KAIKKIA rakastava Jumalako?

Usein puhutaan kaikkia rakastavasta Jumalasta ja "Jumalan ehdottomasta rakkaudesta" - ja sanotaan että "Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä". Ja ihmisille toivotetaan: "Jumala rakastaa sinua!" / "Jeesus rakastaa sinua!"

Mutta mitä Raamattu todella sanoo, kerrotaanko siellä tämänkaltaisesta Jumalasta? Onko asiat oikeasti näin? Millä perusteella sanot Jumalan rakastavan kaikkia ihmisiä; olevan kaikki-rakastava? Ja mitä se edes tarkoittaa ja millä perusteella?

• Jos kerrot/toivotat ihmisille: "Jeesus rakastaa sinua!", niin mitä sillä tarkoitat? Näin ihan käytännössä... Haluatko antaa vain lohdun sanoja vai mikä on ajatustesi takana? Mikä tarkoitusperä siinä on takana? Ja millä perusteella se olisi edes totta?

• Yleisesti opetetaan että Jumala rakastaa ehdottomasti kaikkia, mutta mitä sillä mielestäsi tarkoitetaan? Onko Jumalan rakkaus ehdotonta? Millä perusteella?

• Millä tavalla Jumala rakastaa? MITEN, KUINKA ja MILLÄ TAVOIN se rakkaus näkyy? MILLAISTA se rakkaus on? Eli mitä sillä käytännössä tarkoitetaan?

• Sanassa sanotaan, että Jumala on rakkaus, mitä se sitten tarkoittaa, miten olet asian ymmärtänyt? Tarkoittaako se että Jumala rakastaa aivan kaikkea? Useimmille nykypäivän ihmisille rakkaudesta on kuitenkin tullut jumala, ja niinhän Raamattu ei opeta.

• Mitä perusteita tällaiselle ajattelulle on Raamatussa, jos ajattelet näin, niin perustuuko ajattelusi Raamattuun, ja jos perustuu niin miten/mihin? Löytyykö Raamatusta perusteita mantralle "Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä"?

Miten Jumalan rakkauden tulisi näkyä uskovista? Vain hokemalla uskosta osattomalle: "Jumala rakastaa sinua!"

Voiko Jumala olla samaan aikaan kaikkivaltias ja kaikki-rakastava?
.
.
Mitä tällaisilla puheilla tarkoitetaan... ja mitä niillä edes haetaan? Evankeliumia tällainen puhe ei kuitenkaan ole...! Vai onko?

11

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esimerkkitässä

      Heitän ''lonkalta.''
      Jumala haluaa rakkaudessaan pelastaa kaikki ihmiset kadotukselta.
      Siksi hän antoi ainoan poikansa.. Joh. 3:16
      Millaista on Jumalan rakkaus?
      Tuskin ihminen pystyy ymmärtämään, saati sitten sanoiksi asiaa pukemaan.

      • Herätyys

        No, sen voi pukea sanoiksi sanalla TÄYDELLISTÄ, = sitä kaikkia kohtaan ja kaikille Oikeuden mukaista, sitä; ei mitään pahaa eikä väärää ketään, eikä mitään Luojan hyväksemme luomaa kohtaan, kaikille Luvalliseksi = Oikeasti Lailliseksi Oikeudeksi, = Krist. Rakkauden, joka ei ole kenellekään pahaksi, = PYHÄNHENGEN mukaiseksi ja perustuvaksi.

        Jeesuksen nimessä... Näin vastaten. vähäinen, Totuudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva, kutsuttu / armoitettu palvelijansa ja seuraajansa.


    • uskovamiess

      Monelle ehkä vähän kiusallisia kysymyksiä. Kaipa nää ihmiset on kuunnelleet saarnaajia jotka näin ovat asiat sanoneet. Eivätkä itse tietenkään Raamattua lukeneet.

    • Tarkkaväännös

      Mal.1:3. Mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosusille. Biblia. Ja vihasin Esauta; olen myös autioksi tehnyt hänen vuorensa, ja perimisensä lohikärmeille erämaaksi.

    • ""Mitä tällaisilla puheilla tarkoitetaan... ja mitä niillä edes haetaan? Evankeliumia tällainen puhe ei kuitenkaan ole...! Vai onko?""

      ----------------------------------------------------------------------------------------

      SE ON - Jumalan TAHTO ja KÄSKY - SE - RAKKAUDEN Evankeliumi . . .

      . . . siis - SE - jonka . . .

      . . . Jeesus - OPETTI - ja - NÄYTTI myös TODEKSI KAIKILLE . . . esimerkillään . . . :)

      Rakastakaa Toisianne - ja - Tehkää Rakkauden Tekoja . . . KAIKILLE . . . !

      ----------------------------------------------------------------------------------------

      Jeesus SANOO . . . SUURIN KÄSKY . . . !

      Jumalan_henkäys

      17.4.2016 13:53

      Rakkaat Jumalan Lapset !

      . . . . . . . .

      Evankeliumi Matteuksen mukaan ,

      Matt. 22: 34-40 ---> Käsky RAKASTAA

      Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen; ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:

      "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

      Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

      Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

      Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

      Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.

      . . . . . . . .

      Ensimmäinen Johanneksen kirje,

      1. Joh. 4: 19-21 ---> Jokainen Jumalasta syntynyt on minun veljeni ja sisareni

      Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä. Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.

      . . . . . . . .

      Evankeliumi Johanneksen mukaan,

      Joh. 13: 34-35 ---> Jeesus SANOO - opetuslapsilleen

      "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.

      Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

      . . . . . . . .

      Ensimmäinen Johanneksen kirje,

      1. Joh. 3: 18-24 ---> Käsky RAKASTAA - teossa ja totuudessa

      Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

      Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

      Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

      Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

      Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

      . . . . . . . .

      Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • Rakkauden SANOMA on LAAJA kokonaisuudessaan, joten - SEN - sisäistäminen vaatii pitkäaikaisen KESKUSTELUN, joka on TULOSSA MYÖHEMMIN !


      • Bravo! Aamen! Vastasit hyvin siihen kuinka opetuslapsien kuuluu toimia toisiaan ja lähimmäisiään kohtaan. Jumalan rakkauden tulee näkyä uskovista tekoina ja toimintana maailmalle. Usein tämä uskovista ei vain tällaista rakkautta näy ulospäin, vaan keskitytään tuomitsemaan toisia vain kadotukseen erimielisyyksistä.

        Mutta hain tässä sitä onko raamatullista sanoa, että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, että pitääkö sellainen paikkansa? Ja miksi Jumalan rakkaudesta puhutaan uskosta osattomille? Mitä sillä halutaan sanoa ja saada aikaiseksi?


    • KTS--

      No sun lössis kaksois-standardien keskellä on aika vaikee sannoo asiaan sitä taikka tätä.

      Toisella suupielellä posmotetaan että ei se Jumala väkisin kettään pelasta.

      Toisella suupielellä valehellaan että juutalaisilla ei oo mittään hättää, hyys hyys hymylään ja Jeesus vittuun heidän elämästään niin kaikki skulaa!

      Ota siitä sitten selvää!

      • SullaOmaSelvyytesi

        KTS--
        10.3.2016 23:45
        Ime turpaasi omaa lääkettäsi ihan kiltisti äläkä kiukuttele yhtään.

        KTS22.5.2014 15:400 SULJE
        "Onko ihan pakko kaikkeen soopaan kansan suostua.
        Just noin me__ iranilaiset__ on aateltu ameriiikkalaisista !
        Vihon viimen mennee kaaliin tääl Pohjolaskii...:o

        KTS (Ei kirj.)1.9.2014 21:420 SULJE
        Se on Raamatulla ratsastamista politiikan varjolla eli täältä pesee ja linkoaa!

        KTS (Ei kirj.)28.9.2014 21:140 SULJE
        Ollaan Suomessa, jonne sun lössis on tätä messiaanista paskaa ujuttamassa. Mutta se ei onnistu!


      • "Toisella suupielellä valehellaan että juutalaisilla ei oo mittään hättää, hyys hyys hymylään ja Jeesus vittuun heidän elämästään niin kaikki skulaa!"

        - Niin, mihähän en kuulu tuollaiseen kahden liiton teologian "lössiin". Kyllä juutalaiset tarvitsevat Jeesusta samalla tavalla kuin muutkin, juutalaiset ovat myös kadotettuja ilman Jeesusta.


    • InhottavaRealisti

      Nämä termit "kadotettu", "pelastus" jne. ovat kovasti ihmismielen tuotteen oloisia. Uskovaisten joukkoja on luonnollisesti helppo ohjailla haluttuun suuntaan tarjoamalla keppiä ja porkkanaa eri muodoissaan, mutta mitä enemmän näitä juttuja tutkii, sen naivimmilta ja lapsellisemmilta ne lopulta tuntuvat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5450
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      162
      4217
    3. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      3953
    4. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3840
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3171
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      21
      2637
    7. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2480
    8. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      34
      2476
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2316
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2227
    Aihe