Olen heitellyt välillä sopimatonta"huumoria",asioista jotka ovat monille kipeitä...Olen purkanut omia turhautumiani tänne...Kun tuntuu, että tie nousee totaalisesti pystyyn edessä...Kenellekään en ole kelvollinen neuvoja jakelemaan, kun omatkin asiat rempallaan...Olisin iloinen jos joku jaksaa/viitsii muistaa...Voimia ja ymmärrystä tarvis nyt löytää, ja ainoa osoite kun on Jeesus Kristus...Todella paljon on asioita, joista minun pitäisi päästä eroon...Omin voimin ei tule valmista, vain hienoja päätöksiä, jotka eivät kestä...Esirukouksista olisin todella kiitollinen.
terv.janos
PYYDÄN ANTEEKSI....
15
748
Vastaukset
- anteeksiantaja
Saat anteeksi, mutta elä lanke ennee, tai en anna siule anteeksi.
Joku roti anteeksi antamisessakii pittä olla- Ritari009
sinä rajoitat anteeksi antoa ja näin myös anteeksi pyyntöjä!Jos et anna anteeksi,et saa itsekkään anteeksi,millä mitalla te mittaatte,sillä mitataan teille takaisin.
Jeesus kuitenkin antaa toisenlaisen ohjeen,
Opetuslapset kysyivät: "montako kertaa tulee antaa anteeksi veljelleen,kun hän rikkoo sinua vastaan,uhanko seitasemän kertaa?
Jeesus vastaa: "Ei seitasemän, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."
Seitsemän on Raamatussa täydellisyyden luku, se on Jumalan luku,jos jeesus olisi sanonut minkä muun luvun tahansa,niin se olisi vain se määrä,mutta Hän saoi tuon taivaallisen täydellisyyden luvun, siksi anteeksi pitää antaa yhtä usein kuin joku sitä pyytää,aina, yhä uudestaan,kristityn tulisi antaa anteeksi vaikka ei pyydettäisikkään, mutta me van sitä aina odotamme kuitenkin. Silti olemme vastahakoisia pyytämmän itse anteeksi.
Janoksellekin pitää antaa anteeksi,jo vaikka hän ei olisi pyytänytkään,jos joku tuntee tulleensa loukatuksi.
"Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille,jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."
Tässä se anteeksi antamisen ja saamisen mitta on.
Kova läksy oppia! - engelmama
Ritari009 kirjoitti:
sinä rajoitat anteeksi antoa ja näin myös anteeksi pyyntöjä!Jos et anna anteeksi,et saa itsekkään anteeksi,millä mitalla te mittaatte,sillä mitataan teille takaisin.
Opetuslapset kysyivät: "montako kertaa tulee antaa anteeksi veljelleen,kun hän rikkoo sinua vastaan,uhanko seitasemän kertaa?
Seitsemän on Raamatussa täydellisyyden luku, se on Jumalan luku,jos jeesus olisi sanonut minkä muun luvun tahansa,niin se olisi vain se määrä,mutta Hän saoi tuon taivaallisen täydellisyyden luvun, siksi anteeksi pitää antaa yhtä usein kuin joku sitä pyytää,aina, yhä uudestaan,kristityn tulisi antaa anteeksi vaikka ei pyydettäisikkään, mutta me van sitä aina odotamme kuitenkin. Silti olemme vastahakoisia pyytämmän itse anteeksi.
Janoksellekin pitää antaa anteeksi,jo vaikka hän ei olisi pyytänytkään,jos joku tuntee tulleensa loukatuksi.
"Anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille,jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."
Kova läksy oppia!Hei Ritari!
Tähän tuli nyt isot aamenet perään täältä päästä! Veit sanat näppäimistöstäni!
Anne - anteeksiantaja
Ritari009 kirjoitti:
Kova läksy oppia!Mie ku en hallitse tuota seitsemän kertotauluu, niin mie en osso anto antexi niin montaa kertoo.
Kerran pappi sano kirkosa, että 80% suomalaisista ei tunne raamattua juuri lainkaan, niin mie huusin: "ei suomalaisia oo noin paljoo" - Janos
Ritari009 kirjoitti:
Kova läksy oppia!Siitä mittaamisesta...Muistaakseni jatko oli:"Vieläpä teille lisätäänkin"...
Ritari009 kirjoitti:
Kova läksy oppia!tyytyväinen vai tahtoistko enemmän niin kuin entinen renki, joka isännän luvattua jostakin vaikeasta tehtävästä neljäsosan, renki sanoi, että kyllä siitä ainakin viidesosa pitäisi saada.
- Janos
ekivaari kirjoitti:
tyytyväinen vai tahtoistko enemmän niin kuin entinen renki, joka isännän luvattua jostakin vaikeasta tehtävästä neljäsosan, renki sanoi, että kyllä siitä ainakin viidesosa pitäisi saada.
Kunhan kirjoitin jakeen lopun, kun tuossa tuota opetusta edellä suotiin...Renkijutut ei ole hallussa, muusikkojuttuja tietäisin paljonkin, mutta en kirjoita, ettei kukaan pahoita mieltään minun ansiostani...Sen olen elämän poluilla oppinut:
Täällä ollaan Luojan edessä"lakki kourassa".Siinä asemassa on turha elvistellä kädet pystyssä kovalla uholla, miten"ollaan(JO?!?)pelastuttu.
Kaikki mitä ihmisellä täällä on käytössään, olipa se näkyväistä tahi näkymätöntä...Kaikki on lainaa Häneltä, joka on tehnyt taivaan maan ja meren, sekä kaiken, mitä niissä on...
Viimeisessä paidassa ei ole taskuja.
Hyvää kevätpäivän jatkoa Ekivaarille.
terv.janos
- YKX
Muistetaan rukouksessa Janos sinun asiaa.
Voimia ja siunausta... - engelmama
Hei Janos!
Kiitos vilpittömän miehen puheesta! Jotenkin avauksesi kosketti minua niin, että kyyneleet valuvat poskiani myöten. Iloitsen siitä työstä, mitä Jumala sinussa tekee!
Mitä sinulle haluaisin sanoa... Ole vapaa! Vapauteen Hän meidät vapautti!!!
Puhun sinusta Isälle!
Anne Olipas mukava lukea viestisi. Tältä palstalla harvoin saa näin suuren siunauksen kuin minkä viestisi mulle välitti ja uskon, että monelle muullekin.
En kirjoita tähän mitään kliseitä, toivotan vain hyvää jatkoa. Nöyryys käy kunnian edellä. Tänään olet esimerkki monelle lukijalle, sillä tuo anteeksipyyntösi tosiaan koskettaa.
Sinua siunaavin terveisin
Jukka Virtanen, KarjalohjaMuistan rukouksin sinua veliseni.
En ole näitä palstoja vielä kovinkaan kauaa lukenut, mutta sinun kirjoituksesi on jotenkin aina noussut ylitse muiden ja olet mielestäni tosi symppis tyyppi.
Ehkä sitten en ole ehtinyt niitä "gauheita" kirjoituksia lukemaankaan. :)
" Ristin luona kiusatulla, langenneella, vaivatulla paras paikka on".- Janos
Kun on annettu sydämeen tieto...Annettu armo kokea Pyhän Hengen ja Sanan kautta,että Kristus Elää...Ja kuten Paavali jossain mainitsee:"Tahto hyvään minulla on...voimia ei"...Vähän väliä hukkuu totaalisesti mielestä sekin tosiasia...Tottakai vihollinen tarjoilee niitä lyöntejä veljien ja sisarten kautta tilaisuuden tulle, koska ne riipaisevat ja masentavat eniten...Siihen kun lisätään soittajan herkkä mieli, toisaalta huono itsetunto...Kun voisi aina muistaa, että herttaisimmallakin ihmisellä on huonot hetkensä...Ja vihollinen käyttää jokaisen niistä tilaisuuksista hyväkseen...Että jokainen ihminen...on vain ihminen tässä ajassa...Olen iloinen, etten ole kaikkia vielä suututtanut itseeni lopullisesti...
Vointeja.tervjanos Janos kirjoitti:
Kun on annettu sydämeen tieto...Annettu armo kokea Pyhän Hengen ja Sanan kautta,että Kristus Elää...Ja kuten Paavali jossain mainitsee:"Tahto hyvään minulla on...voimia ei"...Vähän väliä hukkuu totaalisesti mielestä sekin tosiasia...Tottakai vihollinen tarjoilee niitä lyöntejä veljien ja sisarten kautta tilaisuuden tulle, koska ne riipaisevat ja masentavat eniten...Siihen kun lisätään soittajan herkkä mieli, toisaalta huono itsetunto...Kun voisi aina muistaa, että herttaisimmallakin ihmisellä on huonot hetkensä...Ja vihollinen käyttää jokaisen niistä tilaisuuksista hyväkseen...Että jokainen ihminen...on vain ihminen tässä ajassa...Olen iloinen, etten ole kaikkia vielä suututtanut itseeni lopullisesti...
Vointeja.tervjanossiinuun varmaan monikaan ole oikeasti suuttunut täällä. Ystäviäkin on, uskonveljiä ja sisaria jotka haluavat tukea ja olla apuna. Totta, ihmisiä me kaikki vaan kuitenkin ollaan ja tarvitaan paljon sitä Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa.
Minulle saa kirjoitella :[email protected]
- Juhani-Aito
Ole vapaa Janos. Et ole ainakaan minua loukannut.
Anna itsellesi aikaa veljeni!
Ole siunattu! - Lentojätkä
Kyllä me Jeesuksen avulla pärjätään. Kun minulla oli hyvin vaikeaa tässä aikoinaan, niin mielessä pyöri vain kaksi Raamatunkohtaa "sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos", sekä "särjettyä ruokoa Hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta".
Ei Jeesus Sinua heitä eikä muserra, eikä sammuta.
Muistan Sinua Janos rukouksissa.
Minulla ei ole mitään anteeksiannettavaa Sinulle sillä et ole rikkonut mitään minua vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 814482
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1214157Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀334028BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1693261Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome592580Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582577Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main352552- 1672479
Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?682449Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik432122