Vaihdoin vaihelaatikkoon öljyt

hyvinpelitti

Vaihdoin tässä itte autoni vaihelaatikkoon uudet öljyt. Homma käy kätevästi pienillä vinkeillä. Tarvitaan ..itselläni oli käytössä käytetyn massatuubin se irroitettava pääosa jonka olin aiemmin jo heti pessyt tulevaa käyttöä varten. Sekä vahvaa muovia sellaista
jota on rullatavarana käytettävissä pakastuspusseissa. Näin homma meni. Avataan pakastepussista pohja auki kokonaan ,ja sidotaan pussin pohja tähän suuttimeen lujasti kiinni ,vaikka narulla. Pussiin vaan kaadetaan vaihteistoöljyä sopiva määrä ja otetaan pussin suun reunat tiiviiseen myttyyn joka voidaan myöskin sitoa kiinni. Nyt meillä on pursotin. Suuttimen päähän voidaan ennen aloittamista kiinnittää muoviputken pätkä elle voida pursottaa suoraan vaihelaatikon täyttöreikään. Itselläni oli käytössä noin metrin pituinen muoviletku ja hyvin homma toimi.

19

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyttipannuaslurps

      Mä söin äsken mikroruokaa. Söin ruuan ja sen pakkauksen heitin roskiin. Maha tuli täyteen. Ihan helppoa kun sen osaa.

      • Kotiruokaa_ja_piimää

        Jeps, manuaalilaatikon öljynvaihto on melko helppo homma.
        Itse olen vaihtnut henkilö- ja kuormauton sekä traktorin vaihteisto öljyt, (en keskenään).
        Henkilöautoon on helppo valuttaa tratilla ja letkulla.
        Traktori on hiukan työläämpi kun sinne menee 45 litraa SAE 10 W30. Kuorma-autossakin 18 litraa SAE 80.

        Mulla sattui olemaan tallin nurkissa hydraulipumppu (noin 45l/min) sähkömoottori ja taajuusmuuttaja.
        Sähkömoottorin 4 kW/1500 rpm ja pumpun väliin sorvasin kytkyn ja kytkin moottorin taajuus muuttajaan 400V / 4 kW. Varmuuden vuoksi tein vielä öljynsuodattimeen laipan johon sai kiinni hydrauliikkaletkun pumpulta. Ulostuloon kirkas letku josta näki öljyn virtauksen. Taajuusmuuttajalla asettelin nopeuden noin 250 kierrosta minuutissa.
        45 litraa pumppasin noin 15 minuutissa.


    • 100k

      Suppilo ja muoviletku 0,5 m täyttöaukon reiästä sisään toimii sekin aika hyvin. Kohta pian olisi taas vaihdon aika.

      • pakastepussissa

        Mulla on taas nälkä. Kohta kokeilen juoda suoraan pullonsuusta. saas nähdä miten onnistuu vai valuuko rinnuksille. Olisiko suppilosta. letkunpätkästä tai pakastepussista mitään hyötyä? Mitä muuten kannattaisi juoda vai kannattako juoda mitään..


      • lootapaskana

        Miksi se suppilo ja muoviletku pitää sinne vaihelaatikkoon laittaa. Eikö öljy riitä?


      • 100k

        Millä keinoin sinä laitat uudet öljyt vaihteistoon?


      • åänwijfujdf

        Ihan tuo halpa tynnyri käsipumppu passeli johon putkesta hitsaa sovitteita pienemmäksi.Johonkin massikan isoon aukkoon sitten veivattava tynnyripumppu jolla sitten syksyllä myös imee kesälaadut pois tankista tarvittaesssa.


    • kylläsetiietään

      "lootapaskana" ..lle . Jos vaihelaatikon öljyt kykenisi vaihtamaan ihan tuosta noin niin...Kohta akat ja lapsetkin sen tekisivät ..ihan vaan tuoosta nooin.

    • arkisiajuttuja

      Söin äsken mikroruokaa ja..mulla on kohta taas nälkä ja koetan juoda pullon suusta..?
      (autostani kuuluu kolinaa ..öljynvalo syttyi...mikä on kun , jne. Ihan tavallista .)

    • melkoinenTInero

      Melkoinen Pirkkaniksi ja kovin naurettava kaikkine kirjoitusvirheineen.
      Sen verran voin valaista, että kaikki laatikot eivät ole samanlaisia ja niiden öljynvaihto tapahtuu toisin.

      • lootapaskana

        Se on lootapaskana setä täällä hei! Hyvin onnistui suoraan pullonsuusta juominen. Nyt setä opettaa teille vähän autonrassausta. Tämä niksi on suunnattu paopellelle joka tietää jo melkein kaiken, mutta lootaöljyn vaihto tuntuu olevan turhan hankalaa. Ensin proppu auki ja öljyt pois. Sitten vaikka lähimpään pubiin lahjomaan oluella uusia ystäviä, kun niitä vanhoja ei ole. Sitten porukalla käännätte sen vanhan corollan katolleen. Täyttöproppu auki ja tunget sen vasemman käden keskisormen sinne reikään. Oikealla kädellä kaadat hiljalleen oljyä siihen sormen ja kämmenen liitoskohtaan. Lirutat sitä täyssynteettistä mannoil vaihteistoöljyä sormen vartta pitkin huolto-ohjeen mukaisen määrän ja proppu kiinni. Älä kuitenkaan ala sohimaan sillä öljyisellä sormella sitä baarikaveria. Saat turpaasi. Ne pitää sua muutenkin outona kun höpötät jostain paosta. Luulevat sun paenneen jostain lanttuhoitolasta. Nyt kun corolla on huoltoasennossa voit fiiberilaikalla ajaa pakoputkesta ruosteet pois. Vahaat sen pakoputken synteettisellä nanowax vahalla. Tämä tiputtaa pakolämpöjä sen verran että kulutus tippuu litran kilometrillä ja huipputeho nousee 5 %. Maaöljystä valmistettua vahaa ei tule missään tapauksessa käyttää. Se likaa pakoputken ja syövyttää kumikannattimet. Lisäksi vaarana on sytytystulppien kierteiden korkkaus.


      • lisääHyviäVinkkäjäPliis

        entä laatikot joissa ei ole tyhjennysproppua, pitääkö autoa kallistaa kuinka paljon, että saa vanhat pois tarkastuspropusta?


      • pakkisekaisin

        Avaat tarkastuspropun ja käytät auton kerran katon kautta ympäri. Sitten uudet ölpät sisään suppilon ja letkun kera.


    • Moi.olen.Osmo

      Minä söin äsken Valion valmistaman 2dl banaanijukurtin iltapalaksi. Jukurttipurkista poistin metallikannen kokonaan ja syötyäni pesin purkin huolella. Nyt minulla on hyvä muovinen juomamuki.

    • hrrhrhre

      Jaa, no nythän kävi niin että kokeilin letkun kanssa tuota hommaa mutta se letku on nyt siellä lootan sisällä, että milläs sen saa pois? Tosi huonot ohjeet.

      • hytriopp

        Aina menee vituix, kuten paopellen arvausleikit öljyistä.


    • tämävieläjäiylittes

      Aloittajalta vielä. Minä keräilen myöskin tyhjistä muovipulloista ja tölkeistä muovikorkkeja. Sellaiset korkit on hyviä joissa on tiiviste sisällä. Sellainen pitää hyvin nesteitä. Jos ei ole tiiviste korkki niin neste saattaa lirahtaa laukkuun, kassiin, eväsreppuun jne. Tällaisen kun kokee niin osaa arvostaa hyviä muovikorkkeja joissa on tiiviste. Litran puolentoista pulloissa ..joissakin on tiivisteiset korkit. Ei kuitenkaan kaikissa. Ihme että sellaisissa pulloissa pysyy neste sisällä joista puuttuu kumimainen tiiviste.

      • Vauhtiviivaa

        Ai että jos kumitiiviste puuttuu vaikkapa virtsarakosta niin kalsaripyykki on varma?


    • peska

      Onko Opel Astran Wacon Ultimate 1.6 vaihdelaatikossa öljyn pinnankorkeuden- poisto- ja täyttötulppa auto vm 2010 te jotka näitä asioita tunnette tiedosta kiitollinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe