Olen saanut sossusta 111000 euroa

Sossupummi-

Laskin tuossa juuri että olen saanut sossusta 111000 euroa rahaa viimeisen 10 vuoden aikana. Kyllä kelpaa, säästänyt olen jotain 15000 euroa. Kannattaa olla sossun asiakas.

33

291

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikaskiittääsossus

      Sanos muuta. Mun vastaava tukisumma kymmenen vuoden ajalta on yli 300 000 euroa. Säästössä on rahaa vaikka kuinka mutta ei suinkaan pankissa. Tyhmät Suomessa töitä tekee, viisaat pääsee vähemmällä!

      • hgjhgjhjgjgjhg

        Niinpä.

        Tälläinen tyhmä, tunnollinen, töissäkäyvä ja veronsa maksava kansalainen on todellisuudessa riistetty ja monesta hyvästä syrjäytetty joka paikan avoin lompakko.

        Joka ikiselle erityisryhmälle on kyllä omat alennuksensa, tulonsiirtonsa ja ilmaispalvelunsa, mutta kuka muistasi millään tavalla niitä jotka raatavat itsensä hajalle mahdollistaakseen yhteisen hyvän.


    • työtönpummi

      Olen myös saanut jotain 125000 euroa. Lisäksi ne mitä olen tehnyt pimeesti töitä varmana jotain 40000 euroa.

    • tyhmävaivähäälynen

      Verot maksaa työnantaja, eikä ne ole millään tavalla palkanansaitsijan käytettävissä olevia varoja.

    • köyhäilyä

      Olettaen saisit 1000 euroa/kk on hyvin mahdollista tuo summa 10 vuodessa. Mutta olet joutunut maksamaan siitä vuokran ja kaiken muun.
      En ihan usko että jäisi säästöön paljonkaan. 1500 euroa per vuosi vaatisi niukkaa taloutta.

    • xzcdlkjhgz

      Suomessa asuvat somalit ovat kaikki varakkaita koska ovat olleet kelan ja sossun raharänneillä kohta 30 vuotta. Näkee niiden kulutuskäyttäytymisestä että rahaa on käytössä. Espoossa tulevat Isoon Omenaan ostoksille lapsineen isoilla katumaastureilla ja ostoskärryt ladotaan täyteen ruokaa ja muita tuotteita. Somalinaisten vaatetus kalliin näköisistä kankaista tehdyt kullanvärisin somistuslangoin koristellut halatit, miehillä valkoiset juuri silitetyt halattipaidat. Molemmilla sukupuolilla kultakoruja kaulalla ja käsissä. Naisilla timantein somistettuja korvarenkaita. Näen heitä kauppareissullani Isossa Omenassa joka viikko. Koko perheellä lapset mukaan lukien kännykät, naiset sujauttavat kännykkänsä päähuivin mutkaan jotta voivat puhua samalla kun poimivat ostoksia kärryyn. Myös Ison Omenan Delissä istuu näitä varakkaan näköisiä somaliperheitä lapsineen ja viettävät luppoaikaansa syöden ja seurustellen.

      • Pitkäaikatyötön

        Tietttävästi Suomessa asuu jo satoja somaleita omistusasunnoissa, joita ei kelan tai sossun rahoilla osteta. http://www.soininvaara.fi/2010/03/31/osa-somaleista-menestynyt-varsin-hyvin/
        "Mersun hopeiset kyljet kiiltelevät. Vaaleat nahkapenkit ovat tahrattomat. Abdi Osman, 44, avaa ja sulkee toisen kattoikkunoista. Tällaisetkin on. – Älä kirjoita, että minulla on tällainen auto, Osman naureskelee. Osmanilla menee hyvin, ja niin menee hänen yritykselläänkin, Horn Afrikilla. Viime vuonna yrityksen liikevaihto ylsi lähes 1,4 miljoonaan euroon. Voittoa se tuotti melkein 200 000 euroa." http://www.ksml.fi/kotimaa/Yrittäjä-Abdi-Osman-Sosiaaliturva-pois-turvapaikanhakijoilta/235827


    • Juoppo-köyhä

      Jos saa joka kuukausi noin 1000 euroa niin se on aika lähellä 111000 euroa 10 vuodessa. Itse olen juuri saanut sen verran

    • gghhe3

      Sossun perusosa yhdelle aikuiselle on 485€/kk ja täytyisi olla täysin tuloton saadakseen sen kokonaan, eli täyttä paskan jauhantaa koko ketju.

      Sen sijaan jos toimeentulotukeen lisätään KELAn etuudet, niin silloin saa "ilmasta" rahaa hyvinkin sellaset 1250€/kk.

      • Pitkäaikatyötön

        Nimimerkki gghh3 ei ollut oikein tilanteen tasalla. Aloittajan laskelma tarkoittaa 925 e/kk 10 vuoden ajan.
        "Perusosan lisäksi perustoimeentulotukea annetaan tarpeellisen suuruisiin asumismenoihin, kuten vuokraan tai vastikkeeseen, vesimaksuun, lämmitykseen, sähkölaskuun ja kotivakuutusmaksuun sekä vähäistä suurempiin terveydenhuollon menoihin (esimerkiksi reseptilääkkeet)." http://stm.fi/toimeentulotuki
        Jos tuohon lisätään vielä täydentävää ja/tai ehkäisevää toimeentulotukea, on vajaa tonni kuussa sossutukea ihan mahdollinen.
        Tukia voi myös huijata, sillä mitään järjestelmää ei ole järkevää rakentaa täysin aukottomaksi.


      • köyhäpummi

        Juuri niin. Itse saan suunnilleen 880 euroa kun otetaan vesi ja sähkö huomioon ja sossu maksaa osan vuokrastakin. Kelasta saan normi asumistuen.


      • gghhe33
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Nimimerkki gghh3 ei ollut oikein tilanteen tasalla. Aloittajan laskelma tarkoittaa 925 e/kk 10 vuoden ajan.
        "Perusosan lisäksi perustoimeentulotukea annetaan tarpeellisen suuruisiin asumismenoihin, kuten vuokraan tai vastikkeeseen, vesimaksuun, lämmitykseen, sähkölaskuun ja kotivakuutusmaksuun sekä vähäistä suurempiin terveydenhuollon menoihin (esimerkiksi reseptilääkkeet)." http://stm.fi/toimeentulotuki
        Jos tuohon lisätään vielä täydentävää ja/tai ehkäisevää toimeentulotukea, on vajaa tonni kuussa sossutukea ihan mahdollinen.
        Tukia voi myös huijata, sillä mitään järjestelmää ei ole järkevää rakentaa täysin aukottomaksi.

        No, jumakauta, siinä tapauksessa sossu on pimittänyt multa tuhansia euroja, kun olen saanut vaan muutaman satkun kuussa! prkl!

        Siis työmarkkinatuen ja asumistuen lisäksi. En tiedä missä maailmassa sinä oikein asut ja oletko koskaan edes hakenut toimeentulotukea, mutta meikäläinen on ollut vaan 25 vuotta sossun kanssa enemmän tai vähemmän tekemisissä ja mulla ei siis ole tietoa, pelkästään kokemusta.


      • Pitkäaikatyötön
        gghhe33 kirjoitti:

        No, jumakauta, siinä tapauksessa sossu on pimittänyt multa tuhansia euroja, kun olen saanut vaan muutaman satkun kuussa! prkl!

        Siis työmarkkinatuen ja asumistuen lisäksi. En tiedä missä maailmassa sinä oikein asut ja oletko koskaan edes hakenut toimeentulotukea, mutta meikäläinen on ollut vaan 25 vuotta sossun kanssa enemmän tai vähemmän tekemisissä ja mulla ei siis ole tietoa, pelkästään kokemusta.

        Ei sossu ole mitenkään pimittänyt. Kela on maksanut sinulle päivärahaa, joten sossun ei tarvitse maksaa niin paljon. Jotkut eivät saa päivärahaa (kun eivät ole työmarkkinoiden käytettävissä), jotkut eivät saa asumistukea, ja osa ei saa kumpaakaan.
        Oma kokemuksesi on vain omasta tilanteestasi, eikä sitä voi yleistää kaikkiin muihin toimeentulotuen saajiin.


    • white_työtön

      Ja minä olen saanut sossusta vain kahtena (2) kuukautena toimeentulotukea. Yhteissumma oli n. 300 euroa eikä yhtään enempää.

      Lopuksi sanottiin "mene työhön".

    • Näillä_mennään

      Minä en saanut kuin parisataa mutta onneksi sain kinuttua maksusitoumuksen malmin alkoon koska olen alkoholisti ja sairauteni (alkoholismi) käy kalliiksi kukkarolle.

      Ainoa rajoitus on että saan ostaa vain suomalaista viinaa pullon päivässä joten kossulinjalla mennään.

    • voisinko tulla luoksesi asumaan, haluan että hallitset minuakin :)

    • perustyömalli

      Eikö olisi kivempi tehdä töitä, eikä olla aina vaan tukien varassa? Perustyömallissa jokaiselle olisi töitä ja ammatinmukainen toimeentulo.

    • ÖKY.MATUT

      > Suomessa asuvat somalit ovat kaikki varakkaita koska ovat olleet kelan ja sossun raharänneillä kohta 30 vuotta. Näkee niiden kulutuskäyttäytymisestä että rahaa on käytössä. Espoossa tulevat Isoon Omenaan ostoksille lapsineen isoilla katumaastureilla ja ostoskärryt ladotaan täyteen ruokaa ja muita tuotteita. Somalinaisten vaatetus kalliin näköisistä kankaista tehdyt kullanvärisin somistuslangoin koristellut halatit, miehillä valkoiset juuri silitetyt halattipaidat. Molemmilla sukupuolilla kultakoruja kaulalla ja käsissä. Naisilla timantein somistettuja korvarenkaita. <

      No mikä ihme se on kun yh-matumamma saa jo parista lapsesta vähintään 2533 euroa JOKA kuukausi KÄTEEN!

      Eli vuodessa yli 30.000 euroa netto.

      Tämä vastaa n. 50.000 euron vuosipalkkaa?

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14128203/yhmatulle-2533-ekk-kateen!

      • 48.000eVuodessaKäteen

        Viime keväänä tuli ohjelma telkkarista, jossa ulkomaalainen äiti kertoi saavansa 4000 €/kk erilaisina tulonsiirtoina.

        Eihän pari matua tarvi kun kuutisen lasta jotta ne saa 4000€/kk käteen.

        Se tekee jo lähes 50.000 euroa vuodessa nettona.

        Tämä saa siis tekemättä yhtään mitään!

        Hullu ja tyhmä töitä tekee, matu senkun makaa ja saa rahaa.


      • Pitkäaikatyötön

        Ihan saman tuen voi saada kuka tahansa samoilla asetuksilla. Jos asuu kolmiossa Helsingissä, on vuokra vaikkapa 1.250 e/kk Itäkeskuksessa. Asumistuki tähän on 749,60 euroa/kk.
        Työmarkkinatuki 2 lapsen lapsikorotus = 40,42 euroa. 80 %:n ennakonpidätyksen jälkeen 32,34 e ja kerrottuna 21,5:llä korvauspäivällä = 695,31 euroa/kk. Lapsilisä 1 on 95,75 e ja lapsilisä 2 on 105,80, eli yhteensä 201,55 euroa/kk.
        Kun lisäksi vesimaksu olisi 60 e, sähkö 50 e ja terveydenhoitomenot 50 e, on Helsingin toimeentulolaskurin mukaan arvio toimeentulotuesta 954,48 euroa. http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/toimeentulotuki/laskuri
        Siis asumistuki 749,60 työttömyyskorvaus 695,31 lapsilisät 201,55 toimeentulotuki 954,48 = 2.600,94 euroa netto. Mahdollista elatusapua ei ole tässä vielä mukana, mutta se kai vähentäisi tt-tukea. Ei tässä ihonväriä kysellä.


    • ahkeraduunari

      Minäpäs olen käynyt töissä jatkuvasti ja olen hankkinut 10 viime vuoden aikana 800.000 € ihan mukavassa pikku duunissa. Mukava ajella hyvällä autolla ja prätkällä, asua mukavassa omassa velattomasa kämpässä, ihana sivistynyt tyttöystävä hyvässä virassa, saa syödä kunnon ruokaa vaikka hyvässä ravintolassa, käydä etelässä lomia viettämässä, ostaa mukavia merkkivaatteita ja muutenkin elämä on ihanaa! Harrastukset on hienoja, luontoretket, kalastukset, teatterit, purjehdukset jne.
      Mutta nämähän on valintakysymyksiä, kai loiseläjänkin elämä jotain on kun ei tarvitse mitään tehdä, missään suhteessa!

      • perustyömalli

        Kyllä minkunki mielestä on mukavaa olla yhteiskunnalle hyödydyksi. Ja kun siitä saa vielä ihan mukavan toimeentulon. Rakennemuutos pitäisi tehdä jotta saatais kaikki työttömyyskorvauksella elelijät tuottavaan työhön. On laskettu että 15 vuoden kuluttua Suomi olis maksanut velkansa, jos asiat täällä hoidettais fiksusti.. Mutta kun tyhmät johdossa ja meillä laiska, lihonnut, tyhmä sairas kansa. Alku mennyt hyvin 80 luvulle asti, sen jälkeen alkoi alamäki kaikilla mittareilla.. tänään syödään enemmän lääkkeitä kuin ikinä ennen. Tää kansa on sairastunut..


    • perustyömalli

      Suomi lähti käytännössä nollasta 1940-luvulla. Silloin esi-isämme elättivät itse itsensä, vaikka se usein oli vaikeaa. Kun lainaa ei paljon saanut, sotavelkaakin piti maksaa pois, niin silloin suomalaiset tekivät työtä jolla tulivat toimeen. Vaikka tuottavuus oli vielä heikkoa ja elintasosta ei oikein voinut puhuakaan, parissa vuosikymmenessä suomalaisten elintaso kasvoi tuottavuuten nähden hyväksi. • Jokaisella oli mahdollista hankkia itselleen ja perheellen sen aikaisen perustason asunto tai osakehuoneisto, siihen aikaan vielä nykyistäkin tulotasoon nähden arvokkaamman auton. Kesämökkikin oli monella tai sitten joku muu harrastus, johon nykysuomalaisilla harvoilla on enää varaa. • Sitten suomalaisiin iski hölmöläisyys. Tuolloin, 1980-luvulla päättäjämme päättivät ryhtyä ylläpitämään työttömyyttä, kuvitellen sen mahdollistavan suuremmat tuotot yrityksistä. Ammattiliitoilla taas oli pelkona elintason kasvaessa vähenevä jäsenmäärä. Niinpä päätettiin työttömyyden ylläpidosta kummankin yhteisenä intressinä. Ja niin ryhdyttiin maksamaan tekemättömyydestä ja viljelemättömyydestä.

      • perustyömalli

        Mutta hölmöläiset eivät tulleet ajatelleeksi mitä tapahtuu kun ryhdytään maksamaan tekemättömyydestä. Moni ei ole sitä vieläkään huomannut. Sen sijaan monet huomasivat kuinka helppoa on jättäytyä pois työpaikasta ja ryhtyä nauttimaan elämästä työttömyyskorvauksilla tai elämään sosiaalihuollon piikkiin. Ammattiliitot järjestivät hyvät edut osalla jäsenistään ansiosidonnaisilla työttömyystuilla. Kun oli aina hetken töissä, sai 500 päivää nauttia käytännössä täydellä palkalla elämästään, matkustella ja juhlia. • Ja tätähän osattiin käyttää hyödyksi. Nyhveröt sitten kävivät ahkerasti töissä ja elättivät myös nämä työelämästä poissa olevat, terveet ja työikäiset kansalaiset. Samoin elätettiin sosiaalihuollon kautta toinen elämästään nauttiva ryhmä.  Koska yhä pienempi joukko joutui elättämään yhä suurempaa joukkoa, hölmöläiset ryhtyivät ottamaan velkaa, joilla maksettiin tuet ettei vain kukaan ryhdy synnyttämään työtä. Ja rangaistuksia työn synnyttämisestä kiristettiin, jottei vain joku pääse synnyttämään turmiollista työtä. • Vuonna 2015 tilanne oli talouden suhteen päässyt jo niin pahaksi että uusi hallitus katsoi olevan aika siirtyä orjatyöhön, mikä onkin ollut oikeiston takapirujen ajatuksissa aina 1980-luvulta saakka, jolloin työttömyyden ylläpitoon ryhdyttiin. Valitettavasti orjatyö ei tuota tekijöilleen mitään, joten verokertymä alkoi syöksymään alas. Tarvittiin enemmän velanottoa jotta saatiin maksettua entisten velkojen korot ja vielä jonkin verran heikoimmissa asemissa oleville kansalaisille tukea. • Sairaille ja vanhuksille ei riittänyt enää rahaa. Vanhuksista ei enää pidetä huolta, terveyspalveluiden jonot ovat puolesta vuodesta vuoteen. Yt-neuvotteluja on lisääntyvällä tahdilla, työttömyys vain kasvaa, elintaso laskee. Oliskohan nyt aika muuttaa suuntaa ja toteuttaa Perustyömalli?


    • näinsitäpitää

      On hieno tunne päästä tukemaan sinua ap ja sinun laisia pummeja. Sain eilen uuden auton, joka maksoi 109000€. Tästäkin summasta saanet varmaan jotakin maksetun autoveron muodossa. Lisäksi sain viime vuonna 500000€:n lahjoituksen. Tästä maksoin veroa 160240€. On niin sanoin kuvaamattoman hieno tunne kun voi tällä tavoin auttaa yhteiskunnan pummeja....

      • perustyömalli

        Siksi meidän pitää vaatia muutosta. Työttömyysavustus täytyy lakkauttaa terveiltä.


    • Lähes50.000eVuodesKäteen

      Nimimerkki sossu kertoi:

      "Kuulin ulkomaalaiselta tuttavaltani että somalien keskuudessa on yleistä huijata suomen sosiaaliturvaa "yksinhuoltajuudella ".

      Tämä onnistuu näin: somaliperhe jossa on useampi lapsi "eroaa" että saa täydet tuet yksinhuoltaja äidille.

      Ulospäin annetaan kuva että mies ei ole missään tekemisissä perheensä kanssa.

      Mies "alivuokraa " yksiönsä kaikessa hiljaisuudessa toiselle ulkomaalaiselle ilman virallisia papereita ja maksaa vähän vuokraa pimeänä.

      Todellisuudessa somalimies asuu perheensä kanssa ja näin sosku maksaa vuokran, lapsilisiin tulee yh-korotukset ja somaliäiti saa elatusmaksut."

      Uskotteko että tälläistä tapahtuu?

      Jos niin kuinka paljon?

      • tfjjdjfdkj

        Islam kieltää aika jyrkästi avioeron. Tietenkin kyse voi olla "sovelletusta" Islamista, jossa vääräuskoisia voi vähän huijata tekaistulla avioerolla yms. Sehän on siis vale-ero, jonka Allah tietenkin hyväksyy. Hehe, varsin vekkuli uskonto. Aika hyvät tuet siis näillä "yksinhuoltajilla" ja osan siitä ottaa tietenkin "eronnut" ukkokin. Jostain syystä nämä "yksinhuoltajat" tulevat aina tiineiksikin, eikai ne harrasta vaan irtosuhteita, mitähän Allah niistä tykkää? Kyllä jos yhellä ukolla on vaikka 3 tällästä haaremissaan, ja jokaisella 3-5 mukulaa, niin niistähän tienaa ukkokin jo varmaan pari tonnia kuussa. Kaikenlaiset "sivunisnekset" päälle eli haetaan kaikkia kummia harkinnanvaraisia tukia. Tarttee vähän sitä ja tätä ja sitten myydäänkin niitä eteenpäin. Kyllä ne kaiken kekkaa ja varmaan toisiltaan kysyvät miten sitä rahaa sais lisää lypsettyä. Varsinaisia rahan saamisen sossusta tietotoimistoja taitavat olla. No, eihän se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka antaa.


    • raksamies40

      Olen tienannut pimeesti 200 000, 10 vuoden aikana. Tänäkin vuonna jonkun verran tienaan mutta en ole tehnyt niin paljon töitä kun ennen.

      • verokarhu

        Ok. Kiitoksia tiedosta. Älä ihmettele kun verottaja lähettää sulle mätkyt..


    • veronsamaksanut

      IP-osoite vaan selville ja verokysely eteen, verottaja!
      Juuri on selvinnyt suuri määrä työttömyyskorvauksilla keinottelijoita ja eikun tuomiolle ja maksuun. Sieltä ne muiden verohelpotukset pikkuhiljaa alkaa kertymään!

    • työtönmies-

      Täällä provoillaan aika paljon. Tuskin kukaan voi tienata 200 000 pimeesti. Paitsi fifan johtokunta blatterit ja muut

      • Pitkäaikatyötön

        Kyllä se 10 vuoden aikana voi olla mahdollinen summa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3605
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3116
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2603
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2112
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2095
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1927
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1735
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1732
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      286
      1422
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1342
    Aihe