Adventistit väittävät olevansa "raamatullisin seurakunta" ja jopa (korvausteologisesti?) opinkohdassaan "lopunajan jäännösseurakunta" (sapatti).
Seitsemännen Päivän Adventismi perustui profeettansa yli 2100 näkyyn ja profetiaan (enemmän kuin Raamatussa yhteensä). Profeetta mm. näki sapattikäskyn loistavan kirkkaimpana Taivaassa ja tähän adventistit uskovat. Eräässä näyssä profeetta Ellen White tulee hakemaan adventisti Taivaaseen ja 1000-vuotisessa Valtakunnassa kaikki kumartavat adventisteja.
7. päivän adventismissa sapatti, Ilmestyskirjan ja Danielikirjan tulkinnat näyttelevät keskisintä osaa "profeetan hengen" vaikuttaessa järkeisopillisiin kirjanoppineiden selityksiin.
Miksi adventismissa suoritetaan jalkojenpesua (kasvojen pesua?) johon ei kuitenkaan kaikki osallistu?
Onko sunnuntai ”pedon merkki” ja paavinvallan symboli?
Johdanto: sunnuntai tulevana ”pedon merkkinä” adventismin mukaan.
Valtaenemmistö kristillisistä kirkkokunnista viettää sunnuntaita jumalanpalveluspäivänään ja useimmat kristityt pitävät sunnuntaita myös lepopäivänä. Seitsemännen päivän adventistien mukaan se on kuitenkin ”luopumusta Raamatun totuudesta ja Jumalan laista”.
Sunnuntain viettoon pitäytymistä adventistit väittävät pedon merkin ottamiseksi silloin kun ”viimeinen kuuliaisuuden koe” alkaa ja ”peto” vaatii kaikkia ihmisiä noudattamaan sunnuntaita rangaistuksen uhalla.
"Raamatulliset" TULKINNAT adventismissa
49
453
Vastaukset
- varoVAROeksytyksiä
Ketkään muut kristilliset uskonnot eivät pidä sunnuntaita pedonmerkkinä ja eikä Ilmestyskirjaa "iankaikkisena evankeliumina" niinkuin adventistit "Raamatullisimpana seurakuntana".
- jarinnöyrtyminen
Jarilta on kielletty naisten jalkojen pesu adventtikirkossa.
Jari olisi halunnut nöyrtyä polvistuen naisen eteen, mutta....
Hei!
Ah, ihanaa todellisia kysymyksiä vaihteeksi.
"Adventistit väittävät olevansa "raamatullisin seurakunta" ja jopa (korvausteologisesti?) opinkohdassaan "lopunajan jäännösseurakunta" (sapatti)."
- Adventtikirkon teologia on tiukasti Kristus kalliolla. Tämä on totuus.
Raamatun tutkimus on maailman parhaimmistoon kuuluvien teologien tutkimuksissa huipussaan ollut ja on.
Tukku hengellisiä tiedekuntien ihmisiä perehtyneenä kirjaan jonka tuntevat kuiin omat taskunsa. Aamen.
Vanhurskauttaa, ja hurskauttaa voi niukemmankin tiedon varassa.
Usko Jeesukseen ja synnin kirtäminen piisaa vallan mainisti kaikeksi pelastuasopin tiedoksi ja jäsenyyden ehdoksi.
Kirkon opetuksen arvot löytyvät täältä; https://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa
- Voit katsoa lepääkö Kristus kalliolla, vai maailman synnin menossa.
"Seitsemännen Päivän Adventismi perustui profeettansa yli 2100 näkyyn ja profetiaan (enemmän kuin Raamatussa yhteensä). Profeetta mm. näki sapattikäskyn loistavan kirkkaimpana Taivaassa ja tähän adventistit uskovat. Eräässä näyssä profeetta Ellen White tulee hakemaan adventisti Taivaaseen ja 1000-vuotisessa Valtakunnassa kaikki kumartavat adventisteja."
- Miss/mrs Ellen G White (1827-1915) ei kirjoittanut riviäkään kirkon teologiaa. Hän palveli oman aikansa seurakuntaa arvokkaalla armolahjallaan; 1 Kor 12:10, Apt 21:9. Ei tuon kummempi asia. Hän oli loistava Raamatun opettaja, sekä tuottelias kirjailija, ja käytti tietenkin omaa terminologiaa jota voi jokainen korvata omilla synonyymeilla vallan mainosti jos tahtoo. "Sapattikäskyn loistaminen" on tilannekohtainen ilmaisu joka kuvaa kuuliaisuutta synnin opettavan lain kaikille 10 käskyille. (Room 3.20,31; Jaak 2:8-13, Ilm 12:17) Onhan maailmanvallat aikoinaan koskeneet Jumalan ko. lakiin; Dan 7:25. > Ellen GW ei missään opeta ihmisiä kumarrettavan, eikä että ihminen muuttuisi Jeesukseksi noutamaan ihmisiä taivaaseen; Ilm 1:7-8, 1 Tess 4:16-17.
Ellen GW korotti Kristuksen kaikassa eikä ottanut mitään kunniaa koskaan itselleen.
1863 rekisteröidyn A-kirkon jäseniä on vain pieni määrä uudessa maassa ja 1000 vuoden aikana taivaassa suhteessa pelastettujen joukkoon.
Jumalaa/ Jeesusta Kristusta kumarretaan pelkästään, ei muita persoonia koskaan kumarreta, ei edes enkeleitä; Ilm 19:10.
"7. päivän adventismissa sapatti, Ilmestyskirjan ja Danielikirjan tulkinnat näyttelevät keskeisintä osaa "profeetan hengen" vaikuttaessa järkeisopillisiin kirjanoppineiden selityksiin."
- Lepopäivä on yksi lain käskyistä, ja tuntuu korostuvan siksi että kirkossa vietetään sitä viikon 7-päivää jonka Jumala itse sääti. Suomessa 1.1.1973 lukien sanday=auringon päivä= sunnuntai= muutettiin lakimuutoksella viikon 7-päiväksi.
Lakia pyhäpäistä on säädetty Suomessa siis pois alkuperäiseltä viikonpäiväjärjestykseltä. Jumalan säätämä päivä on jäänyt kunniaan siis Adventtikirkossa.
- Ilmestyskirja ja Danielin kirja sisältävät apokalyptistä eskatologista tietoa, ja on luonnollista että kaikki Raamatun kirjat ovat esillä. Elämme aikoja että profetoita tapahtuu koko ajan ja osa profetiaa odottaa omaa aikaansa.
- Kirkossa opitaan uusia ja vanhoja kirjoja koko ajan teologisen tiedekuntien väkeäkin on aina penkeillä ja töissä Raamatun kysymyksissä.
jatkan alla ......................- Ellen.G.White.666
Adventtikirkon "teologia" on rakennettu huuhaa"profeetta" Ellen G. Whiten roskakirjallisuuden hiekalle...
- höpönlöpönpöpön
Noin typeriä väitteitä ei tarvitse edes kommentoida. Ne voi heittää suoraan roskiin.
Lisäystä edelliseeni;
"Miksi adventismissa suoritetaan jalkojenpesua (kasvojen pesua?) johon ei kuitenkaan kaikki osallistu?"
- Ehtoollisella noudatetaan Jeesuksen antamaa esimerkkiä; Jeesuksen aikana käytettiin jalkineina sandaaleja. Jalat pölyyntyivät ja likaantuivat. Vieraiden jalkojen pesu oli tavallista, ja kuului palvelijoiden työhön. (1 Sam 25:41) Jalkojen pesumahdollisuus aina järjestettiin. (Luuk 7:44, 1 Moos 18:1-4) Opetuslapset kiistelivät kuka heistä oli suurin, (Luuk 22:24-27, Mark 9:33-37) mutta Jeesus pesi opetuslastensa jalat! (Joh 13:1-17) Jeesus oli korkea-arvoisempi, mutta menetteli nyt näin normaalia käytäntöä vastaan. Miksi? Jeesus itse sanoi: ”Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman, minkä minä tein teille.” (Joh 13:15-16) jalkojen pesuun näin suoritettuna liittyy autuaaksi tulemisen lupaus. (17) Jalkojen pesu on Jeesuksen antama esimerkki. Autuaaksi tulemiseen toki liittyy paljon muitakin asioita. (Matt 5:1-12) Jalkojenpesu on nöyryyden koetin. Kun ihminen näin tutkii itseään, hän pääsee selvyyteen hengellisestä tilastaan. Oikeaan hengelliseen tilaan kuuluu nöyryys ja veljesrakkaus.
Jalkojen pesu on vapaaehtoinen asia. Mikään taho ei velvoita. Ehtoollinenkin on vapaaehtoinen.
"Onko sunnuntai ”pedon merkki” ja paavinvallan symboli?"
Lepopäivä on omantunnon asia käsi sydämellä Jumalan edessä. Tästä päivästä ihminen vastaa itse Jumalan edessä. Vuosisatoja on ollut hurskaita joilla ei tietoa pyhäpäivänsä muutoksesta, ja nämä ovat syyttömät tietenkin; Luuk 12:47-48.
Paavin kirkko on aikoinaan julistanut sunnuntain kirkon vallan merkiksi, ja kirkko katsoo ansioituneensa lepäivämuutoksessa.
"Pedon merkkinä" sunnuntai on vain henkilökohtaisesti yksilöllisesti niille ihmisille jotka itse niin uskovat.
"Valtaenemmistö kristillisistä kirkkokunnista viettää sunnuntaita jumalanpalveluspäivänään ja useimmat kristityt pitävät sunnuntaita myös lepopäivänä. Seitsemännen päivän adventistien mukaan se on kuitenkin ”luopumusta Raamatun totuudesta ja Jumalan laista”.
- Lepopäivästä luopuminen on Jumalan syntiä opettavasta laista luopumista; Jaak 2:8-13; "joka rikkoo yhdenkin käskyn...rikkoo koko lain." Matt 5:17-18.
Harva viettää lepopäivää. On ihmisiä jotka eivät usko edes Jumalaan, mutta jättävät arkiaskareet pois pyhäpäivänä. Pyykkiä ei pestä eikä aitaa "pyhänä" korjata, ei nurmikkoa leikata. On ihmisiä joilla ei mitään pyhä lepopäivää ole koskaan vaikka uskoisivat Jumalaan. Yksilöllistä, ja jos päivä korostuu jollakin tavalla saa päivä tietenkin huomoita, niin kun A-kirkon Jumalan itsensä aikoinaan säätämä 7-viikonpäivä, ettei siitä haluttu luopua vikkojärjestyksen muutoksien myötä, vaikka seuraavaksi säädettäisiin pyhäpäivästä 7-päiväksi maanantaiksi, ei muutu päivä A-kirkossa. Lepopäivää on vietetty 1 Moos 2:1-4 alkaen alkuperäisellä paikallaan ajan loppuun asti.
Konstantinus Suuri 7.3.321 lakiasetus astui voimaan jossa keisari sääti lakitekstiä; "auringon kunnian arvoiselle päivälle."
Jumalan säätämä päivä pysyy A-kirkossa.
"Sunnuntain viettoon pitäytymistä adventistit väittävät pedon merkin ottamiseksi silloin kun ”viimeinen kuuliaisuuden koe” alkaa ja ”peto” vaatii kaikkia ihmisiä noudattamaan sunnuntaita rangaistuksen uhalla."
- Rangaistuksien uhka on ollut maailmanhistoriassa todellista. Oikeusvaltiot nykyisin eivät ole niin typeriä. Erilaisia glogaaleja -ei globaaleja alueiden erilaisia pikku kiistoja toki aina olla voi. Oikeusvaltioiden oikeusmoralietiikka on korkeaa laatua. Ihmisiä ei vihata viikonpäivän vuoksi oikeusvaltioissa normaalioloissa.
Kukaan ei ota koskaan pedon merkkiä ellei itse niin ymmärrä tekevänsä, eli vuosisatojenkin mittaan vilpittömät uskovaiset lepopäivän viettäjät ovat syyttömät keisarin päätökseen ryhtyä viettämään päivää "auringon kunnianarvoisena päivänä" sen vuoksi että valtakunnassa oli kuusipäiväinen työviikko, ja kansa vietti kahta lepopäivää; kristittyjen sapattia, ja muun kansan auringon päivää.
>>>> Adventtikirkossa ei tuomita vilpittömiä uskovaisia- vaan tunnustetaan vilpittömät Jumalan omiksi päivästään riippumatta, sillä nämä ovat vilpittömiä Jumalan edessä oman tietonsa mukaan.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Exap
""Pedon merkkinä" sunnuntai on vain henkilökohtaisesti yksilöllisesti niille ihmisille jotka itse niin uskovat."
Mitäköhän tuossa lauseessa oikein yritit sanoa ? Sitäkö että jokainen voi ihan itse päättää onko sunnuntai pedon merkki vai ei ? Eikös se Jumala päätä sen asian - eli mikä se pedon merkki on ja mikä se ei ole ? """""Pedon merkkinä" sunnuntai on vain henkilökohtaisesti yksilöllisesti niille ihmisille jotka itse niin uskovat."
Mitäköhän tuossa lauseessa oikein yritit sanoa ? Sitäkö että jokainen voi ihan itse päättää onko sunnuntai pedon merkki vai ei ? Eikös se Jumala päätä sen asian - eli mikä se pedon merkki on ja mikä se ei ole ?"""""
- Tarkoitan täsmälleen sitä mitä sanon; - > Pedon merkkiä ei kukaan koskaan ota ellei itse omassatunnossaan ajattele tietävänsä niin tekevänsä. Aamen. <
Vuosisatoja on ollut vilpittömiä hurskaita, joilla ei harmaata hajua ole vuosituhannen- ja vuosisatojen takaisisista tapahtumista; Dan 7.25.
Päivänsä viettäjiä -hurskaita. Vilpittömiä päivänsä suhteen käsi sydämellä Jumalan edessä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti:
"""""Pedon merkkinä" sunnuntai on vain henkilökohtaisesti yksilöllisesti niille ihmisille jotka itse niin uskovat."
Mitäköhän tuossa lauseessa oikein yritit sanoa ? Sitäkö että jokainen voi ihan itse päättää onko sunnuntai pedon merkki vai ei ? Eikös se Jumala päätä sen asian - eli mikä se pedon merkki on ja mikä se ei ole ?"""""
- Tarkoitan täsmälleen sitä mitä sanon; - > Pedon merkkiä ei kukaan koskaan ota ellei itse omassatunnossaan ajattele tietävänsä niin tekevänsä. Aamen. <
Vuosisatoja on ollut vilpittömiä hurskaita, joilla ei harmaata hajua ole vuosituhannen- ja vuosisatojen takaisisista tapahtumista; Dan 7.25.
Päivänsä viettäjiä -hurskaita. Vilpittömiä päivänsä suhteen käsi sydämellä Jumalan edessä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaJa mihinkäs tämä Jarin "teologia" perustuu ?
- MuotomenojenNoudattajat
"- Ehtoollisella noudatetaan Jeesuksen antamaa esimerkkiä; Jeesuksen aikana käytettiin jalkineina sandaaleja. Jalat pölyyntyivät ja likaantuivat."
Nimenomaan >>> Jeesus käytti esimerkkinä jotain jokapäiväiseen elämään luontevasti liittyvää tilannetta >>> jalkojen pesulle oli tarve ja se oli osa sitä kulttuuria. Meidän kulttuurissamme sille ei ole tarvetta, eikä se siten luontevasti kuulu myöskään meidän kulttuuriimme. Tuntuu lähinnä kornilta ja tekopyhältä pestä jonkun jalkoja, joka ei tarvitse jalkojen pesua ja jolla on sukkahousut jalassaan. Ei Jeesus harrastanut mitään rituaalimenoja.
"Jalkojenpesu on nöyryyden koetin. Kun ihminen näin tutkii itseään, hän pääsee selvyyteen hengellisestä tilastaan."
Näinköhän on? Sittenhän adventistit varmaankin ovat maailman nöyrimpiä ihmisiä, kuten olet itsekin sen todeksi havainnut. Vai mitä? - Exap
MuotomenojenNoudattajat kirjoitti:
"- Ehtoollisella noudatetaan Jeesuksen antamaa esimerkkiä; Jeesuksen aikana käytettiin jalkineina sandaaleja. Jalat pölyyntyivät ja likaantuivat."
Nimenomaan >>> Jeesus käytti esimerkkinä jotain jokapäiväiseen elämään luontevasti liittyvää tilannetta >>> jalkojen pesulle oli tarve ja se oli osa sitä kulttuuria. Meidän kulttuurissamme sille ei ole tarvetta, eikä se siten luontevasti kuulu myöskään meidän kulttuuriimme. Tuntuu lähinnä kornilta ja tekopyhältä pestä jonkun jalkoja, joka ei tarvitse jalkojen pesua ja jolla on sukkahousut jalassaan. Ei Jeesus harrastanut mitään rituaalimenoja.
"Jalkojenpesu on nöyryyden koetin. Kun ihminen näin tutkii itseään, hän pääsee selvyyteen hengellisestä tilastaan."
Näinköhän on? Sittenhän adventistit varmaankin ovat maailman nöyrimpiä ihmisiä, kuten olet itsekin sen todeksi havainnut. Vai mitä?" Sittenhän adventistit varmaankin ovat maailman nöyrimpiä ihmisiä, kuten olet itsekin sen todeksi havainnut. Vai mitä?"
Ehdottomasti näin. Se nöyryys kukoistaa etenkin niillä jotka kutsuvat muita seurakuntia huorakirkoiksi, julistavat sunnuntaina kokoontuvia pedon merkin ottaneiksi tai suoraan helvettiin (jota ei siis Alexin mukaan kuitenkaan ole) tai vaikkapa julistavat kuuluvansa ainoaan lopun ajan seurakuntaan. - Exap
jarinhotelli kirjoitti:
"""""Pedon merkkinä" sunnuntai on vain henkilökohtaisesti yksilöllisesti niille ihmisille jotka itse niin uskovat."
Mitäköhän tuossa lauseessa oikein yritit sanoa ? Sitäkö että jokainen voi ihan itse päättää onko sunnuntai pedon merkki vai ei ? Eikös se Jumala päätä sen asian - eli mikä se pedon merkki on ja mikä se ei ole ?"""""
- Tarkoitan täsmälleen sitä mitä sanon; - > Pedon merkkiä ei kukaan koskaan ota ellei itse omassatunnossaan ajattele tietävänsä niin tekevänsä. Aamen. <
Vuosisatoja on ollut vilpittömiä hurskaita, joilla ei harmaata hajua ole vuosituhannen- ja vuosisatojen takaisisista tapahtumista; Dan 7.25.
Päivänsä viettäjiä -hurskaita. Vilpittömiä päivänsä suhteen käsi sydämellä Jumalan edessä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija"- Tarkoitan täsmälleen sitä mitä sanon; - > Pedon merkkiä ei kukaan koskaan ota ellei itse omassatunnossaan ajattele tietävänsä niin tekevänsä. Aamen. <"
Jasso.
Eli jos siis uskon vakaasti että pedon merkki on vaikkapa vihreä jakoavain jossa on punaisia pilkkuja, en ota pedon merkkiä kun vältän tuollaisia porkkanoita.
Upeaa teologiaa !11! - näinonasia
Sunnuntai ei ole vielä pedon merkki, mutta tulee sellaiseksi silloin, kun sitä sunnuntailailla pakotetaan kaikkia viettämään vastoin Jumalan sanaa, joka käskee pyhittää ainoastaan sapattia. Joka tuolloin vastoin parempaa tietoa jatkaa väärän lepopäivän palvontaa ja polkee sapatin jalkoihinsa pitäen sitä markkinapäivänä, ottaa pedon merkin ja tulee kärsimään seitsemästä viimeisetä vitsauksesta ja joutuu lopulta helvettiin. Tietenkin jo nyt Jumalan selvän käskyn tahallinen rikkominen on synti, josta on tehtävä parannus.
- FaktaaPöytään
näinonasia kirjoitti:
Sunnuntai ei ole vielä pedon merkki, mutta tulee sellaiseksi silloin, kun sitä sunnuntailailla pakotetaan kaikkia viettämään vastoin Jumalan sanaa, joka käskee pyhittää ainoastaan sapattia. Joka tuolloin vastoin parempaa tietoa jatkaa väärän lepopäivän palvontaa ja polkee sapatin jalkoihinsa pitäen sitä markkinapäivänä, ottaa pedon merkin ja tulee kärsimään seitsemästä viimeisetä vitsauksesta ja joutuu lopulta helvettiin. Tietenkin jo nyt Jumalan selvän käskyn tahallinen rikkominen on synti, josta on tehtävä parannus.
Missä kohden Raamattua sanotaan sunnuntain olevan pedonmerkin?
Missä kohden Raamattua lukee, että sunnuntai on 666?
Missä kohden Raamattua sanotaan, ettei ilman sunnuntaita voi ostaa eikä myydä?
Missä kohden Raamattua on puhe sunnuntailaista ja sen tulosta?
Kun kerran vetoat Jumalan sanaan, niin annapa raamatunpaikkoja väitteittesi tueksi! Mikäli et niitä pysty nimeämään, voivat kaikki palstan lukijat todeta: puhut palturia eli valehtelet ja tiedät ehkä, mitä Jumalan sana valehtelijoista sanoo...
Äläkä sitten taas tarjoa "viisaat ja ymmärtäväiset adventistit"- hokemaasi, sillä se EI ole Raamatusta. - 3-enkelin-sanoma
SDA:n ja JHW:n OPPI KAHDESTA JOUKOSTA
Adventtikirkon opetus kahdesta joukosta muistuttaa hyvin paljon Jehovan todistajat -järjestön opetusta kahdesta joukosta.
Jäsenien keskuudessa vallitsee myös voimakas näkemys "meistä" ja "muusta maailmasta". Muiden uskontokuntien katsotaan olevan täynnä opetukseen liittyviä virheitä ts. olevan Hengellisen Babylonin eksytyksen kourissa. Oman kirkon opetus nähdään virheettömänä – järjestelmänä, joka on kaikilta osin täydellinen antamaan vastaukset. Aivan sama käsitys kristikunnasta Babylonin porttona ja oman opetuksen ylivertaisuudesta löytyy myös Jehovan todistajat -järjestöstä.
Adventtikirkko näkee itsensä ainoana Jumalan välikappaleina kokoamassa uskollista jäännöstä. Tämä tarkoittaisi, että kukaan muu kuin adventtikirkkoon kuuluva ei voi pelastua. Henkilön, joka jättää adventtikirkon, katsotaan jättäneen "totuuden", kuten Jehovan todistajat -järjestön tapauksessa. Kirkon jäseneksi tulleelle henkilölle annetaan käsitys, että oikea ja puhdas Raamatunymmärrys on saatavissa heidän antamansa opetuksen kautta. Aivan vastaava käsitys on Jehovan todistajat -järjestöllä, jossa hallintoelimen katsotaan toimivan ainoana Jumalan ilmoituksen kanavana jäsenille. Exap kirjoitti:
" Sittenhän adventistit varmaankin ovat maailman nöyrimpiä ihmisiä, kuten olet itsekin sen todeksi havainnut. Vai mitä?"
Ehdottomasti näin. Se nöyryys kukoistaa etenkin niillä jotka kutsuvat muita seurakuntia huorakirkoiksi, julistavat sunnuntaina kokoontuvia pedon merkin ottaneiksi tai suoraan helvettiin (jota ei siis Alexin mukaan kuitenkaan ole) tai vaikkapa julistavat kuuluvansa ainoaan lopun ajan seurakuntaan."Ehdottomasti näin. Se nöyryys kukoistaa etenkin niillä jotka kutsuvat muita seurakuntia huorakirkoiksi, julistavat sunnuntaina kokoontuvia pedon merkin ottaneiksi tai suoraan helvettiin (jota ei siis Alexin mukaan kuitenkaan ole) tai vaikkapa julistavat kuuluvansa ainoaan lopun ajan seurakuntaan."
Adventtikirkon teologiasta tai kirjallisuudesta et löydä mistään"huorakirkoiksi" osoittelua. Ei kuulu minkäänlaiseen teologiaan nimitellä muita piirejä.
Isot kirkot ovat luopuneet toki kuitenkin jossakin määrin, sitä ei voi kukaan kieltää.
Pyhitystä on yksilöillä aina joka paikassa yksilökohtaisesti. Pelastus on henkilökohtainen.
A-kirkossa on väkeä jotka ovat yksilöinä lopun ajan seurakuntaa tottakai.
Lepopäivä on omantunnon kysymys, ja kukaan ei ota pedon merkkiä ellei itse niin ymmärrä tekevänsä.
Vilpittömiä hurskaita oman tietonsa varassa on ollut vuosisatoja Jumalan edessä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija3-enkelin-sanoma kirjoitti:
SDA:n ja JHW:n OPPI KAHDESTA JOUKOSTA
Adventtikirkon opetus kahdesta joukosta muistuttaa hyvin paljon Jehovan todistajat -järjestön opetusta kahdesta joukosta.
Jäsenien keskuudessa vallitsee myös voimakas näkemys "meistä" ja "muusta maailmasta". Muiden uskontokuntien katsotaan olevan täynnä opetukseen liittyviä virheitä ts. olevan Hengellisen Babylonin eksytyksen kourissa. Oman kirkon opetus nähdään virheettömänä – järjestelmänä, joka on kaikilta osin täydellinen antamaan vastaukset. Aivan sama käsitys kristikunnasta Babylonin porttona ja oman opetuksen ylivertaisuudesta löytyy myös Jehovan todistajat -järjestöstä.
Adventtikirkko näkee itsensä ainoana Jumalan välikappaleina kokoamassa uskollista jäännöstä. Tämä tarkoittaisi, että kukaan muu kuin adventtikirkkoon kuuluva ei voi pelastua. Henkilön, joka jättää adventtikirkon, katsotaan jättäneen "totuuden", kuten Jehovan todistajat -järjestön tapauksessa. Kirkon jäseneksi tulleelle henkilölle annetaan käsitys, että oikea ja puhdas Raamatunymmärrys on saatavissa heidän antamansa opetuksen kautta. Aivan vastaava käsitys on Jehovan todistajat -järjestöllä, jossa hallintoelimen katsotaan toimivan ainoana Jumalan ilmoituksen kanavana jäsenille."SDA:n ja JHW:n OPPI KAHDESTA JOUKOSTA
Adventtikirkon opetus kahdesta joukosta muistuttaa hyvin paljon Jehovan todistajat -järjestön opetusta kahdesta joukosta. Jäsenien keskuudessa vallitsee ............."
- Adventtikirkon ja Vartiostorniseuran teologia on yhtä kaukana kuin sika ja Pohjantähti toisistaan. Yksi ainoa teologia on, ja se on oppi kuoleman tiedottomasta unesta.
Minä olen havainnut Adventtikirkon olevan ainoa joka tunnustaa muiden piirien vilpittömiä uskovaisia yksilöitä Jumalan omiksi. Olet täysin erehtynyt.
Adventtikirkossa ei siis kielletä etteikö vilpitön uskovainen oman tietonsa varassa olisi Herran oma. Päinvastoin, nämä tunnustetaan-.
Olet kirjoitellut ennakkoluulojasi.
Monenlaista kalaa on nuotassa ja viljaa pellossa monenlaista; Matt 13 luku, jokaisen piirin sisällä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaFaktaaPöytään kirjoitti:
Missä kohden Raamattua sanotaan sunnuntain olevan pedonmerkin?
Missä kohden Raamattua lukee, että sunnuntai on 666?
Missä kohden Raamattua sanotaan, ettei ilman sunnuntaita voi ostaa eikä myydä?
Missä kohden Raamattua on puhe sunnuntailaista ja sen tulosta?
Kun kerran vetoat Jumalan sanaan, niin annapa raamatunpaikkoja väitteittesi tueksi! Mikäli et niitä pysty nimeämään, voivat kaikki palstan lukijat todeta: puhut palturia eli valehtelet ja tiedät ehkä, mitä Jumalan sana valehtelijoista sanoo...
Äläkä sitten taas tarjoa "viisaat ja ymmärtäväiset adventistit"- hokemaasi, sillä se EI ole Raamatusta.Maailmanhistoria ja Raamatun suuret teologiat eivät ole muutamalla tikkukirjaimella selitettävissä. Niitä ei voi osoittaa yhdellä Raamatun jakeella.
Niiden ymmärtämiseksi täytyy olla Raamatusta useiden isojen kokonaisuuksienkin tieto ja ymmärrys pohjatietona että isot jumaluusopin asiat selviäisivät ihmisen ymmärryksessä.
Petospekulaatioita on kaikilla piireillä, ja hassua niissä on usein ettei niissä ymmärretä mitä synti on? Mikrosiru ei ole syntiä, vaan tekniikan sovellus esim.
"Ostaa ja myydä" Ilm 13:17, ei sekään tarkoita vastike-suorite perusteista market shoppalua, eikäö huvila- tai autokauppojakaan, vaan on Raamatun vertauskuvallista kieltä omantunnon asioiden vaihtumisesta, jossa ei rahaakaan käytetä. Vuosituhansia Kristuksen arvovalta, ja Jumalan synnin opettava laki on kokenut uhkaa ja muutosta. Ihmiset sitten hissunkissun nielaisevat oppeja tai muotoja joissa ei enää Jeesus Kristus, ja Jumalan tahto (synnin opettava laki) merkitse mitään, ja tämä lysti sitten puetaan uskonnolliseen muotoon, ja ihmiset luulevat että kaikki hyvin ja ihanasti ja oikein.
Raamatun pelastusopin historiassa on kyse;
1. Jeesuksen Kristuksen arvovallasta (Apt 4:12, Room 10:12-13, Ilm 1:7, 1 Piet 5:4)
2. Jumalan pyhän moraalisiveyslain ns. 10-käskyn lain arvovallasta (5 Moos 5:1-22, Mal 3:19-24)
3. Jumalan omaksi erottumisesta (Hebr 12:14, Ilm 18:4, Joh 17:15)
-Jumala erottaa maailmasta ja maailman vaikuttimista ja valloista. (1 Joh 2:15-17, Room 12:1-3)
Pyhien joukko ja suuri babylon erottuvat toisistaan; Ilm 17-
Ilmestyskirjan ”peto” ei ole kukaan yksityinen henkilö
Kukaan ei synny pedoksi Raamattuun kirjattuna!
Kukaan ei synny pedoksi valmiiksi tuomittuna. Armonaika koskee tasapuolisesti kaikkia ihmisiä. Peto merkitsee maailmanvaltoja. Peto tahtoo itselleen Jumalalle ja Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa. Tästä on kysymys ”pedon merkissä” >Jumalan moraalisiveyslain ja Kristuksen arvovallasta.
Ilm 13-14:6-13;
Petovallan kysymyksessä on kyse 2-3 maailmanvallan yhteisestä toiminnasta.
- Yleismaailmallisesta Jeesuksen Kristuksen ja synnin opettavan moraalilain arvovallan ja kunnian korvaamisesta jollakin muulla arvolla!
"Petovalta" on valta joka vastustaa Jumalaa, ja pyrkii korvaamaan Jumalan arvovaltaa.
Petovaltojen juuret on esitelty Danielin kirjassa, ja osalle niistä löytyy jatkuvuutta. Kaikkien valtojen alkua ja juuria ei Dan kirjassa esitellä, mutta tietyn ilmansuunnan vallat kyllä.
Roomalaiselle vallalle löytyy jatkuvuutta sitten esimerkiksi Matt 24:15-20 kun tuo "turmion iljetys" hävitti Jerusalemin 70 jKr. Esim. siis esimerkiksi. Valtoihin voi perehtyä tarkemmin, ei se käy muutamalla tikkukirjaimella. 2 Tess 2 luku, jne...
Historian kirjoitus kierjastossa vahvistaa kirjastossa omala kielellään maailmanvaltojen hitoriaa. Historiaa ei pakoon pääse millään konstilla, mutta menneitä syntejä ei tarvitse pitää nykyajan ihmisen syntinä.
> Ihmisen syntisyyden mittari kulkee osittain aina ihmisen omanatuntona Jumalan edessä sitä tietomäärää vasten mikä ihmisellä on; Luuk 12:47-48.
Ilmestyskirjan 13 luvun petovallat tekevät jo vuosituhansia jatkunutta työtä Kristuksen ja Jumalan lain arvovallan syrjäyttämiseksi.
"Ostaa ja myydä" (Ilm 13:17) merkitsee vertauskuvallisesti Jeesuksen arvovallan murentumista omantunnon asioissa kun maailman arvot johtavat poispäin Kristuksen pyhyyden ja rakkauden kauniista arvoista.
"Ostaa ja myydä" on vertauskuvallinen ilmaisu ja tarkoittaa omantunnon asioiden ottamista käytäntöön maailmanvaltojen arvoina -omantunnon asioita rahatta ja hinnatta.
Kyse ei ole kaupankäynnistä kirjaimellisesti suoritteen ja vastikkeen merkityksestä.
”Pedon merkin” julistaa aina peto itse!
Pedon merkkiä ei mikään muu taho voi koskaan julistaa kuin se joka tekee sellaisia tekoja!
> Keskiajan kirkko julisti sunnuntain oman valtansa merkiksi, kun se koski Jumalan säätämään lakiin; Dan 7:25.
Jaak 2:8-13, Matt 5:17-18, Luuk 16:16-17, Ilm 12:17/14:12, 1 Joh 2:1-6, Room 3:20,31.
Raamattu varoittaa luopumasta Jumalan käskyistä, Jeesuksen rakkaudesta ja uskosta. (Ilm 15-18 luvut, Ilm 20:4-6, 13-15, Apt 4:19, 5:29) Profeetta Danielin on tulkittu puhuneen Dan 7 luvussa ajasta ennen Ylipapin tuloa. (Hebr 10 luku) Peto kertoo merkkinsä aikanaan itse.
Lakia sunnuntaista ja pyhäpäivistä on jo säädetty vuodesta 321 vuosisatojen kuluessa jatkuvasti.
Alkuperäistä viikion 7- päivää 1 Moos 2:1-4, ei vietetä yleisesti. Kouralline ihmisiä viettää alkuperäisen päivän ajan loppuun asti.
> Toinen varoitus pedon merkistä annetaan: Ilm 14:9-11.
Jumala on rakkaus. Jos ei ole rakkautta, on jotakin muuta vaikutinta aina kuin aitoa hengellistä kristinuskoa. -Mitä jollakin muulla kuin rakkaudella olisi merkitystä kristinuskossa?
"Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus;" 1 Joh 4:8
Jeesuksen rakkaus pyhittää ihmisen. Maailman synnit kadottavat ihmisen. Aamen. 1 Joh 4:1-6
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- kerettiläinen-
jarinhotelli kirjoitti:
Maailmanhistoria ja Raamatun suuret teologiat eivät ole muutamalla tikkukirjaimella selitettävissä. Niitä ei voi osoittaa yhdellä Raamatun jakeella.
Niiden ymmärtämiseksi täytyy olla Raamatusta useiden isojen kokonaisuuksienkin tieto ja ymmärrys pohjatietona että isot jumaluusopin asiat selviäisivät ihmisen ymmärryksessä.
Petospekulaatioita on kaikilla piireillä, ja hassua niissä on usein ettei niissä ymmärretä mitä synti on? Mikrosiru ei ole syntiä, vaan tekniikan sovellus esim.
"Ostaa ja myydä" Ilm 13:17, ei sekään tarkoita vastike-suorite perusteista market shoppalua, eikäö huvila- tai autokauppojakaan, vaan on Raamatun vertauskuvallista kieltä omantunnon asioiden vaihtumisesta, jossa ei rahaakaan käytetä. Vuosituhansia Kristuksen arvovalta, ja Jumalan synnin opettava laki on kokenut uhkaa ja muutosta. Ihmiset sitten hissunkissun nielaisevat oppeja tai muotoja joissa ei enää Jeesus Kristus, ja Jumalan tahto (synnin opettava laki) merkitse mitään, ja tämä lysti sitten puetaan uskonnolliseen muotoon, ja ihmiset luulevat että kaikki hyvin ja ihanasti ja oikein.
Raamatun pelastusopin historiassa on kyse;
1. Jeesuksen Kristuksen arvovallasta (Apt 4:12, Room 10:12-13, Ilm 1:7, 1 Piet 5:4)
2. Jumalan pyhän moraalisiveyslain ns. 10-käskyn lain arvovallasta (5 Moos 5:1-22, Mal 3:19-24)
3. Jumalan omaksi erottumisesta (Hebr 12:14, Ilm 18:4, Joh 17:15)
-Jumala erottaa maailmasta ja maailman vaikuttimista ja valloista. (1 Joh 2:15-17, Room 12:1-3)
Pyhien joukko ja suuri babylon erottuvat toisistaan; Ilm 17-
Ilmestyskirjan ”peto” ei ole kukaan yksityinen henkilö
Kukaan ei synny pedoksi Raamattuun kirjattuna!
Kukaan ei synny pedoksi valmiiksi tuomittuna. Armonaika koskee tasapuolisesti kaikkia ihmisiä. Peto merkitsee maailmanvaltoja. Peto tahtoo itselleen Jumalalle ja Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa. Tästä on kysymys ”pedon merkissä” >Jumalan moraalisiveyslain ja Kristuksen arvovallasta.
Ilm 13-14:6-13;
Petovallan kysymyksessä on kyse 2-3 maailmanvallan yhteisestä toiminnasta.
- Yleismaailmallisesta Jeesuksen Kristuksen ja synnin opettavan moraalilain arvovallan ja kunnian korvaamisesta jollakin muulla arvolla!
"Petovalta" on valta joka vastustaa Jumalaa, ja pyrkii korvaamaan Jumalan arvovaltaa.
Petovaltojen juuret on esitelty Danielin kirjassa, ja osalle niistä löytyy jatkuvuutta. Kaikkien valtojen alkua ja juuria ei Dan kirjassa esitellä, mutta tietyn ilmansuunnan vallat kyllä.
Roomalaiselle vallalle löytyy jatkuvuutta sitten esimerkiksi Matt 24:15-20 kun tuo "turmion iljetys" hävitti Jerusalemin 70 jKr. Esim. siis esimerkiksi. Valtoihin voi perehtyä tarkemmin, ei se käy muutamalla tikkukirjaimella. 2 Tess 2 luku, jne...
Historian kirjoitus kierjastossa vahvistaa kirjastossa omala kielellään maailmanvaltojen hitoriaa. Historiaa ei pakoon pääse millään konstilla, mutta menneitä syntejä ei tarvitse pitää nykyajan ihmisen syntinä.
> Ihmisen syntisyyden mittari kulkee osittain aina ihmisen omanatuntona Jumalan edessä sitä tietomäärää vasten mikä ihmisellä on; Luuk 12:47-48.
Ilmestyskirjan 13 luvun petovallat tekevät jo vuosituhansia jatkunutta työtä Kristuksen ja Jumalan lain arvovallan syrjäyttämiseksi.
"Ostaa ja myydä" (Ilm 13:17) merkitsee vertauskuvallisesti Jeesuksen arvovallan murentumista omantunnon asioissa kun maailman arvot johtavat poispäin Kristuksen pyhyyden ja rakkauden kauniista arvoista.
"Ostaa ja myydä" on vertauskuvallinen ilmaisu ja tarkoittaa omantunnon asioiden ottamista käytäntöön maailmanvaltojen arvoina -omantunnon asioita rahatta ja hinnatta.
Kyse ei ole kaupankäynnistä kirjaimellisesti suoritteen ja vastikkeen merkityksestä.
”Pedon merkin” julistaa aina peto itse!
Pedon merkkiä ei mikään muu taho voi koskaan julistaa kuin se joka tekee sellaisia tekoja!
> Keskiajan kirkko julisti sunnuntain oman valtansa merkiksi, kun se koski Jumalan säätämään lakiin; Dan 7:25.
Jaak 2:8-13, Matt 5:17-18, Luuk 16:16-17, Ilm 12:17/14:12, 1 Joh 2:1-6, Room 3:20,31.
Raamattu varoittaa luopumasta Jumalan käskyistä, Jeesuksen rakkaudesta ja uskosta. (Ilm 15-18 luvut, Ilm 20:4-6, 13-15, Apt 4:19, 5:29) Profeetta Danielin on tulkittu puhuneen Dan 7 luvussa ajasta ennen Ylipapin tuloa. (Hebr 10 luku) Peto kertoo merkkinsä aikanaan itse.
Lakia sunnuntaista ja pyhäpäivistä on jo säädetty vuodesta 321 vuosisatojen kuluessa jatkuvasti.
Alkuperäistä viikion 7- päivää 1 Moos 2:1-4, ei vietetä yleisesti. Kouralline ihmisiä viettää alkuperäisen päivän ajan loppuun asti.
> Toinen varoitus pedon merkistä annetaan: Ilm 14:9-11.
Jumala on rakkaus. Jos ei ole rakkautta, on jotakin muuta vaikutinta aina kuin aitoa hengellistä kristinuskoa. -Mitä jollakin muulla kuin rakkaudella olisi merkitystä kristinuskossa?
"Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus;" 1 Joh 4:8
Jeesuksen rakkaus pyhittää ihmisen. Maailman synnit kadottavat ihmisen. Aamen. 1 Joh 4:1-6
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija"Raamatun pelastusopin historiassa on kyse;
1. Jeesuksen Kristuksen arvovallasta (Apt 4:12, Room 10:12-13, Ilm 1:7, 1 Piet 5:4)
2. Jumalan pyhän moraalisiveyslain ns. 10-käskyn lain arvovallasta (5 Moos 5:1-22, Mal 3:19-24)"
Ja kuinka kuuluukaan 2.käsky, jonka kirkko on kokonaan poistanut? "Älä tee itsellesi Jumalan kuvaa". Miksi? Koska Jeesus on ainoa oikea ja turmeltumaton Jumalan kuva. Kirkko toi tämän ainoan oikean Jumalan kuvan rinnalle oman turmeltuneen Jumalan kuvansa eli antikristus paavin. Kirkko myös julisti, että se itse on pelastuksen merkki eli ilman kirkkoa ei ole pelastusta. Kaikki kirkot ja seurakunnat ovat nostaneet katolisen kirkon esimerkin mukaan omasta joukostaan omia turmeltuneita Jumalan kuviaan, jotka toimivat "totuuden kanavina" eli oikeastaan siten "pyhän hengen sijaisina". Näin Kristuksen arvovalta on syrjäytetty. Organisaatiot ovat asettuneet sen paikalle.
"3. Jumalan omaksi erottumisesta (Hebr 12:14, Ilm 18:4, Joh 17:15)
-Jumala erottaa maailmasta ja maailman vaikuttimista ja valloista. (1 Joh 2:15-17, Room 12:1-3)
Pyhien joukko ja suuri babylon erottuvat toisistaan; Ilm 17-"
Babylonhan on ihmisen tekemä luomus ja siten hyvää pataa maailman kanssa. Maailma on suonut sille myös "hengellisiä" etuoikeuksia, kuten verovapauden ja kuten olemme huomanneet, niin "evankeliumin" levittäminen olisi aivan mahdotonta ilman rahaa, joten raha näytteleekin pääosaa koko hommassa. Rahan loppuminen on pahin skenaario, joka tämän maailman seurakuntia väijyy. Siksi tarvitaan jäseniä, joita Jumalan lapsiksi kutsutaan, mutta eivät ne ole useimmiten muuta kuin kirkon lapsia. Jumalan seurakuntahan on Raamatun mukaan hedelmätön. Vain Babylon ylpeilee lapsillaan.
"Peto tahtoo itselleen Jumalalle ja Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa. Tästä on kysymys ”pedon merkissä” >Jumalan moraalisiveyslain ja Kristuksen arvovallasta."
>>> Eli Kristus on korvattu antikristuksella ja hänen organisaatiollaan, jota usein kirkoksi kutsutaan, Pyhä Henki on korvattu seurakuntien omilla "totuuden kanavilla" ja heidän "totuuspaketeillaan" ja koko homma pyörii ainoastaan rahan voimin. Kun raha loppuu kaatuvat kirkot ja seurakuntaorganisaatiot sen mukana. Toivottavasti tämä tapahtuu pian. Amen.
"Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia" - etköstätätiennyt
Exap kirjoitti:
" Sittenhän adventistit varmaankin ovat maailman nöyrimpiä ihmisiä, kuten olet itsekin sen todeksi havainnut. Vai mitä?"
Ehdottomasti näin. Se nöyryys kukoistaa etenkin niillä jotka kutsuvat muita seurakuntia huorakirkoiksi, julistavat sunnuntaina kokoontuvia pedon merkin ottaneiksi tai suoraan helvettiin (jota ei siis Alexin mukaan kuitenkaan ole) tai vaikkapa julistavat kuuluvansa ainoaan lopun ajan seurakuntaan.Ilmestyskirja julistaa langenneet kirkot portoksi ja porton tyttäriksi. Siis huorakirkoiksi.
etköstätätiennyt kirjoitti:
Ilmestyskirja julistaa langenneet kirkot portoksi ja porton tyttäriksi. Siis huorakirkoiksi.
Hei!
Minä en pidä yksilöllistä terminologiaa, mitä joku persoona käyttää tilannekohtaisesti- en pidä sitä kirkon lausuntona.
Eli se mitä jokainen yksilöpersoona-adventisti mäläjää tai molottaa, ei tarkoita Adventtikirkon lausuntoa.
Adventtikirkon lausunnot annettaan aina kirkosta ja lausunnolle on oma menettely aina. LIäsksi kirkon web- sivut edustavat kirkon lausuntoja.
Eli pitää nyt hakea Adventtikirkon lausunto Adventtikirkosta antaa ko kirkko sellaisen julistuksen että kirkot joku tai jotkut ovat "huorakirkkoja."
Tai sitten etsiä kirkon web- sivuilta vaika hakukoneella löytyykö sieltä "huorakirkko" lausuntoa?
Eli siis pitää viedä vaikka Adventtikirkon hallitukseen, tai pääkonfrenssiin lausuntapyyntö tiedustelu, ja tiedustella että josko kirkkoja julistettaisiin "huorakirkoiksi" yksilöllisesti nimeten per/ kirkko?
Tätä tiedän lapsukainen.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Exap
etköstätätiennyt kirjoitti:
Ilmestyskirja julistaa langenneet kirkot portoksi ja porton tyttäriksi. Siis huorakirkoiksi.
"Ilmestyskirja julistaa langenneet kirkot portoksi ja porton tyttäriksi. Siis huorakirkoiksi."
Kertoisitko missä kohtaa Ilmestyskirja nimeää EDES YHDEN maailman seurakunnista tai kirkoista joko portoksi tai ei-portoksi ? Exap kirjoitti:
"Ilmestyskirja julistaa langenneet kirkot portoksi ja porton tyttäriksi. Siis huorakirkoiksi."
Kertoisitko missä kohtaa Ilmestyskirja nimeää EDES YHDEN maailman seurakunnista tai kirkoista joko portoksi tai ei-portoksi ?""Ilmestyskirja julistaa langenneet kirkot portoksi ja porton tyttäriksi. Siis huorakirkoiksi."
Kertoisitko missä kohtaa Ilmestyskirja nimeää EDES YHDEN maailman seurakunnista tai kirkoista joko portoksi tai ei-portoksi ?"
- Raamatussa on ko. vertauskuvaa, tottakai olen tietoinnen.
Adventtikirkko ei anna lausuntoja kirkoista julistaen nimeltä kirkkoja ko. tavalla "huorakirkoiksi."
Ymmärtäkää tämä. Tätä tarkoitan.
ADventtikirkko ei kulje pitkin maailmaa maailmanpolisiisna julistaen tuomioita.
Raamatun sanan suhteen pitää ihmisen käyttää omaa tajuntaa. Ei dottaa kirkoilta pykäliä mitä saa ja mitä ei saa tehdä, ja mitä tuomitaan ja mitä ei tuomita.
Käsittäkää tämä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- jarin.uskottavuus
Jari kusetettu adventtikirkosta pois mutta koskaan hän ei tule pääsemään IRTI adventismista.
Adventismi aiheuttaa uupumusta ja harhaisuutta. - nettijaerkki
Kyllä meillä sellaistakin opetetaan, että pedon merkki on ne ajatukset ja teot, jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia. Toisin sanoen teot ja ajatukset, jotka edustavat Saatanan ajatusmaailmaa. Merkki otsaan kuvaa ajatuksia ja merkki käteen tekoja.
Edelleen sinetistä sanotaan mm ilmestyskirjatv-sarjassa, että sinetti on Pyhä henki ja kun Jumalan tahdon mukaiset ajatukset ja teot ovat olennainen osa sinettiä eli Pyhää henkeä, niin lain rikkojat eivät ole sinetin arvoisia, myöskään ne, jotka rikkovat sapatti-käskyä.- Exap
" lain rikkojat eivät ole sinetin arvoisia"
Tämä on tekojen vanhurskautta puhtaimmillaan. Onko joukossanne kovin montakin jotka eivät koskaan riko lakia ?
"Kyllä meillä sellaistakin opetetaan, että pedon merkki on ne ajatukset ja teot, jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia. "
Olisiko sitten syytä lähteä pois tuollaisesta kuppikunnasta ? Vai onko joku keksinyt, miksi ilman Jumalan tahdon vastaisia ajatuksia ei voi ostaa eikä myydä ?
Jos tuollaista opetusta kuuntelee, kohta kai uskoo että jokainen tekomme on siis pedon merkki, koska oma vanhurskautemme on kuin saastainen vaate. - Sanan.mitta.Hengessä
Exap kirjoitti:
" lain rikkojat eivät ole sinetin arvoisia"
Tämä on tekojen vanhurskautta puhtaimmillaan. Onko joukossanne kovin montakin jotka eivät koskaan riko lakia ?
"Kyllä meillä sellaistakin opetetaan, että pedon merkki on ne ajatukset ja teot, jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia. "
Olisiko sitten syytä lähteä pois tuollaisesta kuppikunnasta ? Vai onko joku keksinyt, miksi ilman Jumalan tahdon vastaisia ajatuksia ei voi ostaa eikä myydä ?
Jos tuollaista opetusta kuuntelee, kohta kai uskoo että jokainen tekomme on siis pedon merkki, koska oma vanhurskautemme on kuin saastainen vaate.Erinomainen ilmaisu, että kun lakia rikotaan, minun ei tarvitse olla kuuliainen. Menen tällaisena ja näissä vaatteissani häihin.
Sanon Herra, Herra! Sinun nimessäsihän täällä toimin.
Oletko analysoinut Exap.- kirjoitusväittämääsi.
ps. näin sivullisena, en adventistina.
Ateistin pyhyys on aivan samanlaista, mitä koin ateistisuudessani, kun sitä tietä kuljin.
Jaa, tuohonhan sopii hyvin se, että tuomio lähtee Jumalan huoneesta, tämähän on muistissa IsossaKirjassa. Sitten katse suuntautuu kirjoituksissa tuomioon ateismissa. ... ts. kaltaisuuksiin, miten esiinnyit viestissä oli juuri tuomittava Pyhyyden käsiteissä.
Siksi puhutaan Exap. - uudestisyntymisestä, että Herra puhdistaa.
Myös kirjoituksissa puhutaan vaelluksesta ja kuuliaisuudesta. Mutta tuohon yhtälöön lisätääkin Jumalan Henki - voimaksi.
Tämä Henki yleensä puuttuu väitteistäsi, vaan verrokiksi otetaan se OMA henki ja siinä hengessähän "haisee oma liha" ja se puhuu lihassaan, että synnissä edetään ja syntiä tehdään, eihän me pystytä elämään Jumalan tahdon mukaan. ---Totta--- .... Mutta miksi vaeltaa siinä omassa hengessä ja hehkuttaa sitä kadottavaa viestintää??
Siksi liha elää muotojumalisissa ja käy kirokirjoituksia vaikkapa tällepalstalle, sekä nämä ateistit siinä sivussa. Siksi nämä palstat ovat epäpyhää ja saastaa täysi, mikään ei kirkasta Kristusta siitä syystä, kun se Henki puuttuu. Henki kirkastaa Jeesusta.
Olkaa hyvät vain kaikki. Valo näin paljastaa lihan ja hengen.
Siksi täytyykin olla Helvetin tuli, koska tuota henkeä ei muuten sammuteta.
Tosin kopittelija pyrkii muotojulisuuden opein elättämään kadotettua iankaiken. Se elämä ei loppuisi. Uskova1- aikoi taivaassa ollessaan käydä helvetissä joka sapatti - että näkisi loimuavat tulet ja tuskan huudot. Eräs monesta helvetin- kirjoituskirjoista kirjoittaa, että Jeesus siellä maanittelee kadotetuille, kuinka te "ette ajassa" tehnyt parannusta, nyt siinä tulisessa piessä kidutte.
Niin, eräs helvettikirjoittaja kirjassaan kertoi, "tervetuloa helvettiin" kyltistä jne.
Siis muotojumalisuus kyllä puhuu monella lailla, niin siitä, kuinka ei pysty "pyhitykseen", kuuliaisuuteen. Sana sanoo, että ilman Pyhitystä kukaan ei pääse perille. Sana sanoo kuuliaisuudesta jne.
No viimeksimainitut ovatkin Hengen työtä uskovassa.
Helvetti - vaivana, se ei ole Jumalan Hengen mukaista.
"Ettei syö ja näin elä iankaikkisesti" oli Jumalan Henkeä.
Kaikki tehdään uudeksi, ja entistä ei enää ole, eikä muistella.
jne.
Niin, se muotohenki, se rakentaa omat temppelit. Sieltä se tuomio lähti. Jeesus puhui eksymyksestä, ja siinä yhteydessä - kirjoituksista-
Mutta, kuten huomattiin muotojumalisuus lisää kirjoituksiin sitä, mitä siinä ei ole. Tuli esiin tuossa edellä helvetistä ja U1-senkin maininnasta.
Jaa... Sanan läksyä olisi opetella sitä, mitä kuuliaisuus Hengessä on, kun armoistuimelta lähdetään seuraamaan Jeesusta.
Sieltä löytyy taistelu syntiä vastaan. Taas Hengessä. Sieltä löytyy Hänen ristinsä ja minun. Taas Hengessä. Sieltä löytyy Jumalan tahto ja se, että minun henkeni yhtyy Jumalan Henkeen ja oma kruunu heittäytyy Jumalan Valtaistuimen juurella ja huulet todistaa, Pyhä, Pyhä, Pyhä, olet Sinä Herra. Sinun Hengessäsi ja Sinun voimassasi, Abba Isä.
Siinä perustuksella on tämä Jumalan huone, ja se kansalaisuus ei puhukaan siitä omasta hengestä - voimana- että lihassa tehtäisiin jotain. .... Kristus ja Hänen ristinsä on peruskivi - armo - ja se valtaistuin - on se siemen - joka elää hyvää elämää ja toteuttaa Hengessä sen, mikä on Jumalallista.
Siis hieman eri perustus, kun täällä edustavien kirjoitukset tuo esiin.
Palstalla tuoksuu - LIHA - ja lihallisuus. Tarvitseisi tehdä parannus ja palata Elämänantajan luo. Tämä on vain vapaehtoinen tie ja rakkaudesta vaellettava tie. .... "tahdotteko te" '??? Vai jatkatteko entiseen tyyliin, kukin aiheellaan.
Ilmestyskirjan 13 ja 14 luvun mukaan symbolinen petovalta olisi olemassa?
Petovalta tahtoisi itselleen kunnioitusta?
Raamatun pelastusopin ja historian on aina ollut kyse;
1. Jeesuksen Kristuksen arvovallasta (Apt 4:12, Room 10:12-13, Ilm 1:7, 1 Piet 5:4)
2. Jumalan pyhän moraalisiveyslain ns. 10-käskyn lain arvovallasta (5 Moos 5:1-22, Mal 3:19-24)
3. Jumalan omaksi erottumisesta (Hebr 12:14, Ilm 18:4, Joh 17:15)
-Jumala erottaa maailmasta ja maailman vaikuttimista ja valloista. (1 Joh 2:15-17, Room 12:1-3)
Ilmestyskirjan ”peto” ei ole kukaan yksityinen henkilö!
Kukaan ei synny pedoksi valmiiksi tuomittuna. Armonaika koskee tasapuolisesti kaikkia ihmisiä. Peto merkitsee maailmanvaltoja. Peto tahtoo itselleen Jumalalle ja Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa. Tästä on kysymys ”pedon merkissä” >Jumalan moraalisiveyslain ja Kristuksen arvovallasta.
Ilm 13-14:6-13;
Petovallan kysymyksessä on kyse 2-3 maailmanvallan yhteisestä toiminnasta.
- Yleismaailmallisesta Jeesuksen Kristuksen ja synnin opettavan moraalilain arvovallan ja kunnian korvaamisesta jollakin muulla arvolla!
"Petovalta" on valta joka vastustaa Jumalaa, ja pyrkii korvaamaan Jumalan arvovaltaa.
Petovaltojen juuret on esitelty Danielin kirjassa, ja osalle niistä löytyy jatkuvuutta. Kaikkien valtojen alkua ja juuria ei Dan kirjassa esitellä, mutta tietyn ilmansuunnan vallat kyllä.
Roomalaiselle vallalle löytyy jatkuvuutta sitten esimerkiksi Matt 24:15-20 kun tuo "turmion iljetys" hävitti Jerusalemin 70 jKr. Esim. siis esimerkiksi. Valtoihin voi perehtyä tarkemmin, ei se käy muutamalla tikkukirjaimella. 2 Tess 2 luku, jne...
Historian kirjoitus kierjastossa vahvistaa kirjastossa omala kielellään maailmanvaltojen hitoriaa. Historiaa ei pakoon pääse millään konstilla, mutta menneitä syntejä ei tarvitse pitää nykyajan ihmisen syntinä.
> Ihmisen syntisyyden mittari kulkee osittain aina ihmisen omanatuntona Jumalan edessä sitä tietomäärää vasten mikä ihmisellä on; Luuk 12:47-48.
Ilmestyskirjan 13 luvun petovallat tekevät jo vuosituhansia jatkunutta työtä Kristuksen ja Jumalan lain arvovallan syrjäyttämiseksi.
"Ostaa ja myydä" (Ilm 13:17) merkitsee vertauskuvallisesti Jeesuksen arvovallan murentumista omantunnon asioissa kun maailman arvot johtavat poispäin Kristuksen pyhyyden ja rakkauden kauniista arvoista.
"Ostaa ja myydä" on vertauskuvallinen ilmaisu ja tarkoittaa omantunnon asioiden ottamista käytäntöön maailmanvaltojen arvoina -omantunnon asioita rahatta ja hinnatta.
Kyse ei ole kaupankäynnistä kirjaimellisesti suoritteen ja vastikkeen merkityksestä.
”Pedon merkin” julistaa aina peto itse!
Pedon merkkiä ei mikään muu taho voi koskaan julistaa kuin se joka tekee sellaisia tekoja!
>>> - Keskiajan kirkko julisti sunnuntain oman valtansa merkiksi, kun se koski Jumalan säätämään lakiin; Dan 7:25.
(Jaak 2:8-13, Matt 5:17-18, Luuk 16:16-17, Ilm 12:17/14:12, 1 Joh 2:1-6, Room 3:20,31.
Raamattu varoittaa luopumasta Jumalan käskyistä, Jeesuksen rakkaudesta ja uskosta. (Ilm 15-18 luvut, Ilm 20:4-6, 13-15, Apt 4:19, 5:29) Profeetta Danielin on tulkittu puhuneen Dan 7 luvussa ajasta ennen Ylipapin tuloa. (Hebr 10 luku) Peto kertoo merkkinsä aikanaan itse.
Lakia sunnuntaista ja pyhäpäivistä on jo säädetty vuodesta 321 vuosisatojen kuluessa jatkuvasti.
Alkuperäistä viikion 7- päivää 1 Moos 2:1-4, ei vietetä yleisesti. Kouralline ihmisiä viettää alkuperäisen päivän ajan loppuun asti.
> Toinen varoitus pedon merkistä annetaan: Ilm 14:9-11.
Jumala on rakkaus. Jos ei ole rakkautta, on jotakin muuta vaikutinta aina kuin aitoa hengellistä kristinuskoa. -Mitä jollakin muulla kuin rakkaudella olisi merkitystä kristinuskossa?
"Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus." (1 Joh 4:8)
Jeesuksen rakkaus pyhittää ihmisen. Maailman synnit kadottavat ihmisen. Aamen. (1 Joh 4:1-6)
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Sotulla.rekisteröidyt
Entäs tämä meidän kaikkien sotu? Ilman sitä ei Suomessa voi tulla toimeen. Sitä kysytään joka paikassa. Tulee mieleen: ilman tätä rekisteröintiä "ei voi ostaa eikä myydä" = olemassaolo kaikkinensa on sidottu tähän ja kaikista toimistasi varsinkin rahaliikenteen osalta sinusta tiedetään tarkkaan.
- Moshe.Ben.Shalom
Ja globaalit koukkunokkapankkiirit kaiken takana...!
- Näppärää.vai
Adventismi on olevinaan kovinkin nokkela: periaatteessa otetaan Raamattu kirjaimellisesti ja opetetaan, että näin tulee kaikkien tehdä. Mutta sitten adventismin opinkohdissa, joissa Raamatusta ei adventismin eriskummallisuuksille löydykään tukea, Raamattu onkin yht'äkkiä "vertauskuvallinen"...
- tutkijaopi
Sunnuntaista tulee pedon merkki, sen viisaat ymmärtävät Raamatun perusteella, "mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät"Dan.12:10. Jos et ymmärrä, niin tutki itse ja löydä tämä selvä sanoma omasta Raamatustasi.
- Exap
tutkijaopi kirjoitti:
Sunnuntaista tulee pedon merkki, sen viisaat ymmärtävät Raamatun perusteella, "mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät"Dan.12:10. Jos et ymmärrä, niin tutki itse ja löydä tämä selvä sanoma omasta Raamatustasi.
Esittämäsi lainaus ei kyllä niin vähääkään liity pedon merkkiin uhkana kristityille:
"mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät"
Ei tässä nimittäin ilmaista että jumalattomien määrä kasvaisi pedon merkin vuoksi - vaan vain se, ettei jumalattomista tule jumalallisia. Se nyt vaan on kokolailla selviö ihan ilman tuota Danielin tekstiäkin. Mutta itse asiassa, ongelma on se että yritit erottaa lauseen asiayhteydestään: " Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina..."
Tässä taas tulee esiin se, että on kaksi ryhmää; toiset jotka puhdistuvat ja toiset jotka pysyvät jumalattomina. Ja siis ainoa ilmoitettu muutos on jumalallisten puhdistuminen, mikä taas ei sitten niin vähäisimmässäkään määrin liity pedon merkkiin; lause ei sano että koetellut lankeaisivat ja muuttuisivat jumalattomiksi - toki tätä ei lause poissulje, mutta sen liittäminen tähän on vailla minkäänlaista perustelua.
Toki odotan ilolla sitä, että kerrot meille mitä tuo kohta kokonaisuudessaan tarkoittaa, eli kerrot mitä ovat nuo 1290 päivää ja 1335 päivää joista kohta puhuu:
"9 Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."" - etteuskovaikkamikäolisi
Kaikki adventismin opit löytyvät Raamatusta. Te vain ette usko Raamattua.
- AdvEiRaamatullista
etteuskovaikkamikäolisi kirjoitti:
Kaikki adventismin opit löytyvät Raamatusta. Te vain ette usko Raamattua.
Eivät löydy. Eikä löydy Raamattukaan ( perustana) adventistismin opeissa. Adventismin pyhäkköoppi ja tutkivan tuomion oppi ovat ihmisten sepittämiä oppikyhäelmiä erään maanviljelijän pellon reunalla näkemän "näyn" päälle, kasvojenpelastusoperaatio kun 22.10.1844 ei toteutunutkaan. Tuo adventistien niin rakastama päivämäärä on täysin Raamatun ulkopuolelta tempaistu.
Adventisteja ei Raamattu mainitse missään kohdin "pyhänä jäännöskansana", eikä "Jumalan valittuna kansana".
UT kristityille on liiton merkiksi annettu "uskoviksi tultuanne Pyhän Hengen sinetti". Sapatin Jumala nimesi liiton merkiksi itsensä ja omaisuuskansansa Israelin, juutalaisten välillä. Kuten myös ympärileikkauksen. Miksi adventisteilla ei ole käytössä ympärileikkaus, kun kerran väittävät olevansa "valittu kansa"?
Sunnuntaita pedonmerkiksi Raamattu ei mainitse yhdessäkään kohdin. Eikä mitään muutakaan päivää. Pedonmerkki on Raamatun mukaan pedon luku 666, joka laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen ja ilman sitä ei voi ostaa eikä myydä. Sunnuntain asentaminen ei taida onnistua sen enempää otsaan kuin käteenkään - ja kuinka ilman sunnuntaita ei voi ostaa eikä myydä, sitä adventistit eivät osaa selittää... Ainoa sellainen scenaario olisi, että sunnuntai julistettaisiin ainoaksi mahdolliseksi kaupantekopäiväksi; silloin ei todellakaan ilman sunnuntaita voisi ostaa eikä myydä. Mutta ei taida tämäkään adventisteja miellyttää? Tja, se pedonmerkki.... Ja vielä jopa sunnuntai, jota ilman ei mikään kaupankäynti suju... Missä mennään?
Sapatti ei myöskään ole korkein, suurin ja tärkein käsky loistamassa jossain kehyksissä kirkkaimpana taivaissa, kuten Ellenin harhanäky sanoo ja adventismi vänkäämälöä tätä opettaa. Sapatti ei edes ole Jeesuksen asettama, Jeesus asetti vain rakkauden kaksoikäskyn. Kymmenen käskyä annettiin Siinailla Isä Jumalan toimesta.
Paavi ei myöskään ole Ilmestyskirjan peto, vaikka adventistit niin väittävät kivenkovaa. Eivätkä kristittyjen vainot ole "sapattivainoja", vaan kristittyjä vainotaan kautta vuosituhanten ja tänäkin päivänä uskonsa tähden, Kristuksen nimen tähden. Katsokaa islamilaiseen maailmaan, siellä se peto riehuu! Ja islam levittäytyy, Eurooppaa otetaan koko ajan.
- hengäre
Onhan niitä opinkohtia juu, aikamoinen määrä. En minä ainakaan adventistina pysty kaikkia niitä hyväksymään opinkohtina, hyvä jos puoliakaan. Adventismi ei olekaan minulle sitä, että eletään opinkohtien mukaan. Minulle adventismi on Jeesuksen tulemisen odottamista ja evankeliumin levittämistä sitä odottaessa. Jos rupeaa noudattamaan opinkohtia opinkohtien takia, tulee uskonnosta suorittamista ja tekojen uskontoa. Sellaista farisealaista uskontoa, jossa traditio menee kaiken edelle.
Mutta kun teoilla ei pelastu. Jumalan armo ulottuu kattamaan pukeutumissäännöt, syömissäännöt ja muutkin turhat vouhotukset.
Monelle ystävistäni adventtikirkko on vain paikka, josta haetaan itselle se, mitä tarvitaan ja viitataan kintaalla siihen loppuun, jolla ei ole itselle käyttöä. Niinhän Paavalikin sanoi...pitäkää se, mikä hyvää on. Adventtikirkko on semmoinen hengailupaikka, josta saa myös Jumalan sanaa ja saa palvella samalla Jumalaa.- Exap
Jeps.
Enemmät puolet opinkohdista voisi poistaa ja siirtää lisälukemistoksi kohtaan "tarpeeton höpötys". - TiukkaOnKuri
Tuon kun menet sanomaan Timo Flinkille, niin hän heittää sinut ulos sieltä Adventtikirkosta! On sellainen periaate, että KAIKKI opinkohdat on uskottava: ota tai jätä...
- Exap
TiukkaOnKuri kirjoitti:
Tuon kun menet sanomaan Timo Flinkille, niin hän heittää sinut ulos sieltä Adventtikirkosta! On sellainen periaate, että KAIKKI opinkohdat on uskottava: ota tai jätä...
Jos tuon perusteella heitettäisiin ihmisiä pois adventtikirkosta, eipä sinne jäisi kuin kourallinen. Eipä siellä montaa nykyisin enää olekaan, ei sen puoleen.
- hengäre
Samaa mieltä Exapin kanssa. Itseasiassa minä olen keskustellut useamman kuin yhden pastorin kanssa opinkohdista, joita en voi ymmärtää tai uskoa, niin ei minua sieltä pois ole potkittu ja edelleen saan osallistua seurakuntatoimintaan. Jos sen perusteella potkittaisiin pois seurakunnasta, että on liian tyhmä tajutakseen jotakin opinkohtaa, niin eihän seurakuntaan jäisi todellakaan montaakaan jäsentä jäljelle.
Se on sitten eri juttu, jos menee julistamaan saarnastuolista vääriä oppeja. Siitä voi saadakin kenkää. Tosin ei sekään heti ensimmäisenä tapahdu. Sitä paitsi nykyään adventtikirkossa voi kuulla myös muiden kirkkokuntien saarnamiesten saarnoja.
Millähän vuosisadalla nämä jotkut oikein elävät kun semmoista menevät väittämään, että kirkosta saa kenkää jos ei usko jokaiseen opinkohtaan. Tiedän tapauksia, joissa jäsenillä on ollut eriäviä ajatuksia ja ihan ongelmiakin sapattityön, alkoholin juomisen, sianlihan syömisen, kolmiyhteiseen Jumalaan uskomisen, Pyhän Hengen persoonallisuuteen uskomisen, pyhäkköoppiin uskomisen ja siistin pukeutumisen kanssa eikä heitä ole pois kirkosta potkittu vaikka eivät ole pystyneetkään muuttumaan näiden asioiden suhteen. Mutta voihan joissakin seurakunnissa olla erilaista ja ehkä joku on kenkääkin jossakin päin saanut. Ainakin yhden talousrikoksista tuomitun tiedän saaneen kenkää adventtikirkosta. - Ellen.G.White.666
Exap kirjoitti:
Jeps.
Enemmät puolet opinkohdista voisi poistaa ja siirtää lisälukemistoksi kohtaan "tarpeeton höpötys".Joku jenkki valopää fariseuslahkolainen on laatinut nämä pienellä painetut tekstit mm. ruokasäädökset. Älä tartu! Älä maista! Älä koske! = Täyttä antikristillistä EGW-paskaa! Kultti on kultti vaikka voissa paistaisi! Täysin ihmiselämälle vieras höpöuskonto on 7.pv. Adventismi!
- Pitää.kuria
hengäre kirjoitti:
Samaa mieltä Exapin kanssa. Itseasiassa minä olen keskustellut useamman kuin yhden pastorin kanssa opinkohdista, joita en voi ymmärtää tai uskoa, niin ei minua sieltä pois ole potkittu ja edelleen saan osallistua seurakuntatoimintaan. Jos sen perusteella potkittaisiin pois seurakunnasta, että on liian tyhmä tajutakseen jotakin opinkohtaa, niin eihän seurakuntaan jäisi todellakaan montaakaan jäsentä jäljelle.
Se on sitten eri juttu, jos menee julistamaan saarnastuolista vääriä oppeja. Siitä voi saadakin kenkää. Tosin ei sekään heti ensimmäisenä tapahdu. Sitä paitsi nykyään adventtikirkossa voi kuulla myös muiden kirkkokuntien saarnamiesten saarnoja.
Millähän vuosisadalla nämä jotkut oikein elävät kun semmoista menevät väittämään, että kirkosta saa kenkää jos ei usko jokaiseen opinkohtaan. Tiedän tapauksia, joissa jäsenillä on ollut eriäviä ajatuksia ja ihan ongelmiakin sapattityön, alkoholin juomisen, sianlihan syömisen, kolmiyhteiseen Jumalaan uskomisen, Pyhän Hengen persoonallisuuteen uskomisen, pyhäkköoppiin uskomisen ja siistin pukeutumisen kanssa eikä heitä ole pois kirkosta potkittu vaikka eivät ole pystyneetkään muuttumaan näiden asioiden suhteen. Mutta voihan joissakin seurakunnissa olla erilaista ja ehkä joku on kenkääkin jossakin päin saanut. Ainakin yhden talousrikoksista tuomitun tiedän saaneen kenkää adventtikirkosta.No et sitten ainakaan T.Flinkin seurakuntakurin alaisena ole ollut. Kyllä siellä sellainen periaate on, ettei poikkeavia mielipiteitä suvaita eikä edes kasteta, ellet sitoudu jokaikiseen adventismin opinkohtaan.
Ja tämä ko. pastori on myös näillä palstoilla itse kirjoittanut, ettei adventtikirkon saarnatuoli ole avoin, siis muidenseurakuntien saarnamiehiä ei adventtikirkon pöntöön päästetä. Flink pisti silloisen adventistin Pertti Yli-Luomankin (!) saarnakieltoon ja ovet "säppiin". - omalehmä
TiukkaOnKuri kirjoitti:
Tuon kun menet sanomaan Timo Flinkille, niin hän heittää sinut ulos sieltä Adventtikirkosta! On sellainen periaate, että KAIKKI opinkohdat on uskottava: ota tai jätä...
>>Tuon kun menet sanomaan Timo Flinkille, niin hän heittää sinut ulos sieltä Adventtikirkosta! On sellainen periaate, että KAIKKI opinkohdat on uskottava: ota tai jätä...>>
Saako niitä opinkohtia edes vähän epäillä? - Exap
omalehmä kirjoitti:
>>Tuon kun menet sanomaan Timo Flinkille, niin hän heittää sinut ulos sieltä Adventtikirkosta! On sellainen periaate, että KAIKKI opinkohdat on uskottava: ota tai jätä...>>
Saako niitä opinkohtia edes vähän epäillä?"Saako niitä opinkohtia edes vähän epäillä?"
Jotain voinee päätellä palstalla epäilijöille sataneista rakastavista kommenteista... ? - voikypsä
Pitää.kuria kirjoitti:
No et sitten ainakaan T.Flinkin seurakuntakurin alaisena ole ollut. Kyllä siellä sellainen periaate on, ettei poikkeavia mielipiteitä suvaita eikä edes kasteta, ellet sitoudu jokaikiseen adventismin opinkohtaan.
Ja tämä ko. pastori on myös näillä palstoilla itse kirjoittanut, ettei adventtikirkon saarnatuoli ole avoin, siis muidenseurakuntien saarnamiehiä ei adventtikirkon pöntöön päästetä. Flink pisti silloisen adventistin Pertti Yli-Luomankin (!) saarnakieltoon ja ovet "säppiin".Seurakunnat ovat erilaisia ja yksittäinen seurakunta on yhtä kuin sen jäsenten summa. Jos on tiukkapipoja tai rakkaudettomia pilkunviilaajia paljon seurakunnassa, niin sen Paatorilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin toimia seurakunnan mielilide huomioon ottaen. Pastorilla on valta olla reagoimatta jokaikiseen kanteluun.
Silloin kun on rakastava ja ymmärtävämpi seurakunta, niin juorut ja panettelut eivät etene edes johtoon asti. Sitten on sellaisiakin seurakuntia, joissa ollaan johtoa myöten ymmärtäväisempiä. On muitakin tekijöitä, jotka vaikuttavat seurakuntakuriin. Moni pastori ja vanhin sitä harmittelee kun seurakuntaan kuuluu niin haasteellisia yksilöitä, että niiden välissä on pujoteltava varovaisesti loukkaamatta ketään samalla kuitenkin kunnioittaen ihmistä ja Jumalaa.
Kommenteista päätellen täällä on kumpaakin porukkaa kirjoittelemassa. - pöntöstäpuhunut
Pitää.kuria kirjoitti:
No et sitten ainakaan T.Flinkin seurakuntakurin alaisena ole ollut. Kyllä siellä sellainen periaate on, ettei poikkeavia mielipiteitä suvaita eikä edes kasteta, ellet sitoudu jokaikiseen adventismin opinkohtaan.
Ja tämä ko. pastori on myös näillä palstoilla itse kirjoittanut, ettei adventtikirkon saarnatuoli ole avoin, siis muidenseurakuntien saarnamiehiä ei adventtikirkon pöntöön päästetä. Flink pisti silloisen adventistin Pertti Yli-Luomankin (!) saarnakieltoon ja ovet "säppiin".Eihän se Flink ole päättämässä kaikkien seurakuntien saarnapöntöistä.
- Tiktatuuri
voikypsä kirjoitti:
Seurakunnat ovat erilaisia ja yksittäinen seurakunta on yhtä kuin sen jäsenten summa. Jos on tiukkapipoja tai rakkaudettomia pilkunviilaajia paljon seurakunnassa, niin sen Paatorilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin toimia seurakunnan mielilide huomioon ottaen. Pastorilla on valta olla reagoimatta jokaikiseen kanteluun.
Silloin kun on rakastava ja ymmärtävämpi seurakunta, niin juorut ja panettelut eivät etene edes johtoon asti. Sitten on sellaisiakin seurakuntia, joissa ollaan johtoa myöten ymmärtäväisempiä. On muitakin tekijöitä, jotka vaikuttavat seurakuntakuriin. Moni pastori ja vanhin sitä harmittelee kun seurakuntaan kuuluu niin haasteellisia yksilöitä, että niiden välissä on pujoteltava varovaisesti loukkaamatta ketään samalla kuitenkin kunnioittaen ihmistä ja Jumalaa.
Kommenteista päätellen täällä on kumpaakin porukkaa kirjoittelemassa.Kirjoitat ikään kuin pastorin olisi elettävä seurakunnan ehdoilla. Se olisikin siedettävämpi olotila ja seurakuntalaisilla olisi tilaa hengittää. Mutta entäs kun seurakunnan on joko elettävä pastorin ehdoilla tai sitten päätetään erottaa sellaiset, jotka uskaltavat paitsi ajatella omilla aivoillaan myös tuoda ajatuksensa julki? Omilla aivoilla ajattelua tällainen pastori kutsuu "seurakunnan hajoittamiseksi" ja kuritus laitetaan käyntiin...
- Sääntöjä.löytyy
pöntöstäpuhunut kirjoitti:
Eihän se Flink ole päättämässä kaikkien seurakuntien saarnapöntöistä.
Flink kirjoittaa kollektiivisesti "Adventtikirkon saarnatuoli". Sitä paitsi hän korostaa, että pääkonferenssin päätöksiä on noudatettava kuin myös seurakuntakäsikirjan sanelemia sääntöjä.
- omalehmä
>>Adventistit väittävät olevansa "raamatullisin seurakunta" ...>>
Jaa, väittääkö ne semmoista? No, sehän nyt ei sitten pidä alkuunkaan paikkaansa: kyllä kai se katolilainen kirkko (tosin vielä jakaantumaton idän ja lännen kirkoiksi) on raamatullisin seurakunta - hehän kokosivat Raamatun elikkä päättivät mitä siihen mukaan otetaan. Ilmestyskirjan kanssa oli pitkään kiikun kaakun, huolitaanko sitä mukaan Raamattuun ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833845
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322719Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261568Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261498- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731433- 251387