Moi! Katsoin minun lääkärintodistusta, jossa lukee diagnoosi F84.8, Muu lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiriö. Autismikirjon häiriö kehitysvammaisella henkilöllä. En ole tiennyt, että minulla on sellainen, mitä se tarkoittaa? En ole nähnyt lääkäritodistusta aiemmin, mutta minä olen elänyt tähän saakka siinä tiedossa, että minulla olisi Aspergerin oireyhtymä -diagnoosinimeke. Onko se niin että PDD-NOS -diagnoosi on sama kuin F84.8 koodinumero? Olenko ns. autisminkirjon henkilö, vaikka minulla olisi F84.8 Muu lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiriö Aspergerin oireyhtymän sijasta?
Mitä tarkoittaa Muu lapsuusiän laaja-alainen kehit
2569853491
4
1866
Vastaukset
- sieltä_vastaukset
Voinet kysyä Autismisäätiöstä.
- frrdesw
kvg
- Ei-huolta
Koskaan autismikirjon diagnoosia ei saada kovin tarkaksi, koska se perustuu lääkärin kokemukseen ja diagnosoitavan käytökseen. Siihen vaikuttaa myös se mitä lähiympäristö sinusta lausuu ja sairaskertomukset lapsuudesta diagnosointi hetkeen. Siksi diagnoosia ollaan laventamassa autismikirjon häiriöksi johon kuuluu nykyinen diagnoosisi ja Asperger.
- 2569853491
Ok. Kiitos vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2164423
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262811Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062295Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341930- 1841666
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291612Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111333Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211266- 391222
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381214