Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Luoja ei ole kolmiyhteinen,VAPAAKIRKON MIELESTÄ ON

KarttakaaVapaakirkkoa

Tämä oppi oli tuntematon heprealaisille profeetoille ja kristityille apostoleille.
Varsinaista kolminaisuus oppia EI OLE Raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin.
Niin ikään katollinen tietosanakirja myöntää, että tämä oppi SYNTYI vasta noin 350 vuotta Jeesuksen Kristuksen kuoleman jälkeen. Jeesuksen suoranaisesti opettamat varhaiskristityt eivät siis uskoneet siihen, että Jumala olisi " kolmiyhteinen ".
Maan päällä ollessaan Jeesus ei varmastikaan ollut yhdenvertainen Isänsä kanssa, sillä hän sanoi, että on asioita, joita ei hän eivätkä enkelit tienneet, ainoastaan Jumala tiesi ne
Markuksen 13:32

Lisäksi hän rukoili Isältään APUA k oetuksessa ollessaan.
Luukkaan 22:41 - 42

Hän itse sanoi myös Isästään:
Johannes 14:28

Tämän vuoksi Jeesus puhui Isästään:
Johannes 20:17
Johannes 17:3

Jeesuksen kuoleman jälkeen Jumala herätti hänet jälleen eloon ja antoi hänelle suuremman kirkkauden kuin hänellä oli ollut aikaisemmin. Mutta vieläkään hän ei ollut yhdenvertainen Isänsä kanssa.
Mistä me sen tiedämme?
Koska Myöhemmin henkeytetyt Kirjoitukset sanovat, että Jumala on yhä KRISTUKSEN PÄÄ.
1. Korinttolaisille 11:3

Raamattu sanoo myös, että Jeesus on hallitseva Jumalan määräämänä kuninkaana, kunnes Jumala on pannut kaikki viholliset hänen jalkojensa alle, ja että silloin " itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa "
1. Korinttolaisille 15:28

On siis selvä, ettei Jeesus Kristus ole ylösnousemuksensa jälkeenkään yhdenvertainen Isänsä kanssa.
Mutta eikö Jeesus sanonut eräässä tilaisuudessa " Minä ja Isä olemme yhtä " ?
Johannes 10:30

Sanoi kyllä. Mutta tässä lausunnossa ei ole vihjaustakaan " kolminaisuuteen ", koska hän puhui vain kahden yhteydestä, ei kolmiyhteydestä .Jeesus ei varmasti puhunut vastoin niitä raamatunkohtia, jotka olen jo tässä aikaisemmin tuonut esille. Myöhemmin hän itse selvitti, mitä hän näillä sanoillaan tarkoitti, rukoillessaan seuraajiensa puolesta, että " he olisivat yhtä " niin kuin me olemme yhtä "
Johannes 17:22

Jeesus ja hänen Isänsä ovat " yhtä " siinä mielessä, että Jeesus on täysin sopusoinnussa Isänsä kanssa. Ja Jeesus rukoili, että kaikki hänen SEURAAJANSA olisivat samoin sopusoinnussa hänen Isänsä, hänen ja toistensa kanssa.
Entä mitä on sanottava:
Johannes 1:1

Joka puhuu Jeesuksesta " Sanana ". Eikö tämä todista " kolminaisuuden puolesta ? EI.
On HUOMATTAVA ensiksikin, että vain KAKSI persoonaa mainitaan jakeessa, ei kolmea. Saman luvun toisessa jakeessa sanotaan lisäksi, että Sana oli " alussa Jumalan tykönä " jae sanoo, että " ei kukaan Ihminen ole Jumalaa milloinkaan nähnyt " ja kuitenkin ihmiset ovat nähneet Jeesuksen Kristuksen.
Johannes 1:18
1. Mooseksen kirja 1:26 ( Jumala puhui Sanan kanssa, TEHKÄÄMME....)
Sananlaskut 8: 22 - 36
2. Mooseksen kirja 6:3
Apostolien teot 2:36
Matteus 6:9
Johannes 12:28
Johannes 16:28
Kolossalaisille 1:15 - 19

Näistä SYISTÄ se on TÄYSIN sopusoinnussa kreikkalaisen tekstin kanssa, se ei opeta kolminaisuutta.

1

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe