Moi! Katsoin minun lääkärintodistusta, jossa lukee diagnoosi F84.8, Muu lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiriö. Autismikirjon häiriö kehitysvammaisella henkilöllä. En ole tiennyt, että minulla on sellainen, mitä se tarkoittaa? En ole nähnyt lääkäritodistusta aiemmin, mutta minä olen elänyt tähän saakka siinä tiedossa, että minulla olisi Aspergerin oireyhtymä -diagnoosinimeke. Onko se niin että PDD-NOS -diagnoosi on sama kuin F84.8 koodinumero? Olenko ns. autisminkirjon henkilö, vaikka minulla olisi F84.8 Muu lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiriö Aspergerin oireyhtymän sijasta?
Mitä tarkoittaa Muu lapsuusiän laaja-alainen kehit
2569853491
4
1747
Vastaukset
- sieltä_vastaukset
Voinet kysyä Autismisäätiöstä.
- frrdesw
kvg
- Ei-huolta
Koskaan autismikirjon diagnoosia ei saada kovin tarkaksi, koska se perustuu lääkärin kokemukseen ja diagnosoitavan käytökseen. Siihen vaikuttaa myös se mitä lähiympäristö sinusta lausuu ja sairaskertomukset lapsuudesta diagnosointi hetkeen. Siksi diagnoosia ollaan laventamassa autismikirjon häiriöksi johon kuuluu nykyinen diagnoosisi ja Asperger.
- 2569853491
Ok. Kiitos vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822