Kyseessä on vm.2002 crv Honda. Ongelmana moottorin varoitusvalo palaa silloin tällöin, itseasiassa moottorin käynnistyksen jälkeen n. 20 min-40 min. Vikakoodi kertoo vian olevan polttoainejärjestelmässä ja sen ajoituksissa. Tutkin hieman tätä i-VTEC tekniikkaa ja opin, että kyseessä on järjestelmä, jossa venttiilien ajoitusta ja avautumisen pituutta muutellaan sähköisesti paremman teho/polttoainetaloudellisuuden saavuttamiseksi. Ainoa oikea oire vikavalon lisäksi on, että kierrokset eivät nouse kiihdyttäessä yli 3000 rpm vikavalon palaessa. Moottorin kunnolla lämmettyä pidemmällä matkalla varoitusvalo sammuu ja kierrokset taas nousevat oikein. Huollossa putsattiin joku VTEC:in anturi öljyisestä rähmästä. Tästä huolimatta varoitusvalo taas syttyi. Voiko vika olla vaikka öljylaadussa, vai missä? Onko kokemuksia/ tietoa?
CRV i-VTEC polttoainejärjestelmän ongelma
HondaJartse
3
2817
Vastaukset
- alamaksaturhasta
vtecin solenoidi paskana, ei kytkeydy. Ompa tyhmä huolto kun eivät tajunneet, perus juttuja hondissa!!!
- HondaJartse
Kiitos paljon vinkistä! Kyseinen huoltopaikka on pieni "nyrkkipaja". Pitänee hakeutua merkkikorjaamolle.
- worstcase
Jos ei auta niin jakoketju on voinut venyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424410
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1444152- 643786
- 1213740
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans413600Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe763429- 953002
- 542865
- 252676
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142384