Neuvoja pienyrittämisen sossuluokkussa olevalle

Sossu_Loukku

Hei, olen melkein keskiikäinen (ja ruotsinkielinen joten pahoittelen suomen gramatikastani) mies joka on ollut monta vuotta työtön, lisäksi olen toimentulotuki asiakkas riippuen mielenterveydestäni joten TE keskusen en lähde tekemän kans sen takia että tämä muoto on varsin hankala sillon kun sairastun niin silloin en pysty edes hakea apua ajoissa ja lisäksi se on niin vaihteleva että aika psykiatrian ei saa samalla päivälla niin että voisin hakea A lausuntoa sairasloman varten, vaan joudun odottaa kuukausia.

Joka tapauksessa, olen ajattelut että haluasin tehdä pientä kotityöttä mm myydä tavaroita netin kautta mikä olisi sopiva muoto koska näin olleen voin säättää oma pano yrittämisen sen verran mikä mun mielentervys sallii ja mahdollisesti ajan myötän kasvaa vahvaksi semmoisella ehdolla joka sopii paremmin, olen periaatteessa aika pahasti palannut loppun.

Ongelma on nyt tälläinen että, toimentulotuki asiakkana sossu sallii korkeintaan 100€/kk tuloa ilman että he laskee pois tuesta, mutta jokaine euro joka menee yli lähtee 100% pois tuelta, ja kun toimentulotukini on melkein 600€/kk niin jokainen näe sen että tässä pitää tienatta reillusti yli 600€/kk ihan alusta asti mikä on täysin mahdotontauusiyrittäjille että se olisi edes kannattava puhumattakaan että ken ties kuinka kauan tämä yrittys tarvitsee aikaa kehittyä riittävästi vahvaksi ennen voin jättä toimentulotuet pois kokonaan.

Itse en näe muita keinoja kuin hankia anonyyminen pankkitili ja debit korttin, koska Sossulle olen pakko toimita kaikki tiliotteet jatkuvasti joten rahat ei voi ohjata omalle tilille, mutta vaikuttaa hieman hankala, ei ole kovin paljon ideoita tässä tapauksessa joten tarvitsen tosian hyviä neuvoja, on nyt pakko päästää käyntin että olisi edes jotain eläke päivällä koska nyt on vajat 200€/k kerätty.
Olen ajattelut jos lähden vaikka tallinnan avaaman pankkitilin niin ehkä se kestää muutaman kuukautta ennen he ilmoittaa tilitiedot suomeen niin näin olisin saanut hieman aikaa saada yrittäimnen omalla jaloille mut se on kai aika epävarma valinta.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, olen aikalailla sillä linjalla että lähden koht pois kokonaan jos ei tulee mitään muutoksia tähän elämään, ihan muutamia satoja euroa kk olisi oikein hyvä, kiitos.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

        Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
        Maailman menoa
        435
        3141
      2. Timo Vornanen kilahti

        Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
        Kotka
        109
        2549
      3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

        oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
        Maailman menoa
        379
        2439
      4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

        EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
        Maailman menoa
        158
        2045
      5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

        https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
        Lapua
        7
        1877
      6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

        Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
        Tv-sarjat
        23
        1287
      7. 168
        1280
      8. No kerros nyt nainen

        Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
        Ikävä
        97
        1186
      9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

        Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
        Haapavesi
        72
        1121
      10. Nainen, mietit miten minä jaksan

        En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
        Ikävä
        88
        977
      Aihe