Olemmekohan me kaikki yhtä mieltä tästä asiasta? Haluaako joku esittää eriävän mielipiteen?
Uudestisyntyminen tapahtuu vain kerran, ei koskaan useammin.
Uudestisyntyminen tapahtuu kerran
153
1027
Vastaukset
- cvcbcgdfdvfsxdsc
Jumalan Sana toimii samalla tavalla tänä päivänä kuin apostolisena aikanakin. Ihmiset pelastuvat samalla tavalla.
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Tässä nähdään, että osa ihmisistä otti sanan vastaan ja he pelastuivat.
Apt 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
-----------
Gal 3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
(Huom.Lupaus koski Hengen saamista. Jotkut vauvakastajat kuvittelevat, että lupaus koskisi syntyin anteeksisaamista vauvakasteen yhteydessä)
-------
Gal 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Gal 3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Ihmiset uudestisyntyivät kun he ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin ja nuo uudestisyntyneet saivat syntinsä anteeksi ja heidän vanha ihmisensä haudattiin kasteen hautaan.- kukkokiekuuuuuu
Aloitus lienee tarkoitettu sellaisen kysymyksen äärelle, jotta mitä se on, kun on joskus uskovainen, sitten on välillä niin että uskovaisuus hänestä on tipotiessä valinnoissa, toimissa ja uskomisessa muutenkin. No luopumustahan se.
Mutta mitä se on kun tämä henkilö kääntyy, tekee parannuksen ja seuraa taas Herraa. Jotkut sanovat että usko uudistui.
Mutta mitä se oikeasti on? - kjhgfds
Jeesus käski saarnata vain Hänen evankeliumia, jota Hän oli opettanut opetuslapsilleen!
Ketä palvelet kun Jeesuksen evankeliumi ei kelpaa, saatanaako?
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Siis vain saatanaa jumaloivat uskovat! - rfkjfkjdksdkw
KUINKA MONESTI SE PIETARI JEESUKSEN KIELSI?
JA MITÄ SE USKOVAISTEN MIELESTÄ MERKITSEE?
JA JUMALASTA LUOPUNEET USKOVAISET MYÖS KIELTÄÄ JEESUKSEN; USKOVAT KUN JEESUS ON KIELTÄNYT USKOMASTA!
JA
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
JUMALASTA LUOPUMINEN - herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
- dfcgdvdfres
Uudestisyntyminen on sitä, että ihminen syntyy Jumalan lapseksi, ihmisen henki uudestisyntyy Jumalan lapseksi.
Apostolien teot:
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
2.Korinttolaiskirje:
4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
1.Pietarin kirje:
2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;- kukkokiekuuuuuu
Tarkoittavatko nämä edellä kirjoittaneet 'cvcbcgdfdvfsxdsc' ja 'dfcgdvdfres' (lausuinko oikein?), että kerran uudestisyntynyt on sitten aina uudestisyntynyt. Noin oli ymmärrettävä kirjoitusten määrään nähden nuo kommentoinnit tästä kommervenkistä.
- cvcbdgdfsdse
Edellä kirjoittaneet tarkoittavat, että uudestisyntymistä ei tapahtu kahdesti tai useammin.
- luopioille
cvcbdgdfsdse kirjoitti:
Edellä kirjoittaneet tarkoittavat, että uudestisyntymistä ei tapahtu kahdesti tai useammin.
Jer 3
"14 "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni."
Näin kävi tuhlaajapojallekin. Uutta kastetta ei tarvita, koska eihän kaste poista mitään syntejä. - cvxbxvdfsgsf
luopioille kirjoitti:
Jer 3
"14 "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni."
Näin kävi tuhlaajapojallekin. Uutta kastetta ei tarvita, koska eihän kaste poista mitään syntejä.Vauvakastajat kyllä opettavat, että vauvakaste pesee synnit. Oletko sinä luterilainen vai et?
- luopiolle
cvxbxvdfsgsf kirjoitti:
Vauvakastajat kyllä opettavat, että vauvakaste pesee synnit. Oletko sinä luterilainen vai et?
Nyt keskustellaankin siitä, mitä Raamattu opettaa, eikä Lutherin sekavista selityksistä.
Tuhlaajapoika "meni itseensä", eli teki mielenmuutoksen tai parannuksen ja palasi Isän kotiin. Jumalan armo riitti hänellekin.
Siihen ei tarvita kastetta. - ukastajalle
luopiolle kirjoitti:
Nyt keskustellaankin siitä, mitä Raamattu opettaa, eikä Lutherin sekavista selityksistä.
Tuhlaajapoika "meni itseensä", eli teki mielenmuutoksen tai parannuksen ja palasi Isän kotiin. Jumalan armo riitti hänellekin.
Siihen ei tarvita kastetta.Kaste pesee synnit pois:
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."
Synti ei katoa kasteessa eikä koskaan tässä elämässä. Kyse on siitä että kasteessa saadaan uskon kautta synnit anteeksi. - fgggggfgggfgg
ukastajalle kirjoitti:
Kaste pesee synnit pois:
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."
Synti ei katoa kasteessa eikä koskaan tässä elämässä. Kyse on siitä että kasteessa saadaan uskon kautta synnit anteeksi.Kasteessa uskoon tulleen ihmisen vanha ihminen haudataan kasteen hautaan ja hän pääsee vapaaksi vanhan ihmisen synneistä samalla. Se ei kuitenkaan toimi, jos ihminen ei ole uskossa, tätä ei voida soveltaa vauvoihin, tuossakin on puhe aikuisesta ihmisestä, joka oli tullet uskoon, siis Paavalista.
- bnvmvnvhfggb
luopioille kirjoitti:
Jer 3
Näin kävi tuhlaajapojallekin. Uutta kastetta ei tarvita, koska eihän kaste poista mitään syntejä.Miksi sinä alat yhtäkkiä puhumaan tuhlaajapojasta??
- mlmkjkjojjjppjoji
ukastajalle kirjoitti:
Kaste pesee synnit pois:
Synti ei katoa kasteessa eikä koskaan tässä elämässä. Kyse on siitä että kasteessa saadaan uskon kautta synnit anteeksi.nnn mmmm Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.
Se että jotkut "kirkkoisät" ovat puhuneet lapsikasteesta ei ole mikään todiste vauvakasteen puolesta. Kirkkoisien puheet eivät ole Jumalan Sanaa, sitä paitsi katolinen kirkko on vapaasti voinut manipuloida kirkkoisien puheita. Lisäksi nuo kirkkoisät ovat puhuneet lapsista, jotka ovat tulleet uskoon ja todistaneet uskostaan, eivät he ole puhuneet vauvoista.
Toisin sanoen siellä tapahtui niin, että noin 4-5 vuotiaita lapsia tuli uskoon ja osa heistä jopa täyttyi Pyhällä Hengellä ja silloin heräsi kysymys siitä, pitäisikö heidät kastaa.
Raamattu puhuu upotuskasteesta, sana "babtize" sisältää jo itsessään upotusajatuksen. Vauvoja ei kasteta upotuskasteella vaan ns. valelukasteella tai ripottelukasteella. Katolinen kirkko kuitenkin aloitti vauvakasteet vasta tuhatluvulla, sitä ennen se kastoi aikuisia upotuskasteella. Katolinen kirkko tietää, että Raamattu puhuu nimenomaan upotuskasteesta. Harhaoppista vauvakastetta käytetään nyt sitten "uudestikastajia" vastaan, vaikka perusvirhe on siinä, ettei mitään vauvakastetta ole olemassakaan ainakaan Jumalan seurakunnassa.
Varmaankin siinä kävi siinä kävi tällä tavalla. Katolinen kirkko yritti aluksi kastaa vauvatkin upotuskasteella, käytettiin tynnyriä tai isoa saavia apuna, mutta siinä ilmeni hyvin usein tiettyjä ongelmia. Vauva pelästyi outoa mustaa miestä ja äkillistä upottamista veden alle. Sehän muistuttaa vähän vesikidutusta. Vauvalle lipsahti hyvin usein paskat ja pissat housuihin. Ei ollut kaunista katseltavaa, kun rääkyvä vauva nostettiin ylös vedestä. Kastevesi värjäytyi hitaasti ruskeaksi ja vauvan ulosteen haju levisi koko kastehuoneeseen.
Ymmärrettävää kyllä katolinen kirkko alkoi harrastamaan valelukastetta vauvojen osalta, upotuskastetta se kai vieläkin käyttää aikuisten kohdalla. Totuus on kuitenkin se, että Raamattu puhuu upotuskasteesta. Valelukaste ei ole raamatullinen kaste, eikä apostolit käyttäneet valelukastetta eivätkä myöskään kastaneet saavissa vauvoja. - gq3rgq
Vauvakin voi uskoa, joten kasteen sisältö on sama vauvallekin. Jumalan teon sisältö ei muutu sen mukaan minkä ikäinen ihminen kohteena on.
- rtdfgdferdfd
gq3rgq kirjoitti:
Vauvakin voi uskoa, joten kasteen sisältö on sama vauvallekin. Jumalan teon sisältö ei muutu sen mukaan minkä ikäinen ihminen kohteena on.
Mihinkä se vauva uskoo tai mihinkä sinä uskot.
- gq3rgq
rtdfgdferdfd kirjoitti:
Mihinkä se vauva uskoo tai mihinkä sinä uskot.
Molempiin vastaus: Kristukseen.
- täyskässi
bnvmvnvhfggb kirjoitti:
Miksi sinä alat yhtäkkiä puhumaan tuhlaajapojasta??
Menkää tuhlaajapojat pelaamaan nettipokeria.
- gq3rgq
täyskässi kirjoitti:
Menkää tuhlaajapojat pelaamaan nettipokeria.
Mee itse uudestikastaja!
- nuububbp
dfcgdvdfres 29.5.2016 16:12
###
Uudestisyntyminen on sitä, että ihminen syntyy Jumalan lapseksi, ihmisen henki uudestisyntyy Jumalan lapseksi.
Apostolien teot:
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
2.Korinttolaiskirje:
4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
1.Pietarin kirje:
2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
###
Oletko kauan palvellut saatana palvelijaa, Paavalia jumalan?
Jos ei ymmärrä, mitä Jumala ja Jeesus opettaa, niin miksi saatanallisuuksiin uskoo??
JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
- rtfgdfdrefddsd
Vähitellen aletaan päästä asiaan. Nimittäin minäkin olen uudestisyntynyt. Raamatun sana siis toimii vielä nykyaikanakin.
Minä en tiennyt mitään uudestisyntymisestä etukäteen. En edes tiennyt, että sellaista on olemassa. Tiesin kyllä, että uskovaisia on olemassa, mutta minä vain pidin heitä omituisina ihmisinä. En tiennyt, että he ovat uudestisyntyneitä, ainakin osa heistä.
Minä vain rukoilin Jumalalta syntejäni anteeksi ja silloin se tapahtui, minä uudestisynnyin ylhäältä. Se oli hyvin voimakas ja miellyttävä ja yllättävä kokemus. Jumala ei siis halunnut ainoastaan antaa minulle syntejäni anteeksi vaan hän halusi synnyttää minut lapsekseen Pyhän Hengen ja evankeliumin sanan kautta. Jäljestäpäin osasin sitten määritellä asian näin. Minä kyllä uskoin Jeesukseen ja hänen ristinkuiolemaansa minun puolestani mutta en tiennyt, että siitä pitäisi olla jotain seurausta minun elämääni tai sieluuni tai henkeeni.
Kun sitten luin Raamattua ja siellä sanotaan, että "te olette siirtyneet pimeydestä valkeutaan" ja "Saatanan vallasta Jumalan tykö", tajusin, että juuri noin siinä tapahtui.Uudestisyntyminen on sellainen tapahtuma , että se muuttaa ihmisen sydämen ja sitä kautta koko elämän.- 119
Minäkin synnyin uudesti tietämättäni. Olin pyytänyt toisia rukoilemaan puolestani. He vaan kysyivät, uskonko Jeesukseen Jumalan Poikana? Nyökytin, kun en voinut itkulta puhua. Jumala tiesi sydämen asenteen ja tuntee meidät. Hän tietää, mikä kullekin sopii.
Tosi on, että elämä muuttui. Itse en huomannut, mutta omatunto käski toimia toisin. Eli Pyhä Henki minussa. Alussa kiroilin, mutta pian tajusin sen olevan väärää. Sekin jäi pois. Avion ulkopuolinen seksi loppui. Se jatkui aviossa:)
Raamattu tuli tutuksi ja luin melkein yötä päivää. Sana alkoi elämään ja puhui suoraan minulle. Sain lupauksia ja ne toteutuivat myöhemmin.
Jumala elää ja hallitsee. Sana elää samoin ja kaikki toteutuu, kun aika on.
Kiitos Jumalalle! - kjhgfdkjii9
OHOH!!!
Vain antoi jumala syntisi anteeksi!
tiedät itsekkin että aivopetyn aivopieruja päästelet....
Luet saatanallisuuden käsikirjaa, väärennettyä raamattua, ja uskot sitä!
mutta
et ymmärrä uskovasi saatanaa jumalaksi
vaikka
olet rikollisen kristinuskon eksyttämä uskovainen joka
EI YMMÄRRÄ, ETTÄ OMAVANHURSKAUS ON SYNTIÄ
rikollisuudessakin!
uskontunnustuksen kaltaisuudessa on vain yksi etu;
SE, ETTEI YMMÄRRÄ KUINKA JÄRJETÖN ON!
'Meillä ei ole järkeä'
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Olemme syntisiä'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
- cvcbcgdfdvfxd
2.Kor 4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
Johanneksen evankeliumi:
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään
Juuri noin tapahtui minunkin kohdallani, Kristuksen kirkkaus alkoi loistaa minun sydämessäni ja tiesin siirtyneeni kuolemasta elämään.
Uudestisyntyminen on hyvin herkkä tapahtuma ihmisen ja Jumalan välillä eikä siihen saa toiset puuttua tai vaikuttaa eivätkä pystykään vaikuttamaan.- hkjijopkå
uskontunustuksen antanut uskoo saatanaa aivopestynä jumalaksi.
se herkkyys on mielen manipuloinnin/aivopesun aikaan saama mielen tilan sairautta, häiriö.
Eihän edes teoreettisesti IHMISYYDESTÄ LUOPUNEELLA ole jumalaa vaan palvelee saatanaa jumalanaan ja SUHDE JUMALAAN ON SAIRAAN USKOA!
'Meillä ei ole järkeä'
'Olemme syntisiä'
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
Elukka se on seurakunnan lammaskin!
Siis, edelleen on niin, että kun on lapsena kastettu, on uudestisyntynyt Jumalan lapseksi (Joh.3:5-6; Ef.5:26). Jos on mennyt tuhlaajapojan tielle tai lahkojen ojaan, ja saa evankeliumissa palaamisen armon, kasteen armoon, siihen samaan syntymiseen, jonka on kerran kasteessa saanut. Emme tarvitse uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista.
Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]- fgfhfbfgrt
Sinä valehtelet niinkuin antikristukset valehtelevat. Sinä olet asettanut sakramentin Kristuksen tilalle ja olet hylännyt Jumalan totuuden ja tien.
- qfqe
fgfhfbfgrt kirjoitti:
Sinä valehtelet niinkuin antikristukset valehtelevat. Sinä olet asettanut sakramentin Kristuksen tilalle ja olet hylännyt Jumalan totuuden ja tien.
Ei sakramentti korvaa Kristusta, vaan antaa Hänet.
- 1777
Minusta armo on Jeesuksessa. Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä ja liittämistä Jeesukseen, niihin opetuksiin, kun lapsesta on kyse.
Yksi kaste riittää, kun ainakaan itse en halua perustaa toivoani omiin tekoihini.
Omatunto on lapsellakin. Uskova minusta tuli vasta aikuisena.
Kasteesta kiistely on ns. maitoruokaa, ei kannata tuhlata paukkuja siihen. - 44642
1777 kirjoitti:
Minusta armo on Jeesuksessa. Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä ja liittämistä Jeesukseen, niihin opetuksiin, kun lapsesta on kyse.
Yksi kaste riittää, kun ainakaan itse en halua perustaa toivoani omiin tekoihini.
Kasteesta kiistely on ns. maitoruokaa, ei kannata tuhlata paukkuja siihen.Armo on Jeesuksessa, joka kasteessa meille annetaan.
- lfldlelelell
1777 kirjoitti:
Kasteesta kiistely on ns. maitoruokaa, ei kannata tuhlata paukkuja siihen.1777: KERRO MEILLÄ MISSÄ KOHTAA RAAMATTUA JEESUS ON ILMOITTANUT ETTÄ PITÄÄ IHMISIÄ KASTAA, IHMISIÄ, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI, USKOVAISIKSI TAI EDES PAPPIENKAAN EROTTISIIN HYVÄKSI KÄYTETTÄVIKSI ORJIKSI?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!
OLISKO JEESUS SYYLLINEN?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
"teuta
21.6.2011 18:31
KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."
---
ELLEI JUMALA JA JEESUS OLE KÄSKENYT KASTAA RIKOLLISUDEN USKOON JA JÄSENIKSI
NIIN
OLISKOHAN TOTUUS NIIN, ETTÄ SE JUMALANNE ON saatana herra jumalineen???
paavalilais-luterilaisuuden väärennetyn raamatun ja oppien krisittyjen maailman laajuista sivistystä...
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
.........................
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
Paavali, toisin kuin häntä rakastavat uskovaiset, tunnusti herrakseen saatanan josta Paavali halusi erota mutta ei koskaan päässyt eroon vaan kuoli perustamansa rikollisen kristinuskon herran ja sen enkeleiden orjana:
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
HUOM! Raamatun mukaan Paavali ei eroa saatanasta saanut.
Meidän tulee Paavalista kirjoitellen muistaa myös se, ettei Paavali ollut Jeesuksen opetuslapsi vaan itse itsensä sellaiseksi nimittänyt eksyttäjä joka vainosi ja tapatti Jeesuksen seuraajia:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Gal.3:27). Kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattu (Room. 6:3).
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" (Room.6:3).- ristiriitaistaoppia
Weha levittää taas tuota vesi-teoriaansa. Wehan ratkaisu tulla taas palstalle sekoilemaan on perkeleestä!!!
Wehan oppi on ristiriitaista! Hän on langennut lahkojen ojaan.
Miten langennut, perkeleen vallassa oleva, voisi tehdä tuollaisen ratkaisun, että palaa??? Sehän on Wehan mielestä omavanhurskautta!!!! - whaw
ristiriitaistaoppia kirjoitti:
Weha levittää taas tuota vesi-teoriaansa. Wehan ratkaisu tulla taas palstalle sekoilemaan on perkeleestä!!!
Wehan oppi on ristiriitaista! Hän on langennut lahkojen ojaan.
Miten langennut, perkeleen vallassa oleva, voisi tehdä tuollaisen ratkaisun, että palaa??? Sehän on Wehan mielestä omavanhurskautta!!!!Wehan oppi on selkeää ja raamatullista. Weha osaa erottaa lain ja evankeliumin, toisin kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, jonka oppi on sekavaa ja ristiriitaista.
- surullistatuokyllä
whaw kirjoitti:
Wehan oppi on selkeää ja raamatullista. Weha osaa erottaa lain ja evankeliumin, toisin kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, jonka oppi on sekavaa ja ristiriitaista.
Niin uudestikastjaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko Raamattua, vaan keksii omia pelastustietä ohi Kristuksen
- näinsevaanonveljet
surullistatuokyllä kirjoitti:
Niin uudestikastjaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei usko Raamattua, vaan keksii omia pelastustietä ohi Kristuksen
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa puhuu uskon kohdalla ratkaisusta, koska usko on hänelle ihmisen teko. Lisäki tuo tyyppi puhuu koko jan perkeleen vallassa olemisesta. Se kun on hänelle tuttua... me kristityt olemme Jeesuksen omia!
- kjhygyguo
###
weha
31.5.2016 10:32
Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Gal.3:27). Kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattu (Room. 6:3).
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" (Room.6:3).
###
MISSÄ ON JEESUKSEN EVANKELIUMIEN NÄYTTÖÄ TUOSTA MITÄ OPETAT?
siis JEESUSTA kristukseksi pilkkaava valehtelijaksi aivopesty uskovainen todistaa saatanan herrakseen sillä, että USKOO vaikka JEESUS on sen kieltänyt!
- dfdvcgdfdr
Kun minä olin uudestisyntynyt, siis ensimmäisen ja ainoan kerran uudestisyntynyt, ja olin siirtynyt pimeydestä valkeuteen, minä tajusin että oleellinen osa sitä hengellistä pimeyttä, jonka vanki olin ollut, oli luterilainen kirkko mustapukuisine pappeineen, jotka olivat valehdelleet minulle pelastusasiasta. Minä en ollut mikään tuhlaajapoika palaamassa Isän luo sillä minä en edes tiennyt, että Jumala on olemassa ja että hän on minun Isäni, eikä hän ollutkaan minun Isäni ennenkuin vasta sitten, kun olin uudestisyntynyt.
Minulle selvisi, että vauvakasteeseen ei sisälly mitään uudestisyntymistä sillä ihminen syntyy vain kerran uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi ja minä tiesin tarkalleen, milloin minä olin uudestisyntynyt. Minä en suinkaan ollut mikään tuhlaajapoika, joka oli palannut kasteen armoon, sillä mitään kasteen armoa ei ole olemassakaan - on vain Jumalan armo. Eikä minulla ollut mitään halua palatakaan "kasteen armoon" vaan minulle syntyi voimakas halu paeta sitä hengellistä pimeyttä ja inhottavaa valehtelua, jota luterilainen kirkko edusti.
Luterilainen kirkko käyttää hyväkseen avuttoman vauvan kyvyttömyyttä ymmärtää mitään tai vastustaa mitään. He ovat kehittäneet teorian siitä kuinka vauva muka pelastuu ja uudestisyntyy vauvakasteessa mutta vauvalta ei kysytä mitään eikä vauvalle anneta tilaisuutta ilmoittaa, että eipä se olekaan uudestisyntynyt. Koko teoria perustuu pelkkään luulotteluun ja ihmisten pettämiseen.
Jos sinä et ole uudestisyntynyt aidosti, se voi kuitenkin vielä tapahtua, mutta sinun on päästävä irti siitä valheen verkosta, jonka luterilainen kirkko on kutonut sinun ympärillesi.- lutpiste
Milenkiintoista, itselläni on täysin eri kokemus luterilaisuudesta, kuten myös sen opin raamatullisuudesta. Uudestisyntyminen ei ole tauamista ja kokemuksia, vaan se on Jumalan teko. Ei normaali syntyminenkään ole tosi vasta sitten kun ihminen tajuaa sen, vaan se tapahtuu ilman meidän halujamme ja tekojamme.
Käsitykseni ja monien Raamatunkohtien mukaan, mielen ja tahdon uudistus, ei ole sama asia kuin kasteen sakramentissa tapahtuva uudestisyntyminen. Lyhyenä esimerkkinä, tämä ilmenee jo pienten lasten kasteessa, jossa Vapahtaja ottaa pienokaisen syliinsä, ja antaa hänelle omakseen Jumalan valtakunnan; Tätä samaa lupausta ei ole muualla, kun pyhässä kasteen sakramentissa. Ei ole siis mitään muuta keinoa saattaa pienokaisia Jeesuksen yhteyteen. Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5-6).
Gal.3:27 "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."
Mitä uskoa tuo on, jos halveksii kastetta ja antaa sille mitään sanomattoman merkityksen?(Joh.3:5). Kun minut on pienenä lapsena kastettu, synnyin Jumalan lapseksi. Menin epäuskossa maailmaan, mutta sain palaamisen armon taivaan tielle, kasteen armoon. Palasin siihen samaan uudestisyntymiseen, jonka olen kasteessa saanut.
Luther korostaa tätä uudestisyntymistä kasteesta monissa kohdissa."
Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja RUUMIINI saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös RUUMIIN ja sielun yhdessä pelastua JA ELÄÄ IANKAIKKISRESTI. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan PYHIKSI ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla."Tuosta hengellisesti kuolleen ratkaisunteosta, voin olla hyvällä omallatunnolla Jumalan edessä. Jeesushan sanoo, että lihasta syntynyt ihminen on vain liha (Joh.3:6). "Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä"(Joh.6:63). Kun Jumala luo uutta, hän ei paikkaile vanhaa. Tuosta hengellisestä ratkaisunteosta, Raamattu on selkeä. "Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutusta".
Edelleen tulee mieleen Raamatusta Lasadus, joka oli kuollut ja haisi jo. Sitten Jeesus sanoi sanat: "Lasadus tule ulos". Lasadus nousi ja tuli ulos sanojen voimasta. Tämä on siis hengellisesti kuolleen uudestisyntyminen-
Se on Pyhän Hengen teko kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Selvä on myös kohta uskovaisten hyvistä töistä: Ef.2:10 "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."- gyfhftfgrtr
Mutta hyviä tekoja ei ole se, että valehdellaan ihmisille pelastusasiassa ja levitellään omia luuloja ja teorioita mukamas Jumalan Sanana.
- kerskailua
Tuo pitää paikkansa Wehan kohdalla:
""Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutusta"
Weha on niin sokaistunut kirkkolaitoksen keksimiin oppeihin, että hän ei tajua yksinkertaista uskoa Herran Jeesuksen voimaan pelastaa ihminen.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi" Ap 16:31
Weha tarvitsee siihen vanhempien, kummien ja papin tekoja. Kuitenkin Raamattu vakuuttaa:
" usko ainoastaan."'
"Armoste te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojen kauta, ettei kukaan kerskaisi.." Ef 2:8
Weha kerskaa vanhempiensa teoista ja lyö rintoihinsa omasta paremmuudestaan. - kieroilua
Weha.
Sinä väitit joskus aikaisemmassa keskustelussa , että sinulla on autenttista tietoa siitä, että Lina Sandell kirjoitti runossaan "Oi Jumala kuink iloitsen" kasteesta.
Miksi et ole todistanut väitettäsi vai myönnätkö, että valehtelit??
Eikö sinulla ole kanttia tunnustaa valhettasi?
Valheella on lyhyet jäljet. - regerh
kerskailua kirjoitti:
Tuo pitää paikkansa Wehan kohdalla:
""Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutusta"
Weha on niin sokaistunut kirkkolaitoksen keksimiin oppeihin, että hän ei tajua yksinkertaista uskoa Herran Jeesuksen voimaan pelastaa ihminen.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi" Ap 16:31
Weha tarvitsee siihen vanhempien, kummien ja papin tekoja. Kuitenkin Raamattu vakuuttaa:
" usko ainoastaan."'
"Armoste te olette pelastetut, USKON KAUTTA, ette tekojen kauta, ettei kukaan kerskaisi.." Ef 2:8
Weha kerskaa vanhempiensa teoista ja lyö rintoihinsa omasta paremmuudestaan.Weha juuri opetti, että pelastus on uskon kautta. Pelastus ja uudestisyntyminen on Jumalan tekoja.
- fgftrbdvdfdg
Weha juuri opetti väärin, että ihminen pelastuu antikristillisen vauvakasteen kautta. Hän on hylännyt pelastuksen, jota Jumala tarjoaa Jeesuksessa.
- hwarhr
fgftrbdvdfdg kirjoitti:
Weha juuri opetti väärin, että ihminen pelastuu antikristillisen vauvakasteen kautta. Hän on hylännyt pelastuksen, jota Jumala tarjoaa Jeesuksessa.
Ei weha opettanut, että ihminen peastuu antikristillisen kasteen kautta, vaan kasteen kautta ja uskon kautta. Jumala tarjoaa pelastuksen Kristuksessa, Sanan, kasteen ja ehtoollisen kautta.
229 Oi Jeesus, kuinka riemuitsen
1. Oi Jeesus, kuinka riemuitsen, / sinulta puvun sain. / Näin kelpaan kerran taivaaseen, / kun sinne matkustan.
2. En saata kyllin katsella / ja siitä riemuita. / Se aina vain on silmissäin / ja yhtä uutena.
3. Ei siitä löydy virhettä, / ei tahraa pientäkään, / vaan tahrani ja virheeni / se peittää yksinään.
4. Se vanhurskaus on Jeesuksen, / sen kasteen kautta sain. / Se riittää, muuta tarvitse / en taivasmatkallain.
5. Jos pukua en sellaista / ois saanut lahjana, / niin kuinka silloin kestäisin / Jumalan katsetta.
6. En tahdo siihen ommella / mä itse lankaakaan, / käyn luokse valtaistuimen / vain vanhurskaudessaan.
7. Oi Jeesus, kuinka kiittäisin / nyt tästä lahjasta! / Jo ristinpuussa ostit sen, / siis kiitos armosta!
Laulun tekijätiedot:
Melodia: suomalainen toisinto 1882
Teksti: Lina Sandell 1859
Suomentaja: 1869, U Lauri Thurén
Siionin kanteleeseen tulovuosi: 1885
1. En voi rikkaammaksi tulla, / kaikki Kristuksessa on. / Taivas aarteineen on mulla, / kun sain Herran suosion. / :,:Kaste antoi Kristuksen / sekä lapsen oikeuden.:,:
2. Jeesuksessa Kristuksessa / syntinen on vanhurskas, / vaatteessansa valkoisessa / puhdas, pyhä, autuas. / :,:Pääsin Herran omaksi, / perijäksi rikkaaksi.:,:
3. Aarrettani ei syö ruoste, / eivät varkaat varasta. / Koi ei päästä voi sen luokse, / ei se koskaan katoa. / :,:Se on Herran huomassa / parhaimmassa suojassa.:,:
4. Kuinka ihanaa on olla, / täyttää ilo sydämen: / onhan kerran kastetulla / aarre iankaikkinen. / :,:Totisesti Kristuksen / omistan ja autuuden.:,:
5. Herran sana on se kahva, / johon tartun uskoen. / Se on testamentti vahva, / varma kautta aikojen. / :,:Pelastun, kun uskon sen / vaihtuessa tunteiden.:,:
Laulun tekijätiedot:
Melodia: William Howard Doane 1871
Teksti: Johann August Gottlieb Hymander 1876
Uudistaja: Lauri Thurén
Siionin kanteleeseen tulovuosi: 1877- jkjljmnkjiuo
Samaa antikristillistä propagandaa, jota on jo 300-luvulta lähtien levitetty katolisen kirkon toimesta.
- wrh
Eritääin kaunis ja raamatullinen hengellinen laulu. Siionin kannelta on tullut laulettua ja tuo on yksi lenpilauluistani siinä!
- raukkamaista
Eli Weha ei vieläkään pysty näyttämään väitettään todeksi.
Sandellhan kirjoitti tuo laulun RUOTSIKSI ja SLYE:n toimesta sen sanoja on vääristelty.
On tuo Weha melkoinen kelmi!
Siionin lauluissa se on suomennettu oikein!!! Siitä kiitos vanhoillislestadiolaisille.
Mutta niinhän se on, että vauvakastetta ei voi puolustaa ilman valheita. - gwragw
raukkamaista kirjoitti:
Eli Weha ei vieläkään pysty näyttämään väitettään todeksi.
Sandellhan kirjoitti tuo laulun RUOTSIKSI ja SLYE:n toimesta sen sanoja on vääristelty.
On tuo Weha melkoinen kelmi!
Siionin lauluissa se on suomennettu oikein!!! Siitä kiitos vanhoillislestadiolaisille.
Mutta niinhän se on, että vauvakastetta ei voi puolustaa ilman valheita.Mikä on SLYE???? Taitaa paniikki taas nousta inttäjä-eksyttäjän päähän kun ei osa enää edes kirjoittaa
Kerro meille mikä tuo SLYE on. - vastaustakaivataan
gwragw kirjoitti:
Mikä on SLYE???? Taitaa paniikki taas nousta inttäjä-eksyttäjän päähän kun ei osa enää edes kirjoittaa
Kerro meille mikä tuo SLYE on.MIKSEI UUDESTIKASTAJA-INTTÄJÄ-EKSYTTÄJÄ NÄIN RAAMATUSSA VASTAA TÄHÄN??????????????????????????????
Mikä on SLYE????????????????????????????
Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta. Mitään muuta tietä ei ole. Joh.3:5, mainitsee ensin kasteen veden ensin ja sitten mukana Hengen.
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
weha: "Kohdan mukaan, kasteessa synnit hengellisesti annetaan anteeksi. Kasteessa hengellisesti kuollut herää ja kasteessa on voima antaa myös usko".- wehaeksyttää
Täh??
Onko vauva hengellisesti kuollut???
Miksihän Jeesus sanoi kastamattomasta lapsesta: Matt 18
"Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen 3 ja sanoi:
"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. 4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. 5 Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut"
Jeesus ei puhu tuossa mitään kasteesta, samoin kuin ei tuossa Joh 3:5:ssäkään. Weha puhuu taas omiaan. - ccvcbdgxfvxsdw
Weha valehtelee jälleen. Joh 3:5 ei puhu kasteesta yhtään mitään.
Se jae on selitetty täällä jo riittävän useasti. - hkhjhmhuhjhiy
wehaeksyttää kirjoitti:
Täh??
Onko vauva hengellisesti kuollut???
Miksihän Jeesus sanoi kastamattomasta lapsesta: Matt 18
"Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen 3 ja sanoi:
"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. 4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. 5 Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut"
Jeesus ei puhu tuossa mitään kasteesta, samoin kuin ei tuossa Joh 3:5:ssäkään. Weha puhuu taas omiaan."Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. 4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. 5 Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut"
Tässä on tärkeää huomata, että Jeesus puhuu aikuisille ihmisille. Aikuisten ihmisten on tultava lasten kaltaisiksi. Pienet lapset ovat tässä esimekkinä oikeantyyppisinä lahjan vastaanottajina. Lapset eivät ole tässä esimerkkinä uskovaisesta ihmisestä. - lapsetesimerkkejä
hkhjhmhuhjhiy kirjoitti:
Tässä on tärkeää huomata, että Jeesus puhuu aikuisille ihmisille. Aikuisten ihmisten on tultava lasten kaltaisiksi. Pienet lapset ovat tässä esimekkinä oikeantyyppisinä lahjan vastaanottajina. Lapset eivät ole tässä esimerkkinä uskovaisesta ihmisestä.Tuossa tilanteessahan oli myös lapsia, joten väitteesi ei pidä paikkaansa.Lapset olivat myös kuulijoina.
"joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi"!!!
Lapset ovat esimerkki uskovaisesta ihmisestä!!!
Jeesushan sanoi lisäksi noista lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta, " mutta sekään ei kelpaa teille todistukseksi lasten taivaskelpoisuudesta!!!
Kovin on valikoivaa teidän uskonne Jeesuksen sanoihin. Siksikö ette usko Jeesuksen sanoihin, kun noita lapsia ei oltu kastettu? Putoaako opiltanne sen johdosta pohja pois? - aerh
lapsetesimerkkejä kirjoitti:
Tuossa tilanteessahan oli myös lapsia, joten väitteesi ei pidä paikkaansa.Lapset olivat myös kuulijoina.
"joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi"!!!
Lapset ovat esimerkki uskovaisesta ihmisestä!!!
Jeesushan sanoi lisäksi noista lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta, " mutta sekään ei kelpaa teille todistukseksi lasten taivaskelpoisuudesta!!!
Kovin on valikoivaa teidän uskonne Jeesuksen sanoihin. Siksikö ette usko Jeesuksen sanoihin, kun noita lapsia ei oltu kastettu? Putoaako opiltanne sen johdosta pohja pois?"Lapset ovat esimerkki uskovaisesta ihmisestä!!!"
Kyllä! Miksihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa väittää ettei pieni lapsi voi uskoa???
"mutta sekään ei kelpaa teille todistukseksi lasten taivaskelpoisuudesta!!!"
Ei, koska Jeesus sanoi, että lasten KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Ei siis lasten. Lapsenkin täytyy ottaa taivasten valtakunta vastaan.
Eli päin mäntyä menee inttäjä-eksyttäjän selittely selkeistä Raamatun kohdista. Välillä lapsi voi uskoa, välillä ei. Välillä lapsi ottaa Jeesuksen vastaan, välillä ei. Välillä lapsi on taivaskelpoinen kun uskoo ja välillä ilman sitä. Selittelyn mestari tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Älkää uskoko tuota trollia! - valittakaamme
aerh kirjoitti:
"Lapset ovat esimerkki uskovaisesta ihmisestä!!!"
Kyllä! Miksihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa väittää ettei pieni lapsi voi uskoa???
"mutta sekään ei kelpaa teille todistukseksi lasten taivaskelpoisuudesta!!!"
Ei, koska Jeesus sanoi, että lasten KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Ei siis lasten. Lapsenkin täytyy ottaa taivasten valtakunta vastaan.
Eli päin mäntyä menee inttäjä-eksyttäjän selittely selkeistä Raamatun kohdista. Välillä lapsi voi uskoa, välillä ei. Välillä lapsi ottaa Jeesuksen vastaan, välillä ei. Välillä lapsi on taivaskelpoinen kun uskoo ja välillä ilman sitä. Selittelyn mestari tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Älkää uskoko tuota trollia!Sinulla tuntuu olevan ymmärtämisvaikeuksia toisten kirjoituksista.
Jeesuksen sanojen mukaan lapsi on taivaskelpoinen,ilman kastetta, eikä siinä sinun märinäsi auta!
Valitettavasti olit väärässä. - valitan
valittakaamme kirjoitti:
Sinulla tuntuu olevan ymmärtämisvaikeuksia toisten kirjoituksista.
Jeesuksen sanojen mukaan lapsi on taivaskelpoinen,ilman kastetta, eikä siinä sinun märinäsi auta!
Valitettavasti olit väärässä.Sinulla tuntuu olevan ymmärtämisvaikeuksia. Jeesuksen sanojen mukaan lapsen täytyy ottaa Jumalan valtakunta vastaan uskolla.
"
Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen KAIKKI, jotka uskovat. KAIKKI OVAT SAMASSA ASEMASSA" Joten kaikille on sama pelastustie: Kristus.
Valitettavasti siis olet väärässä ja Raamattu sen todistaa. Valitan. - hälytys
valitan kirjoitti:
Sinulla tuntuu olevan ymmärtämisvaikeuksia. Jeesuksen sanojen mukaan lapsen täytyy ottaa Jumalan valtakunta vastaan uskolla.
"
Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen KAIKKI, jotka uskovat. KAIKKI OVAT SAMASSA ASEMASSA" Joten kaikille on sama pelastustie: Kristus.
Valitettavasti siis olet väärässä ja Raamattu sen todistaa. Valitan.Jeesus ei sano, että lapset ovat taivaskelpoisia. Jeesus sanoi että lasten KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Saman asian Jeesus sanoo sanoessaan "Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan NIIN KUIN LAPSI, hän ei sinne pääse" Siis eihän lapsikaan OLE siellä automaattisesti, vaan lapsi OTTAA uskolla tuon valtakunnan vastaan
Jälleen on osoitettu miten vähän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamaussa välittää Jeesuksen sanoista, vaan hän korjailee ja muokkaa niitä oman mielensä mukaan, jotta oma harhaoppi ilmestyisi Raamattuun.
Väite, että ihminen pelastuu ilman Kristusta ja uskoa Häneen, on pakanallinen ja harhaoppinen väite, joka saa aikaan väärää rauhaa. Varokaa tuota inttäjä-eksyttäjää!!!! Hän tuudittaa tiedät väärään rauhaan! Hän ei usko että ihminen on syntinen! Varokaa hänen eksytyksiään! - sadismia
hälytys kirjoitti:
Jeesus ei sano, että lapset ovat taivaskelpoisia. Jeesus sanoi että lasten KALTAISTEN on taivasten valtakunta. Saman asian Jeesus sanoo sanoessaan "Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan NIIN KUIN LAPSI, hän ei sinne pääse" Siis eihän lapsikaan OLE siellä automaattisesti, vaan lapsi OTTAA uskolla tuon valtakunnan vastaan
Jälleen on osoitettu miten vähän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamaussa välittää Jeesuksen sanoista, vaan hän korjailee ja muokkaa niitä oman mielensä mukaan, jotta oma harhaoppi ilmestyisi Raamattuun.
Väite, että ihminen pelastuu ilman Kristusta ja uskoa Häneen, on pakanallinen ja harhaoppinen väite, joka saa aikaan väärää rauhaa. Varokaa tuota inttäjä-eksyttäjää!!!! Hän tuudittaa tiedät väärään rauhaan! Hän ei usko että ihminen on syntinen! Varokaa hänen eksytyksiään!Miksihän nuo lasten halveksijat jaksavat vääntää täällä julmaa , sadistista oppiaan vauvojen syntisyydestä ja pakollisesta vauvakasteesta ja halveksivat Jeesuksen sanoja.
Jeesushan puhuu tuossa KASTAMATTOMISTA lapsista!!
Matt 18
"10. Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa. "
Vauvat ovat tukevasti Jumalan kädessä," eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa."
Kovastihan nuo vauvakastefanaatikot sitä kyllä yrittävät. - gåpewqg
sadismia kirjoitti:
Miksihän nuo lasten halveksijat jaksavat vääntää täällä julmaa , sadistista oppiaan vauvojen syntisyydestä ja pakollisesta vauvakasteesta ja halveksivat Jeesuksen sanoja.
Jeesushan puhuu tuossa KASTAMATTOMISTA lapsista!!
Matt 18
"10. Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa. "
Vauvat ovat tukevasti Jumalan kädessä," eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni kädestä, joka on taivaassa."
Kovastihan nuo vauvakastefanaatikot sitä kyllä yrittävät.Miksihn tuo antikristillinen Raamatun vääristelijä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa selitää Raamattua päin honkia?
Jeesus ei puhu tuossa sen paremmin kastetuista kuin kastamattomistakaan lapsista. Hän puhu tuossa lapsista. Lapsienkin täytyy ottaa Jumalan valtakunta vastaan. Kaikki ovat samassa asemassa ja syntisiä. Ei siinä ole mitään sadistista
Antamasi kohta ei puhu mitään siitä, että vauvat olisivat pelastuneita ilman uskoa. Sellainen olisi räikeästi Raamatun Sanan vastaista. Kohta puhuu enkeleistä eikä sillä ole tekemistä synnin kanssa.
Nyt voit painua pois täältä sairanine oppeinesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! - koostevielä
gåpewqg kirjoitti:
Miksihn tuo antikristillinen Raamatun vääristelijä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa selitää Raamattua päin honkia?
Jeesus ei puhu tuossa sen paremmin kastetuista kuin kastamattomistakaan lapsista. Hän puhu tuossa lapsista. Lapsienkin täytyy ottaa Jumalan valtakunta vastaan. Kaikki ovat samassa asemassa ja syntisiä. Ei siinä ole mitään sadistista
Antamasi kohta ei puhu mitään siitä, että vauvat olisivat pelastuneita ilman uskoa. Sellainen olisi räikeästi Raamatun Sanan vastaista. Kohta puhuu enkeleistä eikä sillä ole tekemistä synnin kanssa.
Nyt voit painua pois täältä sairanine oppeinesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!Raamattu: Ihmminen on syntinen ja tarvitsee Jeesusta, joka on ainoa tie pelastumiseen
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa: Ihminen ei ole syntinen ja pelastuu sellaisenaan. Uskoa Kristukseen ei tarvita
Tässä näemme kaikki millaisesta eksyttäjästä ja harhaopin sepittäjästä on kysymys! - sairainine
gåpewqg kirjoitti:
Miksihn tuo antikristillinen Raamatun vääristelijä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa selitää Raamattua päin honkia?
Nyt voit painua pois täältä sairanine oppeinesi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!Siinä taas yksi antikristillinen sadisti, joka ilmeisesti nauttii siitä, että vauvat joutuvat kärsimään helvetin liekeissä.
Mutta hyvin häneltä sujuu tuo rienaaminen. - arawrd
sairainine kirjoitti:
Siinä taas yksi antikristillinen sadisti, joka ilmeisesti nauttii siitä, että vauvat joutuvat kärsimään helvetin liekeissä.
Mutta hyvin häneltä sujuu tuo rienaaminen.Täällä eivät muut ole lähettämässä vauvoja helvettiin kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sadistine synnittömyysoppeineen. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja piste.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin oppi on kumottu. Hän on ainoa joka edes puhuu vauvoista helvettiin menossa. Kristityt puhumme vauvasta jolle Jumala voi uskon antaa ja joka voidaan kastaa ja joka näin ollen on armosta pelastettu. - simppavaa
arawrd kirjoitti:
Täällä eivät muut ole lähettämässä vauvoja helvettiin kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sadistine synnittömyysoppeineen. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja piste.
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin oppi on kumottu. Hän on ainoa joka edes puhuu vauvoista helvettiin menossa. Kristityt puhumme vauvasta jolle Jumala voi uskon antaa ja joka voidaan kastaa ja joka näin ollen on armosta pelastettu.On se kyl tosi vaarallinen eksyttäjä toi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Tyyppii haluaa näkojään katella vauvoja helvetin tulessa. Niinhän se on tehtävä jos vauva ei voi uskoo, koska uskon kautta pelastuts otetaan vastaan
- vamppasii
simppavaa kirjoitti:
On se kyl tosi vaarallinen eksyttäjä toi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Tyyppii haluaa näkojään katella vauvoja helvetin tulessa. Niinhän se on tehtävä jos vauva ei voi uskoo, koska uskon kautta pelastuts otetaan vastaan
Nyt ei "arawrd":llä yläpää taaskaan toimi:
" sadistine synnittömyysoppeineen." EIHÄN SYNNITÖN JOUDU HELVETTIIN!!!!
!
Onko oppi taas muuttunut???
Eikö kastamaton vauva joudukkaan enää helvettiin. Tehän olette vihdoin tulleet jo 2000-luvulle. Oletteko jo vihdoin avanneet Raamattuanne?
No sittenhän vauvojen pään liruttaminenkin voidaan lopettaa ja uskoa Jeesuksen sanoja: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!!!
Mikä tuo "pelatuts" on? - geGWG
Sytnnittömiä ihmisiä ei ole olemassakaan. Kaikki jotuvat kadotukseen ilman Jeesusta
Kastamaton vauva voi pelastua. Sen päättää Jumala. Kastettu vauva ainakin pelastu.
Kastetta ei lopeteta, koska Jeesus käskiu kastaa ja opettaa.
Jos sinun oppisi mukaan ihminen pelastuu ilman uskoa, niin eikö se opettaminen voida sitten lopettaa??? :DD - niinseonveljet
Niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin argumentit on luokkaa säälittävä. Ja välillä naurettava ja välillä onneton.
Jeesus käski kastaa ja opettaa ja nyt tuo itseään täynnä oleva uudestikastefani haluaa lopettaa kastamisen. Jeesus asetti kasteen ja uskon pelastuksen ehdoiksi, mutta tuo uudestikastajapelle yrittää pelastaa ihmisiä ohi Kristuksen. Sairasta!
Jeesus sanoja uskotaan, ja kuten todettua, Jeesus ei EDELLEENKÄÄN sano, että lasten on taivasten valtakunta, vaan että lasten kaltaisten on tämä valtaunta. Eli kaikkieen pitää ottaa tämä valtakunta vastaan niin kuin lapsen. Lapsi siis pelastuu kun ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Ei ilman sitä.
Varokaa tuota Raamatun oppia vääristelevää uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia!!!! - jonglöörimme
niinseonveljet kirjoitti:
Niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin argumentit on luokkaa säälittävä. Ja välillä naurettava ja välillä onneton.
Jeesus käski kastaa ja opettaa ja nyt tuo itseään täynnä oleva uudestikastefani haluaa lopettaa kastamisen. Jeesus asetti kasteen ja uskon pelastuksen ehdoiksi, mutta tuo uudestikastajapelle yrittää pelastaa ihmisiä ohi Kristuksen. Sairasta!
Jeesus sanoja uskotaan, ja kuten todettua, Jeesus ei EDELLEENKÄÄN sano, että lasten on taivasten valtakunta, vaan että lasten kaltaisten on tämä valtaunta. Eli kaikkieen pitää ottaa tämä valtakunta vastaan niin kuin lapsen. Lapsi siis pelastuu kun ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Ei ilman sitä.
Varokaa tuota Raamatun oppia vääristelevää uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia!!!!Samaa mieltä veljien kanssa. Säälittävää, täysin säälittävää on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin parkuminen.
- muistakaatämäveljet
jonglöörimme kirjoitti:
Samaa mieltä veljien kanssa. Säälittävää, täysin säälittävää on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin parkuminen.
Päivitetäänpä vielä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin eksytyskikkojen lista. Tätä tietopakettia on levitetty ahkerasti kristittyjen keskuudessa.
1. Hauku muita. Hauku myös oppeja ja käytä sanoja "taikavesi", "veden taikavoima" ja "pakollinen vauvakaste" sekä "vauvakasteintoilija". Hauku Jeesuksen asettamaa kastetta "pakanalliseksi vesiseremoniaksi".
2. Viittaa Lutheriin ja yritä VÄKISIN SAADA RISTIRIITA kanssakeskustelijan ja Lutherin kirjoitusten välille. Huomattavaa on että luterilaiset kirjoittajat eivät siteeraa Lutheria vaan Raamattua mutta tämä uudestikastajapelle haluaa Lutherin vetää mukaan väkisin ja näin vaihtaa tavallaan aihetta.
3. Vetoa katolisen kirkon harhaoppeihin ja virheisiin: kuten aneet ja ristiretket. Tästä on myös nimi miekkalähetystrolli hänelle tullut.
4. Hauku vielä kerran ja vetoa kanssakeskustelijan kirjoitusvirheisiin, huumorintajuun, mielikuvitukseen, järkeen ja lukutaitoon. Hauku häntä myös sokeaksi.
5. Kun jäät keskustelussa tappiolle, kirjoita teksti TOISEN kirjoittajat nimimerkillä ja yritä tällä tavoin saada ymmärrystä itsellesi.
6. Älä myönnä sitä faktaa että uudestikastajat ovat auttamatta alakynnessä Raamatun ilmoituksen edessä.
7. Valahtele, intä ja muuta Raamattua. Älä vain tutki itse alkukieltä, sillä alkukieli todistaa uudestikastajien opin vääräksi.
8. Kun perustelusi eivät pure, etkä saa Raamatusta tukea opillesi, vaihda heti aihetta! Rupea puhumaan toisesta asiasta ja yritä kumota joku kiusallinen Raamatun kohta (kuten vaikka "vedestä ja Hengestä" tai "kastamalla ja opettamalla") jollakin toisella Raamatun kohdalla. Näytä että vain nämä sinua miellyttävät kohdat kelpaavat.
9. Valehtele päin naamaa että muut keskustelijat ovat luvanneet pysyä pois palstalta. Päivittele sitä miten he eivät pidä lupaustaan. Ole uskottava ja yritä saada muut uskomaan että asia on todella näin. Koita näin sivuuttaa ne tosiseikat, että uudestikasteoppi on valtava harha!
Tätä saa kuulemma levittää vapaasti, niin että kaikki pääsevet kärryille siitä mikä tämän trollin motiivi on. Levittäkää tätä kristityt veljet ja sisaret! - hjjjjjjjj
niinseonveljet kirjoitti:
Varokaa tuota Raamatun oppia vääristelevää uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia!!!!älämölö mölöälä
- okijuhygtre
vale!
on sellaisia uskovaisia jotka ovat uudesti syntyneet useaan kertaa, lakosta toisiin juoksu jalkaa letti suorana viillättäen rahojaa jakaen köyhille mersun miehille.- oletoikeassa
Totta.
Tuo on vale! - ggythtjguhfnfht
hujgytyyykiyuykokikju mihjhkojlokikoki
Kasteessa sana antaa, mitä lupaakin ja ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä:
Jeesus vastasi hänelle: (Joh.3:3)"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3].
-Tässä ei tarvitse yhtään hurmahenkistä opetusta lain tielle. Kohtaa kristillisenä uudenliiton kasteena, kaikille kansoille, opettaa Raamattu, varhaiset kirkkoisät, kirkon perimätieto, Luther, uskonpuhdistus ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat.Raamatusta löytyy myös kohtia, että kaste pelastaa, vaikka uudestikastajat tämän kieltääkin:
1.Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen merkitys ja perustus on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.- cvcbdgdfcvdfd
Weha ei näköjään lue mitä hänelle vaastataan. Tuo asia on käsitelty monta kertaa jo täällä.
1. Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Kaste pelastaa ne ihmiset, jotka uskoon tultuaan menevät kasteelle. Siitä Raamattu puhuu monessa eri kohdassa. Uskovaisen tulee mennä kastgeelle, jotta pelastus tulisi täydelliseksi.
Kasteessa haudataan uskovaisen ihmisen vanha ihminen ja siksi ne vanhan ihmisen synnit eivät sitten enää vaivaa sitä uskovaista.
Kaste ei uudestisynnytä ketään, ei uskovaiselle suoritettu kaste sillä uskovainenhan on jo uudestisyntynyt, eikä kaste uudestisynnytä myöskään pieniä vauvoja. Vesi pelasti Nooan mutta vesi ei uudestisynnyttänyt Nooaa sillä hän oli uudestisyntynyt jo ennen vedenpaisumusta. Nooa oli Jumalan p4rofeetta ja oli varmasti uudestisyntynyt. - qvqe
cvcbdgdfcvdfd kirjoitti:
Weha ei näköjään lue mitä hänelle vaastataan. Tuo asia on käsitelty monta kertaa jo täällä.
1. Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Kaste pelastaa ne ihmiset, jotka uskoon tultuaan menevät kasteelle. Siitä Raamattu puhuu monessa eri kohdassa. Uskovaisen tulee mennä kastgeelle, jotta pelastus tulisi täydelliseksi.
Kasteessa haudataan uskovaisen ihmisen vanha ihminen ja siksi ne vanhan ihmisen synnit eivät sitten enää vaivaa sitä uskovaista.
Kaste ei uudestisynnytä ketään, ei uskovaiselle suoritettu kaste sillä uskovainenhan on jo uudestisyntynyt, eikä kaste uudestisynnytä myöskään pieniä vauvoja. Vesi pelasti Nooan mutta vesi ei uudestisynnyttänyt Nooaa sillä hän oli uudestisyntynyt jo ennen vedenpaisumusta. Nooa oli Jumalan p4rofeetta ja oli varmasti uudestisyntynyt.Kaste uudestisynnyttää, se on kasteen tarkoituskin. Kaste pelastaa uskovan
Siis kaste pelastaa, koska kasteen perustuksena on kohdan mukaan, Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.
- vbvnvbhcgdfbdf
Sinä olet antikristuksen palvelija. Ja omien luulojesi levittäjä. Sinä et kykene ymmärtämään Raamattua, koska sinä et ole uskossa.
- gwgagw
vbvnvbhcgdfbdf kirjoitti:
Sinä olet antikristuksen palvelija. Ja omien luulojesi levittäjä. Sinä et kykene ymmärtämään Raamattua, koska sinä et ole uskossa.
Veli-weha on uskossa ja opettaa Raamatun mukaista oppia. Kaste perustuu juuri Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
Tämä antikristus-uudestikastaja näyttää tässä taas sen, ettei ole itse uskossa. - itserakasta
gwgagw kirjoitti:
Veli-weha on uskossa ja opettaa Raamatun mukaista oppia. Kaste perustuu juuri Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
Tämä antikristus-uudestikastaja näyttää tässä taas sen, ettei ole itse uskossa.Weha ilmestyy palstalle aika-ajoin ja kopioi noita samoja harhojaan. Hän ei osaa keskustella eikä osaa kritisoida edes omia kirjoituksiaan. Hän on malli-esimerkki aivopestystä ihmisestä. Hän on täynnä omaa itseään.
- hokhg
itserakasta kirjoitti:
Weha ilmestyy palstalle aika-ajoin ja kopioi noita samoja harhojaan. Hän ei osaa keskustella eikä osaa kritisoida edes omia kirjoituksiaan. Hän on malli-esimerkki aivopestystä ihmisestä. Hän on täynnä omaa itseään.
Weha osaa keskustella ja tekee sen vielä asiallisesta, toisin kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka ei edes yritä Jumalan Sanalla kumota mitään, vaan aina henkilöhyökkäyksellä kumota oppia. Sepä ei onnistu
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on aivposty lahkolainen, ei mitään emenpää - eiemenpää
hokhg kirjoitti:
Weha osaa keskustella ja tekee sen vielä asiallisesta, toisin kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka ei edes yritä Jumalan Sanalla kumota mitään, vaan aina henkilöhyökkäyksellä kumota oppia. Sepä ei onnistu
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on aivposty lahkolainen, ei mitään emenpääNoin kirjoittaa "aivposty"!!
Liittyykö se aivposty AIV-rehuun? - gwrg
eiemenpää kirjoitti:
Noin kirjoittaa "aivposty"!!
Liittyykö se aivposty AIV-rehuun?Täh?
Joutuiko uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa TAAS turvautumaan muiden kirjoitusvirheiden pilkkaamiseen kun asia loppui ja jäi keskustelussa tappiolle?
Tämä on tuttua. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on erittäin katkera ja sairas ihminen.
- vbvnvhvghfbfg
nnn bgvgh Kun minä olin uudestisyntynyt, siis ensimmäisen ja ainoan kerran uudestisyntynyt, ja olin siirtynyt pimeydestä valkeuteen, minä tajusin että oleellinen osa sitä hengellistä pimeyttä, jonka vanki olin ollut, oli luterilainen kirkko mustapukuisine pappeineen, jotka olivat valehdelleet minulle pelastusasiasta. Minä en ollut mikään tuhlaajapoika palaamassa Isän luo sillä minä en edes tiennyt, että Jumala on olemassa ja että hän on minun Isäni, eikä hän ollutkaan minun Isäni ennenkuin vasta sitten, kun olin uudestisyntynyt.
Minulle selvisi, että vauvakasteeseen ei sisälly mitään uudestisyntymistä sillä ihminen syntyy vain kerran uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi ja minä tiesin tarkalleen, milloin minä olin uudestisyntynyt. Minä en suinkaan ollut mikään tuhlaajapoika, joka oli palannut kasteen armoon, sillä mitään kasteen armoa ei ole olemassakaan - on vain Jumalan armo. Eikä minulla ollut mitään halua palatakaan "kasteen armoon" vaan minulle syntyi voimakas halu paeta sitä hengellistä pimeyttä ja inhottavaa valehtelua, jota luterilainen kirkko edusti.
Luterilainen kirkko käyttää hyväkseen avuttoman vauvan kyvyttömyyttä ymmärtää mitään tai vastustaa mitään. He ovat kehittäneet teorian siitä kuinka vauva muka pelastuu ja uudestisyntyy vauvakasteessa mutta vauvalta ei kysytä mitään eikä vauvalle anneta tilaisuutta ilmoittaa, että eipä se olekaan uudestisyntynyt. Koko teoria perustuu pelkkään luulotteluun ja ihmisten pettämiseen.
Jos sinä et ole uudestisyntynyt aidosti, se voi kuitenkin vielä tapahtua, mutta sinun on päästävä irti siitä valheen verkosta, jonka luterilainen kirkko on kutonut sinun ympärillesi.- lahkolaiselle
Kirjoitit tuon viestin jo. Ei asiat inttämällä muutu.
Kristuksen seurakunnasta irtipääseminen ei johda uudestisyntymiseen; päinvastoin! - cbdgvdfr
Etkö ole huiomannut, että täällä on luterilaisen kirkon palkkaamia inttäjiä, joilla ei muuta tehtävää olekaan. He eivät edes lue toisten viestejä.
Kertaus on opintojen äiti. - lahkolaiselle
cbdgvdfr kirjoitti:
Etkö ole huiomannut, että täällä on luterilaisen kirkon palkkaamia inttäjiä, joilla ei muuta tehtävää olekaan. He eivät edes lue toisten viestejä.
Kertaus on opintojen äiti."Luterilaisen kirkon palkkaamia inttäjiä" :DDDDDDDDD Tuo oli hyvä! :DD
Enemmän täällä taitaa olla noita uudestikastjaia jotka haluaa uudestikastettavia maan lahkoonsa - qwsaavdfsd
lahkolaiselle kirjoitti:
"Luterilaisen kirkon palkkaamia inttäjiä" :DDDDDDDDD Tuo oli hyvä! :DD
Enemmän täällä taitaa olla noita uudestikastjaia jotka haluaa uudestikastettavia maan lahkoonsaVauvakastajat pakottavat jäsenet omaan antikristilliseen kirkkoonsa.
- herjhperjh
Tarkoitat kai kristilliseen kirkkoon. Jeesuksen perustamaan. Luterilainen kirkko on kristillinen kirkko. Uudestikastajat taas houkuttelevat ihmisiä uudestikasteen kautta antikristilliseen lahkoon, jossa ei apostolista uskoa tunneta.
- kertokaattenny
Minä vuonna tapahtuu...
- onsuomikylläuskovainen
Kyllä sen huomaa kun lukee lehtiä että suomenkansa on tullut vauvakasteessaan autuaaksi, eikö huomaakkin!
Ei huoraamisia, ei juoppoutta, ei rikoksia, ei petoksia, ei aviorikoksia, vaan kansa alati kiittelee Herraa isoon ääneen niin kaupoiss akuin kaduillakin, ja kaikenlainen rahasta ja omaisuudesta vapaa elämä loistaa läsnäolollaan suomen suvessa!
Erikoisesti tämä korostuu kohta valkean koivun juhlassa jossa saunavastat tuoksuvat ja paljot kiitokset Jumalalle kaikuvat tyynessä kesäillan hämyssä.
nuoriso ei edes osaa avata kaljapurkkeja vaikak julkijumalaton viinateollisuus on tehnyt senkin kovinkin helpoksi oi onnea!- kääkälle
Niin, voi kun uudestikastajat olisivat yhtä nuhteettomia. Mutta ei! Papan johdolla juodaan viinaa ja pilkataan kristittyjä.
- nouskaammejatunnustak
Niin pitää korjata että toki se viinatelollisuusväki on myös vauvakastettua joukkoa!
tätä tämä kasteen armo teetättää! - papalle
nouskaammejatunnustak kirjoitti:
Niin pitää korjata että toki se viinatelollisuusväki on myös vauvakastettua joukkoa!
tätä tämä kasteen armo teetättää!Kasteen armo ei teetä sitä, vaan epäusko.
Tuo juoppo ateistipappa ei ole kristitty. - outoyhtälö
miten se on mahdollista että jo vauvana uudestisynynyt kasteessa on epäuskoinen sen jälkeen?
miten se usko saataisiin siihen uudestisyntyneeseen, onko asiaa mietitty? - pitäsisköerottaa
papalle kirjoitti:
Kasteen armo ei teetä sitä, vaan epäusko.
Tuo juoppo ateistipappa ei ole kristitty.mistä se tulee tuo kauhea tarve papattamiseen ja valehtelemiseen papasta?
pappa kun ei ole koskaan juopotellut eikä muutenkaan elänyt jumalattomasti!
onko asiaa tutkittu siellä sleyn kokouksissa miksi jäsen valehtelee foorumilla? - papalle
Mistä johtuu että uudestisyntynyt aikuinen voi olla epäuskoinen kuten noita Simon?
Roskapaska-papparainen on juoppo ja huorissa käyvä onneton vanha kääkkä. Pappa valehtelee kristityistä koko ajan. Hän ei ole aina muistanut ottaa lääkkeitään. - röyhkeästivalehtelevat
papalle kirjoitti:
Mistä johtuu että uudestisyntynyt aikuinen voi olla epäuskoinen kuten noita Simon?
Roskapaska-papparainen on juoppo ja huorissa käyvä onneton vanha kääkkä. Pappa valehtelee kristityistä koko ajan. Hän ei ole aina muistanut ottaa lääkkeitään.tuossapa mallia taas kirkkouskovaisen väkevästä todistuksesta herrastaan joka asuuu ihan muualla kuin taivaassa!
vieläkö joku on epätietoinen mistä on kysymys näiden kanssa!! - papalle
Todellakin! Kirkkouskova todistaa Kristuksen ohella papan sairaudesta! Todistus on väkevä ja se pitää paikkansa! Pappa on erittäin sairas ja katkera vanha kääkkä!
vieläkö joku on epätietoinen mistä on kysymys tuon papan kanssa kanssa!! - valkopesusakastissa
papalle kirjoitti:
Todellakin! Kirkkouskova todistaa Kristuksen ohella papan sairaudesta! Todistus on väkevä ja se pitää paikkansa! Pappa on erittäin sairas ja katkera vanha kääkkä!
vieläkö joku on epätietoinen mistä on kysymys tuon papan kanssa kanssa!!ai onko kirkko laajentanut toimenkuvaa ja alkanut verkkodiaknosointiinkin!?
mistä tilasitte kristallipallon, kiinastako tuli halavalla? oliko tulkki mukana paketissa?
vai minkiiverkkokopistako luette ajatuksia kuten jesuiitat?
olette te varsinaisia vekkuloita, pienet aneverkkokaupatkin voisitte laittaa alulle, aina niitä pikkusyntisiä löytyy lutterinkin pesulasta.
- gnghgjgnghgtf
mmm ggg Kun minä olin uudestisyntynyt, siis ensimmäisen ja ainoan kerran uudestisyntynyt, ja olin siirtynyt pimeydestä valkeuteen, minä tajusin että oleellinen osa sitä hengellistä pimeyttä, jonka vanki olin ollut, oli luterilainen kirkko mustapukuisine pappeineen, jotka olivat valehdelleet minulle pelastusasiasta. Minä en ollut mikään tuhlaajapoika palaamassa Isän luo sillä minä en edes tiennyt, että Jumala on olemassa ja että hän on minun Isäni, eikä hän ollutkaan minun Isäni ennenkuin vasta sitten, kun olin uudestisyntynyt.
Jos sinä et ole uudestisyntynyt aidosti, se voi kuitenkin vielä tapahtua, mutta sinun on päästävä irti siitä valheen verkosta, jonka luterilainen kirkko on kutonut sinun ympärillesi.- asiaonjuurinnäin
Kirkkolaiset eivät tiedä mitään uudestisyntymisestä!
Koskaan siitä ei heille siellä kerrota eivätkä papit tiedä asiasta hevon mitään!
siinä s e on kiteytettynä kirkollinen OPPI!
Ei ihmisistä puhuta vaan siitä mielettömästä opista. - kääkälle
asiaonjuurinnäin kirjoitti:
Kirkkolaiset eivät tiedä mitään uudestisyntymisestä!
Koskaan siitä ei heille siellä kerrota eivätkä papit tiedä asiasta hevon mitään!
siinä s e on kiteytettynä kirkollinen OPPI!
Ei ihmisistä puhuta vaan siitä mielettömästä opista.Kirkkolaiset tietää uudestisyntymisestä paljonkin kun Raamattu siitä opettaa. Uudestikastajat ei tunnu tietävän edes sitä että se tapahtuu vedestä ja Hengestä Sanan kautta.
- tässärealitotuusaiheesta
kääkälle kirjoitti:
Kirkkolaiset tietää uudestisyntymisestä paljonkin kun Raamattu siitä opettaa. Uudestikastajat ei tunnu tietävän edes sitä että se tapahtuu vedestä ja Hengestä Sanan kautta.
JOs otetaan sata luterilaista ihmsitä satunnaisesti kadulta ja kysytään heiltä uudestisyntymästä, 99% ei tiedä siitä yhtään mitään.
voitte testata ihan rauhassa vaikka kerroinkin jo tuloksen! - kääkälle
tässärealitotuusaiheesta kirjoitti:
JOs otetaan sata luterilaista ihmsitä satunnaisesti kadulta ja kysytään heiltä uudestisyntymästä, 99% ei tiedä siitä yhtään mitään.
voitte testata ihan rauhassa vaikka kerroinkin jo tuloksen!Uudestisyntyminen ei ole tiedon asia, vaan Jumalan teko. Mitäpä epäuskoinen siitä välittäisit. Jos kysyt sitä uskovalt luterilaiselta niin 100% tietää sen. Sen sijaan 100% uudestikastajista luulee tietävänsä siitä.
- kääkättäjälle
kääkälle kirjoitti:
Uudestisyntyminen ei ole tiedon asia, vaan Jumalan teko. Mitäpä epäuskoinen siitä välittäisit. Jos kysyt sitä uskovalt luterilaiselta niin 100% tietää sen. Sen sijaan 100% uudestikastajista luulee tietävänsä siitä.
Missähän noita "uskovia luterilaisia" löytyy?
Ei ainkaan tällä palstalla. - umpisokeillejakuuroil
kääkättäjälle kirjoitti:
Missähän noita "uskovia luterilaisia" löytyy?
Ei ainkaan tällä palstalla.niitä ei löydy mistään kuin kourallinen, ja sekin joukko on ihan muualla kuin nämä kastekiivailijat joilla ei ole minkäänlaista tietoakaan uudestisyntymisestä, kuten kommenttinsa osoittaa..uudestisyntymä ei ole tiedon asia...voiko juuri sekopäisempää asiasta lausua!!
vauvakasteen eloonjäämisoppi vaatii tuonkin järjettömän lauseen toki!
eli kun alin nappi on väärässä reikelissä niin on sama tauti leuan allakin!
koko lutterin harhalaitos on niin pimeä kuin nuotion takalaita tammikuun yössä, minkäänlaista valoa ei ole olemassakaan, eikä saa olla, siitä pitävät huolen sakastilaiset &kumpp! aamusta iltaan ja illasta aamuun. - gwgw
umpisokeillejakuuroil kirjoitti:
niitä ei löydy mistään kuin kourallinen, ja sekin joukko on ihan muualla kuin nämä kastekiivailijat joilla ei ole minkäänlaista tietoakaan uudestisyntymisestä, kuten kommenttinsa osoittaa..uudestisyntymä ei ole tiedon asia...voiko juuri sekopäisempää asiasta lausua!!
vauvakasteen eloonjäämisoppi vaatii tuonkin järjettömän lauseen toki!
eli kun alin nappi on väärässä reikelissä niin on sama tauti leuan allakin!
koko lutterin harhalaitos on niin pimeä kuin nuotion takalaita tammikuun yössä, minkäänlaista valoa ei ole olemassakaan, eikä saa olla, siitä pitävät huolen sakastilaiset &kumpp! aamusta iltaan ja illasta aamuun.Tällä palstalla tuntuisi olevan useita uskovia luterilaisia. Herätysliikkeiden kesäjuhllatkin osoittivat että paikalla oli eri juhlissa satoja tuhansa ihmisiä.
Uskovia uudestikastajia tällä palstalla ei ole muita kuin Kiitolinen. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näi raamatussa ja roskapaska-pappa ovat uskoan irvikuvia.
Koko baltasaren lahko on pimeä kuin voi olla, ei uskovata että ihminen on syntinen, ei uskota että Kristus on ainoa tie
Sairas ja katekra on tuo mikälie roskapaskapappa - näinsevaanonveljet
gwgw kirjoitti:
Tällä palstalla tuntuisi olevan useita uskovia luterilaisia. Herätysliikkeiden kesäjuhllatkin osoittivat että paikalla oli eri juhlissa satoja tuhansa ihmisiä.
Uskovia uudestikastajia tällä palstalla ei ole muita kuin Kiitolinen. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näi raamatussa ja roskapaska-pappa ovat uskoan irvikuvia.
Koko baltasaren lahko on pimeä kuin voi olla, ei uskovata että ihminen on syntinen, ei uskota että Kristus on ainoa tie
Sairas ja katekra on tuo mikälie roskapaskapappaSe on juuri näin mitä veli sanoo! Luterilasia kristittyjä kyllä löytyy. Muita ei niinkään
Luterilaisen kirkon oppi on raamatullista. Toisin kuin näiden uudestikastajaporukoiden, jotka eivät usko aivan kritillisiä perusajatuksia. Eivätkä ne hyväksy Nikean uskontunnustusta, joten ne vitä ole edes kristillisiä. Osa nimittäin hylkää kolminaisuudenkin!
Aika huvittavaa, että kun nimim. "kääkälle" sanoi, ihan oikein, että uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä Sanan kautta. Pappa siihen, etteivät nämä tiedän uudestisyntymisestä mitään. Ehkä tämäkin papan repliikki kertoo, miten kaukana tämä vanha kääkkä on Jumalan vatalkuntaan syntyneestä kristitystä.
Pappa ei ole kristitty. Siitä voimme olla 100% varmoja! - onkorasittavaa
näinsevaanonveljet kirjoitti:
Se on juuri näin mitä veli sanoo! Luterilasia kristittyjä kyllä löytyy. Muita ei niinkään
Luterilaisen kirkon oppi on raamatullista. Toisin kuin näiden uudestikastajaporukoiden, jotka eivät usko aivan kritillisiä perusajatuksia. Eivätkä ne hyväksy Nikean uskontunnustusta, joten ne vitä ole edes kristillisiä. Osa nimittäin hylkää kolminaisuudenkin!
Aika huvittavaa, että kun nimim. "kääkälle" sanoi, ihan oikein, että uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä Sanan kautta. Pappa siihen, etteivät nämä tiedän uudestisyntymisestä mitään. Ehkä tämäkin papan repliikki kertoo, miten kaukana tämä vanha kääkkä on Jumalan vatalkuntaan syntyneestä kristitystä.
Pappa ei ole kristitty. Siitä voimme olla 100% varmoja!Onko "näinsevaanonveljellä" taas päivystysvuoro?
- trollille
Ei mutta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin päivystysvuoro tuntuu jatkuvan yli vuosikymmenen. Sairasta!
- rasittavaa
trollille kirjoitti:
Ei mutta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin päivystysvuoro tuntuu jatkuvan yli vuosikymmenen. Sairasta!
Ilmankos näinsevaanonveljet kirjoittaa noin sekavia, jos on päivystänyt jo yli kymmen vuotta. Tosi sairasta.
- trollille
rasittavaa kirjoitti:
Ilmankos näinsevaanonveljet kirjoittaa noin sekavia, jos on päivystänyt jo yli kymmen vuotta. Tosi sairasta.
Veli-näinsevaanonveljet ei kirjoita minusta yhtään sekavia. Herjaavaa ja jopa sairasta tekstiä kirjoittaa tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on päivystänyt täällä jo kymmem vuotta. Hän on hyvin sairas ja katkera ihminen!
- mätiedänsen
trollille kirjoitti:
Veli-näinsevaanonveljet ei kirjoita minusta yhtään sekavia. Herjaavaa ja jopa sairasta tekstiä kirjoittaa tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa, joka on päivystänyt täällä jo kymmem vuotta. Hän on hyvin sairas ja katkera ihminen!
Tämä "rasittavaa" on todellakin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Hän on vuosikymmenen täällä jo inttänyt oppejaan. Hän on hävinnyt kaikki käymänsä keskustelut. Mies on mieleltään sairas ja erittäin katkera.
- artohoo
mätiedänsen kirjoitti:
Tämä "rasittavaa" on todellakin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Hän on vuosikymmenen täällä jo inttänyt oppejaan. Hän on hävinnyt kaikki käymänsä keskustelut. Mies on mieleltään sairas ja erittäin katkera.
Tuohonpa ei ole lisättävää.
- voipimeyttä
artohoo kirjoitti:
Tuohonpa ei ole lisättävää.
Onkohan tuo arton parjaus taas sitä "asiallista keskustelua"????
Nuo toiset vedenpalvojathan eivät osaa sitä jaloa taitoa!
Päivystättekö te vuorotellen jonglöörin kanssa? - vedenpalvojalle
voipimeyttä kirjoitti:
Onkohan tuo arton parjaus taas sitä "asiallista keskustelua"????
Nuo toiset vedenpalvojathan eivät osaa sitä jaloa taitoa!
Päivystättekö te vuorotellen jonglöörin kanssa?Sinun sairautesi myöntäminen on asiallista keskustelua. Vuosikymmenen päivystämienn täällä on tehnyt sinusta sairaan ja katkeran. Valitettavaa. Mene palvomaan niitä taikavesiäsi ja pysy poissa täältä.
- gwågew
vedenpalvojalle kirjoitti:
Sinun sairautesi myöntäminen on asiallista keskustelua. Vuosikymmenen päivystämienn täällä on tehnyt sinusta sairaan ja katkeran. Valitettavaa. Mene palvomaan niitä taikavesiäsi ja pysy poissa täältä.
On totta, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on sairas. Kerran kun hänelle toivotettiin siunausta, hän alkoi puhumaan lasten ahdistelusta! Kerran hän puhui täällä seksifantasioistaan! Kerran hän kysyi saako vastakeskustelija orgasmin! Eikö tuollainen käytös ole täysin sairasta??? Eräs veli löysä tämän miekkalähetystrollin aloittaman keskustelun vuodelta 2006!!!!!! Siis kymmenen vuotta tuo inttäjä-eksyttäjä on täällä purkanut katkeruuttaan!!! Ja vielä kun hänen oppinsa on kumottu ja hän on kaikki keskustelut hävinnyt, niin voi veljet miten katkera hän on!
Kaiken kukkuraksi hän on vedenpalvoja! Täällä hän päivystää päivittäin, eikä malta pysytellä pois, sillä katkeruus kristittyjä kohtaan tällä trollilla on VALTAVAA! Hänen oppinsa on kumottu niin perusteelliseit, että veli-teeringan raamislaiset jättivät uudestikastajalahkonsa ja liittyivät luterilaiseen kirkkoon. Siitäkös tämä inttäjä-eksyttäjä "riemastui". - vedenpalvojille
gwågew kirjoitti:
On totta, että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on sairas. Kerran kun hänelle toivotettiin siunausta, hän alkoi puhumaan lasten ahdistelusta! Kerran hän puhui täällä seksifantasioistaan! Kerran hän kysyi saako vastakeskustelija orgasmin! Eikö tuollainen käytös ole täysin sairasta??? Eräs veli löysä tämän miekkalähetystrollin aloittaman keskustelun vuodelta 2006!!!!!! Siis kymmenen vuotta tuo inttäjä-eksyttäjä on täällä purkanut katkeruuttaan!!! Ja vielä kun hänen oppinsa on kumottu ja hän on kaikki keskustelut hävinnyt, niin voi veljet miten katkera hän on!
Kaiken kukkuraksi hän on vedenpalvoja! Täällä hän päivystää päivittäin, eikä malta pysytellä pois, sillä katkeruus kristittyjä kohtaan tällä trollilla on VALTAVAA! Hänen oppinsa on kumottu niin perusteelliseit, että veli-teeringan raamislaiset jättivät uudestikastajalahkonsa ja liittyivät luterilaiseen kirkkoon. Siitäkös tämä inttäjä-eksyttäjä "riemastui".gwågew ei meinaa pysyä nahoissaan, kun on niin täynnä vihaa . Hän ja muut vedenpalvojatrollit päivystävät täällä näköjään vuorotellen. Se kertoo valtavasta paniikista.
Päivääkään he eivät pysty olemaan poissa palstalta. - trollille
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas niin tolaltaan kun hänen törkeä käytöksensä paljastuu ja yhä usemaat ihmiset saavat tietää siitä. Hän on täynnä vihaa jokaista kristittyä kohtaan. Hän palvoo vettä ja päivystää täällä joka päivä. Päivääkään tuo katkera ihmisriekale ei kykene täältä pysymään pois. Niin valtava tarve hänellä on päteä täällä. Sairasta!
- simppavaa
trollille kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas niin tolaltaan kun hänen törkeä käytöksensä paljastuu ja yhä usemaat ihmiset saavat tietää siitä. Hän on täynnä vihaa jokaista kristittyä kohtaan. Hän palvoo vettä ja päivystää täällä joka päivä. Päivääkään tuo katkera ihmisriekale ei kykene täältä pysymään pois. Niin valtava tarve hänellä on päteä täällä. Sairasta!
Oot kyl oikeassa. Tän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kannattais ensin kiinnittää huomiota omaan käytökseen ennen ku tulee tänne kristittyjä haukkumaan. Eikä tol trollil ole varaa puhua muiden päivystyksetä kun itse on täällä ollut vuosikymmem ja joka päivä käy tääl edelleen. Tuntuu ettei se pääse katkeruudestaan eroon millään.
- yötöitä
simppavaa kirjoitti:
Oot kyl oikeassa. Tän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin kannattais ensin kiinnittää huomiota omaan käytökseen ennen ku tulee tänne kristittyjä haukkumaan. Eikä tol trollil ole varaa puhua muiden päivystyksetä kun itse on täällä ollut vuosikymmem ja joka päivä käy tääl edelleen. Tuntuu ettei se pääse katkeruudestaan eroon millään.
Vedenpalvojatrolleilla on näköjään ollut taas iltapäivystys!
On se valtavaa tuo heidän paniikki.
Pystyyköhän päätrolli "gwågew " olemaan poissa palstalta edes yhtä päivää? - gåwrg
yötöitä kirjoitti:
Vedenpalvojatrolleilla on näköjään ollut taas iltapäivystys!
On se valtavaa tuo heidän paniikki.
Pystyyköhän päätrolli "gwågew " olemaan poissa palstalta edes yhtä päivää?Vettä palvova uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas pistänyt aamupäivystyksensä pystyyn ja varhain. Hänellä on kovat uska ja paniikki päällä. Muistan elävästi sen, kun tieto veli-teeringan raamislaisten siirtymisestä lut. kirkkoon tuli. Muistan miten tuo katkera pelle raivosi täällä. Ja sitä hän tekee edelleen. Hänen tuskansa on kova.
Pystyisiköhän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olemaan täältä pois edes yhtä päivää? - doordoor
gåwrg kirjoitti:
Vettä palvova uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas pistänyt aamupäivystyksensä pystyyn ja varhain. Hänellä on kovat uska ja paniikki päällä. Muistan elävästi sen, kun tieto veli-teeringan raamislaisten siirtymisestä lut. kirkkoon tuli. Muistan miten tuo katkera pelle raivosi täällä. Ja sitä hän tekee edelleen. Hänen tuskansa on kova.
Pystyisiköhän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olemaan täältä pois edes yhtä päivää?"Pystyisiköhän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olemaan täältä pois edes yhtä päivää?"
- Ei pysty - vedenpalvojille
doordoor kirjoitti:
"Pystyisiköhän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olemaan täältä pois edes yhtä päivää?"
- Ei pystyAi nytkö alkoi kahden trollin päivä-päivystys.
Eipä nuo trollit pysty olemaan poissa palstalta edes yhtä päivää!!!
gåwrg tuntuu käyvän jo melko kuumana, "kovat on uskat"!!!! - hwrhw
vedenpalvojille kirjoitti:
Ai nytkö alkoi kahden trollin päivä-päivystys.
Eipä nuo trollit pysty olemaan poissa palstalta edes yhtä päivää!!!
gåwrg tuntuu käyvän jo melko kuumana, "kovat on uskat"!!!!Hyvä että myönnät kuumana käymisesi ja kovan tuskasi. Saat rukousapua meiltä. Sinun addiktoitumisesi tähän palstaan on todella suurta.
Siunausta päivääsi ja voimia palstavieroitusyritykseesi! - vedenpalvojalle
hwrhw kirjoitti:
Hyvä että myönnät kuumana käymisesi ja kovan tuskasi. Saat rukousapua meiltä. Sinun addiktoitumisesi tähän palstaan on todella suurta.
Siunausta päivääsi ja voimia palstavieroitusyritykseesi!päinseiniäveljet pystyi olemaan poissa palstalta jo melkein viisi tuntia. Hienoa.
Alkaakohan se tuska jo vähän helpottaa?
Vai jatkaako jonglööri päivystystä yöllä? - hwrhw
vedenpalvojalle kirjoitti:
päinseiniäveljet pystyi olemaan poissa palstalta jo melkein viisi tuntia. Hienoa.
Alkaakohan se tuska jo vähän helpottaa?
Vai jatkaako jonglööri päivystystä yöllä?Toivotaan että tuskasi helpottaa, lupaan rukoilla puolestasi. Oliko muuten tuo 7 tuntia ennätyksesi palstalta pois pysymisessä? Et onnistunut vielä vieroittamaan itseäsi tästä, mutta siunausta kuitenkin ja onnea palstavieroitusyritykseesi!
- dfgeeer
gåwrg kirjoitti:
Vettä palvova uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas pistänyt aamupäivystyksensä pystyyn ja varhain. Hänellä on kovat uska ja paniikki päällä. Muistan elävästi sen, kun tieto veli-teeringan raamislaisten siirtymisestä lut. kirkkoon tuli. Muistan miten tuo katkera pelle raivosi täällä. Ja sitä hän tekee edelleen. Hänen tuskansa on kova.
Pystyisiköhän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olemaan täältä pois edes yhtä päivää?juhujyuyuyyju mikmomkikijojkuikiu
- errrweeewwqw
simppavaa kirjoitti:
hälämöllö ölöhällä
- Setä.neuvoo
Omilla teoilla pelastumisen yrittämisen touhusta on monenlaisia keskusteluja, esim:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14221336/helluntailaisten-eksytys-on
Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.
http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm
Tätä vastaan väittelyä on nimitetty pelagiolaisuudeksi:
https://duckduckgo.com/?q=pelagiolaisuus -site:wikipedia.org&ia=web- laitasilmätkiinnijaunek
olet omituinen höpöttäjä, mene akkasi vieren ja ole hiljaa jo.
- rgt534gy
Me elämme monta kertaa eikä tämä elämä ole ensimmäisemme. Herätkää unestanne ja tiedostakaa Totuus.
- Setä.neuvoo
Ihmisille määrätty kerran kuoleminen ja sen jälkeen tuomio, Heb 9.
- kdkldkmdwk
Uudesti syntyminen on uskovaisille sitä, että
alkaa uskomaan ja palvelemaan saatanaa ja sen herra jumalaa/jumalia jumalaan
YMMÄRTÄMÄTTÄ; ETTÄ.... HYLKÄÄ JEESUKSEN:
SIIS, USKOMISEN ON JEESUS KIELTÄNYT!!! - fda
Tämän takiahan varhaiset luterilaiset teloittivat uudelleenkastajia.
- mnnykmkmi
Paavali oli rikollinen saatanan palvelija. Katui tekojaan ja rukoili eroa saatanasta koskaan sitä saamatta.
luder/luther oli paavalin työn jatkaja. Laati opin samaa saatanaa palvelevana ja tappatti lahkojensa omia uskovaisia, pikku lapsiakin, ja vielä 2000 luvulla, sitä tappamista ja tapattamista jatkavat, kehitysmaissa. Kutsuvat sitä luterilaisten lähetystyöksi jota luterilaiset rahoittaa lastenkin tapaamisia.
Joten ei ole ollenkaan väärin sanottu, että luterilaisiksi aivopestyt ovat uskontunnustuksensa kaltais tappaja geenin saaneita rikollisia, kirkon jäseninäkin rikollisuuden rahoittajina.
luterilaisten aivopesusta ja sen uskovaisten kaltaisuudesta...
uskontunnustuksesta mukaan...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
=================
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
Jeesus kielsi uskomasta, mm sen vuoksi uskominen on saatanaa palvelevien tunnus...
ev.l. herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
Siis luterilainen saatanan palvelija ei saa palvella muita kuin lurheria jumalana, ei Jumalaa ja Jeesustakaan.
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
herra jumalaa palvelevien uskovaisten tekoja suomalaisittain....
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
luterilaisten pappislupauksen antaneet uskontunnustuksen kaltaiset eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata ja opettaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
paavalilaisuuden-luterilaisuus on maailmaan turmelemelevaa Jumalallisuuden ja IHMISUUDEN VASTAISTA rikollisuuden lailla SUOJATTUA RIKOLLISUUTTA. Toimiin uskovapautta koskevan Lain nojalla MUTTA ei anna uskovapautta seurakuntiensa jäsenten lapsilleekkaan ja työntyy lastenkin aivopesijänä jopa päiväkoti satutunteihin.
Jeesus on kieltänyt uskomasta, siksi luterilaiset uskoo. - uhyuygyy9
mnnykmkmi kirjoitti:
Paavali oli rikollinen saatanan palvelija. Katui tekojaan ja rukoili eroa saatanasta koskaan sitä saamatta.
luder/luther oli paavalin työn jatkaja. Laati opin samaa saatanaa palvelevana ja tappatti lahkojensa omia uskovaisia, pikku lapsiakin, ja vielä 2000 luvulla, sitä tappamista ja tapattamista jatkavat, kehitysmaissa. Kutsuvat sitä luterilaisten lähetystyöksi jota luterilaiset rahoittaa lastenkin tapaamisia.
Joten ei ole ollenkaan väärin sanottu, että luterilaisiksi aivopestyt ovat uskontunnustuksensa kaltais tappaja geenin saaneita rikollisia, kirkon jäseninäkin rikollisuuden rahoittajina.
luterilaisten aivopesusta ja sen uskovaisten kaltaisuudesta...
uskontunnustuksesta mukaan...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
=================
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.
3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
=================
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
Jeesus kielsi uskomasta, mm sen vuoksi uskominen on saatanaa palvelevien tunnus...
ev.l. herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
Siis luterilainen saatanan palvelija ei saa palvella muita kuin lurheria jumalana, ei Jumalaa ja Jeesustakaan.
herra jumalaa palvelevien uskovaisten tekoja suomalaisittain....
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
luterilaisten pappislupauksen antaneet uskontunnustuksen kaltaiset eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata ja opettaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
paavalilaisuuden-luterilaisuus on maailmaan turmelemelevaa Jumalallisuuden ja IHMISUUDEN VASTAISTA rikollisuuden lailla SUOJATTUA RIKOLLISUUTTA. Toimiin uskovapautta koskevan Lain nojalla MUTTA ei anna uskovapautta seurakuntiensa jäsenten lapsilleekkaan ja työntyy lastenkin aivopesijänä jopa päiväkoti satutunteihin.
Jeesus on kieltänyt uskomasta, siksi luterilaiset uskoo.luterilaisuuden kouluttamia miekka sivistys rikollisuuden sairaiksi aivopestyjä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
"Kiva kun olit tarkkana
teuta 13.11.2010 14:18
Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
luterilaiset rakastaa rikollisia ja lapsia...
Jeesus on tie
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jumalalta!
OLISKO JEESUS SYYLLINEN?
"teuta
aivopesty luterilainen on rikollinen, sairas tappaja/tapattaja:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
"teuta
14.5.2011 16:22
Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
kun mitä siinä lukee .."
tapettujen ruumiiden raiskaaja, sivityneissä maissa negfiili rikollisuudesta tuomitaan vankeuteen:
"teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
-- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
teuta.
21.8.2012 14:29
Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"
kristittyjen todellinen herra....
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
sairaaksi aivopesty luterilainen uskoo itseensä paavin kans jumalan herraksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
odottavat Jeesuksen uudelleen saapumiista lahtarin oppeinenstä, pilkaten elukkanan teurastuksen toivossa...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
"TEU.
2.4.2012 09:30
2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."
-----------------------
jne
VOIKO suomelaiset olla luterilaisuudestaan ja sen suomalaisia turmelevasta saatanallisuudesta ylpeitä?
Eikö suomalaiset lapsetkaan ansaitse IHMISYYDELLE parempaa koulutusta kuin mitä
Suomen, surullisen kuuluisa Valtion kirkko rikollisineen tarjoaa?
Pitääkö minkään valtion kirkon maineella kuloistava saatanallisuus todellakin rikollisuutena hyväksyä suomen kansalaisten sivitykseksi?
------------------------
Tällaista on luterilaisuuden lapsen oikeus uskovapauteensa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
Tuossa, papin tekstissä on NELJÄ saatanallisuuden törkeää rikollista valetta, oikein Jumalan; "taivaan isän" nimeen. Terve järkinen löyttää useampia paratiisin käärmeen kieroiluun viittaavaa tuosta aivopestyn papin tekstistä.
Jeesuksen käyttämä "SALLIKAA" ilmaisu, ei tarkoita että sallittaisiin lapsia kastettavan lapsiakin tappaneen, tapattaneen raiskanneen jne rikollisuuden toimesta sen jäseniksi. Siitä uskovapauden Lain rikkomisesta ei rikollisuuden valtion kirkko; eikä papistokaan ota rikoksina vastuuta. Vaan, tuten papin tekstistä selviää, niin se rikos asetetaan lasten vanhemmille perisynniksi jotta kastetut lapset, kastattaisivat lapsensa samaan saatanallisuuteen!
Tuota, ihmisyyden vastaista rikollisuutta Suomen Valtion kirkon toimintaa suojellaan oikein Lailla
mutta
lapsen oikeus uskoonsa kumotaan käytännössä vaikka sekin Laki on olemassa.
/jatkuu - jnhbpnjupn
uhyuygyy9 kirjoitti:
luterilaisuuden kouluttamia miekka sivistys rikollisuuden sairaiksi aivopestyjä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
"Kiva kun olit tarkkana
teuta 13.11.2010 14:18
Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
luterilaiset rakastaa rikollisia ja lapsia...
Jeesus on tie
Jumalalta!
OLISKO JEESUS SYYLLINEN?
"teuta
aivopesty luterilainen on rikollinen, sairas tappaja/tapattaja:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
"teuta
14.5.2011 16:22
Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
kun mitä siinä lukee .."
tapettujen ruumiiden raiskaaja, sivityneissä maissa negfiili rikollisuudesta tuomitaan vankeuteen:
"teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
-- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
teuta.
21.8.2012 14:29
Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"
kristittyjen todellinen herra....
2 Korinttolaiskirje 12:
sairaaksi aivopesty luterilainen uskoo itseensä paavin kans jumalan herraksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
odottavat Jeesuksen uudelleen saapumiista lahtarin oppeinenstä, pilkaten elukkanan teurastuksen toivossa...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
"TEU.
2.4.2012 09:30
2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."
-----------------------
jne
VOIKO suomelaiset olla luterilaisuudestaan ja sen suomalaisia turmelevasta saatanallisuudesta ylpeitä?
Eikö suomalaiset lapsetkaan ansaitse IHMISYYDELLE parempaa koulutusta kuin mitä
Suomen, surullisen kuuluisa Valtion kirkko rikollisineen tarjoaa?
Pitääkö minkään valtion kirkon maineella kuloistava saatanallisuus todellakin rikollisuutena hyväksyä suomen kansalaisten sivitykseksi?
------------------------
Tällaista on luterilaisuuden lapsen oikeus uskovapauteensa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
Tuossa, papin tekstissä on NELJÄ saatanallisuuden törkeää rikollista valetta, oikein Jumalan; "taivaan isän" nimeen. Terve järkinen löyttää useampia paratiisin käärmeen kieroiluun viittaavaa tuosta aivopestyn papin tekstistä.
Jeesuksen käyttämä "SALLIKAA" ilmaisu, ei tarkoita että sallittaisiin lapsia kastettavan lapsiakin tappaneen, tapattaneen raiskanneen jne rikollisuuden toimesta sen jäseniksi. Siitä uskovapauden Lain rikkomisesta ei rikollisuuden valtion kirkko; eikä papistokaan ota rikoksina vastuuta. Vaan, tuten papin tekstistä selviää, niin se rikos asetetaan lasten vanhemmille perisynniksi jotta kastetut lapset, kastattaisivat lapsensa samaan saatanallisuuteen!
Tuota, ihmisyyden vastaista rikollisuutta Suomen Valtion kirkon toimintaa suojellaan oikein Lailla
mutta
lapsen oikeus uskoonsa kumotaan käytännössä vaikka sekin Laki on olemassa.
/jatkuuhttp://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
"Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
11 §
Uskonnon ja omantunnon vapaus
Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
Huomatkaa, että "Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä,.." on kaikkia alle 18 vuotiaita koskeva LAILLINEN OIKEUS IHMISYYTEENSÄ SEKÄ ASENTEISIINSA RIKOLLISUUSEN USKONMISIEN SUHTEEN.
----
Huomatkaa, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan lasten ei tule tulla rikollisuuden uskontunnustuksen kaltaisiksi ääliöiksi;
VAAN
aikuisten tulee tulla lasten kaltaisiksi päästäkseen taivaaseen!
JOTEN PUKEKAA AIKUISINA RIKOLLISUUDEN LAPSIKASTE MEKKO YLLENNE JOS JEESUSTA JA HÄNEN OPPIA SEURAATTE.
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
Joten lapsia kastavat pappikin voisi lukea Jeesuksen evankeliumia ja toimia Jeesuksen antaman oppien mukaan; tosin vaippoja käyttäen niinkuin sylivauvoillakin on jos kerran Jumalaan ja Jeesukseen USKOO Jeesuksen antamasta kiellosta huolimatta saatanaa edustavana.
---
ÄLKÄÄ USKOKO käskyn rikkominen on saatanaa ja sen herra jumalien palvelemista.
NÄIN JEESUS OPETTI OMILLEEN...
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan 4:
9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset? - jhyuhyhygt
papeille:
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
uskovaisille:
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
- doctor_no
Uuudellen syntyminen (inkarnaatio) ei ole tiedettä. Se on uskontoa.
- jhgfdsajk
siis Jeesuksen oppein vastaista järjettömyyttä!
'Meillä ei ole järkeä'
'Olemme syntisiä'
- huomioteille
Uudestisyntymisen sijaan suosittelen kasvamaan aikuiseksi.
Kasteessa, kun minut on pienenä kastettu, olen syntynyt Jumalan lapseksi. Jos olemme menneet tuhlaajapojan /tytön tielle, saamme evankeliumin sanan synnyttämän uskon kautta, palata taivaan tielle, kasteen armoon. Siihen samaan syntymiseen, jonka olen kertakaikkisesti kasteessa saanut. Emme tarvitse uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista. Tänäänkin tarvitsemme uudelleen uskomista.
- PohdiskelinVähän
"...lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?"
Uudestisyntyneillä Jumalan lapsilla on Jumalan Henki. Sitä ei saa lain teoista. Ympärileikkaus oli lain teko. Kun korvataan se vauvakasteella, on kyse samanlaisesta vanhan liiton lakihenkisyydestä.
Vauvakaste on lain teko oikein ymmärrettynä silloin kun se asetetaan samaan asemaan kuin ympärileikkaus.
Henkeä ei saa vauvakasteessa kuten luterilaiset opettavat vaan sen saa uskossa kuulemisesta.
Sana on selvä. - PohdiskelinVähän
PohdiskelinVähän kirjoitti:
"...lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?"
Uudestisyntyneillä Jumalan lapsilla on Jumalan Henki. Sitä ei saa lain teoista. Ympärileikkaus oli lain teko. Kun korvataan se vauvakasteella, on kyse samanlaisesta vanhan liiton lakihenkisyydestä.
Vauvakaste on lain teko oikein ymmärrettynä silloin kun se asetetaan samaan asemaan kuin ympärileikkaus.
Henkeä ei saa vauvakasteessa kuten luterilaiset opettavat vaan sen saa uskossa kuulemisesta.
Sana on selvä.Muistathan, weha, miten kirjoitin, että Luther ymmärsi nykyteologian mukaan väärin lain tekojen käsitteen?
Kun Paavali tarkoitti lain teoilla ympärileikkausta, sapatti- ja ruokasäädöksiä, ym. niin Luther käsitti sen aivan liian laajasti. Hän ajatteli, että se tarkoitti kaikkea, mitä Jumala ihmiseltä odottaa tai vaatii. Ja erityisesti hän taisi ajatella sen tarkoittavan katolisia hurskaussäädöksiä. (Ne kyllä taisivat ollakin?)
Tästä väärinymmärryksestä johtuen luterilaisuudessa on väärin torjttu muka lakihenkisenä esim Jeesuksen tunnustamisen merkitys pelastumisessa ja ylipäänsä uskovien kasteen teologia. Ja kaikenlaista muutakin.
Ja toisaalta on hyväksytty sellaista, mikä todellisuudessa on lakihenkistä Paavalin termille antamassa merkityksessä.
Lapsikastehan on vanhan lakiliiton henkistä. Usko ei välity syntyperän mukaan. Sellainen kuului vanhaan liittoon. Siinä Jumalan kansaan kuuluminen tuli syntyperän mukaan.
Uusi liitto perustuu henkilökohtaiseen uskoon.
Henki saadaan uskossa kuulemisesta.
Ei vauvakasteesta.
Harkitsepa sitä uskovien kastetta.
Olet tervetullut joukkoon, kun pääset paremmin ymmärtämään teologiaa.
- eipaljoa
Lutteri olisi halunnut repiä Jaakobin kirjeen irti Raamatusta.
Siitä voi jo päätellä miehen hengellisen tajunnan määrän! Siis ihmiset eivät ole keksineet kasteta omasta päästään, vaan se on Jumalan säätämys, Jumalan sana ja asetus. Kaste ei ole ihmisen teko Jumalalle, vaan Jumalan teko ihmiselle. Ihminen on kasteessa saavana osapuolena ja Jumala on kasteessa antavana osapuolena.
Lutherista sen verran, kun lahkolainen tietämättömyyttään mollaa uskonpuhdistajaamme. Aivan samoin uudestikastajat ja Paavin kirkko opettavat lakiuskoa ja ymmärtävät väärin Jaakobin kirjeen ja vääristävät sitä. Kun Lutheri käänsi Raamatun kansankielelle, katollisen kirkon pimityksestä, kuului siihen myös Jaakobin kirje. Uskonpuhdistuksen sanoma on tarpeen tänäänkin: "pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman lain tekoja". Tätähän sanomaa eivät käsittääkseni Paavinkirkko ja uudestikastajat hyväksy, eikä ymmärrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433483- 362084
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301789- 161557
- 231528
- 101440
- 241397
- 141257
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781185- 221132