Tomua ja savea

ArmostaAmen

Helsingin suunnalla hengellinen elämä otti korkeita hyppyjä helluntain koittaessa. Kohtuullisen suureen halliin kerääntyi kohtuullisen paljon kristittyjä. Tapahtuma aloitettiin Finlandia-hymnin vavahduttavan koskettavalla esityksellä. Ylistyksen pauhussa julistettiin: "Suomi, sinun päiväsi koittaa! - Siksi: Nouse, Suomi!" Runsas vuorokausi ja vajaat kymmenen tilaisuutta myöhemmin julistettiin: "Suomi nousi jo!" Läpimurto oli saavutettu - herätys taivaasta on tullut Suomeen - koittaisi uusi päivä, uusi aika, Jeesuksen Kristuksen ollessa kuninkaitten Kuninkaaksi julistettu Suomen hallitsija. Valtavia lupauksia lausuttiin julki. Valtavalla innostuksella kokouskansa omisti ne itselleen ja rakkailleen. Viimeiset aplodimyrskyt ja soitot ja horjumiset voiman alla - ja arki alkoi pilkistää. Ensimmäisenä arkipäivänä olin patmostilaisuudessa Tampereen baptistikirkossa.

Analysoin suurtapahtumaa ja etsin ensimmäisiä merkkejä siitä, että Suomi nousi. Nousun oli määrä olla tosiasiassa yhtä kuin taivaasta tullut uusi herätys Suomen kansalle. Yhtä lailla Raamatusta kuin kristikunnan historian lehdiltä löytyvät taivaasta tulleen herätyksen merkit. Ne ovat Raamatussa siksikin, että vertailemalla niitä ajassamme tapahtuvaan huomaa nopeasti, olemmeko nyt raamatullisen herätyksen keskiössä vai emme. Kannattaisiko sinun kuulla puhe, jonka pidin Tampereella? Tämän blogin pohjassa kerron, miten voit tilata äänitteen. Blogissani siirryn suurkokouksen herättämiin ajatuksiin yleensä herätyksestä.


KEITÄ ME OLIMME, jotka kiittäen rukoilimme Suomelle nousua ja runsas vuorokausi myöhemmin julistimme sen jo alkaneen tapahtua?

Kun on kysymys herätyksestä, toki tiedämme, että ellei Jumala lähetä sitä, ei sellaista myöskään ihmismenetelmin tuoteta täällä maan päällä.

Herätyksessä ollaan tekemisissä kahden osapuolen kohtaamisen kanssa.

Jumalan. Ja ihmisen.

Kristikunnassa on tutkittu raamatullisen herätyksen historioita ja otettu niistä malleja kutakin aikaa varten.
Lue lisää..
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/861/tomua_ja_savea

23

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herätyksestäja

      Espoon areenan tapahtumista.

      • RepeKooo

        ok.


      • okko

        ok.


      • RepeKooo
        RepeKooo kirjoitti:

        ok.

        OK-


      • UUSI_TOIMIVA_LueLisää

      • Patmos blogi 18.5.2016

        Leo Meller on Patmos Lähetyssäätiön perustaja ja eläkkeellä oleva toiminnanjohtaja (1971-2010).

        https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/861/tomua_ja_savea

        Tomua ja savea
        --------------------

        Helsingin suunnalla hengellinen elämä otti korkeita hyppyjä helluntain koittaessa. Kohtuullisen suureen halliin kerääntyi kohtuullisen paljon kristittyjä. Tapahtuma aloitettiin Finlandia-hymnin vavahduttavan koskettavalla esityksellä. Ylistyksen pauhussa julistettiin: "Suomi, sinun päiväsi koittaa! - Siksi: Nouse, Suomi!" Runsas vuorokausi ja vajaat kymmenen tilaisuutta myöhemmin julistettiin: "Suomi nousi jo!" Läpimurto oli saavutettu - herätys taivaasta on tullut Suomeen - koittaisi uusi päivä, uusi aika, Jeesuksen Kristuksen ollessa kuninkaitten Kuninkaaksi julistettu Suomen hallitsija. Valtavia lupauksia lausuttiin julki. Valtavalla innostuksella kokouskansa omisti ne itselleen ja rakkailleen. Viimeiset aplodimyrskyt ja soitot ja horjumiset voiman alla - ja arki alkoi pilkistää. Ensimmäisenä arkipäivänä olin patmostilaisuudessa Tampereen baptistikirkossa. Analysoin suurtapahtumaa ja etsin ensimmäisiä merkkejä siitä, että Suomi nousi. Nousun oli määrä olla tosiasiassa yhtä kuin taivaasta tullut uusi herätys Suomen kansalle. Yhtä lailla Raamatusta kuin kristikunnan historian lehdiltä löytyvät taivaasta tulleen herätyksen merkit. Ne ovat Raamatussa siksikin, että vertailemalla niitä ajassamme tapahtuvaan huomaa nopeasti, olemmeko nyt raamatullisen herätyksen keskiössä vai emme. Kannattaisiko sinun kuulla puhe, jonka pidin Tampereella? Tämän blogin pohjassa kerron, miten voit tilata äänitteen. Blogissani siirryn suurkokouksen herättämiin ajatuksiin yleensä herätyksestä.

        . . .

        KEITÄ ME OLIMME, jotka kiittäen rukoilimme Suomelle nousua ja runsas vuorokausi myöhemmin julistimme sen jo alkaneen tapahtua?

        Kun on kysymys herätyksestä, toki tiedämme, että ellei Jumala lähetä sitä, ei sellaista myöskään ihmismenetelmin tuoteta täällä maan päällä.

        Herätyksessä ollaan tekemisissä kahden osapuolen kohtaamisen kanssa.

        Jumalan. Ja ihmisen.

        Kristikunnassa on tutkittu raamatullisen herätyksen historioita ja otettu niistä malleja kutakin aikaa varten.

        Billy Graham on luennoinut herätyksistä ja todennut, että Raamatun sivuilta löytyy reilusti alle kaksikymmentä mallia, esimerkkiä siitä, miten Jumalan lähettämä aito herätys ilmenee maan päällä.

        Asiansa tunteva maailmanevankelista nostaa ihmisen paratiisiluomisen malliksi herätyksen antamisesta taivaasta maan päälle.

        . . .

        LUOMISKERTOMUKSESTA LUEMME, ETTÄ Herra Jumala "muovasi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. Näin ihmisestä tuli elävä sielu." 1 MS 2:7

        Jumala sen teki. Kaiken.

        Tiedämme ja osaamme kertoa edelleen mitä tapahtui paratiisissa.

        Ihminen lankesi syntiin. Ihminen kuolemalla kuoli. Hengellisen kuoleman todistukseksi ihminen alistettiin ajallisen, fyysisen kuoleman kokijaksi. Ihmisen silmät avattiin näkemään totaalisen avuttomuutensa tilan. "He huomasivat olevansa alasti." 1 MS 3:7

        Paratiisissa herättiin.

        Herännyt ihminen paratiisissa ei omistanut rahtuakaan omaa voimaa huolehtiakseen syntiinlankeemuksen vaikuttaman alastomuuden tilansa korjaamisesta.

        Ihminen on heränneessäkin tilassa avuton siirtämään itseänsä kuolemasta elämään.

        Koska hän ei voi itseäänkään auttaa, ei hän voi auttaa ympärillään oleviakaan.

        Ihminen ei synnytä herätystä.

        Herätys ei ala mahtipontisilla kliseillä.

        Ei alkanut esimerkiksi vuosi sitten parin tuhannen ihmisen johtajiensa kanssa julistaessa Helsingin Olympiastadionilla, että nyt se puhkesi - herätys! Herätys, jota koko maailma ihmettelisi! Muistaako kukaan enää Herzogien tapausta?

        Jatkuu . . .


      • Tomua ja savea . . . jatkuu . . .

        VIITTAAN EDELLEEN LUOMISKERTOMUKSEEN.

        Siihen, että Herra Jumala muovasi ihmisen maan tomusta.

        Vuosituhannet ovat kuluneet paratiisidraamasta. Ihminen on edelleen asemaltansa - niin, suostummeko kuulemaan mitä Jumala meistä ilmoittaa:

        "Hän tietää, millaista tekoa me olemme; hän muistaa, että olemme tomua". PS 103:14

        "Olen Jumalan edessä samanlainen kuin sinä; savesta minutkin on otettu." JOB 33:6

        Tomu ja savi eivät määrää Jumalaa.

        Jokainen Jumalan valtakunnassa jotakin siunauksellista suorittanut on tuttu näiden tekstien kanssa. Ne ovat pitäneet Jumalan ihmisiä kurissa. Ovat pelastaneet ajattelemasta sopimattomia ja suuria asioita. Paavo Hiltusta lainaten: "Kuuntele, onko kenkäsi alla olevalla tomulla ääntä, jolla se määrää Jumalaa?"

        Paavo Hiltusen lainaus on peräisin Radio Patmoksessa käytetystä puheesta, jossa Hiltunen käsittelee itseänsä tomuna. Sitä ennen hän on puhunut päivistä, jolloin kulki rohkeasti hengellisissä kokouksissa ympäri Suomea ja ajoi perkeleitä ulos riivatuiksi kuvitelluista ihmisistä. "Määräsin sekä perkeleitä että Jumalaa", hän tunnustaa. "Sitten Jumala salli elämääni tapahtumia, jotka osoittivat minulle hengellisyyteni valheellisuuden, jopa Jumalan vastaisuudenkin. Minut paljastettiin tomuksi ja saveksi."

        Tämä on minunkin todistukseni.

        Minäkin olen joskus kuvitellut paljonkin itsestäni Jumalan miehenä.
        Sitten tuli elämääni minun paratiisipaljastukseni: huomasin olevani alasti, eikä viikunapuun lehdistä ollut apua.

        Se vasta oli herätyksen aikaa!

        Kyyneljärvessä, pimeässä, joutui huutamaan armoa ja laupeutta.

        "Kaikki ovat tulleet tomusta, ja kaikki palaavat tomuun." SRN 3:20

        Vanhan kirkkorukouksen tunnustussanat: "Minä vaivainen, syntinen ihminen..." saivat uuden syvyyden.

        Billy Graham edellä mainitussa yhteydessä käsitellessään Raamatun harvinaisia herätysskenaarioita toteaa, että jokaisessa niistä löytyy Jumalan edessä rikkinäinen ihmiselämä tai kokonainen kansakunta rikki menneenä armon kerjäläislaumana.

        Tätä tiedostamista olen oppinut kaipaamaan siellä, missä Suomen Siionissa puhutaan herätyksestä.

        Kaipaan rikkirepäistyjä sydämiä.

        Kaipaan aitoja oman hengellisen kylmyyden ja lihasta löytyvän oman pahuuden esille pakottamia kyyneliä.

        Ja jos Raamattuani yhtään oikein osaan lukea, tuota kaipaa Jumalakin.

        . . .

        YKSI DEFINITIO HERÄTYKSESTÄ sekä Raamatun että kirkkohistorian lehdiltä löydettynä on tämä: Jumala armahtaa meitä.

        "Herra on laupias ja armahtava, pitkämielinen ja suuri armossaan. Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä maksa meille pahojen tekojemme mukaan. Sillä niin korkealla kuin taivas on maan yllä, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät. Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme. Niin kuin Isä armahtaa lapsiaan, niin Herrakin armahtaa niitä, jotka häntä pelkäävät. Sillä hän tietää, millaista tekoa me olemme; hän muistaa, että olemme tomua." PS 103:8-14

        Spurgeonille tämä teksti oli "herätyksen resepti".

        Spurgeon sanoi Jumalan säännöllisesti muistuttavan pyhiänsäkin siitä, että nämä ovat tomua. "Oi ihminen, ota vaarin tuollaisesta tomu-hetkestäsi. Sairauden, heikkouden, väsymyksen hetkinä ihminen on tilassa, jossa hänen avuttomuutensa huuto Jumalan puoleen koskettaa Jumalaa väkevästi - jopa niin, että jos petillämme emme ainoastaan ajattele itseämme vaan meitä painaa toisten hengellinen hätä, niin tomu-hetkenämme olemme rukoilijoita, joita Jumala haluaa ja joita Hän kuuntelee. Jumala kun on sellainen, että Hän kulkee aina niiden ohitse, jotka kuvittelevat määräävänsä Häntä."

        Helluntailegendalla Veikko Mannisella on saarna, jossa tekstinä on Psalmin sana "olemme tomua." Tässä joitakin irrallisia ajatuksia saarnan sisällöstä.

        Manninen toteaa, että Psalmin ajatus on ihmiselle nöyryyttävä. Samalla se on täynnä loistavaa valoa. Tomun lapsilla - heilläpä juuri - on mahdollisuus saada juoda janoonsa jumalallisesta lähteestä. Jumala antaa vastauksiansa todelliseen hätään. Tomu-ihmisellä on hätä. Lähteen vedet voivat ihmeellisesti kuohua ja täyttää tomuolennon elämällä ja voimalla, autuudella ja armolla. Veikko Manninen suorastaan hehkuttaa, kun hän lopulta toteaa: Tämä se on suurta ja ihanaa: tomu voi tulla osalliseksi itse Jumalan omasta elämästä.

        Jatkuu . . .


      • Tomua ja savea . . . jatkuu . . .

        TOMU-LUONTO TAHTOO TUNKEUTUA hallitsijan paikalle kristityssä, Hengen siipien päälle kerääntyä tomua. Lennosta korkeuksiin tuleekin epävarma ja suorastaan vaarallinen. Ihminen joutuu hätään, jossa muistaa olevansa vain tomua, luotu hyppysellisestä savea.

        Tomu-luonto ilmeni profeetta Eliassa, kun hän heittäytyi maahan katajapensaan alle ja toivoi saavansa kuolla. Karmelin alttarien mallia olevasta herätyksestä ei ollut tietoakaan. Mutta tuolla paikalla tuona hetkenä Herra ajatteli palvelijaansa - muisti, että hän on tomua ja savea. Herra kohteli häntä lempeästi ja armollisesti.

        Tomu-luonto tuli esiin profeetta Jeremiassa, kun hän valittaen sanoi: "Olisipa minulla autiomaassa matkamiehen yömaja! Silloin jättäisin kansani ja lähtisin pois heidän luotaan." JER 9:1

        Tuollaisia tunteita heillä on ollut, noilla Jumalan valtakunnan suurilla ja voimakkailla. Eikä Jumala ole heitä kuitenkaan hyljännyt, koska on muistanut heidänkin olevan vain tomua ja savea.

        Mutta!

        Jumalan silmät ovat - ylpeitä vastaan!

        Jotka rakentavat voimissaan torneja, joiden huipun on määrä ulottua taivaaseen, herättävät Jumalan vihan.

        "Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy!" SNL 18:12

        "Ylpeä kompastuu ja kaatuu." JER 50:32

        LIEKÖ TÄHÄN SAAKKA ajatelluissa asioissa mitään herätyksen pyytämiseen ja saamiseen liittyvää ohjauksellista antia?

        Muuan kristitty kirjailija puhuu näin:

        "Merkillistä on, että tässä maailmassa avuttomuudella on sellainen vaikutusvalta voimaan, että heikoimmallakin lapsella usein on enemmän voimaa jättiläisvoimakkaaseen mieheen kuin mitä jättiläisellä on lapseen. Olen nähnyt pienen lapsen kehdossaan ojentavan pienet kätensä kookasta voimallista isäänsä kohden sillä tuloksella, että mies, joka on voinut vastustaa voittoisasti kahden tai kolmen kookkaan ihmisen hyökkäystä, on antanut näiden pienten käsien hallita omia vahvoja käsiänsä aivan täysin. Sellaista nähdessäni hypähtää sydämeni riemusta; sillä tiedän, että minullakin on vaikutusta Jumalaan - heikkoudessani. Heikkouteni tuo enemmän Jumalasta elämääni ja voin Paavalin tavalla sanoa: 'Kerskaan heikkoudestani; sillä silloin kun olen heikko, silloin olen väkevä.'"

        Herätys ei tule vastauksena oman voimallisuuteemme ja kuviteltuun kykyymme ohjelmoida ja käskeä Jumalaa.

        Herätys tulee hätäämme.

        Saamme ottaa paikan Aabrahamin vierestä ja opetella ymmärtämään hänen sanojansa:
        "Olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen vain tomua ja tuhkaa!" 1 MS 18:27

        Saisimmeko vielä kokea herätyksen?

        Olin kaksikymmentävuotias hengellistä tietäni etsivä ja Jumalan minua varten tarkoittamaansa työnäkyä tavoitteleva, runsaat puolenkymmentä vuotta kilvoituksen tietä kulkenut ja paljossa puuttuva kristitty. Päiväkirjani kertoo minun osallistuneen Kirkkokansan Herätyspäiviin Helsingin Messuhallissa marraskuun 3. ja 4. päivinä 1962. Professori Osmo Tiililä istui lavalla ja luki kaksi esitelmää. Ensimmäisen aiheena oli Jumalan kansan häpeä. Jälkimmäisen aiheena oli Jumalan kansan kunnia. Tiililä korosti järjestystä. Jotta saisimme herätyksen, tuli aloittaa häpeästämme; ja sitten parannuksen paikalta siirtyä antamaan kunnia Jumalalle Hänen teoistansa. Itse en ole tätä "armon järjestystä" kaikkina elämäni vuosina muistanut. Olen antanut kuohuvien vesien viedä mukanaan kuvitellen, että kuohunta on herätystä. En ole osannut erottaa Betesdan lammikon enkelivierailuja Jeesuksen saapumisesta paikalle. Olen tyytynyt Jeesuksen varjoon kun tarjolla on ollut Hän itse.

        Omakohtaisten erehtymisten tuskaiset muistot tyhjyyttä täynnä olevista valheherätyksistä nostavat pintaan sen tuskan, josta käsin tätä blogiani olen kirjoittamassa. Erikoisesti tunnen hätää upeista nuorista.

        Tuleeko Suomessa vielä päivä, jolloin joku "Tiililä" julistaa - kuten Messuhallissa taisi tapahtua - neljälle tuhannelle kristitylle Jumalan kansan häpeästä ja kunniasta - ja herätyksestä?

        . . .

        VIELÄ SIUNATUKSI LOPUKSI Paavalin tunnustus:
        "Emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä ahdistuksesta, johon jouduimme Aasiassa. Ahdinkomme oli niin suunnaton ja ylivoimainen, että olimme epätoivoisia hengestämmekin. Pidimme itseämme jo kuolemaan tuomittuina, ettemme luottaisi itseemme vaan Jumalaan, joka herättää kuolleet. Näin suuresta kuolemanvaarasta hän pelasti meidät ja yhä pelastaa. Häneen me olemme panneet sen toivon, että hän vastedeskin pelastaa, kun tekin autatte meitä rukouksin. Näin nousee monien suusta meidän tähtemme kiitos Jumalalle siitä armolahjasta, joka on tullut osaksemme." 2 KOR 1:8-11

        - Leo Meller


    • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

      Jumala SANOO . . .

      . . . HERÄTYS ALKAA SUOMESSA . . . Jumalan TUNNUSTEOLLA . . . !

      SIIS ---> IHMEPARANTUMINEN . . . ilman mahtipontisia TILAISUUKSIA . . . :)

      HENKILÖ ja TAPAHTUMIS PAIKKA on ollut jo - jonkin aikaa - tiedossa, lisäksi Jumala MÄÄRÄÄ AJANKOHDAN, joka on TÄYSIN SOPIVA . . .

      . . . HERÄTYKSEN ALOITUSHETKEKSI . . . !

      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

      Jumala on - syksyllä 2014 - ANTANUT TIEDOT - TULEVASTA ensimmäisestä ihmeteostansa ---> IHMEPARANTUMINEN - pyörätuolipotilas, jolla ALS -sairaus

      . . . . . . . .

      Evankeliumi Johanneksen mukaan,

      Joh. 6: 28-30 ---> Se on Jumalan teko - SE - tunnusteolla TODISTAMINEN

      Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"

      Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

      He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?

      . . . . . . . .

      SE - IHMEPARANTUMINEN - tulee olemaan TODISTUKSENA KAIKILLE . . . :)

      Jeesus Kristus - ELÄÄ - JA - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !

      ********************************************************************

      ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

      ********************************************************************

      Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

      Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

      Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

      ********************************************************************

      Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

      Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

      Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • 53433

        Totta puhut. Ihmisten paljous ei Jumalan herätystä kansalle.


      • aloituksessa

        Raamatullinen kirjoitus.


      • OKKO

        ok.


      • akkoooo

        ak.


      • Luultavastii

        Varmaankin liian siisti ja asiallinen kirjoitus narsisteille.


      • gggfg
        OKKO kirjoitti:

        ok.

        åpö


      • okko

        ok.


    • noprobs

      Ok. Laittaisin kuitenkin Herätyksen aamuksi, ettei tuo jatku huomenna.

      • Sinuaodotetaan

        Uskonnot ja uskomukset Profetiat
        Kerro henk. koht. asioitasi, joko henkinen hyvin vointi ja mielenterveys tai maailmanmenoa palstoilla.


      • alreadythere

        Joo. OK. Ok. ok. k.
        Puutu ensimmäiseen, missä on edes jotain järkeä. Ok.
        Nope ok. Niuvan alajaosto, heh hih.
        Jep
        Ei, kömuka

        nottei


    • Nyt kun SEURAKUNTA on aloittamassa toimintaansa PROFETIAT PALSTALLA . . .

      . . . niin --- KYSY ITSELTÄSI --- KUMPI OLET . . .

      . . . ??? . . . Diotrefes - VAI - Demetrios . . . ???

      . . .

      3. Johanneksen kirje 1 ---> Diotrefes ja Demetrios

      9. Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
      10. Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.
      11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
      12. Demetrius on kaikilta, jopa itse totuudeltakin, saanut hyvän todistuksen; ja mekin todistamme hänestä samaa, ja sinä tiedät, että meidän todistuksemme on tosi.

      . . .

      JOS SINULLA ON ASENNE ONGELMIA . . . niin TEE KORJAUS siihen . . . :)

      . . . . . . . .

      SILLÄ . . .

      . . . JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA SEURAKUNTA TYÖNSÄ . . . !

      . . . . . . . .

      Jumala SANOO . . . TOTUUDEN . . .

      . . .

      Jeesus_valitsi_tekstin
      25.2.2016 13:50

      Rakkaat USKON siskot ja veljet !

      Nyt - HILJAISTA ja TYYNTÄ - ennen - MYRSKYÄ . . .

      . . . HERÄTYS TULEE TAPAHTUMAAN - Suomessa voimakkaana !

      .

      Ensin TAPAHTUU KOULUTUS . . . sitä VALMISTELLAAN . . . !

      .

      ALUSTAVA - valmisteleva - KOULUTUS . . . ON KÄYNNISSÄ . . .

      . . . TÄMÄN KIRJAN on . . . Jumala valinnut . . . !

      Tapio Nousiainen: Yksi ainoa elämä

      Käytämme siis tätä kirjaa (ja muutamaa muutakin) oppimateriaalina, joka laajentaa käsitystämme tulevasta tehtävästämme ---> HERÄTYKSESTÄ.

      KOULUTUS ON . . . PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ . . . ;)

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14105209/koulutus-on-------parhaillaan-kaynnissa-------)

      ********************************************************************

      JOS SINULLA ON ASENNE ONGELMIA . . . niin TEE KORJAUS siihen . . . :)

      .

      esim. SEURAAVAN KESKUSTELUN ASENNE on . . . HUONO . . . :(

      TUO KESKUSTELU ---> Jumalan PILKKAA !!!

      SIINÄ - Jumalan - ILMOITUSTA on muokattu ja sitten kysytään samaa ASIAA - mikä on ILMOITUKSESTA POISTETTU . . . :)

      ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

      2) Kuka on se Jumala jota palvelet?

      6.1. Kuka JUMALA järjestää ko. KOULUTUKSEN?

      ********

      TÄMÄ KESKUSTELU ---> Jumalan PILKKAA !!!

      2. kysely nikille Jumalan_henkäys

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14089206/2--kysely-nikille-jumalan_henkays

      ********************************************************************

      ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

      ********************************************************************

      Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

      Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

      Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

      ********************************************************************

      Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

      Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

      Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • Rakkaat Jumalan Lapset !

        Olen seurakunnan sihteeri ja ALOITAN KOHTA PALVELUKSENI . . .

        . . .

        Nyt kun SEURAKUNTA on aloittamassa toimintaansa PROFETIAT PALSTALLA . . .

        Jumalan_henkäys
        18.07.2017 08:00

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        LOPUN AJAN HERÄTYS . . .

        ALKUSEURAKUNTA kuten Raamatussa . . . aloittaa JULKISEN TOIMINTANSA . . .

        Johannes Kastaja Toinen . . . aloittaa JULKISEN TOIMINTANSA . . . ;)

        . . . SIIS . . .

        . . . Johannes Kastaja TOINEN - ja - Suomen Uudestisyntyneet APOSTOLIT . . . ;)
        . . . ............................................................................................................................... . . .
        .
        . . .
        . . . . .
        . . . . . . .
        . . . . . . . . LOPUN AJAN ---- suuri --- HERÄTYS . . .
        . . . . . . .
        . . . . .
        . . .
        .

        . . . . . . . .
        Niilo Yli-Vainion näky v.1956 Alajärvellä (Mauno Saaren kirjasta Saarnaaja,
        s. 266-267)

        » . . . Nämä tapahtumat selvisivät minulle tavallaan jo vuonna 1956 Alajärvellä, kun seurakunnan rukoushuonetta rakennettiin.

        Olin sairas jo, 36-vuotiaana. Tuli ilmoitus, "pääni näky", ei ilmestys eikä uni, vaan näky, yöllä!

        Näin suunnilleen hehtaarin kokoisen viljavainion. Seisoin sen reunassa. Minulla oli halu ruveta sitä leikkaamaan, mutta vainio oli vihreä. Kuva katosi niin kuin filmi katoaa.

        Sitten ilmestyi sama vainio taas. Nyt se näytti kypsältä, mutta kun katsoin sitä, siinä oli ohdakkeita ja juolaa. Taaskin minulla oli tunne, että pitäisi ruveta leikkaamaan.

        Mutta tämäkin kuva katosi.

        Sitten tuli kolmas kerta. Pelto oli muuttunut kullankeltaiseksi. Sellaiseksi kuin pellon pitää leikkuuaikana olla.

        Taas kuva katosi ja tuli sitten neljännen kerran. Tuuli nousi, idästä, toi synkkiä pilviä, isoja lonkoja, ne laskeutuivat alaspäin. Minulle tuli tunne, että tulossa on hirmumyrsky.

        Juuri silloin lähtivät vanhanaikaiset vankkurit liikkeelle. Tuli miehiä, jotka nostivat hirmuisella kiireellä lyhteitä vankkureille, leikattua viljaa, pilvien alla, tuulessa, mustien pilvien alla. Siihen päättyi näky.

        Olin hereillä ja tajusin sellaisen päivän tulevan, jona Jumalan viljaa kootaan kiireesti, myrskyn alta, aivan samanlaisin vanhanaikaisin keinoin kuin aikaisemmin, kuin alkuseurakunnan aikana.

        Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, ajattelin, että herätys alkaa myöhään, niin että pelto on ja vilja on jo kasvanut ja ollut, leikkuuta on mietitty. Ja kun herätys alkaa, se alkaa nopeasti, ihmein, merkein ja tunnusteoin.

        Sen vuoksi se etenee niin, että kuuroille ei tarvitse huutaa. Ei tarvitse temppuilla eikä keksiä konsteja, ei tarvitse kuin antaa mennä, vanhanaikaisilla vankkureilla, ei tarvitse kuin vain julistaa evankeliumia Jeesuksesta . . . »
        . . . . . . . .

        SIIS . . .

        Viimeisten Päivien Herätys - ja - sitten - SE - tapahtuu . . .
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

        LOPUN AJAN TAPAHTUMAT --- AHDISTUKSEN AIKA - ja -Jumalan VIHAN AIKA
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Jumala SANOO . . . TULEVISTA TAPAHTUMISTA . . .

        . . . AIKAJÄRJESTYKSESSÄ ASIAT ETENEVÄT SEURAAVASTI . . .

        ---

        AHDISTUKSEN AIKA . . .

        ***** ENSIMMÄINEN TODISTAMINEN *****

        Aluksi todistetaan - UUDEN TESTAMENTIN mukaisesti - JUMALAN OLEMASSA OLO ja RAAMATUN TAPAHTUMIA TODEKSI.

        ME Suomen UUDESTISYNTYNEET - TODISTAMME . . . TEKEMÄLLÄ niitä samoja TEKOJA, joita - Jeesus ja opetuslapset sekä APOSTOLIT - TEKIVÄT . . . !

        NE - JOTKA USKOVAT - tuon todistuksen ---> VIISAITA = UUDESTISYNTYNEITÄ !

        ---

        MESSIAS TULEE - Jeesus Kristuksen Toinen Tuleminen . . . :)

        YLÖSOTTO TAPAHTUU ---> TOINEN otetaan . . . TOINEN jätetään.

        VIISAAT lähtevät . . . TYHMÄT jäävät - seuraamaan TOISTA TODISTUSTA.

        ---

        Jumalan VIHAN AIKA . . .

        ***** TOINEN TODISTAMINEN *****

        KAKSI SÄKKIPUKUISTA todistavat - VANHAN TESTAMENTIN mukaisesti - JUMALAN SANAA, kuten myös ILMESTYSKIRJA asian kertoo.

        Elia ja Mooses - TODISTAVAT . . . TEKEMÄLLÄ niitä samoja TEKOJA, joita - HE aikaisemmin Raamatun mukaan - TEKIVÄT . . . !

        . . . . . . . .

        Aamen --- Kyllä . . . ASIA ON JUURI NOIN . . . :)

        TULOSSA ON VAIN YKSI --- Seurakunnan YLÖSOTTO --- SIIS . . .

        . . . Jeesus Kristuksen Toisen Tulemisen YHTEYDESSÄ . . . !
        . . . ........................................................................................... . . .
        . . .
        .
        .
        SEURAKUNNAN YLÖSOTTO --- ON SUURI - JULKINEN - TAPAHTUMA, jota myös JULISTETAAN --- SUUREEN ÄÄNEEN ENNAKOLTA --- koska siis SAMASSA YHTEYDESSÄ . . . Jumalan Lapset --- ODOTTAVAT . . . MESSIASTA . . . !

        VALMISTELEMME - siis - Herran SAAPUMISTA - ja - Seurakunnan YLÖSOTTOA . . . !
        .............................................................................................................................................. . . .
        ...........
        ......
        ...
        .
        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • >> Läpimurto oli saavutettu - herätys taivaasta on tullut Suomeen - koittaisi uusi päivä, uusi aika, Jeesuksen Kristuksen ollessa kuninkaitten Kuninkaaksi julistettu Suomen hallitsija.>>

      Suomen hallitsija edelleen Saili Niinistö.

    • Siis Sauli Niinistö.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3591
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      232
      2198
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe