Raamatun kaksi äitiseurakuntaa

KaksiÄitiseurakuntaa

Kummanko Raamatun äitiseurakunnan tuntomerkit katolinen äitikirkko täyttää eli onko se "ylhäällä oleva Jerusalem", joka Raamatun ilmoituksen mukaan on uskovien äiti vai onko se Ilmestyskirjan äiti-Babylon?

Gal. 4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

Ilm. 17:5
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

6

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaksiÄitiseurakuntaa

      Jotta voisimme päästä selvyyteen siitä, onko katolinen äitikirkko Raamatussa ilmoitettu "ylhäällä oleva Jerusalem", joka on uskovien todellinen äiti vai onko se Ilmestyskirjan uskonnollinen portto, Babylon, niin täytyy tutkia tuntomerkkejä, mitä niistä Raamatussa kerrotaan eli jatketaan vertailua...

      Gal.4
      26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
      27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

      Ylhäällä oleva vapaa Jerusalem on siis hedelmätön. No miten on laita Babylonin, tutkitaanpa asiaa.

      Jes.47
      7 Sinä sanoit: "Aina ja iäti minä olen valtiatar." Muuta et päästänyt mieleesi, kaiken loppua et ajatellut.
      8 Ja nyt kuuntele, sinä nautiskelija, sinä joka elät turvattuna ja sanot mielessäsi: "Vain minä! Kukaan ei ole vertaiseni. Minä en koskaan jää leskeksi, koskaan en menetä lapsiani!" [Sef. 2:15; Ilm. 18:7]

      Äitibabylon istuu siis mielestään kuningattarena, eikä se ole leski, eikä lapseton.

      Onko katolinen äitikirkko siis hedelmätön leski vai istuuko se kuningattarena valtaistuimellaan synnyttäen yhä uusia lapsia?

      • KaksiÄitiseurakuntaa

        Seurakunta kasvaa loppua kohden...

        Luuk. 18:8
        ... Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

        ...vai onko se sittenkin Babylon?

        Ilm.13
        15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku

        Tatuoinnistako, mikrosirusta vai mistä kyse?

        5. Moos.6
        6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
        7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
        8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi


      • HengellistäKaupankäyntiä

        Keneltä ostat?

        Babylonin kauppiailtako?

        Ilm.18
        23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;

        Vai kuningasten Kuninkaalta Jeesukselta?

        Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        Matt.25
        1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
        9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.


    • PasiToivonen

      Jehova kostaa jos et ole vihervasemmistolainen Bernie Sandersin kannattaja.

      Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa...

      https://store.berniesanders.com/

      • HengellistäKaupankäyntiä

        Tällaista se tämä puoluepolitiikka on, olit sitten poliittisen puolueen kannattaja tai jonkin uskonnollisen puolueen, kuten esim. katolinen äitikirkko aneineen jne. ...yhtä maallisia molemmat.

        Ilm.3
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.


    • PasiToivonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe