Olen auton haltija ja minulla on pelkkä liikennevakuutus. Kysyin taannoin kaikista vakuutusyhtiöistä tätä hirvi/palo lisävakuutusta, mutta eivät suostuneet myöntämään kun luottotiedot mennyt. Ehdotin että maksaisin vuodeksi eteenpäin kuten olen maksanut liikennvakuutuksenkin, mutta sekään ei käynyt. Voiko auton omistaja ottaa omiin nimiinsä tuon palo/hirvi vakuutuksen jos minä olen haltija ja se joka autoa ajaa? Liikennevakuutustahan pitää olla haltijan nimissä eli sen joka ajaa pääasiallisesti autolla, mutta entäs tälläinen lisävakuutus?
Hirvi/palo vakuutus autolle omistajan nimiin
2
143
Vastaukset
- kannawwtella
"Liikennevakuutustahan pitää olla haltijan nimissä eli sen joka ajaa pääasiallisesti autolla, mutta entäs tälläinen lisävakuutus?"
Meillä ainakaan ei ole ollut liikennevakuutus eniten ajavan nimissä, vaan lastemme vakuutukset olivat jo edesmenneen isäni ja äitini nimissä, kun heillä oli useat 70% bonukset. Sanoin aina vakuutusyhtiön konttorissa asiasta ja siitäkin kun vanhempani asuivat pienessä kunnassa jossa todella alhaiset liikennevakuutusmaksut ja lapsemme Espoossa ja Hesassa, mutta aina sanoivat että kaikki summat tulee sieltä joilla bonukset. Nyt lapsilla on työsuhdeautot joten bonusten keräys olis ollu turhaa.
eli kannattaa pitää kaikki vakuutusmaksut sen nimissä jolla on parhaat bonukset.
kannattaa vaihtaa toiselle ennen kuin on 5 täyttä vuotta kulunut jotta bonukset säilyy.
Mutta sit taas pia sille jolla paremmat bonukset.
kaksia ei kannata kerryttää ennenkuin se on pakko.
kannattaa pitää sen nimissä jolla enemmän ja sitten kun tulee 1 tai enemmän kolareita niin vaihtaa ennen kuin on eräpäivä toiselle, ei tarvi kolareista maksaa mitään. Näin jos on sopuisa pari. - 6-8
Vakuutukset voivat olla joko omistajan tai haltijan nimissä, mutta kaikki samalla, eli toinen omistajalla toinen haltijalla ei onnistu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1422653Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601977- 401707
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii321566Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772