Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minua ei tarvitse hoitaa

postukaa

Olen niin paljon nähnyt, kuinka kotipalvelu huonosti hoitaa kotona olevia vanhuksia. Ei keritä tehdä mitään kunnolla ja aina on kiire. Hyvä, kun edes aamulla auttaa vanhuksen ylös sängystä ja illalla sänkyyn. Hyvä, kun aamiaisen kerkiää tehdä, mutta sitten saa olla nälässä koko päivän. Mitään ei keritä tehdä. Jos päivän ruoka tulee vanhukselle niin se näemmä riittää. Pesussakin on kova hoppu, että päästetään vähän suihkulla vettä päähän ja sillä selvä. En ainakaan itse suostu tällaiseen. Olen päättänyt, että sitten kun minä tulen siihen tilaan, että tarvitsen apua niin minä hommaan itseni pois täältä. Olen ajatellut tehdä hoitotestamentin.

8

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45r65555

      En mä ymmärrä tälläistä, miksi pitäisi pitää kiirettä?
      Tekee sen mitä pitää ja siihen menee aikaa niin paljon kuin menee.
      Että miksi työntekijä ottaa nämä asiat taakakseen kun ei se ole hänen ongelma.
      Ainakaan kunnallisella puolella et taatusti saa potkuja siitä että olisit liian hidas työssäsi että älkää stressatko, tätä olen monessa viestissä täällä tuonut esiin.

      Että hoitakaa työnne kunnolla, ei ole teidän ongelma että riittääkö aika!

      • Kaikkeekanssa

        Siis oikeesti! Kotihoidon käynnit on tietokoneohjelmoitu ja jokaiselle käynnille on annettu tietty aika, jota täytyy noudattaa. Käynnille mennessä kirjaudutaan sisään ja käynniltä lähdettäessä kirjaudutaan ulos. Jokaista käyntiä voi esimies seurata reaaliaikaisesti ja jos lipsumista käyntiaikoihin tulee, siitä joutuu puhutteluun.
        Hoito- ja palvelusuunnitelmaan on suunniteltu jokaisen käynnin työt. Kotihoidon käyntien pääpaino on ravitsemus, lääkitys ja arkiliikunta. Niissä ei käyntiä kohden montaa minuuttia mene.
        Liika hitaus tarkoittaa myös ylitöitä, joita ei saa tehdä ja todellakin irtisanomisen yksi peruste on, ettei työssä pärjää annetuilla ehdoilla.
        Mistä oletkin ideasi saanut?


      • geggdfgaeh

        Tarkoitat varmaan ravitsemus, lääkitys ja HYGIENIA. Missä päin Suomea arkiliikuntaan painotetaan ? Itse hoitotyö sisältää kuntouttavan työotteen, joka on lähinnä vitsi tiheiden käyntimäärien vuoksi.


      • Kaikkeekanssa

        Liikuntasopimus tehdään jokaisen asiakkaan kanssa ja painotus on arkiliikunnan tukemisessa, ei hygieniassa. "Kuntouttava työote" on jo mennyttä aikaa. Nykyisin tuetaan arkiliikuntaa!
        Sillälailla se elämä muuttuu!


      • ergf4444
        Kaikkeekanssa kirjoitti:

        Siis oikeesti! Kotihoidon käynnit on tietokoneohjelmoitu ja jokaiselle käynnille on annettu tietty aika, jota täytyy noudattaa. Käynnille mennessä kirjaudutaan sisään ja käynniltä lähdettäessä kirjaudutaan ulos. Jokaista käyntiä voi esimies seurata reaaliaikaisesti ja jos lipsumista käyntiaikoihin tulee, siitä joutuu puhutteluun.
        Hoito- ja palvelusuunnitelmaan on suunniteltu jokaisen käynnin työt. Kotihoidon käyntien pääpaino on ravitsemus, lääkitys ja arkiliikunta. Niissä ei käyntiä kohden montaa minuuttia mene.
        Liika hitaus tarkoittaa myös ylitöitä, joita ei saa tehdä ja todellakin irtisanomisen yksi peruste on, ettei työssä pärjää annetuilla ehdoilla.
        Mistä oletkin ideasi saanut?

        Kannattaa joskus tutustua muiden hoitoalan ammattien toimintaan, aikataulut ne on muuallakin eikä vain teillä. Ylityö ei ole pakollista, sitä ei saa suunnitella tehtäväksi.


      • Kaikkeekanssa
        ergf4444 kirjoitti:

        Kannattaa joskus tutustua muiden hoitoalan ammattien toimintaan, aikataulut ne on muuallakin eikä vain teillä. Ylityö ei ole pakollista, sitä ei saa suunnitella tehtäväksi.

        Miksi kannattaa tutustua samaan hömppähommaan, kun se todellisuus ei muuksi muutu? Aloituksen mielipide on kotihoidosta!
        Ylitöiksi se menee, jos tekee töitä nimimerkin 45r6555 mukaan; "kiireettömästi, omaan tahtiin"! Siitä on kysymys, eikä ylitöiden pakollisuudesta tai suunnittelusta. Ylitöitä ei muutenkaan saa tehdä!


    • ankkastukki

      Tälläistä Suomen touhu, jospa SSS miehet Sipilä päällepäsmärinä, että sama touhu kuin Hitlerillä kaasukammiot?? Tulosta on tultava ja se otetaan työntekijöiden terveydestä?? Esim. Pirkanmaalla iso pomo kiertää katsomassa mitä tulosta tulee, ei sitä hyvää seuraa jos ei pysytä aikataulussa??Tekisi hyvää jos rouva ottaisi osaa hoitoon, mutta ei älyykyysosamäärä laskisi ja rakenne kynnet kärsisi??

    • opelius

      Sipilä tunnusti keskustan synnit
      Kepu pettää aina -fraasille on katetta, Juha Sipilä myöntää.

      OLLI WARIS, [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe