerikkalaisella tavalla. En usko, että Baker olisi Jumalan profeetta.

    • Ihmettelevä_

      Kohta varmaan ilmestyy Missiomaailman sivuille artikkelia siitä, miten Suomi on nyt noussut, läpimurto on tullut, ilmapiiri on muuttunut Campoksien ylistysryhmän seurauksena, Baker on tuonut PyhääHenkeä suomeen ennen näkemättömällä tavalla, sairaat on parantunu, herätys alkanut, on saatu uusi näky, uusi profeetallinen sanoma, on päästy lähemmäksi isän sydäntä kuin koskaan, on ollut kaikkien aikojen bileet Pyhässä Hengessä.

      • asdfadsf

        Paikalla oli perjantaina kuulemma noin 2000 ihmistä. Ei kuitenkaan enempää. Onneksi ei mitään valtavaa suosiota tullut näille eksyttäjille.


      • moneymoneyhoney

        2000x50€ onyhtäkuin 100000€!

        Aika hyvin tulesta tullut temmatuksi, saiko suosittelijat 'tippiä', esim Sädeaho seurakuntaansa?


      • Pelastettu
        moneymoneyhoney kirjoitti:

        2000x50€ onyhtäkuin 100000€!

        Aika hyvin tulesta tullut temmatuksi, saiko suosittelijat 'tippiä', esim Sädeaho seurakuntaansa?

        Kaikki eivät ostaneet kahden päivän lippua ja kahden päivän ilmaislippuja jaettiin monia satoja


    • mimaku

      Järkyttävää katsottavaa! Suuret juhlat, mutta päävieras ei vaan itse ollut noissa juhlissa mukana. Jumalan henki ei saa aikaan mitään tuollaista.
      Ja ei jäänyt huomaamatta missä kunnossa Tiainen talutettiin lavalle. Juopuneena, muttei varmasti Pyhästä hengestä.

      • Ihmettelevä_

        Raamatussa sanotaan: "Jeesus sanoi heille: "minä olen elämän leipä, joka tulee minun tyköni, hänen ei tule nälkä, ja joka uskoo minuun, hänen ei tule koskaan jano". (Joh.6:35). Lisäksi sanotaan miten Jeesuksen sanat ovat henkeä ja elämää, eikä liha mitään hyödytä. Voiko sellainen henki, mikä jättää aina nälkäiseksi ja janoiseksi laittaen vaatimaan aina vain uusia tunnekokemuksia olla Kristuksesta? Sielullisuus on lihallisuutta eikä näin ollen hyödytä mitään, jos ei ole oikeaa Henkeä ja Kristusta tai tunne Jumalan sanaa. Jos olen väärässä, niin korjatkaa. Kun syö aitoa leipää, ei tarvitse olla aina nälissään ja kerjäämässä lisää ja enemmän.


      • OIKEASSA

        ET OLE VÄÄRÄSSÄ.


    • OliEksytyksessä
      • maija2017

        minua ahdisti tuo puhe. En ole lahjoiltani karismaatikko eli en 'eksyksissä?' mutta koin puheen tarkoituksenmukaisen arvostelevana ja tuomitsevana, en saanut puheesta mitään rakentavaa tai kokenut Jeesuksen läsnäoloa. Haluan tällä sanoa vain, että koemme eri asiat eri tavalla.


    • mummikainuusta

      Nyt vähän harmittaa, että en pystynyt katsomaan ohjelmaa kuin perjantaina satunnaisesti. Se mitä näin, oli juuri sellaista kuin arvelin siellä olevan. Ylistyksestä tuli Hillsongin meininki mieleen. Ja sillä yritettiin? nostattaa tunnelmaa. Ei ehkä noussut niin kuin haluttiin, koska käskettiin milloin mitäkin tehdä.
      Mitä Pyhää Henkeä Baker muka toi? Onko hän Jumala? Raamattu kertoo selvästi, että jokaisessa Jeesuksen seuraajassa on Pyhä Henki. Emme siis tarvitse jotain uutta henkeä.
      Bakerin "hyvät työt" ei tee hänestä palvomisen arvoista. Kuka hyvänsä voi auttaa toisia, eikä uskosta ole tietoakaan.
      Iloita saa ja ylistää riemuiten, mutta se ei tapahdu käskysanalla. Sellainen tulee ilman painostusta ja halusta ylistää Suurta Jumalaa! Mantran joikaamisella ei ole mitään tekemistä ylistyksen kanssa.
      Näinä päivinä käydään taistelua Ristin Evankeliumista, koska siinä on Jumalan Voima. Kun me käännämme katseemme ylistykseen, me samalla käännämme katseemme pois Jeesuksesta, koska ylistyksestä tulee meidän palvonnan kohde. Ylistys ei pelasta meitä. Kun käännämme katseemme ihmetekoihin, kuten parantamiseen, me käännämme katseemme pois Jeesuksesta. Ihmeteot eivät pelasta. Paholaisen ainoa tehtävä on kääntää katseemme johonkin muuhun kuin Jeesukseen, koska silloin olemme pois siitä pelastuksesta, jonka Jumala on tehnyt meitä varten ja joka on ainoa tie ja yhteys Häneen eli Jeesus Kristus!

      • Gumma48

        Kirjoitit sen, mitä minäkin olen ajatellut. Paavali kirjoitti haluavansa tuntea vain Jeesuksen Kristuksen ja Hänet ristiinnaulittuna.


      • on.jeesus.ja.Jeesus

        ...Hänetkin VAIN ristiinnaulittuna.


      • mummikainuusta
        on.jeesus.ja.Jeesus kirjoitti:

        ...Hänetkin VAIN ristiinnaulittuna.

        Nimenomaan ristiinnaulittuun Jeesukseen!


      • Ainaylistyssydämessä

        Kun ylistän, palvonnan kohde ei ole ylistys vaan Isä Jumala ja Hänen Poikansa Jeesus Kristus, jokakuolemallaan ja ylösnousemisellaan avasi tien Jumalan Isän luo!


    • Ihmettelijä_

      Ihmettelen myös Rodrigon sanoja esitteessä: "tie isän sydämeen löytyy ylistyksen kautta". Kerran myös kokouksessa ollessani eräs ylistäjä vakuutteli yleisölle et "mä vakuutan sulle, joka et vielä oo kokenu Jumalan läsnäoloa, et tulet kokemaan sen kun me ylistetään". En väheksy ylistämistä, se on ihanaa ja mukavaa, mutta mistä lähtien ylistäminen on ollut tie Isän luo?! Eikö se olekaan yksin Jeesus ja uskoontulo? Eikö PyhäHenki oo aina siellä, missä kaksi tai kolme on koolla Hänen nimessään? Mikä on siis se Henki, minkä vielä pitää saapua paikalle, jotta show voi alkaa? En käsitä!!

      Ohjelman loppu oli järkkyä katseltavaa, piti juosta ja pomppia ja tanssia ja sit julistettiin ku mantrana, miten Suomi nousee kun me nousemme. En ymmärrä?! Oliko tää sitä positiivista julistamista? Pelkään et näille ihmisille tulee vielä vaikeet ajat, kun heräävät siihen, että vaikeammaksi vaan menee eikä uskonsanat auttaneetkaan.

      • DoctorT

        Sana ja sanat, joita Campos toisti, kuka tietää mitä ne olivat! Ettei vain kutsunut itseään saatanaa ja sen joukkoja!!!

        Järkyttävää katsoa miten ihmisiä vietiin saasteen sekaan, osa siellä jo entuudestaan olikin, mutta suuri joukko uusia vietiin kauaksi totuudesta!!!

        Lailla pitäisi kieltää tämä saastaisuus, kertalyönnillä,kristityssä maassa!

        Odotan Jumalan tuomioita Missiomaailman toimille. Sille ei riittänyt, että Koivisto homosteli sielunhoidossa,ei riittänyt. Katsotaan,mikä ja mitä seuraavaksi!


      • Ihmettelijä_
        DoctorT kirjoitti:

        Sana ja sanat, joita Campos toisti, kuka tietää mitä ne olivat! Ettei vain kutsunut itseään saatanaa ja sen joukkoja!!!

        Järkyttävää katsoa miten ihmisiä vietiin saasteen sekaan, osa siellä jo entuudestaan olikin, mutta suuri joukko uusia vietiin kauaksi totuudesta!!!

        Lailla pitäisi kieltää tämä saastaisuus, kertalyönnillä,kristityssä maassa!

        Odotan Jumalan tuomioita Missiomaailman toimille. Sille ei riittänyt, että Koivisto homosteli sielunhoidossa,ei riittänyt. Katsotaan,mikä ja mitä seuraavaksi!

        On kyllä kauheaa, jos joku uusi saa tartunnan tästä voimakkaasta hengestä. Ovatko ihmiset niin sisältä tyhjiä, että se pitää täyttää noilla transseilla ja ekstaaseilla.

        Olin kerran rukoustilanteessa, missä tuntui kuin minut kiedottaisiin pehmeään pumpuliin. Koin kuitenkin myös aivan hirveätä seksuaalista himoa, olin kuin ekstaasissa. Kuitenkin myös toinen tunne oli läsnä: se oli kuvotus, oksetus ja pahoinvointi. Samaa ekstaasia koin pitkään sen jälkeen pelkästä tapahtuman muistelemisesta ja sen jälkeen tuo pahoinvointi.

        Kuitenkin toinen ääni, se vaimeampi ja hiljaisempi kuiskasi, miten Jumalan Henki ei johda koskaan tuollaisiin syntisiin ajatuksiin ja mielitekoihin. Olin hämilläni. Tuntui kuin minussa olisi käyty taistelua.


      • Peiliä_Sanasta
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        On kyllä kauheaa, jos joku uusi saa tartunnan tästä voimakkaasta hengestä. Ovatko ihmiset niin sisältä tyhjiä, että se pitää täyttää noilla transseilla ja ekstaaseilla.

        Olin kerran rukoustilanteessa, missä tuntui kuin minut kiedottaisiin pehmeään pumpuliin. Koin kuitenkin myös aivan hirveätä seksuaalista himoa, olin kuin ekstaasissa. Kuitenkin myös toinen tunne oli läsnä: se oli kuvotus, oksetus ja pahoinvointi. Samaa ekstaasia koin pitkään sen jälkeen pelkästä tapahtuman muistelemisesta ja sen jälkeen tuo pahoinvointi.

        Kuitenkin toinen ääni, se vaimeampi ja hiljaisempi kuiskasi, miten Jumalan Henki ei johda koskaan tuollaisiin syntisiin ajatuksiin ja mielitekoihin. Olin hämilläni. Tuntui kuin minussa olisi käyty taistelua.

        "hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia..." sanoo Sana viimeisten päivien ihmisistä. (2 tim 3:4)

        Toisaalla sanotaan "vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä..." Todellinen Hengessä vaeltaminen johtaa pyhään elämään ja myös hengen hedelmiin. (Gal :16)


      • Ihmettelijä_

        Luulen että uskonasioissa voidaan mennä harhaan toisaalta siinä, että hekuma on tärkeämpi kuin Jumala, toisaalta taas siinä, että kielletään Jumalan voima vaikka olisikin jumalisuuden ulkokuori. Kumpikaan ei ole hyvä.


    • farherheart

      Irti ahdistavasta uskosta, tie isän syliin isän sydän -koulutusten kautta. Kursseilla tilaa!

      • ÄlkääMenköHeidänPeräss

        EI pääse Isän syliin, muuta kuin tunnustamalla JEESUS HERRAKSEEN.

        JA tottelemalla Hänen Sanaansa!


      • Kiitollinen
        ÄlkääMenköHeidänPeräss kirjoitti:

        EI pääse Isän syliin, muuta kuin tunnustamalla JEESUS HERRAKSEEN.

        JA tottelemalla Hänen Sanaansa!

        Pelastus on Jumalan lahja, jonka vastaanottamalla tulee Jumalan lapseksi, armosta uskon kautta, ilman omia ansioita. Uskomalla Jeesuksen Kristuksen ristinkuolemaan juuri minun syntisen puolesta ja Jumala antaa lahjaksi Pyhän Hengen lahjana Jeesuksen veren puhdistamaan sydämeen. En voi muuta kuin kiittää ja ylistää Jumalaa tästä lahjasta!


      • JEESUKSENNIMIKOROITETUXI

        Amen! Jeesus on ainoa Tie Isän 'syliin'...Herra iloitsee kun Hänen lapsensa kiittää/ylistää Häntä! Ylistäminen on soveliasta.


      • Ihmettelijä_
        JEESUKSENNIMIKOROITETUXI kirjoitti:

        Amen! Jeesus on ainoa Tie Isän 'syliin'...Herra iloitsee kun Hänen lapsensa kiittää/ylistää Häntä! Ylistäminen on soveliasta.

        Tässä on vaan se ongelma, että Rodrigon mukaan YLISTYS on tie isän sydämeen. Onko tää uus evankeliumi? Jeesus unohtui. Meidän ylistyksellä ei ole mitään merkitystä, jos sydän ei ole mukana ja ei ole uudestisyntynyt. Näiden näkynä on saada mahdollisimman moni ylistämään Jumalaa. Ylistämiset ei auta, jos pelastus ja parannuksenteko puuttuu. Tähän taas tarvitaan EVANKELIUMIA. Ylistäminen ei ole yhtä kuin evankeliumi. Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan. Ylistäminen ei tuo syntien sovitusta.


      • Jeesus_on_se_tie
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Tässä on vaan se ongelma, että Rodrigon mukaan YLISTYS on tie isän sydämeen. Onko tää uus evankeliumi? Jeesus unohtui. Meidän ylistyksellä ei ole mitään merkitystä, jos sydän ei ole mukana ja ei ole uudestisyntynyt. Näiden näkynä on saada mahdollisimman moni ylistämään Jumalaa. Ylistämiset ei auta, jos pelastus ja parannuksenteko puuttuu. Tähän taas tarvitaan EVANKELIUMIA. Ylistäminen ei ole yhtä kuin evankeliumi. Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan. Ylistäminen ei tuo syntien sovitusta.

        David Wilkerson opetti, että ylistys ilman synnintuntoa, katumusta, parannuksentekoa ja puhdistusta tuo vaan seurakunnan tuomion alle. Jos seurakunta ei etsi Herraa puhdistuakseen ja tehdäkseen parannusta, tämä hilluminen on aivan turhaa..tai jopa vaarallista. Pysäyttävä ajatus.

        Ja sanoohan Raamattukin: Aamos 5:23. "Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa. 24. Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro."

        Daavid vahvistaa omassa katumuspsalmissaan 51. "Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden."


    • mummikainuusta

      2 Piet. 1:1 Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja. Samoin on teidänkin joukossanne oleva vääriä opettajia, jotka kuljettavat keskuuteenne salaa turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on ostanut heidät, ja tuottavat itselleen äkillisen tuhon.
      2. Moni lähtee seuraamaan heidän irstauksiaan, ja heidän takiaan totuuden tie tulee häväistyksi.
      3. Ahneudessaan he valheellisin sanoin pyrkivät hyötymään teistä. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän tuhonsa ei torku.
      Tässä Pietari ilmoittaa meille, että myös meidän keskuudessa on vääriä opettajia. Siis kaikki opettajat eivät ole Jumalan valitsemia, vaan srk:iin tulee opettajia, joissa ei ole Pyhää Henkeä. Heidän tehtävänään on tuoda Paholaisen oppia srk:iin. Tapa, jolla he niitä tuovat, on tuoda ne "salaa" eli niin, ettei niitä huomattaisi, vaan pikkuhiljaa hyväksyttäisiin "oikeaksi" evankeliumiksi ja samalla hylättäisiin Ristin Evankeliumi.
      Näitä opettajia lähtevät monet seuraamaan. Siis suuri joukko ihmisiä seuraa heitä. Käsittääkseni heitä on paljon paljon enemmän kuin meitä, jotka seuraamme Ristin Evankeilumia opettavia opettajia tai pitäisikö sanoa: Seuraamme Jeesusta Kristusta eli olemme Jeesuksessa Kristuksessa. Kun katsoin pätkiä Bakerin puheesta ja olen aiemmin katsonut muita hänen "opetuksiaan", voisin sanoa, että hän omalla käytöksellään jo häpäisee Totuutta eli Jeesusta.
      Ja mitä tämä on muuta kuin pyrkiä saamaan mahdollisimman paljon rahallista hyötyä ihmisistä? Oman itsensä korottamista Jumalan rinnalle. Voi surkeuden surkeutta! Jumalan lähettämästä eksytyksestä meitä varoitetaan, mutta haluammeko kuulla varoitusta, jonka Hän on Sanassaan sanonut?
      2 Tess. 2:11. Siksi Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheeseen,
      12. jotta kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat mieltyneet vääryyteen
      Valvotaan omaa vaellustamme! Koetellaan, olemmeko uskossa! Rukoillaan viisautta itsellemme! Ja iloitaan Jeesuksessa Kristuksessa!

      • Rukousaihe

        Meidän kaikkien uskovien kannattaa rukoilla henkien erottamisen armolahjaa Jeesuksen nimessä sillä Pyhä Henki on voimallinen antamaan tämän tärkeän armolahjan meille tänä lopun aikana.


      • Kannatetaan

        Olen mukana! :)

        Siunausta!


      • PyrkikääSaamaanArmoLahj

        Huipputärkeä Armolahja, jonka Herra oletettavasti mielellään antaa, Totuudessa vaeltaville ja sitä rakastaville, nöyrämielisille!
        Ja vieläpä; rahatta ja hinnatta, ilman välikäsiä, suoraan Taivaasta!


      • harminpaikka1
        Rukousaihe kirjoitti:

        Meidän kaikkien uskovien kannattaa rukoilla henkien erottamisen armolahjaa Jeesuksen nimessä sillä Pyhä Henki on voimallinen antamaan tämän tärkeän armolahjan meille tänä lopun aikana.

        Ei auta!Sanoin pastorille.että eksytyksen henki.Varoitin ! meni kuuroille korville..Halusi loistaa.Rukoilkaa että Benny Hinn ei pääse Suomeen tuomaan samaa eksytystä.


      • mummikainuusta
        harminpaikka1 kirjoitti:

        Ei auta!Sanoin pastorille.että eksytyksen henki.Varoitin ! meni kuuroille korville..Halusi loistaa.Rukoilkaa että Benny Hinn ei pääse Suomeen tuomaan samaa eksytystä.

        On hyvin tuttu tunne. Meillä onneksi pastori tuntuu olevan näistä asioista jollain lailla perillä, mutta moni muu ei näytä ymmärtävän asiaa. Muistan sinua rukouksin, koska jokainen joka ymmärtää ja tunnistaa eksytyksen tarvitsee paljon esirukoilijoita. Olkoon Jumala meille Armollinen!


      • Tunteatotuus
        Rukousaihe kirjoitti:

        Meidän kaikkien uskovien kannattaa rukoilla henkien erottamisen armolahjaa Jeesuksen nimessä sillä Pyhä Henki on voimallinen antamaan tämän tärkeän armolahjan meille tänä lopun aikana.

        Jokaisen kristityn on ennen kaikkea tärkeää oppia tuntemaan Jumala ja Hänet, jonka Jumala on lähettänyt, Jeesus Kristus.
        Raamattua lukemalla ja Hänen kanssaan aikaa viettämällä.
        Pyhä Henki on kotiopettaja. Hän ohjaa kaikkeen totuuteen.


    • elämäää
    • valkopilvi1

      Kuuntelin Juhani Norolammen puheen, minne oli linkki täällä aiemmin. Kannattaa kaikkien kuunnella. Hän on ollut itse tässä mukana, mutta päässyt irti. Todella tervettä ja ajankohtaista opetusta.
      Selkiytti paljon minulle sitä ahdistusta, mitä aina tunnen näissä uuskarismaattisissa tempauksissa.

      • heidin.hämmentämät

        Siunausta sinulle, kannattaa todella kuunnella, jos katumus ja hämmennys iskee päälle petoksen huomaamisen jälkeen!


      • valkopilvi1

        En ole ollut koskaan näiden kannattaja, mutta seurannut sivusta ja ihmetellyt alusta asti. Näitähän on monia, pienempiä ja suurempia.Omalla paikkakunnalla oli yksi hihhulointipaikka, mikä sitten kuitenkin loppui.


    • rohfeetta

      youtubessa Matti Pyykkönen Helluntai Herätyksen tulevaisuus.Minulla on suru ja murhe ja luulempa että Jumalan Henki on minussakin.Missä Parannus saarna? Missä Jeesuksen Veren puhdistava voima,veri puhdistaa kaikista synnistä.

      1.Julistetaan parannusta
      2.pyydetään syntejä anteeksi
      3.pyydetään SEN jälkeen Jumalan Hengen voimaa,puhtaaseen astiaan.Pyhä Henki ei tule lihalla täytettyyn sydämeen sinne tulee muu henki.

      Muistetaan Johanneksen parannus saarnat,ja sen jälkeen kaste.Jeesus sanoi aina mene äläkä syntiä tee.Tai sinun uskosi on sinut parantanut.Sen jälkeen kun Hän poistui Hän antoi lähetyskäskyn menkää kaikkeen maailman ja puhukaa kaikki mitä olen teidän käskenyt puhua.

      Matt:28:19.19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

      Mikä on Bakerin Pyhänhengen kaste?

      -Jeesus käskee; ja opettamalla heitä pitämään kaikki,mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
      -kastamalla heidät isän.-pojan ja pyhän hengen nimeen.Ei ollut kaste juhlat?

      -Ja katso minä olen teidän kanssanne jokapäivä maailman loppuun asti.

      -Baker.Kuka Jeesus ? Ilman verta? ilman veren puhdistusta.
      -------------------------------------------

      Näin vuonna 1996 näyn rukoillessani missä rakkaus seurakunnista,miksi ei nähdä köyhiä ja kurjia.Näyssä oli suuri kirkko,ja sen kirkon ulkopuolella oli ihmisiä ne olivat ryysyisiä ja poloisia ,köyhiä.. He eivät pääseet kirkkoon ; he koputtivat mutta ovi avattiin ja sanottiin menkää pois. Jeesus seisoi siellä köyhien keskellä niiden ryysyläisten joilla ei ollut varaa ostaa ja maksaa. Jeesus meni ja koputti ja jälleen avattiin ja sanottin mene pois: SIIS HE SANOIVAT ITSE JUMALAN POJALLE MENE POIS!. Hetki sen jälkeen nostettiin Jeesuksen kanssa taiavaallisiin köyhistä ja kurjista jotka uskossa taivaallisiin ja sen jälkeen muutama nousi tuosta suuresta kirkosta,vain muutama. Nyt minä ymmärrän on tullut tämän näyn aika. Seulonta tapahtuu.

      • uskonhenki

        Samankaltaisen näyn olen nähnyt Seinäjoen hellareissa,uskomaton sanoi,täällä ei ole Jeesusta!!Vahvistus näylleni.


      • SitäSeSoukkaaminenSaaAik

        Kivet siis puhuivat. Toiset olivat tulleet Hengelle kuolleiksi!?


      • totuuttaminähalajan

        "Näin vuonna 1996 näyn rukoillessani missä rakkaus seurakunnista,miksi ei nähdä köyhiä ja kurjia.Näyssä oli suuri kirkko,ja sen kirkon ulkopuolella oli ihmisiä ne olivat ryysyisiä ja poloisia ,köyhiä.. He eivät pääseet kirkkoon ; he koputtivat mutta ovi avattiin ja sanottiin menkää pois. Jeesus seisoi siellä köyhien keskellä niiden ryysyläisten joilla ei ollut varaa ostaa ja maksaa. Jeesus meni ja koputti ja jälleen avattiin ja sanottin mene pois: SIIS HE SANOIVAT ITSE JUMALAN POJALLE MENE POIS!. Hetki sen jälkeen nostettiin Jeesuksen kanssa taiavaallisiin köyhistä ja kurjista jotka uskossa taivaallisiin ja sen jälkeen muutama nousi tuosta suuresta kirkosta,vain muutama. Nyt minä ymmärrän on tullut tämän näyn aika. Seulonta tapahtuu."

        Kiintoisaa. Katsoin sekä pe että la tapahtumat mielenkiinnosta että mikä juttu tämä on. Molemmat tuotti ahdistusta ja pahaa oloa, ihmetystä siitä miten vielä(kin) mennään mukaan tähän samaan joka on jyllännyt jo vuosia Suomessakin. Ja tuntuu vain pahenevan sekä laajentuvan.

        No, näin hengessäni tuon la tilaisuuden aikana kaksi asiaa. Toinen oli jossain keskivaiheella tai loppupuolella kaaoksen, melun ja "ylistyksen" keskellä muistaakseni. Siinä "näyssä" Jeesus valkeine vaatteineen käveli hallin ulkopuolella kuunnellen surullisena ja kääntyi pois. Koin että Hän lähti etsimään niitä ihmisiä, jotka olivat köyhiä, kurjia ja syntisiä, kenties kadulla eläviä asunnottomia. Kuulin ikäänkuin näistä hallissa riehuvista ihmisistä olisi sanottu: Kadotettuja sieluja. En ajatellut jakaa tätä, mutta tuosta näystä tuli mieleeni.

        Toinen "näky", jonka näin hengessäni tapahtui aiemmin. Siinä vaiheessa kun Heidi Baker rukoili jonkun tumman maahanmuuttajan (?) puolesta. Ensinhän tuo tumma mies luki kännykältään jonkin todistuksen tapaisen seisaaltaan, joka tulkattiin. En tuntenut aitoutta vaan valheen. Koin että jotain pahaa liikkui salissa. Tuntui, että pahuus oli läsnä siellä vahvasti. Kun Baker ja tämä mies polvistuivat rukoilemaan, näin ikäänkuin sellainen tumma paksu savu (kuin makuullaan olevan numero 9:n mallinen) eteni vauhdilla kohti Bakeria, terävä "häntä" edellä ja samaan aikaan lähetys katkesi minulla siihen paikkaan. Se oli todella outoa! Tunsin ahdistusta ja rukoilin. Tuo rukoustilanne oli ohi kun katkennut lähetys jatkui.

        En tiedä ovatko nämä kokemani Jumalasta, koen että olivat, mutta kaikki pitää koetella! En tiedä miten ihmiset näkevät näkyjään, siksi laitan lainausmerkkeihin.


      • YKSIN.JEESUS

        Henki minussa todistaa, että näkemäsi on Herrasta. Muista vain, että näyt ja profetiat on vajavaista..joskus sitä näkee 'kuin puiden kaltaisia' ja silti nähty voi olla puita, ymmärrys näyn tarkoituksesta selvinnee perästä!
        Mitä tulee Tiaiseen, hänessä toimi raitis innokas Henki, mutta olen huolissani seurasta johon hän on nuoruudessaan ohjautunut (hän ei tarvitsisi Bakerin pimeää voimaa! Rukoilkaamme ymmärrystä hänelle)


      • uskonhenki
        totuuttaminähalajan kirjoitti:

        "Näin vuonna 1996 näyn rukoillessani missä rakkaus seurakunnista,miksi ei nähdä köyhiä ja kurjia.Näyssä oli suuri kirkko,ja sen kirkon ulkopuolella oli ihmisiä ne olivat ryysyisiä ja poloisia ,köyhiä.. He eivät pääseet kirkkoon ; he koputtivat mutta ovi avattiin ja sanottiin menkää pois. Jeesus seisoi siellä köyhien keskellä niiden ryysyläisten joilla ei ollut varaa ostaa ja maksaa. Jeesus meni ja koputti ja jälleen avattiin ja sanottin mene pois: SIIS HE SANOIVAT ITSE JUMALAN POJALLE MENE POIS!. Hetki sen jälkeen nostettiin Jeesuksen kanssa taiavaallisiin köyhistä ja kurjista jotka uskossa taivaallisiin ja sen jälkeen muutama nousi tuosta suuresta kirkosta,vain muutama. Nyt minä ymmärrän on tullut tämän näyn aika. Seulonta tapahtuu."

        Kiintoisaa. Katsoin sekä pe että la tapahtumat mielenkiinnosta että mikä juttu tämä on. Molemmat tuotti ahdistusta ja pahaa oloa, ihmetystä siitä miten vielä(kin) mennään mukaan tähän samaan joka on jyllännyt jo vuosia Suomessakin. Ja tuntuu vain pahenevan sekä laajentuvan.

        No, näin hengessäni tuon la tilaisuuden aikana kaksi asiaa. Toinen oli jossain keskivaiheella tai loppupuolella kaaoksen, melun ja "ylistyksen" keskellä muistaakseni. Siinä "näyssä" Jeesus valkeine vaatteineen käveli hallin ulkopuolella kuunnellen surullisena ja kääntyi pois. Koin että Hän lähti etsimään niitä ihmisiä, jotka olivat köyhiä, kurjia ja syntisiä, kenties kadulla eläviä asunnottomia. Kuulin ikäänkuin näistä hallissa riehuvista ihmisistä olisi sanottu: Kadotettuja sieluja. En ajatellut jakaa tätä, mutta tuosta näystä tuli mieleeni.

        Toinen "näky", jonka näin hengessäni tapahtui aiemmin. Siinä vaiheessa kun Heidi Baker rukoili jonkun tumman maahanmuuttajan (?) puolesta. Ensinhän tuo tumma mies luki kännykältään jonkin todistuksen tapaisen seisaaltaan, joka tulkattiin. En tuntenut aitoutta vaan valheen. Koin että jotain pahaa liikkui salissa. Tuntui, että pahuus oli läsnä siellä vahvasti. Kun Baker ja tämä mies polvistuivat rukoilemaan, näin ikäänkuin sellainen tumma paksu savu (kuin makuullaan olevan numero 9:n mallinen) eteni vauhdilla kohti Bakeria, terävä "häntä" edellä ja samaan aikaan lähetys katkesi minulla siihen paikkaan. Se oli todella outoa! Tunsin ahdistusta ja rukoilin. Tuo rukoustilanne oli ohi kun katkennut lähetys jatkui.

        En tiedä ovatko nämä kokemani Jumalasta, koen että olivat, mutta kaikki pitää koetella! En tiedä miten ihmiset näkevät näkyjään, siksi laitan lainausmerkkeihin.

        Samoin minä koin tästä maahanmuuttajasta,valhetta,tunsin samoin pahuuden siinä hetkessä!Haluan vahvistaa sinua,uskon että näkysi oli Jumalasta.


      • Ihmettelevä_

        Mielenkiintoinen näky. Itse kans mietin tänään, ovatko nuo kadotukseen menossa vai olenko itse erehtynyt. Varmaan joukossa vilpittömiäkin uskovia. En ole myöskään oikein koskaan kokenut Heidiä kovin pyhäksi tai aidoksi naiseksi eikä Campoksien ylistyskään ole muhun vedonnut, paria kappaletta lukuunottamatta. En ihmettele jos joku menettäisi mielenterveytensä oltuaan mukana tuonkaltaisessa sirkuksessa. Raamatun mukainen Jeesus ei heitä kauheasti taida kiinnostaa. Odotan sitä päivää, kun ensimmäiset tulee viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.


    • eräs.katsoja

      Hetken katsoin vaihdoin sitten kanavaa. Ei ollut ainakaan minun mieleeni.

    • suomi_nousee

      Nouse suomi, ja suomi nousee..

      Itämeren alueella maa kohoaa edelleen jääkauden jäljiltä . Vaasan seudulla maa kohoaa 90 senttimetriä (cm) vuosisadassa ja Helsingissäkin 40 cm. Maankohoaminen on ollut merenpinnan nousua voimakkaampaa koko Suomen rannikolla 1900-luvun aikana. Viime aikoina ja erityisesti tulevaisuudessa merenpinnan nousun kiihtyminen saattaa muuttaa tilannetta. Kilpajuoksu maankohoamisen ja merenpinnan nousun välillä määrää sen, kumpaan suuntaan rantaviiva ajan myötä siirtyy.

      Uusimpien arvioiden valossa näyttää siltä, että Suomen etelärannikolla keskimääräinen vedenkorkeus lähtee nousuun maan suhteen . Suomenlahdella merenpinta nousee parhaan arvion mukaan noin 30 cm vuosina 2000–2100, kun pahimman ennusteen toteutuessa nousu voi olla jopa 90 cm samassa ajassa. Arviot ovat epävarmoja erityisesti siksi, ettei mannerjäätiköiden käyttäytymistä ilmaston lämmetessä tunneta vielä kyllin hyvin.

      Pohjanlahden pohjoisosissa maankohoamisen voidaan odottaa olevan merenpinnan nousua voimakkaampaa tulevaisuudessakin . Siellä uutta maata vapautuisi edelleen meren alta, tosin aiempaa hitaammin. Perämerellä todennäköisimmäksi kehityskuluksi on arvioitu noin 30 cm:n merenpinnan lasku vuosina 2000–2100 korkeimman ennusteen povatessa 30 cm:n nousua.

      Etelämpänä Selkämerellä merenpinnan nousun ja maankohoamisen odotetaan suurin piirtein tasapainottavan toisensa kuluvalla vuosisadalla. Korkeimpien ennusteiden toteutuessa merenpinta nousisi siellä noin 65 cm.

      • VOIVOIjavieläkerranVOI

        Tämä voinee kuvata myös sitä, että Suomi HUKKUU!
        Vastuuta Herra kysyy Seurakunniltaan, niiltä joille Sana oli uskottu!!!
        Heidi B ei tuonut muuta kuin näkevillekin sokeutta sekä valveilla olevista joillekin unihiekkaa.


    • Hyppykeppinen

      Tiainen on mukava pomppija, toivottavasti ei jäänyt pomppu päälle.

      • Sanan.Pohjalta

        Hänhän on pomppimassa pian naimisiin! Herra siunarkoon, varjelkoon ja vahvistakoon Totuudessa ja Rakkaudessa, Jeesuksen Pyhässä Nimessä!


      • Jeesuksen.Sanoja.Myös
        Sanan.Pohjalta kirjoitti:

        Hänhän on pomppimassa pian naimisiin! Herra siunarkoon, varjelkoon ja vahvistakoon Totuudessa ja Rakkaudessa, Jeesuksen Pyhässä Nimessä!

        Evankeliumi Luukkaan mukaan 9

        25. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?


    • en.uskaltanut

      En uskaltanut katsoa, heti piti vaihtaa kanavaa, kun kanavasurffailussa eksyin kanavalle. Eihän sitä koskaan tiedä, minkälaisia demoneja sieltä pölähtää ruudun välityksellä huoneeseen. Raamattu kun käskee karttamaan näitä harhaoppisia, tällekin naiselle on varmaan lukemattomat kerrat kerrottu asiat.

      • Ihmettelijä_

        Minullakin oli suuri kynnys katsella ohjelmaa. Pari kertaa katkesi, enkä meinannut päästä millään enää takaisin. Luin joitakin katsojien kommentteja ja jotkut todellakin olivat kokeneet hengen ja voiman pelkän tv:n välityksellä. Joku maaten lattialla. Minun silmissä tuo vaikutti suurelta, tehdyltä showlta, vähän ku teatterilta mantroineen. Jos on kerran saanut PyhänHengen, niin Raamatun mukaan tämä voitelu PYSYY eikä tarvita uutta hengen vastaanottamista ja voitelua. Nämä toimivat täysin päinvastaisesti.


      • mummikainuusta
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Minullakin oli suuri kynnys katsella ohjelmaa. Pari kertaa katkesi, enkä meinannut päästä millään enää takaisin. Luin joitakin katsojien kommentteja ja jotkut todellakin olivat kokeneet hengen ja voiman pelkän tv:n välityksellä. Joku maaten lattialla. Minun silmissä tuo vaikutti suurelta, tehdyltä showlta, vähän ku teatterilta mantroineen. Jos on kerran saanut PyhänHengen, niin Raamatun mukaan tämä voitelu PYSYY eikä tarvita uutta hengen vastaanottamista ja voitelua. Nämä toimivat täysin päinvastaisesti.

        Olen samaa mieltä. Jos on saanut Pyhän Hengen, ei tarvitse enää muuta voitelua.


    • Koeteltuko

      Patrik Tiainen paljasti mikä henki häntä hallitsee tullessaan lavalle "pääkaupunkiseudun pastorien" kanssa. Silmät seisoivat päässä, kuola valui suusta kuin juopolta ja koko mies taantui kehitysvammaisen tasolle. HERÄTKÄÄ NYT! Campos taas lauloi tuulia paikalle ja väki vaipui transsiin. Huomasikohan kukaan että Pyhä Henki lähti ajat sitten pois? Ylistys ja palvonta hengessä ja totuudessa EI OLE riehumista ja villiintymistä. voiko kukaan rukoilla Korhosen tavoin villejä juhlia? Koetelkaa nyt kaikki...

      • SynnytystäTarvitaan

        Katsoin samaa, että joku vauva-asteelle regressoituminen tapahtui. Ja myöhemmin koko porukka symbioosissa "Äiti Teresan" vaeltevassa kohdussa.


      • oouutoo

        minuakin järkytti se Patrikin olemus,siis alkoi ahdistamaan,kun oli ihan humalaisen näköinen,paita repsotti ja outo ilme.Onneksi olin tänään ihan toisenlaisessa kokouksessa ja sain sinauksen ja rauhan.


      • RukoustaEksyvienPuolesta

        Onkohan Patrik ollut Heidin leivottavana? Erittäin ikävää jos, patrikissa on kuitenkin lupaava kutsumus olla -JEESUKSEN TODISTAJA nuoremmalle väelle.
        En soisi häneen imeytyvän Toronto tai vainajavoiteluita, nuoruutensa tähden ehkei hän isompikenkäisten keskellä ymmärrä varoa kaikkea. Jumala on luvannut antaa kasvun..meidän 'jo kasvaneiden' tulisi tukea nuorempia, rohkaista oikeaan suuntaan! Hyvin oli patrikilla Raamattu hallussa, vieläpä Rk33/38:)


      • Jaakko2524
        RukoustaEksyvienPuolesta kirjoitti:

        Onkohan Patrik ollut Heidin leivottavana? Erittäin ikävää jos, patrikissa on kuitenkin lupaava kutsumus olla -JEESUKSEN TODISTAJA nuoremmalle väelle.
        En soisi häneen imeytyvän Toronto tai vainajavoiteluita, nuoruutensa tähden ehkei hän isompikenkäisten keskellä ymmärrä varoa kaikkea. Jumala on luvannut antaa kasvun..meidän 'jo kasvaneiden' tulisi tukea nuorempia, rohkaista oikeaan suuntaan! Hyvin oli patrikilla Raamattu hallussa, vieläpä Rk33/38:)

        Sitähän se Juha Norolampi on yrittänyt, mutta toistaiseksi tuloksetta.
        Kyllä Patrick on valitettavasti imenyt itseensä valitettavan paljon epäraamatullisia oppeja. Mistään pienestä hairahtumisesta ei voi olla enää kyse.


      • uskonhenki
        RukoustaEksyvienPuolesta kirjoitti:

        Onkohan Patrik ollut Heidin leivottavana? Erittäin ikävää jos, patrikissa on kuitenkin lupaava kutsumus olla -JEESUKSEN TODISTAJA nuoremmalle väelle.
        En soisi häneen imeytyvän Toronto tai vainajavoiteluita, nuoruutensa tähden ehkei hän isompikenkäisten keskellä ymmärrä varoa kaikkea. Jumala on luvannut antaa kasvun..meidän 'jo kasvaneiden' tulisi tukea nuorempia, rohkaista oikeaan suuntaan! Hyvin oli patrikilla Raamattu hallussa, vieläpä Rk33/38:)

        Patrick on Jumalan kutsuttu,nämä vanhat pastorit eivät hoida tehtäväänsä!!Siellähän se Timo Närhikin heilui,niin on muka täydellinen,ynnä muita.Norolammin opetukset ovat ylpeän,kopean ihmisen,julkisesti haukkuu Patrickia.Patrickilla meni yli,mutta kuinka moni muu samoin!!!Patrickin puhe oli hyvä,Bakerin touhu on,voi,voi.Tällaista sielullista touhua olen nähnyt Seinäjoen hellareissa.


      • yxmummi

        Raamattu sanoo: "Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi." (2Tim. 3:9)

        Siinä tilaisuudessa Tiaistakin riepoteltiin niinkuin juopunutta koko kansan katselijoiden edessä. Jumala voi nöyryyttää ne, joilla on ylpeät ajatukset sisimmässään. Nöyryytettiin aikoinaan Nebukasnessarkin, kun ei antanut kunniaa Jumalalle, vaan kehui omien kättensä töitä.
        Olen muutaman puheen kuunnellut Tiaisen opetusta, ja kyllä hän on niin täynnä itseään, ei ota varoituksista vaaria eikä kuuntele vanhimpien kehoituksia ja varoituksia. Niissä hänen puheissaan kuultaa läpi, minä, minä, minä.., ihan kuin hänellä nyt olisi uutta annettavaa ja uutta tietoa Raamatusta. Ja samaa tuntuvat jauhavan muutkin uskosanan ja menestysteologian opettajat.
        Ei ole uutta oppia eikä uutta evankeliumia!
        Meille on kelvattava se vanha sanoma Jeesuksesta, joka sovitti syntimme ristinpuulla. Ei edemmäksi siitä!
        Pyhä Henki sinetöi ne, jotka uskovat tämän sanoman.

        Mitähän sinettejä se Baker jakoi niissä tilaisuuksissa? Ja mitä henkeä?
        Kyllähän noissa tilaisuuksissa huudettiin ja mesottiin, kuin baalin papit aikoinaan Karmel-vuorella. Välillä ihan hirvittää, että ihmisiltä puuttuu pyhä pelko Jumalan edessä.
        Olisi välillä hyvä mennä itsekunkin kammioihinsa etsimään Herran kasvoja ja olemaan Hänen puhuttelussaan. Ei kaikki näyt ja ilmestykset ole Herrasta.
        Jumalalla on aikaa meitä hioa. Mooseskin oli erämaassa 40v, ennekuin hänet lähetettiin vapauttamaan kansaansa. Paavalikin oli 14v Arabian erämaassa. Ei Jumala raakileita tarvitse, vaan kun Hän kutsuu, niin Hän myös valmistaa ja asettaa kunkin tehtäväänsä. Ennen kaikkea Jumala haluaa opettaa meille nöyryyttä ja sitä ei synny, jos emme ole myös kärsimyksen koulussa. Paavalillekin ilmoitettiin, että "minun pitää näyttämän hänelle kuinka paljon hän joutuu karsimään minun nimeni tähden."

        Joten tutkikaamme Hänen tahtoansa, välillä hiljaa Hänen jalkainsa juuressa. Kyllä Hän puhuu, kun vain kuuntelemme Häntä totuudessa.


      • YxinArmosta

        Amen! Henki Todistaa sanomasi Todeksi! Kiitos Herralle Jeesuksellemme!


      • mummikainuusta
        yxmummi kirjoitti:

        Raamattu sanoo: "Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi." (2Tim. 3:9)

        Siinä tilaisuudessa Tiaistakin riepoteltiin niinkuin juopunutta koko kansan katselijoiden edessä. Jumala voi nöyryyttää ne, joilla on ylpeät ajatukset sisimmässään. Nöyryytettiin aikoinaan Nebukasnessarkin, kun ei antanut kunniaa Jumalalle, vaan kehui omien kättensä töitä.
        Olen muutaman puheen kuunnellut Tiaisen opetusta, ja kyllä hän on niin täynnä itseään, ei ota varoituksista vaaria eikä kuuntele vanhimpien kehoituksia ja varoituksia. Niissä hänen puheissaan kuultaa läpi, minä, minä, minä.., ihan kuin hänellä nyt olisi uutta annettavaa ja uutta tietoa Raamatusta. Ja samaa tuntuvat jauhavan muutkin uskosanan ja menestysteologian opettajat.
        Ei ole uutta oppia eikä uutta evankeliumia!
        Meille on kelvattava se vanha sanoma Jeesuksesta, joka sovitti syntimme ristinpuulla. Ei edemmäksi siitä!
        Pyhä Henki sinetöi ne, jotka uskovat tämän sanoman.

        Mitähän sinettejä se Baker jakoi niissä tilaisuuksissa? Ja mitä henkeä?
        Kyllähän noissa tilaisuuksissa huudettiin ja mesottiin, kuin baalin papit aikoinaan Karmel-vuorella. Välillä ihan hirvittää, että ihmisiltä puuttuu pyhä pelko Jumalan edessä.
        Olisi välillä hyvä mennä itsekunkin kammioihinsa etsimään Herran kasvoja ja olemaan Hänen puhuttelussaan. Ei kaikki näyt ja ilmestykset ole Herrasta.
        Jumalalla on aikaa meitä hioa. Mooseskin oli erämaassa 40v, ennekuin hänet lähetettiin vapauttamaan kansaansa. Paavalikin oli 14v Arabian erämaassa. Ei Jumala raakileita tarvitse, vaan kun Hän kutsuu, niin Hän myös valmistaa ja asettaa kunkin tehtäväänsä. Ennen kaikkea Jumala haluaa opettaa meille nöyryyttä ja sitä ei synny, jos emme ole myös kärsimyksen koulussa. Paavalillekin ilmoitettiin, että "minun pitää näyttämän hänelle kuinka paljon hän joutuu karsimään minun nimeni tähden."

        Joten tutkikaamme Hänen tahtoansa, välillä hiljaa Hänen jalkainsa juuressa. Kyllä Hän puhuu, kun vain kuuntelemme Häntä totuudessa.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Jumalan aikataulu on ihan eri kuin meidän luulomme!
        Siunausta sinulle!


      • Jaakko2524
        uskonhenki kirjoitti:

        Patrick on Jumalan kutsuttu,nämä vanhat pastorit eivät hoida tehtäväänsä!!Siellähän se Timo Närhikin heilui,niin on muka täydellinen,ynnä muita.Norolammin opetukset ovat ylpeän,kopean ihmisen,julkisesti haukkuu Patrickia.Patrickilla meni yli,mutta kuinka moni muu samoin!!!Patrickin puhe oli hyvä,Bakerin touhu on,voi,voi.Tällaista sielullista touhua olen nähnyt Seinäjoen hellareissa.

        Eiköhän se nyt suurimmalle osalle lukijoista ole tullut selväksi, että Patrick Tiainen ei opeta Raamatun koko totuutta.
        Miten hän siis voisi olla Jumalan kutsuttu, paitsi jos tämä on nyt sitä Jumalan lähettämää eksytystä, josta Raamattu puhuu?
        Voi sitä ihmistä, jonka kautta tämä eksytys tulee ja kaikkia niitä muita, jotka ovat sitä levittämässä.
        Koska he viettelevät Jumalan lapsia pois Totuudesta, heille olisi parempi, etteivät olisi koskaan syntyneetkään, elleivät tee pikaisesti parannusta.


      • uskonhenki

        Kun noin voimakkaasti käyt vain Patrickin kimppuun,mikset nimeä ja hauku muitakin pastoreita nimeltä!Tällaista on ollut jo Seinäjoen hellareissa,sairasta nauramista,Martin imelää itsensä kehumista,väkisin kaatamista,pelkkää teatteria.Kerran yksi pastori polvillaan iso ahteri pystyssä röhki ja kansa hurrasi!Sairasta kaikki tyynni.Eksytys on ollut jo ennen Patrickia,näiden huuhaa pastoreiden takia,eivät hoida tehtäväänsä!!!


      • Ihmettelijä_

        Lauloiko Campos oikeasti tuulia paikalle?! Sitä kohtaa en nähnyt.Järkyttävää.


      • harminpaikka1
        yxmummi kirjoitti:

        Raamattu sanoo: "Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi." (2Tim. 3:9)

        Siinä tilaisuudessa Tiaistakin riepoteltiin niinkuin juopunutta koko kansan katselijoiden edessä. Jumala voi nöyryyttää ne, joilla on ylpeät ajatukset sisimmässään. Nöyryytettiin aikoinaan Nebukasnessarkin, kun ei antanut kunniaa Jumalalle, vaan kehui omien kättensä töitä.
        Olen muutaman puheen kuunnellut Tiaisen opetusta, ja kyllä hän on niin täynnä itseään, ei ota varoituksista vaaria eikä kuuntele vanhimpien kehoituksia ja varoituksia. Niissä hänen puheissaan kuultaa läpi, minä, minä, minä.., ihan kuin hänellä nyt olisi uutta annettavaa ja uutta tietoa Raamatusta. Ja samaa tuntuvat jauhavan muutkin uskosanan ja menestysteologian opettajat.
        Ei ole uutta oppia eikä uutta evankeliumia!
        Meille on kelvattava se vanha sanoma Jeesuksesta, joka sovitti syntimme ristinpuulla. Ei edemmäksi siitä!
        Pyhä Henki sinetöi ne, jotka uskovat tämän sanoman.

        Mitähän sinettejä se Baker jakoi niissä tilaisuuksissa? Ja mitä henkeä?
        Kyllähän noissa tilaisuuksissa huudettiin ja mesottiin, kuin baalin papit aikoinaan Karmel-vuorella. Välillä ihan hirvittää, että ihmisiltä puuttuu pyhä pelko Jumalan edessä.
        Olisi välillä hyvä mennä itsekunkin kammioihinsa etsimään Herran kasvoja ja olemaan Hänen puhuttelussaan. Ei kaikki näyt ja ilmestykset ole Herrasta.
        Jumalalla on aikaa meitä hioa. Mooseskin oli erämaassa 40v, ennekuin hänet lähetettiin vapauttamaan kansaansa. Paavalikin oli 14v Arabian erämaassa. Ei Jumala raakileita tarvitse, vaan kun Hän kutsuu, niin Hän myös valmistaa ja asettaa kunkin tehtäväänsä. Ennen kaikkea Jumala haluaa opettaa meille nöyryyttä ja sitä ei synny, jos emme ole myös kärsimyksen koulussa. Paavalillekin ilmoitettiin, että "minun pitää näyttämän hänelle kuinka paljon hän joutuu karsimään minun nimeni tähden."

        Joten tutkikaamme Hänen tahtoansa, välillä hiljaa Hänen jalkainsa juuressa. Kyllä Hän puhuu, kun vain kuuntelemme Häntä totuudessa.

        Harmi.ettei voi peukuttaa


      • Ihmettelijä_
        yxmummi kirjoitti:

        Raamattu sanoo: "Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi." (2Tim. 3:9)

        Siinä tilaisuudessa Tiaistakin riepoteltiin niinkuin juopunutta koko kansan katselijoiden edessä. Jumala voi nöyryyttää ne, joilla on ylpeät ajatukset sisimmässään. Nöyryytettiin aikoinaan Nebukasnessarkin, kun ei antanut kunniaa Jumalalle, vaan kehui omien kättensä töitä.
        Olen muutaman puheen kuunnellut Tiaisen opetusta, ja kyllä hän on niin täynnä itseään, ei ota varoituksista vaaria eikä kuuntele vanhimpien kehoituksia ja varoituksia. Niissä hänen puheissaan kuultaa läpi, minä, minä, minä.., ihan kuin hänellä nyt olisi uutta annettavaa ja uutta tietoa Raamatusta. Ja samaa tuntuvat jauhavan muutkin uskosanan ja menestysteologian opettajat.
        Ei ole uutta oppia eikä uutta evankeliumia!
        Meille on kelvattava se vanha sanoma Jeesuksesta, joka sovitti syntimme ristinpuulla. Ei edemmäksi siitä!
        Pyhä Henki sinetöi ne, jotka uskovat tämän sanoman.

        Mitähän sinettejä se Baker jakoi niissä tilaisuuksissa? Ja mitä henkeä?
        Kyllähän noissa tilaisuuksissa huudettiin ja mesottiin, kuin baalin papit aikoinaan Karmel-vuorella. Välillä ihan hirvittää, että ihmisiltä puuttuu pyhä pelko Jumalan edessä.
        Olisi välillä hyvä mennä itsekunkin kammioihinsa etsimään Herran kasvoja ja olemaan Hänen puhuttelussaan. Ei kaikki näyt ja ilmestykset ole Herrasta.
        Jumalalla on aikaa meitä hioa. Mooseskin oli erämaassa 40v, ennekuin hänet lähetettiin vapauttamaan kansaansa. Paavalikin oli 14v Arabian erämaassa. Ei Jumala raakileita tarvitse, vaan kun Hän kutsuu, niin Hän myös valmistaa ja asettaa kunkin tehtäväänsä. Ennen kaikkea Jumala haluaa opettaa meille nöyryyttä ja sitä ei synny, jos emme ole myös kärsimyksen koulussa. Paavalillekin ilmoitettiin, että "minun pitää näyttämän hänelle kuinka paljon hän joutuu karsimään minun nimeni tähden."

        Joten tutkikaamme Hänen tahtoansa, välillä hiljaa Hänen jalkainsa juuressa. Kyllä Hän puhuu, kun vain kuuntelemme Häntä totuudessa.

        Kyllä joku päivä tuollekin hörhöilylle tulee loppu! Ihmetellyt samaa, että miksi Raamatun opetukset ei riitä. Aina saavat uutta tietoa, uutta henkeä ja voitelua, uutta ilmestystä jne. Raamattu sanoo, miten Raamatun kirjoitukset sisältävät kaikkea, mitä jumalisuuteen tarvitaan. Siinä kyllä riittää tutkittavaa loppuiäksi ilman uusia sanomia ja näkyjä.


      • Sydämenkyllyydestä
        Jaakko2524 kirjoitti:

        Eiköhän se nyt suurimmalle osalle lukijoista ole tullut selväksi, että Patrick Tiainen ei opeta Raamatun koko totuutta.
        Miten hän siis voisi olla Jumalan kutsuttu, paitsi jos tämä on nyt sitä Jumalan lähettämää eksytystä, josta Raamattu puhuu?
        Voi sitä ihmistä, jonka kautta tämä eksytys tulee ja kaikkia niitä muita, jotka ovat sitä levittämässä.
        Koska he viettelevät Jumalan lapsia pois Totuudesta, heille olisi parempi, etteivät olisi koskaan syntyneetkään, elleivät tee pikaisesti parannusta.

        Patrick Tiainen ei ole eksyttäjä!
        Hän on uudestisyntynyt uskovainen.
        Raamattu kehottaa täyttymään Hengellä ja sen Patrick on kokenut
        Useita kertoja!
        Oletko sinä täyttynyt Pyhällä Hengellä?
        Pyhä Henki täyttää puhtaat, janoavat sydämet.


      • Tutkipa_asiaa
        Sydämenkyllyydestä kirjoitti:

        Patrick Tiainen ei ole eksyttäjä!
        Hän on uudestisyntynyt uskovainen.
        Raamattu kehottaa täyttymään Hengellä ja sen Patrick on kokenut
        Useita kertoja!
        Oletko sinä täyttynyt Pyhällä Hengellä?
        Pyhä Henki täyttää puhtaat, janoavat sydämet.

        Patrik Tiainen kertoo itse että hänen oppi-isänsä on Kenneth Hagin.
        Voit lukea mitä esim David Wilkerson kirjoitti kyseisestä henkilöstä, kirjoittaessaan surullisena hajottavasta Toronto-ilmiöstä seurakunnissa.
        http://www.kristitynfoorumi.fi/srkhapaisy.htm
        On kyse harhan opettajasta, jonka opetuskiin Patrik on ihastunut. Tämä ei ole sama evankeliumi kuin Raamatussa. Ole varovainen, ota selvää itse.


      • PoistukootTorontohuuhaat
        Sydämenkyllyydestä kirjoitti:

        Patrick Tiainen ei ole eksyttäjä!
        Hän on uudestisyntynyt uskovainen.
        Raamattu kehottaa täyttymään Hengellä ja sen Patrick on kokenut
        Useita kertoja!
        Oletko sinä täyttynyt Pyhällä Hengellä?
        Pyhä Henki täyttää puhtaat, janoavat sydämet.

        Koen surua patrikin puolesta. vaikuttaisi, että hän on uudestisyntynyt..mutta harhaan joutunut jossain tilanteissa. Ripauksen vierasta oppia julistaa, hengellinen TERVE kasvu keskeytynyt, vieras henkikin kiusaamassa. Älkää siis, nuoret, seuratko Patrikia, seuratkaa JEESUSTA ja Hänen Sanaansa.


    • tinttarell

      Ne pastorit jotka kannustivat uskovia Nouse Suomi tapahtumaan, toivottavasti edes häpeäisivät.

    • rohfeetta

      Hyvä Totuuttaminähalajan: Kerroit: Kun Baker ja tämä mies polvistuivat rukoilemaan, näin ikäänkuin sellainen tumma paksu savu (kuin makuullaan olevan numero 9:n mallinen) eteni vauhdilla kohti Bakeria, terävä "häntä" edellä ja samaan aikaan lähetys katkesi minulla siihen paikkaan. Se oli todella outoa! Tunsin ahdistusta ja rukoilin. Tuo rukoustilanne oli ohi kun katkennut lähetys jatkui.

      Ihmettelen miksi hän ei sanonut Jeesuksen Kristuksen nimessä,kertaakaan ja kun hänen suustaan olisi pitänyt se tulla hän teki pakkoliikkeen.Se ei ole sairaus vaan se on se että se henki joka on estää häntä.Hän on pystynyt pitämään kaiken sen sisällään ja kunnes vaipuu transsiin.Se mitä hän hoki sinetistä ym.Kun ei tunneta sanaa NIIN eksytään.

      Sanoin lähetys katkesi ja koin sen kyllä ihan rukousvastauksena sillä rukoilin että Herra varjelee omansa.Etualalla olevaan lapseen henki ei koskenut,Baker silitti vain päätä,ennen sitä olevaan etualalla olevaan mieheen jolla ruskeat housut hän meni ja sano Puh..ja mies kaatui.

      Ajatelkaapa jos se lapsi olisi alkanut nykimään ja huutamaan ja riehumaan,olisi kutsuttu ambulanssi paikalle.Henki oli viisas,-koska tämä lapsi oli puhdas ja viaton hän ei ymmätänyt ottaa henkeä vastaan.Kokous olisi loppunut lyhyeen,-sairaskohtaukseen.Mutta kun lapseen ei koskettu päästiin käsiksi moneen ihmiseen.
      Ja voimaannuttaan tällä "hengellä".



      Hän myös sanoi ne jota eivät ota vastaan tätä henkeä ne eivät koe mitään osassa kaksi.Ja ne jotka suotuvat ottamaan tämän hengen? Minkä hengen? He sen kokevat.

      Hän totesi että tää hegen kosketus on niin voimakas että teidän pitää perääntyä.

      Kaikki makasivat ja höpöttivät ja lauloivat maaten kunniaa etelä-tulelle ja Pohjoistuulelle.Ei Jumalan henki ole Pohjoistuuli ja etelätuuli..missä sanotaan Raamatussa näin?

      Ei Jeesus tälläistä tarkoittanut. Ei Pyhähenki ole kaupan.

      Minä rukoilin juuri tuohon aikaan ja "Pyhänhengen antaman rukouslahjan kanssa",-minussa nousi silmiini kyneleet tuossa hetkessä,Ja vahvistan sinulle,se mitä näit ja koit yhdyn näkemääsi.Kiitos jakamastasi näystä.Ole sinäkin rohkea ja seiso rukousmuurilla.

      • Ihmettelijä_

        Mitä tuulia nämä oikein kutsuvat?? Heidän bändinsäkin on pohjoistuuli. Mistä ihmeestä he oppinsa ammentavat? Onko tuokin jotain New Agea?

        Ja niin, mikä tosiaan on se henki, mikä pitää kokea ja vastaanottaa? Eikös PyhänHengen saa kerran ja jos on uskollinen, niin sen pitäisi pysyä. Ei tarvita muiden henkien vastaanottoa.


      • SE.TEISSÄ.PYSYKÖÖN

        Teissä pysyy SE VOITELU, jonka ALUSTA OLETTE SAANEET.


    • Veetilelli

      Älkää hyvät ihmiset menkö tuollaisiin kokousiin jos teidän mielenterveys on teille vähänkään arvostamisen arvoista. Täytä huijausta ja huuhaata koko juttu. Aiheuttaa paljon psyykkistä oireilua tuollainen toiminta herkille ihmiselle. Jeesuksen löytää ilman tuotakin koohausta ja rahatta ja ilmaiseksi. Nuo ihmiset jotka järjestää tuollaisia kokousia ja vieraita Suomeen ovat täysin vastuuttomia ja eivät ota mitää vastuuta mistään.

      • Ihmettelijä_

        Kyllähän näitä on mielisairaalaankin joutunut. Yksi näissä touhuissa aiemmin mukana ollut on monessa kohtaa irti realiteeteista vieläkin. Mm. manipulointi, painostaminen, oman egon korostaminen ja suuruuskuvitelmat itsestä olivat näkyviä piirteitä. Myös Raamatun yksittäiset jakeet saivat uuden merkityksen. Esim."olkaa yhtä" merkitsi samaa kuin olla samaa mieltä tavallisista arjen asioista.


      • Surullisen_totta
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Kyllähän näitä on mielisairaalaankin joutunut. Yksi näissä touhuissa aiemmin mukana ollut on monessa kohtaa irti realiteeteista vieläkin. Mm. manipulointi, painostaminen, oman egon korostaminen ja suuruuskuvitelmat itsestä olivat näkyviä piirteitä. Myös Raamatun yksittäiset jakeet saivat uuden merkityksen. Esim."olkaa yhtä" merkitsi samaa kuin olla samaa mieltä tavallisista arjen asioista.

        Väärä henki, väärät hedelmät


    • YKSIN.JEESUS

      Huomatkaamme, epävarma näyn jakaja on saanut 3 vahvistusta näkemilleen/kokemilleen jotka liittyi HBakerin firetyskokouksiin!
      RAAMATUN MUKAAN täten ilmestyksesi on pätevä!

      EIVÄTKÖ JO KAIKKI, JOTKA OLLEET EPÄVARMOJA HEIDIN LEIVITTÄMISTÄ, JO NÄE JA PARANNUSTA TEHDEN PYYDÄ JEESUSTA PUHDISTAMAAN OSALLISTUMISISTAAN?
      saati sitten suosituksia antaneet pastorit ja muut Sanasta vastaavat?

    • paikallaollut

      Olin itse paikan päällä (niissä lauantain ilmaistapahtumissa klo 10-17) ja ajattelin jakaa kokemukseni kanssanne. Pyhä Henki oli varoittanut mua voimakkaasti Heidi Bakeristä jo muutama viikko ennen tilaisuutta, joten tiesin, etten menisi häntä kuuntelemaan. Ajattelin kuitenkin toiveikkaana, että voisin käydä katsomassa, että millainen meno siellä sitten muuten on. Jospa vaikka suomalaisten puheet olisivat hyviä.
      Onneksi olin rukoillut Herralta varjelusta, koska kokemus oli todella ahdistava.

      Heti kun ylistys ja rukous alkoi aamulla kymmeneltä, tuli outo olo. Osa paikalla olevista ihmisistä oli kuin toisessa todellisuudessa, kuin transsissa. Ylistyksen jatkuttua yhtäkkiä joku nainen rääkäisi ja alkoi kundalini-tyyppisesti riuhtomaan lattialla. Ja eikös joku siellä lavalla sitten kommentoinut että "hienoa kun Pyhä Henki saa liikkua vapaasti" tms. JÄRKYTTÄVÄÄ! Jossain vaiheessa myös pyydettiin tää Tunturipuro-profeetta lavalle ja sanottiin että nyt täytyy pyytää Jumalalta anteeksi kun ei olla tarpeeksi korotettu profeettoja. Ja että piti polvistua maahan, kun tää Tunturipuro seisoi kädet ojossa ylhäällä, ja sitten sinne tuli näitä pastoreita ja ylistystyyppejä rukoilemaan sen jalkoihin. Ihmiset vaan lakosi polvilleen ympärilläni ja meitä oli vain muutama ketkä jäimme seisomaan. Oli ihan super ahdistunut olo siinä vaiheessa. Ihan sama että kuka ihminen on kyseessä, niin meidän ei kuulu korottaa ketään muuta kuin Jeesusta! Rukoilin sitten itsekseni siinä että "Jeesus auta!" kun muut pyyteli anteeksi. Kyyneleet tuli väkisin silmiin, eikä mistään liikutuksesta vaan siitä, että oli niin surullinen olo siitä meiningistä. Tuntui tosi pahalta hengessä.

      Olo vähän helpottui klo 12 tilaisuuden aikana, mutta sitten Patrickin tilaisuudessa tuli taas huono olo, vaikka sitä olin alunperin jopa odottanut. Puheen sisältö sinällään oli hyvä, mutta se riehuminen ja yleisön kosiskelu ei oikeen napannut. Tosi kurjaa jos Patrick alkaa saamaan vaikutteita tästä torontolaisuudesta.. Kuten on ilmeisesti ehtinyt jo käymään. Ja en tiedä oonko ainoa, kenen mielestä on asiatonta tuollaisessa tilaisuudessa, että jos saa tiedon sanan että jollain ihmisellä on isoja ongelmia, niin ensin kuvaillaan tätä ihmistä ja sitten kerrotaan sen henkilökohtaiset ongelmat, ja sen jälkeen pyydetään että tää ihminen nostaa käden ylös, jotta kaikki näkee kuka hän on?!
      Sitten myös jossain vaiheessa puheen lopussa Patrick sanoi jotain että "nyt Jumalan Henki liikkuu täällä, ja tuolta se nyt tulee ja nyt se on tuolla" jne. Öööö? Pian kuului taas joku rääkäisy ja katsoin taakseni niin siellä joku mies oli taas tämän kundalini-hengen vallassa. Jatkoin vain omaa rukousta että Herra suojelisi.

      No mitä jäi käteen? Kun tilaisuus loppui viideltä, tuntui kuin sisällä olisi ollut iso musta möykky, sellainen todella piinaava ahdistus hengessä. En ole KOSKAAN ollut hengellisessä tilaisuudessa, jossa olisi ollut tuollainen ilmapiiri. Olen itse karismaattinen kristitty, ja uskon Jumalan Pyhän Hengen toimintaan tänä päivänä, mutta se on rauhan ja rakkauden Henki, eikä ahdistuksen ja pelon. Olen kiitollinen Herralle siitä, että kun kysyin ystävääni edeltävänä päivänä mukaan, niin hän ei päässyt. Tämä ystäväni on nimittäin pohtinut viime aikoina paljon uskon asioita, ja tämä tilaisuus olisi todennäköisesti aiheuttanut sen, että hän olisi pelästynyt pahasti.

      Siellä todellakin oli vahvasti joku muu kuin Pyhä Henki läsnä!! Sanoma rististä ja parannuksen teosta puuttui myös. Pelkkää ihmeiden ja merkkien korostamista. Eikö Jeesuksen sovitustyön kuuluisi olla meidän suurin ihme! Ei me tarvita mitään "uusia voiteluita" - meillä on jo Pyhä Henki, ja se riittää!
      Menin tilaisuuden jälkeen vielä kotiseurakuntaan ylistämään ja rukoiltavaksi. Siellä vähitellen tämä syvä ahdistus laantui. En olisi vain voinut mennä kotiin. Ystäväni, kenen kanssa lähdin tilaisuudesta pois, tunsi hengessään samoin. Kuitenkin suurin osa siellä oli ihan fiiliksissä, jopa omista kavereistani, jotka oikeasti haluavat seurata Jeesusta koko sydämestään. He olivat innoissaan myös Bakeristä... Pahinta oli se, että tuolla tilaisuudessa ollessa alkoi jopa epäilemään itseään, kun ei nähnyt asioita samoin kuin muut! Alkoi pohtimaan, että jospa MINUSSA on jokin vika, kun tämä ahdistaa. Onneksi tämä tunne lähti pois. Ja onneksi pysyin siellä omassa rukouksessa, koska koin että tämä henki, joka siellä vaikutti, oli todella voimakas. Eipä tarvitse mennä uudestaan näihin tapahtumiin, vaikka toisaalta olen kiitollinen, että sain varjeluksessa kokea tämän tapahtuman, koska nyt oikeasti tietää mistä siellä on kysymys. En kuitenkaan suosittele kenellekään.

      Henkien erottamisen lahja on kyllä erittäin tärkeä tänä päivänä, ettei ajaudu eksytyksiin. Rukoillaan sitä Herralta, jotta pysytään jatkossakin Hänen Totuudessaan ja tahdossaan!

      Siunausta kaikille alkaneeseen viikkoon. :)

      • DoctorT

        Vilkaisin vain muutaman minuutin kanavalta Campoksen hölinöitä ja mölinöitä.

        Tuli erittäin paha olo!!!

        Voi ihmisiä ja voi heitä, jotka tätä SAASTAA tänne hankkivat! Heidän ei ole helppo kerran, ei vaikka kuinka ovat huseeranneet nimessä herran.


      • Älkä_eksykö

        Joo ei tosiaan kannata osallistua näihin. TV:n välitykselläkin sai jo kiinni, mikä oli meininki, ja se oli jotain tosi outoa.

        Miten tämä mantratoisto ja pohjoistuulten kutsuminen menee läpi kristillisyyden nimissä? Miten sopii yhteen Jeesuske sanojen kanssa että "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä....älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus...vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. .." Matt 23.

        Kun on huomionsa tehnyt, että tämä ei ole Herran mielen mukaista, on hyvä karttaa näitä paikkoja.


      • Isovappupallo40

        Niin, jospa vaikka sinussa onkin se vika.
        Kannattaa pitää myös tämä vaihtoehto mielessä.


      • KiitosJumalalle

        Kiitos Jumalalle että sinä varjelluit ja erotit hengen.. Olen itse ollut joskus tilaisuudessa jossa koin juuri samanlaista, valtava ahdistus ja tunne on paettava ja äkkiä! Kundaliini henki toimi siellä, jonka tajusin vasta myöhemmin kun ihmettelin ja aloin tutkia....Jumala siis varjeli ja Pyhä Henki minussa varoitti! Kannattaa olla rohkea tänä päivänä ja sanoa ystävillesikin huomiosi, varoittaa. Jos monet ovatkin ettei välitä varoituksista, se on sitten Herran haltuun...en ymmärrä enää itsekään miten monet ovat sokaistuneet tästä. Mutta ihana huomata meitä on kuitenkin!

        Siunausta sinulle!


      • irronnut.noista

        "Pahinta oli se, että tuolla tilaisuudessa ollessa alkoi jopa epäilemään itseään, kun ei nähnyt asioita samoin kuin muut! Alkoi pohtimaan, että jospa MINUSSA on jokin vika, kun tämä ahdistaa. "

        Tuttu tunne uuskarismaattisista ympyröistä: on mitä oudompaa menoa, julistusta, ihmisten auktoriteetin palvontaa (kuten tuo kuvauksesi "profeettojen" kumartamisesta), raamatunjakeita sieltä täältä opin tueksi. Sitten kaikki ihmiset aamentavat ympärillä ja ovat aivan fiiliksissä. Epäilys ja ahdistus vaihtelevat: "Onko usko todellisuudessa tällaista, kuten nämä sanovat? Onko niin, että tällaista voitelua pitää oikeasti vastaanottaa, jos haluaa olla mukana ja ettei jää vauvauskovaksi? Onko kaikki perinteinen kristinusko ollut tähän asti väärässä ja uskonnollisen hapatuksen vallassa? Entä jos Pyhä Henki puhu suoraan tuon julistajan kanssa koko ajan?" jne...


      • mummikainuusta
        irronnut.noista kirjoitti:

        "Pahinta oli se, että tuolla tilaisuudessa ollessa alkoi jopa epäilemään itseään, kun ei nähnyt asioita samoin kuin muut! Alkoi pohtimaan, että jospa MINUSSA on jokin vika, kun tämä ahdistaa. "

        Tuttu tunne uuskarismaattisista ympyröistä: on mitä oudompaa menoa, julistusta, ihmisten auktoriteetin palvontaa (kuten tuo kuvauksesi "profeettojen" kumartamisesta), raamatunjakeita sieltä täältä opin tueksi. Sitten kaikki ihmiset aamentavat ympärillä ja ovat aivan fiiliksissä. Epäilys ja ahdistus vaihtelevat: "Onko usko todellisuudessa tällaista, kuten nämä sanovat? Onko niin, että tällaista voitelua pitää oikeasti vastaanottaa, jos haluaa olla mukana ja ettei jää vauvauskovaksi? Onko kaikki perinteinen kristinusko ollut tähän asti väärässä ja uskonnollisen hapatuksen vallassa? Entä jos Pyhä Henki puhu suoraan tuon julistajan kanssa koko ajan?" jne...

        Samoja tuntemuksia on ollut minullakin. Ja erityisesti se, että teenkö Pyhän Hengen pilkan, jos arvioin ja hylkään "voidellun" opetuksen. Paras uhkaus pitää kuulijat eksyksissä!


      • Rauha.Sinulle

        Pidä Raamatun (Rk33/38 tai Rkansalle) opetus, kaikki mikä menee ylitse/alitse näiden, voit Autuaasti hylätä!
        Ja Henki (Pyhä) todistaa sydämessäsi, mitkä asiat Raamatun Jumalan (Jeesus) mieleen.


      • Ihmettelenkovasti
        Isovappupallo40 kirjoitti:

        Niin, jospa vaikka sinussa onkin se vika.
        Kannattaa pitää myös tämä vaihtoehto mielessä.

        Niin, jos näissä arvostelijoissa onkin se vika?


    • herzhofheido

      Tv7 tuo kaikkia outoja ilmiöitä maahan. Herzhof vai mikä se oli oli kuumaa hottia vuosi pari sitten kaikkine kiertueineen. Jumalakra oli tv7 saanut ilmestyksen tästä. Sitten siitä ei puhuta enää mitään. Ihmeparanemisista puhuttiin. Flunssaa edes ei saatu pois.

      Nyt tää Heidi yhtä outo. Mitä ne meinaa

      • NYT.JUMALA.VAROTTAA

        Ojareksen Martin ois ÄKKIÄ irtisanouduttava RHB.lta saamastaan pfofetiasta! Siinä henki nostattaa juuri ojaresta olemaan välittäjänä "tuleviin herätyksiin".

        Menkää vahvemmat auttamaan, jos Herralla on -ainoatakaan jäljellä! Koko Suomen Siion hengenvaarassa.(itse olen tuonut osani k.o. henkilölle, kauan sitten jo, avoimesti)


      • Jaakko2524
        NYT.JUMALA.VAROTTAA kirjoitti:

        Ojareksen Martin ois ÄKKIÄ irtisanouduttava RHB.lta saamastaan pfofetiasta! Siinä henki nostattaa juuri ojaresta olemaan välittäjänä "tuleviin herätyksiin".

        Menkää vahvemmat auttamaan, jos Herralla on -ainoatakaan jäljellä! Koko Suomen Siion hengenvaarassa.(itse olen tuonut osani k.o. henkilölle, kauan sitten jo, avoimesti)

        Minäkin olen yrittänyt varoittaa Ojaresta. Turhaan.


      • Ihmettelijä_

        Ei edes Herzogin tilaisuudessa ollut tuollaista. Siellä oli paljon enemmän järjestystä kuin tuolla, enkä tuntenut samanlaista ahdistusta ja järkytystä.


      • Herraarmahdameitä
        NYT.JUMALA.VAROTTAA kirjoitti:

        Ojareksen Martin ois ÄKKIÄ irtisanouduttava RHB.lta saamastaan pfofetiasta! Siinä henki nostattaa juuri ojaresta olemaan välittäjänä "tuleviin herätyksiin".

        Menkää vahvemmat auttamaan, jos Herralla on -ainoatakaan jäljellä! Koko Suomen Siion hengenvaarassa.(itse olen tuonut osani k.o. henkilölle, kauan sitten jo, avoimesti)

        Kai Ojaresinkin nyt pitäisi herätä ja tutkia mitä tämä on kun katsoisi miten Patrick on ihan kun juovuksissa ja ei pysy itse pystyssä, vaan muut kannattelevat.

        Voit katsoa TV7 sivuilta

        Nouse Suomi Heidi Baker , ensilähetys 14.05.2016 jakso numero 12 kesto 240min

        46,25 min kohdalta eteenpäin etenkin 47,49 kohta


      • saviseutulainen
        Jaakko2524 kirjoitti:

        Minäkin olen yrittänyt varoittaa Ojaresta. Turhaan.

        TV7 ts. Martti Ojares on kauhistuttavassa vastuussa kaikesta siitä eksytyksestä ja saastasta, jota ko. kanavan kautta Suomen uskovien keskuuteen levitetään. Ojares on itse ollut RHB:n käsien alla, ehkä useamman kerrankin. Tästä on dokumenttia nähtävissä ihan "seiskan" omien taltiointien välityksellä. Linkkejä löytyy myös keskustelufoorumeille niitä ladanneiden toimesta.
        Viimeksi, kun itse "pakottauduin" katsomaan TV7:n ohjelmaa Martin ja Mirjan matkassa, tuli oikein vaivaantunut olo, jopa säälin tunne pariskuntaa kohtaan, joka ei nähtävästi itse ymmärrä ollenkaan ( tai suostu/ uskaltaudu ymmärtämään ) mistä kauheuksista heidän kanavallaan on kysymys. Ja minkälaisia eksyttäjiä ja harhaopettajia, vääriä profeettoja he ovat olleet mukana tuomassa Suomeen.
        Eivätkö Martti Ja Mirja Ojares käsitä sitäkään miten hirvittävästä harhasta, kundaliininoituudesta on kyse Heidi Bakerin kohdalla.
        Ellei HB:n kohdalla ole kyse kauhistuttavasta lopunajan eksytyksestä, niin mikä sitten on eksytystä.

        Ehkä eksyttäjiä olemmekin me, varoittajat - mitä luultavimmin ainakin ääri karismaattisten mielestä!!
        Hengen sammuttajia ja fariseuksia.
        Muuten lukenevatkovan Ojarekset ollenkaan kristittyjä sivustoja, keskustelufoorumeja jne?


      • onneksieitarvikatsoaei
        saviseutulainen kirjoitti:

        TV7 ts. Martti Ojares on kauhistuttavassa vastuussa kaikesta siitä eksytyksestä ja saastasta, jota ko. kanavan kautta Suomen uskovien keskuuteen levitetään. Ojares on itse ollut RHB:n käsien alla, ehkä useamman kerrankin. Tästä on dokumenttia nähtävissä ihan "seiskan" omien taltiointien välityksellä. Linkkejä löytyy myös keskustelufoorumeille niitä ladanneiden toimesta.
        Viimeksi, kun itse "pakottauduin" katsomaan TV7:n ohjelmaa Martin ja Mirjan matkassa, tuli oikein vaivaantunut olo, jopa säälin tunne pariskuntaa kohtaan, joka ei nähtävästi itse ymmärrä ollenkaan ( tai suostu/ uskaltaudu ymmärtämään ) mistä kauheuksista heidän kanavallaan on kysymys. Ja minkälaisia eksyttäjiä ja harhaopettajia, vääriä profeettoja he ovat olleet mukana tuomassa Suomeen.
        Eivätkö Martti Ja Mirja Ojares käsitä sitäkään miten hirvittävästä harhasta, kundaliininoituudesta on kyse Heidi Bakerin kohdalla.
        Ellei HB:n kohdalla ole kyse kauhistuttavasta lopunajan eksytyksestä, niin mikä sitten on eksytystä.

        Ehkä eksyttäjiä olemmekin me, varoittajat - mitä luultavimmin ainakin ääri karismaattisten mielestä!!
        Hengen sammuttajia ja fariseuksia.
        Muuten lukenevatkovan Ojarekset ollenkaan kristittyjä sivustoja, keskustelufoorumeja jne?

        Uudestisyntyneellä ihmisellä on terveet tuntoaistit, näistä ei tiedä mitä heillä on niiden viiksien tilalla jotka ei aisti mitään!

        olisko viidentuuman naula proteesina viiksikarvan tilalla.


      • Nasaretinlahkoinen
        saviseutulainen kirjoitti:

        TV7 ts. Martti Ojares on kauhistuttavassa vastuussa kaikesta siitä eksytyksestä ja saastasta, jota ko. kanavan kautta Suomen uskovien keskuuteen levitetään. Ojares on itse ollut RHB:n käsien alla, ehkä useamman kerrankin. Tästä on dokumenttia nähtävissä ihan "seiskan" omien taltiointien välityksellä. Linkkejä löytyy myös keskustelufoorumeille niitä ladanneiden toimesta.
        Viimeksi, kun itse "pakottauduin" katsomaan TV7:n ohjelmaa Martin ja Mirjan matkassa, tuli oikein vaivaantunut olo, jopa säälin tunne pariskuntaa kohtaan, joka ei nähtävästi itse ymmärrä ollenkaan ( tai suostu/ uskaltaudu ymmärtämään ) mistä kauheuksista heidän kanavallaan on kysymys. Ja minkälaisia eksyttäjiä ja harhaopettajia, vääriä profeettoja he ovat olleet mukana tuomassa Suomeen.
        Eivätkö Martti Ja Mirja Ojares käsitä sitäkään miten hirvittävästä harhasta, kundaliininoituudesta on kyse Heidi Bakerin kohdalla.
        Ellei HB:n kohdalla ole kyse kauhistuttavasta lopunajan eksytyksestä, niin mikä sitten on eksytystä.

        Ehkä eksyttäjiä olemmekin me, varoittajat - mitä luultavimmin ainakin ääri karismaattisten mielestä!!
        Hengen sammuttajia ja fariseuksia.
        Muuten lukenevatkovan Ojarekset ollenkaan kristittyjä sivustoja, keskustelufoorumeja jne?

        Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että raha se on mikä Ojareksen toimintaa ohjaa.
        Pysyäkseen pystyssä hänen on annettava tilaa noille harhaisille uuskarismaattisille ohjelmille, joille nuo rahanahneet nk. hengen miehet ostavat lähetysaikaa TV7:lta.
        Eksytyksen henki on ovela ja rikas.


      • saviseutulainen
        saviseutulainen kirjoitti:

        TV7 ts. Martti Ojares on kauhistuttavassa vastuussa kaikesta siitä eksytyksestä ja saastasta, jota ko. kanavan kautta Suomen uskovien keskuuteen levitetään. Ojares on itse ollut RHB:n käsien alla, ehkä useamman kerrankin. Tästä on dokumenttia nähtävissä ihan "seiskan" omien taltiointien välityksellä. Linkkejä löytyy myös keskustelufoorumeille niitä ladanneiden toimesta.
        Viimeksi, kun itse "pakottauduin" katsomaan TV7:n ohjelmaa Martin ja Mirjan matkassa, tuli oikein vaivaantunut olo, jopa säälin tunne pariskuntaa kohtaan, joka ei nähtävästi itse ymmärrä ollenkaan ( tai suostu/ uskaltaudu ymmärtämään ) mistä kauheuksista heidän kanavallaan on kysymys. Ja minkälaisia eksyttäjiä ja harhaopettajia, vääriä profeettoja he ovat olleet mukana tuomassa Suomeen.
        Eivätkö Martti Ja Mirja Ojares käsitä sitäkään miten hirvittävästä harhasta, kundaliininoituudesta on kyse Heidi Bakerin kohdalla.
        Ellei HB:n kohdalla ole kyse kauhistuttavasta lopunajan eksytyksestä, niin mikä sitten on eksytystä.

        Ehkä eksyttäjiä olemmekin me, varoittajat - mitä luultavimmin ainakin ääri karismaattisten mielestä!!
        Hengen sammuttajia ja fariseuksia.
        Muuten lukenevatkovan Ojarekset ollenkaan kristittyjä sivustoja, keskustelufoorumeja jne?

        Kommentoin itseäni.
        Kadun sitä, että kirjoitin niin rakkaudettomaan ja ylimieliseen sävyyn Martti ja Mirja Ojareksesta. Mikä minä olen asettamaan Martti Ojaresta vastuuseen yhtään mistään tahi heitä säälimään ja kaikkein vähiten tuomitsemaan.
        Tämä katumukseni ei kuitenkaan merkitse sitä, että käsitykseni TV7:n ohjelmatarjonnasta ja Suomeen tuotetuista vierasta eli toista evankeliumia julistavista äärikarismaatikoista olisi toinen.
        Arvioida me saamme ja koetella meidän tulee kaikki opetus ja julistus Jumalan Sanan valossa, mutta tuomio ei ole meidän, ei edes omalla kohdallamme. Jumalan on tuomio, niin minun kuin jokaisen muunkin kohdalla.
        Täällä foorumeilla kirjoittaminen asettaa heikon ja vajavaisen uskovan kiusaukseen tuoda itseään "tykö". Eräänlaista "kilpalaulantaakin" itsemme korostamisen muodossa esiintyy.
        Vihollinen vaanii täällä yhtä lailla kuin kaikkialla muuallakin.
        Eihän se meitä jätä missään rauhaan.

        Mutta Jeesuksessa Kristuksessa meillä on luja ja täydellinen turva.
        Hän ei meitä heitä, vaikka miten heikot ja vajavaiset olemmekin.


      • uskonhenki
        saviseutulainen kirjoitti:

        Kommentoin itseäni.
        Kadun sitä, että kirjoitin niin rakkaudettomaan ja ylimieliseen sävyyn Martti ja Mirja Ojareksesta. Mikä minä olen asettamaan Martti Ojaresta vastuuseen yhtään mistään tahi heitä säälimään ja kaikkein vähiten tuomitsemaan.
        Tämä katumukseni ei kuitenkaan merkitse sitä, että käsitykseni TV7:n ohjelmatarjonnasta ja Suomeen tuotetuista vierasta eli toista evankeliumia julistavista äärikarismaatikoista olisi toinen.
        Arvioida me saamme ja koetella meidän tulee kaikki opetus ja julistus Jumalan Sanan valossa, mutta tuomio ei ole meidän, ei edes omalla kohdallamme. Jumalan on tuomio, niin minun kuin jokaisen muunkin kohdalla.
        Täällä foorumeilla kirjoittaminen asettaa heikon ja vajavaisen uskovan kiusaukseen tuoda itseään "tykö". Eräänlaista "kilpalaulantaakin" itsemme korostamisen muodossa esiintyy.
        Vihollinen vaanii täällä yhtä lailla kuin kaikkialla muuallakin.
        Eihän se meitä jätä missään rauhaan.

        Mutta Jeesuksessa Kristuksessa meillä on luja ja täydellinen turva.
        Hän ei meitä heitä, vaikka miten heikot ja vajavaiset olemmekin.

        Tosi hyvin kirjoitit,ole siunattu.


      • EtsiväLöytää10

        Samaa mieltä, mutta helpotukseksi sanottava on 'Jos me tuomitsisimme ITSEMME, ei meitä tuomita.' Raamattu 38.


    • j.t.p

      Uskomatonta roskaa koko "teatteri" Bakerin ympärillä kokonaisuudessaan. Baker kuuluu tähän "New apostolic church" -liikkeeseen. Torontolaista hapatusta kauttaaltaan.

      Veli DoctorT:n kanssa olemme jo vuosia näistä ilmiöistä varoittaneet ja puhuneet. Uskomatonta, että porukkaa edelleen lappaa näiden liehujien kaikissa opintuulissa heiteltäviksi.

      Järkyttävää, että innolla mukana ovat "sädeahot ja mooseslaukkaset".

      Tämä harhaopin henki kun on niin selkeästi ja helposti erotettavissa, ainakin mitä tulee tähän Bakerin puulaakiin. Monet eivät ole niin nähtävällä tavalla esiintulevia, mutta raamatuissa harjaantunut, valvova ja valveutunut kristitty kyllä valheen erottaa. Senkin vuoksi on järkytyksellä tullut seurattua, kuinka monet vuosikymmenet uskossa olleet vastuunkantajatkin ovat pimentyneet ja eksyneet pois totuudesta.

      Baker ja hänenkaltaisensa ihminen on saattanut varmasti tehdä paljonkin hyvää apua tarvitsevien ihmisten keskuudessa. Se ei kuitenkaan aina siis tarkoita, että tällainen ihminen omistaisi terveen ja raittiin uskon Kristukseen.

      Uskomatonta ja järkyttävää on ollut nähdä, aina torontolaisuuden saapumisesta asti, kuinka nopeasti harhaopit ovat raunioittaneet Suomen siionia. Meno vaan yltyy, mitä lähemmäs loppua tulemme. Raamattuhan sanoo, että JUMALA ITSE lähettää väkevän eksytyksen.

      • VAROKAAvääräähenkeä

        ..niin sanoo, ja että se on vain piskuinen lauma joka selviää ylöstempaukseen!


    • Ihmettelijä_

      Rukoilin tänä aamuna niiden viattomien lasten puolesta, ketä ollut mukana, etteivät altistuisi väärille hengille. Yksi niistä esi-tanssijoistakin näytti kuin tanssisi pakon valtaamana. Jumala on antanut meille raittiuden ja terveen harkinnan hengen ja PyhäHenki vaikuttaa mm.nöyryyttä ja itsensä hillitsemistä. Raamatussa kouristukset olivat usein merkki riivaajaasta. Tänä päivänä ne onkin PyhänHengen työtä?! Ovatko nämä Campokset ym oikeasti tietämättään eksyneet? Vai tietoisestiko haluavat kutsua vääriä henkiä?

      • Jumalanylistystä

        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Henki on sama.
        Älkää kutsuko eksyttäjiksi henkilöitä, jotka eivät todellakaan ole sitä.


      • Eksytys_sumuttaa
        Jumalanylistystä kirjoitti:

        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Henki on sama.
        Älkää kutsuko eksyttäjiksi henkilöitä, jotka eivät todellakaan ole sitä.

        Perusteet on annettu aika hyvin.
        Asiat voi tarkistaa Raamatusta. Tämä ei ollut Jumalan hengen mukaista. Lopulta valinta jää sinulle, mitä tietä kuljet, ketä Jeesusta seuraat.


      • Ihmettelijä_
        Jumalanylistystä kirjoitti:

        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Henki on sama.
        Älkää kutsuko eksyttäjiksi henkilöitä, jotka eivät todellakaan ole sitä.

        Ikävä kyllä pelkään, että henki ei ole sama. Milloin se, mitä Raamatussa kuvataan riivaajan tai lihan työnä, on muuttunut Pyhäksi Hengeksi? Tarkoitan nyt noita manifestaatioita kuten juopumista ja kouristelua ja sekaisin olemista.

        Entä sit esim.väitteet että ylistys on tie Isän luo, tuulien kutsuminen (tule/herää pohjois- ja etelätuuli), herätyksen lupaaminen (Raamattu puhuu luopumuksesta), parantavien enkeleiden kutsuminen, mantrat ja tyhjät lupaukset (Suomi nousee, kun me nousemme), uuden voitelun/hengen lupaaminen jne jne.

        Heti kun pystyt perustelemaan nuo kohdat uskottavasti Raamatulla, niin lupaan myös kyseenalaistaa itse itseni. Tähän asti niitä Raamatullisia perusteluja ei ole kuulunut eikä näkynyt. Sen sijaan on katsottu persoonaan, ihmiseen, tunteisiin, kokemuksiin jne.


      • Ihmettelijä_

        Enkä ole väittänyt, että tietoisesti eksyttäisivät. Voivat olla itsekin tietämättään harhautuneita.

        Itse olen ikionnellinen, kun olen löytänyt paikkoja ja ihmisiä, missä fiilistelyt eivät näyttele pääosaa vaan pääosassa on Raamatun tutkiminen ja ymmärtäminen. Se Sana ei tyhjänä palaa, vaan täyttää sille annetun tehtävän. Tunteet sen sijaan tulee ja menee ja jäljelle jää tyhjyys. Tunteet ei ole yhtä kuin Jumala.


      • Kiitollinen
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Enkä ole väittänyt, että tietoisesti eksyttäisivät. Voivat olla itsekin tietämättään harhautuneita.

        Itse olen ikionnellinen, kun olen löytänyt paikkoja ja ihmisiä, missä fiilistelyt eivät näyttele pääosaa vaan pääosassa on Raamatun tutkiminen ja ymmärtäminen. Se Sana ei tyhjänä palaa, vaan täyttää sille annetun tehtävän. Tunteet sen sijaan tulee ja menee ja jäljelle jää tyhjyys. Tunteet ei ole yhtä kuin Jumala.

        Todella, mikä ilo kun löytää jälleen terveen Raamatun opetuksen pariin ja toisenlaiseen yhteyteen. Tyhjät hehkutukset ja fiilistelyt karisee ja alkaa rakentua jälleen jotain kestävää. Höttöharhan ja sumutuksessa vaellettujen vuosien jälkeen se on suuri kiitosaihe!


      • Ihmettelijä_

        Mikä on, ku niitä Raamatullisia perusteluja ei vieläkään oo tullut?! Myös Herzogin tilaisuudessa vapautettiin profeetallisuuden enkeleitä sekä parantavia enkeleitä, samaa kuin Nouse Suomessa siis. Kunnia erään hlö:n parantumisesta annettiin parantavalle enkelille aploodien kera. Missä on Raamatulliset perusteet?


      • Ihmettelijä_
        Kiitollinen kirjoitti:

        Todella, mikä ilo kun löytää jälleen terveen Raamatun opetuksen pariin ja toisenlaiseen yhteyteen. Tyhjät hehkutukset ja fiilistelyt karisee ja alkaa rakentua jälleen jotain kestävää. Höttöharhan ja sumutuksessa vaellettujen vuosien jälkeen se on suuri kiitosaihe!

        Aamen, juuri näin! Jumalan sana on ja pysyy, vaikka tunteet ja kokemukset vaihtelee. Kun on oppinut saamaan ravintoa Jumalan sanasta, ei pelkkä fiilistely kelpaa.


    • pahan.hengen.tekosia

      Nyt on hihhuleilla armoton rapula ja morkkis huijausbileiden jäljiltä... Mielenterveysammatilaisilla yms. ammattiauttajilla on nyt paljon potilaita Perkeleen tekojen "hedelminä". Miksi tällaisia rikollisia huijarisaarnaajia tuotetaan Suomeen? Kenen on vastuu? Rahako vain ratkaisee? Mikseivät seurakunnat varoita petoksesta?

      • Ihmettelijä_

        Todellakin! Itsekin tippunut joskus hengellisestä nousufiiliksestä lujaa maahan. Muistan vieläkin sen miten pää löi täysin tyhjää, ahdisti ja itketti. Juuri sellainen lievä taantuma, kyvyttömyys toimia normaalisti. Monta päivää olin poissa tasapainosta ja koin yöllä omituisia tunnetiloja, aivan kuin luisuisi kehostaan jotain tuntematonta, harmaata/pimeää tuntematonta kohti. En tuntenut kehoani enkä pystynyt liikuttamaan itseäni, ajattelin vain että Jeesus auta. Koin myös hallitsematonta itkua ja naurua ja sain lieviä pelkotiloja. Se mikä alussa vaikutti hyvältä hedelmältä, ei sitä sitten ollutkaan. Tuossa todellakin voi psyyke joutua koville.


      • KärsivällisyysElämäksi

      • irronnut.noista
        Ihmettelijä_ kirjoitti:

        Todellakin! Itsekin tippunut joskus hengellisestä nousufiiliksestä lujaa maahan. Muistan vieläkin sen miten pää löi täysin tyhjää, ahdisti ja itketti. Juuri sellainen lievä taantuma, kyvyttömyys toimia normaalisti. Monta päivää olin poissa tasapainosta ja koin yöllä omituisia tunnetiloja, aivan kuin luisuisi kehostaan jotain tuntematonta, harmaata/pimeää tuntematonta kohti. En tuntenut kehoani enkä pystynyt liikuttamaan itseäni, ajattelin vain että Jeesus auta. Koin myös hallitsematonta itkua ja naurua ja sain lieviä pelkotiloja. Se mikä alussa vaikutti hyvältä hedelmältä, ei sitä sitten ollutkaan. Tuossa todellakin voi psyyke joutua koville.

        Minä sain myös aikoinaan selän nykimisiä, huudahduksia (juuri tuollaista "hou!"), naurua ja muuta. Muutaman kerran jopa raajat liikkuivat ikään kuin osaksi itsekseen, kun muka jotain ylistelin. Voiteluahan se...

        Loppuivat kyllä sitten aikoinaan. Ikävä juttuhan noissa on, että kun on samanhenkistä seuraa, niin moisia ilmiöitä pidetään vain Pyhän Hengen antamina siunauksina(!). On siis normaalia, että rukouskokousessa nyitään, huudahdellaan ja kieritään.


      • Shulamit

        Eivät seurakunnat kuuntele varoituksia, kokemusta on. Valitettavasti.


      • loppuhäämöttää
        Shulamit kirjoitti:

        Eivät seurakunnat kuuntele varoituksia, kokemusta on. Valitettavasti.

        Eivät niin. Kaikkea mitä sattuu huuhaata pidetään kyllä Jumalalta saatuna, mutta varoituksen sanat menevät kuuroille korville. Olisin onnellinen kun eksytys ei koskettaisi niin paljon, mutta Jumalan mielen mukainen murhe on raskas taakka kantaa sielujen puolesta on hätä ei voi mitään. Yrittäkäämme jaksaa.


    • no-ei
      • Ihmettelijä_

        Katsoin tuon ekan linkin. Nainenhan on täysin sekaisin ja kykenemätön edes saarnaamaan. Yleisö vain nauraa eikä kukaan tee mitään. Miten tämä kirkastaa Kristusta? Ehkä Jumala itse puuttui peliin ja halusi tukkia hänen suunsa.


    • tee-pesäero-

      En katso, koskaan TV 7 tai yleensä TV:tä, koska se on Baalin alttari.
      En ole vielä tähän mennessä tarvinnut televisiota, vaikka jo eläkkeellä!

      Sen verran olen kuunnellut toisia uskovia tv7-orjia - että ovat ihmeissään?

      No, Baalin alttarilla on joskus jopa hyvää? Mutta sitten tappavaa ainesta.
      Kun saat tartunnan, olet koukussa....

      Kuka söisi ruokaa Likaiselta Lautaselta? Niin vain tuhannet uskovat tekevät.
      Syövät ravinnokseen sellaista ( TV7, tai Tv) joka turmelee, muovaa ja pilaa aidon uskon.

      Mutta? Sitä olet mitä syöt. Älä ihmettele, jos usko horjuu? Jos ympärilläsi on levotonta, henget sitovat.

      Jos et tottelet Herraa, Hyvää Paimenta, ja syöt mitäsattuu, älä kitise jos ei uskonelämä ole mukavaa...

      Viisaat Neitseet eivät anna sitoa itseään valheherätysten ja - henkien verkkoihin!

      he valvoavat, rukoilevat, Syövät Sanan Leipää, etsivät rauhaa ja lepoa tämän Humpuukin keskellä. Ja Herra varjelee heidät. Ps 91 , Joh 10:27-30

      • SelvemminNäkeeHengessä

        Komppaan! Minullakaan eiole uskoontulon jälkeen ollut televisiota -vaikka se oli 'kilttiä' 80lukua!


      • Koetelkaa.Kaikki

        tv7:llä on myös hyvää ohjelmaa, esim. David Pawson, Derek Prince ja One Way Mission.


      • Elämä_on_muualla

        Komppaan myös. Turha ottaa vaikutteita sieltä, missä ne ovat sekoittuneet myrkkyyn. Tämä myrkky sumuttaa salakavalasti ja ajan kanssa, kunnes ei enää kykene näkemään ja erottamaan selvästi todellista evankeliumia. Kokemusta on. Ei kannata, siellä on lopulta vaan tyhjiä lupauksia. Hengessä juopuminen tai näiden päihdyttävien vaikutteiden tissuttelu johtaa vaan salakavalaan humalaan, pöhöttymiseen ja hämmennykseen. Vaarallisia vaikutteita, vaikka niin huokuttelevassa muodossa tarjoillaankin.


    • vanhaa-viisautta---

      Tästä uuskarismaattisesta hömpästä on Jumala lähettänyt varoittamaan jo yli 20 vuotta! Millä tuloksella? Näitä varoittajia on leimattu, vainottu, ajettu maan rakoon!

      Tässä ei enempää, mutta tietoa ja dokumentteja on.

      Raha ratkaisee. Bisnes on otettu käyttöön, ja samalla sanottu "amen" kaikille eksyttäville voimille...

      Nyt? Jumalan toimenpiteet ovat valmiit. Tässä maassa. Se koskee sekä uskovia, luopioita, eksytettyjä. eksyneitä...

      Kallio kestää? Oletko siinä, Kristus-kalliolla? Muuten olet aika heikoilla...

      • Herraahyvääkiittäkää

        Maallisessakin elämässä ihan pieni annos vahvaa myrkkyä juoman seassa, aivan tippakin voi todella sairastuttaa tai jopa tappaa.Tulee siis tietää seuralaisten taustat ja kenen seurassa viettää aikaansa ja mitä juo ja keneltä sen juoman ottaa vastaan sekä kuka sen on valmistanut ja missä.
        Jos myrkytys pääsee tapahtumaan niin se myrkky tulee saada nopeasti pois elimistöstä tai laimentaa tai neutralisoida sen vaikutus.

        Ei uskovatkaan saa väärää opetusta niin, että heille sanottaisiin suoraan.Tässä on myrkkyä siis väärennettyä sanaa ja evankeliumia, vaan sen väärän saatana yrittää ujuttaa salaa ja vaivihkaa.Samoin väärät profeetat saatana on eksyttänyt levittämään omaa sanomaansa.Hekin ovat uhreja ja heidänkin puolesta tulee rukoilla, että pääsisivät valkeuteen ja vapauteen.

        Taivaallinen Isä Jeesuksessa Kristuksessa auttaa toipumaan hengellisistäkin myrkytyksistä kun Hänen luokseen menemme apua pyytämään.

        Tässä tämä henkilö kertoo, miten hän pääsi vapaaksi vapaaksi eksytyksestä ja tervehtyi Jumalan armosta.


        Olin eksytyksessä.

        https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjh8-eGhuPMAhVEfiwKHTCOCwUQtwIIGjAA&url=https://www.youtube.com/watch?v=wnV3O_8KWDE&usg=AFQjCNEzSkK03XVKloZhBL0_dFtH0Jvsig

        Raamatunkin mukaan pieni määrä saa aikaan suuren muutoksen joko hyvään tai huonoon suuntaan.

        Luukas 16:10 1938 käännös

        10. Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.

        Galattalaisille 5:9

        9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.


    • Todellinenihmeon

      Ei meilläkään ole TV . Lapset voisi katsoa ja saada tartunnan ja me olisimme vanhempina syyllisiä Jumalan edessä.. Kiitos Herralle että meillä vanhemmilla on oikeus valita mitä syötetään meidän lapsille.

      • KylväkääHyväKylvö

        Siunausta teille ja kaltaisillenne vanhemmille (isä äitinormaaleille)!


    • Kuinkahan meinaavat saada Suomen nousuun kyseisellä tapahtumalla? Eivät taida osallistujat tehdä sen eteen paljon mitään tapahtuman ulkopuolella, saati itse tapahtumassa.

    • Riittää_mulle

      Suomi nousi 1917.

    • Hengenjohtoon

      Raamatun Sana ja rukous kunniaan ja niiden palauttaminen omille paikoilleen seurakunnissa ja vielä vanhempia käännöksiä käyttäen esim.1938 käännös on selkeä, alkutekstin mukaisempi. Sanoja on vähemmän muutettu, poistettu ja sanajärjestyksiä vaihdeltu.

      Samoin ylenmääräinen lähes koko rukouskokouksenkin ajan tapahtuva ylistäminen on kyseenalaista , mikäli Jumalan voimaa halutaan .Minun Raamatussani ainakin lukee, että laulut ovat vain yksi osa-alue kun tulemme yhteen ja voimaa saamme rukoilemalla.Nyt saa tämä ylistysrumpa loppua ja muutaman sanan ,rivin tuntitolkulla hoilaaminen.

      1Kor 14 luku jae 16 (virsi on hengellinen laulu)

      26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on VIRSI, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

      Luukas 18. Luku

      1. Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.

      Luuk. 21:36 Valvokaa siis joka aika ja RUKOILKAA, että SAISITTE VOIMAA paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

      Room. 12:12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.

      Ef. 6:18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

      Kol. 4:2 Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa,

      1Tess. 5:17 Rukoilkaa lakkaamatta.

    • jokunen44545
    • CAMPOKSETLAVALLA

      Camposien ylistyksestä heräsi vakavia kysymyksiä.
      Pyhä Henki korottaa AINA ISÄÄ JA POIKAA! Silloin kun Pyhä Henki täyttää ylistyskokouksessa ihmisjoukkoa, Hän myös kirkastaa Isää ja Poikaa.

      Silloin myös sanat joita käytetään, kirkastavat heitä. Jos sanasto muuttuu ontoksi hokemaksi... neljä tuulta tulkoon, olkoon vapaus, täytä täytä, lisää, lisää, tulta, henki täytä, laula uusi laulu... tämä oli kaikki mitä he transsissa lauloivat!

      Kysyn, täytytäänkö Pyhällä Hengellä Isän ja Pojan kunniaksi vai ollaanko astuttu rajamaille, jolloin täytytään ihan jollain muulla? Raamatussa palvontahetkissä lauletaan "pyhä.... kunnia.... sinä olet arvollinen, uhrikaritsa... voitit kuoleman ja synnin..." jne.

      Raamatussa ei ole ainuttakaan kertaa jossa ylistys olisi muuttunut villiksi riehumiseksi, ilokarkelo on asia erikseen!! Baalin palvojat sen sijaan villiintyivät ja riehuivat ja päätyivät lopulta sekasortoisiin tekoihin.

    • Reviaukitaivaat

      David Wilkerson näki näyn Nouse Suomi ylistyksestä vuosia sitten. Näyssä hän kuuli kuinka bändi lauloi REVI AUKI TAIVAAT! Nyt tämä bändi levyttää Revi auki taivaat. Varokaa!!

      Näky Kristillisestä Rockista

      Pastori David Wilkerson (1931-2011), joka on tunnettu työstä nuorten kanssa profeetallisista sanomistaan, sai erikoisen näyn käydessään kristillisessä rock-tapahtumassa vuonna 1987.

      Wilkerson meni avoimin sydämiin nuoriso tapahtumaan, josta oli kuullut. Tapahtumassa oli n. 3,000 ihmistä ja aluksi julistaja puhui siellä aivan oikein uskostaan, totuudesta, pyhityksestä, avioliitosta ja sielujen voittamisesta. Niinpä Wilkerson rukoilikin nöyrästi Herraa seuraavasti:

      "Hyvä Herra, ehkä olen väärin tuominnut tämän soittajan ja hänen raskaan rockin ryhmänsä. Ehkä olet tekemässä jotakin uutta käyttäen musiikki jumalattomalla tavalla voittaakseen heidän huomionsa ja vetääkseen heitä, niin että heille voidaan julistaa. Herra, otan vastaan kaiken, jos sinun Pyhä Henki siunaa sen."

      Yhtäkkiä muusikko huusi mikrofoniin: "Jeesus on tulossa - Hän on tulossa repimään taivaat - valmistaudu!" ja kappale oli nimeltään "Revi Taivaat". Yhtäkkiä savua tuli savukoneista, paukuttava rytmi muuttui kiihkeäksi jyrinäksi, aavemaiset valot alkoivat välkkyä, muusikot astuivat esille kuin aavet hämärästä suosta. Se oli kummitusmaista, outoa, kummallista - ja yleisö muuttui villiksi - he näyttivät rakastavan sitä.

      En uskonut mitä näin lavalla ja huusin: "Ei näin voi tapahtua kristillisessä tapahtumassa - he eivät voi tehdä tätä minun Jeesukselle!" ja yhtäkkiä olin maassa, selälläni, itkemässä ja nyyhkyttämässä sekä valittavasti Hengessä. Istuin ja katsoin uudelleen lavalle.

      Olin kauhuissani siitä mitä näin Hengessä. Näin demonisten kuvien nousevan lavalta! Kuulin Saatanan naurua! Nauraen kaikille sokeille vanhemmille - sokeilla paimenille - sokeille nuorille - luopuneelle seurakunnalle! Se oli Saatanan ilmestyminen - pahempaa kuin mitä olen nähnyt New Yorkin kaduilla.

      Nousin jaloilleni kirjaimellisesti täristen Jumalan pelosta ja tunteesta Hänen pyhää vihansa sellaista pahuutta kohtaan. Kiirehdin väen sekaan huutan kaikella äänellä - Iikabod! ("Jumalan kunnia on lähtenyt") Iikabod! Työnsin pois tuoleja, itkien, huutaen kaikesta äänestä: "Iikabod - tämä on saatanallista! Seis! Jumala on murheissaan!" Minusta pääasian ohitettiin ja suurin osa luuli minua hulluksi mielipuoleksi. Enkä usko, että kukaan tunsi minua.

      En vaikene tästä asiasta! En ole hiljaa kun isot massat meidän kristittyistä nuorista eksyvät kaunopuheisten susien toimesta, jotka ovat lammasten vaatteissa! Tosi rakkaus vaati että totuus tulee kerrotuksi.

      Nuoret ihmiset - älkää kuunnelko näitä huorintekijöitä vaan sen sijaan kuunnelkaa apostoli Paavalia - joka varoitti: "Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan." (Ef. 5:6-7).

      Koko artikkeli täällä: http://www.tscpulpitseries.org/english/1980s/ts870803.html

      • Toinen_evankeliumi

        "crack the skies.."

        Kiitos tästä linkistä. Olipa pysäyttävää ja ajankohtaista lukea tämä Wilkersonin teksti.


      • Ihmettelijä_

        Voin hyvin yhtyä tuohon Wilkersonin kirjoitukseen ja uskon, että se on Jumalasta. Kiitos linkistä! Paholainen yrittää eksyttää valitutkin srk:n sisälle tunkeutuen ja nauraa sitten makeasti päälle. Monissa ihmisissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman ja rakastavat enemmän nautintoja, kuin Jumalaa.


      • JokohanYmmärrysLisääntyy

        Sekin on omanlaisensa merkki, ettei kyse samasta hengestä; mikseivät tietyt käy soukkaamassa -DAVID WILKERSONIN HAUDALLA?


      • Näin_on
        JokohanYmmärrysLisääntyy kirjoitti:

        Sekin on omanlaisensa merkki, ettei kyse samasta hengestä; mikseivät tietyt käy soukkaamassa -DAVID WILKERSONIN HAUDALLA?

        Koska se olisi iljetys ja kuvotus, täysin vastoin sitä mitä Wilkerson opetti. Kun opetuksen keskipiste on elävä Vapahtaja, ei tule mieleen hakea kuolleilta voitelua.


    • AvutonAlli

      Missä seurakunnassa alan kulkemaan? Melkein kaikki vapaat suunnat ovat saastuneet.

      • loppuhäämöttää

        En käy enää missään, alkanut ahdistamaan koko touhu. Raamattu ja oma rauha, siinä avaimet ja evankeliumia voi viedä eteenpäin päivittäin kun kohtaa ihmisiä. Eri asia taas mihin heitä enää voi ohjata...lue kotona Raamattua, varmimmin pääset perille.


      • MAJESTEETTIRIKOS

        Tuollaista on meilläkin! Myrkkyä kaikkialla, demonisaatio irtipäästettynä! Sana, Jumalan Sana olisi kallio jalkaimme alla, 92rväännös teki tämän Suomen Siionille -RAAMATTU ON RAISKATTU SAASTUNEIN IHMISVOIMIN!!!


      • Älä_pelkää_pieni_lauma

        Pyydä Herralta ohjausta ja raittiita uskonystäviä.
        Terveitäkin paikkoja löytyy.


      • SiunattuoikeaSana
        MAJESTEETTIRIKOS kirjoitti:

        Tuollaista on meilläkin! Myrkkyä kaikkialla, demonisaatio irtipäästettynä! Sana, Jumalan Sana olisi kallio jalkaimme alla, 92rväännös teki tämän Suomen Siionille -RAAMATTU ON RAISKATTU SAASTUNEIN IHMISVOIMIN!!!

        Suomi on vielä täynnä 1938 käännöksiä ja sitä vanhempia, ei Sanaa vielä ole otettu pois.Herra Jeesus Kristus ei ole vielä tullut hakemaan omiaan, mutta vakavalta näyttää tilanne, koska nyt vaikuttaisi olevan väkevän ,Jumalan salliman eksytyksen aika. Tuo 1992 liberaalikäännös kannattaa kyllä hylätä, jos meinaa taisvastiellä pysyä.


    • kakloon

      Lopussa jai puuttumaan parannukseen kutsu, ja Heidi Baker vain otti ja lahti. Laulajat lauleskelivat omia ex tempore-esityksiaan.
      Kylla Suomesta loytyy paljonkin hyvia seurakuntia, ei kaikki ole tuollaista.

      • loppuhäämöttää

        Vaikea se on lähteä kokouksiin milloin minnekkin, pitäisihän se terve seurakunta löytyä omasta kaupungista. Vaan kun ei enää ole....


      • HuolehtikaaHeikoista

        Ei ole. Pyrkikää, rakkaatPyhien yhteyteen, kodeissa, valvokaa Itseänne, ottakaa ehtoollista puhtain sydämin...pysykää, riippukaa Jeesuksessa!!!Niin tässä minäkin yritän, luotan Herraan ettei Hän minua jätä...


      • Kaikkikelpaanäköjään

        Bakerin saarnasta jäi päällimmäisenä mieleen se ihmeellinen sihinä, jota hän enemmän tai vähemmän koko ajan suustaan päästeli.
        Kundaliiniako?


      • Käärmeitä

        Kenneth E Hagin, jota Patrick Tiainen pitää oppi-isänään, sihisee myös niin kuin käärme ja yleisö sekoaa täysin...


      • KaikkinainenPahaMeno

        Hirveetä. Hän siis ollut heidin leivottavana? Jos, niin näette miten väärä "voitelu" tarttuu!


    • OlkaaHereillä
      • Terveempi_näkökulma

        Tämä oli tervetullut -ja terve- näkökulma. Oman syntisyyden ja pienuuden tunteminen Pyhän Jumalan edessä. Vain siitä murtumisesta voi syntyä jotain iankaikkisesti kestävää.


      • Mimaku

        Todella hyvä kirjoitus! Alastomana, syntisenä Jumalan eteen meneminen on todellista herätystä!


    • DoctorT

      Tätä SAASTAA ihmiset olivat Espoossa kuulemassa ja tälle panoksensa antoivat Mäkilä, Laukkanen jne jne.

      Campos hoki tuota samaa shabaa kuin Bakerkin!!!

      Tämä kaikki oli tiedossa ja silti tuo SAASTA tänne kutsuttiin.

      Olen koko viikon potkinut jaloistani yhtä naista, joka kävi tuolla Espoossa täyttymässä.

      • Rakkaudessavaeltaminen

        Rukoillaan kaikkien puolesta ja siunataan heitä, ehkäpä Herra antaa mielenmuutoksen ja pelastaa ja vapauttaa kaikesta vääryydestä ja eksytyksen kavalista juonista.Emme saa vihata ketään ja solvata.Raamatussa lukee:

        Jaakob 1
        19. Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
        20. sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.


        Kirje roomalaisille 12
        9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
        14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

        1 Pietari 3
        9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

        Jaakob 5

        19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.


      • TotuuttaRakkaudessa

        Amen. Mutta näkökulmia on monia, me kun olemme IHMISIÄ. Ollaan astuttu, mun näkökulmasta (ikä ja nähdyksi tullutta) kolmanteen 'aaltoon' ns.torontoairportvineyard-Herran sallimassa koetusexytyksessä! Ja: kolmanteen eksyvät jo hukkuu! Ollaan syvissä vesissä- NYT aika pysyä lujasti Sanassa ja Rakkaudessa Totuuteen eli JEESUKSEEN, joka äkisti, sotienkin melskeissä, TULEE HAKEMAAN HÄNTÄ ODOTTAVAT -TUULIIN JA PILVIIN!
        Ymmärrän hyvin DoktorTn tunneälymaisemat, kertakaikkiaan ärsyttää ja 'pistää vihaks' noi sihisijät ja haureelliset, itsekkäät "herätykset"!

        Tanssit senkun jatkuu, vai?


      • Ihmettelijä_

        Mikä on tuo sana, mitä he toistelevat? Ei Paavalikaan nykinyt, sihissyt tai kiemurrellut. Hän puhui rohkeasti evankeliumia vaikka olikin itse heikko, ymmärrettävällä tavalla. Ja tuo juopuminen hengestä, ei kai Raamattu semmoista mainitse. Opetuslapset kyllä puhuivat kieliä, mutta ne olivat oikeita kieliä mitä muut pystyivät ymmärtämään. Eivät he olleet sillä tavalla humalassa, että puhekyky olisi kadonnut.

        Raamatussa väärä henki oli se mikä riepotteli ihmistä saaden hänet kaatumaan milloin minnekin ilman kontrollia. Tuolloin myös suusta valui vaahtoa/sylkeä(?). Kun tuo henki lähti oli ihminen vapaa. Nyt näitä nimitetäänkin Jumalan työksi.


    • EisaamuuttaaSanaa

      Jumalan sanaan ,Raamattuun ei olisi saanut lisätä ja poisottaa sanoja, kuten 1992 käännöksessä on mielestäni liian paljon tehty.

      Sanalaskut 30

      5. Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
      6. Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.


      Ilmestyskirja 22
      19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


      Suomi on vielä täynnä 1938 käännöksiä ja sitä vanhempia, ei Sanaa vielä ole otettu pois.Herra Jeesus Kristus ei ole vielä tullut hakemaan omiaan, mutta vakavalta näyttää tilanne, koska nyt vaikuttaisi olevan väkevän ,Jumalan salliman eksytyksen aika. Tuo 1992 liberaalikäännös kannattaa kyllä hylätä, jos meinaa taisvastiellä pysyä.

      • SANAN.POHJALLE.TAKAISIN

        Jos joku Jeesuksen löytänyt, on nuori, työtön tai muustasyystä varaton...eikä VOI hankkia 33/38 Rkäännöstä, Kuninkaan Lähetys/ Jari Tasasella on muutamakymmen varastossaan, tiedän häneltä mahdollisuus SAADA sellainen, veloituksetta. googlatkaa puh, Sanannälkäiset! (Raamatut muuten ovat NIIN kalliita)


    • Sanakeskällämme

      SiunattuoikeaSana
      20.5.2016 11:30
      MAJESTEETTIRIKOS kirjoitti:
      Tuollaista on meilläkin! Myrkkyä kaikkialla, demonisaatio irtipäästettynä! Sana, Jumalan Sana olisi kallio jalkaimme alla, 92rväännös teki tämän Suomen Siionille -RAAMATTU ON RAISKATTU SAASTUNEIN IHMISVOIMIN!!!

      Näytä lisää SiunattuoikeaSana kirjoitti:
      Suomi on vielä täynnä 1938 käännöksiä ja sitä vanhempia, ei Sanaa vielä ole otettu pois.Herra Jeesus Kristus ei ole vielä tullut hakemaan omiaan, mutta vakavalta näyttää tilanne, koska nyt vaikuttaisi olevan väkevän ,Jumalan salliman eksytyksen aika. Tuo 1992 liberaalikäännös kannattaa kyllä hylätä, jos meinaa taisvastiellä pysyä.

    • Tarpeellistatietoa
      • Varoittakaamuita

        Lähettäkää tämä linkki lääkkeeksi,ensiavuksi jos tuttunne ovat joutuneet tällaiseen huuhaa uskoon mihin tämä eksytyksessä ollut oli joutunut.


      • Jumalasanajavoima

        Tarvitaan sekä Jumalan Sanaa että myös Hänen voimaansa!
        Sidotut ihmiset vapautuvat, kun Elävän Jumalan voima vapauttaa.
        Ja Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.


    • outoaon

      adoptionhenkeä ei löydy raamatusta jota julistettiin tuolla arenalla.

      • Lapseuden_henki

        Itseasiassa englanninkielisissä käännöksissä, (mm King Jamesin käännös, NIV ja ESV) Room 8:15 on käännetty "spirit of adoption".

        Mietin ihan samaa itsekin, mutta tarkistin.
        Mikä ei tee kokonaisopetusta yhtään Raamatullisemmaksi sinänsä. Höttöä on.


      • outoaon

        On siis ollut "synti" Raamatun kääntäjällä.Pyhähenki ja adoption henki,olen kyllä ymmärtänyt lapseksi ottamista Uudesti syntymän kautta,mutta adoption henki on siis neljäs persoona,henki?
        Mikä henki se on ja miten se vaikuttaa?


    • ääretön

      Ja niin kuoli Saul pahojen tekojensa vuoksi,joita hän oli tehnyt Herraa vastaan,Herran sanan tähden,jota hän ei totellut,ja sentähden että hän etsi velhovaimoa,kysyäksensä häneltä.Eikä kysynyt Herralta.Sentähden tappoi hän hänet ja siirsi valtakunnan Daavidille,Iisain pojalle.1.aikakirja 10 luku : 13 ja 14.jakeet (vuonna 1861 asetetun raamattukäännöskomitean suomennoksen perustuksella kielellisesti muodostettuna)

    • TosiOnJees

      Mitä ilmeisemmin tuolla areenalla ja tuolla tilaisuudessa vaikutti tämä itämäinen ja Intiassa vaikittava hindu-uskonnosta tuttu kundalini henki. Tuossa ihmiset menee transsiin ja hyppii ja pomppii ja sätkii..

      Raamatussa kun opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä he vaikuttivat sen jälkeen muiden silmissä kuin olisivat juoneet viiniä siis juopuneilta..mutta se kesti mitä ilmeisemmin vain jonkun aikaa.. mutta mitä ilmeisemmi he eivät sen jälkeen enään vaikuttaneet siltä vaan ihan normaaleilta..kuten Pietarikin julisti evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja joutui juutalaisten olikos hallitusmiesten vai kenen johdosta vankilaan jonka jälkeen heitä piestiin ja kiellettiin puhumasta Jeesuksen Kristuksen Nasaretialaisen nimissä mutta Pietari puhui sen jälkeen kahta kauheammin ja todisti väkevästi Jeesukseta. Niin ei Pietari enää myöhemmin vaikuttanut kuin olisi juopunut ja maistanut makeaa viiniä vaan tuon ainokaisen kerran..kun hän täyttyi Pyhällä Hengellä kun kävi humaus Taivaasta..

      • Humalat_on_huuhaata

        Tämä on tarkoitushakuisesti tehty tulkinta, jota on vaahdottu pari vuosikymmentä, että "opetuslapset vaikuttivat olevan humalassa Pyhän hengen vuodatuksen jälkeen". Ja sillä on perusteltu näitä humalatoikkarointeja ja muita ilmiöitä, jopa niin että saarnaajat ei pysty puhumaan sanomaansa kokouksessa kun ovat niin "humalassa."

        Haloo, katsokaapa, mitä siellä apostolien teoissa kerrotaan helluntaista. Apt 2
        Pelokas joukko, joka kokoontui suljettujen ovien takana juutalaisten pelosta, tuli täyteen rohkeutta, he julistivat Jumalan suuria tekoja avoimesti niin, että muualta tulleet kuulivat nämä asiat omalla kielellään. Pilkkaajat leimasivat heidät olevan täynnä makeaa viiniä, mutta tuhannet tunsivat saarnatun sanan takia piston sydämessään, halusivat kääntyä ja tehdä parannuksen, eli tulivat uskoon.

        Todellinen Pyhä Henki ei estä evankeliumin sanan julistusta, vaan auttaa siinä. Nämä sopertelevat humalasaarnaajat ovat aivan jonkun muun hengen vaikutuksessa, sellaisen hengen joka ei halua että ihmiset kuulevat todellisen sanoman Jeesuksesta.

        Pietari ei soperrellut vaan voimakkaasti julisti evankeliumia ja viittasi aiempiin kirjoituksiin. Tässä ei ole kyse humalassa hihittelystä ja urpona toikkaroinnista kieli poskella ja paita repsottaen, vaan väkevästä Sanan julistuksesta.

        Ja mitä se sai aikaan? Ei oleenkaan humalahakuista kaahoilua vaan ihan jotain muuta. Todellinen evankeliumi tuo ihmisen parannuksen paikalle, ja synnyttää myös pyhän pelon Pyhää Jumalaa ja pelastajaa kohtaan.

        APT 2:
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.


      • Ihmettelijä_
        Humalat_on_huuhaata kirjoitti:

        Tämä on tarkoitushakuisesti tehty tulkinta, jota on vaahdottu pari vuosikymmentä, että "opetuslapset vaikuttivat olevan humalassa Pyhän hengen vuodatuksen jälkeen". Ja sillä on perusteltu näitä humalatoikkarointeja ja muita ilmiöitä, jopa niin että saarnaajat ei pysty puhumaan sanomaansa kokouksessa kun ovat niin "humalassa."

        Haloo, katsokaapa, mitä siellä apostolien teoissa kerrotaan helluntaista. Apt 2
        Pelokas joukko, joka kokoontui suljettujen ovien takana juutalaisten pelosta, tuli täyteen rohkeutta, he julistivat Jumalan suuria tekoja avoimesti niin, että muualta tulleet kuulivat nämä asiat omalla kielellään. Pilkkaajat leimasivat heidät olevan täynnä makeaa viiniä, mutta tuhannet tunsivat saarnatun sanan takia piston sydämessään, halusivat kääntyä ja tehdä parannuksen, eli tulivat uskoon.

        Todellinen Pyhä Henki ei estä evankeliumin sanan julistusta, vaan auttaa siinä. Nämä sopertelevat humalasaarnaajat ovat aivan jonkun muun hengen vaikutuksessa, sellaisen hengen joka ei halua että ihmiset kuulevat todellisen sanoman Jeesuksesta.

        Pietari ei soperrellut vaan voimakkaasti julisti evankeliumia ja viittasi aiempiin kirjoituksiin. Tässä ei ole kyse humalassa hihittelystä ja urpona toikkaroinnista kieli poskella ja paita repsottaen, vaan väkevästä Sanan julistuksesta.

        Ja mitä se sai aikaan? Ei oleenkaan humalahakuista kaahoilua vaan ihan jotain muuta. Todellinen evankeliumi tuo ihmisen parannuksen paikalle, ja synnyttää myös pyhän pelon Pyhää Jumalaa ja pelastajaa kohtaan.

        APT 2:
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.

        Hyvä kirjoitus asiasta! Jumala tuskin haluaa että humala estäisi meitä evankelioimasta tai puhumasta järkeviä.

        Olen itsekin täyttynyt Hengellä eikä se ollut sekava humalainen olotila, vaan iloa ja rohkeutta. Sain voimaa vaikeisiin asioihin ja pelot väistyivät.


      • SelkeitäSanojaPelastuxex

        Näin. Usko tulee KUULEMISESTA, ja kuuleminen Kristuksen(Messiaan) SANAN KAUTTA.
        kirj. ROOM 10. (Rk38)


    • Hänrakastaa

      Voin kertoa oman kokemukseni, kun katsoin lähetystä Nouse Suomi-tapahtumasta. Minulla on ollut vaikeat ajat uskovaisenakin ja olen pyytänyt Jumalalta uutta tuoretta Jeesuksen kohtaamista ja Pyhän Hengen kosketusta. Sanoin Jumalalle, että avaan sydämeni Jeesukselle ja otan vastaan, mitä Hän tahtoo antaa. Omassa olohuoneessa koin hyvin voimakkaan, murtavan Jumalan Hengen kosketuksen, itkin ja tunsin syvästi, kuinka Jumala Isä rakastaa minua. Koin, että Heidi Baker välitti jotain Jumalan valtavasta rakkaudesta. Masennus ja pelko on poissa ja sanat eivät riitä kertomaan sitä, mitä koin! Kaikki kiitos ja kunnia Jeesukselle!

      • Kaikkikelpaanäköjään

        Väärä henki matkii Pyhää Henkeä, älä eksy!


      • Uudestisyntynyt
        Kaikkikelpaanäköjään kirjoitti:

        Väärä henki matkii Pyhää Henkeä, älä eksy!

        Jeesus kyllä sanoi, että Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä. Olen Hänen lapsensa ja tiedän kyllä, mikä Henki minua kohtasi,
        Jumalan Henki.


      • Totuuden.Henki

        Uskon sinua, Jumalan Henki Jeesuksessa on sinua kohdannut! Olit suojassa, koska ET ollut HBn leivinUunissa, etkä hänen käsiensä alla, ottamassa vastaan SITÄ henkeä, joka hänen kauttaan sihisi!!!!


    • Kaikkikelpaanäköjään

      Vai hokivat muutkin "shabaa".
      Tarkkoittaakohan sapattia? Mutta miksi sitä hoetaan, tai miksi Kundaliini-henki suoltaa sitä uudestaan ja uudestaan?

      • Outohokema

        Shaba voi tarkoittaa ilmeisesti aika montaakin asiaa, sapattia, kaunista naista islamilaisissa maissa, huudahdus jolla ei ole varsinaista merkitystä ym. Eipä sitä tiedä sitten mitä Baker ja Campos sillä tarkoittaa.


      • Swahilinkieltä

        Shika Baba on swahilin kieltä ja tarkoittaa "pidä kiinni Isästä"
        Kundaliini-henki on jotain aivan muuta kuin tämä. Itse altistin itseni sille aikoinaan harrastaessani mietiskelyä, josta vapauduin ottaessani Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajakseni ja Herrakseni ja täyttyessäni Jumalan Pyhällä Hengellä.
        Baker ja Campos toimivat voimallisesti Pyhässä Hengessä.


      • selvää.suomenkieltä
        Swahilinkieltä kirjoitti:

        Shika Baba on swahilin kieltä ja tarkoittaa "pidä kiinni Isästä"
        Kundaliini-henki on jotain aivan muuta kuin tämä. Itse altistin itseni sille aikoinaan harrastaessani mietiskelyä, josta vapauduin ottaessani Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajakseni ja Herrakseni ja täyttyessäni Jumalan Pyhällä Hengellä.
        Baker ja Campos toimivat voimallisesti Pyhässä Hengessä.

        Voi, voi, voi, miten taas yksi eksynyt lammas puolustaa näitä vääriä oppeja, jotka eivät kestä Raamatun Totuutta.
        Ilmeisesti Missiomaailman porukkaa.
        Mitä nyt yksi shika baba todistaa?
        Minussa oleva Pyhä Henki todistaa ihan muuta.


      • AfrikanAivastus

        todistaakohan minussa oleva voimallinen Henki, että 'shika baba' -käännöstä Bakerin shabasihinästä yritti Irma-niminen lammas?


    • oudommaksmenee

      Huomasitteko kun tulkki erehtyi jossain kohti ja manasi "oh jesus"? Tulkinta oli muutenkin välillä aika outoa, juuri tuo adoptionhenki oli myös mitä ihmettelin, kai sen olis voinut paremmin kääntää. Shabaa hoki Baker, pää nytkähti oikealle ikäänkuin joku olisi lyönyt ja hou-huudahdus. Campos alussa myös hoki tuota shabaa muutamia kertoja ja samaa nytkähtelyä, mikä ei näyttänyt niin aidolta kuin Bakerilla, ajattelin että yrittääkö matkia. Shaba ei ilmeisesti ole kielilläpuhumista jos kaksi sitä hokee?

      Voiko Jeesusta muuten sanoa että hän on veljemme? Mä en ole koskaan ajattelut että Jeesusta vois kutsua veljeksi, koska Jeesus on Jumalan Poika ja itse Jumala, jos sanoisin veljeksi se olis samalla tasolla kuin ihminen. Ihmettelin vain sitä yhtä ylistyslaulua missä ne hoki englanniks "you are my friend, you are my brother...."

      • Kirjoitettu.On.Matt28.18

        EI todellakaan voi! Hän on Elävä Jumala, jolle annettu (nimessä JEESUS) kaikki valta, sitoa tai päästää tai mitä hyvänsä Hän hyväks näkee! Jumala on laitattanut Rajat kuitenkin, meidän ihmisten exymysten välttämiseks, Raamattuun.


      • Jumalaonsuuri

        Looginen ajattelu:
        Jos olen/olet Jumalan lapsi, uudestisyntynyt Jumalan Sanan ja Hengen kautta otettuasi Jeesuksen Kristuksen vastaan syntiesi sovittajana ja Jeesus on Jumalan Poika, niin kuka sinä olet silloin Hänelle?


    • oudommaksmenee

      Baker hörppi välillä vesipullostaan ja huomautti aina hyvin näyttävästi että muistakaa juoda ja naurahteli. Tulkki suomensi että muistakaa juoda vettä, vaikkei Bakeri puhunut vedestä mitään vaan antoi olettaa muutta juomista....

      • Eläväävettä

        Jeesus sanoi naiselle Sykarin kaivolla, että joka juo kaivon vettä janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, mitä Hän (Jeesus) antaa ei janoa koskaan vaan se vesi, mitä Jeesus antaa tulee lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
        Jeesus sanoi myös, että joka janoaa, tulkoon Hänen tykönsä ja juokoon. Sen Hän sanoi Pyhästä Hengestä, jonka ne, jotka uskovat Jeesukseen saavat.


    • harminpaikka1

      Patrick oli Bakerin käsien alla.Se selittäneen paljon

      • Ihmettelijä_

        Kyllä oli pelottava se muutos Patrikissa, kun ensin saarnasi ihan järkevän oloisena ja kun myöhemmin tuotiin lavalle :(. Mietin, että mitä ovat hänelle tehneet?! Koin suoranaista pelkoa ja järkytystä hänen puolestaan.


      • EvankeliuminHaluuPerkSam

        Rukoilkaa siis poikasen puolesta! Kirjoitin aiemmin, että hän on väärässä seurassa tuolla leivinUunissa..Eikä vielä ymmärrä varoa. (kuuluisuudet sokaisee, sielunviholl päässyt eksytt myös -innokasta nuorta Patrickia.)


    • torpaneukko

      Toivon hartaasti etteivät omat nuoreni menisi näihin hurmoskokouksiin väärien henkien lähteisiin. Suuri vaara nuorisolla kun järjestetään suurtapahtumia.

      • Surullista

        Noniin, Patrick Tiainen tulossa Seinäjoen Helluntaiseurakunnan nuorten Summerfestiin kesällä. Mukana myös haudoilta voitelua hakenut Ben Fitzgerald.


      • Tarvitaannäkökykyä
        Surullista kirjoitti:

        Noniin, Patrick Tiainen tulossa Seinäjoen Helluntaiseurakunnan nuorten Summerfestiin kesällä. Mukana myös haudoilta voitelua hakenut Ben Fitzgerald.

        Tärkeintä on olla henkilökohtaisesti uskossa Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan Hengestä syntynyt Jumalan lapsi ja Pyhällä Hengellä täyttynyt.
        Älkäämme taistelko uskon veljiä ja sisaria vastaan!
        Älkäämme myöskään levittäkö valheita!
        Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä ja haluaa pelastaa jokaisen.
        Kyseiset henkilöt ovat kokeneet elämässään Jumalan suuren muuttavan voiman. Näinä lopunaikoina uskovaiset tarvitsevat Jumalan voimaa ja ennen kaikkea hoitaa oman henkilökohtaisen suhteen Jumalaan. Elää ensirakkaudessa Jeesukseen!
        Todellinen vaara uskovaisille on aivan muulla taholla.


      • Jaakko2524
        Tarvitaannäkökykyä kirjoitti:

        Tärkeintä on olla henkilökohtaisesti uskossa Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan Hengestä syntynyt Jumalan lapsi ja Pyhällä Hengellä täyttynyt.
        Älkäämme taistelko uskon veljiä ja sisaria vastaan!
        Älkäämme myöskään levittäkö valheita!
        Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä ja haluaa pelastaa jokaisen.
        Kyseiset henkilöt ovat kokeneet elämässään Jumalan suuren muuttavan voiman. Näinä lopunaikoina uskovaiset tarvitsevat Jumalan voimaa ja ennen kaikkea hoitaa oman henkilökohtaisen suhteen Jumalaan. Elää ensirakkaudessa Jeesukseen!
        Todellinen vaara uskovaisille on aivan muulla taholla.

        "Älkäämme taistelko uskon veljiä ja sisaria vastaan!"
        Uskonsisaria ja veljiä ovat vain ne, jotka pysyvät Jeesuksessa ja Hänen Sanansa totuudessa. Emme sodi lihaa ja verta, vaan riivaajien oppeja vastaan. Vastustamme tietysti myös väärän opin ja eksytysten levittäjiä. Kieltämättä tässä tulee usein myös liha mukaan, ja siitä olisi hyvä tehdä parannusta.

        "Kyseiset henkilöt ovat kokeneet elämässään Jumalan suuren muuttavan voiman."
        Kyllä, totta on, mutta kyseinen voima ei voi olla ainakaan Pyhä Henki, sillä se ei voi milloinkaan olla ristiriidassa Raamatun kanssa.
        Nämä mainitsemasi "kyseiset henkilöt" kuten esim. Patrick Tiainen ja koko Missiomaailman porukka julistavat väärää evankeliumia ja Raamatun vastaisia oppeja, joita he ovat ammentaneet mm. menestysteologiasta, new agesta. ym. ym.
        He ovat valitettavasti pahoja paimenia, jotka johdattavat laumansa eksyksiin ja lopulta tuhoon.

        "Todellinen vaara uskovaisille on aivan muulla taholla."
        Jaa, mikähän se voisi siis olla?
        Mistään muusta asiasta Jeesus ei varoittanut opetuslapsiaan niin paljon, kuin tulevista eksytyksistä.
        Tämä on tänä päivänä ehkä kaikkein suurin vaara, sillä jos mahdollista, valitutkin yritetään eksyttämään pois Raamatun Totuudesta. Ja valitettavasti juuri tätä tapahtuu tänä päivänä huolestuttavan paljon ja lisääntyvässä määrin.

        Avatkaa silmänne ja korvanne te kaikki, jotka oletta tavalla tai toisella mukana tällaisessa, että näkisitte totuuden ja kuulisitte Hyvän Paimenen äänen.
        Hyvä Paimen ei koskaan johdata laumaansa harhaan, vaan vie sen viheriöiville niityille lepäämään ja saamaan terveellistä ravintoa ja antaa pienille karitsoille ravinnoksi Sanan väärentämätöntä maitoa.


      • Näin_on
        Jaakko2524 kirjoitti:

        "Älkäämme taistelko uskon veljiä ja sisaria vastaan!"
        Uskonsisaria ja veljiä ovat vain ne, jotka pysyvät Jeesuksessa ja Hänen Sanansa totuudessa. Emme sodi lihaa ja verta, vaan riivaajien oppeja vastaan. Vastustamme tietysti myös väärän opin ja eksytysten levittäjiä. Kieltämättä tässä tulee usein myös liha mukaan, ja siitä olisi hyvä tehdä parannusta.

        "Kyseiset henkilöt ovat kokeneet elämässään Jumalan suuren muuttavan voiman."
        Kyllä, totta on, mutta kyseinen voima ei voi olla ainakaan Pyhä Henki, sillä se ei voi milloinkaan olla ristiriidassa Raamatun kanssa.
        Nämä mainitsemasi "kyseiset henkilöt" kuten esim. Patrick Tiainen ja koko Missiomaailman porukka julistavat väärää evankeliumia ja Raamatun vastaisia oppeja, joita he ovat ammentaneet mm. menestysteologiasta, new agesta. ym. ym.
        He ovat valitettavasti pahoja paimenia, jotka johdattavat laumansa eksyksiin ja lopulta tuhoon.

        "Todellinen vaara uskovaisille on aivan muulla taholla."
        Jaa, mikähän se voisi siis olla?
        Mistään muusta asiasta Jeesus ei varoittanut opetuslapsiaan niin paljon, kuin tulevista eksytyksistä.
        Tämä on tänä päivänä ehkä kaikkein suurin vaara, sillä jos mahdollista, valitutkin yritetään eksyttämään pois Raamatun Totuudesta. Ja valitettavasti juuri tätä tapahtuu tänä päivänä huolestuttavan paljon ja lisääntyvässä määrin.

        Avatkaa silmänne ja korvanne te kaikki, jotka oletta tavalla tai toisella mukana tällaisessa, että näkisitte totuuden ja kuulisitte Hyvän Paimenen äänen.
        Hyvä Paimen ei koskaan johdata laumaansa harhaan, vaan vie sen viheriöiville niityille lepäämään ja saamaan terveellistä ravintoa ja antaa pienille karitsoille ravinnoksi Sanan väärentämätöntä maitoa.

        Täyttä asiaa!


      • Perusasia
        Jaakko2524 kirjoitti:

        "Älkäämme taistelko uskon veljiä ja sisaria vastaan!"
        Uskonsisaria ja veljiä ovat vain ne, jotka pysyvät Jeesuksessa ja Hänen Sanansa totuudessa. Emme sodi lihaa ja verta, vaan riivaajien oppeja vastaan. Vastustamme tietysti myös väärän opin ja eksytysten levittäjiä. Kieltämättä tässä tulee usein myös liha mukaan, ja siitä olisi hyvä tehdä parannusta.

        "Kyseiset henkilöt ovat kokeneet elämässään Jumalan suuren muuttavan voiman."
        Kyllä, totta on, mutta kyseinen voima ei voi olla ainakaan Pyhä Henki, sillä se ei voi milloinkaan olla ristiriidassa Raamatun kanssa.
        Nämä mainitsemasi "kyseiset henkilöt" kuten esim. Patrick Tiainen ja koko Missiomaailman porukka julistavat väärää evankeliumia ja Raamatun vastaisia oppeja, joita he ovat ammentaneet mm. menestysteologiasta, new agesta. ym. ym.
        He ovat valitettavasti pahoja paimenia, jotka johdattavat laumansa eksyksiin ja lopulta tuhoon.

        "Todellinen vaara uskovaisille on aivan muulla taholla."
        Jaa, mikähän se voisi siis olla?
        Mistään muusta asiasta Jeesus ei varoittanut opetuslapsiaan niin paljon, kuin tulevista eksytyksistä.
        Tämä on tänä päivänä ehkä kaikkein suurin vaara, sillä jos mahdollista, valitutkin yritetään eksyttämään pois Raamatun Totuudesta. Ja valitettavasti juuri tätä tapahtuu tänä päivänä huolestuttavan paljon ja lisääntyvässä määrin.

        Avatkaa silmänne ja korvanne te kaikki, jotka oletta tavalla tai toisella mukana tällaisessa, että näkisitte totuuden ja kuulisitte Hyvän Paimenen äänen.
        Hyvä Paimen ei koskaan johdata laumaansa harhaan, vaan vie sen viheriöiville niityille lepäämään ja saamaan terveellistä ravintoa ja antaa pienille karitsoille ravinnoksi Sanan väärentämätöntä maitoa.

        Suomi ja muut Pohjoismaat tarvitsevat todellista herätystä. Täällä on lisääntyvästi ihmisiä, jotka aktiivisesti ja antautuneesti harrastavat muuta uskontoa kuin kristinuskoa. Jeesukseen uskovien on aika näyttää, että Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä, ainoa tie Isän Jumalan luo! Ja Jeesuksen opetuslapset tunnetaan keskinäisestä yhteydestä, ei toistensa arvostelusta. Sitä riittää tarpeeksi maailmassa.


      • Yhteyttä

        Tuleeko herätys siitä että olemme keskinäisessä yhteydessä harhan levittäjien kanssa? Täällä on kohta vielä enemmän muuta uskontoa kuin kristinuskoa harrastavia, koska me uskovat olemme mielistyneet valheeseen. Me sallimme että meille opetetaan jumalallisia totuuksia new agesta. Sallimme että opettajamme hakevat haudoilta kuolleiden julistajien voitelun. Pitäisikö meidänkin käydä Yli-Vainion haudalla hakemassa hänen voitelunsa? Keskinäinen yhteys todella pitäisi olla Jumalan lapsilla. Mutta kuinka pitäisi olla yhteydessä sellaisten kanssa jotka opettavat ja toimivat selkeästi vastoin Jumalan sanaa?


      • Jaakko2524
        Perusasia kirjoitti:

        Suomi ja muut Pohjoismaat tarvitsevat todellista herätystä. Täällä on lisääntyvästi ihmisiä, jotka aktiivisesti ja antautuneesti harrastavat muuta uskontoa kuin kristinuskoa. Jeesukseen uskovien on aika näyttää, että Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä, ainoa tie Isän Jumalan luo! Ja Jeesuksen opetuslapset tunnetaan keskinäisestä yhteydestä, ei toistensa arvostelusta. Sitä riittää tarpeeksi maailmassa.

        Sanan Totuudessa olevat ovat toistensa uskonsisaria ja veljiä ja ovat yhtä keskenään. Kiitos Herralle.
        Ne, jotka eivät pysy Sanan Totuudessa, eivät voi olla yhtä niiden kanssa, jotka pysyvät. Ja päinvastoin.
        Jos emme pysy Sanassa, eksymme. Tämä on Raamatun totuus.
        Tarvitsemme herätystä. Oikein. Mutta voiko sitä tulla, kun ei enää saarnata täyttä veren evankeliumia, johon liittyy myös parannuksen tekeminen.
        Mikään Jumalalle eikä ihmiselle ole niin tärkeää, kuin se että ihmisen sielu ja henki pelastuu iankaikkiseen elämään ja saamme tämän maallisen tomumajan sijaan vielä uuden kirkastetun ruumiinkin. Hallelujaa. Tämä pitäisi jokaisen ihmisen ymmärtää.
        Nykyään saarnataan vain armoa, joka kuuluu kaikille, eikä tarvitse tehdä mitään, sen saadakseen.
        Ihmiset juoksevat korvasyyhyynsä kuulemaan julistajia, jotka lupaavat menestystä, terveyttä ja kaikenlaisia muita yliluonnollisia kokemuksia.
        Kukaan muu ei voi näyttää ihmiselle, että Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä ja ainoa tie Isän luo, paitsi Pyhä Henki, joka osoittaa todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion.
        Usko tulee Jumalan Sanan kuulemisesta, mutta jos Sanan Totuutta ei julisteta eikä täyttä veren evankeliumia, niin kuka voi tulla sisälle pelastukseen.
        Pyhä Henki on mukana ainoastaan Raamatun mukaisen totuudellisen evankeliumin julistuksessa, ja Sanan opetuksessa ja vain silloin Hän voi toimia niin, että sydämet avautuvat ottamaan evankeliumin iloiten vastaan.
        Valitettavasti nykyään niin usein ihmisten sydämet vietellään petollisen taitavasti ottamaan vastaan kaikenlaisia harhaoppeja, eksytyksiä ja vääriä evankeliumeja.
        Paholainen osaa kyllä kaikki metkut, mutta Raamatun Sanalla Jeesuskin vaiensi Perkeleen kiusaukset. Siksi Sanan tunteminen on kaiken a ja o, jotta emme lankeaisi pois Totuudesta.
        Kyllä meidän on nykyaikana oltava äärimmäisen varovaisia, että emme kaikkia henkiä usko. Kaikki tulee arvostella. Näin Raamattu kehottaa.
        Mutta kun ei enää lueta edes Raamattua, niin kuinka voisimme olla eksymättä, sillä Sana on jalkaimme lamppu, joka pitää meidät oikealla tiellä.
        Jeesuksen ylimmäispapillinen rukous oli, että me kaikki yhtä olisimme, niin kuin Hän ja Isä ovat yhtä. Mutta me emme voi olla yhtä, jollemme pysy Totuudessa ja terveessä Raamatun opissa.
        Rakkaat ystävät, on olemassa jotakin, joka erottaa viisaat ja tyhmät neitsyet toisistaan. Tämä on vakava asia, sillä erottelu on lopullinen, eivätkä tyhmät ja viisaat neitsyet päässeet yhdessä Herransa iloon. Sinne menivät vain viisaat, eli ne, joilla oli riittävästi öljyä sekä lampuissaan, että astioissaan.
        Joka vahvana seisoo loppuun asti kaikenlaisten eksyttävien harhaoppien saadessa yhä enemmän jalansijaa seurakunnan keskellä, se pelastuu.
        Pysykäämme uskollisina Sanalle ja rakastakaamme Jumalan Sanan Totuutta, ja Jeesusta Kristusta.
        Kiitos ylistys ja kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle nyt ja aina ja iankaikkisesti. Aamen.


      • TotuuttaRakkaudessa

        KIITOS Terveestä, raittiista, Totuudelkisesta,, jalosta Sanoistasi!!!
        Harvoin näkee tämmöistä, oletko jossai kuultavissa 'pöntön takaa'?

        ainoa pieni eroavaisuus, jonka itse oisin tehny toisin, en kirjoita vastustaja perk nimeä isolla kirjaimella ;)

        Siunausta, jatketaan Uskossa eespäin!


      • Näin_on
        Perusasia kirjoitti:

        Suomi ja muut Pohjoismaat tarvitsevat todellista herätystä. Täällä on lisääntyvästi ihmisiä, jotka aktiivisesti ja antautuneesti harrastavat muuta uskontoa kuin kristinuskoa. Jeesukseen uskovien on aika näyttää, että Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä, ainoa tie Isän Jumalan luo! Ja Jeesuksen opetuslapset tunnetaan keskinäisestä yhteydestä, ei toistensa arvostelusta. Sitä riittää tarpeeksi maailmassa.

        Vastaus tähän ei ole kuitenkaan harhan ja vieraan evankeliumin levittäminen.
        Tässä ajassa asiat on arvioitava, jos haluaa toimia niin kuin Herra sanassaan kehottaa. Se mikä näyttää krstilliseltä sen takia että mainitaan nimi Jeesus, ei sitä välttämättä ole. Jo Jeesusken omien sanojen mukaan harhan opettajat tekevät monta voimallista tekoa, ja he tulevat Jeesuksen nimessä.

        Ja mitä oikea herätys on? Eikö se ole syntisen kääntymystä Pyhän Jumalan puoleen? Uskon syntymistä evankeliumin sanaa kohtaan? Mistä tällainen usko tulee ihmisen sydämeen? Sanan mukaan Jumalan sanan KUULEMISESTA, ei edes ihmeistä tai merkeistä. Vielä vähemmän savukoneista ja bilemeiningistä. Hengaajia saa äärimmäisen helpolla, mutta ovatko he koskaan päässeet sisälle ahtaasta portista?

        Joh 7:24. "Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa
        oikea tuomio."


      • Jaakko2524
        TotuuttaRakkaudessa kirjoitti:

        KIITOS Terveestä, raittiista, Totuudelkisesta,, jalosta Sanoistasi!!!
        Harvoin näkee tämmöistä, oletko jossai kuultavissa 'pöntön takaa'?

        ainoa pieni eroavaisuus, jonka itse oisin tehny toisin, en kirjoita vastustaja perk nimeä isolla kirjaimella ;)

        Siunausta, jatketaan Uskossa eespäin!

        Pyrin tietenkin vain noudattamaan kielioppisääntöä, jossa erisnimi kirjoitetaan aina isolla alkukirjaimella.
        Kyse on vain siitä.


    • Sydäntäynnäiloa

      Parannus, mikä tarkoittaa mielenmuutosta!
      Hyvät ihmiset tehkää parannus synneistänne ja kääntykää elävän Jumalan puoleen! Ehkä Hän meitä vielä armahtaa!
      Tehkää myös parannus toisten uskovaisten haukkumisesta.
      Henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, tulleen ihmiseksi ja kuolleen ristillä meidän syntiemme sovitukseksi ja kolmantena päivänä ylösnousseeksi on Jumalan Henki.
      Kun me valkeudessa vaellamme niinkuin Hän on valkeudessa on meillä yhteys keskenämme ja Hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Kaikilla Jumalan Hengestä syntyneillä on yhteys, vaikka joissakin opillisissa asioissa olisimme eri mieltä.
      Vaeltakaamme samaa tietä, mihin saakka sitten olemme ehtineetkään. Monet, monet katselevat, onko ns. Uskovaisilla keskinäinen rakkaus. Keskinäisestä rakkaudestahan Jeesus sanoi maailman tunnistavan meidät Hänen opetuslapsikseen. Älkäämme eksykö tässä! Sydämen kyllyydestä suu puhuu.

      • RakkaudenYhdysside

        "kaikilla Jumalan Hengestä syntyneillä on yhteys.."

        Tähän yhteyteen sopii Rakkaus. Jeesus sitoo yhteyden, emme ole kaikki, kilvoittelussa samalle viivalle ehtineet. Mutta, missä ei Totuutta(Jeesus) ole, siellä ei ole Rakkauttakaan! Muuten, Amen.


      • Koetelkaa_kaikki

        no jaa, Paavali ei ollut kyllä tätä mieltä. Hän varoitti nimeltä mainiten harhaanjohtajista, varoitti myös niistä jotka tuovat salakavalasti vieraita oppeja seurakuntaan. Puhumattakaan siitä, että Jeesus itse varoittii niistä, jotka esiintyy häen nimissään, mutta ovat eksyttäjiä.

        Joten..ei ole oikein muuta mahdollisuutta kuin arvioida, kuten Raamattu kehoittaa. Meillä ei ole yhteyttä niiden kanssa, jotka ovat liikkeellä ihan eri hengessä, tai joilla on jo eri Jeesus.


      • AhdasPortti.KaitaTie

        Ei ole yhteyttä Uudestisyntyneellä ja uudestisyntymättömällä, koska näissä on ERI HENKI. Uudestisyntymä on uskoontulo JEESUKSESSA. liikkeellä on henki ja Henki. isolla hoolla tark Pyhää, Jeesuksen Henkeä, Jumalan Henkeä.

        Kaksi, jotka ovat syntyneet Jeesuksen Hengestä, tunnistavat toisissaan -JEESUKSEN. käsittämätöntä. Tämän takia ekumeniakin on suuri, saatanallinen eksytys! Evluteissa suurin osa EI ole syntynyt Hengestä, he ovat siis täysin ulkopuolella Pelastuksen...

        "JOKA EI SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, SE EI VOI NÄHDÄ JUMALAN VALTAKUNTAA." (Joh.3:3 Rk38)


      • Sydäntäynnäiloa
        AhdasPortti.KaitaTie kirjoitti:

        Ei ole yhteyttä Uudestisyntyneellä ja uudestisyntymättömällä, koska näissä on ERI HENKI. Uudestisyntymä on uskoontulo JEESUKSESSA. liikkeellä on henki ja Henki. isolla hoolla tark Pyhää, Jeesuksen Henkeä, Jumalan Henkeä.

        Kaksi, jotka ovat syntyneet Jeesuksen Hengestä, tunnistavat toisissaan -JEESUKSEN. käsittämätöntä. Tämän takia ekumeniakin on suuri, saatanallinen eksytys! Evluteissa suurin osa EI ole syntynyt Hengestä, he ovat siis täysin ulkopuolella Pelastuksen...

        "JOKA EI SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, SE EI VOI NÄHDÄ JUMALAN VALTAKUNTAA." (Joh.3:3 Rk38)

        Juuri tätä tarkoitin.


      • Ihmettelijä_

        Tarkoitus ei ole haukkua muita vaan miettiä heidän oppiaan, että mistä se on lähtöisin. Tuossa ohjelmassa oli liian paljon kyseenalaisia piirteitä ja outoja kohtia. Mitään näin outoa ja ahdistavaa en ole kokenut aikoihin. Minun käy todella sääliksi niitä mahdollisia vilpittömiä etsijöitä, ketkä saavat väärän kuvan uskosta.


      • Läpielettyä

      • Turhaodotella
        RakkaudenYhdysside kirjoitti:

        "kaikilla Jumalan Hengestä syntyneillä on yhteys.."

        Tähän yhteyteen sopii Rakkaus. Jeesus sitoo yhteyden, emme ole kaikki, kilvoittelussa samalle viivalle ehtineet. Mutta, missä ei Totuutta(Jeesus) ole, siellä ei ole Rakkauttakaan! Muuten, Amen.

        Jos sanotaan tekosyyksi harhaopin hyväksymiselle se, että emme ole kaikki ehtineet kasvamaan vielä samalle viivalle uskossa, niin kuinka kauan muka pitäisi odottaa että toinen luopuu harhaopetuksesta? Näitä esimerkkejä riittää, ihmisiä jotka ovat julistaneet harhaansa koko elämänsä hautaan asti.


      • Ihmettelijä_
        Turhaodotella kirjoitti:

        Jos sanotaan tekosyyksi harhaopin hyväksymiselle se, että emme ole kaikki ehtineet kasvamaan vielä samalle viivalle uskossa, niin kuinka kauan muka pitäisi odottaa että toinen luopuu harhaopetuksesta? Näitä esimerkkejä riittää, ihmisiä jotka ovat julistaneet harhaansa koko elämänsä hautaan asti.

        Olen huomannut, miten näitä oppeja edustavat keksivät mitä höttöisempiä perusteluja harhoilleen. Esim kun on kyseessä vaikka tämä Baker, niin hänen täytyy olla Jumalan lähettiläs koska:
        -tekee arvokasta työtä Afrikassa
        -Puhuu Jeesuksesta
        -tekee rakkaudentekoja
        -häntä ei saa arvostella, koska on rumaa arvostella jonkun hengellistä äitiä
        -joku läheinen tuttu puhuu hänestä vain hyvää

        Tai kun kyseessä on Patrick niin häntä ei saa arvioida koska
        - hän on innokas
        - on vilpittömän oloinen
        -ollut koulukiusattu ym

        Onko ihme jos eksytään, jos ko asiat ovat merkkejä oikeaoppisuudesta. Huomatkaa myös, ettei yksikään noista ottanut kantaa julistettuun evankeliumiin tai perustellut asiaa syvällisellä Raamatun sanalla. Kaikki perustelut liittyivät miellyttävään persoonaan, vaikutelmiin ja hyviin tekoihin. Mikäli aikoo toimia sananjulistajana, pitäisi edes perusevankeliumin mennä oikein. Jos perustus on pielessä, menee pieleen monet muutkin asiat.


    • Kuvlib

      https://m.youtube.com/watch?v=cbFWnHD_WVI

      Jumala varmaan haluaakin meidän esiintyvän ihmisten edessä kuin mielenköyhät, mieltä vailla kuin päänsä kanveesiin lyöneenä kuin pellet erinäisiä temppuja tehden. Eksytys on kavala, se on kääritty osaksi totuuteen, mutta kuitenkin osaksi valheeseen, joka pikkuhiljaa vie ihmisen tosi kauaksi totuudesta. Eksytys on kuin kauniiseen sellofaaniin kääritty lahja, joka on saastaa sisältä. Karttakaa näitä.

      • Ihmettelijä_

        Kyllä jotain on pielessä, jos ihminen on muka sitä hengellisempi mitä hullummin hän käyttäytyy ja mitä oudompia manifestaatioita hän saa.


      • Vanhaviini

        Maassa kieriskelyä, kropan nykimistä sinne tänne kuin sähköiskun saaneena, hoipertelua kuin humalassa, uikutusta, vinkumista, naureskelua mitä ihmeellisimmissä asiayhteyksissä, sotatansseja kuin transsissa, polvillaan joikaamista kuin islamilaisessa rukouskutsussa, juoksentelua, hyppimistä.
        Kuperkeikkoja, kärrynpyöriä, voltteja odotellen, sitten puuttuu enää pellenenät ja sirkustouhut alkavat olla täydellisimmillään.
        Ihmetystä herättää eritoten se, että korkeasti koulutetutkin lähtevät mukaan tähän hölmöilyyn eli oppi ilmeisestikin ojaan kaataa...no ihmisviisaushan onkin vähän niin ja näin, ehkäpä uusi viini onkin laskettu vanhoihin leileihin ja senhän tietää mitä siitä seuraa...vanhaa viiniä tulee ikävä.


      • JeesuksenSyliin

        Itketti. Murheesta. Pastorieita kutsuttiin lavalle, n. muutamantoista. Itketti tunnistaa joitakuita, millaisiksi aavemaisiksi olivat muuttuneet. Kyösti ja Irma Frestadius espoon hellkirkosta, Immonen Martti, joka joskus Paavo Järvisen työtoverina muinaisessa Lauttasaaren Saalemissa, ym.ym.
        Dyskineettisesti käyttäytyviä henkilöitä lavalla itse puhujaa Heidi Bakeria palvoen kutsuttiin, kiitettiin 'jumalan voiman' tuomisesta, Patrik todella viskasi Raamatun lattiaan (kädet tarvitsi tilaa nousta toki ylistykseen), Tiainen hurmoslaulussaan kuulutti yleisöä "Syvemmälle! Syvemmälle! Syvemmälle!"..näytti kuitenkin, kuin voima? olisi heittänyt Patrikveljen -polvilleen, nätisti Raamattunsa viereen. 'Uutta aikaa' hän kuitenkin julisti, "lisäälisäälisää", tämä samaa kuin -torontoeksytyksen alkaessa 1995 jossain Suurhelsingin seurakunta- Espoossa. Se kauhistus on SAMAA mikä nykyisessäkin, hypnoosia, psykoottista, sielun piileviä voimia, joukkosuggestiota,, lundaliinia kaikkea sitä, mukluk HENGELLISTÄ HAUREUTTA..

        Paetkaa, ketkä vielä ymmärryksessä!!!


      • Haureus.Vienee.Järjen
        Vanhaviini kirjoitti:

        Maassa kieriskelyä, kropan nykimistä sinne tänne kuin sähköiskun saaneena, hoipertelua kuin humalassa, uikutusta, vinkumista, naureskelua mitä ihmeellisimmissä asiayhteyksissä, sotatansseja kuin transsissa, polvillaan joikaamista kuin islamilaisessa rukouskutsussa, juoksentelua, hyppimistä.
        Kuperkeikkoja, kärrynpyöriä, voltteja odotellen, sitten puuttuu enää pellenenät ja sirkustouhut alkavat olla täydellisimmillään.
        Ihmetystä herättää eritoten se, että korkeasti koulutetutkin lähtevät mukaan tähän hölmöilyyn eli oppi ilmeisestikin ojaan kaataa...no ihmisviisaushan onkin vähän niin ja näin, ehkäpä uusi viini onkin laskettu vanhoihin leileihin ja senhän tietää mitä siitä seuraa...vanhaa viiniä tulee ikävä.

        ..."heidän ruumiinsa on heidän jumalansa."

        Hedelmät sen mukaan.


    • Myfatherisjoy

      "Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."

      Monen aidosti ja vilpittömästi uskossa olevan ihmisen on voinut vetää väärille raiteille vallan ja kunnian himo eli ihmispalvonta ja siihen liittyneenä rahan himo. Kumarretaan ja mielistellään ihmisiä, joiden kautta saadaan valtaa omiin tarkoitusperiin. Raamatussa ei hehkuteta maallista menestystä, päinvastoin, sitä,ei nosteta esiin päätavoitteena, vaan maallistakin hyvää voi toki saada, mutta heti perään ikäänkuin muistutetaan "jakele se köyhille, älä rakastu mammonaan".Raamatussa kehoitetaan kokoamaan aarteita taivaaseen, se on tuoksua joka nousee Jumalan alttarille asti, Kristuksen tuoksua ja siinä tuoksussa on pelastus.

      "Me emme ainakaan ole sellaisia kuin ne monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa. Me julistamme sitä Jumalan edessä ja Kristusta palvellen, väärentämättömänä ja sellaisena kuin se tulee Jumalalta."

      Tälle maailmalle, suurimmalle osalle ihmisistä on erittäin vierasta, suorastaan kartettavaa sanoma Jumalan Pojasta, Sanasta, josta on kaukana kuin itä lännestä ylpeys ja itseriittoisuus, jossa ihmiset mielellään kieriskelevät koko elämänsä ajan. Evankeliumi ei ole tämän ajan ihmisten mielissä mikään menestys, paremminkin se on halpa-arvoista ja hävettävää, sillä evankeliumin sanoma ei nosta ihmistä jalustalle, vaan ainoa jalustalle nostettava on Jumala, Hänen rakkautensa paatunutta ihmiskuntaa kohtaan Sanassa ja Sanansa kautta.

      "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme se on Jumalan voima."

    • aivopesuavaan

      Se brasilialainen esilaulajamies, jolla oli kikkara tukka ponihännällä, välillä meni istumaan jooga-asentoon ja taustalta tuli monotonista musiikkia ja moni meni transsiin, yksiki nainen selällään hekotteli kuin olis orgasmin saanut. Ja samaanirumpuu soittaja taputteli ja merkillisiä kiljahduksia kuultiin jossa toistettiin samaa sanaa. Lauluissakin oli tehotoistoa eli mind controllia, ja vaikka Baker ei tahtonut kenenkään rahaa suoranaisesti, hän pisti kuulijan valitsemaan, uhrautuuko eli antautuuko täydellisesti (siis ruumis, sielu ja henki) eikä hän täsmentänyt, että pitäisi antautua Kristukselle ja Jumalalle vaan tälle "Impartation" -hengelle.

      • LoppusanaKaikestaMitäJäi

        Heidi Bajer EI siis ole uskossa Jeesukseen Kristukseen?.


      • dfgsddfsdgs

        Se brasilialainen esilaulaja oli Rodrigo Campos, joka kiertää paljon Suomen helluntaiseurakuntia ja on Missiomaailman vakiokalustoa.


      • Kiitosjumalalle
        LoppusanaKaikestaMitäJäi kirjoitti:

        Heidi Bajer EI siis ole uskossa Jeesukseen Kristukseen?.

        Heidi Barker on uskossa Jeesukseen Kristukseen ja Heidi Baker on antanut itsensä Jumalan käyttöön ja välittää miehensä kanssa Jumalan rakkautta tuhansille lapsille Afrikassa.
        Hän on täynnä Jumalan rakkautta. Sitä rakkautta, joka Jumalalla on kadotukseen meneviä ihmisiä kohtaan. Siksi Jeesus tuli: antoi Henkensä meidän syntisten puolesta.
        Tämä täyttää sydämeni ja niin se on täyttänyt Heidi Bakerinkin sydämen.
        Että ihmiset saisivat kuulla ilosanoman rakastavasta Jumalasta!


      • mummikainuusta

        Kuinka voi olla uskossa Jeesukseen, jos julistaa sanomaansa "voitelussa ja siitä humaltuneena"? Jakaa sitä muille! Tämä voitelu ei ole Jumalalta. Tätä voitelua hän jakoi myös Suomessa ja ainakin Patrick Tiainen otti tämän voitelun vastaan ja moni muukin.
        Älkää kaikkea uskoko.
        Ef. 5:6. Älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla, sillä niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomuuden lapsia.


      • SynninPalkkaOnKuolema

        JUURI NIIN.


    • shaba-hapatus

      Shaba, se sana jota hoettiin. Ensinnäkin, miksi sitä hokee moni? Onko se toiselta kopsattua eikä siis suinkaan kielilläpuhumista? Ja miksi juuri shaba? En tiedä mutta jotain löysin netistä, kuten täällä joku jo kirjoittikin.

      Tässä yksi linkki: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=shaba

    • Ihmettelijä_

      Shabach on kuulemma myös hepreaa ja tarkoittaa Jumalan ylistämistä kovalla äänellä, huutamalla. Juuri vähän aikaa sitten törmäsin sanaan viestin lopputervehdyksenä. Vaikea sanoa, ovatko sen hokijat kopsanneet sanan toisiltaan vai onko Henki antanut kaikille saman sanan.

      Nyt kun tapahtumasta on jo aikaa, olisi kiva kuulla, mitä hedelmiä se kuulijoilleen tarjosi?

      • Hedelmää

        Ainakin sellaista hedelmää on ollut että Uskonsanalaisten bussissa paluumatkalla oli Tiainen käynyt taivaassa ja nähnyt siellä vuohia valmiina uhrattavaksi. Sitten oli bussissa ollut kova meno ja kouristelua ja sätkimistä. Joku oli myös Leo Mellerin luokse tullut kertomaan kuinka heidän lapsensa oli tullut tapahtuman jälkeen kiroamaan vanhempansa. Kyllä tästä vielä herätys alkaa ja ehkä ihmisit sitten ensivuonna tulevat lentokoneilla katsomaan sitä.


      • Ihmettelijä_
        Hedelmää kirjoitti:

        Ainakin sellaista hedelmää on ollut että Uskonsanalaisten bussissa paluumatkalla oli Tiainen käynyt taivaassa ja nähnyt siellä vuohia valmiina uhrattavaksi. Sitten oli bussissa ollut kova meno ja kouristelua ja sätkimistä. Joku oli myös Leo Mellerin luokse tullut kertomaan kuinka heidän lapsensa oli tullut tapahtuman jälkeen kiroamaan vanhempansa. Kyllä tästä vielä herätys alkaa ja ehkä ihmisit sitten ensivuonna tulevat lentokoneilla katsomaan sitä.

        Mikäli tuo on totta, kuulostaa todella huolestuttavalta :(. Ei kai taivaassa enää mitään uhrata? Käskyissäkin käsketään kunnioittamaan, ei kiroamaan, vanhempia. "Hyvät" on siis hedelmät, lisää odotellessa.


    • Jaana1123
    • Hyvästitervejärki

      En mennyt noihin tilaisuuksiin, mutta katsoin netistä. Aivan järkyttävää toimintaa. Ja pastorit etunenässä tätä tapahtumasarjaa kehumassa. Tapani Suonto on ottanut rohkeasti kantaa näitä eksyttäjiä vastaan ja tätä samaa toivoisin omankin seurakunnan pastorilta. Valitettavasti tätä kannanottoa taitaa olla turha odottaa.
      Mua ihan hirvittää, että näihin tilaisuuksiin kutsuttiin valtavasti uskomattomia ihmisiä. Tuhansia kutsuja jaettiin. Mitä ihmettä tällaiset ihmiset ajattelevat, kun näkevät tällaista toimintaa? Eivät varmasti tule enää jalallaankaan mihinkään vapaan suunnan seurakuntaan. Itsekin harkitsen seurakunnan vaihtamista.

    • oiohuoneuskovaiset

      Katsoit netistä, no niinhän ne kaikki "arvostelijat" katsoo. Monet alusta asti, miksi?
      Ettekö pelkää sitä henkeä? ihan oikeasti.

    • Ihmettelijä_

      Ei ollut tarvetta katsoa toista näytöstä. Eka riitti. Tunnen monesti vääryyden hengessä ja jopa kehossa. Semmonen konkreettinen puristus ja painostus, jopa tuskainen ahdistus. Viimeksi tänään. Monesti kun alkaa rukoilemaan, niin tämä vääryys paljastaakin itse itsensä, kuten vääryyttä tekevä ihminen, valheet jne. Ne vaan sinkoaa näkyville, mistä ne pystyy helposti muutkin toteamaan. Tavallaan hienoa, et vääryys paljastuu, mutta myös todella raskasta, kun joutuu pettymään ihmisiin.

    • Jeesustiellä

      Tämä Nouse Suomi on kauheaa eksytystä ja ihmisten harhaanjohtamista! En ymmärrä, mitä tekemistä uskovilla ihmisillä on tälläisissä kauheissa eksytyskokouksissa.? Maailmahan on jo eksyksissä ja sielunvihollisen tarkoitus on näköjään eksyttää sitten uskovat, tälläisillä kundaliini-kokouksilla, jossa vaikuttaa valhehenkien-ja riivaajahenkien valhevoimat ja hautavoitelu, joka näissä "julistajissa" on, jotka valtaavat ihmisen ja saavat hänet käyttäytymään eläimen lailla. Tälläinen ei ole Jumalasta! Jumala on Pyhä ja Hänen Henkensä on Pyhä ja Jumalan läsnäolossa on aina mukana rauha ja rakkaus ja Pyhyys ja järjestys!
      On aivan hirveää, että tälläisiä kauhukokouksia järjestetään suomessa ja tänne kutsutaan jenkkilän pohjasakkaa eksyttämään ihmisiä, joilla sitten maksatetaan koko irstas show, pääsymaksuineen ja kolehteineen, näille eksyttäjille ja järjestäjille! Sitten vielä tuo antikristillinen tv7 kuvaa kaiken ja lähettää noita irstaita eksytys- ohjelmia ympäri maailmaa, ihmisiä eksyttämään!
      Noissa kauhukokouksissa ei puhuta Jeesuksesta sanaakaan, Hänet on täysin unohdettu ulkopuolelle, eikä Hänen ristinsovitustyöstään, ihmisten parannuksenteosta, ja synnintunnosta puhuta mitään, että ihmiset tulisivat synnintuntoon ja tekisivät parannuksen ja ottaisivat Herran Jeesuksen Vapahtajakseen ja elämänsä Herraksi! Uskovatkin sekoilevat aivan täysin, kun juoksevat näiden eksyttäjien kokouksissa ja ihmeiden ja merkkien perässä.
      Raamattu sanoo, Matt. 24:4 -Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Jeesus sanoi sen heti ensimmäisenä ja tärkeimpänä asiana opetuslapsilleen!
      Katsominen tarkoittaa, näkemistä, havainnoimista, ympärilleen näkemistä, eteenpäin katsomista, tarkkailemista...mm. mikä aika nyt on, mitä tässä ajassa tapahtuu ympärillämme, myös mitä Raamattu sanoo, katsomista Raamatun Sanaan, mitä meidän tulee nähdä, tässä ajassa, juuri nyt, tässä lopun ajassa!
      Valvoa ja Rukoilla, valvoa omaa hengellistä tilaamme ja rukoilla voimaa ja johdatusta Jeesukselta ja varjelusta eksytyksiltä, kaikille Herran omille.
      Ei suomi ainakaan näiden eksyttäjien voimalla nouse, se on varma, vaan nöyryyden, synnintunnon ja parannuksenteon kautta ja rukouksen voimalla, puhtaista sydämistä.
      Älkää hyvät rakkaat ystävät, siskot ja veljet Herrassa, menkö noihin kauhukokouksiin, joissa vaikuttaa riivaajahenkien voimat, eksytyksen henkivallat, jotka saavat ihmiset valtaansa ja eksyttävät heidät, kokouksiin, joihin pitää vielä maksaa pääsymaksukin!!
      Evankeliumin kuuleminen pitää olla kaikille ilmaista, jos siitä peritään jotain pääsymaksua, niin se on silloin melko varmasti eksytystä! Varokaa tälläisiä kokouksia ja tarkistakaa aina puhujien taustat, mistä he ovat, mitä ovat tehneet ja kuka on heidät lähettänyt, he itsekö, vaiko Jumala! Heidän hedelmistään te tunnette heidät, kuten Jeesus sanoi Matt. 7:15- 20
      Jos tälläisen väärän hengen vaikutuksessa on ollut/ siihen joutunut, siitä pitää tehdä pikimmiten parannus ja sanoutua siitä täysin irti, Herran Jeesuksen Nimessä ja Veressä! Silloin siitä vapautuu!
      Rukous on polvitien kulkemista, sydämen nöyryydellä Herran edessä, joka meille uskoville on annettu tehtäväksi! Vain se polvitie, elämään vie ja pitää meidät kiinni Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa! Kristuskalliossa!
      Herrassa Jeesuksessa ovat yhtä vain uudestisyntyneet uskovat, joilla on sydämissään Rakkaus Totuuteen, Jumalan Sanaan ja Herraan Jeesukseen! Jeesus puhui minulle korvin kuultavasti v. 2009: Minun Sanani on Totuus ja sen asian muistan ikuisesti sydämessäni! Vain Hänessä, Jeesuksessa meillä on Pelastus ja Hän on ovi Isän tykö, Tie, Totuus ja Elämä, kuten kirjoitettu on, ei kukaan voi tulla Isän tykö, muutoin kuin Minun kauttani Joh.14:6
      Myös Apt. 4:12 ja Joh.3:16 Room. 10:13 sanoo: -Sillä jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jeesuksen) Nimeä, pelastuu. Kunnia Jumalalle! Amen!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2481
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      91
      1977
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1596
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1417
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe