jeshuan rukoileminen väärin, jumalan oikein

vanhatestamentti

Uskon koko raamatun. Niin myös kymmenen käskyä. Niiden mukaan messiaan Eli kristuksen jumalointi ja rukoileminen jumalan sijasta on väärin. Jeshua Eli jeesus ei Ole jumala vaan messias Eli jumalan poika. Lukekaa vanha testamentti ja lukekaa raamatun historiaa. Se on myös jeshuan uskon historiaa ja Kristus Eli messias-usko kirkastuu ja asiat selkenee. Lukelaa mooseksen kirjoista kymmenen käskyä. Jumala näyttää oikean tien.

8

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D.N.G..A

Jeesus on Jumala. Sen sanoo jo VT. Psalmi 45 sanoo Jeesuksesta:
      7. Jumala (siis Jeesus), sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
      8. Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
      Jumala on kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Siksi Jeesus on Jumala, vaikka onkin myös Jumalan Poika. Ja ainoastaan hänen kauttaan, voimme lähestyä Isää. Miksi näin? Siksi, että Herra sanoi Moosekselle: "Älköön minun eteeni tulko tyhjin käsin". Emme voi syntisinä lähestyä häntä muuta kuin Jeesuksen nimessä, koska Jeesus sovitti syntimme. Hänen nimessään kun lähestymme Isää, niin Isä katsoo meidät vanhurskaiksi Jeesuksen ristinkuoleman tähden. Jeesushan on nimenomaan se syntiuhri, josta Mooses puhuu. Ja hänen verensä sai aikaan sovituksen. Eläinuhrit olivat vain esikuvia, sillä eihän eläin voi sovittaa meitä, koska ei ole kaltaisemme.
      Jos luemme kymmentä käskyä, joudumme toteamaan, ettei kukaan meistä kykene niitä pitämään. Kuitenkin Herra sanoi, että joka ne pitää, saa elää! Siksi Juuri Jeesus tuli ihmiseksi, että hän meidän kaltaisenamme täyttäisi ruumiissaan kaikki lain vaatimukset meidän puolestamme. Hän eli synnittömän elämän ja juuri sen tähden kykeni ottamaan meidän syntimme päälleen. VT:ssä kerrotaan kaksi kertaa, jolloin Herra itse kaiversi kiveen tekstiä. Ensimmäinen kerta oli Siinailla, kun hän kirjoitti kivitauluun kymmenen käskyä. Toinen kerta löytyy Sakarjan 3 luvusta:
      9. Sillä katso: kivi(laintaulu?), jonka minä olen asettanut Joosuan eteen - siihen yhteen kiveen päin on seitsemän silmää (enkeliä?)! Katso, minä kaiverran kaiverrukset(10 käskyä?) siihen, sanoo Herra Sebaot, ja otan pois tämän maan pahat teot yhtenä päivänä.
      Tuo päivä koitti silloin, kun Jeesus otti pois syntimme Golgatan ristillä! Golgata oli todennäköisesti samalla paikalla, jossa Aabraham "uhrasi" Iisakin. Se lienee myöskin sama paikka, jonka Daavid osti Araunalta, ja jossa hän uhrasi Herralle, jotta vitsaus taukoaisi. Se paikka siis kuului Jeesukselle laillisestikin, koska hän Daavidin poikana suoraan alenevassa polvessa peri sen. Siellä myös Jumalan viha taukosi, koska se kohtasi sijaiskärsijäämme.
      Kaikki kirjoitukset VT:ssä puhuvat Jeesuksesta.

• D.N.G..A

Pieni tarkennus. Se kivi, josta Sakarja puhuu, on tietenkin Jeesus. Hänestähän sanotaan Psalmissa 118: "Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi". Herra laittoi lakinsa Jeesuksen sisimpään, jota tuo kaiverrus kuvaa. Hän myös täytti kaikki lain vaatimukset puolestamme ristillä. VT:n esikuvat valaisevat hyvin UT:n todellisuutta, kuten Kolossalaiskirje sanoo:
        13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän (Jumala) teki eläviksi yhdessä hänen (Jeesuksen) kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14. ja pyyhki pois sen (lain)kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

• Rukoili Stefanuskin Jeesusta

APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!

Isä Poika ja Pyhä Henki on JHVH

• D.N.G..A
        totuusonvoittaja kirjoitti:

Rukoili Stefanuskin Jeesusta

APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!

Isä Poika ja Pyhä Henki on JHVH

Näin on. Uusi Testamentti, joka puhuu Jeesuksesta suoraan , eikä esikuvien ja profetioiden valossa, sanoo asian selvästi. Esim. Johannes 14:sta Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        15. Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

• jeshua

Minä olen sitä midltä että koska pyjä henki on yhtä kuin jumala itse niin vain jumalaa voi rukoilla. Ja Jeshua Eli jeesus sanoi itse että: Rukoile jumalaa. Hän selvästi osoitti ketä kuuluu rukoilla. Jeesis Eli alun perin Jeshua ei Ole jumala vaan jumalan poika, messias. Kristus siis. Älä ota jumalan kunniaa vaan osoita rukous jumalalle.

• jeshuanusko

Ei Ole tietojeni mukaan olemassa jumalan erillistä henkeä jonka nimi on pyhä henki vaan pyhämlä hengellä raamattu tarkoittaa isä jumalaa. Näin olen asian ymmärtänyt. Kannattaa lukea raamatun historiaa ja tutustua jeesuksen Eli jeshuan omaan alkuperäiseen uskontoon Eli juutalaiseen raamattuun. Sieltä näkee mihon jeesus uskoi.

• Aivan oikein ja selkeää!

• TilanneTänäänOnTämä

Valta on tällähetkellä Herralla Jeshualla (jes.53:8). Hän antaa sen vielä takaisin Abba isälleen jolta vallan sai (ilm).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4181
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      2057
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      24
      1982
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      46
      1433
    5. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1426
    6. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      29
      1285
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1234
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1221
    9. Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää

Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h
      Ikävä
      111
      917
    10. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      26
      823
    Aihe