Onneksi on kuolema!

ainakuollut

Näin on nähtävä!

43

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seonvoitettu

      Ainakin Kristuksessa kuolema on voitto ja uusi Elämä Jumalan alkuperäisen suunnitelman mukaan.

      • varovaisuutta

        Ei sikaa ei kannata ostaa säkissä. Pyydä ikuista elämää ensin esim. 150 000 vuoden kokeilujakso niin tiedät miltä se alkaa tuntua.


      • Niin kristuksessa on elämä koska on kuoleman voittaja,meille jotka häneen uskomme.


    • Ihminen tuli ruumiilliseti kuolevaksi syntinsä takia: 1.Moos. 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" 23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. 24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

      Ruumis olisi ollut kuolematon ilman syntiin lankeemusta, jonka johdosta ihmiselle ruumiissaan on annettu vain vähän aikaa tehdä pahojaan, mutta sielu ja henki eivät kuole. Me jatketaan elämää joko taivaassa tai kadotuksessa. Mitään neutraalia harmaata aluetta ei ole.

      • Babyloniasta

        Jumala sanoo tuossa "kuin yksi meistä"? Eli Jumalia on monta.

        Tarustohan on suurelta osin peräisin sumeereilta, joilla oli polyteistinen uskonto. Raamattuun on jäänyt moneen kohtaan vastaavia lipsahduksia, missä monijumalaisuus on jäänyt näkymään.

        Samoin Eedenin puutarhan taru on Mesopotamialaista alkuperää. Alkuperäisessä tarussa kuningas asetettiin vartioimaan elämän puuta taivaalliseen puutarhaan.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Mesopotamian_religion

        Kerubit olivat alunperin puoliksi kotkia puoliksi leijonia, siis sumeerien mytologiassa. Nekin olivat heprealaisille lainatavaraa. https://en.wikipedia.org/wiki/Lamassu


      • Nope. "Me" on Isä, Poika, Pyhä Henki, kerubit, serafit ja enkelit. Kyllä taivaassa väkeä oli ja on.


      • Babyloniasta
        BlackBerryWay kirjoitti:

        Nope. "Me" on Isä, Poika, Pyhä Henki, kerubit, serafit ja enkelit. Kyllä taivaassa väkeä oli ja on.

        Todella paljon. Ja varsinkin jumalia. He jopa kokoustavat keskenään.

        Sillä Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien. (Psalmi 95:3)
        Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä (Psalmi 82:1)

        Egyptin taivaspuolella on yhä lisää jumalia:
        Minä, Herra, annan tuomioni kohdata kaikkia Egyptin jumalia. (Moos 12:12)

        jne. jne.

        Paitsi, tuossa vaiheessahan Poikaa ei vielä ollut. Hän tuli kertomuksiin mukaan vasta myöhemmin. Tuo "me" eli on Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325 tehty sopimus, jossa päätettiin että Jumala on kolmiyhteinen. Jos niin ei olisi tehty, kristityillä olisi vielä tänäkin päivänä palvottavana 2-3 eri jumalaa.


      • Siinä Raamatusta täysin tietämätön opettaa kristittyjä (>_<)


      • Babyloniasta

        Ad hominem tarkoittanee, että argumentit loppuivat :-)

        Näin se faktatieto voittaa uskomukset. Kiitos keskustelusta ja mukavaa viikonloppua.


      • onneksi1
        Babyloniasta kirjoitti:

        Ad hominem tarkoittanee, että argumentit loppuivat :-)

        Näin se faktatieto voittaa uskomukset. Kiitos keskustelusta ja mukavaa viikonloppua.

        Onneksi on kuolema. Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Mielestäni kaikkein onnellisimmat ihmiset ovat niitä, jotka ovat päässeet matkansa päähän.
        Ainoat ihmiset, joita kadehdin, ovat kaikki ne, jotka ovat jo kuolleet. Odotan kovasti tämän suurimman toiveeni toteutumista. Se on hieno juttu, että tietää varmasti, että suurin toive tulee toteutumaan. Mitä pikemmin sen parempi. Aina kun kuulen, että joku on sairastunut vakavasti tai kuollut, olen kateellinen siitä etten se ollut minä. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista elämänhalua. Olen aina halunnut pois täältä pahasta maailmasta, jossa on vain toinen toistaan pahempia ja ilkeämpiä ihmisiä. Kunpa olisin jo kuollut.
        Kuolemaa olen toivonut ja odottanut syntymästäni asti. En ole ikinä viihtynyt tässä kammottavassa maailmassa, enkä ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut taistelevat viimeiseen asti, että saisivat jatkaa elämäänsä. Hulluja tuollaiset ovat. Itse en taistelisi hetkeäkään vaan antaisin mennä. Ensimmäinen muistikuvani on se, kun mietin miksi minun oli pakko syntyä tähän maailmaan kun en millään olisi halunnut. Miksi minut pakotettiin syntymään tänne. Koko pitkän elämäni olen elänyt vastahakoisesti, oikeastaan en ole koskaan edes elänyt enkä halunnut elää. Kuolema on paras asia ihmisen elämässä.
        Sanotaan, että maapallo on rangaistuspaikka. Se, joka tänne syntyy, on tehnyt jotain todella pahaa, kun on joutunut syntymään tänne rangaistukseksi. Luultavasti ei pahempaa voisi tapahtua, kuin joutua tänne kärsimään rangaistustaan. Tulisipa loppuni nopeasti.


      • onneksi1 kirjoitti:

        Onneksi on kuolema. Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Mielestäni kaikkein onnellisimmat ihmiset ovat niitä, jotka ovat päässeet matkansa päähän.
        Ainoat ihmiset, joita kadehdin, ovat kaikki ne, jotka ovat jo kuolleet. Odotan kovasti tämän suurimman toiveeni toteutumista. Se on hieno juttu, että tietää varmasti, että suurin toive tulee toteutumaan. Mitä pikemmin sen parempi. Aina kun kuulen, että joku on sairastunut vakavasti tai kuollut, olen kateellinen siitä etten se ollut minä. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista elämänhalua. Olen aina halunnut pois täältä pahasta maailmasta, jossa on vain toinen toistaan pahempia ja ilkeämpiä ihmisiä. Kunpa olisin jo kuollut.
        Kuolemaa olen toivonut ja odottanut syntymästäni asti. En ole ikinä viihtynyt tässä kammottavassa maailmassa, enkä ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut taistelevat viimeiseen asti, että saisivat jatkaa elämäänsä. Hulluja tuollaiset ovat. Itse en taistelisi hetkeäkään vaan antaisin mennä. Ensimmäinen muistikuvani on se, kun mietin miksi minun oli pakko syntyä tähän maailmaan kun en millään olisi halunnut. Miksi minut pakotettiin syntymään tänne. Koko pitkän elämäni olen elänyt vastahakoisesti, oikeastaan en ole koskaan edes elänyt enkä halunnut elää. Kuolema on paras asia ihmisen elämässä.
        Sanotaan, että maapallo on rangaistuspaikka. Se, joka tänne syntyy, on tehnyt jotain todella pahaa, kun on joutunut syntymään tänne rangaistukseksi. Luultavasti ei pahempaa voisi tapahtua, kuin joutua tänne kärsimään rangaistustaan. Tulisipa loppuni nopeasti.

        Ymmärrän sinua niiiiiiiiiiiin hyvin. Eliittisalaliitto tekee jatkuvasti tutkimustyötä ihmisiän pidentämiseksi. Tulee erilaisia "kupuja" joiden sisään istumalla tietokone etsii anturien kautta kehon kaikki vaivat ja puutteet, joihin on kehitetty huippulääkkeet. Myös kauneusleikkaukset yleistyvät niin, ettei kukaan ole oman itsensä näköinen. Vaateteollisuudessa on jo nyt yhden koon linjaus, jolla pyritään saamaan kaikkien paino samaksi. Vaateteollisuudelle ja kauppiaille siitä koituisi valtavat säästöt, kun ei jäisi rekinpäitä, jotka täytyy myydä alessa. Jne jne.

        Sitten kun nämä toteutuvat, viisi miljardia ihmistä on tuhottu erilaisin menetelmin, ja on enää eliitti- ja orjaluokka. Luulen ettei tuohon mene enää pitkääkään aikaa.

        Siksi minunkin mielestäni olisi parempi päästä pois täältä eliitin mielivallan alta niin pian kuin suinkin, ajat vain pahenevat tästä.

        Jumalalla on kuitenkin suunnitelma meille, jotka ollaan elossa, siksi pitää vain katsoa meidän pituinen video loppuun.

        Toivon elämäniloa, uskoa ja toivoa sinulle kaiken keskelle. Elämälläsi on tarkoitus ja Jumala rakastaa sinua.


      • JeesuksenOma
        BlackBerryWay kirjoitti:

        Ymmärrän sinua niiiiiiiiiiiin hyvin. Eliittisalaliitto tekee jatkuvasti tutkimustyötä ihmisiän pidentämiseksi. Tulee erilaisia "kupuja" joiden sisään istumalla tietokone etsii anturien kautta kehon kaikki vaivat ja puutteet, joihin on kehitetty huippulääkkeet. Myös kauneusleikkaukset yleistyvät niin, ettei kukaan ole oman itsensä näköinen. Vaateteollisuudessa on jo nyt yhden koon linjaus, jolla pyritään saamaan kaikkien paino samaksi. Vaateteollisuudelle ja kauppiaille siitä koituisi valtavat säästöt, kun ei jäisi rekinpäitä, jotka täytyy myydä alessa. Jne jne.

        Sitten kun nämä toteutuvat, viisi miljardia ihmistä on tuhottu erilaisin menetelmin, ja on enää eliitti- ja orjaluokka. Luulen ettei tuohon mene enää pitkääkään aikaa.

        Siksi minunkin mielestäni olisi parempi päästä pois täältä eliitin mielivallan alta niin pian kuin suinkin, ajat vain pahenevat tästä.

        Jumalalla on kuitenkin suunnitelma meille, jotka ollaan elossa, siksi pitää vain katsoa meidän pituinen video loppuun.

        Toivon elämäniloa, uskoa ja toivoa sinulle kaiken keskelle. Elämälläsi on tarkoitus ja Jumala rakastaa sinua.

        Minä olisin niskalaukausjonon ensimmäisten joukossa, minä köyhä ja mitätön ihmisten silmissä. En panisi sitä ollenkaan pahakseni. Niille jäisi tämä surkea ja saastutettu planeetta, ja minä nauttisin ihanaa ikuista osaani Jumalan valtakunnassa. Tiedän sen siitä, että olen Jeesuksen oma.


      • BlackBerryWay kirjoitti:

        Nope. "Me" on Isä, Poika, Pyhä Henki, kerubit, serafit ja enkelit. Kyllä taivaassa väkeä oli ja on.

        "Nope. "Me" on Isä, Poika, Pyhä Henki, kerubit, serafit ja enkelit. Kyllä taivaassa väkeä oli ja on. "

        melkonen kasa esinahkojakin löytyy


    • pitkäänuskossa

      Kyllähän ajallinen elämä synnin ruumiissa ja saatanan hallitsemalla planeetalla parhaimmillaankin on kuin harmaa varjo verrattuna tulevaan autuuteen, johon pääsemme uskossa Jeesukseen Kristukseen. On minullakin ollut joskus vaikeita, pitkiä koetuksen jaksoja jolloin rukoilin jopa kuolemaan. Nyt on ollut jo pitkään seesteinen aika ja ihan rehellisesti nautin olemassaolosta täällä. En halua vielä kuolla, koska onhan tämä ainutlaatuinen kokemus ja toista ei tule. En tiedä onko vielä edessä vaikeita korpitaipaleita, mutta jos nykyinen olotila jatkuu, niin ihan kiva on elää ja palvella Jumalaa ja lähimmäisiä.
      Jospa Onneksi1, sinullekin on vielä ilonvuoden tulossa ja saat nauttia tästäkin vaiheesta.

      • stigmankantaja

        Kyllä tää on jo nähty ja onhan elämässä ollut koko joukko ihan hyviäkin jaksoja. Vaivat, sairaudet ja muutkin henkilökohtaiset vaikeudet ovat saaneet näkemään kuoleman vapauttajana. Missä sitten "seuraava kierros" vietetään, niin samapa tuo, kunhan pääsee täältä pois. Ehkä tämä elämämme on kuitenkin kaikkein suurin haaste maailmankaikkeudessa, kaikki tämä "turhuuksien turhuus", sinnittely vaikka missään ei tunnu olevan oikeastaan juurikaan mitään järkeä. Ihmisten pahuus, ahneus ja itsekkyys. Jotkut hakee turvaa kristinuskosta ja hyvä niin, sillä kaikki apu täällä tarvitaan. Taivaaseen ja helvettiin en oikein usko, koska nehän ovat jo täällä maan päällä. Henkimaailmaan toki uskon, koska olen ollut sen kanssa tekemisissä, me olemme itsekin "henkiä koneessa".


      • onneksi1
        stigmankantaja kirjoitti:

        Kyllä tää on jo nähty ja onhan elämässä ollut koko joukko ihan hyviäkin jaksoja. Vaivat, sairaudet ja muutkin henkilökohtaiset vaikeudet ovat saaneet näkemään kuoleman vapauttajana. Missä sitten "seuraava kierros" vietetään, niin samapa tuo, kunhan pääsee täältä pois. Ehkä tämä elämämme on kuitenkin kaikkein suurin haaste maailmankaikkeudessa, kaikki tämä "turhuuksien turhuus", sinnittely vaikka missään ei tunnu olevan oikeastaan juurikaan mitään järkeä. Ihmisten pahuus, ahneus ja itsekkyys. Jotkut hakee turvaa kristinuskosta ja hyvä niin, sillä kaikki apu täällä tarvitaan. Taivaaseen ja helvettiin en oikein usko, koska nehän ovat jo täällä maan päällä. Henkimaailmaan toki uskon, koska olen ollut sen kanssa tekemisissä, me olemme itsekin "henkiä koneessa".

        "Missä sitten "seuraava kierros" vietetään, niin samapa tuo, kunhan pääsee täältä pois.
        Samaa mieltä tästäkin.


      • Jeesuksessaseratkeaa

        Ei se ole ihan sama erehtyä iankaikkisesti. Jos valitset täällä väärin tyylillä hälläväliä, niin seurauksena on iankaikkinen moka ero Jumalasta ja seuranasi pimeys.


      • stigmankantaja

        Parhaansa täällä vaan tekee ja jos se ei ole riittävästi, niin ei mahda mitään. Järkeni on valitettavasti joissain kohdin noissa aika suuressa ristiriidassa mitä näihin kuoleman jälkeisiin juttuihin tulee. Taivas ja helvetti uskovat vaikuttavat ajattelevan vähän liian yksinkertaisesti. Kerropa vaikka mitä tapahtuu kuolevalle pikkuvauvalle? Taivaaseen vaiko helvetiin? Tai lapsen asteella olevalle kehitysvammaiselle? Kuten huomaat näissä kysymyksissä ei ole mitään järkeä, joten koko juttu on täysin absurdi. Voi kuitenkin hyvinkin olla, että "minun isäni kotona on monia huoneita" ja vaikuttaisikin siis siltä, että taivaita on monia. Jokaista ihmistä varten on siis sellainen taivas, kuin mihin hän uskoi. Ja ne ihmiset, jotka tekivät paljon pahaa, kokevat taas jonkinlaisen puhdistautumisen ja katumuksen paikan, mutta se ei ole todellakaan mikään ikuinen kiduttamo. Ihmisiä on täytynyt pelotella helvetillä lähinnä sen takia, että pelko olisi estänyt heitä tekemästä pahaa, mutta myöskin sen takia, että kirkot ovat halunneet pitää valtaansa yllä. Näin tehtiin varsinkin keskiajalla jolloin helvetistä tehtiin keskeinen uskomus.


      • kuolemmekuitenkin

        Kaikki uskonnot on keksitty, koska se oli keino hallita tietämättömiä ihmisiä, jotka eivät vieläkään tiedä, mitä on / onko mitään ennen syntymää tai kuoleman jälkeen. Ns. valtauskonnot (juutalaisuus, islam, kristityt eri suuntauksineen) perustettu samoilla seuduilla, samat tarinat eri versioina. Aasiassa ja Afrikassa paikallisilla "papeilla" on ollut paljon enemmän mielikuvitusta.
        Aloittajalle: Onneksi syntymä, elämä ja kuolema ovat sentään ehkä totta? Kannattaisi keskittyä niihin, miksi murehtia etukäteen olemattomista asioista?


      • aloittelija

        Ei niillä uskontojen "keksijöilläkään" tunnu olleen kaikki inkkarit kanotissa, ihan päinvastoin. Uskonnot ovat aika pitkälti olleet vallan käytön välineitä, se pitää paikkansa. Me vähän fiksummat länkkärit voidaan jo tämä tajuta ja olla vapaita uskontojen pakkopaidoista. Syvässä ne jutut meissä kuitenkin vieläkin on. Kyllä mäkin olen lapsuudesta asti saanut kaikenlaista uskonnollistakin pommitusta osakseni, mutta osa niistä jutuista on ollut ihan paikallaankin. Jos heittää kaiken sen roskiin, niin siinä menee lapsi samalla pesuveden mukana. Ei sitä tartte siis ihan ateistiksikaan heittäytyä. Saa uskoa siihen mikä tuntuu järkevältä ja sen muun voi jättää omaan arvoonsa. Näin sen nykyaikainen ja valistunut ihminen varmaankin näkee ja on nähnyt aina ennenkin. Uskonnollinen toisinajattelu on ihan yhtä vanhaa kuin virallinenkin ajattelu. Joku Jeesuskin oli oman aikansa toisinajattelija ja sai siitä myös osansa.


      • pohtivahe
        stigmankantaja kirjoitti:

        Kyllä tää on jo nähty ja onhan elämässä ollut koko joukko ihan hyviäkin jaksoja. Vaivat, sairaudet ja muutkin henkilökohtaiset vaikeudet ovat saaneet näkemään kuoleman vapauttajana. Missä sitten "seuraava kierros" vietetään, niin samapa tuo, kunhan pääsee täältä pois. Ehkä tämä elämämme on kuitenkin kaikkein suurin haaste maailmankaikkeudessa, kaikki tämä "turhuuksien turhuus", sinnittely vaikka missään ei tunnu olevan oikeastaan juurikaan mitään järkeä. Ihmisten pahuus, ahneus ja itsekkyys. Jotkut hakee turvaa kristinuskosta ja hyvä niin, sillä kaikki apu täällä tarvitaan. Taivaaseen ja helvettiin en oikein usko, koska nehän ovat jo täällä maan päällä. Henkimaailmaan toki uskon, koska olen ollut sen kanssa tekemisissä, me olemme itsekin "henkiä koneessa".

        Olen aina vain enenevässä määrin alkanut uskomaan siihen että me ollaan paljon puhutussa helvetissä täällä maan päällä. Oikein kun miettii tätä ihmisen elämää täällä huomaa että asia on näin. Kun on tarpeeksi kehittynyt ,pääsee tästä kierrosta pois eikä tarvitse maan päälle enää tulla.


    • 12345654321

      Kuolleena ei tarvitse miettiä. Moni tykkää nukkua ja kuolleena ei tarvitsekaan herätä.

      • Syvä.uni

        Jotkut tosiaan tahtovat nukkua.


    • valitseosaJeesuksessa

      Iankaikkisuudessa ei lasketa vuosia, kuukausia eikä päiviä. Lunastetuille se on yhtä lepoa, iloa ja rauhaa, mutta kadotuksessa oleville vain pimeyttä ja loputonta kärsimystä.

      • jeesusrahastaa

        Rahat mulle heti ja testamenttiin nimi.


    • Trevor.B

      Meidän ihmisten käsikirjana on Raamattu tällä elämän taipaleella.Pyrkiköön jokainen pyhittymään omalla vauhdillaan ja tekemään hyvää kuten opastaa.Kun nukumme aikanaan Kuoleman uneen niin olemme ihmisenä tehneet hyvällä omallatunnolla parhaamme ja loppu on Jumalamme käsissä.Siunausta kaikille!

      • Ei-pakkounta

        Älä kuitenkaan yritä väkisin nukkua kuollessasi, vaan kuoleman tapahtuessa on parempi pysyä tietoisena ja hereillä.


    • Tajuton

      Mikä parasta,niin ei näe uniakaan.Kuka on ollut ns. taju kankaalla niin ei se ole paha juttu.(sikäli kun on siitä mielekästä puhua)
      Sitä vaan häviää tyhjyyteen loppujen lopuksi lopullisesti.

      • tajuttomanaetoleolemassa

        Kun tajuttomuudesta herää, kun olisi uudesti syntynyt.


      • Krrroohhh-ppyyyyhhhh

        Toispuoleisessa herätellään niitä, jotka yrittävät vain nukkua.


      • oppia-ikä-kaikki
        Krrroohhh-ppyyyyhhhh kirjoitti:

        Toispuoleisessa herätellään niitä, jotka yrittävät vain nukkua.

        Laiskat yrittää nukkua, mutta laiskuritkin heräävät aikanaan ja laitetaan opiskelemaan.


    • Jeesusriostius

      Äsiää! Jeesus on se true king!

      • "Jeesus on se true king! "

        Kyllä rane on kingi


    • Olen samaa mieltä, että onneksi todellakin on kuolema. Vaikka mikään muu toive ei toteutuisi (ei saisi esim päävoittoa Euro Jack Potista eikä tyttö/poikaystävää) niin on kuitenkin 100% varmaa, että toive kuolemisesta toteutuu. Kyse on vain ajankohdasta ja kuolemisen tavasta.

      Tuntuu kammottavalta, jos pitäisi tällaisessa paskassa maailmassa elää loputtomiin eikä koskaan pääsisi pois haudan lepoon, ikuiseen uneen ja rauhaan. Ja todellakin tuskin kuoleman jälkeen mitään sen pahempaa on odotettavissa kuin tässä elämässä.

      Uskomuksiahan kyllä kuolemanjälkeisyyteen on paljon liitetty, mutta mikä niistä uskomuksista on totuus.

      • borninthesixties

        Kyllähän tämä maailma on täynnä murhetta ja kärsimystä, vain hullu haluaa elää tällaisessa maailmassa ikuisesti.

        Meidän suomalaisten ei tosin pidä valittaa, koska elämämme on ehkä jopa parasta mitä tällä pallolla on koskaan ollut tarjottavana. Kohta ei ole tosin enää tätäkään lintukotoa, siitä pitävät korruptoituneet hyödylliset idioottipäättäjämme huolen.

        Mutta se 1980-luku oli jotain...

        https://www.youtube.com/watch?v=_UmOY6ek_Y4


      • Niinpä.
        Mitä Suomen kohtaloon tulee niin huomasin facebookissa tänään linkityksen Suomen Kuvalehteen, jonka mukaan 20% todennäköisyydellä Välimeren alue aavikoituu 35 vuoden kuluttua ilmaston lämpenemisen seurauksena ja alkaa 200 miljoonan ihmisen kansainvaellus pohjoisemmaksi Eurooppaan.

        Ja artikkelin mukaan siinä tilanteessa 35 vuoden kuluttua Suomi romahtaa monen muun maan kanssa. Onneksi elinikäodotteeni on sellainen, että olen mitä ilmeisimmin kuollut ja kuopattu tai vaikka tuhkattu ennen noita aikoja.


      • borninthesixties
        doubting.thomas kirjoitti:

        Niinpä.
        Mitä Suomen kohtaloon tulee niin huomasin facebookissa tänään linkityksen Suomen Kuvalehteen, jonka mukaan 20% todennäköisyydellä Välimeren alue aavikoituu 35 vuoden kuluttua ilmaston lämpenemisen seurauksena ja alkaa 200 miljoonan ihmisen kansainvaellus pohjoisemmaksi Eurooppaan.

        Ja artikkelin mukaan siinä tilanteessa 35 vuoden kuluttua Suomi romahtaa monen muun maan kanssa. Onneksi elinikäodotteeni on sellainen, että olen mitä ilmeisimmin kuollut ja kuopattu tai vaikka tuhkattu ennen noita aikoja.

        Nämä ennustukset tuppaavat menemään yleensä pieleen, onneksi.

        Islam todennäköisesti ajaa monet Euroopan valtiot kaaokseen. Ruotsin nykytilanne potenssiin 100. Vahvempi ja tässä tapauksessa erittäin röyhkeä osapuoli lopulta tuhoaa, tai alistaa toiseen ja Islam on valitettavasti edelleekin se sama agressiivinen "uskonto" kuin ennenkin. Kristinuskosta taas on tullut täysin hampaaton. Sivistyksessä on se huono puoli, että se ei enää oikein osaa puolustaa itseään. Se vain haluaa suvaita, ymmärtää ja sallia. Voi, voi meitä!

        No, tämänkään ennustuksen ei tarvitse toteutua. Ehkä sivistys kelpaa lopulta myös muslimeilekin.

        Eniten ilmastoonhan vaikuttaa kuitenkin auringon aktiivisuus. Pieni jääkausi voisi tasapainottaa lämpenemisen ja kaikki pysyis tasapainossa. Ehkä elämä on "korkeemman suojeluksessa" ja meidän ei anneta tuhota itseämme. Tulee vaikka pitkälle kehittynyt alien-sivilisaatio, joka viheltää pelin poikki.

        ;)


      • On totta, että useat ellei useimmat uhkakuvat eivät koskaan realisoidu käytännössä. Islamin suhteen minullakin on huolia.

        Ilmastonmuutokseen liittyen näin futurism.com-sivuston facebook-syötteessä kiintoisan uuden keksinnön, joka voisi onnistuessaan auttaa ilmastomuutoksen hillitsemisessä vähentämällä hiilidioksidipitoisuuksia. Nimittäin keinotekoinen fotosynteesi, joka on kasvien fotosynteesiä tehokkaampaa.

        Ja toki Aurinko ja sen aktiivisuus on kuvassa mukana. Jonkinsortin jääkausikin sieltä on tulollaan jossain vaiheessa todennäköisesti.


      • borninthesixties
        doubting.thomas kirjoitti:

        On totta, että useat ellei useimmat uhkakuvat eivät koskaan realisoidu käytännössä. Islamin suhteen minullakin on huolia.

        Ilmastonmuutokseen liittyen näin futurism.com-sivuston facebook-syötteessä kiintoisan uuden keksinnön, joka voisi onnistuessaan auttaa ilmastomuutoksen hillitsemisessä vähentämällä hiilidioksidipitoisuuksia. Nimittäin keinotekoinen fotosynteesi, joka on kasvien fotosynteesiä tehokkaampaa.

        Ja toki Aurinko ja sen aktiivisuus on kuvassa mukana. Jonkinsortin jääkausikin sieltä on tulollaan jossain vaiheessa todennäköisesti.

        Uusi teknologia lienee pelastajamme, tosin nyt alkaa olla jo vähän kiire.

        Tai sitten ihmisen hengistyminen, jota voisi auttaa vaikkapa uudenlainen tietoisuustutkimus. Jos tietäisimme, että emme oikeasti kuole, vaan tietoisuutemme jatkaa eloaan, niin ehkä tekisimme vähemmän pahaa toisillemme.

        Uskonnot ja ideologiat sais kyllä jo kuolla pois. Pelkkiä vallankäytön väineitä, joita ei edistynyt ihminen enää tarvitse. Ne vain jarruttavat todellista kehitystä. Hengellisyyttä ja henkisyyttä on olemassa ilman niitäkin. Ihmiskunta voi olla yhtä vasta sitten, kun niitä ei enää ole.


      • Minäkin etsin, tutkin ja pohdiskelen henkisyyttä, spiritualiteettia (uskontoja myös). Arvostan sekä tiedettä teknologiaa (mutta skientisti en ole) että hengellisyyttä ja pohdiskelen eri kanteilta hengellisyyden ja jumaluskon ilmentymiä koettaen tutkiskella argumentteja niille puolesta ja vastaan.

        NDE-ilmiöön liittyvää keskustelua ja kirjoittelua (ja ilmiölle annettuja eri selityksiä) olen jonkin verran seurannut. Tässä vaiheessa olen sen suhteen agnostikko, että mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. On ollut olo viime aikoina, että kunpa ei tapahtuisi yhtään mitään, vaan olisi vain totaalinen olemassaolon loppuminen, maan tomuksi maatuminen ja game over.


      • borninthesixties
        doubting.thomas kirjoitti:

        Minäkin etsin, tutkin ja pohdiskelen henkisyyttä, spiritualiteettia (uskontoja myös). Arvostan sekä tiedettä teknologiaa (mutta skientisti en ole) että hengellisyyttä ja pohdiskelen eri kanteilta hengellisyyden ja jumaluskon ilmentymiä koettaen tutkiskella argumentteja niille puolesta ja vastaan.

        NDE-ilmiöön liittyvää keskustelua ja kirjoittelua (ja ilmiölle annettuja eri selityksiä) olen jonkin verran seurannut. Tässä vaiheessa olen sen suhteen agnostikko, että mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. On ollut olo viime aikoina, että kunpa ei tapahtuisi yhtään mitään, vaan olisi vain totaalinen olemassaolon loppuminen, maan tomuksi maatuminen ja game over.

        Nykyihmisellä on se etu, että meillä on paljon tietoa erilaisista näkemyksistä ja tieteestä. Tämä aika on parhainta aikaa juuri etsijöille, haasteet ovat mielenkiintoisia. Toisaalta ihmiskunta on ehkä kaikkein materialistisin kuin koskaan aikemmin. Tosin mitä suurempi pimeys, sitä kirkkaammin pienikin valo valaisee.

        Itselläni on kaikenlaisia kokemuksia, joiden valossa minun on aika helppo uskoa henkimaailmaan ja sieluun. Joskus saatan puhua kielilläkin, vaikka en käy missään uskovien tapahtumissa. Ne on sellasia spontaaneja juttuja, jotka vaan tapahtuu, ilman että yritän mitään. Olen soitellut myös soitinta joskus "hengen ohjauksessa". Olen analysoinut asian niin, että jonkin on täytynyt silloin ohjata minua. Se on tosin vaatinut herkistyneen ja korkeamman tilan. Joka päiväisestä tilasta ei ole siis kyse. Tiedän miten tuohon tilaan pääsee, mutta siinä on omat ongelmansa, minkä vuoksi yleensä vältän menemästä siihen. Tiedän siis kokemuksesta, että ihminen pystyy nousemaan henkisesti korkeampaan tilaan, mutta se ei käy ihan tuosta noin vaan. Epäitsekkyys on avain tähän tilaan ja siksi sitä on hyvin vaikea saavuttaa, koska itsekkyytemme ja egomme ei päästä meitä siihen. Eräs kyky on kyky siirtää toisen ihmisen kärsimystä itseen. Ei kovinkaanhauska kyky itselle, tuska tosin menee hyvin nopeasti pois. Jos keskitymme elämässämme muiden ihmisten palvelemiseen, kuten Jeesuskin teki, me voimme nousta hengessämme korkeammalle. Jos ihminen taas haluaa vain saada etua ja hyötyä toisista ihmisistä, hän ei ole hengessä kovinkaan korkealla, vaan hyvin alhaisella tasolla. Hänen elämänsä meneekin lähes kokonaan hukkaan. Hemkistynyt ihminen pystyy nauttimaan elämästään, vaikka hänellä ei olisi juuri yhtään mitään. Hän vain hymyilee niille, jotka soimaavat häntä siitä, että hän on sellainen "luuseri". Jeesus ja Buddhakin olisivat melkoisia luusereita, jos heitä arvioitaisiin maallisen menestyksen mukaan.

        Veikkaan, että mielesi muuttuisi elämän suhteen, jos kokisit NDE:n tai jonkin muun henkisen kokemuksen. Elämä alkaisi tuntumaan elämisen arvoiselta. Moni ihminen ei tunne elämäänsä elämisen arvoiseksi, joka on suuri sääli. No, uskon siihen, että kaikki lopulta pääsevät perille, missä se sitten ikinä onkin.


      • Internetin ihmeellisenä aikana todellakin myös katsomuksellisissa ja hengellisissä asioissa on "kaikki" mahdollinen vain näppäimistön ja hiiren klikkauksen päässä. Toista oli silloin nuoruudessani ennen tietokoneita ja Internetiä.

        Luulenpa minäkin, että NDE:n kokeminen omalla kohdallani olisi käänteentekevää. Olen lukenut, että NDE:n kokeneet ihmiset todellakin muuttuvat mieleltään, heistä tulee syvällisempiä, jotenkin henkistyneempiä yms. eikä maallinen materia enää merkitse heille niin paljoa. Olisi varmastikin vaikea silloin kuitata kokemusta vain "aivojen suurimpana trikkinä", kuten joskus luin aiheesta Tieteen kuvalehdessä.

        Elämän kokeminen elämän arvoiseksi on tosiaan vaikeaa, minulla ja monilla. En edes muista koska olisin esim nauranut viimeksi, tuntuu että huumorikin on aika lailla kuollut pois minusta. Tämä Suomen ja maailman tilanne ja oman elämän vaikeudet, noistapa tämä johtuu ja siitä sitten tämä kuolemankaipuu. Kuolemalla on minulle vapahtajan kasvot.

        Raamatun Jobin kirjan kertomus ja Jobin kuolemankaipuu, halu päästä hautaan ja olla kuin olematon siellä sopii minun mielenmaisemaani hyvin. Toki jos siellä "rajan" takana on jokin ihana onnellinen paratiisi tietoisuuksille/sieluille niin mikäpä siinä sitten.


      • borninthesixties
        doubting.thomas kirjoitti:

        Internetin ihmeellisenä aikana todellakin myös katsomuksellisissa ja hengellisissä asioissa on "kaikki" mahdollinen vain näppäimistön ja hiiren klikkauksen päässä. Toista oli silloin nuoruudessani ennen tietokoneita ja Internetiä.

        Luulenpa minäkin, että NDE:n kokeminen omalla kohdallani olisi käänteentekevää. Olen lukenut, että NDE:n kokeneet ihmiset todellakin muuttuvat mieleltään, heistä tulee syvällisempiä, jotenkin henkistyneempiä yms. eikä maallinen materia enää merkitse heille niin paljoa. Olisi varmastikin vaikea silloin kuitata kokemusta vain "aivojen suurimpana trikkinä", kuten joskus luin aiheesta Tieteen kuvalehdessä.

        Elämän kokeminen elämän arvoiseksi on tosiaan vaikeaa, minulla ja monilla. En edes muista koska olisin esim nauranut viimeksi, tuntuu että huumorikin on aika lailla kuollut pois minusta. Tämä Suomen ja maailman tilanne ja oman elämän vaikeudet, noistapa tämä johtuu ja siitä sitten tämä kuolemankaipuu. Kuolemalla on minulle vapahtajan kasvot.

        Raamatun Jobin kirjan kertomus ja Jobin kuolemankaipuu, halu päästä hautaan ja olla kuin olematon siellä sopii minun mielenmaisemaani hyvin. Toki jos siellä "rajan" takana on jokin ihana onnellinen paratiisi tietoisuuksille/sieluille niin mikäpä siinä sitten.

        Jep, ja se on erittäin hienoa, että täällä Suomessakin saa harrastaa kaikenlaisia erilaisia harrastuksia maailmalta. Itämaiset lajit ovat hienoja juttuja. Musiikkiakin on kaikkialta maailmasta ja vaikka mitä. Harrastuksia siis riittää. Kaikki ihmisethän tykkäävät peleistä ja niitäkin on valtava määrä.

        Itse ajattelen elämää eräänlaisena roolipelinä. Roolipelithän on kiehtovia ja niissä pääsee kehittämään hahmoaan. Samanlainen kehitys saattaa olla näiden elämiemmekin takana. Se tekis tästä maallisesta touhusta merkityksellistä ja mielekästä. En tiedä viihtyisikö sitä edes sellaisessa paikassa, jossa ois pelkkää ihanuutta tarjolla, no ehkä jos sielläkin voi vielä jotenkin kehittyä. Ilman kehittymistä kaikki tuntuu jotenkin tylsältä. Eikä pidä vielä tehdä lopullisia johtopäätöksiä tämän yhden elämän pohjalta. Mielikin on muuttuvainen ja erittäin joustava.

        Kaikesta huolimatta tämä maailma on mielestäni aika jännä "luomus", koska haasteita ja kokemuksia riittää. Pahatkin jutut voi kääntää voitoksi. Maailma on epätäydellisyydessään tavallaan täydellinen. Jos voimme aina aloittaa puhtaalta pöydältä, niin mikäs hätä meillä koskaan on?

        On sanottu, että kuolessamme me joudumme itse tarkastelemaan mennyttä elämäämme ja sitä kautta me opimme itsestämme ja teoistamme, opimme myös olemaan armollisia. Ja vaikka teemme virheitäkin, niin niistä me vain opimme enemmän, kuin tekemällä aina kaiken oikein. On myös sanottu, että kuollessamme me saamme kokea kaiken sen itsessämme minkä toisille täällä teimme. Jos teimme pahaa, me koemme saman tunteen itsessämme. Koemme miltä toisesta ihmisestä tekomme tuntui. Olemme kaikki oikeasti yhtä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe