Voiko Visa Debit mennä miinukselle lähimaksussa?

ihmettelijaeero

Voiko Debitin pistään miinukselle jos on perseaukinen? Ja kuinka paljon? Lähimaksulla ei edes varmenneta eikä näppäillä vissiin tunnuslukuja?

22

7952

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Twainffs

      Debit ei varmenna pin-koodinkaan kanssa eli voi. Jos tilillä 50 euroa ja teet kaksi 50euron ostosta päivässä voi hyvinkin olla miinuksella.

      • 5-8

        Debit kortteja on sekä online että offline tyyppisiä. Online-kortit varmennetaan aina, offlinet satunnaisesti. Olen ymmärtänyt, että lähimaksuominaisuudella varustetut debit-kortit ovat offline-tyyppisiä.


      • pankin.vastaus
        5-8 kirjoitti:

        Debit kortteja on sekä online että offline tyyppisiä. Online-kortit varmennetaan aina, offlinet satunnaisesti. Olen ymmärtänyt, että lähimaksuominaisuudella varustetut debit-kortit ovat offline-tyyppisiä.

        Tämä on pankissa työssä. Vastauksesta ei saa selvää. Tai kysymys oli jossain muualla


      • 25e

        Lähimaksulla max 25 eur kerta.


      • mksdkmmksdmkldsm
        5-8 kirjoitti:

        Debit kortteja on sekä online että offline tyyppisiä. Online-kortit varmennetaan aina, offlinet satunnaisesti. Olen ymmärtänyt, että lähimaksuominaisuudella varustetut debit-kortit ovat offline-tyyppisiä.

        Myös ainavarmentavassa online-kortissa voi olla lähimaksuominaisuus. Ainavarmentavat debit-ja Visa Electron -kortit voivat vahingossa mennä miinukselle, ainavarmentavuus ei takaa, että saldo riittää aina. Esim. jos kauppias viivyttelee maksuaineistonsa kanssa ja katevaraus ehtii purkautua tai nettiostoksissa valuutan kurssi on veloitushetkellä kalliimpi kuin katevaraushetkellä.


    • ehkä.joku.vastaa

      Kysy uudelleen. Joku, joka:
      a) tietää
      b) osaa puhua selkokieltä
      saattaa haluta vastata. Vaatii kärsivällisyyttä

    • Älä_käytä_ellet_tiedä

      En tiedä ja siksi suosittelen persaukisille käteisen käyttöä. Älä osta kortilla, jos et tiedä varmasti, että kate riittää.

    • Debituser

      Nykyään debit varmentaa aika usein. Ja jos pankki havaitsee että kortin hakija on totaalinen pa, niin ei ne anna debit korttia

    • yxi.toinen

      Mitä jos lukisitte aloituksen ajatuksella ennen kuin vastaatte!

    • tietoniekka

      Kyllä ne lähimaksut varmennetaan aina.

      • rahaa.menee

        Silloin lähimaksusta menee sen idea, joka on nopeus ja sujuvuus.


      • Maksukorttipate

        Oliskohan idea kuitenkin siinä että alta 25 euron ostoksia EI VARMENNETA. Muutenhan 25 euron rajassa ei olisi mitään järkeä.


      • tarpeita.olis
        Maksukorttipate kirjoitti:

        Oliskohan idea kuitenkin siinä että alta 25 euron ostoksia EI VARMENNETA. Muutenhan 25 euron rajassa ei olisi mitään järkeä.

        Jonkun tarttis tietää


      • tietoniekka
        rahaa.menee kirjoitti:

        Silloin lähimaksusta menee sen idea, joka on nopeus ja sujuvuus.

        Varmennus vie aikaa muutaman sadasosasekunnin. Jokainen lähimaksu varmennetaan - tämä on fakta.


      • kortti.on.jstkn

        Miten lähärivarmenus käy sadasosasekunneissa, kun tavallinen korttimaksaminen kestää monta kymmentä sekuntia, hyvä jos käy alle minuutissa? Samoja piuhoja pitkin data kulkee. Taas kansaa kusetetaan.


      • kepulisjepulis

        Lähimaksu onnistuu sekunnissa jos on sellainen maksupääte jossa se lähimaksun lukusysteemi on siinä näytössä, eikä laitteen sivussa. Se toimii oikeesti silloin hyvin.
        Paras juttu minkä olen nähnyt, niin oli se kun ÄRRÄLLÄ oli laitettu maksupääte sillee, että sinne laitteen vasempaan sivuun ei päässyt ollenkaan.... siinä sitten yrität sitä lähimaksua käyttää....
        Mutta toisaalta lähimaksun ja pinkoodinmaksun ero on todella pieni...


    • Negailija

      Debitti voi mennä lähimaksulla ja pinillä miinukselle, mutta mitä sitten?

    • Ihan_käytännön_kokemusta

      Voi mennä. Olikohan raja 150-200€
      Ei varmenna debit kortit heti ainakaan lähimaksussa.
      Mulla esim tili on jo miinuksella ja silti pystyt käyttämään korttia. Kuitenkin viikon sisällä on ylimenevä osuus maksettava takaisin tai siitä tulee joku prosentuaalinen sakko pankista.
      PIN koodia syötettäessä kortti varmennetaan heti ja silloin korttia jonka saldo on 0€ tai alle ei pysty käyttämään.

    • NiinJaNäin

      Mielenkiintoisia kortteja on ihmisillä ollut, kun jonkun mukaan lähimaksut varmennetaan aina ("tämä on fakta"), ja toinen sanoo että lähimaksuja ei varmenneta, mutta PIN-koodilla maksettaessa varmennetaan.

      Itse en ole huomannut juurikaan eroa lähimaksamisessa ja muussa maksamisessa. Debit varmennetaan jos varmennetaan, tai sitten ei.

      Bank Norwegianin luottokortista eräällä foorumilla joku kommentoi, että se varmentaa aina ostokset. Minun kokemus on siitä päinvastainen, varmentaa aika harvoin, tai jos varmentaa niin se tapahtuu uskomattoman nopeasti, nimittäin suomalaisilla pankkikorteilla varmentaminen kestää usein sekunnin jos viidennenkin.

    • buenocarda

      Katevarauksen tekeminen Debit maksamisessa on aika satunnaista. Vois olla että 2/10 ostoo se tekee yleisesti, mutta joskus se tekee niitä harvemmin tai pikkasen yleisemmin. Lähimaksussa on 25€ raja ja itse ainakaan muista olisiko niihin tullut katevarauksia koskaan ja peräkkäisiä lähimaksuja menee ehkä 4-5. Joskus se lähimaksua yritäessä saattaa vaatia pinniä parikin kertaa peräkkäinen ja toisesta se ottaa katevarauksen ja toisesta ei... Hyvin satunnaista siis kaikki.

    • Anonyymi

      Minulta on mennyt visa elektroni ei lähimaksu ominaisuutta mennyt 39.90 e miinukselle ja tilillä piti olla vielä 50e eli kortilla piti vielä. olla rahaa eli meni päivässä 89. 90 meni päivässä menin pankin konttoriin jossa vastattiin että valitettavasti se voi mennä miinukselle sen enempää ei asiaa selvitelty
      En tiedä asiaa sen enempää muuta kuin että nyt ei ole ollut miinuksella joku vastasi että siellä voi olla katevarauksia olen myös kuullut että visa elektroni ei voi mennä miinukselle.

    • Anonyymi

      Rikon itse sitä mitä nyt kirjoitan.

      Kuudessa vuodessa korttivarmennus on muuttunut myös debitin kohdalla. 2014-14 debit ei varmtanut kuin satunnaisesti. Silloin saattoi maksaa 10-15 kertaa ilman varmennusta. Nykyää varmennus tulee 99,99% varmuudella.

      Ihan turha kommentoida 2021 aloitusta 2015 aloitetussa jutussa. Visa electronissa varmennus on ollut aina. Kortissa lukee että se toimii vain elektronisesti. En ole katsonut miten asia on debitissä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe