Kun Jeesus vie omansa pois ...

quuuq

Miten se käytännössä tapahtuu? Onko siis niin, että osa ihmisistä vaan yhtäkkiä katoaa täältä, vai onko siinä aikaa valmistautua tms?
Mietin vaan että jos uskova on esimerkiksi kirurgi niin sehän on melkoinen riski palkata sellainen henkilö työhön joka saattaa kesken leikkauksen vaan yhtäkkiä kadota tältä planeetalta. Sama koskee tietenkin myös lentäjää, taksikuskia jne...

66

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun opetus on ihan selvä:

      Joh.5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

      - Uskovaiset nousee elämän ylösnousemukseen ja epäuskoiset tuomion ylösnousemukseen. Tässä ei ole välillä mitään tuhatta vuotta.

      • quuuq

        Okei, eli tänne ei jää siis ketään? Mitä sit tapahtuu kaikille lemmikkieläimille?
        Kuolevatko ne nälkään lukittujen ovien takana?


      • OpiskelkaaRaamattua

        "- Uskovaiset nousee elämän ylösnousemukseen ja epäuskoiset tuomion ylösnousemukseen. Tässä ei ole välillä mitään tuhatta vuotta."

        Varokaa - Tämä on harhaoppia, sillä tämä kirjoittaja ei usko lainkaan tempaukseen ja 1000-vuotiseen valtakuntaan, vaikka ne ovat täysin kiistatta Raamatun oppeja.


        Raamatunmukainen opetus on se, että ne jotka elävät Raamatun opetuksen mukaan nyt tässä ajassa, pitäen itsensä puhtaina harhaoppien saastutuksesta - Heidät Jeesus tempaa pilvessä ja tuulessa pois tästä maailmasta ennen antikristuksen ilmestymistä ja harhaoppiset jäävät tänne ahdistuksen ja antikristuksen aikaan.


    • salainen.höpötempaus

      Kaikki me ihmiset nousemme viimeiselle tuomiolle. Kristus on Tuomarimme silloin!

    • maalaisjärki-

      Ei kaiketi tänne ketään jää, kun tulee maailmanloppu.

      "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. " (Ilm.1:7).

      • quuuq

        Mistä keksit että se on maailmanloppu?


      • maalaisjärki-

        En keksinyt, vaan luin koska kaikki silmät näkevät Jeesuksen, kun hän tulee hakemaan omiaan.


      • maalaisjärki-
        maalaisjärki- kirjoitti:

        En keksinyt, vaan luin koska kaikki silmät näkevät Jeesuksen, kun hän tulee hakemaan omiaan.

        ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
        Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
        Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
        sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
        Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.


      • quuuq

        Asia selvä. Katsotaan sit miten käy kun/jos Jeesus tulee.
        Onhan Jumala kerran jo tappanut koko ihmiskunnan joten voihan olla, että hän tappaa taas suurimman osan ihmisistä.


    • Joh.5:28. "Älkää tätä ihmetelkö; sillä hetki tulee, jona kaikki ne, jotka haudoissa ovat, saavat kuulla hänen äänensä.
      29. Ja pitää tuleman edes ne, jotka hyvää tehneet ovat, elämän ylösnousemiseen, mutta jotka pahaa tehneet ovat, tuomion ylösnousemiseen".

      Matt.25:31-46

      Kaiketi se on kuvausta viimeisestä tuomiosta, kunnian valtaistuimesta myös puhutaan. Kaikki kansat kootaan tuomiolle. Toki kaikki ihmiset tietävät jo kumpaan puolelle menevät.

      Tekojensa mukaan kyllä tuomitaan. Jumalan lasten teot ovat uskon seurausta, ei ansio, vaan ns. ”Kristuksen tekoja” (Ef.2:8-10).

    • Paljon vastauksia, joista yksikään ei vastannut itse kysymykseen.

    • Erittäin hyvä aloitus. Kiitos siitä!

      Jeesus tulee todellakin taivaasta Isän Kotoa
      ja noutaa Morsiamensa eli seurakuntansa Isän Kotiin,
      jonne on valmistanut tälle asuinsijaa.

      Kysymyksessä ei siis ole se tapahtuma,
      jolloin Jeesus tulee pyhiensä kanssa taivaasta takaisin maan päälle.

      Tempaustapahtumaa seuraa aikajakso nimeltä Herran päivä.
      Siis Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä.
      Tästä Jeesus pelastaa Morsiamensa. Siis ulos/pois siitä.
      Mutta muut jäävät siihen.
      Heille tuo Herran päivä siis tulee yllätyksenä.

      >>>>>>>>>>>>>
      Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
      sillä itse te varsin hyvin tiedätte,
      että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
      Kun he sanovat:
      "Nyt on rauha, ei hätää mitään",
      silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio,
      niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
      Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä,
      niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
      sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia;
      me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
      Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut,
      vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
      Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat,
      ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
      Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit,
      ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska
      ja kypärinämme pelastuksen toivo.
      Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan,
      vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      joka on kuollut meidän edestämme,
      että me, valvoimmepa tai nukuimme,
      eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
      Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.>> (1 Tess 5:1-11)

      Mutta sitten kokonaan toisesta päivästä
      eli Herran paluun päivästä ja hetkestä Raamattu sanoo,
      että sitä ei kukaan tiedä. Mutta se päivä ei ole se,
      jolloin tapahtuu seurakunnan tempaus.

      Eli vastaus kysymykseesi voisi olla se,
      että temmattavat lentokapteenit eivä tuona päivänä astu ohjaimiin,
      kirurgit eivät aloita leikkausta jne.
      koska he tietävät, että on koittanut päivä,
      jolloin tapahtuu meidän ruumiimme lunastus.

      Itse asiassa meillä on Raamatussa viitteitä tuosta ajankohdasta
      ehkä jopa päivän tarkkuudella.

      http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=299&t=131

      • "Siis Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä.
        Tästä Jeesus pelastaa Morsiamensa. Siis ulos/pois siitä.
        Mutta muut jäävät siihen.
        Heille tuo Herran päivä siis tulee yllätyksenä."

        - Jumalako vihaa omiaan? Pitääkö Jumalan pelastaa omansa omalta vihaltaan? Vai miksi pitäisi ottaa pois siitä? Sillä eihän tuo "Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä" ole Raamatun mukaan edes Jumalan omiin koskemassa.


      • 1234567---

        Pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta, eikä täällä saastuneen maan päällä. Tänne jäävät kaikki jumalattomat tuhanneksivuodeksi, mutta kuolleina, odottamaan tuomion ylösnousemusta tuhannenvuoden jälkeen.
        1000 vuoden jälkeen kun jumalattomat on tulella tuhottu Jumala luo uudentaivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.
        Kalamoksen tulee tutkia tarkemmin Ilmestyskirjaa, ja Raamattua yleensäkin.


    • Ivanovits

      Ladalla ja Muuli-peräkärryllä.

    • Mistä ihmeestä olet saanut käsityksen että Jeesus "vie omansa pois"? Tuo on täyttä satua, Raamattu ei tuollaista opeta. Jeesus ei ole viemässä ketään Isän kotiin niin kuin jotkut valehtelevat, vaan Jeesus on palaamassa tänne maan päälle.

      "Mietin vaan että jos uskova on esimerkiksi kirurgi niin sehän on melkoinen riski palkata sellainen henkilö työhön joka saattaa kesken leikkauksen vaan yhtäkkiä kadota tältä planeetalta. Sama koskee tietenkin myös lentäjää, taksikuskia jne..."

      - Tuo on juuri tuota Jeesuksen monen tulemuksen harhaoppia! Jumalan Sanassa tuollaista ei vain ole!

    • quuuq

      Ette siis ole tästäkään asiasta yksimielisiä.... kysymys jää siis avoimeksi.

    • Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!. Lisäksi Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11). Esim. ”kahleet”(Ilm.20:1), jolla perkele sidotaan on evankeliumi. Millään muulla kun perkelettä ei voi sitoa. Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).


      Miksi kiliasmi ei voi olla totta?


      Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
      ”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).

      Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
      -” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
      ;sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
      Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
      Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
      sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
      Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.

    • Antireliikio

      Siis kyllä on maailmassa jokin pahasti pielessä, kun vielä 2010-luvulla ihmiset ympäriinsä ylistävät jotakin ristiinnaulittua hullua parintuhannen vuoden takaa. Ei voida tietää varmasti, että kyseistä henkilöä olisi koskaan ollut olemassakaan ja vaikka olisi ollutkin, hänen seuraajansa kehittivät palvomisesta maanisen muodon antautumalla vapaaehtoisesti tapettaviksi. Osoitus siitä, kuinka fanaattisella pohjalla koko kristinusko oli jo sen syntyvaiheessa.

      Kirkko irti valtiosta, maasta virallisesti uskonnoton, jossa jokainen saa harjoittaa omaa uskontoaan, mikäli siinä ei esiinny fanaattisia piirteitä. Voi jokainen ihmisen niin halutessaan odottaa omissa koloissaan jeesustaan saapuvaksi sydämensä kyllyydestä.

      • sanottaisiinko.sinulle

        Niin, tuo viestisi on ymmärtämättömyyden puhetta, kun ei tiedä, mitä Sana yleensä viestii.

        Tavallaan - hyvän ja pahan taistelustahan on kyse ja siitä, kuinka voitto saavutetaan.

        Kun suomalainen puhuu kielellään, ei sitä vieraskielinen ymmärrä.
        Mutta, kun kielen opettelee, sanoma tulee ymmärretyksi, kun kielen "sanoman jalanjäljet" saavat kuvan, mitä siinä viestinnässä on sisältönä.

        Siksi raamattu on kirjoitettu arjenkielen sanomana tälle maan matosen ajatusmaisemaan, että jos halutaan se ymmärtää, sen sanoman kirjoittajan Henki on saatava antamaan ymmärrystä.
        Vasta siten avautuu kerronnan sisältö.

        Jos tätä ei lähtökohtaisesti ymmärrä ja avoimin korvin kuuntele, jää ulkopuoliseksi ja juuri sentähden viestisi sisältö kertoo paikkaa, kuka puhuu, mitä puhuu ja miksi puhuu. .... Siis puhut ulkopuolisena, puhut asiaasi, että et ymmärrä viestin sisältöä, mitä IsoKirja viestii aikaamme.

        ps.t. olen entinen ateisti - että tajuan, mistä puhut, enkä ole uskonnollisesta kodistakaan. Mutta halu nähdä, mitä puhutaan ja mistä puhutaan, jätin väliverhon mieleni alueella pois ja kysyin, mitä tämä IsoKirja oikein viestii ja miksi viestii ja millä tavalla viestii.

        Siksi sanonta, että jo luomakuntakin todistaa Luojasta. Ja näen, että todella kaikki se, mitä luomakunnassa on, on veistitavaraa, joka avaa myös Sanan sisälle näköaloja. Se on kuin taulu, jota katselemalla avautuu Ahaa! elämystä elämään.


      • qazzaq
        sanottaisiinko.sinulle kirjoitti:

        Niin, tuo viestisi on ymmärtämättömyyden puhetta, kun ei tiedä, mitä Sana yleensä viestii.

        Tavallaan - hyvän ja pahan taistelustahan on kyse ja siitä, kuinka voitto saavutetaan.

        Kun suomalainen puhuu kielellään, ei sitä vieraskielinen ymmärrä.
        Mutta, kun kielen opettelee, sanoma tulee ymmärretyksi, kun kielen "sanoman jalanjäljet" saavat kuvan, mitä siinä viestinnässä on sisältönä.

        Siksi raamattu on kirjoitettu arjenkielen sanomana tälle maan matosen ajatusmaisemaan, että jos halutaan se ymmärtää, sen sanoman kirjoittajan Henki on saatava antamaan ymmärrystä.
        Vasta siten avautuu kerronnan sisältö.

        Jos tätä ei lähtökohtaisesti ymmärrä ja avoimin korvin kuuntele, jää ulkopuoliseksi ja juuri sentähden viestisi sisältö kertoo paikkaa, kuka puhuu, mitä puhuu ja miksi puhuu. .... Siis puhut ulkopuolisena, puhut asiaasi, että et ymmärrä viestin sisältöä, mitä IsoKirja viestii aikaamme.

        ps.t. olen entinen ateisti - että tajuan, mistä puhut, enkä ole uskonnollisesta kodistakaan. Mutta halu nähdä, mitä puhutaan ja mistä puhutaan, jätin väliverhon mieleni alueella pois ja kysyin, mitä tämä IsoKirja oikein viestii ja miksi viestii ja millä tavalla viestii.

        Siksi sanonta, että jo luomakuntakin todistaa Luojasta. Ja näen, että todella kaikki se, mitä luomakunnassa on, on veistitavaraa, joka avaa myös Sanan sisälle näköaloja. Se on kuin taulu, jota katselemalla avautuu Ahaa! elämystä elämään.

        Päteeko tämä logiikkasi ainoastaan Raamattuun, vai voiko siitä tehdä yleinen sääntö? Jos koskee ainoastaan Raamatun ymmärtämistä, logiikkasi on virheellinen.


      • sanottaisiinko.sinulle
        qazzaq kirjoitti:

        Päteeko tämä logiikkasi ainoastaan Raamattuun, vai voiko siitä tehdä yleinen sääntö? Jos koskee ainoastaan Raamatun ymmärtämistä, logiikkasi on virheellinen.

        Luepa se IsoKirja, löydät ajatukseni aivan sinne muistiin merkittynä.


      • qazzaq
        sanottaisiinko.sinulle kirjoitti:

        Luepa se IsoKirja, löydät ajatukseni aivan sinne muistiin merkittynä.

        Toistan:
        Päteeko tämä logiikkasi ainoastaan Raamattuun, vai voiko siitä tehdä yleinen sääntö? Jos koskee ainoastaan Raamatun ymmärtämistä, logiikkasi on virheellinen.


      • Antireliikio
        sanottaisiinko.sinulle kirjoitti:

        Niin, tuo viestisi on ymmärtämättömyyden puhetta, kun ei tiedä, mitä Sana yleensä viestii.

        Tavallaan - hyvän ja pahan taistelustahan on kyse ja siitä, kuinka voitto saavutetaan.

        Kun suomalainen puhuu kielellään, ei sitä vieraskielinen ymmärrä.
        Mutta, kun kielen opettelee, sanoma tulee ymmärretyksi, kun kielen "sanoman jalanjäljet" saavat kuvan, mitä siinä viestinnässä on sisältönä.

        Siksi raamattu on kirjoitettu arjenkielen sanomana tälle maan matosen ajatusmaisemaan, että jos halutaan se ymmärtää, sen sanoman kirjoittajan Henki on saatava antamaan ymmärrystä.
        Vasta siten avautuu kerronnan sisältö.

        Jos tätä ei lähtökohtaisesti ymmärrä ja avoimin korvin kuuntele, jää ulkopuoliseksi ja juuri sentähden viestisi sisältö kertoo paikkaa, kuka puhuu, mitä puhuu ja miksi puhuu. .... Siis puhut ulkopuolisena, puhut asiaasi, että et ymmärrä viestin sisältöä, mitä IsoKirja viestii aikaamme.

        ps.t. olen entinen ateisti - että tajuan, mistä puhut, enkä ole uskonnollisesta kodistakaan. Mutta halu nähdä, mitä puhutaan ja mistä puhutaan, jätin väliverhon mieleni alueella pois ja kysyin, mitä tämä IsoKirja oikein viestii ja miksi viestii ja millä tavalla viestii.

        Siksi sanonta, että jo luomakuntakin todistaa Luojasta. Ja näen, että todella kaikki se, mitä luomakunnassa on, on veistitavaraa, joka avaa myös Sanan sisälle näköaloja. Se on kuin taulu, jota katselemalla avautuu Ahaa! elämystä elämään.

        Minä en ole ateisti ja raamtunkin olen lukenut ja sitä myös tutkinut. Olen myös kysellyt, mutta olen saanut vain toinen toistaan järjettömämpiä vastauksia. Siksi EI kristinuskolle, kohdallani.


    • leikkaussalissa.ongelma

      Sitähän tämä elämä on, jokainen veistää oman jumalankuvansa tapauksesta. Tulee katoamistemppua, tulee sitä ja tätä.
      Tuossa hävitin jo aikaa sitten RistinVoiton painattaman kirjasarjan, jossa eräs harhauttaja maalasi helluntalaisille salaisentempaamisen katolisten parin piispan opin. Lisley, vai mikä tämä harhauttaja oli.
      Sitten opetettiin harhaa. Suomen Raamattuopiston pari tunnettua raamatunopettajaa totesi, että ne helluntalaisten elokuvat ja kirjat harhauttavat, että ne tunnetaan paremmin, kuin raamattu.
      Eikä raamattu puhu sellaista, mitä siinä opetettiin.
      Siis kuka minä taas olen - kirjoittamaan. Olen istunut lähes kolmekymmentä vuotta helluntalaisuuden penkissä ja kuunnellut kaikennäköistä oppia ja opetusta.
      Mutta, onneksi sentään pidin raamatun nokan allani.

      Hylkäsin salaisten tempaamisien opin. Hylkäsin ajatuksen, että Israelin itsenäistymisestä -kaavalla vanhanliitonaikana erämaa 40- vuotta = yhtäkuin Jeesuksen paluu - 1988. Hyvä kun hylkäsin. Se ei ollut kirjoituksissa. Hylkäsin sitten myös ajatuksen, että salaisen tempaamisen jälkeen tulisi aika, että jotka jäisivät, pelastuisivat martyyriyden kautta. Tätäkin kuuntelin Israeli- opettajan Syvännön huulilta aivan livenä. Hänen erittäin lukenut jälkipolvelaisensa ei siinä kuulema uskonut, mutta aikoi pelastua isän opetuksen mukaan salaisen tempaamisen jälkeen martyyriyden kautta.

      -Ajatelkaa opetusta. Siis hieman sukeltakaa ajatukseen syvemmälle.
      Pysähdyin siinä opetushuoneessa. Pyhä Henki avasi ymmärrykseni tuossa harhasta. Siis tälle jälkipolvelle ei nyt kelpaa Kristuksen sovitustyön armo. Siis hän on hyljännyt sijaisuhrinsa.
      Sitten tapahtuisi se "salainen tempaaminen". Senjälkeen maksetaan pelastuksesta oman selkänahan hinta!!!! - Täyttä harhaa.
      Jumalan pelastussuunnitelmaan ei kuulu se, että liha voisi maksaa taivaspaikkaa omasta nahasta, jos nyt ei tehdä laittomuuden hengestä parannusta. Silmäni avaittiin tästä salaisesta tempaamisestakin ja kaikenkarvaisesta opetuksesta.

      Kun Jeesus palaa Kuninkaana, ei siinä langennut liha kestä Kirkkauden Herran läsnäoloa -elävänä- .
      Liha ei pysty kohtamaan Jumalaa ominvaattein ja omassa hengessä.

      Vain he, jotka ovat tässä elämässä -kuulleet- evankeliumin, näkevät sijaisuhrinsa - jossa on maksettu synnin syyt, ja elävät Hengessä Jumalan tahdossa, he saavat raamatullisesti muistiinmerkittynä elää.

      Heillä morisamina on hääjuhlan aika. Mutta, se on Jumalan valtakunnan puolella ja Uusi Jerusalemikin on -kirjoitusten mukaan taivaassa- .
      Se Jerusalemin avain kertoo, että vasta häitten jälkeen tulee kadotetuille tuomio- siis se toinen - tuomion ylösnousemus.

      He tietenkin nousevat Kaikkivaltiasta vastaan taisteluun ja kirjoitukset kertovat sen lopputuloksen.

      Kun kaikki on tapahtunut - Luodaan Uusi taivas ja maa. Kaikki ENTINEN on mennyt, eikä sitä muistella.

      Siinä maassa ja hallintapaikassa on Kuninkaamme - ja kuvakielellä me morisamena - Kunikaan puolisona - samanmielisenä iankaikkisen elämän armolahjan mukaan elämässä - kun elämänpuu antaa ravintonsa - Mutta, lopullinen näky, tietoisuus ja ymmärrys on siellä, koettavissa, kun tämä maallinen matka on loppu.
      Täällä on vajaamittaisuus, mutta siellä täydellisyys, niin tiedossakin.

      Siis kirurgista kysyttiin. Uskova lähti, kun haudat oli avautuneet ja luovuttaneet ne kuolleet. - yhdessä- se oli ensimmäinen ylösnousemus. Ja kun, koska kaikkien silmät näkivät Herran paluun, katoavaiset menettävät siinä elämänsä. Ei siihen leikkauspöydän ympärille jäänyt elämää. Vasta II- ylösnousemuksessa on tuomiolle nousevat. Hallitsijat ja orjat.
      Helvetin tuli, kertoo puhdistusoperaatiosta, joka tänään ymmärretään jo tekniikasta. Riihimäen ongelmajätelaitos avaa sen tulen voimakkuuden esiin. Se muuttaa myrkyt myrkyttömäksi.
      Siis maa on puhdistettava tulella. Jumalatonkin on kuin olkukko ja Malakian 4 luku on muistiinmerkittynä siitä, mitä Herra Sebaot aikoo asiansa hoitaa, että näemme sen kirjoituksista.

      Lukekaa Sanaa. Älkää tukeutuko oljenkorsiin, jotka huojuvat tässä ajassa. Yleis- uskonnoissa on paljon hedelmissä harhaa, jota ei moni selvitä, kun se näyttää ja maistuu niin hyvälle. Mutta elämänpuulla, Kristus, jota Pyhä Henki kirkastaa, tekee aivorustingissa ajansaatossa hyvän puhdistuksen, jossa hapatteet poistuvat ja Kristus ja minä jää siihen keskusteluyhteyteen rukouskammioon.
      Muita välimiehiä ei tarvita. Siksi maalliset papit, heillä on savihuulet ja opetukset senmukaisia, vaikka olisi minkälaiset renikat rinnassa.
      Näin se on. ... Hänen ristinsä ja minun.

      • leikkaussalissa.ongelma

        Tuo taivaallinen Jerusalem - lasketaan maahan vasta, kun tuli on muuttanut maan uuteen asuttavaan kuntoon.
        Herra luo Uutta. Uusi taivas ja uusi maa. Kaikki entinen on mennyt.
        Kyyneleet on pyyhitty pois. Elämä on armolahjaa - joka on Kristuksessa Hänen omillaan.
        Sillä Herralla on elämä itsessään, Hän on antanut sen Pojalle ja Poika antaa sen kelle tahtoo. Näin on muistiinmerkkitty Sanassa Johanneksen ev. kirjassa.

        Kuolemaa ei ole, ei sairautta, rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli on riemuun ratkennut.

        On se pojjaat aikaa. Kannattaa oppia tuntemaan oma Herra.
        Sijaisuhri, miksi ja miten hän kuoli. Nähdä risti, kuinka -minä- ihminen se Herralle rakensi omin töin. Sekä syntisenä lyön naulaa tuohon Mestarin ristiin. Siitä on tehtävä parannus.
        On lähdettävä tielle, joka on elämäntie- kohti luvattua maata.

        Ristin kuolema - hauta, - Jumala herätti Jeesuksen kuolemasta- Hauta on tyhjä, siis ylösnousemus on edessäpäin.
        Mekin saamme muuttua Herran paluussa.
        Se on h-hetki tässä aikajaksossa. Ne Kristuksessa kuolleet, herätetään kuoleman unesta. ja ne - me, jotka tuossa hetkessä olemme muutetaan yhtäaikaisesti - so. I- ylösnousemus- autuaiden ylösnousemus jn.e

        Kirjoitukset ovat avain asioihin, ettei eksytä.

        tällainen jatko tähän


    • Ilmestyskirjan 20. luku
      1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.

      weha: Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).

      2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.”

      >Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö (2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.

      3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa

      >Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
      niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).

      4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
      <Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
      epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
      Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
      Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
      jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa Ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.

      5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
      Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).

    • 6. jae.” Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhannen vuotta.

      >Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25). Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).

      • ihmeellistä.hallintaa

        Keitä te hallitsette täällä maan päällä ?


      • ei.irroitella.jakeita

        se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25).
        Tarkoitusperiin ei kannata irroitella raamatunjakeita.
        Lue - Johanneksen ev. 5 ja 6. luku.... Se eläminen tarkoittaa sitä, että lupaus, koska se tapahtuu on Kristuksen paluun ajankohta.
        Hän -herättää- kuoleman uneen nukkuneet paluussaan.
        Kuolema ei ole näinollen sitä, että sielu- huuhatelisi ilman ruumista.
        Ajallinen ruumis kuolee. Sielu lepää . ja herätetään kuoleman unesta ja saa Iankaikkisuusruumiin, missä eletään.
        Se on raamattuun muistiinmerkitty opetus.

        Siis raamatullinen idea on / Elämä on Herralla / Hän antaa sen Pojalle, kun on herätettykuolleista / ja Poika antaa sen, kelle haluaa.

        Minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Siinä se on. Siis molemmat Johanneksen luvut, 5 ja 6 - Jeesuksen puheina.


      • ihmeellistä.hallintaa kirjoitti:

        Keitä te hallitsette täällä maan päällä ?

        Häh? Jumalan seurakunnassa hallitaan perkelettä, evankeliumin kautta...


      • Eevan.Keljumi

        Mahtaa perkelettä vituttaa...!


      • Seurakunnassa, Siis sidotaan ja päästetään synnistä. Jumalan sana ja sakramentit synnyttävät uskon ja pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat eivät yllä samaan.


      • tarkasteluaseurakunnista
        weha kirjoitti:

        Häh? Jumalan seurakunnassa hallitaan perkelettä, evankeliumin kautta...

        Hallitaan? Mietipä Jobia!
        Siis kun ja jos puhutaan seurakunnasta, niin ensin pitää ajatella, mitä sillä tarkoitetaan! Maalliset seurakuntakirjat eivät päde Elämänkirjan sivuihin. Siis se ensimmäinen jako on siinä.
        No, sitten täytyy puhua seurakunnasta, jonka rakennuskohde on taivaallinen, siis Pyhä Henki Kristuksessa on tämän seurakunnan rakentaja ja Herra.
        Ei tämän maan kirkkokunnat, tai vallan-anastajat.
        Silloin puhutaankin henkilökohtaisesta uskosta, jolla on sijaisen kuoleman ts. Kristuksen vanhurskauden viitta Jumalan pukemana yllä.

        Voiko ihminen - vanhurskautettu talutella Perkelettä? Siis palataan Jobiin. Hän oli vanhurskas ja nuhteeton. Eikös vain?
        Jopa niin huomattu, että Perkele ja Jumala kävi keskustelua Jobin kohdasta. Perkele valitteli, että kun Jumala suojelee, niin kiitteleehän Jobi siinä Herraansa.
        Siispä. Kuinka paljon on esim. sinulla käskyvaltaa perkeleeseen nähden. ??
        Jobi siis oli vaelluksestaan nuhteeton, silti hän koki - aikalaajan menetysten kirjon ja lopulta raapusteli itseään, no millä nyt haavojaan raaputtelikin. Kuka löi??? Kenen sallimuksesta??? ja kuka oli käsikassarana siinä, että näin tapahtui.???

        Siinäpä tällepäivälle "läksyä" siitä, kun Jumalankansasta ja yksilöstä puhutaan, miten käskytetään perkelettä!

        Ainut, missä ja mistä perkele ei voi kauppaa tehdä, on tämä sijaisuhrin armon kautta pelastus. Siinä vanhurskaus, Jumalan lukemana. Kun ja jos kuulaisuudessa vaelletaan Jumalan tahdolle, mitään ei voida kuitenkaan lukea teoiksi, mutta kuitenkin niin pitää vaeltaa, ettei Jumalan nimi tule pilkatuksi tähtemme.
        Vain nöyränä jättää kruunu Jumalan valtaistuimelle, vaikka nahka riistetään yltämme. Ei ole käskyvaltaa perkeleeseen, vaan toteamus, "ole minulle armollinen" ....
        Jumala käskee ja komentaa tätä valtakuntaa ja pistää perkeleelle ne rajat, ei me. Siksi moni on langennut tuohon omaan egoon, että olisi valtasuhde tämänmaailman herran yli.
        Ei se aivan niin mene. ..
        Valta ja voima on Jumalan, Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen ja vain tuo sijaisen kuolema, voi pelastaa meidän elämän ja antaa sen, kun aika koittaa, jos jopa elämä riistetään käsistämme tässä ajassa.

        Sakramentit eivät synnytä mitään, sillä sakramenteilla voidaan vain joissakin nimimuotomenoissa vain manailla asioita. Yleiskristillisyys on tehnyt hapatteilla tyhjäksi Jumalan sanan ja sen voiman.

        Siksi jo ennen ihmisen luomista Jumala päätti Pojassa pelastaa ihmisen ja siksi hän on Julistanut meille tahtonsa, jonka mukaan elämällä Hengen voimasta voidaan vain pelastua Kristuksessa.
        Pelastussuunnitelma on Jumalan työ meissä.
        Siksi Hän on ainut välimies Ihmisen ja Jumalan välissä.

        Mutta, yleiskristillisyys on luonut muotomenihinsa "pappis- leeviläiset", joille on inhimillisesti annettu jokin arvovalta, joilla he jakavat herranruumista ja hallitsevat ihmisten sieluja, ovat aivopesseet ajattelemaan oppiensa kautta valtaansa ihmismieliin.
        Siksi on kaikenkarvaista kirkkokuntaa ajassa, ja perinnäisoppia.

        Pitäisi palata Apostoliseen aikaan, ja oppia sanasta sitä kirjoitusta, joka tekee ihmisen vapaaksi synnistä ja saastaisuudesta.

        Sen tekee morsiamesta vapaan vain Jumala Kristuksen kautta.
        Sana vapauttaa, Kirjoitukset ovat avaimia, ettemme eksy.
        Kelle annetaan valta- Jumalalle vai ihmiselle? Siis ketä kumarretaan viimekädessä. Ketä sanotaan siksi Herraksi, tai herraksi.
        Kenen nimi on huulilla, kun puhutaan seurakunnasta, siis siitä, kenen "kirjat" ovat elämänkirjan suhteen ok.

        Moni kirkko esittää omaa kirjanpitoa, ja laskee laumaansa, pitävät lukua. Mutta sehän oli synti jo vanhanliiton aikana. Sitä se on tänäänkin.

        Siis monta pohdinnan paikkaa on, jos ja kun katsotaan sitä, missä on usko - Sanaan jonka kallio on Kristus. ..... ja.....
        Pyhän Hengen armolahjat on Pyhän Hengen armolahjoja. Ja Hän jakaa niitä seurakuntansa rakentamiseksi niille astioille, jotka katsoo arvolliseksi tehtävään. Sanottakoon se tähän lopuksi.
        Enkä tarkoita tässä seurakuntaa "määrätyn" kirkon nimen valta-alueeksi, koska sellaista tässä ajassa ei ole. Jumalan Henki puhaltaa missä tahtoo, sen vain voi todeta, kun se liikkuu.
        Sen "huminan" vain voi kuulla, kellä on korvat, jotka sen kuulevat.
        Ihminen ei sitä ota. Se annetaan.


    • Julkinen.Tuomio.Tulee

      Jeesuksen salaiset tulemukset ja salaiset ylöstempaamiset ovat täyttä paskaa.

    • 7. jae. ”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan”. >Tämä on Jumalan toimintaa; koska ihmiset ovat mielistyneet vääryyteen, eivätkä usko totuuteen(2.Tes.2: 11-12). Se ilmenee siis suurena luopumuksena(Mat.24:24)

      8. jae.” Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka” >Saatana lähtee villitsemään kansoja taisteluun. Googia ja Maagogia ovat Hesekielin profetioissa Jumalan kansan suuria vihollisia. Esim. ateistit ja kommunistit ovat osa tätä saatanallista joukkoa, joissa perkele vaikuttaa, järjestäen ja saadakseen aikaan seurakunnan tuhon. Kuitenkin evankeliumin kahle yhä sitoo vihollista, niin ettei se voi vallata Jumalan valittuja.

      9. jae. ”Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät”> Kansat nousevat maan tasangolle yleismaailmallisesti ,saartavat pyhien leirin, seurakunnan eli hengellisen siionin ja Jerusalemin joka on ylhäällä(Gal.4:26).Pyhien leiri ja rakastettu kaupunki on seurakunta. Kuten Paavali sanoo, meidän vihollisemme ei ole liha ja veri, vaan pahuuden henkiolennot taivaan avaruuksissa, so. Hengellinen pahuus. Kristuksen paluu tekee tästä lopun (2.Tes.2:8;Hes.38:22;39:36).

      10. jae. ”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti”> Kaikki Kristuksen viholliset joutuvat elävinä ruumiin ja sielun puolesta helvettiin, jossa heitä vaivataan (Jumala rankaisee) lakkaamatta ja katkeamatta, yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti. Jumalan vanhurskas viha on vastustajien itselleen hyvin ansaitsemaa.

      11. jae.” Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt”> Johannes näki Kristuksen tuomioistuimen(Mt,25:31,2.Kor. 5:10): ”meidän kaikkien on ilmestyttävä Kristuksen tuomioistuimen eteen”. Koska siinä on sekä hyvät että pahat, ei voi olla kysymyksessä mikään muu, kuin Kristuksen tuomio. Kun Kristus istuu kirkkautensa valtaistuimella, taivas ja maa katoavat hänen kasvojensa kirkkautta. Sitten tulee maailman loppu, uusi luominen, uusi taivas ja maa, josta sitten Ilm.21 luvussa enemmän kerrotaan.

      12. jae,” Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, kukin tekojensa mukaan”.>Kaikki kuolleet ovat siis läsnä suuret ja pienet lapsetkin: ”niin on kuolema tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet” (Room.5:12). Jeesus itse sanoo enkelien erottavan pahat vanhurskaista (Mt.13:49). Kuningas asettaa valittunsa, lampaat oikealle ja vuohet(epäuskoiset ja itse hurskaat) vasemmalle puolelleen, tuomion julistamisen edellä(Mt.25:32-33). Jumalan lasta ei tuomita lain, vaan evankeliumin mukaan, joka pyyhkii syntimme pois anteeksiantamuksella.

    • 13. jae,” Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja kuolema ja tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan”. >Evankeliumeissa Johannes on sanonut, että kaikki ne, jotka haudoissa ovat, tulevat esiin tuomionpäivänä(Joh.5:29). Mereen hukkuneet nousevat kuolleista ja tuonela ja kuolema antaa kuolleensa, ja ovat mukana tuomiolla. Vaikka uskovatkin ovat mukana tuomiolla, heitä ei tuomita(Joh.5:24). Tuomio tekojensa mukaan, ketään viattomaksi ja autuaaksi. Parannuksen armo, on siis epäuskoiselle välttämätön: ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa” (room.8:9).

      14. jae. ”Ja kuolema ja tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."
      >Tuonelassa ja kuolemassa olleet ihmiset, joutuvat siis ruumiineen ja sieluineen tuliseen järveen, tämän viimeisen vihollisen, toisen kuoleman vangeiksi, joka on iankaikkinen ero Jumalasta. 15. jae” Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen”.= Elämänkirja on todellisuudessa itse Kristus, ja joka häneen uskoo, Hänen nimensä on varmasti elämänkirjaan kirjoitettu. Kukaan ei tule autuuden osallisuuteen ilman Kristusta ja ilman armonvälineitä, jonkin pelkän absoluuttisen valinnan nojalla. Joka täällä ajassa tulee uskoon ja ainakin täältä lähtiessään pysyy siinä, on Jumalan armon valitsemuksessa kirjoitettu elämänkirjaan. Ne jotka vain ajaksi uskovat, mutta sitten lankeavat pysyvästi pois uskosta, eivät ole valittuja. Eikä heidän nimeään tuomionpäivänä löydetä elämänkirjasta, he joutuvat iankaikkiseen vaivaan omasta syystään. Lopuksi: Epäuskoisilla ihmisillä samoin kuin lihallisilla juutalaisilla, ei ole enään tämän elämän jälkeen toista mahdollisuutta, vaan tulinen järvi on ikuinen, eikä kadotuksesta voi päästä pois.

      • 1234567---

        Sehän olisikin ihan kohtuullinen rangaistus pedon kumartajille ikuinen tulinen järvi. Olisipahan aikaa miettiä ketä tuli kumarrettua.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että säästyy tuliselta järveltä.

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.


    • Jumala ei ole sitonut Uuden liiton kirkkoansa juutalaiseen sapatinpäivään, joka oli lauantai. Hän ei ole määrännyt mitään muutakaan päivää sen tilalle. Mutta hän tahtoo, että me yhä edelleenkin kokoonnumme hänen Sanansa ympärille. Yhteiseksi erityiseksi kokoontumispäiväksi kristityt valitsivat kristillisessä vapaudessa sunnuntain eli Herran päivän. Sillä Kristus nousi ylös kuolleista sunnuntaina, viikon ensimmäisenä päivänä. Hän toi meille oikean levon, kun hän voitti synnin ja kuoleman.






      Joh. 5:18: Jeesus ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan sanoi Jumalaa Isäksensä tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.





      Kol. 2:13-17: Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen, joka oli meitä vastaan... Älköön siis kukaan tuomitko teitä syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka ovat vain tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

      • 1234567---

        Joh.5:18 tekstiä Monet käyttävät vääristellysti hyväkseen ja tekevät Jeesuksesta sapatin kumoajan. Sanat olivat juutalaisista lähtöisin, juutalaiset pitivät Jeesusta sapatin kumoajana syystä, että Jeesus paransi sapattisin synägoogassa sairaita. Jeesus ei kumonnut sapattia, vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sairaita.
        Jeesus söi opetuslastensa kanssa myöskin tähkäpäistä jyviä sapattisin. Olen itsekin sapattisin kesällä popsinut suuhuni marjoja pensaasta.
        Jeesuksen sanat: En ole tullut kumoamaan lakia, enkä profeettoja, jotenka sapattiakaan ei ole kumottu, vaan sapatti kuuluu pitää pyhänäpäivä myöskin Uudessaliitossa.
        Ajan saatossa on tullut tuomioita sapatin johdosta. Laodikean kirkolliskokouksessa 354 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattisin, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.

        Kuka muutti sunnuntain Herran päiväksi ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
        Vuosisatoja sapatin pyhänäpäivä pitävät eivät saaneet pitää kauppojaan auki sunnuntaisin. Laki koski kaikkia. Kellä valta tässä maailmassa he lakeja laativat.

        Ihmisinä meidän ei tule lähteä ketään tuomitsemaan syömisistä ja juomisista. Jumala on itse antanut tuomiot sanassaan kaikkien luettaviksi. esim. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra. Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa. Joka ei pidä hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa jne... Jumala on tuomari.


      • 1234567---

        Korjaus: Laodikean kirkolliskokous 364 jKr.


    • vbvnvhfgfbg

      Ilmestyskirja:20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan
      20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
      20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

      weha opettaa väärin tuhatvuotisesta valtakunnasta. Onkohan weha jehovalainen vaiko lestadiolainen? Onko weha homo, hän valehtelee niinkuin homot valehtelevat.

      Tuhatvuotisen valtakunnan aikana Saatana on syvyydessä sidottuna. Maan päällä on kansoja, jotka elävät rauhassa keskenään, siksi puhutaan rauhanvaltakunnasta. Kun ne tuhat vuotta loppuu, sen jälkeen Saatana päästetään vapaaksi ja hän lähtee jälleen villitsemään kansaoja.

      • armon.aurinko

        "weha opettaa väärin tuhatvuotisesta valtakunnasta. Onkohan weha jehovalainen vaiko lestadiolainen? Onko weha homo, hän valehtelee niinkuin homot valehtelevat."

        Wehasta en tiedä sanoa muuta, kuin että hän on lojaali omille auktoriteeteilleen, mutta sinusta voin sanoa oman suusi tunnustuksella, että olet omat itsesi herra ja se herra ei sinua tule koskaan pelastamaan sinua sinulta itseltäsi, vaan joudut viihtymään itsesi kanssa lopun elämääsi, jollei jotain hyvää tapahdu sitä ennen.
        Sen verran tunnen näitä helluntailaisia suunpieksäjiä, että muutokseen tarvitaan joskus pitkä vipuvarsi, sekä tietenkin "mahdollisuus muutokseen".


      • rftdgdfere

        Mikähän se wehan auktoritetti sitten on?


    • fgfhfyftrg

      Matt 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
      24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

      Uskovaiset eivät katoa vaan enkelit noutavat heidät turvaan etteivät he joutuisi vihan aikaan, joka on alkamassa.

      • 1234567---

        Uskovaiset eivät lähde yhtikäs minnekään, ennen Jeesuksen toista tulemista. Uskovaiset joutuvat kokemaan pedon 666 vihan ja vainon, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi Ilmestyskirjan mukaan, ennen Jeesuksen toista tulemista. Näissä vihoissa vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vainoojina ovat silloin peto ja pedon kumartajat.


    • naurun.paikka

      Jos Jeesus tulisi takaisin niin helluntailaiset juoksisivat kuin päättömät kanat.

      • 1234567---

        Ne ketkä petoa kumartavat, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.


    • Hänen.loistossaan

      En tiedä, eikä kiinnosta. Saatana on Herra!

    • Rauhanvaltakunta, on tietysti hengellinen valtakunta. "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. "(Joh.14:27). "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!" (Luuk.2:14).
      Ulkonainen rauha on nimenomaan kielletty:
      Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).

    • Tämän ajan jälkeen ei tule mitään uutta aikaa, sillä apostoli sanoo myös:
      "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika." (1.Joh.2:18).

    • Kiliastinen tuhatvuotisoppi

      Onko oikein odottaa maailmanaikojen lopulla tulevaa tuhatvuotista valtakuntaa? Jossa tapahtuisi mm. lihallista Israelia koskeva yleinen kääntymys.

      Eräs tämän opin ”baptisti” edustaja kirjoittaa: Tulevaisuuden opin ero on paljon perusteellisempi kun luullaan. Jos vain lukee Room.11, niin saa selville, ettei Jumala ole hyljännyt kansaansa Israelia”.

      Katsokaamme mitä Roomalaiskirjeen 11. luku, kertoo Israelista. Ensiksi jakeessa 25, puhutaan pakanoista ja juutalaisista rinnakkain: ”Israelia on osaksi kohdannut paatumus- Hamaan siihen asti kunnes pakanoiden luku on täyteen tullut”. Paatumus ei siis ole koko Israelia kohdannut, vaan osaa, joskin hyvin suurta osaa (Room.9:27). Tämä paatumus vallitsee siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle, siis maailmanloppuun asti. Sen jälkeen kun pakanain luku on tullut täyteen, ei kukaan pelastu. Sitten Room.11: 26, sanotaan: ”ja niin kaikki Israel on pelastuva”. On siis kysymys Hengellisestä Israelista: ”mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt… se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi”(Room.9).

      Ne jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia (Gal.37). Tämä on siis todella ymmärrettävä niin ettei ”Jumalan sana olisi harhaan mennyt”. Kysymyksessä on siis Hengellinen Israel.

      Edelleen tämä ”baptisti” jatkaa: ” Jumala on luvannut Aabrahamille: maan, kansan, ja siunauksia” (1.Moos.12:1-3; myös luku 15 jne.). Hän solmi iankaikkisen liiton Aabrahamin kanssa… riippumatta mitä Israel tekee…niin tulee täyttymään 1000 vuotisessa valtakunnassa täällä maan päällä kirjaimellisesti”. Toteaisin ensin, että nämä Raamatun paikat eivät puhu 1000 vuotisesta valtakunnasta ”hölyn pölyä”. Erehdys on luulla, että vanhantestamentin ennustukset koskisivat maallista rauhaa. Ne puhuvat Hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostakin vielä tulevasta ajasta, vaan uudentestamentin ajasta, jota apostolit sanovat ”viimeiseksi ajaksi” (esim.1.Joh.2:18).Emmehän hallitse vain Ilm.20:1, mainitsemaa ”symbolista” 1000 vuotta Jeesuksen kanssa, vaan kirjaimellisesti aina, Ilm.1:9 ja iankaikkisesti.

      Vielä hän paljastaa sanoo: ”Ilmestyskirje on suurinta osaa, ymmärrettävä kirjaimellisesti”. Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!. Lisäksi Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11). Esim. ”kahleet”(Ilm.20:1), jolla perkele sidotaan on evankeliumi. Millään muulla kun perkelettä ei voi sitoa. Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).

      weha:
      Nettipastorilta: "Kaksitoista tähteä ja mikrosiru maksuvälineenä eivät vielä osoita, että kyseessä olisi Raamatussa mainittu pedon merkki, jonka käyttäjät joutuvat kadotukseen (Ilm.14:9-11). Ihmisen pelastuksen ratkaisee se, uskooko hän Kristukseen vai ei (Joh.3:16-18). Käteen ja otsaan otettu merkki tuo mieleen, miten Herra kehotti Israelia sitomaan hänen käskynsä merkiksi käteensä ja pitämään niitä tunnuksena otsallansa (5.Moos.6:4-8). Oikean uskon seurauksena on se, että ajatusten ja tekojen ohjenuoraksi tunnustetaan Herran käskyt. Epäusko tulee vastaavasti ilmi siinä, että ihmisen ajatuksia ja tekoja ohjaa Jumalan tahdon vastainen mieli. Tästä on uskoakseni kysymys pedon merkissä."

    • Pedon merkki

      Tarkatkaamme kohtaa pedon merkistä. Ilmestyskirjan 13:8, kertoo, että kaikki joiden nimi ei ole elämänkirjassa, hamasta maailman perustamisesta, kumartavat petoa. Pedon kumartaminen ja palvominen, onkin sen merkin ottamista. Tämän osoittaa todeksi myös jakeet 16-17: …”ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin tai heillä ei ole lupa ostaa eikä myidä. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat, että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa”: Siis huomaa tarkoin, kumartaminen saa ottamaan pedon merkin. Aivan samoin kuin luvussa-7, Jumalan kansa merkittiin sinetillä, sen osoittamiseksi, että he olivat Jumalan omaisuutta. Otsa on myöskin vanhassa testamentissa järjen ja ylpeyden sekä röyhkeyden vertauskuva, kuten meilläkin. On sanonta, että jollakulla on otsaa väittää jotakin. Se joka asettaa järkensä röyhkeästi Raamatun yläpuolelle ja röyhkeästi ajaa omaa etuaan, ottaa otsaansa pedon merkin. Vastaavasti ”oikea käsi”, on vanhantestamentin kielenkäytössä se, jolla tehdään töitä ja suuria tekoja. Se, joka luottaa omiin töihinsä ja suorituksiinsa Jumalan armon ja Kristuksen ansion sijasta, ottaa oikeaan käteensä pedon merkin. Paavikunta perustuu järjen ja ihmisviisauden herruuteen, sekä töitten vanhurskauden, oman ansiollisuuden tavoitteluun. Sama henki on kaikilla nimikristityillä, kaikessa nimellisessä kirkollisuudessa, kuten myös lahkoissa, jotka ovat täynnä hurskaaseen kaapuun puettua rationalismia ja lain ja evankeliumin sekoittamiseen perustuvaa itsevanhurskauden ja oman pyhyyden tavoittelua.



      Monissa kommunisti maissa, nuorilta ihmisiltä kielletään korkeampi koulutus tai pääsy ammatteihin, elleivät ole liittyneet kommunisti järjestöihin. Vastaavissa maissa ihmisen täytyy osoittaa Jumalan kielteiselle hallitukselle uskollisuutta julkisesti: Tämä pedon merkki antaa heille oikeuden käydä kauppaa ja osallistua taloudelliseen toimintaan. Myös monissa pakanauskonto maissa, voidaan tappaa, jos ei käänny palvomaan epäjumalia. Suomessa tämä ilmenee siinä, ettei kansankirkossa saa julistaa enää puhdasta evankeliumia, so. koko totuutta. Oikeat opettajat ahdistetaan nurkkaan ts. kielletään puhuminen, ja toiset mukautuvat ”viran” takia. Tämä on tietyllä tavalla ”ostamista ja myymistä” evankeliumia. Olkaamme huoletta ”pedon merkki” vouhottajista, sillä Jeesus sanoo itse: ”Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun, että ruumiin hukuttaa helvettiin” (Matt.10:28).

      • takki.auki

        "Mutta, yleiskristillisyys on luonut muotomenihinsa "pappis- leeviläiset", joille on inhimillisesti annettu jokin arvovalta, joilla he jakavat herranruumista ja hallitsevat ihmisten sieluja, ovat aivopesseet ajattelemaan oppiensa kautta valtaansa ihmismieliin.
        Siksi on kaikenkarvaista kirkkokuntaa ajassa, ja perinnäisoppia."

        Tämän kaiken voi soveltaa nykyiseen uus-apostoliseen liikkeeseen, jossa "apostolit" jakavat henkeä- saavat ihmiset sopertamaan käsittämättömiä ja kaatuilemaan ja käyttäytymään kuin järjettömät eläimet. Se kuppi on juotava pohjaan saakka! Vielä ei olla nähty kuin vasta alkunäytös. Kohta "uskovat" levitoivat ja tekevät henkisiä trippejä universumin laitamilla, aivan kuten Idän gurut tekevät jo tänä päivänä ja niiltä matkoilta palataan pää tyhjänä. Tulemme näkemään heitä katujen kulmissa hourimassa joutavia. Ugh ja peace!


    • Ilmestyskirja on kuva kieltä (Ilm.1:9) ja kirjaimellinen selitys kaatuu omaan mahdottomuuteensa, mutta kuvat on todellisuutta. Monet ovat nauraneet, että onko perkele muka nyt sidottu. Henkiolentoja ei voi kuitenkaan vangita materiaallisella kahleella tai avaimella.

      Onhan Jeesus sitonut jo väkevän (Luuk.11:21-22; Kol.2:15; 2.Piet.2:4). Kyseessä oli siis saatanan kiinniottaminen ja sitominen sen vallan kukistaminen ja rajoittaminen. Kristuksen täytetty lunastustyö merkitsee Saatanan sitomista jokaiseen uskovaan nähden niin, ettei paha vihollinen enään ole oikeutettu häntä vaatimaan valtaansa.Tämä sitominen oli näyn kohdalla vain se, ettei saatana villitsisi kaikkia kansoja evankeliumia vastaan, ennenkuin ihan ajan lopussa. On syytä muistaa kuvainnollisuus: "Syvyyteen heittäminen ja helvettiin lukitseminen tapahtuu juuri yleisen hyökkäyksen ja kohtisuoran vaikutuksen estämiseksi". Se ei muuta sitä tosiasiaa, että paha henkiolento yhä kulkee kuin kiljuva jalopeura, kenen saisi niellä (1.Piet.5:8).

    • cbcvdgdfdcvcncj

      wehalla on muka joku auktoriteetti mutta mikä se hänen auktoriteettinsa sitten on. Ainakaan Raamattu tai Jumala se ei ole.

    • dfcgdfvcfzxdasw

      Tässäkin puhutaan tuhatvuotisesta valtakunnasta.
      Jesaja65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
      65:18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
      65:19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
      65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. >> Jakeen lisätiedot
      65:21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
      65:22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
      65:23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
      65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
      65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

      • Edessäpäin oli myös se mitä Jesaja sanoo jakeessa 20, joka kertoo uudenliiton ajasta täällä maanpäällä. Myös jakeissa 21-25, kuvataan, millaista on olla uudenliiton seurakunnassa ja armonajassa. Seurakunta ei elä orjuudessa pakkotyötä tehden, vaan se saa rakentaa itseään varten ja korjata myös itselleen maan sadon. Nämä ovat kuvia hengellisestä elämästä. Jumalan seurakunta näet kokoontuu rakentuakseen Jumalan sanasta. Se kylvää sanaa ja tuottaa satoa Jumalan valtakuntaan. Kysymyksessä ei ole orjatyö, jolla vieraitten päämääriä eristettäisiin.
        Jes.65: 17-20

        Jae. 17-19 ”Sillä katso minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi minä luon Jerusalemin, riemuksi sen kansan. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä

        Siis: ”Sitten taivaassa (Jerusalemissa) saamme iloita ja riemuita iankaikkisesti (ei 1000 vuotta, vaan siis iankaikkisesti) , eikä siellä kuulla itkun ääntä: Tosin tämä luominen alkaa jo tässä armonajassa , ja se tapahtuu aina Jumalan valtakunnan kautta, joilla Pyhä Henki synnyttää epäuskoiselle uskon. Niimpä niistä, jotka uskovat, Raamattu sanoo: ”Se Jerusalem, joka on ylhäällä on meidän äitimme” (Gal.4:26). Siis hengellisessä mielessä maan päälläkin saamme riemuita armosta ja autuudesta: ”Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä” (Luuk.17:21).

        Jae.20 ”Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin (alkukieli, nuorukainen) kuolee satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen” Biblia: ”Ei siellä pidä enää lapsia oleman, jotka eivät päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka eivät vuosiansa täytä; sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajan aikaiset syntiset pitää kirotut oleman”.

        Siis: ”Taivaassa ei ole lasta joka eläisi muutaman päivän, HUOM: eikä myöskään maanpäällä hengellisessä mielessä, sillä Jumalan kansan lapset eivät kuole, vaan jatkavat elämistä kuoltuaankin (Joh.11:25-26; Saar.12:7).

        - Kuten tiedetään, että Jumalan lapset ovat kaikki saman ikäisiä. He eivät vanhene, koska se joka heissä on syntynyt, on uutta, vanhentamatonta: Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun. Se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole, uskotko sen? (Luuk.11:25-26).

        Tekstin mukaisesti armonajassa vielä kuollaan ruumiillisesti. Kuolema on ajallinen kirous, joka tosin uskovalle kääntyy siunaukseksi ja vastaavasti epäuskoiselle kiroukseksi.


      • vbvnfgjghhhöhlk
        weha kirjoitti:

        Edessäpäin oli myös se mitä Jesaja sanoo jakeessa 20, joka kertoo uudenliiton ajasta täällä maanpäällä. Myös jakeissa 21-25, kuvataan, millaista on olla uudenliiton seurakunnassa ja armonajassa. Seurakunta ei elä orjuudessa pakkotyötä tehden, vaan se saa rakentaa itseään varten ja korjata myös itselleen maan sadon. Nämä ovat kuvia hengellisestä elämästä. Jumalan seurakunta näet kokoontuu rakentuakseen Jumalan sanasta. Se kylvää sanaa ja tuottaa satoa Jumalan valtakuntaan. Kysymyksessä ei ole orjatyö, jolla vieraitten päämääriä eristettäisiin.
        Jes.65: 17-20

        Jae. 17-19 ”Sillä katso minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi minä luon Jerusalemin, riemuksi sen kansan. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä

        Siis: ”Sitten taivaassa (Jerusalemissa) saamme iloita ja riemuita iankaikkisesti (ei 1000 vuotta, vaan siis iankaikkisesti) , eikä siellä kuulla itkun ääntä: Tosin tämä luominen alkaa jo tässä armonajassa , ja se tapahtuu aina Jumalan valtakunnan kautta, joilla Pyhä Henki synnyttää epäuskoiselle uskon. Niimpä niistä, jotka uskovat, Raamattu sanoo: ”Se Jerusalem, joka on ylhäällä on meidän äitimme” (Gal.4:26). Siis hengellisessä mielessä maan päälläkin saamme riemuita armosta ja autuudesta: ”Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä” (Luuk.17:21).

        Jae.20 ”Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin (alkukieli, nuorukainen) kuolee satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen” Biblia: ”Ei siellä pidä enää lapsia oleman, jotka eivät päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka eivät vuosiansa täytä; sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajan aikaiset syntiset pitää kirotut oleman”.

        Siis: ”Taivaassa ei ole lasta joka eläisi muutaman päivän, HUOM: eikä myöskään maanpäällä hengellisessä mielessä, sillä Jumalan kansan lapset eivät kuole, vaan jatkavat elämistä kuoltuaankin (Joh.11:25-26; Saar.12:7).

        - Kuten tiedetään, että Jumalan lapset ovat kaikki saman ikäisiä. He eivät vanhene, koska se joka heissä on syntynyt, on uutta, vanhentamatonta: Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun. Se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole, uskotko sen? (Luuk.11:25-26).

        Tekstin mukaisesti armonajassa vielä kuollaan ruumiillisesti. Kuolema on ajallinen kirous, joka tosin uskovalle kääntyy siunaukseksi ja vastaavasti epäuskoiselle kiroukseksi.

        Ymmärrätköhän sinä itsekään kuinka monta kertaa sinä puhuit ristiin itsesi kanssa tuossa tekstissä.

        Taivaassa muka kuollaan! Ei mitään rajaa sinun valehtelulla.


      • karmea.kohtalo
        vbvnfgjghhhöhlk kirjoitti:

        Ymmärrätköhän sinä itsekään kuinka monta kertaa sinä puhuit ristiin itsesi kanssa tuossa tekstissä.

        Taivaassa muka kuollaan! Ei mitään rajaa sinun valehtelulla.

        Voihan taivaassa kuolla kun happi loppuu.


      • 1234567---
        weha kirjoitti:

        Edessäpäin oli myös se mitä Jesaja sanoo jakeessa 20, joka kertoo uudenliiton ajasta täällä maanpäällä. Myös jakeissa 21-25, kuvataan, millaista on olla uudenliiton seurakunnassa ja armonajassa. Seurakunta ei elä orjuudessa pakkotyötä tehden, vaan se saa rakentaa itseään varten ja korjata myös itselleen maan sadon. Nämä ovat kuvia hengellisestä elämästä. Jumalan seurakunta näet kokoontuu rakentuakseen Jumalan sanasta. Se kylvää sanaa ja tuottaa satoa Jumalan valtakuntaan. Kysymyksessä ei ole orjatyö, jolla vieraitten päämääriä eristettäisiin.
        Jes.65: 17-20

        Jae. 17-19 ”Sillä katso minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi minä luon Jerusalemin, riemuksi sen kansan. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä

        Siis: ”Sitten taivaassa (Jerusalemissa) saamme iloita ja riemuita iankaikkisesti (ei 1000 vuotta, vaan siis iankaikkisesti) , eikä siellä kuulla itkun ääntä: Tosin tämä luominen alkaa jo tässä armonajassa , ja se tapahtuu aina Jumalan valtakunnan kautta, joilla Pyhä Henki synnyttää epäuskoiselle uskon. Niimpä niistä, jotka uskovat, Raamattu sanoo: ”Se Jerusalem, joka on ylhäällä on meidän äitimme” (Gal.4:26). Siis hengellisessä mielessä maan päälläkin saamme riemuita armosta ja autuudesta: ”Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä” (Luuk.17:21).

        Jae.20 ”Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin (alkukieli, nuorukainen) kuolee satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen” Biblia: ”Ei siellä pidä enää lapsia oleman, jotka eivät päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka eivät vuosiansa täytä; sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajan aikaiset syntiset pitää kirotut oleman”.

        Siis: ”Taivaassa ei ole lasta joka eläisi muutaman päivän, HUOM: eikä myöskään maanpäällä hengellisessä mielessä, sillä Jumalan kansan lapset eivät kuole, vaan jatkavat elämistä kuoltuaankin (Joh.11:25-26; Saar.12:7).

        - Kuten tiedetään, että Jumalan lapset ovat kaikki saman ikäisiä. He eivät vanhene, koska se joka heissä on syntynyt, on uutta, vanhentamatonta: Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun. Se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole, uskotko sen? (Luuk.11:25-26).

        Tekstin mukaisesti armonajassa vielä kuollaan ruumiillisesti. Kuolema on ajallinen kirous, joka tosin uskovalle kääntyy siunaukseksi ja vastaavasti epäuskoiselle kiroukseksi.

        1000 vuotinen rauhanvaltakunta ei toteutunut maanpäällä, koska he naulitsivat Jeesuksen ristille.
        Jeesus toisessa tulemuksessaan vie pyhät 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
        Kaikki kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja myöskin paholainen sidotaan, ja näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta. 1000 vuoden jälkeen jumalattomat herätetään tuomiolle, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
        Huom ! Vasta tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa he asustavat halki ikuisuuksien.


      • qazzaq
        1234567--- kirjoitti:

        1000 vuotinen rauhanvaltakunta ei toteutunut maanpäällä, koska he naulitsivat Jeesuksen ristille.
        Jeesus toisessa tulemuksessaan vie pyhät 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
        Kaikki kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja myöskin paholainen sidotaan, ja näin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta. 1000 vuoden jälkeen jumalattomat herätetään tuomiolle, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
        Huom ! Vasta tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa he asustavat halki ikuisuuksien.

        Kai ymmärrät, että se mitä kirjoitat on täyttä toiveajattelua joka ei perustu mihinkään todelliseen. Ymmärräthän sä että uskot satuihin?


    • bnbmhjgkgjh

      weha kirjoitti näin:
      "Häh? Jumalan seurakunnassa hallitaan perkelettä, evankeliumin kautta... "

      Aivan käsittämätöntä tekstiä. Kuuluuko Perkelekin Jumalan seurakuntaan, jota sitten kiltimmät jäsenet hallitsevat?
      Täysin harhaoppinen on tuo weha.
      Epäilen, että hän on jehovalainen ja homo sen lisäksi. Homot ovat eteviä valehtelemaan ja vääristämään totuutta.

      Room 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

    • JSK2016

      Hei! Lue rauhassa esim. Matteuksen evankeliumin 13. luku, pyydä että Jumala avaa Sanaansa sinulle, niin pääset totuuteen kiinni.

      https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matthew 13&version=R1933

      Jos englanti sujuu, lue tuolta 100 kohtaa Jeesuksen toisesta tulemuksesta:

      https://www.openbible.info/topics/the_second_coming_of_jesus

      Biblegateway on helppo työkalu katsella näitä Raamatun kohtia. Laita vaikka tuosta listasta englanninkielinen Raamatun kohdan lyhenne (esim. 1 Thessalonians 4:16-17) hakukenttään ja valitse valikosta Raamattu 1933/38 (R1933) niin saat suomenkielisen version. Raamatun tutkiminen ei voisi olla enää helpompaa!

      Vaikka kuka sanoisi ja tekisi mitä, vaikka maailma näyttäisi miltä, niin usko ja turvaudu Jeesukseen - Hän on Herra joka pelastaa sinut ja vie sinut jonain päivänä Jumalan luo ikuiseen elämään.

      Siunausta ja antoisia lukuhetkiä sinulle!

    • Kun kaikki kansat syntyvät Siionissa/seurakunnassa ja seurakunta on se äiti, joka synnyttää lapsia Jumalalle. Sanaa ja sakramentteja käyttäen annetaan Pyhä Henki; ei millään muulla tavalla. Ilm.2:7. "Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, annan minä elämän puusta syödä, joka keskellä Jumalan paradisia on".

      itse en niin hyvin ymmärrä Raamattua kuin Jumalan seurakunta ja siksi oikea lammas onkin laumaeläin ja kuuntelee tarkasti korvallaan mitä seurakunnassa opetetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1884
    Aihe