EBAY- myyjän katala temppu minulle

HeavenHeart

Tilasin tälläisen kameran:
http://www.ebay.com/itm/351479976747?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Kamera on täysi lelu, ei toimi. tiedostoja ei voi avata. Kamera ylikuumentui kun siihen laittoi johdin kiinni. Näytön reuna pimentyi. Pysyy altaustilassa, vaikka ei ole johtoja kiiinni. Ei tunnista muistikorttia. Ei vastaa esittelysivun esittelyä. Pakkauskaan ei vastaa kameran laatua.

Tilasin aiemminkin halvemmat kamerat, koska tarvitsen hyvää sj4000 -kameraa, joka on halpa. Ne oli leluja myöskin,, käyttökelvottomia. Kuvan laatua samantasoista kuin 1990-luvun vanhoissa kännyköissä. Niistä sain rahat takaisin vaikka jouduin väittelemään aika paljon. Ja myös negatiivinen arvostelu oli muutettava positiiviseksi, ennenkuin sai rahat takaisin.

Tämä myyjä taas ehdotti ensin että maksaa vain 10 dollaria takaisin. Sen jälkeen ei enääneuvotellut, kun se ei käynyt minulle. Melko pian se laittoi minulle ainoaksi vaihtoehdoksi tuotteen palauttamisen. Lähetin lukuisia viestejä, että en voi palauttaa sitä, koska se on väärin. Enkä luota myyjään, koska toimitti vääränlaisen kameran.

Katsoin postin sivulta palautuksen hinnan. Se olisi 51 euroa... ja kamera oli n. 31 euroa. Miten saan tältä myyjältä rahani takaisin. Se pakottaa minut palauttamaan sen kameran... eikä vastaa enää. En ole sellaiseen suostunut. Laitoin sille negatiivisen palautteen, koska se tehosi niihin kiinalaisiin myyjiin. Mutta tämä ehkä kosti minulle sen kun laitoin negatiivisen palautteen.

Jos menen paypallin en näe mitään maksutapahtumia siellä. Kuitenkin maksuni menee suoraan luottokortiltani. Paypallissa en voi tehdä mitään tämän asian edestä. En ymmärrä englantia, joten joudun kaiken kääntämään Google-automaatilla. En voi myöskään valittaa resolution centeriin, koska myyjä laittoi tuon Return Startin päälle.

Mitä teen? Laitoin myös kuvaliitteet. En voi myöskään siihen sivulel kirjoittaa vastauksia enää... myyjä löi luun minun kurkkuuni tavallaan, ja esti minulta yhteydet resolution centeriin. Resolution centerin mukaan tilanne on jo auki minun ja myyjän välillä, ja se ei tee mitään. Mistä haen oikeutta?

Meneekö minulta 80 euroa hukkaan, jos palautan sen sinne? Myyjä joka toimittaa minulle fuskua ja rikkinäistä, ei ole luotettava. Sellaiselle ei saa lähettää mitään takaisin. Sellainen ei korvaa mitään. Se voi vaikka väittää että kamera on myyntiesittelyä vastaava ja minä valehtelija. Luuleeko se, että minä luottaisin siihen? Se tekee noin sen takia, että saa rahat minulta ryöstettyä, ja tekee muidenkin kohdalla varmasti samanlaista laitonta liiketoimintaa.

Olen pyytänyt myyjää palauttamaan minulle maksuni, niin asia olisi sillä selvä. Se vaan haluaa kostaa. Odotanko että 60 päivää umpautuuu, ja sitten pyydän rahoja takaisi, koska silloin ei ole enää palautus voimassa... vai onko liian myöhäistä saada rahoja silloin takaisin. Tai onnistuisiko sen enää tämän jälkeen.

13

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HeavenHeart

      Tuossa kamerassa ei oel stereoääntä. Ei 140 dengree, ei HD:tä, ei 12MP:tä, ei juurikaan pixseleitä, ei 16:9 yms... ja sen enempää en ehtinyt selvittää, koska se meni rikki latauksen aikana. Samanlaisia oli ne kiinasta tilatut kamerat. Tämä kamera oli puolet kalliimpi. Oletin että amerikasta tulee kunnon kamera, koska on kalliimpi.

      • HeavenHeart

        Englannin kielelleä myyjän sivulla lukee, että myyjä ei korvaa tuotetta, jos sen palauttaa sen takia että katuu hankintaa tai ei sovi. Mutta koska tuote on väärä, siitä pitää saada takaisin.

        Tässä on se uskomatonta, että minä olen niinkuin syyllinen, ja vastuussa... minulta karhutaan ja minut pakotetaan... vaikka olen ostaja ja minua on huijattu. Minä joutuisin korvaamaan myyjälle, ja maksamaan vielä lisäksi 51 euron postikulut. Myyjää vaatii kirjaamiset ja seuratakoodit. En ymmärrä. Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä?

        Miten valitetaan Paypalliin? Onko tuo return mahdollista ebayn ylläpidon perua, vai onko se vain myyjän asettama juttu. Auttakaa joku please...


    • Dispuutti

      eBayssä otat Purchase Historyn, sitten sen ostoksesi kohdalla More Actions, siitä View PayPal transaction, selaat sen sivun loppuun ja siellä on:

      "Having problems with this transaction? Please talk directly to the seller and try to resolve the issue with them.

      You can still report the problem in the Resolution Centre within 180 days."

      Tuo Resolution Centre -sana on linkki, klikkaa siihen ja aloita Disputen tekeminen.
      Englantia joudut osata eli peruskoulu tulee olla käytynä.

      Siinä mielessä hyvä että ostit kiinapaskaa eBaystä etkä esim. E-Villestä, sinulla on toivoa saada rahat takaisin.

      • ZKoYY

        "Englantia joudut osata"
        Mitä kieltä tämä muuten on? Itse olen käynyt vain oppikoulua ja yliopistoa.


    • Affiliate-Julkaisia
    • järkipeliin

      Mistäpäs me voimme tietää, saatko rahasi takaisin vain et!? Älä luota tuollaisiin huijareihin vastédes!

    • buahhahahaa

      Markalla saat markan paskan. Vika ei ole kenenkään muun kuin sinun.

    • Affiliate-Julkaisia

      "Ja myös negatiivinen arvostelu oli muutettava positiiviseksi, ennenkuin sai rahat takaisin."

      Tuota ei tarvitse tehdä, (ei saa tehdä) vaikka myyjä sitä pyytää. eBay tilittää rahat takaisin, ja pidättää saatavansa myyjältä tilien tasaamiseksi. Ainut ehto on että olet riitauttanut tilauksesi 30 päivän sisällä, siitä kun avioitu toimitusaika on umpeutunut.

      Jos ostohistoria sivullasi ei ole tuotteen kohdalla mainittu arviota toimitusajasta, ota yhteyttä ratkaisukeskuksen kautta eBayn ylläpitoon välittömästi. Saat nopeasti vastausviestin jossa kerrotaan koska voit aikaisintaan vaatia täyttä hyvitystä tilauksestasi.

      • HeavenHeart

      • HeavenHeart

        Miten se riitautetaan?


    • Affiliate-Julkaisia

      "HeavenHeart"

      Tuo videosi ei näy muille, koska on yksityinen, siis et ole jakanut sitä muiden katsottavaksi.

      Käyppäs kato joko tuolla sivulta löytys vastaus ongelmaasi. Pistin sinne sivun verran lisää jota on tarkoitus jatkaa tuonnempana.

      http://elektro.webkirppis.xyz/wp/ebay-ja-tuotteen-palautus/

      Katso etenkin se alimainen kuva.

    • HeavenHear

      Ebay ratkaisi asian hyväkseni. Sain rahani takaisin :)

      • Affiliate-Julkaisia

        Hieno homma.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe