Miten tulin uskoon

puhtain.purjein

Kulutin paljon aikaa ”värivaloissa”. Arkisuutta paetakseni aikaa kului paljon yökerhoissa ja baareissa. Lasien kilinä ja tanssimusiikki olivat elämäni sävelet. Kyllä se kävi ajankulusta, kun ei ollut muutakaan. Tyhjimpiä hetkiä olivat kotimatkat ravintoloista kotiin. Lopulta ravintolaelämä alkoi tuntua tyhjältä muutenkin. Lisäksi tuli morkkiksia liiasta juomisesta johtuneista mokista, vaikken varsinainen alkoholisti ollutkaan. Sekä irtoseksisuhteista, niistä ei jäänyt mitään hyvää jälkeen päin.

Olen aina uskonut Jumalaan, mutta en sen kummemmin ole ajatellut, mitä hän elämälleni merkitsisi. Oli kausia, jolloin en käynyt ravintoloissa, silloin kohensin kuntoani ja kävin kirkoissa. Erään kerran Tuomiokirkossa itkin koko ajan, ja koetin niistää nenäni, että kehtasin mennä ehtoolliselle. Ehtoollisen pappi tarjosi minulle, jolla kyyneleet valuivat valkoimenaan poskille. Siinä olisi ollut hetki tulla uskoon. Koska en tiennyt uskonasioista sen kummemmin, olisin tarvinnut johdattajaa, mutta kukaan ei kysynyt minulta mitään. Lähdin yksin ja tyhjänä pois, sieltäkin.

Aloin rukoilla Jumalalta, että hän johdattaisi jonkun neuvomaan minut uskoon. Lopulta se tapahtui, eräässä hengellisessä tilaisuudessa nuori nainen tuli luokseni ja sanoi kokeneensa hengessään että Jumala halusi hänen puhuvan minulle. Hän oli uskossa ja johdatti minutkin lopulta uskoon. En ollut vaikea tapaus, koska olin jo valmiiksi etsikkoajassa.

Tulen surulliseksi siitä, että uskovia haukutaan uskonsa tyrkyttämisestä, kun minä sain monesti pyytää Jumalaa, että joku tulisi johdattamaan minut uskoon. Kertoisi, mitä minun pitää tehdä, että saan tulla uskoon, ei väliä, vaikka tyrkyttäisikin.

Nyt tiedän, että uskoon voi tulla yksin kotona, rukoilemalla Jeesusta antamaan synnit anteeksi ja tulemaan sydämeen asumaan. Silloin uskonasioissa pystymetsästä tulleena en sitä tiennyt.

Kertokaa tarinanne muutkin.

22

1401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhtain.purjein

Lisään tähän vielä, että bilehileenä en koskaan tuntenut täysin kuuluvani ravintolassa juhlivaan sakkiin. Uskoon tullessa tunsin syvää onnea, kun sain tulla siihen, minne kuuluin, Jumalan ja Jeesuksen yhteyteen. Oli huikea tunne, kun ei ollut tarvetta enää pyöriä missään joutavassa.

• pitkäänuskossa

Ensinnäkin onnittelen, että olet löytänyt uskon. Jumala on nähnyt janosi ja johdatti sinut elämän lähteelle. Monet me pitkään uskossa olleet tulemme jopa liian aroiksi, kun tyrkytämme "ei herätyksessä oleville". Tulisi viipyä enemmän rukouksessa ja pyytää Herralta herkkyyttä tunnistaa kenelle Henki tahtoo julistettavan.
      Evankeliumi, pelastus Jeesuksessa Kristuksessa on maailman tärkein sanoma. Ei ole huono juttu, jos tärkeintä asiaa, erehtyy vaikka tyrkyttämään.
      Jumalan sana sanoo, että astukaan esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla.
      Kyllä on todella tärkeää aikanamme pitää esillä ihan perusevankeliumia, kun kotona, kouluissa ei enää julisteta. Harvoilla on tietona, miten tullaan uskoon ja moni eksyy newage-liikkeisiin etisessään ravintoa sielun ja hengen nälkäänsä.

• kolmikymppinen_ja_risat

Säikähdin kerran toden teolla, kun tapahtui pari "juttua", jotka eivät ole oikein järjellä selitettävissä.
      Jostain tuonpuoleisesta ne asiat päähäni tulivat ja pohdin niitä pitkään.
      Vähän kuin toisistaan täysin riippumattomia asioita, mutta liittyivät kuitenkin toisiinsa, en osaa oikein selittää.. Siitä en ole oikein varma kumman osapuolen tahdosta nämä asiat tapahtuivat. On näitä jonkin verran tullut sen jälkeenkin..
      Olen ollut nuorena melkoinen hulttio ja painin niiden ongelmien kanssa vieläkin. Parannusta on kuitenkin pikkuhiljaa aikojen saatossa tapahtunut, on työpaikka esimerkiksi ja olen pystynyt pitämään työni ilman sen suurempia ongelmia.
      Uskon asioista olen myös nuoresta asti ollut kiinnostunut. Nuorena tai oikeastaan lapsena tuli isovanhemmilla luettua ja katseltua ikuisia kertomuksia ja Raamattuakin tuli vilkaistua. Väliin mahtuu myös myöhemmällä iällä pitkä kausi, jolloin olin täysin pimennossa.
      Nykyään uskon ja luen Raamattua, sekä pyrin seuraamaan Jeesuksen esimerkkiä sen minkä kykenen.
      Helvetin tuli saati kadotus ei tunnu houkuttelevalta ajatukselta, ja tietäähän sen mitä synnissä, himoissa rypemisistä jne, seuraa; hetken hurmaa, myöhemmin masennusta ja sen sellaista, sekä lopuksi tuho.
      Esimerkkejähän löytyy Raamatustakin.

• siunaustaelämääsi

Ja jos ei ole varman että on Jumalan lapsi ja matkalla taivaaseen, niin kannattaa rukoilla ihan yksinkertaisesti. Jeesus Kristus Jumalan poika, tule elämääni Herraksi, anna kaikki syntini anteeksi. Anna minulle Pyhän Hengen voimaa elää Jumalan tahdon mukaan. Anna sisimpääni rauha ja pelastuksen riemu ja lepo. Kiitos Jeesus että autat, vahvistat ja viet minut kerran Taivaan kotiin.
        Jumalalle ja Jesukselle voi jutella omin sanoin kuin maallinen isä ja lapsi keskustelevat keskenään.

• jari-peka--65

Ei sitä uskoa pidä tyrkyttääkkään. Jos sä itse lähdet liikeelle, eikä Jumala ole sua lähettänyt, niin et saa muuta kuin vastustusta.

Jumalan pitää saada johdattaa. Sydämen pitää olla auki, niinkuin sinulla ja sen, joka sulle puhuu, pitää olla Jumalan johdatuksssa, niin kuin tässä varmaan sun kohdalla kävi.

Nyt kun sä olet uskossa, niin pyri pitämään kiinni kaikista vanhoista ystävistäsi, mutta älä tyrkytä uskoa, vaan ole kuulolla ylöspäin ja odota, että aloite tulee siltä toiselta puolen. Sen tietysti tuot ilmi, että olet Jeesuksen oma. Ravintolassakin voit käydä, mutta eri menttaliteetilla kuin ennen. Nyt sä et mene sinne enää juhlimaan maailman malliin, vaan sä menet sinne, niin kuin Jeesuskin meni kaikkeen maailmaan ja häntä sanottiinkin syntisten ystäväksi. Sellaisiksi Jeesus on meidät kutsunut. Siellä voi tulla tilaisuus kertoa, kun joku pienessä sievässä uskaltaa avautua sinulle.

Siunausta.

• se.on.käskynä

Mutta kun sitä näkyvyyttä täytyy uskonasioille tehdä, sen takia taas olen itse sitä mieltä että avenkeliumi täytyy kertoa, kerroitko sen itse tässä paikassa vai missä??

• suoanteeksi.kirj.virhe
        se.on.käskynä kirjoitti:

Mutta kun sitä näkyvyyttä täytyy uskonasioille tehdä, sen takia taas olen itse sitä mieltä että avenkeliumi täytyy kertoa, kerroitko sen itse tässä paikassa vai missä??

siis evankeliumi.

• lisään.vielä
        suoanteeksi.kirj.virhe kirjoitti:

siis evankeliumi.

Koska Jeesus antoi meille käskyn että evankeliumi on kerrottava, miksi emme sitten tekisi sen mukaisesti??

• youcanrunbutnothide

Tyrkyttämisestä ei ole apua. Raamattu sanoo, että kukaan ei voi tulla Isän luo, ellei Isä vedä.

Minä tulin uskoon aivan yksin kauniin Etelänmeren laguunin rannalla. Jumala otti siellä maailmanmatkaajan kiinni.

Minulle kävi vähän niinkuin Psalmissa 139.

9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
      10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun

• pitää.kertoa

... kuka muka tyrkyttää? kiva että sinä tulit uskoon, ja ne monet miljoonat muutkin ihmiset joille kerrottiin evankeliumi, kun eivät siitä mitään tienneet.

• jari-pekka--65

"youcanrunbutnothide"

Ok. Niin sulle todellakin kävi. Onnellisesti. Huomasin, että kirjaimia jää puuttumaan. Toki kirjoitusvirheitä tulee ja ne on joskus hassujakin.
      Paristot on nyt vaihdettu näppikseen, jos se auttaa.

Joskus asioita pitää kokea kantapään kautta, niin kuin tuo tyrkyttäminen. Minäkin yritin joskus saada erästä ihmistä uskoon, mutta se ei onnistu.

Sanottakoon, että se mikä on käännyttämistä ja mikä ei, niin sillä on rajansa. Sä voit kyllä kertoa, että olet uskossa ja Jeesuksen oma ja omalla elämälläsi ja esimerkilläsi todistaa, ketä sä seuraat.

Mutta niin kuin Raamatusta käy ilmi ja niin kuin toit esiin, niin pelastus on alusta loppuun saakka Jumalan teko. Se, että joku etsii Jumalaa, sekin on jo Jumalan teko.

Me emme voi käyttää Jumalaa, vaan Jumala käyttää meitä. Raamatussahan lukee, että Jeesus lähettää meidät. Siis Jeesus lähettää. Ja Raamattu on tänäänkin totta.

Kun Jeesus lähettää, niin silloin hän on myös siinä jutussa mukana.

Se voi olla vaikka vain yksi ihminen, jonka Jumala antaa, jota sä johdatat Jeesuksen tykö. Ei siis pidä käännyttää, vaan odottaa sitä hetkeä, jolloin tuon ihmisen sydän on auki.

Jopa vihamiestäkin Raamattu kehoittaa siunaamaan ja se kokoaa tulisia hiiliä hänen päälleen. Ja Jeesus lupaa myös sen, että saamme niittää, jos emme väsy. Jossain vaiheessa se jää sulaa ja se on se palkka, minkä sä saat uskollisuudesta. Kaikki ei näe sitä voittoa vielä elämänsä aikana, mutta vaikka ei mitään näyttäisi tapahtuvan, niin silti kannattaa olla uskollinen, eikä väsyä.

Voi monia yllätyksiä tulla vastaan taivaassa.

Siunausta.

• Tämävielä

Ja vaikka joku ei koskaan etsisi Jumalaa tai häntä löytäisi, sekin on Jumalan teko. Hän antaa aurinkonda paistaa kaikille.

• tutkiva_ateisti

Eli tiivistelmää tähän mennessä annetuista uskoontulon/uskon säilyttämisen syistä:

1. elämä tuntuu tyhjältä, etsii ryhmää ja paikkaa johon kuulua
      2. kokemus, jota ei ole pystynyt selittämään järjellä
      3. aiemmin elämänhallintaongelmia, joita kokee nyt hallitsevansa maailmankatsomuksen ansiosta
      4. kiinnostus uskontoon/avoimuus uskonasioita kohtaan/aktiivinen uskonnon harjoittaminen
      5. perheen suunnalta tullut indoktrinointi
      6. pelko siitä, mitä tapahtuu jos ei usko
      7. muinaisen kirjoituksen pitäminen auktoriteettina
      8. luonnonpaikasta haltioituminen/yksin mietiskely
      9. kun on pohjalla, usko antaa toivoa paremmasta
      10. sinnikkyys/ehdottomuus/ei menetä toivoa vaikka mitään ei tapahtuisikaan koko elämän aikana

Eipä minulla muuta, jatkakaa keskustelua :)

• finkkiklinkki

Täällä monia uskoontulo kertomuksia:
      www.uskojaurheilu.fi klikkaa ylhäältä kohdasta urheilijoita

• Setä.neuvoo

Olennainen huomio, että mitä uskoontuloa se on, jos evankeliumi puuttuu.

• niinsevainon

Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy. hebrealaiskirje 11 luku jae 1.

Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      Roomalaiskirje 10:10

• Setä.neuvoo

On paljon niitä, jotka uskovat omiin ratkaisuihin.

• oletsilloinvapaa

On, ja sinunkin on tehtävä vielä ratkaisu, älä pitkitä enää, anna itsesi kokonaan, hengen, mielen ja sielun puolelta Jumalalle. Sanot, tässä on mies joka on tehnyt paljon synti, Taivasta Sinua Jumala vastaan ennen kaikkea, mutta myös lähimmäisiäni, Jumala sinun luomiasi. Heitä olen tuominnut, ottanut sen osan joka Jumala kuuluisi vain Sinulle, elämän antajalle. Mutta nyt kadun ja pyydän Poikasi Jeesuksen Kristuksen ristintyöhön vedoten aamen.

Tee tämä maailman paras ratkaisu, tee nyt tänään älä enää pitkitä. Siitä on seurauksena täydellinen vapaus kaikesta lähimmäisen arvostelusta ja asettautumisesta toisten yläpuolelle. AAMEN.

• Setä.neuvoo
        oletsilloinvapaa kirjoitti:

On, ja sinunkin on tehtävä vielä ratkaisu, älä pitkitä enää, anna itsesi kokonaan, hengen, mielen ja sielun puolelta Jumalalle. Sanot, tässä on mies joka on tehnyt paljon synti, Taivasta Sinua Jumala vastaan ennen kaikkea, mutta myös lähimmäisiäni, Jumala sinun luomiasi. Heitä olen tuominnut, ottanut sen osan joka Jumala kuuluisi vain Sinulle, elämän antajalle. Mutta nyt kadun ja pyydän Poikasi Jeesuksen Kristuksen ristintyöhön vedoten aamen.

Tee tämä maailman paras ratkaisu, tee nyt tänään älä enää pitkitä. Siitä on seurauksena täydellinen vapaus kaikesta lähimmäisen arvostelusta ja asettautumisesta toisten yläpuolelle. AAMEN.

Älä tuputa tuntemattomalle ratkaisujasi. Sellainen ei ole totuuden Pyhän hengen mukaista evankeliointia.

Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

• eheth

Ihan vinkkinä että se uskoontulo on lähinnä harhaa, sillä emme tarvitse välittäjiä itsemme ja Luojan välille. Tuon uskosi avulla olet helposti ohjattavissa ja hallittavissa valheellisten dogmien mukaan. On kuitenkin hyvä , kun olet löytänyt oman polkusi.
      Totuus on sisällämme ,ei kirjoissa, opeissa tai saarnaajissa. Kaikki uskonnot ovat yhtä oiekassa/ väärässä opeissaan. Uskontoja ei tarvita muuhun kuin kansan kyykyttämiseen joka niiden tarkoitus on.

• Jennijuliaj

Tulin uskoon miettiessäni elämän syvällisiä kysymyksiä ja maailmankaikkeutta. Siitä alkoikin pähkäilyni että ihmisen elämällä on oltava suurempi merkitys. Ei elämä ole pelkkää harmaata arkea. Olin ennen päihdeongelmainen ja muutenkin täysin väärälle tielle ajautunut, lukuisia turhia ihmissuhteita väärien ihmisen kanssa, jotka vain tuhosivat elämääni. Ja sama kuin ketjun aloittajalla, vain baarireissut tuntuivat elämässä hohdokkaalta. Nyt on toisinpäin, pelkkä normaali arki on hohdokasta. Pelkästään katsoessani rakasta lastani tiedän että jumala on totta.

• ikoninurkkaus

Uskonto puhutteli minua jo opiskeluaikoina.Se vain jotenkin sivuun.Syyskuussa 2015 ryhdyin opiskelemaan ortodoksista teologiaa ihan itsenäisesti.Ryhdyin askeetikoksi, möin turhan tavaran pois.Opiskellessani avautui se tosi asia että paha on olemassa.Tätä en tullut edes miettineeksi.Entinen todellakin turha elämä, se maailman turhuus rupesi jotenkin etomaan.Olin ollut eksyksissä.

Kotiasketismissa eletään vastimatonta eristäytynyttä elämää.Ortodoksiseen kirkkoon en liity, olen sen miettinyt.Onneksi he ottavat vastaan kaikki, vakaumuksesta välittämättä.

Tietysti kiva seuralainen olisi hieno juttu. Olisi mukava esimerkiksi laulaa ikoninurkkauksen edessä tuohuksen palaessa ortodoksisia lauluja.

Uskonnosta puhuminen on mahdollista papin kanssa.Näin tein,hän oli ortodoksinen pappi.Puhelimitse,koska ort.seurakunnat ovat laajoja.Lähin kirkko on 164 km päässä.Kirjoittaminen uskosta on todella tyhjentävää.Valamossa olen käynyt, kiva paikka hiljentyä.

Elämä tosiaan muuttui ja elämänkatsomus.

Isä Villen blogi, ortodoksina tänään on hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      317
      1747
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1264
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1257
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1136
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      71
      865
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      82
      833
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      823
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      117
      777
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      770
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      716
    Aihe