katolilaisia ystäviä

irkku1969

Hei!
Olen kiinnostunut katolilaisuudesta ja haluaisin tutustua teihin ennen kirkkoon liittymistä. Ihan tavallisten ihmisten kautta saisi käsitystä mitä tuo usko on ihan arjessa.
Joten: haluaisin viestitellä teidän kanssanne, ja ehkä tavatakin. Ikähaitari voisi olla 35-55v ja asuinalue suunnilleen Hki-Tre-Tku -kolmion sisäpuolella. Sukupuolella ei väliä.
Otattehan yhteyttä!

5

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassatilanteessa

Hei, Itse olen samassa tilanteessa kuin sinä eli pohdin kääntymystä ja tutustun kirkon toimintaan. Olen itse kirkkokahveilla jutellut ihmisten kanssa ja messuissa pyrkinyt aistimaan kirkon olemusta. Oma vaikutelmani on, että kirkko on oikeasti huolissaan ihmisen sielunpelastuksesta ja pyrkii sieluja pelastamaan. Ei ole mikään epämääräinen sekulaari lahko. Aivan kristinuskon ytimessä siis ollaan. Suosittelen sinulle messussa käymistä. Myös katekismukseen kannattaa tutustua. Messun jälkeen kahveilla kannattaa yrittää jutella ihmisten kanssa. Aina ei välttämättä onnistu, mutta ainakin itse olen pari kertaa päässyt käymään kiinnostavia keskusteluita.

• Rohkeastijuttelemaan

Eri ihmiset elää Uskoaan hiukan eri tavalla... Samalla tavalla kuin kaikissa Kirkoissa joukkoon mahtuu niitä jotka eivät elä Kirkon opetuksen mukaisesti, niitä joilla on ongelmia psyykkeen kanssa (syntyperäisten Katolilaisten keskuudessaan ei niinkään, mutta käännynnäisten joukossa joillakin ja nämä yksilöt myös helposti esittävät omia henkilökohtaisia näkemyksiään Kirkon oppina) ja niitä, jotka yrittävät toimia Kirkon oppien mukaisesti.

Sinun kannattaa tulla mukaan Kirkon toimintaa ja katsoa, miten eri tavoin me Palvelemme Jumalaa. Yhden ainoan ihmisen kanssa keskustelu todennäköisesti antaisi ainakin joltain osin hiukan vääristynyttä tai yksipuolista kuvaa...

Itse olen mies ja jos sinäkin olet mies, niin ainakin Marian Kirkolla (Meilahdessa Helsingissä) on mahdollista jutella joku kerta messun jälkeen.

Jos taas olet nainen, niin tule käymään joku kerta sunnuntaina Messussa ja vetäise jotain naispuoleista ihmistä hihasta kirkkokahvilla. Valtaosa meistä ihan mielellämme kerromme Kirkostamme, josta olemme todella ylpeitä :)

• irkku1969

Ongelmana tutustumisessa on se, että asun paikkakunnalla jossa ei ole toimintaa - ja lähimpiin paikkoihin joissa säännöllisesti messuja on lähes 100km - ja julkiset yhteydet olemattomat erit. su-aamun messuun. Olisikin mukava vaihtaa ajatuksia sähköpostilla

• Ota.yhtettä

Läski-tipsukkaan ei maksa kuin 250 ekee kerta, pääset sielusisilmin todistamaan jonkin ruskean tursuavan tämän tursakkeen kitusista.

• Rohkeastijuttelemaan

Se on kyllä pieni ongelma...
      Voin kyllä vastata kysymyksiisi sähköpostitse niiltä osin kuin osaan.
      Kaikista parasta tietysti olisi, jos keskustelisit papin kanssa, kävisit infokurssin...

Mutta jos sinulla on sähköpostiosoite, niin voin lähettää yhteystietoni.

Tälläkin palstalla on sellaisia kirjoittajia, että suosittelen sellaisen sähköpostiosoitteen luomista/antamista, jolla ei ole väliä ja jonka voit lopettaa, jos joku bongaa sen täältä ja alkaa lähettämään jotain törkyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7313
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4430
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3473
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2134
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1783
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1731
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1495
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe