Oikeaa työtä tekevien arvostus

Tosityöläinen

Näin keväällä se taas näkyy lehtien palstoilla ja uutisissa, että oikeaan työntekkoon valmistuvia ei arvosteta. Tuskin ammattikoulusta valmistuvat tullee saamaan niin paljon palstatilaa kuin tämän viikon paikallisen lehen molemmilla etusivuilla on ollut ja lissää vaan luvattiin. Ylioppilaan kolme laudaturia on hyvä saavutus, mutta joku kirjoitti 12. Ylioppilastodistus kun on vain yliarvostettu välitavoite. Samanpituinen ammatillinen koulutus taas antaa perustaidot ammattiin, eikä sitä ainakaan lehdissä arvosteta kuin valmistuneiden nimiluettelolla.
Peliohjelmien tekijät eivät kansantaloutta nosta, loppupeleissä päinvastoin. Pelien pelaaminen kun vie nuorison rapakuntoon ja sitten taas ne meidän kaikkien terveysmenot kasvaa ja sairaat ei pääse ajoissa lääkäriin.

7

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärinmenee

Se on hyvin valitettavaa. Mielestäni myös kuka tahansa voi olla kansanedustaja ja poliitikko, miksi tällaisia ihmisiä pitäisi arvostaa?

Työn arvostus on romahtanut Suomessa, se on vain seurausta siitä kun joku työtä tekevä luulee olevansa parempi työntekijä kuin muut ja äänestää Kokoomusta. Se on järjen köyhyyttä.

Arvostan raskaan työn raatajia, hoitajia, rakentajia, hitsareita, partureita, kaikkia. Kaikki työ on arvokasta, näin sen pitäisi olla. Mutta näin se ei ole. Suomessa on jotain todella pahasti vinksallaan.

• uunoeemeli

poliitikoksi sopii kun on hyvä ulosanti ja osaa valehrella kirkkahin silimin

• yo-2014

Itse olen yliopisto-opiskelija, mutta olen aina arvostanut fyysisen työn tekijöitä. toimivat saman isänmaan hyväksi.

• Kalastaja-Pekka

Niin, ja sen peliohjelman tekijän ei muuten tartte olla yo, mutta lääkärin taas pitää! Tuo sun kirjoitus on osittain sekava ja absurdi.

• parannus_erikseen

Lääkäri ei ole parantaja. Kirurgi on arvokkain.

• Ammattitaitoiset

duunarit tekee lääkärienkin asunnot. Suunnittelija voi olla arkkitehti, jolla on oltava yo-tutkintokin. Tai ammattikoulun jälkeen insinööriksi tai rakennusmestariksi lukenut. Tai joku muu.

• Minä olen korkeakoulutettu ja minä halveksin matalasti koulutettuja!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6604
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4492
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3168
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1359
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1283
    Aihe