>http://www.hs.fi/kaupunki/a1464669867095#kommentit
Liikenneviraston liikenteen ohjauksen asiantuntija Jukka Hopeavuori, osaavatko saksalaiset suunnitella tietyöt paremmin kuin suomalaiset?
>Hopeavuoren mukaan liikenne sujuu Saksassa paremmin koska siellä toimitaan sääntöjen mukaan. ”Ajajilla on ihan selvästi parempi ajokulttuuri.” "Suomessa osa autoilijoista ei välitä nopeusrajoituksista tietyömailla," Hopeavuori sanoo.
Ensiksikin haluaisin tietää onko Hopeavuori viitsinyt hankkia käytännön pätevyyden tieliikenteestä hankkimalla auton ajokortin ja autolla ajokokemusta? Ja mielellään kaikilla ajoneuvo luokilla? Siis fillarin lisäksi h-autot, bussit ja rekat. Kommentit kuulostaa nimittäin taas jonkun fillaripellen jutuilta.
Kun nyt saksan vedit tieliikenne-kuttuurin esimerkiksi niin
- tietääkseni saksassa ei ole mitään 30km/h rajoituksia tieremonttipaikoilla vaan rajoitukset sitä luokkaa mitä meillä on yleiset nopeusrajoitukset! Käytännössä alle 80km/h rajoituksia ei ole.
Saksassa hoidetaan "Liikenneviraston liikenteen ohjauksen asiantuntijoiden" toimesta liikenteelle vaihtoehtoiset, hyvin merkityt reitit.
Täällä "Liikenneviraston liikenteen ohjauksen asiantuntija" Hopeavuori estää tai ainakin hankaloittaa normaalipäivänäkin kaikkien vaihtoehtoisten reittien käytön jolloin ei jää kuin muutama pääväylä käyttöön jos aikoo jossain järjellisessä ajassa päästä paikasta toiseen. Kaaos on valmis kun joku pääväylistä suljetaan edes osittain. Saati kaikki mahdolliset ja samaan aikaan!
Suomessa ei välitä nopeusrajoituksista? Se on rapautunut tieremonttien kohdalla koska tiet ovat remontissa kuukausi tolkulla ja nopeusrajoitukset alkavat 10km ennen remonttikohtaa ja päättymispaikkaa ei merkitä ollenkaan!
Siis missä se tieremontti oikein on? Missä jallu luuraa?
Liikenneviraston "asiantuntija" Jukka Hopeavuori
4
252
Vastaukset
- huh_huh
Hyvä kommentti. Todellinen suojatyöpaikka-virkamies-pelle, joka luulee tietävänsä kaiken, vaikka todellisuudessa ilmeisesti on ajokortiton kaikkia sääntöjä rikkova pyöräilijä-huligaani.
- hoitoa.vähä-älyisille
Vai että on Berliinin keskustassa tietyömaan kohdalla 80 km/h nopeusrajoitus.
- ei-maanteitä
Berliinin keskustassahan on kadut - ei maanteitä, vai?
- yberallesmann
Saksassa on siirrettäviä tienpätkiä. Työmaan kohdalle tuodaan puolen kilometrin mittainen "silta", jota pitkin ohimenevä liikenne sujuu lähes normaalia vauhtia.
Rajoittamattomien nopeuksien moottoriteillä työmaan kohdalla on rajoitus 100 km/h.
Silta sitten liikkuu työmaan edetessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275