Hei!
Olen kiinnostunut katolilaisuudesta ja haluaisin tutustua teihin ennen kirkkoon liittymistä. Ihan tavallisten ihmisten kautta saisi käsitystä mitä tuo usko on ihan arjessa.
Joten: haluaisin viestitellä teidän kanssanne, ja ehkä tavatakin. Ikähaitari voisi olla 35-55v ja asuinalue suunnilleen Hki-Tre-Tku -kolmion sisäpuolella. Sukupuolella ei väliä.
Otattehan yhteyttä!
katolilaisia ystäviä
5
140
Vastaukset
- samassatilanteessa
Hei, Itse olen samassa tilanteessa kuin sinä eli pohdin kääntymystä ja tutustun kirkon toimintaan. Olen itse kirkkokahveilla jutellut ihmisten kanssa ja messuissa pyrkinyt aistimaan kirkon olemusta. Oma vaikutelmani on, että kirkko on oikeasti huolissaan ihmisen sielunpelastuksesta ja pyrkii sieluja pelastamaan. Ei ole mikään epämääräinen sekulaari lahko. Aivan kristinuskon ytimessä siis ollaan. Suosittelen sinulle messussa käymistä. Myös katekismukseen kannattaa tutustua. Messun jälkeen kahveilla kannattaa yrittää jutella ihmisten kanssa. Aina ei välttämättä onnistu, mutta ainakin itse olen pari kertaa päässyt käymään kiinnostavia keskusteluita.
- Rohkeastijuttelemaan
Eri ihmiset elää Uskoaan hiukan eri tavalla... Samalla tavalla kuin kaikissa Kirkoissa joukkoon mahtuu niitä jotka eivät elä Kirkon opetuksen mukaisesti, niitä joilla on ongelmia psyykkeen kanssa (syntyperäisten Katolilaisten keskuudessaan ei niinkään, mutta käännynnäisten joukossa joillakin ja nämä yksilöt myös helposti esittävät omia henkilökohtaisia näkemyksiään Kirkon oppina) ja niitä, jotka yrittävät toimia Kirkon oppien mukaisesti.
Sinun kannattaa tulla mukaan Kirkon toimintaa ja katsoa, miten eri tavoin me Palvelemme Jumalaa. Yhden ainoan ihmisen kanssa keskustelu todennäköisesti antaisi ainakin joltain osin hiukan vääristynyttä tai yksipuolista kuvaa...
Itse olen mies ja jos sinäkin olet mies, niin ainakin Marian Kirkolla (Meilahdessa Helsingissä) on mahdollista jutella joku kerta messun jälkeen.
Jos taas olet nainen, niin tule käymään joku kerta sunnuntaina Messussa ja vetäise jotain naispuoleista ihmistä hihasta kirkkokahvilla. Valtaosa meistä ihan mielellämme kerromme Kirkostamme, josta olemme todella ylpeitä :) - irkku1969
Ongelmana tutustumisessa on se, että asun paikkakunnalla jossa ei ole toimintaa - ja lähimpiin paikkoihin joissa säännöllisesti messuja on lähes 100km - ja julkiset yhteydet olemattomat erit. su-aamun messuun. Olisikin mukava vaihtaa ajatuksia sähköpostilla
- Ota.yhtettä
Läski-tipsukkaan ei maksa kuin 250 ekee kerta, pääset sielusisilmin todistamaan jonkin ruskean tursuavan tämän tursakkeen kitusista.
- Rohkeastijuttelemaan
Se on kyllä pieni ongelma...
Voin kyllä vastata kysymyksiisi sähköpostitse niiltä osin kuin osaan.
Kaikista parasta tietysti olisi, jos keskustelisit papin kanssa, kävisit infokurssin...
Mutta jos sinulla on sähköpostiosoite, niin voin lähettää yhteystietoni.
Tälläkin palstalla on sellaisia kirjoittajia, että suosittelen sellaisen sähköpostiosoitteen luomista/antamista, jolla ei ole väliä ja jonka voit lopettaa, jos joku bongaa sen täältä ja alkaa lähettämään jotain törkyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436