Tuttu ja turvallinen keinutuoli.

koti-kiusattu

Niin vähän on asioita jotka menee niin kuin suunittelee, minäkin luulin tuntevani kotiseutuni tiet mutta niin vaan eksyin.
Olen ain naureskellut sokealle navikaattorin seuramiselle mut niin vaan sitä tein.
Onneks oli v92 autoilijan suomi karttakirja fölissä ,omalla paikallaan ,heti pääsin ns kartalle .
Noi historialliset jututkin olis hyvä selvittää kunnolla ,onneks löysin nuijasoran alkulähteiltä oikeeta tietoa etmiten se oikein alkuun lähti .
https://www.youtube.com/watch?v=y_XdTKunvxA
Oikeestaan niit riimei kaipaan ja moni muukin on ne maininnut .

45

1392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KivojaKeinutuolejaMyös
      • voisinkokeillakin

Mikä ettei jos on hyvä istua ja keinutella

• Hienoon uuteen kotiin tollanen vois sopiakkin mut henkilökohtasest ei mulle.
        Mun mielest soutulavittan pitää olla pitkäjalaksinen ja selkänoja muotoiltu kehon mukaan.
        Sellanen et sen voi työntää takanojaan kunnolla ,ei keikkaa ja sen keinuliike on pitkä ja rauhallinen .
        Paksu matto siihen tuoliin kuuluu ilman muuta.

• Olen kokeillut tuon, hyvä istua mutta ei ei korvaa keinutuolia. Liike on liian pieni, sopii niille tuoliksi jotka eivät osaa olla kiikkumatta tavallisella tuolilla. Oikeassa kiikkustuolissa liike hieroo sisäelimiä, ihan oikeasti, se on terveellistä. "On se komeaa kun kiikkuu, kunhan ei vaan putoaasi"

• Sitä voi eksyä tutuillakin seuduilla,
      huomata olevansa väärässä seurassa,
      sotkeutua jalkoihinsa tai ajatuksiinsa,
      on kuitenkin jotain, johon voi luottaa,
      tuttu turvallinen keinutuoli
      ja tuttu hyvä ystävä keinumassa siinä.

https://youtu.be/E0RNH41BEhM

• Vilkasin viel muistin varmennukseksi wikistä Siirin uraa ja oli se mahtava.
        Sairaus oli vaan elämää suurempi .

• kylmätotuus

• No niin kylmätotuus ,nyt tulee paha .
        Sulta kun irtoo perusteellisia analyyseja asiast ku asiast niin mitäs me tehrään noitten tulevien hävittäjä hankintojen kans .
        laajennetaanko puolustusyhteistyötä ruottalaisten kanssa ja otetaan ns älypuhelin lentsikka vai sikakallis ameriikkalainen ,se kentsujen suosikki?

Tähän kohtaan kuuluu linkki porilaisten marssiin.

• isän-tyttö
        koti-kiusattu kirjoitti:

No niin kylmätotuus ,nyt tulee paha .
        Sulta kun irtoo perusteellisia analyyseja asiast ku asiast niin mitäs me tehrään noitten tulevien hävittäjä hankintojen kans .
        laajennetaanko puolustusyhteistyötä ruottalaisten kanssa ja otetaan ns älypuhelin lentsikka vai sikakallis ameriikkalainen ,se kentsujen suosikki?

noitten tulevien hävittäjä hankintojen kans .

Muistakaa tämä.

Vuan tuo lentokone on se kummituksen kaahu,
        ku siitä piäsöö sellanen haaku ja paahu,
        ku likellä taivasta myö seilattiin
        ja viimeistä virttä sitä veisattiin.
        Voie, voe, ku miun maha oli löysällä,
        ku se kuski piästi täylle höyryllä.

Eikä tiällä tienpiällä risukot haittoo,
        eikä tiällä tarvihe veräjiä aukoo,
        lehmät tiällä ei oo haittana koskaa,
        ylihän se niistäkin runkonsa nostaa.
        Voe, voe, kun miun maha oli löysällä,
        kun se kuski piästi täyvellä höyryllä.

Vuan tuo kuski taitaa olla hiukan humalassa,
        kun se meinoo ajoo yli Jumalasta,
        mut kyllä tiältä alas tulis hoppu,
        jos masinasta bensiini loppus.

Minä olin kovatyttö laulamaan nuorena, jolloin pikapaikkani vanhaisäntä sanoi, että laula joskus sellainen laulu, jota hän ei ole kuullut, joten vetäisin tuon isäni opettanan rallin. Lupa heltisi. Sain laulaa jatkossakin mitä vain.
        Kristiina

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kylläpä pahan kysymyksen pistit veliseni noista lentokoneista! Enhän minä onneton osaa edes paperilentsikkaakaan väsätä. Hävittäjä-nimityskin saa minut nousemaan oitis taka-jaloilleni. Pelastushelikopteri kuulostaa paljon paremmalta hankinnalta korvissani, joten ostetaan niitä.

Mitä puolustusyhteistyöhön tulee, niin parempi vaihtoehto on tehdä sitä Ruotsin kanssa. Naton kanssa seikkailu koituu pienen Suomen"tuhoksi", jos hyvin epätodennäköinen sota syttyisi.

Mieluusti jätän koko asian viisaampien pohdittavaksi, koska liikun hyvin ohuella jäällä tämän asian tiimoilla.

Nyt on pätkäistävä poikki tämä sepustus, koska todellinen uhka voi lennättää sen taivaan tuuliin.

Jatkuu hetken kuluttua......

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Out iha viärässä väettäessäs, että minulta mukamas irtoo analyysijä kaekista asijoesta! Ei irtoo ei! Ossoon olla hiljooki joskus...

Nyt aloitukseesi, jossa totesit, ettei kaikki mene aina suunnitelmien mukaan.

Niin kävi minulle ja monelle muullekin lähitienoolla asuvalle illalla.

Olin suunnitellut paistavani broilerin sähköuunissa, mutta toisin kävi.
        Kun se ajatus meni mönkään, päätin hyökätä moottoroituun sänkyyn Punaisen Pelikaanin ristikoita ratkomaan, vaan ei sekään onnistunut, koska pääpuolta ei saanut nostettua ylös ja tyynypino pään alla saa niskani juntturaan. Sitten päätinkin, että lämmitän saunan ja käyn kunnon löylyssä ja suihkussa "raskaan" työpäivän jälkeen. Hiisi vieköön kiuas ei kuumennutkaan, eikä lämmintä vettä tullut pisaraakaan. Sitten ajattelin, että soitanpa jollekin ystävälleni, mutta känny ilmoitti akun olevan lähes tyhjä. Tämän ikivanhan tietsikkanikin näyttö oli lähes pimeä, joten en päässyt edes sinulle viestiäni kirjoittamaan.

Eihän minulla mitään todellista hätää kuitenkaan ollut, sainpahan vain jälleen muistutuksen "kuolevaisuudesta". Kaapissa on kuivamuonaa ja kylmää vettäkin vielä kraanasta tuli.

Kaiken tämän kertomani takana oli sähkökatko.

Ainakin kerrostalossa asuva on aivan avuttomassa tilanteessa, jos sähkö katkeaa. Eläminenhän käy aivan mahdottomaksi näissä luukuissa, ainakin talvipakkasilla.

Suurimmat uhkamme kriisitilanteissa ovat huoltovarmuutemme puutteet, eivätkä suinkaan ilmassa kiitävien hävittäjiemme alkuperä.

Päättäjät ovat pienentäneet esim. viljavarastojamme ja ylipäätään kaikkien elintarvikkeiden varmuusvarastoja. Energiassakin olemme liian riippuvaisia tuonnista. Tietoturvallisuus on lähes retuperällä. Yksi massiivinen kyberhyökkäys saa koko yhteiskuntamme polvilleen!

Tässä minun pohdintojani turvallisuudestamme.

Musiikiksi löysin Kari Tapion biisin, jota en ole koskaan kuullut. Eräänlaista analyysiä sekin.

https://www.youtube.com/watch?v=de5FqqEIy74

• kylmätotuus kirjoitti:

Out iha viärässä väettäessäs, että minulta mukamas irtoo analyysijä kaekista asijoesta! Ei irtoo ei! Ossoon olla hiljooki joskus...

Nyt aloitukseesi, jossa totesit, ettei kaikki mene aina suunnitelmien mukaan.

Niin kävi minulle ja monelle muullekin lähitienoolla asuvalle illalla.

Olin suunnitellut paistavani broilerin sähköuunissa, mutta toisin kävi.
        Kun se ajatus meni mönkään, päätin hyökätä moottoroituun sänkyyn Punaisen Pelikaanin ristikoita ratkomaan, vaan ei sekään onnistunut, koska pääpuolta ei saanut nostettua ylös ja tyynypino pään alla saa niskani juntturaan. Sitten päätinkin, että lämmitän saunan ja käyn kunnon löylyssä ja suihkussa "raskaan" työpäivän jälkeen. Hiisi vieköön kiuas ei kuumennutkaan, eikä lämmintä vettä tullut pisaraakaan. Sitten ajattelin, että soitanpa jollekin ystävälleni, mutta känny ilmoitti akun olevan lähes tyhjä. Tämän ikivanhan tietsikkanikin näyttö oli lähes pimeä, joten en päässyt edes sinulle viestiäni kirjoittamaan.

Eihän minulla mitään todellista hätää kuitenkaan ollut, sainpahan vain jälleen muistutuksen "kuolevaisuudesta". Kaapissa on kuivamuonaa ja kylmää vettäkin vielä kraanasta tuli.

Kaiken tämän kertomani takana oli sähkökatko.

Ainakin kerrostalossa asuva on aivan avuttomassa tilanteessa, jos sähkö katkeaa. Eläminenhän käy aivan mahdottomaksi näissä luukuissa, ainakin talvipakkasilla.

Suurimmat uhkamme kriisitilanteissa ovat huoltovarmuutemme puutteet, eivätkä suinkaan ilmassa kiitävien hävittäjiemme alkuperä.

Päättäjät ovat pienentäneet esim. viljavarastojamme ja ylipäätään kaikkien elintarvikkeiden varmuusvarastoja. Energiassakin olemme liian riippuvaisia tuonnista. Tietoturvallisuus on lähes retuperällä. Yksi massiivinen kyberhyökkäys saa koko yhteiskuntamme polvilleen!

Tässä minun pohdintojani turvallisuudestamme.

Musiikiksi löysin Kari Tapion biisin, jota en ole koskaan kuullut. Eräänlaista analyysiä sekin.

https://www.youtube.com/watch?v=de5FqqEIy74

Kylmätotuus
        Koska näyttää siltä että aloitukseni on harvojen kirjoitusalusta rohkenen toivoa sulta.
        Kun kerran osaat viäntää juttujas niin viännä ja oikein kunnolla kirjakieli on henketöntä ja mautonta .
        Se joka ei osaa kotimaisia murteita ohittakoon .

• koti-kiusattu kirjoitti:

Kylmätotuus
        Koska näyttää siltä että aloitukseni on harvojen kirjoitusalusta rohkenen toivoa sulta.
        Kun kerran osaat viäntää juttujas niin viännä ja oikein kunnolla kirjakieli on henketöntä ja mautonta .

"koti-kiusattu"

Olen pahoillani että joudut taaskin anelemaan kirjoituksia.

Tässä puhdasta Keski-Suomea.
        Anteeksi puuttuva typeryys:

"Pääsi fillari kerran tallistaan
        Kumi vinkaisi innoissaan vanteellaan.

Piki tiellä helteessä alkoi sulaa
        Mietti polkija jospa en jaksakaan.

Miksi ostanut pyörää en laajenpaa
        jossa tandemi vaimokin raataa saa."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=mOs0pSAckCo

H.

• Toiset anelee mä totean tosiasian .
        Olen sanonutkin et se yks ja oikea mitä aloittaja tavoitteli ,voittaa turhanpäiväsen sanahelinän.
        Aina toisinaan sellanen tulee eteen ,ei se ketjun pituus vaan sisältö .

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kylmätotuus

Suatha sinä kaekkee toevoo, mutta turhaa outat niije totteutumista!

Luuletko olevas joku piällepäsmärj, joka miäräelöö, miten minä kirjotan? Et oo, etkä tuu ikinä olemaakkaa. Siihe suat tyytyä. Ilikiit vielä väettee, että minu kirjakielellä kirjottamat viisaat puntaroennit oesvat vaella henkee.

Hyi häppee käätöstäs ja pyyvä anteeks syvvää köyristye! Polovillas oleminenkaa ei oes pahitteeks. Ja mittää roksija et laeta kinttujes alle helepottammaa olloos, tuljko seleväks?!

Jiän seoroomaa, mite syvvää selekäs ja poloves taepuuvat ja sitte piätän, mitä sinun kanssas tien!

Vua sitte ite asijaa!

Väistit sutjakkaasti aiheen, johon mielipidettäni kysyit ja johon hengettömästi ja kuivakkaasti kirjakielellä vastasin.

Siispä kysynkin sinulta, mitkä ovat mielestäsi tärkeimpiä ja ajankohtaisempia asioita hoitaa kuntoon, taataksemme maamme turvallisuus? Asehankinnatko (lentsikat, pyssyt, puukot ja puntarit), vai turvata elintarvikkeiden,lääkkeiden- ja energianriittävyys sekä panostaminen tietotekniikan toimivuuteen?

Kauniiksi lopuksi savolaista musiikkia, jossa sanatkin ovat lähes oikeaoppiset.
        Nyt varpaat vain Kallaveteen ja nauttimaan Suomen kesästä!

https://www.youtube.com/watch?v=NQKhhyp2KAg

Nyt temppuilee viestinlähetys pahemman kerran.

• Aurinkoinen armahin
      kesäsään toi takaisin.
      Eilen oli eräässä aloituksessa varoilteltu lirkkukännyköihin soittamisesta.
      Mietin onko vielä haaremeita, kuinka tulikaan mieleeni tuollainen.

https://youtu.be/9ylOhVcnfVI

• Täältä lattian-rajasta.
      Pallilta ponnistaen:
      -
      Sen koneilla lennät, kehen luotat.
      -
      "Tähkä-päitä viistäen ajan tutkaan
      sitä pollari ei uskonutkaan.

Päästän petoni irti ja nousen pilviin
      menen alas ja lataan uudet siipiin."
      -

Olkoon tämän laulun yksinäinen, maa nimeltä Suomi.

https://www.youtube.com/watch?v=xf9u6n9tnUk

H.

• ö-Öö

Katoin klipin.

Normihuumoria. Mulla otti korvaan sana "klapsakka". Joopajoo piti googlata, viritettyä pottumuusiahan se. Mä olin aina kuvitellut, että pohjanmaalaiset häjyt taisteli nauriin, ruisleivän ja kotipolttosen voimin. Vaan pottuhan se ollut syynä noihinkin riitoihin.

Resepti; klapsakka:

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/11930/Klapsakka/

=DW=

• Anonyymi

Klapsakka on sellainen laiha versio muusista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Klapsakka on sellainen laiha versio muusista.

Klapsakka on varmaan sinulle niin merkittävä ruokalaji tai sana, että päätit kaivaa tämän vanhan aloituksen esiin.

kylmätotuus

• Omalla terassilla vattallaan aurinkossa ,kroksit kyynärpäitten alla ettei lauta paina.
      Siihen vielä Nortamon jaarituksia niin ei siit ajanvietteest puuttunu ku pajatso .
      http://www.nostalgiapelit.fi/pajatso.html

• kesi.vä

Ihan on pakko tarkentaa, että lankutatko? Minulla tuppaa kyynärpäät olemaan ylöspäin jos mahallani makailen.

• Tulihan talvella innostuttua lankutuksesta mut olkapää ei tykänny .
        Mul on sellanen matala aurinkoslöhöilyyn tarkotettu sänky ja siin vattallaan rötkötän.
        Tänään ku kävi niin hävettävästi et alko 7km kohral tuntumaan et nyt ei haluu polkea ja kotiin tulin ns korvat luimussa.
        Onneks oli toi kirpparilöytö Nortamo jota lueskelin .

• kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Tulihan talvella innostuttua lankutuksesta mut olkapää ei tykänny .
        Mul on sellanen matala aurinkoslöhöilyyn tarkotettu sänky ja siin vattallaan rötkötän.
        Tänään ku kävi niin hävettävästi et alko 7km kohral tuntumaan et nyt ei haluu polkea ja kotiin tulin ns korvat luimussa.
        Onneks oli toi kirpparilöytö Nortamo jota lueskelin .

Mulla ei myöskään lankutus oikein onnistu, kun olen joskus solisluun murtanut ja se ei ihan luutunut kohilleen.
        Innostuin tuota jassoo pelaamaan, rahat jäävät vaan sinne kuppiin :(

• Sain eilen kännykkääni kuvan,
      pikku-A teki ruumiinavausta
      kuolleelle hyttyselle.
      "Kato tätä", mitähän hänestä isona tulee.

https://youtu.be/0eta5GqR__4

• kesi.vä

Olipa miellyttävää kuulla tuo Ankin biisi pitkästä, pitkästä aikaa.
      Hellepäivä tulossa, muusta tälle päivälle tulevasta ei tietoa vielä.

• Varotaan ettei päämme pehmene helteessä liikaa :)
        Tuli tuolta jostain aloituksesta tuo, mietin kuinka monen "oikean" ihmisen kanssa eilen puhuin. Kotiväki, kirjaston tädit, apteekin rouva, ystävä ja miehensä, äiti, puhelimen kautta sisaren, tyttären ja naapurin kohtasin.
        Taidan käydä tänään rannan puiden huminaa kuuntelemassa.

https://youtu.be/FDZwT2J628w

• kesi.vä

Sanua tää mun täytyy,
      et mummo vallan räytyy.
      Sekaisin on mummon pää,
      eikä syynä ole suinkaa sää.
      Nyt sä kysyt ai mää,
      ei ei, eikä ehkä tila jää.
      Kadonnut on päästä muistikortti,
      hukassa on liitännäisten portti.
      Työt kun loppui aivot jäi narikkaan,
      en uskaltaisi edes kyytiin harrikkaan.
      Mä tiedän, että riimitkin jäsentää pään,
      siks' uhmasin ja rustasin tään.

• Tulin juuri pihalta sisälle viileeseen ,hiljaa ja tehokkaasti idän poikien masiina viilentää vanhuksen oleskelutilaa.
        Tossa pihalla kun istuskelin 27 lämmös ja kattelin lumivalkeeta sinisilmästä enkeliä vuorikilpien yllä leijailemassa ( itte tein) niin muistin konehuoneen.
        Tunsin raskaan polttoöljyn tympeän tuoksun ja kuuman raudan säteilylämmön , ne hiestä läpimärät haalaritkin kiristi harteita ja kainaloita.
        Ette usko miten sen epämukavan kuumuuden kokenut nauttii viileestä asunnosta ,ei enää hikisiä unettomia öitä .

• Iltaisin katson valkeaa enkeliä
      siipien kaarta ja silmiä sinisiä
      siinä se lepää kilpien päällä
      kuin lohduttaen sanoen
      olenhan minäkin täällä
      hiljaa paikallaan se taloa vartioi
      kunnes taas nousee aamunkoi
      nousevan aurinkon lämmön myötä
      se saa kehut,teit taas hyvää työtä
      https://www.youtube.com/watch?v=HtnEwwD8umg
      Tää kun on hömppäketju niin kysäsempä et ,moniko on nähnyt ns enkelin sulkia oudoissa paikoissa?

• kylmätotuus

En edes tiedä, miltä tarkoittamasi enkelin sulat näyttävät.

Ainoa enkelinsiipi, jonka tunnistan on huonekasvi. Siinäkään ei ole nähtävissä sulkia tai höyheniä.

Minua myös ihmetyttää, miksi yläkerran enkeleitä, joihin vakaasti uskon, kuvataan ainoastaan naisiksi tai lapsiksi. Missä ovat miesenkelit?

Ollaan enkeleitä toisillemme jo tässä elämässä!

https://www.youtube.com/watch?v=8KVDO9V6yH4

• kylmätotuus kirjoitti:

Ainoa enkelinsiipi, jonka tunnistan on huonekasvi. Siinäkään ei ole nähtävissä sulkia tai höyheniä.

Minua myös ihmetyttää, miksi yläkerran enkeleitä, joihin vakaasti uskon, kuvataan ainoastaan naisiksi tai lapsiksi. Missä ovat miesenkelit?

Lapsiksi ja naisiksi enkelit kuvataan just noissa somissa piirroksissa, mutta enkeleitä löytyy ortodoksisen kirkon piiristä, esim ikoneista. Siellä he ovat sukupuolettomia, sanansaattajia, on Rafaelia, Mikaelia, Gabrielia, arkkienkeleitä ovat, ortodokseilla on enkeleissäkin omanlaisensa hierarkia jne.

https://youtu.be/I-TB4Ma8ihg
        Hömppää tai ei mutta olen kuullut kun enkeli räpsäytti siipeään, siksipä uskon, että jokaisella on aivan oma suojelusenkelinsä.

• kylmätotuus kirjoitti:

Enkelin höyheniksi sanotaan niitä pieniä hentoja valkoisia höyheneltä näyttäviä sulkia.
        Toisinaan niit näkee edessään .

• kesi.vä

Nyt minä vasta sen tajusin. Olen järkeillyt mistä esim. kettiön tiskipöydälle höyhen ilmestyi. Raa'asti ajattelin että kananmunien mukana.

• kesi.vä kirjoitti:

Nyt minä vasta sen tajusin. Olen järkeillyt mistä esim. kettiön tiskipöydälle höyhen ilmestyi. Raa'asti ajattelin että kananmunien mukana.

Olen epäluuloinen luonne ja usein kaupassa kurkkaan kananmuna kennoon ,onko rikkinäisiä vai pieniä kooltaan.
        En muista koska olisin höyhenen nähnyt rasiassa .

• kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen epäluuloinen luonne ja usein kaupassa kurkkaan kananmuna kennoon ,onko rikkinäisiä vai pieniä kooltaan.
        En muista koska olisin höyhenen nähnyt rasiassa .

Niin minäkin kurkkaan munakennoon enkä ole höyheniä nähnyt, säröisiä munia kyllä. Joten varmaan arkkienkeli Gabriel kävi.

• kesi.vä kirjoitti:

Niin minäkin kurkkaan munakennoon enkä ole höyheniä nähnyt, säröisiä munia kyllä. Joten varmaan arkkienkeli Gabriel kävi.

Jos olis sellanen nuotiopiiri kun lapsena laulettiin ja puut räiskyis nuotios mul olis just siihen tilasuuteen sopivia tarinoita ,ehkä joku vilkuilis olan yli.

• Hunksille henk. koht .
      Ihmettelen omassa ketjussasi antamaa neuvoa missä käsket kirjoittaji menemään mun ketjuun riitelemään .
      Varsinainen riirankylväjä , äijäporukassa ei tommonen peli kauaa onnistuis , jatkahan hämmentämistäsi .

• "koti-kiusattu"

Komenttini tarkoitti poistumista aloitukseen, jossa hömelöinti katsotaan tavalliseksi elämöinniksi.
        Minun aloitukseni ei ole sellainen.
        Edelleen odotan miehekästä erittelyä hämmentämisestä.
        -
        Vieläkään ei sinulla ole sanomista.
        Mitä nyt lapsen-omaista.

H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Komenttini tarkoitti poistumista aloitukseen, jossa hömelöinti katsotaan tavalliseksi elämöinniksi.
        Minun aloitukseni ei ole sellainen.
        Edelleen odotan miehekästä erittelyä hämmentämisestä.
        -
        Vieläkään ei sinulla ole sanomista.
        Mitä nyt lapsen-omaista.

H.

Kyllähän sä hunksi saisit miehekkään erittelyn jos oltais nokakkain ,täällä kun kaikki on varjoina bittiavaruures ei maksa vaivaa.
        Tyhjän saa tekemättäkin .

• Siilimuori3

Ottakaas "äijät" oikein kukkotappelu palstan piristämiseksi. Vai onkos näi et kaikki palstan siniset on neitei?

• hihityttääää

Hunksi tuli tähä alotukseen tappeleen kun omas on hiljaasta ;)))

• Siilimuori3 kirjoitti:

Ottakaas "äijät" oikein kukkotappelu palstan piristämiseksi. Vai onkos näi et kaikki palstan siniset on neitei?

Hunksin ketjus on tapana torailla ,tääl ollaan fiksusti ja mä oon läpäissyt Suonion tapakurssin kiittäen hylätyllä .

• koti-kiusattu kirjoitti:

Hunksin ketjus on tapana torailla ,tääl ollaan fiksusti ja mä oon läpäissyt Suonion tapakurssin kiittäen hylätyllä .

Hyvä sinä, jospa olisin itsekin päässyt samaan suoritukseen. Fiksuuden puutteestani olen menettänyt jopa yhden kirjaimen merkinnän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      306
      4584
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      360
      2677
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      129
      2534
    4. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      171
      2423
    5. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      206
      2349
    6. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      522
      1332
    7. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      424
      1227
    8. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      12
      1171
    9. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      38
      963
    10. Oletko koskaan miettinyt

kun sua ei kukaan puolusta missään tilanteessa? Eikö ole omituista?
      Viha
      94
      959
    Aihe