Oikeaa työtä tekevien arvostus

Tosityöläinen

Näin keväällä se taas näkyy lehtien palstoilla ja uutisissa, että oikeaan työntekkoon valmistuvia ei arvosteta. Tuskin ammattikoulusta valmistuvat tullee saamaan niin paljon palstatilaa kuin tämän viikon paikallisen lehen molemmilla etusivuilla on ollut ja lissää vaan luvattiin. Ylioppilaan kolme laudaturia on hyvä saavutus, mutta joku kirjoitti 12. Ylioppilastodistus kun on vain yliarvostettu välitavoite. Samanpituinen ammatillinen koulutus taas antaa perustaidot ammattiin, eikä sitä ainakaan lehdissä arvosteta kuin valmistuneiden nimiluettelolla.
Peliohjelmien tekijät eivät kansantaloutta nosta, loppupeleissä päinvastoin. Pelien pelaaminen kun vie nuorison rapakuntoon ja sitten taas ne meidän kaikkien terveysmenot kasvaa ja sairaat ei pääse ajoissa lääkäriin.

7

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärinmenee

Se on hyvin valitettavaa. Mielestäni myös kuka tahansa voi olla kansanedustaja ja poliitikko, miksi tällaisia ihmisiä pitäisi arvostaa?

Työn arvostus on romahtanut Suomessa, se on vain seurausta siitä kun joku työtä tekevä luulee olevansa parempi työntekijä kuin muut ja äänestää Kokoomusta. Se on järjen köyhyyttä.

Arvostan raskaan työn raatajia, hoitajia, rakentajia, hitsareita, partureita, kaikkia. Kaikki työ on arvokasta, näin sen pitäisi olla. Mutta näin se ei ole. Suomessa on jotain todella pahasti vinksallaan.

• uunoeemeli

poliitikoksi sopii kun on hyvä ulosanti ja osaa valehrella kirkkahin silimin

• yo-2014

Itse olen yliopisto-opiskelija, mutta olen aina arvostanut fyysisen työn tekijöitä. toimivat saman isänmaan hyväksi.

• Kalastaja-Pekka

Niin, ja sen peliohjelman tekijän ei muuten tartte olla yo, mutta lääkärin taas pitää! Tuo sun kirjoitus on osittain sekava ja absurdi.

• parannus_erikseen

Lääkäri ei ole parantaja. Kirurgi on arvokkain.

• Ammattitaitoiset

duunarit tekee lääkärienkin asunnot. Suunnittelija voi olla arkkitehti, jolla on oltava yo-tutkintokin. Tai ammattikoulun jälkeen insinööriksi tai rakennusmestariksi lukenut. Tai joku muu.

• Minä olen korkeakoulutettu ja minä halveksin matalasti koulutettuja!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      137
      6279
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      66
      5201
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3665
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3250
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      104
      2350
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2276
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      1998
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1608
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      76
      1108
    10. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      12
      1028
    Aihe